Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 30 reacties

Sega maakt via Steam de systeemeisen bekend van shooter Aliens: Colonial Marines. De game heeft minimaal een 2GHz dualcore cpu nodig, vergezeld van een GeForce 8500 of Radeon HD 2600. Aangeraden wordt een 2,3GHz quadcore en GeForce GTX560 of Radeon HD 5850.

Dat shooter Aliens: Colonial Marines op 12 februari verschijnt, had uitgever Sega al eerder laten weten. Wat de systeemeisen van de pc-versie zijn, hadden Sega en ontwikkelaar Gearbox Software nog niet losgelaten. De eisen staan inmiddels echter op Steam, waar de pc-versie van de game alvast besteld kan worden. Wie de pc-versie wil draaien, heeft minimaal een systeem nodig dat is opgebouwd rond een 2GHz dualcore processor. Sega vermeld alleen de Intel-versie, al zal de game ook werken op een AMD-variant. De cpu dient vergezeld te zijn van een GeForce 8500 of Radeon HD 2600 met 256MB aan eigen geheugen.

Het systeem moet minimaal 2GB ram bevatten en de game neemt 20GB aan ruimte in op de harde schijf. Sega raadt een 2,3GHz quadcore processor aan. Ook daarbij vermeldt de uitgever enkel de variant van Intel en niet die van concurrent AMD. Als grafische kaart raadt de uitgever een GeForce GTX 560 of Radeon HD 5850 aan, met 512MB eigen geheugen. Al met al lijkt de game weinig veeleisend, aangezien de HD 5850 eind 2009 al te koop was.

In Aliens: Colonial Marines neemt de speler het als Colonial Marine op tegen de dodelijke Xenomorphs, een bekend buitenaards ras uit de Aliens-franchise. De speler kan zelf kiezen of er vanuit een eerste- of derdepersoons perspectief gespeeld wordt. In de game zullen enkele uit de Aliens-films bekende locaties de revue passeren. De game verschijnt niet alleen voor pc, maar ook voor Xbox 360 en PlayStation 3. Gearbox Software werkt ook aan een versie voor Wii U, al is nog niet bekend wanneer die verschijnt.

De 'story trailer' van Aliens: Colonial Marines

Reacties (30)

Reactiefilter:-130028+116+22+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Volgens mij wordt het grafisch weer helemaal wereldklasse!
Sega heeft altijd een hele apparte eigenwijze style die mij boeit.. zelfs Sonic is mooi

In 2009 lieten ze al zien wat kon waar de rest 2 jaar later mee aan kwam.

Hopelijk komen ze nog met een Predator reeks!!!

[Reactie gewijzigd door A87 op 16 januari 2013 19:12]

Het is niet altijd de engine. Kijk maar naar Half life source. Als je black Mesa speelt denk je ook van, WTF is dit een mod ?

Kijk meestal is het wel de engine, Omdat hij niet goede rondingen enzo ondersteunt (gold scr HL 1 is een mooi voorbeeld) Het is vooral de texture. Kijk de engine + de model maakt de rondingen, de animaties enz. Maar de texture is zeg maar het verflaagje van een poppetje. Als je (sc is een mooi voorbeeld) sc in de Editor zit. En je gaat een custom model uploaden. maar je vergeet de texture. Dan heb je een of andere ding dat de vorm heeft van een poppetje.

Als je de texture erbij doet dan heb je je model. Ik denk dat de texture van colonial marine een beetje aangepast is. Of de Texures zijn gesaved als een ander beeld bestand. (DDS of JRFS enz). Maar de engine/models zien er goed uit.
"Al met al lijkt de game weinig veeleisend, aangezien de HD 5850 eind 2009 al te koop was."

De 5850 was zeker minder krachtig dan een 5870 of 5890(x2) in 2009 - 2010 maar dan nog een 5850 kon je flashen en dan had je een stock 5870 met dezelfde clock snelheden.
Nou nou deze kaart was zelfs in 2012 nog een beest. Als je ze vergeleek met mid range kaarten. Deze kaart zo beledigen is echt niet nodig. Heb zelf crossfire 5870's gehad in begin 2010 ergens ofzo. Veel geld was dan toendertijd }> En performance was echt epic.

[Reactie gewijzigd door NiTrOcx op 16 januari 2013 09:49]

Dat klopt idd (hoewel er bij Far Cry 3 alleen staat DirectX 11 Compliant, 1024MB recommended) ik heb toch hoop dat dit geen port is maar een volwaardige pc versie en dat het er op de PC wel eens goed uit zou kunnen zien.
Mja.

Ik heb AVP2 online echt HELEMAAL grijs gespeeld.
AVP2 was H╚T meest vermakelijke online spel wat ik OOIT heb gespeeld.
AVP was maar meh, al moet ik toegeven dat dat er grafisch toch best goed uit zag! Goed genoeg iig dat mijn GTX460 het destijds niet op max aan kon met acceptabele fps.

Ik verwacht dan eigenlijk ook wel dat dit spel grafisch wel in orde zal zijn en dat we ons meer zorgen moeten maken over de MP.
Een MP ervaring als die van AVP2 daar wacht ik nu toch al meer dan een decennia op.
Gedraaid op 3 maal een GTX580.
Nu heb ik een leuk kaartje maar niet die topkaarten. Velen niet.
Als grafische kaart raadt de uitgever een GeForce GTX 560 of Radeon HD 5850 aan, met 512MB eigen geheugen. Al met al lijkt de game weinig veeleisend, aangezien de HD 5850 eind 2009 al te koop was.
Wat een onzin om er hier door van uit te gaan dat de game weinig veeleisend zal zijn.
Voor Far Cry 3 b.v. is een HD5770 recomended. Maar wanneer je op Ultra wil spelen op Full HD heb je eerder een HD7950 Boost of GTX660 Ti nodig. Er zit vaak een enorm verschil tussen aanbevolen en alles op max settings.
Uhm, je hebt dus geen idee waar je over praat, de Unreal Engine 3 kan ook veel meer dan dat er met consoles kan, maar blijkbaar is dat jou ontgaan.. en net zoals ik bij een ander artikel al aangaf, consoles is niet wat de pc-games tegenhoudt, maar de adoptie van high-end kaarten (ofwel de developers ontwikkelen voor het grafische kunnen van de gemiddelde videokaart die bij de meeste pc-gamers gebruikt wordt tentijde van release van de game.. Maar zelfs dan nog ziet het er al beter uit dan de console versie..
Dan kan je al bijna zeker zeggen dat het een port word kijk naar tony hawks pro skater hd .....
De game gebruikt de Unreal Engine 3, en is ook ontwikkelt voor de consoles. Dus grafisch zal het, zelfs op de hoogste setting, geen topper worden.
Gfx zien eruit als Xbox360, dus vandaar de lage requirements.
Overigens heeft voor mij elke Alien game veel potentie, helaas hebben ze dat tot nog toe niet waar weten te maken. (moet de laatste AvsP nog spelen)
Ik heb er erg zin in ;)
Ziet er enorm goed uit en lijkt mij beter dan AVP

(laatste zin staat Gearbos moet Gearbox zijn)
Uhhhh... als ze de volledige Unreal 3 engine gebruiken (wat ze waarschijnlijk niet gaan doen, maargoed..) dan heb je een spel waar geen enkel andere pc game grafische aan kan tippen:

http://www.youtube.com/watch?v=RSXyztq_0uM

(en ja, dit is een realtime render!)

[Reactie gewijzigd door ChojinZ op 15 januari 2013 17:37]

De laatste AvP was echt niks, kwalitatief rommel. Niemand wil er iets mee te maken hebben, ook niet de Alien franchise. Niet zo'n gek idee naar mijn mening. A:CM kan de horror shooter weer de goede richting in duwen. Hopelijk heeft Gearbox/Sega goed naar avp1 gekeken, en ook avp2. (en dan hebben we het nog niet eens over de AvP B films tov de Alien franchise)
toch interesant hoe games steeds groter worden (in GB) maar vooralsnog niet langer of mooier worden.
vraag me af waar al die ruimt heen gaat.
het zit in iedergeval niet en sound of texture files die blijven namelijk nog altijd ruk en extreem laag waardoor de we pixels kunnen tellen op de textures.
Ik heb mijn ogen hier ook op gericht. AVP was echt een mislukking als je het vergelijkt met AVP1 en AVP2. Het was bij het spelen van de demo duidelijk dat dit voor consoles was gemaakt gezien de mogelijkheden om bepaalde acties uit te voeren gewoon hardstikke beperkt waren (Crouch anyone?).

Het singleplayer verhaal zag er in de trailers goed uit, ik hoop dat de mulitplayer net zo goed is.
Modding is altijd een optie
De Unreal engine 3 kan grafisch best mooi zijn eigenlijk, The Last Remnant bijvboorbeeld

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Microsoft Windows 10 Home NL Apple iPhone 6s Star Wars: Battlefront (2015) Samsung Galaxy S6 edge Apple Watch Project CARS Nest Learning Thermostat Sony

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True