Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 108 reacties, 18.636 views •

Pc-fabrikant Xi3 laat weten te werken aan project Piston, een game-pc bedoeld om Steam te draaien in de Big Picture-modus. Reden voor het project is een flinke investering door Valve, eigenaar van het Steam-platform. Xi3's eigen 7 Series zal de basis vormen voor project Piston.

Details wil Xi3 niet bekendmaken, maar de pc-fabrikant laat weten een investering te hebben ontvangen van Valve Corporation, eigenaar van het downloadplatform Steam en ontwikkelaar van gameseries als Half-Life, Portal, Left 4 Dead en Counter-Strike. Dankzij de investering van Valve kan Xi3 de Piston op de markt brengen, een 'gamesysteem dat geoptimaliseerd is voor Steam-gameplay in Big Picture Mode'. Het systeem dat Xi3 voor ogen heeft, is te zien op de CES, maar details over de inhoud van de kleine behuizing zijn niet bekend.

Zo is niet duidelijk op welk besturingssysteem de Piston draait en welke hardware gebruikt zal worden. Volgens Xi3 wordt de Piston gebaseerd op de huidige 7 Series, die opgebouwd is rond een apu uit de R-serie van AMD; een quadcore-chip die maximaal 3,2GHz haalt. Die chip beschikt over de HD 7660G-gpu van AMD met 384 streamprocessors. In laptops is die gpu geschikt voor casual gaming, maar niet veel meer dan dat. In de behuizing kan 8GB ram geplaatst worden en het systeem kan beeld op 4096 bij 2160 pixels uitsturen. Toch verbruiken de pc's uit de 7 Serie slechts 40W.

Het is niet duidelijk of de Piston de Steam Box is die Valve eerder aankondigde of dat de pc van Xi3 een apparaat is met vergelijkbare capaciteiten. Er gaan al maanden geruchten dat Valve eigen hardware op de markt wil brengen, die steeds vaker openlijk door de studio worden bevestigd. Het zou gaan om een pc die draait op Linux en die het mogelijk moet maken om de pc-games die via Steam te downloaden zijn op een tv te spelen. Eerder dit jaar bevestigde de studio dat de Steam Box gaat draaien op Linux en dat het apparaat dit jaar op de markt komt. Of Valve de productie van de Steam Box in eigen hand houdt of gaat uitbesteden, is niet bekend.

Xi3 Xi3 Xi3

Reacties (108)

Reactiefilter:-11080108+185+24+30
Ziet er mooi uit, nu nog XBMC er op , en een mooi prijs en ik denk dat heel wat mensen blij gaan worden !
Volgens Xi3 wordt de Piston gebaseerd op de huidige 7 Series
Die 7 Series zou je opgestuurd krijgen als je op Kickstarter rond de 1000 dollar had toegezegd. Niet heel goedkoop dus.
Inderdaad er komt er een van 1000 $, deze is voor game en zwaardere programmas, en eentje van rond de 500 $, waarvan ik hoop dat hij beter is dan een laptop.

Dit lijk me trouwens een erg vet boxje. ik zie het wel voorme dat iedereen de klas binnen komt lopen, ze box op tafel zet , aansluit op een beeldscherm en de les begint.


Wat ik me wel afvraag is hoeveel opslag geheugen er op zit. Ik hoop dat er toch wel een 100gb in zit voor een OS en een paar spellen.
Zo te zien zitten er op de achterkant van de Piston twee eSATA-poorten. Sowieso mogelijkheid tot uitbreiding dus.
1 TB was op CES
Mooi ben ik het mee eens!

Ik hoop dat dit de volgende formfactor gaat worden voor de huis-tuin-en-keuken-PC!

Lekker compact om in een hoekje naast de TV kwijt te kunnen, al dan niet als stoomdoos of als mediacomputer.

Wat ik niet terug vind in het artikel: waar sla je dingen op? Moet dat een externe schijf zijn? Ik zie niet waar de HDD, SSD, SD, CF, FDD oid. wordt geplaatst. Of moet dit doosje altijd online zijn?
Voor de Ouya console die vermoedelijk in april gelanceerd wordt is ook XBMC beschikbaar. Dat is misschien een goedkopere optie als je XBMC belangrijk vindt.
als ik die dingen zo zie, is het aardig overkill of XBMC
atm hoeft XBMC alleen maar stil, zuinig en 1080p te kunnen tonen.
Ja dat kan op die dingen, maar ook op goedkopere shit.
Bijvoorbeeld op de Raspberry Pi
Eerder dit jaar bevestigde de studio dat de Steam Box gaat draaien op Linux en dat het apparaat dit jaar op de markt komt
volgens Linus; zijn enkele van de kernel ontwikkelaars bij valve over de vloer geweest voor optimalisatie.

Overigens gaat Valve met meer hardware komen dit jaar. Wat dat precies inhoud is nog onbekend. Een van hun ontwikkelaars, Ben Krasnow, heeft in zijn spare-time een xray machine gebouwd. Of en hoe dat bij valve terecht gaat komen is nog onduidelijk.

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 8 januari 2013 15:17]

Zou Steambox ook met verlies verkocht worden dankzij Steam winkel?
Steam spring/Autumn/summer/winter sale: Steambox 75% reduction. whiiiiiii
Dat zou heel goed kunnen, zeker in de PC hardware wereld gaat de prijs vrij snel naar beneden dus zou je in de eerste instantie het product met verlies kunnen verkopen om concurrerend te kunnen zijn. Dan gaat de prijs zover omlaag van de componenten dat het verlies noch winst oplevert, daarna maak je winst, hopelijk voldoende om je eerdere verlies te compenseren en uiteindelijk gaat de prijs zover omlaag dat je ook de prijs van het product kan verlagen. Herhaal procedure met nieuwe generatie hardware. De hoop is dat dit op een rapper tempo gebeurt dan met de huidige consoles (waar we al ~7 jaar aan vast zitten).

Het voordeel is dat ze zo te zien vrij standaard computer hardware gebruiken in vergelijking met de consoles, waardoor je dus geen enorme ontwikkelkosten/prijzen heb.
Ik meer ze veel meer de winst uit zullen halen dat je alleen maar steams games op kan installeren (dus geen concurrentie van andere software leveranciers). Wat als gevolg heeft nog meer omzet in de steam store.
erg interessant voor mij dit.
de specs vallen een beetje tegen.

ik had liever wat meer power gezien.
Als je kijkt wat een Xbox 360 en een PS3 nog uit hun gedateerde hardware persen. De Xbox 360 heeft een vergelijkbare kaart zoals de GeForce 7800/8800.

Je kunt dus nagaan dat ze uit een HD7660 veel meer grafische kracht persen dan men op een pc haalt..

[Reactie gewijzigd door Techno Overlord op 8 januari 2013 15:40]

Maar het is gewoon een pc. Dus ik verwacht niet dat ze dit kunnen programmeren zoals bij een xdoos of speelstation.
Natuurlijk wel. Het gaat erom dat de hardware bekend is en constant blijft.
Ja, maar zodra men specifiek voor die hardwareconfiguratie gaat programmeren... is het geen pc meer maar een console, oftewel dat schiet het doel ernstig voorbij. Het enige wat zou kunnen werken is bij developers een bepaalde standaard afdwingen waarin ze 'verplicht' zijn dat een game minimaal volgens de richtlijn presteert op specifieke hardware. Dan zou je dus met klassen moeten gaan werken om onderscheid te kunnen maken... iedere andere oplossing zal het simpelweg een console maken wat betreft gaming.
Ik denk ook dat het de bedoeling is dat de Steam Box als console in de markt wordt gezet. Waar lees jij dan dat het niet zo is?
Dus dan ga je ontwikkelen voor, Xbox playstation steambox(pc) en pc.

Lijkt me niet dat dit gaat gebeuren en als dat gebeurd lijkt me dat niet echt goed voor de gewone PC markt, en kan me voorstellen dat valve nou ook weer niet wil.
Dan wordt er idd ontwikkeld voor Xbox, PS3 en PC n steambox. Ik denk dat ze dit in de markt gaan zetten zodat men PC games naar een console halen. Met name op steam zijn ook zat indie games die nooit het daglicht zien op consoles, uitgezonderd een enkeleing die op XBLA of PSN komen te staan..
Hoezo niet? Als die klanten overlopen naar een ander product dat ook van jou is maar waar je meer vat op hebt (en dus meer winst op kunt maken) is dat toch alleen maar beter?
Ik denk niet dat Valve het lukt om op die manier een console in de markt te zetten. Je moet wel echt een heel grote speler zijn wil zoiets lukken.
Steam heeft op dit moment best wel veel gebruikers, maar dat zijn allemaal pc gamers (die misschien ook nog een xbox of playstation hebben) die zullen niet snel een nieuwe console kopen waar alleen maar spellen op uit komen die de komende tijd ook op hun pc uitkomen.
Ik heb een MacBook met Steam erop, en ook een PS3. Er is momenteel een nieuwe generatie consoles op komst (PS4? Xbox 720?), dus ik ga ook langzaam rondkijken wat de opvolger van mijn PS3 wordt. Als de Steambox dit jaar uitkomt zal ik die zeker meenemen in mijn overweging. Dat ik dan hetzelfde platform heb met gedeeltelijk dezelfde spellen op mijn console als op mijn laptop zie ik alleen maar als voordeel (wel ervan uitgaande dat er meer spellen geport gaan worden naar Mac en Linux als gevolg van de Steambox).
die ps3/xbox360 is al ruim 7 jaar oud een beetje pc gamer had allang een nieuwe console gekocht als dat kon! :Y)
Mag hopen dat de steambox geen console wordt. Dadelijk wordt HL3 Steambox==>console only :(
Lijkt me dat het dan Steam exclusive blijft. Valve maakt waarschijnlijk geen winst op deze console, dus is het alleen een manier om meer gebruikers naar Steam te brengen.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 8 januari 2013 19:08]

Omdat het van Valve is!

denk jij dat hun even 10 miljoen gebruikers in de kou laten staan omdat ze zich gaan focussen op een console?

Dit word gewoon een pc in een console jasje, ook door het feit dat meerdere fabrikanten een Steambox gaan maken, laat mij denken dat er ook gewoon verschillende hardware in komt (wel in elkaar gezet door de Steambox richtlijnen te volgen uiteraard)
Omdat het van Valve is!
Hetzelfde Valve dat zonder blikken of blozen games Steeam only maakte om het platform te pushen...
Ik redeneer dat dit niet zo zal zijn. Valve heeft het laatste jaar veel tijd en geld gestoken in een port naar Linux van zowel steam als zijn eigen source engine. Deze moeite zou voor niets zijn als ze nu gaan beslissen om de tussenlaag eruit te gooien en rechtstreeks op de hardware gaan programeren.
Linux specifiek :-) OpenGL en x86_32/64 bit

Dan blijven de games zowel op de steambox als op de PC werken.
En laat dat nu precies mijn angst zijn bij alle geruchten omtrent deze steambox. Immers als dit aanslaat dan is er helemaal geen motivatie meer voor developers om engines/games te maken die de huidige hardware tot de grens gebruiken (ala Frostbite & CryEngine). Ik zou veel liever zien dat Valve meer een soort OS en certificatie systeem opzet. Valve als game maker en Steam beheerder verdomd goed weet wat er mogelijk is met welke hardware en welke hardware het meest gebruikt wordt (door hun steam surveys). Als zij dan een mooie clean "gameOS" ontwikkelen op bijv.basis van een linux kernel met hun steam big picture mode als UI en op basis van hun research een minimum config opstellen dan kunnen dan de PC bouwers daarmee aan de slag om steambox certified game pc's op de markt te brengen die bijv. minimaal voor een aantal jaar de games op 1920x1080/60 kunnen draaien met acceptabele tweaks (AA, bloom, HDR blabla, wat dat is dat moet dan nog maar uitgezocht worden). Door minimale overhead van OS en allerlei optimalisaties zou hiervoor niet eens erg dure hardware nodig zijn.

Maar 1 ding moet gewoon blijven -> standaard hardware en geen harde richtlijn. Zodra er namelijk een cap of specifieke hardware setup is dan zit je in principe gewoon in console land en zou het voor devs een stuk simpeler zijn om gewoon voor config x alles te optimaliseren. En hierdoor zou je potentieel motivatie weg kunnen halen bij devs op tot het uiterste te gaan met wat er op moment van uitkomen met voor consumenten verkrijgbare hardware mogelijk is (ala Crysis bijv destijds).

Dan nog zie ik wel wat haken en ogen aan het gebruik van steam alleen. Een flink aantal van de allerpopulairste en meest succesvolle games van dit moment zijn niet verkrijgbaar op steam en willen zelf ook niet op steam (Blizzard games, Minecraft, League of Legends, een aantal EA titels). Ik wacht het af, maar buiten dat Valve devs hiermee dwingt om beter naar cross platform ontwikkeling te kijken, ben ik niet super positief over hun steambox idee.

Verder als miniPC wel interessant uiteraard. Maar mijn ervaring is dat als het niet voor LAN gebruik of als design object gebruikt wordt dat je vaak stukken goedkoper uit bent met een zelf samengestelde bak en ook daar kun je het redelijk netjes maken als je je kast en componenten goed uitzoekt/maakt vaak voor een stuk minder geld.
Als je het artikel leest en het filmpje bekijkt wordt aangegeven dat de hardware modulair en upgradeable is. Geen standaard hardware dus en het is dus geen console!
Ik had gezien dat de hardware modulair is, de vraag is echter: is dit om daadwerkelijk meer en voornamelijk snellere opties te geven of is het om in de toekomst upgradeable te zijn naar een volgende vastgezette spec. Met andere woorden, is de basis CPU1/GPU1 en kan ik er ook CPU3/GPU3 induwen ($$$) of is het meer van CPUv1/GPUv1 naar CPUv2/GPUv3. Ik betwijfel namelijk dat er zo'n box komt waar een configuratie in zit die bijv. een Watch Dogs of een Starwars 1313 aankan zoals we die afgelopen E3 gezien hebben. Er zit nogal een verschil in benodigde rekenkracht (CPU & GPU) tussen het draaien van een game op 1080p/60 op stabiel 60fps en dezelfde game draaien op diezelfde reso & fps met alle toeters en bellen aan (als we 1080p/60 ff als uitgangspunt nemen).

Ik vind het idee interessant en voor ons als consument is het een geweldig product. Maar ik kan me goed voorstellen dat developers inderdaad lekker de korte route nemen en zeggen van: zorg dat het goed loopt en lekker uitziet op de Steambox en klaar (zeker als je kijkt naar de torenhoge kosten van triple A game development).

Dan heb ik nog helemaal niet naar de prijs gekeken, want als het idd rond de 1000/1100 gaat liggen die op sommige sites voorbij komt dan laat maar. Daar kun ik mijn huidige game PC namelijk een flinke upgrade van geven en waarschijnlijk hou ik dan nog geld over voor een next gen console van MS of Sony.
Afgezien daarvan is de verbeterde efficiency van consoles ook beperkt - die GPU wordt beter benut en slimmer gestuurd maar blijft natuurlijk een relatief traag ding. Skyrim op zo'n ding laten lopen zou geen pretje worden bijvoorbeeld.
En pure casual gamers geven weinig geld uit aan gaming hardware - daar zijn ze tenslotte casual voor.
De Xbox versie van Skyrim is heus wel te spelen hoor en ziet er vaak nog mooi uit ook. Natuurlijk niet zo mooi als op een dikke gamerig met SLI/Crossfire opstelling in 1080 of 2160p maar voor een gedateerd beestje als de Xbox toch heel netjes.

Wat PhoenixT al aangaf. Het gaat om de hardware die constant blijft. Daarop kunnen ontwikkelaars keer op keer verbeteringen aanbrengen in hun game engines. Als de hardware steeds wijzigt, gaat het optimaliseren natuurlijk een stuk minder goed.
ik verwacht dat alle pcgames beter zullen gaan draaien. Door de Valve box hebben programeurs de kans om pc code te specificeren op 1 systeem. Hetzelfde wat nu met xbox en ps3 gebeurd.
Die stukje efficientere code zullen ook wel doorsijpelen naar alle homebuild systemen.
Je geeft programmeurs gewoon meer houvast voor optimalisatie in de pc code.
em dat is alleen een probleem als de hardware anders is en bij dit medium is er een pre specified hardware waardoor Game developers juist wel direct op het hardware kunnen code

is niets bijzonders aan!
Maar het is modulair gemaakt. Kijk even naar het filmpje en je zal zien dat je er delen kan uithalen en veranderen. Dan kom je over een paar jaar weer met zoveel verschillende set-ups eens ze beslissen dat upgraden mogelijk moet zijn. De Xbox 360 komt maar in 1 versie uit (met grote of kleinere hd en later slim edities ok), maar deze dus al in 3 verschillende en dat is maar het begin.. Ik vind het zeer knap maar snap waarom mensen zeggen toch te weinig power..
je kunt prima een modulaire systeem maken dat pre specified is zolang steam of Xi3 aan geven welke upgrades supported worden en welke niet

dit is niet zoiets als een pc waar jij je eigen hardware even kan kiezen

verder is dit maar een versie en heeft steam nog niets gezegd of dit wel degenlijk de spec's worden voor toekomstige steambox

het zou me niet verbazen als ze alsnog voor een Nvidia 600 kaart kiezen omdat hier toch constant de zelfde chip word gebruikt voor meerdere series en alleen de bandbreedte en de clocksnelheid worden verhoogt met wat extra cuda cores

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 8 januari 2013 18:57]

optimalisatie console style: render op lage resolutie, plak er een hoge resolutie interface op.

de optimallisaties bij de console vallen wel mee qua gpu winst, de winst bij consoles zit meer aan de cpu kant, amper overhead met de gpu aansturen terwijl op een pc de driver/directx toch een hoop van je cpu tijd opeten.

Een 7660 gaat echt geen wonderen verrichten als ie console achtig wordt aangestuurd. Ook vermoed ik dat de steambox gewoon drivers en opengl blijft gebruiken, dat scheelt een hoop ontwikkeltijd.
Als je kijkt wat een Xbox 360 en een PS3 nog uit hun gedateerde hardware persen. De Xbox 360 heeft een vergelijkbare kaart zoals de GeForce 7800/8800.

Je kunt dus nagaan dat ze uit een HD7660 veel meer grafische kracht persen dan men op een pc haalt
De Xbox 360 en de PS3 zijn dan ook al enkele jaartjes oud en hoognodig aan vervanging toe, dus om nu nog iets in de markt te zetten dat weliswaar flink sneller dan de huidige consoles, maar vrij karig vergeleken met een midrange game-PC lijkt me niet erg ambitieus.

Ik denk dan ook dat als er uiteindelijk een SteamBox gebaseerd op deze hardware uitkomt, dat die dan beduidend krachtiger (en navenant groter) is dan de X7 PC. Ik zie ook helemaal niet in waarom Valve per se zou willen dat hun SteamBox zo compact is als dit apparaatje, ze zullen er echt niet minder van verkopen als ze meer op de afmeting en het verbruik van een typische console mikken, en dan wordt het ineens een stuk makkelijker en goedkoper te ontwikkelen en kun je er veel meer power in kwijt. Kijk bijvoorbeeld naar de Alienware X51, die is inmiddels alweer redelijk achterhaald wat hardware betreft, maar nog steeds flink krachtiger dan dit Xi3 prototype.

[Reactie gewijzigd door johnbetonschaar op 8 januari 2013 17:48]

Ik vraag me af wat je met een 7660G gpu aan moet, tenzij Valve gaat stevig investeren in optimalisaties op het platform (zoals met de huidige consoles gebeurt) lijkt het me een beetje kansloos om hier games op te draaien...

Maarja, misschien ligt de nuance bij "gebaseerd op" en zit er in de eigenlijk Piston een wat meer capabele chip.

offtopic:
Gadverdamme wat een lelijk ding.
Basis ligt denk ik bij de Valve games, L4D en CS zijn an sich nog best te spelen op lagere systemen door de enorme schaalbaarheid van de engine. Voeg daar de diverse mods aan toe in game-variant, heb je redelijk systeem.
Zo schaalbaar zijn die games nu ook weer niet, als je ze vergelijkt op het hogere segment presteren ze wel eens waar zeer goed maar dan zien ze er ook niet echt geweldig uit, het vraagt gewoonweg niet heel veel maar schaalbaar zal ik het niet noemen.
Spellen van 3 tot 4 jaar geleden moet je nu ook niet meer gaan vergelijken met de hedendaagse graphics.

Een spel is maar net zo schaalbaar als het op het moment van release was en de meeste spellen van Valve waren dat juist wel. Die waren zelfs op low end computers nog relatief goed te spelen, iets wat ik van de meeste hedendaagse spellen niet echt gezegd kan worden.
De Source engine is uit 2004 en inmiddels dus alweer 9 jaar oud..
Ik ben erg benieuwd, een console met uitbreidbaar geheugen klinkt goed.
8gig is niet echt uitbreidbaar te noemen, zeker niet als je videokaart de eerste bottleneck word...
wie zegt dat alleen het geheugen uitbreidbaar is?
ik heb toch echt 3 onderdelen gezien die je kunt vervangen in dit filmpje...
8 GB is echt RUIIIIIIMMMMM voldoende.

PS3 heeft 256 MB, XBOX 360 512MB, Wii U heeft 1 GB voor games.

8 GB is zelfs overkill, maar goed, RAM kost ook bijna niets meer..

[Reactie gewijzigd door Navi op 8 januari 2013 17:21]

Vreemd dat een Steambox waarbij Valve waarschijnlijk ook wil gaan inzetten op de Big Picture mode geen HDMI zou bevatten maar alleen een displayport. Ik zou het andersom verwachten. Daarnaast zou ik ook usb poorten aan de voorkant verwachten om je controller op aan te kunnen sluiten. Ik denk dat dit eerder een 'gewone' pc gaat worden en dat die als voorloper voor de uiteindelijke versie gaat dienen.
De plaatjes onder aan het bericht zijn van de 5 serie waarbij je alleen maar een display port hebt. De 7 serie heeft een mix van een display port en HDMI.

http://assets.sbnation.co...07-23292162--IMG_0998.JPG
Ah kijk, dat is dan wel weer wat logischer! De keuze voor een display port op de 5 serie is verre van handig. Wat nog wel kan zijn is dat het net die configuratie is die ze laten zien (aangezien ze modulair zijn).
Voordat de die-hard PC gamer onder ons schrikt en zegt "wat een poep hardware!":

Dit is een stuk betere hardware dan in bijvoorbeeld een Wii U zit, terwijl dit wel gewoon laptop-hardware is die dus om de paar jaar een flinke upgrade kan krijgen (in tegenstelling tot consoles die 5+ jaar mee moeten gaan). Ook kunnen gamefabrikanten goed optimaliseren omdat er maar 1/een paar hardware configuraties komen. Grofweg dus de voordelen van console- en van PC-hardware.
Ik verwacht dat het voor developers ook makkelijker is om een PC-versie te maken als ze toch al aan een Steam Box versie werken. Dan kan je ook een minder geoptimaliseerde versie maken die op alle computers werkt. De hardware van de Box is een subset van normale PC hardware.
Wat jij zegt gaat echt niet op in dit geval... okay de hardware is beter dan in de Wii U, maar het is en blijft een pc. Ik weet niet hoever jij denkt dat gamedevelopers specifiek gaan ontwikkelen/optimaliseren voor dit platform, maar het lijkt mij dat deze box juist de doorsnee pc-game moet kunnen draaien. Zodra dat niet meer mogelijk is, is het apparaat zijn doel voorbij geschoten en niet meer dan een game-console zoals alle anderen.
Lijkt me niet dat dit met deze matige specs zo de markt wordt opgeslingerd.
Waarom niet? Zeker gezien de grootte van dat ding (beetje Ouya niveau wat form factor betreft) betwijfel ik of de specs heel veel meer worden. Een HD7970 gaat er waarschijnlijk niet in passen. Als die kaart niet te groot is, dan is de PSU die je er voor nodig hebt dat wel. Voor veel krachtigere hardware zal een complete redesign nodig zijn.
Voor 1000 euro is dit echt wel poep hardware....
De kracht mag dan iets beter zijn dan de huidige consoles, die heb je dan ook al voor een kwart van de prijs van dit toestel...
Eigenlijk dus een PC voor console-doeleinden? Goedkoper, slechtere performance (afgaande op de specs), stijlvol vormgegeven en energie-zuinig. Geef mij dan maar een gewone PC naast de TV :)
Slechtere performance? dit ding is sowieso veeeeel krachtiger dan een WiiU of welke andere console dan ook. Omdat het hier steeds om dezelfde gpu gaat kunnen ze veel games heel veel optimaliseren. Uiteindelijk kun je van dit soort hardware wel HD7870 graphics verwachten.


leuk dat ze zo'n steambox maken, maar ik zou zelf eentje bouwen aangezien deze hardware vrij te krijgen is. Leuke koeler erop en een beetje overclocken ofzo.
Heel mooi ogend apparaatje.

Hopelijk krijgen we zelf de mogelijkheid om hier onze eigen OS op te zetten.
Zodat we het kunnen gebruiken als hometheater setje, met XBMC erop.

Zelf heb ik het niet zo met de games van Valve, maar het kastje en de hardware zie ik wel zitten.
Ik denk dat je wel meer zal kunnen spelen dan alleen de games van Valve. Trine 2 is al bijna maanden op Steam te verkrijgen voor Linux, OSX en Windows, en zo nog wel enkele indie games.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True