Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 22, views: 8.538 •

Dan Connors, directeur en medeoprichter van Telltale Games, maakt bekend dat de studio werkt aan het concept voor een tweede seizoen van The Walking Dead, de succesvolle episode-game die Telltale in 2012 op de markt bracht. Er zijn tot nu toe 8,5 miljoen episodes verkocht.

"We zijn nog maar net begonnen het concept te verzinnen voor het tweede seizoen", stelt Conner in een interview. "Het is niet zeker of het lukt, maar we proberen een manier te vinden om savegames over te dragen." Daarmee probeert Telltale het eerste seizoen, dat bestaat uit vijf episodes die tussen april en november 2012 verschenen, te koppelen aan het tweede seizoen. De savegame van het eerste seizoen verhuist al mee naar elke nieuwe episode.

In de game speelt het maken van keuzes een grote rol. Zo kunnen spelers kiezen om bepaalde belangrijke personages in de game in leven te laten of niet. De game van Telltale is niet gebaseerd op de gelijknamige tv-serie, maar put wel uit dezelfde bron; de stripboeken van Robert Kirkman.

Na het succes van het eerste seizoen ziet Conner de toekomst van de game rooskleurig in, al wil hij nog niet loslaten wat de hoofdrolspelers gaan meemaken in het tweede seizoen. Over de toekomst van de studio laat hij zich wel uit en hij durft daarbij groot te denken. "Net als een aantal collega's kom ik bij LucasArts vandaan en we hebben altijd al het gevoel gehad dat we een Star Wars-verhaal kunnen maken. We zouden het ook geweldig vinden om een diepgravender verhaal te verwerken in een een grote gameserie, iets als Half-Life Stories of Halo Stories."

Met The Walking Dead heeft Telltale zichzelf flink in de kijker gespeeld. Tegenover The Wall Street Journal laat Conner los dat er tot nu toe 8,5 miljoen episodes van het eerste seizoen verkocht zijn, verspreid over de platforms waarop de serie verschenen is; Xbox 360, PlayStation 3, pc, OS X en iOS. Met 5 dollar per episode heeft de serie daarmee ruwweg 40 miljoen dollar aan omzet gegenereerd. Uitgever Activision heeft een gelijknamige game op de planning staan, die niet in episodes verschijnt en gebaseerd is op de tv-serie. Die game wordt gemaakt door Terminal Reality en moet dit jaar op de markt komen.

The Walking Dead

Reacties (22)

Erg goede game vind ik. Is weer eens wat anders dan de gemiddelde zombie/apocalypse game.
Zie dan ook erg uit naar Season twee.

Ben ook wel benieuwd naar de andere game, van Activision. Al moet ik zeggen dat ik weinig goede hoop heb. Ben toch bang dat het een slappe film(serie)game wordt.
Ik vond het effect van je keuzes alleen wel tegenvallen. Er verandert eigenlijk niets wezenlijk. Ik was echt benieuwd naar het einde en leefde best mee, maar als je dan later terug leest dat bij andere keuzes praktisch alles hetzelfde eindigt, heb ik echt geen zin om nog een keer die wat brakke gameplay te doorlopen. Toch kijk ik wel uit naar seizoen 2, al zal ik weer wachten op een grote aanbieding.
Ik vond het effect van je keuzes alleen wel tegenvallen. Er verandert eigenlijk niets wezenlijk.
Hier ook, 2 simpele voorbeeldjes:

-Sta je voor de keuze om persoon X ofwel Y te redden van een gewisse dood dan weet je dat de ander ook meestal binnen korte tijd van het toneel gaat verdwijnen.
-Je wilt persoon X helpen/in leven laten maar wat je ook zegt of doet, hij/zij komt onvermijdelijk op dezelfde manier aan zijn einde.

Voor de rest wel een leuk interactief verhaal.
Dit is sinds de komst van de nieuwe generatie consoles een leuk promotioneel praatje geworden. Het is best te doen hoor, alleen is het probleem dat je dan meerdere verhalen zal moeten gaan ontwikkelen, meerdere scenario's etc. en dit kost simpelweg teveel geld.
Klopt, het is verreweg niet zo dynamisch als de Deus Ex 1 en Deus Ex: IW spellen bijvoorbeeld.
Met de vergelijking Deus Ex 1 ben ik het niet eens. Je kon met een druk op een knop tussen 4 erg verschillende eindes kiezen. Dat mist The Walking Dead nou net, maar om nou te zeggen dat een playlist met 4 items het toppunt van dynamische systemen vormt... Mwah. Andere keuzes gedurende Deus Ex 1 leveren hooguit een personage op dat of dood kan gaan of blijft leven en later als npc nog een paar zinnen tegen je aanpraat. Erg leuk, kunnen veel toppers 10 jaar na dato nog steeds niet aan tippen, maar minder indrukwekkend dan in The Walking Dead. Waar consequenties van je keuzes inderdaad nog steeds voorspelbare resultaten hebben vanwege de beperkte omvang van de consequenties.

Het enige spel dat mij tot nu toe maar bleef verrassen door de idioot uitgebreide consequenties op je keuzes is The Witcher 2. Ik kon vaak niet voorspellen wat de significante keuzes in dat spel waren, laat staan wat de gevolgen van al dan niet uitvoeren van een actie zouden zijn. Niet volledig onverwacht gezien de hoeveelheid moeite die de makers erin hebben gestoken (16 eindes met unieke final bossfights? 2 volledig unieke acts afhankelijk van je keuzes?!). Daar kunnen The Walking Dead, Deus Ex en Mass Effect allen niet aan tippen.
Niet verassend. Het eerste seizoen was een aaneenschakeling van player choices. Alhoewel uiteindelijk het einde maar op een paar mathodes kon uitlopen was het toch tussen de episodes door vooral een einde van players choice.

Als je nu iets reboot terwijl je afsluit met een door de player gemaakt einde gaan dingen scheef lopen omtrend wie wel en niet nog leeft.

Episch spel overigens. :)
De game is ook verschenen op PS3 =)
The Walking Dead: Survival Instinct, is een game die dit jaar uit komt. Die moet inhaken op de serie.
Survival Instict wordt door activision uitgegeven en staat los van Telltale-games.

de serie gaat 10 feb. weer verder ....

offtopic:
Via wine is TWD game ook onder linux te spelen

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 7 januari 2013 16:35]

Goed idee, 'oude' savegames lezen doen games momenteel veel te weinig, miste het bijvoorbeeld erg in Assasins Creed, heb ze allemaal gespeeld, en heb van allemaal de savegames nog (sterker nog heb zefls meegedraaid in beta programmas voor mp en sp, en daar nog savegames van) maar moest wel iedere keer weer bij niets beginnen, juist een spel als AC leent zich heel goed voor een check of je de gameplay al kent (scheelt in de meest recente 5 seqeuences..) en bijv de dual blades al hebt.

Beetje offtopic, maar ik zou ook graag meer crossplatform multiplayer zien, zolang het geen shooter is zou het toch eerlijk (genoeg) moeten zijn

[Reactie gewijzigd door olivierh op 7 januari 2013 16:35]

Ik zou juist niet willen dat AC mijn save games uit leest, daar is het het spel helemaal niet voor, omdat je dan dingen zou unlocken die je anders door gameplay zou unlocken en nu geen moeite voor hoeft te doen. Als het nu een outfit ofzo iets is dan zou ik het wel ok vinden.

En eigenlijk alle competitive multiplayer zal niet werken cross platform, alleen co-op games zouden goed werken omdat daar het voordeel of nadeel wat je hebt niet zo belangrijk is.
AC is behoorlijk Linear. Er zitten geen stukken in waar je kunt kiezen of iemand sterft of mag leven. Savegames gebruiken voegt dan ook weinig toe.

Mass Effect leent zich er juist wel voor en daar doen ze het ook. Red je iemand in Deel 1 dan komt dat opeens terug in Deel 3.
Verschillende keuzes maken bij AC doet me helemaal niets, verhaal van de franchise verloopt toch lineair.
Volgens mij startte je in Brotherhood met de equipment en florijnen van ACII. Je raakte ze alleen wel na 20 minuten weer kwijt :P
Ha, toevallig dit weekend uitgespeeld. Briljant staaltje verhaalvertellen; ik heb erg meegeleefd en het einde was zeker emotioneel. Wat mij betreft terecht "game of the year".

Achteraf is het wel jammer dat al je keuzes eigenlijk niets of heel erg weinig uitmaken: Het verhaal blijft lineair doorlopen en het einde is ook altijd hetzelfde. Nu iedereen dat weet, vraag ik me af of een vervolg wel weer zo meeslepend zou zijn. De druk die je voelt tijdens het snel moeten maken van een beslissing (red je persoon A of B bijvoorbeeld) zou ik niet meer zo voelen nu ik weet dat het voor het verhaal eigenlijk niet uitmaakt.
Goed verhaal maar de gevolgen van keuzes vielen tegen. Daarnaast, tegen het einde van episode 4 vertrokken als team en vertelt over mn geheim om vervolgens in episode 5 er alleen voor te staan en ze later op de kloten te krijgen omdat ik iets verzweeg... was wel een domper!
het was geen mass effect kwaliteit maar het was wel effe leuk om te spelen. Ik vind wel jammer dat je sommige delen kon skippen niet hele delen van verhaal maar als je naar een voorwerp klikte ofzo wil je soms verkomen dat hij lang ging kletsen. Einde was wel beter dan mass effect 3 einde :P
Het is emotionele roller coaster in een afschuwelijke setting (zombies). Geen gameplay omzeggens en zo linear als maar wat. En ja ik heb het gespeeld. Als dit soort spellen de norm wordt wel dan zal ik het met mijn oude spellen moeten stellen. Vreselijk gewoon. Absoluut niet "game of the year" waardig.
Eens, er zaten zeker memorabele momenten in de game, maar de replay value is snel weg als je in de twede run doorhebt hoe weinig invloed je werkelijk hebt.

Het is een goed onderhoudend spel, zeker voor twee tientjes, maar GOTY no way.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Mobiele netwerken Gamecontrollers Game-accessoires Smartphones Sony Microsoft Apple Games Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013