Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 36 reacties

Het IJslandse CCP Games maakt bekend dat op 22 januari een open bčtatest start van Dust 514, een shooter voor de PlayStation 3. De game wordt gehost op dezelfde server als mmog Eve Online, zodat spelers van de pc-game kunnen samenwerken met spelers van de shooter.

CCP Games maakt bekend dat de huidige gesloten bètatest op 22 januari opengesteld wordt voor iedereen die deel wil nemen. De bètaclient is dan via het PlayStation Network te downloaden. Wanneer de bètatest van de gratis speelbare PlayStation 3-shooter eindigt, is niet bekend. Nadat de game uit bèta is hoopt CCP geld te verdienen aan de game via microtransacties.

CCP start met de open testfase nu het gelukt is om de game te hosten op dezelfde server als waarop hun eigen mmog Eve Online draait. De samenvoeging vond op 10 januari plaats. De games van CCP zijn daarmee de eerste waarin pc-gamers en PS3-gamers samen kunnen spelen in hetzelfde universum. Het is bovendien de eerste keer dat spelers van een mmog, waarin het draait om strijdende ruimteschepen, kunnen samenwerken met spelers van een shooter die zich afspeelt op het oppervlakte van een planeet.

Spelers van beide games kunnen niet alleen met elkaar chatten: Dust 514-spelers kunnen lid worden van de corporations van Eve Online-spelers. Dat heeft invloed op het verloop van beide games. Als Dust-spelers een deel van een planeet in handen krijgen, heeft dat invloed op de economie in Eve Online. Spelers van Eve Online kunnen op hun beurt orbital strike weapons kopen en daarmee deelnemen aan de gevechten in Dust 514.

Dust 514 Dust 514 Dust 514 Dust 514 Dust 514

Reacties (36)

Reactiefilter:-136034+125+22+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
laatste screen lijkt zo uit een potje onslaught op Torlan (UT) te komen of licht dat aan mij?
Weet niet hoelang ze dan in beta willen blijven, maar ze zitten al ruim 7 maanden in beta (nouja, eerste maanden was zegmaar een playable alpha).

Ik heb maandje geleden nog gespeeld, spawn was niet bepaald beter (tot zelfs 3-4 achter elkaar direct worden neergeschoten bij spawn).

En kijk naar recent PS2, dat zoiets live ging snapte ook de helft van de spelers niet.

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 14 januari 2013 16:21]

Vond het spel helemaal niks tot nu toe en gaat naar mijn idee ook niks worden PS3 gebruiker

Een dagje geprobeerd maar nee

[Reactie gewijzigd door nlb op 14 januari 2013 15:51]

Heb de gesloten beta gespeeld op de PS3, Erg leuk was het niet. Het spawn systeem was enorm slecht en je wordt afgemaakt terwijl je nog aan het laden bent om te beginnen. Een gemiste kans wordt dit spel zeker - Vooral omdat het enorm veel op de PS3 game MAG lijkt.

In het begin even leuk, Maar je wordt het snel zat vanwege de slechte gameplay.
Mwah, de graphics zijn zeker niet zoals te zien zijn in de screenshots :+
"Spelers van Eve Online kunnen op hun beurt orbital strike weapons kopen en daarmee deelnemen aan de gevechten in Dust 514."

Spelers kopen geen orbital strike wapens, de turrets worden geladen met speciale ammunitie en die werken alleen op ground targets dankzij hun "speciale samenstelling".
Op de PS3 zijn er sowieso meer FPS te krijgen dan voor de 360 op dit moment!
Ik vind dit toch wel heel erg op halo lijken eigenlijk, verder ziet het er wel erg vet uit.
Dat gaat niet gebeuren, DUST is alleen voor Factional Warfare bedoeld (tot nu toe).

Dit betekend dat de echt null-sec pvp geen invloed heeft of ook maar een voordeel kan behalen met DUST.

Er zullen dus niet veel hele grote corps'en zich er echt mee bezig houden (behalve dan als je faction warfare doet).
Lijkt me een erg gaaf spel. Heb zelf korte tijd EVE gespeeld, en alleen de gedachte al dat je in dat enorme universum op de planeten kan gaan vechten lijkt me erg gaaf. Ik vraag me ook af hoe ze dat zullen doen qua omgevingen. Met normale shooters heb je vaste levels. Hier heb je duizenden verschillende planeten. Is dat random gegenereerd, of kom je bij het droppen op een planeet gewoon in 1 van de X vaste levels?
Helaas zit ik alleen met een Xbox 360, en een PS3 enkel voor dat spel kopen gaat me wat ver.
het is beta he? niet een volledig gereleased spel oftewel je kunt tegen de devvers zeggen van hey, die spawn is zwaar klote (voer hier bijvoorbeeld een filmpje in) doe er iets mee.
Als ik dit zie krijg ik heimwee naar men glorie dagen bij Mercenary Forces, snif...
En ja ik hou nog altijd van mijn Dominix battleship :-)

Wel vreemd dat ik enkel PS3 zie en geen PC, het hoofdplatform van EVE imho.
Dat lijkt me sterk. In de EVE online client duurt het switchen tussen systemen een seconde of drie, vier na opstarten. Dus waarom zou Dust dan opeens wel zoveel extra laadtijd nodig hebben?

En daarbij draait Dust echt wel op dedicated servers, alleen op dedicated servers binnen de EVE cluster. Die servers doen echt niets anders dan Dust planeetjes serveren hoor. Dus dedicated zijn ze zeker.
Zeker weten? Op de TQ markt is alleen Tactical laser S beschikbaar, evenals Tactical EMP S en Tactical Hybrid S. (EMP S is projectile, beetje afwijkende naamgeving). Van M of L geen spoor te bekennen. Niet alleen gewoon niet te koop, maar gewoon totaal geen markt categorie voor.

Zeker weten dat die abaddon niet gewoon small guns gefit heeft?

Moet zeggen dat ik die keynote nog niet gezien heb. Vanavond even kijken als ik tijd heb, bedankt voor de link :P

[Reactie gewijzigd door Sleepkever op 14 januari 2013 14:41]

In principe valt het mee, als je bekijkt hoe groot de game is en dat het nog een vroege beta versie is. Laadtijden is, volgens mij, het grootste probleem doordat er nog geen dedicated servers zijn, maar de servers van EVE.
Het is niet alleen voor Frigates en destroyers, in de market zie je (dan neem ik ff amarr) tactical laser S/M/L. Frigates en destroyers kunnen alleen maar small ammunition gebruiken, dus onlogisch om grotere ammunitie op de market te zetten dan je kunt gebruiken toch?

In dit volgende filmpje zie je dan ook hoe een abaddon (amarr battleship) een orbital bombardment uitvoert.

http://www.youtube.com/watch?v=n3BghLOKCvk

Edit: Sleepkever hieronder heeft inderdaad gelijk, ik heb er compleet naast gekeken ^^

Wel is het een beetje onlogisch om een Amarr battleship uit te rusten met small lasers, mocht er iemand tegen je keren en je hebt niemand om je te beschermen dan is een battleship toch wel een grotere loss dan een destroyer.

[Reactie gewijzigd door S7YX op 14 januari 2013 14:53]

Als ik me goed herinner van de dev blogs kan dat wel
Owja, tuurlijk. Als je geen orbital strike kan uitvoeren kan je altijd nog bij de planeet gaan liggen en de tegenpartij weg houden door ze gewoon neer te schieten. Haha, geniaal, had ik nog niet eens aan gedacht. Toch maar eens gaan verdiepen in FW, wordt toch wel erg leuk op deze manier.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



LG G4 Battlefield Hardline Samsung Galaxy S6 Edge Microsoft Windows 10 Samsung Galaxy S6 HTC One (M9) Grand Theft Auto V Apple iPad Air 2

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True