Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 179 reacties

Sinds de introductie van Windows 8 in oktober zijn 60 miljoen licenties van het besturingssysteem verkocht, heeft Microsoft laten weten. Eind november stond de teller nog op 40 miljoen. De verkoopaantallen zijn volgens Microsoft vergelijkbaar met die van Windows 7.

Windows 8Tami Reller, hoofd van zowel de financiële afdeling van Microsoft als van de marketingafdeling, noemde op de CES in Las Vegas tegenover ZDNet het aantal van 60 miljoen verkochte Windows 8-licenties.

Dat aantal is inclusief oem-licenties, die worden afgesloten met fabrikanten om het besturingssysteem mee te leveren met nieuwe pc's. Ook upgrades zijn meegeteld. ZDNet tekent echter aan dat niet duidelijk is of ook zakelijke licenties en bulklicenties zijn meegeteld.

Eind november, een maand na de introductie van Windows 8, liet Microsoft nog weten dat er 40 miljoen licenties van het besturingssysteem werden verkocht. Dat betekent dat de verkoop de afgelopen maanden flink is ingezakt. Volgens Microsoft zijn de verkopen echter 'grofweg in lijn' met die van de voorganger van Windows 8.

Reacties (179)

Reactiefilter:-11790165+1111+211+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Ik zag ergens een bericht voorbij komen dat ze ook 'al' de 100 miljoen app downloads hebben gehaald.. Dat is dan wel weer triest op 60 miljoen licenties. Zo zie je maar hoeveel mensen gebruik maken van Metro :z
Inclusief OEM licenties, dat wil dus zeggen dat iedereen die een nieuwe PC koopt met windows 8 en er Windows 7 opzet hier ook mee telt. Aantal daadwerkelijke gebruikers is dus denk ik wel lager.
ZDNet tekent echter aan dat niet duidelijk is of ook zakelijke licenties en bulklicenties zijn meegeteld.
Het gaat er juist om hoeveel er binnen het bedrijfsleven verkocht zijn. Dat is namelijk een belangrijke markt voor Microsoft en bovendien is het interessant om te weten of het bedrijfsleven echt zit te wachten op een kleurig en smartphone-vriendelijk OS als Windows 8.
Ik heb zelf een paar dagen een nieuwe Windows 8 laptop en moet zeggen dat ik het verbazingwekkend goed vind werken. Ik had heel anders verwacht na het lezen van alle commentaar maar mezelf gewoon opengesteld voor een nieuw systeem. Het ziet er slick uit, het wordt meer een geheel en is naar mijn mening een goede stap de juiste richting op. Vervelend is het totaal niet en met een trackpad werkt het ontzettend goed! Mijn desktop ga ik binnenkort dan ook upgraden waarschijnlijk :)
Let wel dat je op je des top over het algemeen geen trackpad hebt en dat is nu wel een verschil.
Let wel dat je op je des top over het algemeen geen trackpad hebt en dat is nu wel een verschil.
uhm, je weet dat dat soms zelfs moeilijker werken is als een normale muis?
Op 28 December 2012 stond het volgende op Tweakers: nieuws: 'Windows 8 verkoopt minder dan Vista'
Nu 12 dagen later ligt de Verkoop van Windows 8 ineens "in lijn" met die van Windows 7 !?
Tuurlijk....... ik geloof het gelijk !
Die cijfers van 28 december waren schattingen obv internet gebruik gemten door netapplications.
Die cijfer waren echter niet heel veel zeggend omdat niet te zeggen is of Windows 8 gebruikers gelijk gebruik maken van internet als Windows 7 gebruikers. Relatief zullen Windows 8 gebruikers vaak app gebruiken en zal hun internetgebruik op websites dus waarschijnlijk ook logischerwijs lager gemeten worden.
Je bedoeld dat ze inplaats van een site een app openen?
Dat valt gruwelijk tegen hoor. Van alle sites die er zijn (wellicht meer dan een miljard) is er misschien van 0,000000000001 procent een app. Dus mensen zullen nog altijd gewoon internet gebruiken, ook op windows 8. Daarnaast vinden mensen het logischer internet te gebruiken op een desktop dan een app, dus uit gewenning zullen ze sneller internet openen dan een app.
0,000000000001 procent van 1 miljard is minder dan één ;) .

De meest populaire sites hebben natuurlijk wel een app, dus de redenering gaat sowieso een beetje scheef.
Maak jij een vergelijking met een bedrijf dat het controleert op gebruikt (zo'n 40.000 ) websites met de werkelijke verkoop?? Vind het dan ook niet raar dat zo'n onderzoek lager uitkomt dan de verkoop van Vista.
Windows 7 had geen korting.. Is de korting op Win8 bedoeld om met de cijfers te kunnen komen, zodat nog meer mensen het gaan kopen?
Bij Windows 7 kreeg je ook al lang van te voren een gratis update van Vista naar 7, die waren toen ook meegenomen in de cijfers. Dat heb je bij Win8 minder.
Maar win7 kostte geen 15/30 euro, maar eerder tegen de 100 bij introductie. Ik draai sinds bijna dag 1 van de officiele release windows 8, maar ik vind het geen succes. Metro vermijd ik als de pleuris en ik klik me het ongans om bij instellingen te komen. Probeer maar eens snel te vinden op welke snelheid je wifiverbinding staat. Dan ben je wel een paar clicks verder... Zo heb ik wel veel zaken die ik voornamelijk omslachtiger vind geworden. Leuk dat er meer shortcuts zijn, maar die had ik daarvoor niet nodig en nu moet ik ze gaan leren om ermee te werken.

Als ze een ecosysteem willen creeeren, dan zijn ze voor mij gefaald. Ik denk niet eens na over WP8 of W8 RT door mijn ervaringen met Win8.
Win + x geeft hetzelfde als linksonder/rechtsklikken > taakbeheer> prestaties > ethernet (voor werkelijke snelheid

Taakbeheer is ook nog steeds op te roepen met een rechtermuisklik op de taakbalk van de desktop.

Via het menu linksonder kom je wel vrijwel overal qua pc instellingen direct.

Of toets Windowtoets+W en begin te typen wat je zoekt (status)netwerkcentrum > netwerkcentrum (of status van netwerk weergeven) > (w)lanverbinding.

Of toets als je op je startscreen bent direct je instellingenopdracht, (status)netwerkcentrum, in en daama op instellingen (2e onder zoekbalk) dan via netwerkcentrum of status van netwerk weergeven > (w)lan verbinding

Of klik in de taakbalk van de desktop rechts op je verbindingsicoontje > netwerkcentrum openen > (w)lan verbinding. (zelfde als in 7)

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 10 januari 2013 01:06]

@ Senor Sjon

Probeer in windows 8 eens Windows toets + x

Scheelt hoop klik werk :)
60m * 30 dollar = 1.8 miljard. Ik weet dat het waarschijnlijk niet zo simpel ligt maar dat lijkt me toch vrij weinig gezien het marketingbudget van 1,8 miljard.

"Yet, Forbes was still shocked to learn that the software giant plans to roll out Windows 8 with a marketing campaign estimated at $1.5 to $1.8 billion.

Read more: http://www.mediapost.com/...ml#ixzz2HSa3PiME"

Daarbij komen nog de kosten van het ontwikkelen, lijkt me dat ze nog lang geen break even point hebben gezien met deze versie.
nee maar dit is ook voor de lange termijn. het geld komt echt wel trug als meer en meer mensen windows 8 kopen. niemand had ook verwacht dat het snel ging na de release . windows 8 is toch anders dus het heeft tijd nodig . maar op den duur gaat het steeds harder.
nu is Nederland niet zo'n goed voorbeeld, maar als ik kijk wat ik aan windows 8 marketing voorbij heb zien komen dan houd het snel op bij zo af en toe een sportje op de TV, 538 had dan wel hun jingle ball, maar in die campagne werd windows 8 heel slecht vertegenwoordigd, geen leuke give away acties op de radio, wel samsung met android, die heb ik geregeld voorbij horen komen.

Daarnaast denk ik dat Microsoft de plank volledig misslaat met hun opgedrongen metro, ik heb zelf wel al ruim een maand geleden de upgrade licentie gekocht, maar nog verzaakt de installatie uit te voeren, niet omdat ik er geen zin in heb, maar wel omdat het voor mij tov windows 7 totaal geen meerwaarde bied, zelfs een degradatie qua interface.
Ik heb de prerelease al getest op een laptop, maar het kan me niet bekoren...

En dat is voor het eerst sinds hun systematische releases van windows. (vanaf 95)

[Reactie gewijzigd door TheTeek op 9 januari 2013 08:20]

Het gezever over het nieuwe interface ......
Ik draai Windows 8 en met een programma mijn start button weer terug.

en de enige funktie die ik daarvan gebruik is de Shutdown button omdat ik alle programma's die ik gebuik in mijn taakbalk (die er standaard wel is )heb staan.

wees een Tweaker en stel je open voor nieuwe dingen.
@db_seven

Juist een Tweaker heeft problemen met de nieuwe interface. Het gaat er niet om dat het nieuw is, het voelt voor de meeste Tweakers niet als een verbetering t.o.v. Windows 7.

Programma's en add-ons installeren om een nieuwe interface bruikbaar te maken terwijl de oude (Windows 7) prima bevalt? Waarom uberhaupt een andere interface installeren terwijl je tevreden bent over je huidige? Waarom is de keuze om met je huidige interface te blijven werken niet gewoon opgenomen in Windows 8?

Voor een Tweaker is het gebrek aan nieuw features een hele goede reden om gewoon Windows 7 te blijven gebruiken. Wellicht in de toekomst, bij aanschaf van een nieuwe PC en een touchscreen dat Windows 8 iets toevoegt, maar vooralsnog vind ik Windows 7 een stuk pretttiger werken.

[Reactie gewijzigd door wiseger op 9 januari 2013 10:55]

Omdat ik de metro interface geen toegevoegde waarde vind hebben ga ik niet over op windows 8.
Ik ben voor innovatie, ik gebruik al sinds het nieuwe start menu in vista...het nieuwe startmenu, juist omdat ik weet dat MS ooit die startmenu blijft behouden, wen er dus maar aan was ook mijn stelling.

Echter valt er maar weinig te wennen aan het nieuwe start scherm van windows 8 het bied voor de desktop PC gewoon helemaal NIETS extra's dan irritatie.
En idd, gewoon weer terug naar de oude desktop, maar ik heb er gewoon weg geen zin in, Windows 7 doet het prima. Wel grappig dat je een +2 moderatie krijgt voor het opdringen van een mening...
quote: db_seven
Ik draai Windows 8 en met een programma mijn start button weer terug.
...
wees een Tweaker en stel je open voor nieuwe dingen.
8)7 :+
haha daar heb je een goed punt. veel mensen willen wel over maar dan wel met behoud van de start knop, terwijl ze daarmee eigenlijk gewoon 2 start menu's hebben. snap ook niet waarom hij de start knop terug gehaald heeft als hij alleen de shutdown knop gebruikt. mijns inziens is het terug halen van de start knop afbreuk aan de misschien saaie maar strakke uitstraling en heeft voor mij dus ook totaal geen waarde.
Ten eerste is het al triest dat je extra programma's moet installeren om je OS weer 'fijn' te laten aanvoelen en ten tweede wil open staan voor nieuwe dingen niet zeggen dat je al het nieuwe maar direct bruut en fantastisch hoeft te vinden.

Ik heb W8 uitvoerig getest en gebruikt en ben terug gegaan naar W7 omdat W8 mij als desktop gebruiker niet heeft kunnen bekoren. Ik was mij meer aan het ergeren dan dat ik aan het werk was. Ik kan er vast aan wennen en met allerlei extra appjes voor zorgen dat het allemaal toch wat prettiger werkt en meer voldoet aan mijn eisen.

Maar waarom zou ik? Omdat het nieuw is? Dat vind ik geen reden.
Waarom hebben bepaalde mensen het over "extra programma's installeren". Ik heb niks extra's hoeven installeren.

De nieuwe metro UI is gewoon een vergroot startmenu met meer opties (lees: live tiles). Is toch totaal niet storend? 95% van de tijd werk je toch binnen je desktop omgeving.
Maar een vergroot startmenu is niet per definitie gelijk aan een beter startmenu. En die live-tiles lijden meer af, dan dat ze werkelijk iets toevoegen. Had dan de gadgets intakt gehouden, daar had je nog wat aan in een desktop omgeving. Nu moet ik switchen.
En als je 95% van je tijd in de desktop omgeving werkt, waarom moet je dan nog lastig gevallen worden met een Modern UI voor die andere 5%, want daar zet W8 zwaar op in?
Daarnaast moet ik redelijk wat extra muismeters maken om veel gebruikte zaken in de charmhoeken te activeren en dat is helemaal niet prettig als je werkt in een grote desktop omgeving.

Allemaal geen halszaken, maar waarom zou ik die ongemakken voor mijn rekening moeten nemen als ik die in W7 veel minder of zelfs niet heb? Voor een wat snellere boot-tijd? Mwaahh, booten doe ik maar 1 keer per dag, in de desktop omgeving werk ik de hele dag. Een klein voordeel dat veel nadelen met zich mee brengt.

En met extra programma's installeren doelde ik op programma's om weer het 'oude' startmenu terug te krijgen in W8.

Dus nee, W8 is geen slecht product, alleen ten opzichte van W7 voegt het niets toe (en doet zelfs afbreuk aan) aan de gebruikerservaring voor zuiver desktop gebruik. Dus ik laat het even schieten.

[Reactie gewijzigd door Killer op 9 januari 2013 15:26]

Werken die widgets dan niet meer op je bureaublad?
Stonden je oude vertrouwde snelkoppelingen dan niet op je bureaublad toen je van 7 naar 8 upgrade?

Hoe lang zit jij dan in je startmenu?
Als je het startscreen niet handig vindt moet je het inrichten zodat het wel handig is.
Het nieuwe pinnen....

Een shutdown-, restart- of slaapstand- tile of snelkoppeling is ook simpel te maken.....en te pinnen of aan je taakbalk toe te voegen.
Oude functies werken iets anders of sneller, ik kan me niet voorstellen dat je er twee maanden me hebt gewerkt en er nog niets van snapt of dat bepaalde dingen geen automatisme geworden zijn, gezien ook veel handelingen nu voor veel verschillende zaken hetzelfde zijn.
Niet voldoende marketing? Heb jij ooit eerder TV spotjes gezien van een OS, ik niet. Qua marketingbudget had Nederland natuurlijk ook niet het meeste geld ter beschikking.

Maar toch, je wordt vrijwel platgegooid met windows 8. Bijna dagelijks staan er advertenties in de krant, al is het een advertentie van bijvoorbeeld Dell met windows 8 pc's.

Maar overal kom je wel een windows 8 reclame tegen.

Wat ook een groot probleem is, grotere bedrijven/leveranciers kraken windows 8 af. Want het start menu is verdwenen dus het is een slecht OS (vaak genoemde reden).

Ik vind juist dat je als IT bedrijf vooruit moet lopen en de mensen de voordelen moet laten zien (en natuurlijk ook wel de nadelen), maar de voordelen worden vaak al overslagen omdat ze het zelf slecht vinden.
En bij de launch van Windows Vista waren ook veel spots op tv. The wow starts now. Daarin werd steeds Flip 3D vertoont. Dat was blijkbaar de spannendste en belangrijkste feature om te laten zien.
Windows 95 had al eerder een grote reclame campagne met "Start me up" van de Rolling Stones.

Het valt me wel op dat de klachten over het missen van de startknop al afnemen. Nu heeft men het al over "de slechte aanpasbaarheid van het startscherm". De tweakers passen zich snel aan ;)
Windows 8 is alleen al vanwege de veel soepeler lopende interface aan te raden. Ik heb 7 en 8 op mn pc's maar de keren dat ik terugga naar 7 zijn eigenlijk verdwenen. Van die 60 miljoen zijn er al iig 13 van mij. En mn familieleden vinden het ook een fijn OS. Zeker voor de wat langzamere pc's en laptops een zegen.
Niet zo gek gezien de simplistische interface van Windows 8, zodra je bij Windows 7 Aero uitschakelt loopt de interface net zo soepel als die van Windows 8.

Daarnaast hebben Tweakers over het algemeen een snelle desktop PC, waarbij de interface sowieso al soepel loopt ook al staat Aero aan. Ik ga persoonlijk dan juist voor meer eye candy dan de simplistische interface van Windows 8, heeft m'n videokaart ook nog wat te doen.

Ik zie verder ook geen enkele meerwaarde van Windows 8 boven Windows 7 voor de gemiddelde desktop gebruiker, zowel particulier als zakelijk. Tot op heden heb ik nog geen enkele reactie gelezen die het tegendeel doet bewijzen, anders dan de Windows 8 gebruikers die het nodig vinden om Windows 8 te verdedigen met als argument dat het allemaal wel mee valt, het met een paar aanpassingen prima werkt en dat het een kwestie van gewenning is.
Onzin, veel gebruikers op oude machines geven ook aan dat hun pc sneller is/lijkt geworden en zeker sneller opstart.
W8 draait prima op oudere hardware, zelfs op die van XP.
Dat zeggen ze ook als ik er een verse setup over heen heb gegooid.
Volgens mij moet er er positief nieuws uitgebracht worden zodat het de verkoop weer een beetje opkrikt.

Ongeveer 10 dagen gelden konden we nog lezen nieuws: 'Windows 8 verkoopt minder dan Vista'
Met microsoft moet je opletten want het zou niet de eerste keer zijn dat ze cijfers van producten spinnen. Ze hebben er soms een broertje aan dood door verkocht aan fabrikanten te mixen met verkocht aan de eindgebruiker.

Ik geloof nooit dat er nu 80 miljoen eindgebruikers zijn die w8 hebben gekocht. Als ik naar mijn omgeving luister en kijk merk ik eerder vistaiaanse toestanden en zelf nog erger.
Microsoft rapporteert vrijwel nooit over verkopen aan eindgebruikers.
Daar lijkt me dus eigenlijk nooit verwarring over te bestaan.
Dat is het eerste wat ik ook dacht. "...en het nieuwtje dan dat Windows 8 nog minder verkocht dan Vista..?" Je bent me net voor met deze reactie dus.

Ik denk inderdaad dat het een kwestie is van een onderzoek uit 'eigen bron' door Microsoft zelf uitgevoerd om de schijn van succes op te houden. Ik denk zelf dat het voornamelijk OEM licenties zullen zijn die de toonbank hebben gepasseerd door de verkoop van laptops en tablets.

Het percentage gebruikers dat werkelijk écht bewust voor Windows 8 gekozen zou hebben om de interface, gebruiksgemak, appstore en onderliggende techniek is denk ik schrikbarend laag. Ik heb inmiddels al diverse laptops van 8 afgeholpen en van een downgrade voorzien omdat de gebruiker er maar niet aan kan wennen. Het is dat het in de winkel bij de laptop meegeleverd werd anders werd er nog massaal voor Windows 7 gekozen heb ik zo'n vermoeden.
Ik denk inderdaad dat het een kwestie is van een onderzoek uit 'eigen bron' door Microsoft zelf uitgevoerd om de schijn van succes op te houden. Ik denk zelf dat het voornamelijk OEM licenties zullen zijn die de toonbank hebben gepasseerd door de verkoop van laptops en tablets
Dat was bij Windows 7 echter natuurlijk ook al het geval. In dat opzicht kun je die cijfers dus best wel vergelijken.
Een en ander is lastig te vergelijken. De vergelijking met Vista waar je naar refereert gaat om relatieve nummers van gebruik en dit om absolute nummers van verkoop.

Daar valt een en ander over te zeggen: er zijn nu meer computers dan 6 jaar geleden, dus ondanks een slechtere relatieve score kun je nog steeds betere sales hebben. Windows 8 is op een beter moment geintroduceerd: namelijk voor de kerst, terwijl Vista het met een minder seizoen moest doen.

Al met al moet ik zeggen dat ik meer waarde hecht aan de gebruikscijfers dan aan de getallen van Microsoft. Upgrades voor een lage prijs en grote contracten met OEM's maken vast het leeuwendeel uit. Tellen verkopen die vervolgens gedowngrade worden ook mee?

Het succes van het OS wordt bepaald door hoeveel mensen het gaan kopen en gebruiken. Ik heb er een hard hoofd in.
Ik vraag me vooral af hoe de zakelijke markt zal reageren op Windows 8. Die Modern UI zie ik niet meteen een plaats vinden in een multitask zakelijke omgeving.
De zakelijke markt reageert al..... niet namelijk.

Ik zie in Windows 8 echt geen toegevoegde waarde hebben op dit moment voor 90% van de W7 gebruikers.

Als iemand mij kan vertellen waarom ik met een windows 7 licentie, monitor zonder touchscreen zou moeten overstappen wil ik het overwegen.
Om nog maar te zwijgen over de bedrijven waar men nog op XP of zelfs nog lager zit. Voor sommige eisen voldoet iets ouders nog, en vervangen kost enkel tijd en geld. Enkele jaren geleden nog ergens gewerkt waar je her en der een computer met DOS zag. Werd gebruikt om orders uit automatisch uit te printen, bijna als een luxueuze fax.
Je hoeft Modern UI toch ook niet te gebruiken voor alles binnen je zakelijke omgeving? Ik draai Windows 8 op mijn development laptop en ik heb alle applicaties die ik nodig heb in mooie groepen op mijn Start scherm geplaatst. Veel overzichtelijker dan het oude start scherm. Daarnaast heb ik mijn apps die ik echt iedere dag gebruik gepinned op mijn taskbar. Ik mis ook geen enkele seconden in mijn dagelijkse werk de start knop.

Als ik een exotische applicatie wil starten die ik nagenoeg nooit gebruik, dan druk ik wel op start en type ik de naam in, heb ik hem ook meteen.

Sommige apps zoals mijn newsreader en prive mail lees ik dan weer wel vanaf een Metro app. Dan heb ik mooi mijn prive en zakelijke omgeving gescheiden (Prive = Metro en Zakelijk = Desktop).
Die mooie groepen kan je in Win 7 ook gewoon ik Quicklaunch menu's zetten, vast aan de taakbalk. Zo hoef je je bureablad niet te "vervuilen".

Maw: je hemelt iets op wat eigenlijk allang kon. Alleen anders, zonder je desktop per direct te vervuilen.

[Reactie gewijzigd door Madrox op 9 januari 2013 19:03]

Nee, er wordt door niemand iets opgehemeld.
Wel wordt er gewezen op hoe het gewoon in 8 werkt, en vaak uitgebreider in te stellen is. Je kunt nu eenmaal op je startscreen alles wat je geinstalleerd hebt, met alle snelkoppelingen daar weer in, overzichtelijk groeperen en die groepen een naam/header geven, dat jij dat bij hoog en bij laag blijft ontkennen doet niets af aan dat feit.
Dat kon niet in 7 in je startmenu of op je desktop..
Net zoals je jouw geliefde Quicklaunchtabs vrij simpel in W8 kunt instellen.

Je startscreen (win-toets) is dus een groot startmenu dat je zelf in kan delen, je vervuilt je bureaublad dus helemaal niet......daar zet je snelkoppelingen (en gebruik je Fences om die te ordenen en om met twee klikken je hele bureaublad leeg te maken of Fences weer zichtbaar te maken. Fences werkt ook op 8 )

En gezeur over starten op je startscreen verhelp je simpel door de desktoptile als eerste tile linksbovenaan te plaatsen.
Zodra W8 opstart kun je met een simpele klik op enter/return naar de desktop gaan.

Voor een half uurtje uitleg over W8 op je desktop (engels):
Windows 8 Survival Guide Part 1

Voor alle uitleg in Jip en Janneke taal (nederlands)

Er zal een wereld voor je opengaan.

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 10 januari 2013 03:26]

Ontken helemaal niks, leer eens lezen beste man O+

Verschil is dat volgens juliie "guide" je tiles op je startscherm zet, terwijl in Win 7 je ze netjes wegwerkt in de taakbalk. Valt het kwartje ?

Ach, en dat noem je vooruitgang; een desktop tile maken, en daar elke keer als je inlogt op klikken, natuurlijk 8)7

Waar haal jij het idee vandaan, da t ik hulp of les nodig hebt ?

1) Voor mij nog meer bewijs dat de Modern GUI voor de desktop gefaald heeft.

2) Werk al met operating systemen vanaf DOS en heb niet veel gemist.

Bedankt voor je hulp, maar nee, dank je :>


ps: mooi; weer een hack om QL menu's op de desktop taakbalk te krijgen. Nu nog hack voor die ribbons; waar ik ook al niet op zit te wachten. Dat bedoel ik dus; ik noem maar 1 voorbeeld en sommigen hangen daar alles aan op, maar er is veel meer wat me niet aanstaat; teveel om uit te leggen maar alles is al eens, ergens benoemt. Terwijl ik nog steeds een Os heb, waar alles wat ik wil al inzit en prima voldoet aan mijn eisen.

Waarom zou ik dan in godsnaam moeten "veranderen en vernieuwen" ? Noem eens 1 goede reden en nee, de snelheid is er geen, want een clean OS is altijd rap(per).

Welke wereld er voor mij open zou moeten gaan, is mij een raadsel. De doos van Pandora :?

[Reactie gewijzigd door Madrox op 10 januari 2013 18:12]

Inderdaad, je bent niet volledig afhankelijk van de Modern UI. Af en toe moet je er wel even iets in doen, maar vaak wordt het ongemak in de extremen getrokken. Zoals je aangeeft, inderdaad op start-toets drukken en naam van programma typen en klaar. Zo ging dat bij Windows 7 ook al, alleen is de vormgeving iets aangepast. Zakelijk gebruik ik het dan ook al 11 maanden. Eerst virtueel omdat het pre-releases waren en sinds de RTM fysiek. Wordt ook gewoon ondersteund door systeembeheer en laptop leverancier.

Kortom, Modern UI valt best mee. Het is even wennen en de een doet dat sneller als een ander. Vista was ook voor veel mensen wennen na XP en dat is ook allemaal goed gekomen. Probeer het eens dat Windows 8, geef het een kans ;)
Bji ons in het (software development en onderhoud) bedrijf zijn de eerste machines al over op Windows 8 Pro. Ideaal hoor, zeker omdat er Hyper-V bij zit voor virtualisatie. De Modern/Metro UI, tja daar heb ik totaal geen last van eigenlijk. Tuurlijk, sommige dingen zijn iets omslachtiger geworden, maar veel dingen ook een stukje sneller. Ik zie Windows 8 meer als Windows 7, met een klein beetje extra. Is het perse nodig? Wat mij betreft niet. Windows 7 voldoet vaak al prima, dus als je daar als bedrijf zit prima. Zit je nog op XP? Dan wordt het wel tijd om te gaan upgraden naar Win 7 of 8...
Ik zie eigenlijk nog steeds niet waarom de gemiddelde gebruiker uberhaubt intresse zou hebben in het upgraden van windows xp, je kan er nog steeds vrijwel hetzelfde mee.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Microsoft Windows 10 Home NL Apple iPhone 6s Star Wars: Battlefront (2015) Samsung Galaxy S6 edge Apple Watch Project CARS Nest Learning Thermostat Microsoft

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True