Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 176 reacties, 45.054 views •

Microsoft stopt 15 maart met de ondersteuning van Messenger, bij het Nederlandse publiek nog steeds bekend onder de oude naam MSN Messenger. Op die dag wordt de chatclient vervangen door Skype, dat in 2011 door Microsoft werd overgenomen.

Dat Microsoft de ondersteuning van Messenger zou beëindigen was al bekend, maar wanneer dat precies moest gaan gebeuren was onduidelijk. Het bedrijf gaf enkel aan dat dat begin 2013 zou gebeuren. In een e-mail naar gebruikers van Messenger - voorheen bekend als MSN Messenger en Live Messenger - heeft Microsoft de precieze deadline bekendgemaakt: 15 maart, meldt Forbes.

In dezelfde mail probeert Microsoft gebruikers ervan te overtuigen om nu al over te stappen naar Skype. Daarbij kunnen gebruikers inloggen met hun Messenger-gebruikersnaam en -wachtwoord en blijven de contactpersonen van een gebruiker behouden. Microsoft nam Skype, dat door een van oorsprong Ests bedrijf is ontwikkeld, over in 2011.

Live Messenger-migratie op Skype

Reacties (176)

Reactiefilter:-11760167+1133+26+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
1 2 3 ... 7
Dit is natuurlijk ook een strategische keuze omdat het gebruikers forceert gebruik te maken van de client van Microsoft. Immers was het MSN protocol redelijk makkelijk te onderzoeken en zijn er hierom een waaier van alternatieve clients verschenen. Voor Skype gaat dit helaas niet op.

Vanuit een zakelijk perspectief een goede keuze om nog meer de advertentie-inkomsten veilig te stellen, en om een groter publiek bewust te maken van de extra (betaalde) mogelijkheden van Skype.

Overigens gaat dit ervan uit dat Microsoft ook stopt met het aanbieden van het MSN protocol. Zelf zie ik weinig reden (buiten goodwill) om die infrastructuur aan te blijven bieden. Als Microsoft claimt dat Messenger vanaf 15 maart niet meer werkt dan moeten ze of hun eigen client weren, of de infrastructuur sluiten. Echter is het enige dat Microsoft omschrijft dat ze Messenger 'niet meer ondersteunen', wat net zo goed kan inhouden dat het niet meer te verkrijgen is via een officiŽle bron en dat men geen hulp kan verwachten met het gebruik ervan.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 9 januari 2013 08:52]

Het zat eraan te komen. Varianten als Ping, WhatsApp hebben Messenger wegverdrongen.
Denk dat heel veel mensen dat vroeger gebruikt hebben.

Dus het vergt moed om in te zien dat het niet werkt en de handoek in de ring te gooien.

Lync is een variant een doorontwikkeling op Skype en Messenger.
Het is een verplicht moloch om te gebruiken om het in anonieme Microsoft bewoordingen te houden.

De Skype messenger functie werkt. Alleen de Voice functionaliteit is een ramp.
Daar mag men bij Microsoft onderhand wel wat verbetering in aanbrengen.

Het Chinese Tencent QQ (inclusief the great firewall) werkt zelfs nog beter dan Skype/Lync voice.

Eigenlijk jammer dat het alleerste Blackberry SIP er niet meer is. Dat werkte tenminste. Je kantoor telefoon mee op je mobiel.

Jah wat nieuw is, is jammer genoeg niet altijd beter.

@LOTG
Probleem met Skype Voip is de lag/vertraging in het signaal. Dit is okay als je daarvoor kiest.
Dat is met Lync opgelost door een 'dedicated' voice server toe te passen, maar daar kwamen weer andere problemen bovendrijven..
Echter dat heeft weer interconnectie problemen met het regulier telefonie of toegang tot dit netwerk van buiten kantoor.
Lync is een soort Voip Provider gebruik makende van diverse technieken waaronder Skype technologie. Juist die samenvoeging van verschillende oplossingen is volgens mij de kern van het probleem.

[Reactie gewijzigd door kwakzalver op 9 januari 2013 17:24]

Ik weet niet wat je probleem is met skype voice, maar het is volgens mij wel een van de redenen dat mensen Skype zo veel gebruiken. De geluidskwaliteit is gewoon goed.

WhatsApp zal populair blijven tot dat de kosten gaan stijgen, het is nu maar 99 cent per jaar maar aangezien providers geen droog brood in SMS en Voice zien lijkt het mij aannemelijk dat dit vrij snel kan omslaan en SMS weer populair word. Want wat is nu het voordeel van WhatsApp boven SMS? Je moet een extra app gebruiken, en je telefoon support het al. Plus de ander hoeft het niet te hebben.

De stap die MS nu gemaakt heeft maakt dat ze ook weer mensen naar hun IM lokken, want als dat via Skype kan op je telefoon dan is dat wel zo makkelijk. In tegenstelling tot Live Messenger is Skyper wel multiplatform, zowel desktop als mobiel.
Het probleem van Skype is Skype :). Zowel ik als de andere partij moet a) een Skype client hebben draaien, b) online zijn en c) vaak wat extra hardware hebben zoals een headset (ivm echo en ruis). Je kunt met Skype-out wel uitgaand bellen naar 'normale' telefoons, maar de geboden tarieven vind ik ronduit duur (25,5ct p/m naar mobiel + nog een starttarief). Skype zou pas een 'echt' alternatief worden als de tarieven omlaag gaan en ze SIP aan gaan bieden zodat ik met een hele waaier aan devices kan connecten met Skype en niet vast zit aan hun beperkte (en bloated) client.
Ik denk juist dat meer zakelijke gebruikers over stappen naar applicaties zoals Lync.

Edit: Ik zie trouwens ook dat Lync tegenwoordig kan connecten naar Skype. Dat biedt nog meer voordeel. :)

[Reactie gewijzigd door dacken op 9 januari 2013 08:51]

Ik denk juist dat meer zakelijke gebruikers over stappen naar applicaties zoals Lync.
Ik denk dat dat wel meevalt. Immers maakten zakelijke gebruikers al bijna geen gebruik van Messenger, maar eerder van Microsoft Office Communicator om te verbinden met de eigen infrastructuur. Lync is daar natuurlijk een opvolger van, en het is alleen maar logisch dat Microsoft steeds meer gaat integreren met het populaire Skype. ;)

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 9 januari 2013 08:55]

Dat kan inderdaad goed de redenatie van Microsoft zijn, echter vraag ik me af wat het gevolg is. Ik denk dat Microsoft blij mag zijn als 5 ŗ 10% van de huidige MSN 'gebruikers' overstapt naar Skype. De rest zal helemaal niks doen en hun MSN chat laten vervallen. Vrijwel iedereen die ik nog op MSN online zie komen doen dat omdat je in Hotmail (en Outlook.com) automatisch wordt aangemeld (tenzij je dit uitzet). Het gebruik is gewoon zo minimaal geworden dat ik het eerder zie als een kostenbesparing dan het monetizen op Skype (wat meer een leuke bijkomstigheid is).
Inderdaad, dat vermoed ik ook. Velen worden automatisch aangemeld omdat ze dat ooit eens aangevinkt hebben. Maar dat mensen zich doelbewust aanmelden op MSN zie je bijna niet meer.

Ik heb die e-mail van Microsoft (als gebruiker van Messenger) trouwens niet gehad of zou die gefaseerd worden verstuurd? Verder zit ik niet zo te wachten op Skype eigenlijk.
Ik ook niet. Al heeft dat bij mij waarschijnlijk een andere reden. Heb het email adres al jaren niet meer.
Even een goede waarschuwing voor iedereen, er zijn veel meldingen van mensen die na merge met skype, blocked contacts hebben in Skype, maar niet in MSN. Deze zijn met geen mogelijkheid te unblocken in Skype (greyed out), noch via de MS website. Ik heb geen idee of hier nog een fix voor komt, maar houd dus rekening dat je mogelijk voorlopig bepaalde contacts niet meer via Skype kan benaderen |:(
Nogal onduidelijk nieuwsbericht, als titel: "Microsoft sluit deuren Messenger op 15 maart", waarna in het bericht staat dat Microsoft stopt met de ondersteuning. De vraag is nu: stopt Microsoft dus alleen met de ondersteuning of wordt de hele dienst opgeheven?

EDIT: Volgens het bericht van DutchCrownNL gaat het dus om het laatste, dat mag wat mij betreft wel in het nieuwsbericht worden opgenomen. Met andere woorden je moet dus vanaf 15 maart overstappen op Skype als vervanger van Messenger indien je nog langer gebruik wilt maken van een chatapplicatie van Microsoft (of je gebruikt Messenger icm een Chinese proxy).

[Reactie gewijzigd door Laguna op 9 januari 2013 17:11]

Dit mailtje is al naar mij verstuurd.
Ze hebben het hier dus over de Messenger service (behalve voor China).

"Hello,

On 15th March 2013 we are retiring the existing Messenger service globally (except for mainland China where Messenger will continue to be available) and bringing the great features of Messenger and Skype together. Update to Skype and sign in using a Microsoft Account (same as your Messenger ID) and all your Messenger contacts will be at your fingertips. You'll be able to instant message and video chat with them just like before, and also discover new ways of staying in touch with Skype on your mobile and tablet.

Update Now

Yours sincerely,
The Messenger Team"

...

"So, what's happening between now and 15th March?
Messenger will continue to work as you know it today. If you are signed in with Messenger on your desktop** you will see a banner notification to upgrade. When you click on the banner, an installer window will open with the request to upgrade. This will take you through our installer flow to install Skype and automatically uninstall Messenger.

So, what's happening after 15th March?
Messenger users on desktops** will not be able to sign in and will only be able to upgrade to Skype. If you attempt to sign in, a notification will appear, and if you continue, you will be taken through our installer flow to install Skype and automatically uninstall Messenger at the same time.

Can I update to Skype on my mobile?
Yes! Skype is available on iPhone, Android and soon on Windows Phone 8. We encourage you to download the latest Skype app on your mobile and then uninstall Messenger. You will be able to sign in to Skype on your iPhone, Android and Windows Phone 8 mobile apps with your Microsoft Account over the next few weeks. If you use another phone with Messenger on it, it will continue to work for a while.

** Newer versions of Messenger will be able to receive the optional upgrade notifications. Older versions will not receive the notifications and you will have to download Skype manually."

[Reactie gewijzigd door DutchCrownNL op 9 januari 2013 09:50]

Aangepaste versie, speciaal voor mensen die overstappen op Skype: http://www.skype.com/intl...r/windows-live-messenger/

Bij deze versie komt meteen de inlogmanier voor een Microsoft account.
Er was een tijd dat heel .nl Msn gebruikte. Ik zsal er echter niet rouwig om zijn dat het verdwijnt omdat ik ook nog maar zeggen en schrijven 1 contactpersoon had die nog online was. Mensen hebben gewoon hun chats verplaatst naar facebook en whatsapp denk ik.
Hier zijn ook op 'piektijden' ook maar iets van 10% van de contactpersonen online heel stuk minder dan vroeger.

Zit er nou al ondersteuning in voor live mail push? Gebruik MSN de laatste 2 jaren eigenlijk alleen maar om een melding te krijgen als ik een mailtje binnen krijg. Heb hier nog geen knap vervangend programma voor kunnen vinden (ivm push)
Windows Live Mail niks voor jou dan?
Wil het graag webbased houden ivm mail op school/werk/thuis.
Alternatief zou Outlook 365 zijn maar dat is niet gratis.

Wellicht dat het nog komt als messenger geheel komt te vervallen.
Live mail (hotmail / outlook.com) ondersteunt Exchange ActiveSync, en ondersteuning daarvoor vindt je ook in de Windows 8 mail client en Outlook 2013.

Windows (Live) Mail en Outlook 2010 en eerder ondersteunen helaas alleen Exchange (dus niet Exchange ActiveSync), en daar heb je idd Office365 voor nodig.

Google Mail stopt helaas met ondersteuning voor EAS, vanaf 30 januari kun je geen nieuwe apparaten/clients meer aanmelden :/. Imap is natuurlijk wel een optie (maar heeft in mijn opinie nooit fatsoenlijk gewerkt in Microsoft clients, dus dan zou ik naar iets als Thunderbird gaan kijken oid)

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 9 januari 2013 11:37]

Je zou een oude versie van outlook kunnen gebruiken.
Precies, ik heb msn/live inderdaad draaien om te zien dat mijn mail binnenkomt (zowel hotmail als outlook isp mail) en gekoppeld aan FB, stond er ook netjes naast.

Skype even geprobeerd maar de mail optie zit er niet in en nog niets vervangends kunnen vinden waar het allemaal in zit......

Verandering is niet tegen te houden maar of ik er persoonlijk blij van word is wat anders.
Je kunt dit proberen. Hiermee pin je Hotmail zeg maar vast aan je taakbalk:

http://askludwig.com/2011...ail-inbox-to-the-taskbar/
Dat is een handige optie om snel naar je inbox te gaan maar volgens mij zie je dan nog steeds niet wanneer je mail krijgt zonder hotmail / outlook te openen.
Wat SonicRPR aan refereert is dezelfde functie die ik zelf heel prettig vind, namelijk dat je een notificatie krijgt als er een bericht binnen komt of je zonder IE te openen (of welke andere browser dan ook) direct kan zien of je mail hebt.
Dit is vooral handig als je bijvoorbeeld advertenties op tweakers hebt geplaatst en je een bericht verwacht van iemand of een reactie via DM (en je email notificatie aan hebt staan) want dan kan je vrijwel direct terug mailen / DM-en.
Is Outlook gebruiken geen optie?
In Firefox kun je hiervoor X-notifier gebruiken
Ik zal er WEL rouwig om zijn: ik gebruik MSN om met diverse vrienden contact te houden, die 300+km ver weg wonen.

Mijn AMD C-60 netbook is prima om WLM of Mercury Messenger 1.9.2 te draaien, maar een log, schermvullend gedrocht als skype wil ik niet op een 10 inch scherm!

Bovendien is Skype inwendig een stuk zwaarder voor de computer. Ik wil wel mijn 9 uur accutijd behouden!

Dus M$, weer een gebruiker minder als straks in maart het MSN protocool wordt stop gezet!
Hopen dat het oude protocool in de lucht blijft tot Sint Juttemis. Anders eens kijken welke lichte en compacte messenger de opvolger gaat worden...
Compacte mode, nog steeds een hoop waste bovenin. Zeker 40% van wat ik zie is verspild aan knoppen en dat soort dingen. Mijn Firefox heeft om diezelfde reden ook geen 6 toolbars. Bij M$ snappen ze dat blijkbaar niet.

Mercury messenger is iets compacter.
Andere clients zijn mogelijk lichter, maar ten opzichte van WLM is skype bijna zeker lichter hoor. Het geheugengebruik heb ik een tijdje geleden eens vergeleken, en dat was allesinds hoger bij WLM.
CPU-verbruik is denk ik ook niet hoger, skype staat iig de hele tijd vrij laag in de proces-lijst bij de 0% cpu programma's.
Google talk messenger voor Windows is echt heeeel licht en minimalistisch. Werkt ook met Cam en Microfoon en werkt ook web based en ga zo maar door.
Ik gebruik bij tijd en wijle ook MSN Messenger nog, maar zit nog altijd veel vaker op IRC. Dat heeft altijd perfect gewerkt en zal altijd wel blijven werken. Raar dat niemand hier dat gebruikt en over Whatsapp en Ping begint. Ben ik echt zo oud?

En met IRC kun je ook lekker je eigen server draaien. No problemo.
@lezzmeister:
Ja ik heb zelf jaaaaaaaaaren geleden mijn eigen server begonnen op IRC en later uitgebreid naar meerdere en zelfs ooit nog shell provider geweest voor IRC servers en bouncers / bots.
Ik heb zelfs ooit eens mijn eigen IRC server programma geschreven op basis van Unreal 3.2.2 en vele bots gemaakt voor spelletjes (casino-bot, uno-bot, etc).
Allemaal draaiend op FreeBSD servertjes met Perl code voor de scripts.

Helaas waren mijn servers zo vaak ge-ddos'ed en werd het op den duur zo'n crime om alles draaiende te houden met alle spambot en flooding aanvallen dat ik de hele zooi heb opgedoekt.
Overigens heb ik nog wel ergens een backup van alle bots, scripts, programma's en de originele mIRC clients met alle server namen er in nog staan.
@MrMxjzptlk:

http://portableapps.com/apps/internet/skype_portable

Dit is de "lichte" versie van Skype (zeg maar de opvolger van Skype Lite, die sinds 2010 om een of andere achterlijke reden niet meer ondersteund wordt) en heeft geen irritante banners, tabbladen etc en verbruikt veel minder cpu / ram.


*edit: Dacht dat dit de vervanger was van Skype Lite maar helaas het is gewoon een non-install versie van Skype.
Ik heb een half uur gezocht op alle sites die ik maar kon bedenken en nergens een "lichte" versie van Skype kunnen vinden.

[Reactie gewijzigd door ArmadaOne op 10 januari 2013 06:35]

Dit is de "lichte" versie van Skype (zeg maar de opvolger van Skype Lite, die sinds 2010 om een of andere achterlijke reden niet meer ondersteund wordt) en heeft geen irritante banners, tabbladen etc en verbruikt veel minder cpu / ram
Ik weet niet hoe je daar bij komt, maar deze (jou link) installeerd gewoon een portable versie van Skype6, heeft alle functies, en is in het enige verschil te plaatsen op een USB sticky (gebruikt geen: LocaleUser\AppData) dus.... :?
Ik moet toegegeven dat ik misleid was door het kleinere installatiepakket en er van uit ging dat het gelijkwaardig was aan Skype Lite.
Het is inderdaad gewoon een non-install versie van Skype.
Mijn excuses, ik zal het aanpassen.
Vreemd eigenlijk dat ze Skype Lite niet meer maken.
Dat is zeker waar. Door de komst van sociale media wordt het gebruik van Windows Live Messenger teruggedrongen. Toch is het chatten via MSN op bepaalde momenten voor mij nog onmisbaar. Ik heb er geen problemen mee dat het nu overgaat in Skype, want daar ben ik inmiddels aan gewend.

Zelf heb ik Skype geÔnstalleerd na de bekendmaking van het verdwijnen van Messenger. De enige functie die naar mijn mening ontbreekt in Skype is de doorverwijzing naar de mailbox op Hotmail. Aangezien het toch allebei onderdelen zijn van Microsoft, lijkt het mij voor Microsoft zaak om de mail-knop te integreren. Dit is een groot gemis! Voor het bijhouden van de mail zal nu ťn Skype (voor gesprekken) open moeten staan ťn Hotmail via internet.
Helemaal mee eens, en om Microsoft hun zin te geven (of omdat het gewoon makkelijker is, ook omdat je makkelijk bestanden uit kunt wisselen) gebruik ik al een poos skype voor bijna al mijn chat voor school, en verder facebook en whatsapp.
Stopt gewoon de ondersteuning(updates) of zal het nog steeds mogelijk worden de dienst te gebruiken? Hoe dan ook, slechte zet van Microsoft. In mijn vriendenlijst zijn er nog steeds mensen die er gebruik van maken.
Lastig hŤ, lezen? Dat is niet wat TurkWizardGezer vraagt. Hij wil graag weten of hij zijn huidige cliŽnt na die datum kan blijven gebruiken. Oftewel, blokkeert MS straks het huidige messenger protocol, of brengt het gewoon geen updates meer uit voor de client.

Als antwoord op je vraag, je kan hem straks echt niet meer gebruiken. De "server" wordt zeg maar uitgezet. Je cliŽnt kan dus nergens meer mee connecten.

Wat ik mij wel afvraag; wat gebeurd er met die chat die standaard in Windows 8 zit? Gaat die er ook uit? Die is toch ook van het messenger protocol afhankelijk?, of wordt die overgezet naar skype?
Messenger en Skype gebruiken gewoon hetzelfde protocol, en ik begreep dat het ook al min of meer over dezelfde servers liep? Dat zou dan toch betekenen dat Messenger gewoon te gebruiken blijft.

EDIT:--
Ik heb het nog even op gezocht, maar het was de back-end, volgens the verge: nieuws: Gerucht: Microsoft stopt met 'MSN' ten gunste van Skype. Het protocol is dus niet compleet hetzelfde, maar loopt (voor chat) via dezelfde servers?
/EDIT--

Maar hier staat weer dat MSN compleet er uit gaat (behalve in china)
nieuws: Microsoft: Live Messenger wordt begin 2013 vervangen door Skype

De messenger van Windows 8 zal wel blijven werken via Skype o.i.d. Ik geloof dat dat dezelfde is als in Outlook.com zit, welke ik nu gebruik om op mijn werk te msn-en.

[Reactie gewijzigd door Erwin537 op 9 januari 2013 10:46]

Oftewel er is een (kleine?) kans dat je oude cliŽnt blijft werken als je de ID-string aanpast. Zo werkte dat in elk geval voorheen als je een oude versie wilde blijven gebruiken.

Skype heb ik ooit van mijn computer gedonderd omdat het 'lepra' heeft of veroorzaakt. Ik mag dus van harte hopen dat ik Úf de oude cliŽnt kan patchen Úf dat Skype gigantisch verbeterd is in de afgelopen 2 jaar.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 9 januari 2013 12:10]

Oftewel er is een (kleine?) kans dat je oude cliŽnt blijft werken als je de ID-string aanpast. Zo werkte dat in elk geval voorheen als je een oude versie wilde blijven gebruiken.

Skype heb ik ooit van mijn computer gedonderd omdat het 'lepra' heeft of veroorzaakt. Ik mag dus van harte hopen dat ik Úf de oude cliŽnt kan patchen Úf dat Skype gigantisch verbeterd is in de afgelopen 2 jaar.
Ik ben al overgestapt naar Skype, en al mijn Messenger contacten staan er in die gewoon de oude client gebruiken.

Ze stoppen gewoon met de updates voor Messenger, omdat ze geen 2 dingen tegelijk willen onderhouden.
Mijn ervaring is dat skype stukken langzamer is op deze laptop in vergelijking met MSN. hoe heb jij dat ervaren?

trouwens MSFT loopt de laatste tijd al te f*cken met MSN, laatste maanden loopt het echt slechter als eerder, vooral contacten toevoegen is een stuk minder :(
@abot13:
Ik gebruik nog steeds beide clients en je hebt gelijk dat MSN de laatste tijd steeds meer "kuren" vertoont zoals client-server loss, niet aan kunnen melden, outlook (oftewel hotmail) dat opeens niet meer te bereiken is of minuten moet laden voordat je je inbox in kan etc etc etc.

Ook heb je gelijk dat Skype veel trager is op laptops / ulvpc's e.d. omdat Skype VEEL meer resources slurpt dan MSN Messenger / Live! Messenger (zowel de x86 als x64 versies).
MSN messenger was juist fijn omdat het zelfs op de traagste nettops en netbooks met single core atoms nog prima draaide op de achtergrond en bijna niks aan geheugen en cpu gebruikte.
Skype daarentegen slurpt meer geheugen naarmate het langer aan staat (op mijn dual quadcore tussen de 100 en 300k en 1 tot 3% cpu) wat zich op een netbook of android tablet / smartphone vertaald naar een flinke hap uit je vrije geheugen en verwerkingscapaciteit.
Zo heb ik Skype 3.0 op mijn Galaxy S GT i9000 en zodra ik Skype aan zet kan ik niet meer normaal videos kijken omdat ik elke minuut een "hapering" krijg door te weinig buffer geheugen en overbelaste cpu, zonder Skype speel ik HD x264 encoded video af zonder enig probleem.

Persoonlijk had ik dan ook liever de optie gehad om gewoon Messenger te gebruiken voor netbook / smartphone / PDA / tablet etc.
Wat ik wel vreemd vind is dat ze voor zakelijk gebruik op dit moment wel vol inzetten op Lync, wat qua gebruikerservaring en interface veel dichter bij Messenger in de buurt komt dan bij Skype.

Ik had dan ťťnzelfde interface gekozen als ze geen twee dingen willen onderhouden.
Zijn de text-based chatdiensten niet enorm op hun retour sinds Whatsapp? Iedereen die ik ken zit tegenwoordig op Whatsapp en ik denk dat ik al meer dan een jaar niet meer op MSN Messenger heb ingelogd.
Nadeel van whatsapp is dat het alleen voor smartphones is, typen vind ik toch prettiger op een (normaal) toetsenbord.

Er is wel een "hack"beschikbaar voor whatsapp op de PC, maar die is volgens mij niet 100% functioneel.

edit:
typo

[Reactie gewijzigd door _Peter2_ op 9 januari 2013 10:48]

Teamviewer op je smartphone installeren en vanaf je PC je telefoon overnemen. Zo kan je alsnog via je PC je berichtjes sturen... ik heb echt geen zin in Skype. Veel teveel poespas eromheen.

MSN blijft uber voor snelle tekst communicatie met 1 of meerdere personen, makkelijk sharen van foto's, aanpassen van de client zelf, veel alternatieve clients inc op de telefoon, snel wisselen van mood, avatar, fonts etc

Nu zit je met een gedrocht als Skype wat al jaren geleden verpest is, omdat ze deels een stukje MSN markt mee wilde pikken. Skype was fantastisch voor beeld bellen, maar aangezien niemand dat nog particulier nog echt gebruikt in NL (onderling), is dit dus niet interessant. Daarnaast is de Skype Client voor je telefoon VEEL te accu intensief en is dit dus al geen optie.

MS prijst zichzelf zo deels uit de markt. Er zal vast een nieuw alternatief komen of mensen gaan idd gewoon massaal Google talk of whatsapp gebruiken.
ik heb echt geen zin in Skype. Veel teveel poespas eromheen.
Installeren, inloggen, het start-up schermpje uitvinken in de preferences. Poespas?
Teamviewer op je smartphone installeren en vanaf je PC je telefoon overnemen. Zo kan je alsnog via je PC je berichtjes sturen...
Tering... dŠt noem jij gťťn poespas? |:(
"Teamviewer op je smartphone installeren en vanaf je PC je telefoon overnemen. Zo kan je alsnog via je PC je berichtjes sturen... ik heb echt geen zin in Skype. Veel teveel poespas eromheen."

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Ik ben absoluut geen fan van de bloatware die skype is (en al helemaal niet van het feit dat skype contact maakt met allerhande vage servers zoals de USDOD) maar na meerdere keren naar alle alternatieven gekeken te hebben ben ik nog altijd bij skype. Er is voor mij helaas gewoon geen alternatief.
Een goed alternatief? VoipBuster, DialNow, InterVoip enz als call provider, in combinatie met een client naar keuze (MobileVOIP op iOS en Android, LinPhone op de desktop (incl text messaging en video)... keus genoeg lijkt me.
Een oldschool variant is ICQ. Maar ik heb eigenlijk geen idee hoe groot de userbase daarvan is hehe.
Of je pakt zoiets als WiFiKeyboard
Jazeker, die werk prima.
Alleen als je wilt inloggen op je p.c. heb je een code nodig die je krijgt op je mobiel.
Als je daarna weer inlogt op je mobiel, lukt dat wel.
En als je daarna weer op je p.c. inlogt, heb je weer een code nodig.

Dus om het beide te gebruiken, nee. Als je geen Smartphone hebt maar je wilt wel wapp. Dan zou ik hem downloaden voor de p.c.
Zijn de text-based chatdiensten niet enorm op hun retour sinds Whatsapp?
Whatsapp *is* een text-based chatdienst.
Whatsapp *is* een text-based chatdienst.
Nee,

WhatsApp is een Berichten Applicatie voor Mobiele Telefoons - een groot verschil.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Whatsapp

Een "Text-based Chatdienst" is zo iets als MSN / Hotmail / Windows Live Messenger / IRC / ICQ, e.d., en is louter voor Tablets en Computers, is en was dat nog altijd gratis over Internet, en maakt gebruik van het Chat / IRC-protocol.

WhatsApp doet (geld voor een Abo vragen) dat wel!
(na een jaar geloof ik, een 99 Eurocent per jaar, maar weet dat niet 100% zeker.)
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Whatsapp
De vraag word dan of MS het protocol zal blijven ondersteunen of dat men na 15 maart ook de achterliggende infrastructuur zal vervangen. Indien het enkel om de software gaat hebben mensen met alternatieve clients niet veel te vrezen, in het andere geval zullen we op zoek moeten naar alternatieven.
Inderdaad een goede vraag en ik kan zo snel geen antwoord vinden.

Ik gebruik zelf al jaren de Miranda client voor het MSN netwerk en niet Microsoft's eigen programma dus ook ik vraag me af of 15 maart het licht uitgaat of zaken gewoon blijven werken.
De architectuur blijft bestaan, omdat Skype op de lange termijn er ook op overgaat.
Jammer, msn had toch functionaliteit die ik nergens anders zie. De esthetische chatschermen ipv lelijk wit van skype en facebook, en vroeger de tekenfunctir. Ook kan je in msn meteen plaatjes en youtube filmpjes in het gesprek posten. Bij skype moet je eerst die plaatjes downloaden en weer openen...
Wat ik niet snap is dat Skype een monster is met Windows 8.
Ik bedoel het interface is ruk, draait niet echt lekker ( zoals ik het zou willen ala MSN ) op de achtergrond.

En wat ik bedoel met Skype in Windows 8 , de meegeleverde versie is een APP only met een configuratie scherm van nul.
Gewoon weer zo'n APP van Microsoft wat slecht is uitgewerkt, zoals de email APP zonder POP ondersteuning :)
Je kan nog steeds de Windows client installeren van Skype. Mijn Skype is nu bijna gelijk aan de MSN interface!
Op Windows 8, heb je de "Metro" Skype App die beschikbaar is in de store, maar je kan net zo goed de klassieke (Windows 7) desktop app van Skype installeren (behalve op Windows RT).

Verder draaien beide op de achtergrond, dus ik begrijp je opmerking niet goed
Inderdaad... Als Microsoft zo achter hun precious modern UI aka Metro UI staat. Doe het dan ook goed en kom niet aan met van die slappe slecht uitgewerkte apps..... Bleh.
Ik heb een Skype account en een Hotmail account voor MSN. Hoe ga ik die twee nu mergen? Ik wil niet inloggen met mijn hotmail account bij Skype, want dan mis ik mijn Skype accounts. Ik zou ze dus graag samen willen voegen.

Ik zou ik in Skype graag groepen aan willen maken, ook dat is mij niet duidelijk hoe dat kan. Dat kan in MSN wel. Daarnaast ontvang ik berichten op Skype die ik "offline" ontvangen heb pas een paar uur nadat ik weer online ben.

Kortom, Microsoft heeft nog wel wat werk te verzetten met Skype!
Inloggen met je MSN account in Skype. Dan vraagt hij of je ook een skype account hebt, en of je die twee wil samenvoegen. Als je dat doet hoef je van dat moment alleen nog maar met je MSN account aan te melden.

Groepen maken met Skype kan ook.

En die vertraging waar jij over spreekt komt me niet bekend voor. Ik was geen Skyper van het eerste uur maar gebruik het al een paar maanden, en ik heb Skype en MSN direct samengevoegd toen dat mogelijk werd. Ik gebruik het ook zakelijk, werkt prima.
Inloggen met je MSN account in Skype. Dan vraagt hij of je ook een skype account hebt, en of je die twee wil samenvoegen. Als je dat doet hoef je van dat moment alleen nog maar met je MSN account aan te melden.
Dat krijg ik niet, bij mij loopt ie direct door en heb ik alleen mij MSN contacten in de lijst staan.

Hoe dan ook, misschien heb ik er zelf een chaos van... Ik moet nog flink knoeien om het allemaal goed ingesteld te krijgen.

[Reactie gewijzigd door Timo002 op 9 januari 2013 09:14]

Ben je onder de 18? Want dan werkt het blijkbaar niet via de Windows 8 App. Via de desktop app zou het wel moeten werken. Of je kan ook je leeftijd even verhogen in je profielen. Zie ook http://community.skype.co...-not-18/m-p/1223070#M2251
Je kan de accounts gewoon samenvoegen, inloggen op Skype met je MSN account en je kan de accounts samenvoegen
Je kan tegenwoordig gewoon je Skype account met je Live account mergen ;)
Dat geloof ik graag, maar hoe dan? Ik kan inloggen met mijn hotmail account of met mijn skype account. Verder kom ik niet... 8)7
http://tinyurl.com/ajtytrx
Let me BING that for you...
(Bing is de zoekmachine van Microsoft, moederbedrijf van zowel MSN als Skype)
Ik Google nooit met bing... En Bing is geen werkwoord. Googelen wel.
Off Topic:
Als je Cookies voor Google Analytics uitschakeld, ' personaliceerd' Google Search niet!
1 2 3 ... 7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



HTC One (M9) Samsung Galaxy S6 Grand Theft Auto V Microsoft Windows 10 Apple iPad Air 2 FIFA 15 Motorola Nexus 6 Apple iPhone 6

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True