Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 31 reacties, 10.452 views •

Gas Powered Games, de studio achter Supreme Commander en Dungeon Siege, zoekt via Kickstarter ruim 1 miljoen dollar om de productie te kunnen financieren van Wildman, een combinatie van rts en actie-rpg. De inzameling loopt tot 15 februari.

Veel laat Chris Taylor, oprichter en directeur van Gas Powered Games, niet los in het inzamelpraatje dat hij houdt op Kickstarter. Hij vertelt vol enthousiasme dat zijn studio werkt aan Wildman en dat de game een combinatie wordt van twee genres; actie-rpg en rts, niet geheel toevallig genres waar Gas Powered Games ervaring mee heeft. De studio maakte de eerste twee delen van actie-rpg Dungeon Siege en beide versies van rts Supreme Commander. In Wildman keert de speler terug naar de steentijd. Spelers kunnen vervolgens een leger opbouwen en daarmee een plaats veroveren tussen andere samenlevingen in de game. Spelers kunnen hun Wildman opwaarderen als in een rpg en met hun leger ten strijde trekken als in een rts.

Gas Powered Games denkt 1,1 miljoen dollar nodig te hebben voor de ontwikkeling van de game. Waarschijnlijk wil de studio de ontwikkeling van de game geheel uit eigen zak betalen, zonder financiële hulp van een uitgever. Na één dag inzameling is daarvan ruim 80.000 dollar binnen. Zoals gebruikelijk bij Kickstarter krijgen degenen die geld overmaken iets terug voor het ingelegde geld. Wie 20 dollar doneert, krijgt al de digitale versie van de game. Wie 1000 dollar betaalt, krijgt een gepersonaliseerd wapen dat in de game gebruikt kan worden en voor 2500 dollar geeft Gas Powered Games het personage van de speler een eigen animatie mee.

Wildman van Gas Powered Games

Reacties (31)

Reactiefilter:-131031+124+23+31
Moderatie-faq Wijzig weergave
Waarschijnlijk omdat TA 1 van de beste strategy games ooit is een echte classic die je nu nog kunt instaleren en plezier van kunt hebben.
Tevens een game die na 5 jaar nog steeds een grote mod community had iets wat bij supreme commander al redelijk is uitgestorven
Hoe is het mogelijk dat SupCom niet kon tippen aan TA en TA toch niet in je top drie terecht komt? Een ander bedrijf is bezig met Planetary Annihalation (TA en SupCom opvolger, ook via KS gefund).
Paypal wordt wel ondersteund http://wildman.gaspowered.com/

Overigens kun je gewoon met een CC betalen via amazon. Dat is de meeste gebruikte en normale betaalwijze voor betalen via het internet. Maar goed daar zal volgens jou ook wel weer iets mis mee zijn.
Wat doet een ontwerpteam tegenwoordig? 10 man 5000 dollar per maand en een pand waar je 50.000 huur per jaar voor betaald?

Daar kun je toch 3 jaar voor aan een game werken lijkt me zo.
Wacht nog steeds op een waardig opvolger van DS 1. (Ik had hoop voor Krater, gameplaywise, maar die valt nogal tegen)
SupCom kon niet tippen aan TA, maar staat toch in mijn top 3 van RTS'en. Naast DoW2 en CoH.

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 15 januari 2013 11:26]

Het is niet vaag, maar het de zoveelste door mij gebruikte betaalwijze zijn, Ideal, die van Apple, Paypal... ik vind dat wel genoeg. Paypal is zo'n standaard, onbegrijpelijk dat die niet ondersteund wordt.
Stonecraft!

edit: jammer van de downmod, vond m wel origineel. Zuurpruimen :)

[Reactie gewijzigd door Vayra op 15 januari 2013 11:31]

Zo'n soort spel bestaat al een tijdje dat je zelf met je legers kan meevechten en gebieden kan veroveren en OOK nog eens kiezen aan welke kant je staat welke missies je doet etc (zoals in een rpg) Maar slechts steentijd dat niet dat lijkt me dan wel weer interesant hoe ze dat gaan doen. Maar ik heb het dan over het spelletje Mount & Blade series.
Persoonlijk vind ik dat GPG zijn tijd wel heeft gehad, Demigod was een grote flop, SupCom 2 was in mijn ogen een grote teleurstelling. Ik denk niet dat ik hier geld voor over heb, dan toch , hoe pijnlijk ik het ook moet zeggen, kijk ik liever naar Planetary Annihalation . Maar of dat iets word?
5000 dollar per maand? Das niet veel voor een game developer, en voor een wat groter spel kom je al zo aan een team van 30 man. Daar naast moet je ook rekening houden met kosten voor electriciteit, water, koffie, eten (bij overuren) en apparatuur en software licienties (die laatste twee kunnen zo op lopen tot in de honderden duizenden dollars).

[Reactie gewijzigd door knirfie244 op 15 januari 2013 12:44]

Volgens mij was Supcom2 wat simpeler gehouden omdat ze hem ook op de 360 hebben released. Die kon die vele units niet aan en daardoor was de game iets minder spectaculair. Maar als game zelf was ie wel solide en zaten er een hoop leuke units in. Ik had alleen wel liever een hogere unitcap en grotere maps willen hebben. Als games waren ze echter prima. Voor de doorgewinterde RTS gamer misschien wat makkelijk of simpel, maar zat verder wel prima in elkaar. AoE is ook niet echt een game waar je jaren voor nodig hebt om mee te kunnen komen, maar wel vermakelijk voor erbij.
ja als je enkel de designers hebt, maar aangezien een game zonder animaties, geluid, engine, textures en al het andere nogal kaal oogt zullen de kosten wel wat hoger uitkomen.

Voor 650k per jaar heb je dus je designers en miss de huur van het pand, komen er nog pc's en andere hardware bij (kunnen ook geen I3'tjes zijn), licenties en ga zo maar door.

Een knappe game produceren kost tegenwoordig bijna net zo veel tijd/geld/moeite (of bloed/zweet/tranen) als een dikke hollywoodblockbuster (binnenkort ook filmremakes op kickstarter?).
Was het maar een game in de geest van de eerste en tweede Warcraft games. Ik blijf die toch, ondanks de oude besturing, beter vinden. Ja je had wel hero's in twee maar ze groeiden niet mee, plus je had meer het gevoel dat je een leger moest bouwen zo snel en zo groot mogelijk inplaats van dat je upkeep je ineens verteld dat je goud aan het verliezen bent en dus moet aanvallen.

Plus ik mis de bootjes van WC2 een beetje in WC3. Dus een spel in de geest van WC2.... GRAAG!
Heb de limited offer van $45 gepledged. :)

Is er nog geen Wildman topic op GoT ? En waar zou dat dan onder moeten vallen? Onder Strategy Games of onder Role-Playing Games?
Ik denk dat de niet verdere ondersteuning op AoEO eerder een beslissing van MS is dan van GPG. AoE is namelijk een MS IP en is AoEO is in opdracht van MS ontwikkeld door Robot Entertainment.

Verder hadden ze al genoeg RTS ervaring met Supreme Commander...
Daar is an sich niks mee dus hou je flauwe insinuaties maar voor je. ('zal wel weer').

Ik vind 3 betaalmethodes gewoon genoeg en heb er liever geen 4e bij, that's all. De uitleg van heerschap Mindcrash is hieronder is wel erg verhelderend en ik snap nu dat ik niet onder Amazon uit kom als ik Kickstarter wil gaan gebruiken; inherent aan het pledgen is het uitgestelde betalen en dat kan alleen Amazon, prima.
Ik kreeg gisteren al een email van GPG over dit project. De site lag toen volledig down. Denk dat ze iets meer bezoekers hebben dan verwacht :)
Vergeet niet dat Star Citizen, natuurlijk wel een heel andere scope heeft dan Wildman en ik verwacht niet dat Wildman $12 miljoen nodig heeft. Daar komt natuurlijk bij dat Gas Powered Games natuurlijk al een bestaande studio is en zeer waarschijnlijk al bestaande tools en technologie tot zijn beschikking heeft. Wie weet dat ze gewoon op de Age of Empires Online engine verder bouwen (hopelijk zonder Games for Windows Live). Zoals ze in het introductie filmpje al aangaven zijn ze hier al een tijdje mee aan het brainstormen en aan het werken.

Vergeet ook niet dat je met wat je overhoud van $1,1 miljoen je 12 man voor 1,25 jaar kan laten werken voor $70k/jaar per persoon. Natuurlijk heb je ook extra kosten zoals pand huur, etc. Maar je kan best een hoop met een klein team van 12 man...

Ik zie echter eerder de KS als een benchmark (en marketing middel) om de interesse in de titel te meten en dat ze zo hun eigen resources beter in kunnen zetten.

Persoonlijk vind ik dat ze veel te weinig informatie nog tonen, maar sommige KS hebben meer opgehaald met minder info.
Ook belangrijk om te melden is dat alleen wordt afgeschreven als het project zijn benodigd budget haalt.
7,2 miljoen inmiddels

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



LG G4 Battlefield Hardline Samsung Galaxy S6 Edge Microsoft Windows 10 Samsung Galaxy S6 HTC One (M9) Grand Theft Auto V Apple iPad Air 2

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True