Mushkin heeft zijn nieuwste Chronos-drive getoond. De ssd krijgt een capaciteit van maar liefst 960GB en is bedoeld voor systemen waar een grote opslagcapaciteit met de snelheid van een solid state drive moet worden gecombineerd.
Mushkin, een fabrikant van onder meer solid state drives en geheugen, introduceerde zijn nieuwste drive tijdens de CES in Las Vegas. De Chronos Deluxe 960GB zou, net als de eerdere Chronos-drives in de serie, gebaseerd zijn op een SF2281-controller van SandForce die 25nm asynchroon flashgeheugen aanstuurt. Mushkin Enhanced, zoals het bedrijf formeel heet, geeft nog weinig specificaties van zijn 960GB grote Chronos-drive, maar de drive zou opgebouwd worden uit twee 480GB-drives die in raid0 zijn geconfigureerd. De 960GB-drive heeft een sata-600-interface en zou onder meer ingezet moeten kunnen worden in desktops waar grote datasets snel beschikbaar moeten zijn.
Mushkin is een van de weinige fabrikanten die een solid state drive aanbiedt met een capaciteit van om en nabij een terabyte. Alleen OCZ heeft met zijn Octane een 2,5"-drive met een dergelijke capaciteit uitgebracht. De Colossus-drive van diezelfde fabrikant haalde die capaciteit weliswaar ook, maar werd in 3,5"-verpakking geleverd. Tevens verkoopt OCZ pci-express-drives met capaciteiten van 1TB en erboven.
De Mushkin Chronos 960GB moet eind januari beschikbaar worden: tegen die tijd zou Mushkin tevens de prijs van de drive bekend moeten maken.

When referring to a megabyte for disk storage, the hard drive manufacturers use the standard that a megabyte is 1,000,000 bytes. This means that when you buy an 80 Gigabyte Hard drive you will get a total of 80,000,000,000 bytes of available storage. This is where it gets confusing because Windows uses the 1,048,576 byte rule so when you look at the Windows drive properties an 80 Gigabyte drive will report a capacity of 74.56 Gigabytes and a 250 Gigabyte drive will only yield 232 Gigabytes of available storage space. Anybody confused yet? With three accepted definitions, there will always be some confusion so I will try to simplify the definitions a little.
The 1000 can be replaced with 1024 and still be correct using the other acceptable standards. Both of these standards are correct depending on what type of storage you are referring.
[Reactie gewijzigd door firest0rm op vrijdag 11 januari 2013 02:01]
[Reactie gewijzigd door Jackxl op vrijdag 11 januari 2013 01:58]
[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op vrijdag 11 januari 2013 03:07]
[Reactie gewijzigd door mrnikosia op vrijdag 11 januari 2013 14:57]
Die 1000 methode is niet logisch voor een PC, die werkt met bits en die komen nu eenmaal in veelvouden van 8. Daarom zou de 1000 methode van aangeven moeten worden afgeschaft, nu kopen mensen een 1000gb schijf en blijken ze in de praktijk een stuk minder te hebben gekocht. Voor mij op het randje van oplichting.Kan iemand mij vertellen wat het voordeel is om met de 1024 methode te werken,
dit zorgt enkel voor verwarring toch?
Geeft mij maar de 1000 methode!
Dat is een argument dat ik al zeker een jaartje of 5, 6 hoor, maar de snelheid in de ontwikkeling valt me op dat vlak eerlijk gezegd tegen.Misschien zijn we over een paar jaar wel af van de normale HDD's.
[Reactie gewijzigd door kjast op donderdag 10 januari 2013 13:50]
Dat duurt nog wel even.Misschien zijn we over een paar jaar wel af van de normale HDD's.
[Reactie gewijzigd door Miketsukami op donderdag 10 januari 2013 11:46]
[Reactie gewijzigd door sticx op donderdag 10 januari 2013 12:09]
Nee, 2x 480 is dan ook 960.maar de drive zou opgebouwd worden uit twee 480GB-drives die in raid0 zijn geconfigureerd.
Dan is het toch geen 920 gb meer?
Als ik mij goed kan herinneren is RAID 0 waarbij minimum 2 schijven nodig zijn.maar de drive zou opgebouwd worden uit twee 480GB-drives die in raid0 zijn geconfigureerd.
Dan is het toch geen 920 gb meer?
[Reactie gewijzigd door NoUseWhatsoever op donderdag 10 januari 2013 14:06]
en dan zit je de rest van de tijd te wachten op mensen die geen SSD hebben, dus effectief schiet je er nou niet echt veel mee opBijvoorbeeld Battlefield 3, hoe snel levels geladen worden. Heerlijk.
[Reactie gewijzigd door Gammro op donderdag 10 januari 2013 17:11]
Ja, en als de ze dat gedaan hebben, zie je daarna weer overal vraagadvertenties op T-net waar iets in staat als:Een student die veel data mee wilt nemen naar de uni voor zijn opleiding, naast zijn muziek, maar geen externe schijf mee wilt nemen, kan dit kopen.
Het verschil is dat een klassieke HDD gewoon blijft werken (en in het ergste geval nog steeds kan worden uitgelezen) als er een defect optreedt, terwijl dat bij SSD's - vanwege de interne controller - zo goed als onmogelijk is. Anders dan bij een klassieke HDD heeft het OS bij een SSD geen directe controle over de te gebruiken sectoren; dit wordt bepaald door de controller; het loopt via een interface. Gaat de controller stuk of raakt het onderliggende geheugen corrupt, dan is vrijwel alle data niet meer te retrieven doordat alles in een SSD in hoge mate afhankelijk is van de rest van het geheugen (correlatie is hoger).De kans dat er een fout op die 1 TB HD ontstaat is 128 keer zo groot als op de 8 GB versie
Technisch gezien gaat de kans gewoon met een factor 2 omhoog. Dat het van (willekeurig gekozen getal) 0,4% failure rate naar 0.8% gaat en dat dat nog relatief laag is, doet daar niets aan af.Elk van deze chips heeft afzonderlijk een kans om te overlijden en of deze nu intern in 1 of 2 groepen onderverdeeld zijn gaat deze kans niet dramatisch vergroten of verkleinen
Op dit item kan niet meer gereageerd worden.
Populair: Asus Samsung Mobiele telefoons Laptops Apple Sony Games Microsoft Consoles Microsoft Xbox One
© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. Contact Over Tweakers Jouw privacy Algemene voorwaarden Cookies
Tweakers wordt uitgegeven door De Persgroep en wordt gehost door True