Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 78, views: 33.325 •

De Libanese distributeur van Samsung heeft laten weten dat de Galaxy S IV, die genoemd wordt als opvolger van de huidige Galaxy S III, niet voor mei uitkomt. Daarmee geeft iemand namens de Koreaanse fabrikant voor het eerst concrete informatie over het nog onaangekondigde toestel.

De distributeur van Samsung in Libanon gaf de informatie vrij op Facebook, als antwoord op een vraag van een gebruiker. Daardoor is het mogelijk dat de informatie naar buiten werd gebracht zonder goedkeuring van het hoofdkantoor. Volgens de Libanese distributeur hoeft de Galaxy S IV niet voor mei op de markt verwacht te worden. Dat betekent waarschijnlijk dat het toestel kort daarna wordt uitgebracht, maar de exacte releasedatum moet nog worden afgewacht. Samsung bracht de voorgaande toestellen in de Galaxy S-serie allemaal in mei uit.

Het is de eerste keer dat een bedrijf dicht bij Samsung openlijk spreekt over de nog onaangekondigde Galaxy S IV, die vooralsnog alleen in het geruchtencircuit werd genoemd. Daarbij gaf het bedrijf verder geen specificaties vrij. Volgens geruchten krijgt de Galaxy S IV een 5"-scherm met 1080p-resolutie en beschikt het toestel over de Exynos 5450-soc, die over vier Cortex A15-kernen beschikt. Het is echter nog maar de vraag of deze specificaties kloppen.

Momenteel is de Galaxy S III nog Samsungs vlaggenschip onder de Android-smartphones. Het apparaat leidde tot een verkooprecord bij de Koreaanse fabrikant en is ook in Nederland erg populair. De Galaxy S III is voorzien van een 4,8"-scherm, met een resolutie van 1280x720 pixels, en beschikt over een quadcore-soc uit Samsungs eigen Exynos-serie.

Update 20:50: Zoals diverse tweakers opmerken, gaat het niet om de Libanese tak van Samsung, maar de exclusieve distributeur namens Samsung in het land. Het artikel is daarop aangepast.

Reacties (78)

Oeh, Samsung Libanon nog wel die dat zegt. Nooit gedacht dat daar ook een vestiging zat van Samsung. :P
En zo kan je ook gelijk een vraagteken zetten bij deze aankondiging. Voor hetzelfde geld bedoelen ze dat hij niet voor die tijd uitkomt in Libanon. Wat nog niet betekent dat dit toestel in... verder ontwikkelde landen ook niet voor mei uitkomt.
Libanon is best ver ontwikkeld hoor, wellicht het meest vooruitstrevende land in de regio.
Ja, sorry, een beetje cru verwoord.

Ik doelde meer op dat het niet een extreem interessante markt is voor smartphones, tegenover de rijkere landen. Economisch gezien is het namelijk geen rolmodel.

Edit: Informeer jezelf voor je minkudo's geeft: http://www.nationmaster.c...gdp-big-mac-index-per-gdp

[Reactie gewijzigd door DeathMaster op 4 januari 2013 14:04]

Dat de S4 ergens in april/mei zou uitkomen(ook hier bij ons) had ik nooit aan getwijfeld.

Ik denk dat ik van mijn S2 upgrade naar de Xperia Z die volgens geruchten binnen de 2 maanden moet uitkomen, de Z zal ongeveer dezelfde specs hebben als de S4 waarschijnlijk: 5" scherm, 1080p, quadcore, 2GB ram etc.
Hier een voorbeeld van de S4 gevonden.
Vind hem maar lelijk met die carbonnen buitenkant :(
https://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee
link naar mijn eigen youtube videos... ja telefoon ziet er inderddad niet uit :+
Apart dat je dat zegt, aangezien ze in libanon vaak voor lopen op ons in film, mode, electronica en cosmetische chirurgie.. mischien heb je een verkeerd beeld van libanon.

On Topic: Het lijkt me wel logisch dat ze wachten, aangezien de S III nog zo flink wordt verkocht, dan zouden ze zichzelf in de vingers snijden.
On Topic: Het lijkt me wel logisch dat ze wachten, aangezien de S III nog zo flink wordt verkocht, dan zouden ze zichzelf in de vingers snijden.
De S2 verkocht ook nog goed hoor toen de S3 uit kwam hadden ze de S3 ook wel uit kunnen stellen ;)

Ze zullen wel moeten de markt gaat gewoon verder hoe goed de verkopen van de oude telefoons ook lopen...
De meest logische rede is omdat zo ver ik weet alle SGS modellen in Mei zijn gekomen.

Er waren geruchten dat de SGS 4 eerder zou komen om bv Apple onder druk te zetten voor misschien een 5s.

Aan de andere kant is anroid 5 waarschijnlijk ook rond mei klaar dus je zou ook kunnen denken dat de SGS4 daarom pas in Juni komt met Android 5.

Maar ik vermoed dat net als de andere sgs modellen dat in Mei de SGS 4 komt.
Apart dat je dat zegt, aangezien ze in libanon vaak voor lopen op ons in film, mode, electronica en cosmetische chirurgie.. mischien heb je een verkeerd beeld van libanon.

On Topic: Het lijkt me wel logisch dat ze wachten, aangezien de S III nog zo flink wordt verkocht, dan zouden ze zichzelf in de vingers snijden.
Maar mijlen achter op zaken als veiligheid en vrede?
Dit is erg jammer.
Mag in mei een nieuw toestel uitzoeken.

Dat word nog maar even wachten dan.
Alsof alle toestellen plots verouderd zijn als de Galaxy s IV uitkomt ;)

Naar mijn mening is vanaf de generatie met 720p displays alles ongeveer hetzelfd qua snelheid. Een toestel moet nu beoordeeld worden op uiterlijk en software. En waarschijnlijk gaat de gs IV ongeveer hetzelfde zijn als de gsIII op gebied van software.
Naar mijn mening is vanaf de generatie met 720p displays alles ongeveer hetzelfd qua snelheid. Een toestel moet nu beoordeeld worden op uiterlijk en software. En waarschijnlijk gaat de gs IV ongeveer hetzelfde zijn als de gsIII op gebied van software.
Je moet vooral niet vergeten dat veel mensen gewoon 2 jaar met hun toestel willen doen, als je een jaar oud toestel koopt heb je dus aan het einde van de rit een 3 jaar oud toestel, en dat ga je ECHT WEL merken in het 2de jaar dat je die telefoon gebruikt...

Daarbij daalt de prijs van oudere toestellen meestal flink als er een nieuwe uitkomt, leuk als je dus 1 maand voor een nieuwe telefoon nog 425 euro neerlegt en het je een maand later 50 euro kan schelen of voor iets meer (125 euro) een beter toestel (ondanks dat niet iedereen dat nodig heeft) kan kopen...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 4 januari 2013 14:14]

Nee. De Galaxy S3 raakt verouderd als Sony, ZTE, HTC, e.d. smartphones met full hd schermen op de markt brengen. In dat opzicht is Samsung laat met de S4.
Ik loop al 2 jaar met hetzelfde toestel en heb gewoon behoefte aan een nieuwe.
Daarbij leek het vooruitzicht gunstig te zijn in mijn situatie

Buiten dit alles keek ik erg uit naar deze telefoon

[Reactie gewijzigd door Septimamus op 4 januari 2013 14:47]

Ik heb al sinds 2009 een iPhone 3GS en ik ben nog steeds niet toe aan een nieuwe, zolang 3GS updates krijgt, zolang ik hem blijf gebruiken (en waarschijnlijk komt iOS 7 niet op uit dus dan wordt het een iPhone 5S).
Jammer inderdaad, ik mag ook in Mei een nieuw toestel uitzoeken. Maarja ik ga wel voor alternatieven zoeken.
Ok , we horen het wel dan

[Reactie gewijzigd door dezekeer op 4 januari 2013 19:17]

@roypitbull e.a. Waarom mag je nu dan geen nieuwe uitzoeken.?

Jee zeg je zit toch niet onder de plak van een aanbieder of wel. Net als vele anderen.

Daarom koop ik al meer als 20 jaar toestellen cash en bepaal zelf wel wat ik wil kwa abbo of mogelijkheden. Kom op zeg een telefoon met een quadcore dat is toch hopeloos achterlopen als pc's al een octocore en meer hebben..?
Over de laatste 12 jaar heb ik top toestellen gehad wat me omgerekend een 10 euro per maand heeft gekost ex abbo van ook een tientje, en de oude na vernieuwen de container ingaat.

Waarom toch altijd gelijk een nieuwe na een jaar of twee jaar.? wat kan deze nu meer als een 3 versie.? Maar grif en grof betalen ervoor, zonder te kijken wat je er nu eigenlijk mee doet en of het nu echt nodig is. En dan maar klagen dat we geld te kort komen per maand oje crisis en zo...
Hier bijvoorbeeld, maar ook op andere plekken zeggen ze dat er een 8 core in komt te zitten.
http://itechbook.net/sams...era-hd-1080p-display.html
Wie zal het juist hebben? Ik weet het niet.
Ik snap niet precies waar dit heen gaat met Samsung. Waarom maken ze hun galaxy s lijn steeds groter?? Deze komt al aardig in de buurt van de huidige note 2, gaan ze die bij de volgende release ook weer paar inch groter maken??

Erg jammer om te zien dat als je een high end toestel wilt met android, je bijna gedwongen wordt een toestel te nemen van 4.5 inch +

[Reactie gewijzigd door vali op 4 januari 2013 14:13]

Waarschijnlijk worden de randen opnieuw dunner. Volgens geruchten zou de voornaamste feature van de S IV extreme dunheid worden. Misschien dat je steeds meer het gevoel krijgt dat je gewoon een scherm in je handen houd, en daarachter nog een dun laagje hardware.

Tot zover geruchten. Wat we wel weten is dat de 5 inch (4,99) AMOLED 1080p in productie heeft.
http://rbmen.blogspot.in/...ng499hdamoledces2013.html
Het is dus erg aannemelijk dat dit scherm gebruikt gaat worden in toekomstige toestellen. Het iets grotere formaat van het scherm kan ook te maken hebben met productiebeperkingen. 1080 bij 1920 pixels op minder dan 4,99 inch ruimte priegelen is nagenoeg onmogelijk nog met de AMOLED techniek.
Mogelijk al een gelekte foto van de IV, maar (zeer) waarschijnlijk een fake ;)

http://www.sammobile.com/...aked-press-release-shots/

[Reactie gewijzigd door keanu_ op 4 januari 2013 14:39]

Link werkt niet op me tel. Maar ligt denk ik aan je link/site
Geen hardware-button?

Fake. Samsung gaat hoogstwaarschijnlijk niet over op on-screen buttons.
Mee eens. Het lijkt wel een noodzaak te zijn. Je hoeft toch geen briljant designer te zijn om te snappen dat je een echt alternatief moet willen hebben voor de iPhone 5?

Waarschijnlijk zijn er gewoon geen panelen verkrijgbaar met een dergelijke resolutie van kleinere grootte (voor een goede prijs)?
Die zijn er wel maar geen Amoled. Er zijn ook geruchten geweest dat de SGS 4 een LCD scherm zou krijgen ipv amoled ivm pixeldichtheid.
Die geruchten waren later al weer onderuit gehaald...

Samsung zal echt niet terug schakelen naar LCD, wat nou echt beter is is niet eens belangrijk, het is een Unique Selling Point en DAT is wel belangrijk om te hebben!
Ik heb volgens mij Slcd2 in me 8x. Net een tikkeltje mooier vind ik,dan de s3. Mja ik dacht dat in de sgs3 ook,een slcd2 zat?
Amoled natuurlijk.

Ze adverteren al sinds de SGS met Amoled, Amoled plus en amoled HD plus.
Dan gaan ze echt niet terug naar LCD. Samsung is juist een van de grote investeerders in Amoled, zowel in telefoons, als in TV's.
Als er geen panelen beschikbaar zijn, hoe komt Apple er dan aan? Die zullen het zeker niet zelf produceren, dat wordt gewoon uitbesteed op massaschaal. Of de Sony Xperia S en V, en de HTC Windows Phone 8X? Desondanks zijn telefoons met dit soort schermen schaars. Waarschijnlijk is er meer vraag naar grotere telefoons. Wel jammer dat er niet wat meer iPhone-achtige modellen tussen zitten, klein maar krachtig. Persoonlijk vind ik mijn S3 het minimum wat een smartphone moet hebben, maar dat is natuurlijk erg afhankelijk van wat je met je telefoon doet. Ik gebruik het veel voor bijvoorbeeld internet, en dan is een telefoon van 4,8 inch niet zo bijzonder groot. Maar door nu alleen mensen hiervan te voorzien maak je het de competitie (nu dus voornamelijk Apple) wel heel erg makkelijk op de kleine high-end telefoons markt.
Als Apple alle capaciteit opkoopt blijft er niks over voor de rest he :) Daarbij is Apple zo groot (en dus machtig) dat ze dat zelfs af kunnen dwingen bij hun leverancier(s)...
Ik durf dat in twijfel te trekken. Een vlugge Google actie geeft mij cijfers die beweren dat in Q3 2012 Samsung wereldwijd een groter aandeel had in smartphones dan Apple (volgens CNET twee keer zo groot). Dan zal Samsung in ieder geval in die periode vast toch groot genoeg zijn geweest om behoorlijk wat macht uit te oefenen, en ik betwijfel of de verhouding, zelfs met de introductie van de iPhone 5, zo enorm zal zijn ingezakt. En dan moet je zeker niet vergeten dat Samsung vanuit eigen huis behoorlijk wat aan onderdelen kan leveren, waar Apple dit toch wat sneller moet uitbesteden. Dan zou Apple de Samsung LCD divisie onder druk moeten zetten om niet te leveren aan Samsung Mobile. Tenzij Samsung LCD niet in staat is kleine hoge resolutie schermen te produceren, maar ze zouden toch het kapitaal in huis moeten hebben om dat te financieren.
Nu meen ik dat Apple wel een groter marktaandeel heeft dan de concurrentie dus in die zin ook meer macht, maar het zou me niet verbazen als je de redenatie over het uit eigen stal halen ook kan loslaten op LG of Sony. Ik weet niet of die, zoals Samsung, ook zelf schermen maken voor telefoons, maar ze maken in ieder geval veel onderdelen en apparaten zelf, net als Samsung.

[Reactie gewijzigd door Amanoo op 4 januari 2013 21:29]

Apple en samsung liggen wat betreft marktaandeel relatief gelijk, las ik van de week uit een peiling over 2012. Precieze cijfers weet ik niet meer allemaal, alleen dat 53,3% van de smartphones in Amerika op iOS draaiden. Samsung's aandeel was meen ik iets van 40%. In Europa en AziŽ had Samsung een kleine overhand.
Volgens mij heeft de one v niet hetzelfde type scherm als de one s en de 8x.
Maar alle drie hebben wel een 720p scherm en zijn onder de 4,5 inch (al is het niet heel veel kleiner). Dat is het voornaamste punt. Resolutie kan dus in combinatie met een klein scherm. Dat is het punt.
Momenteel is de Galaxy S III nog Samsungs vlaggenschip onder de Android-smartphones.
Ik dacht dat dit inmiddels de Nexus 4 was?
De Nexus 4 is van LG, niet van Samsung.
Nexus 4 wordt niet gemaakt door Samsung maar door LG.
Dus de Galaxy S3 is op dit moment het vlaggenschip van Samsung.
(Al kun je eventueel stellen dat het vlaggenschip van Samsung de Note 2 is)
Volgens geruchten krijgt de Galaxy S IV een 5"-scherm met 1080p-resolutie en beschikt het toestel over de Exynos 5450-soc, die over vier Cortex A15-kernen beschikt.
Tenzij ze wat aan de zuinigheid doen denk ik het niet, die zou fors meer verbruiken dan de Exynos 4412 die ze nu gebruiken in de S3. De Exynos 5250 komt daar al in de buurt, de 5450 zou bijna 2x zo veel verbruiken (enkel de cores zijn verdubbelt de rest natuurlijk niet)...

Maargoed ze kunnen weinig anders, de Exynos 5250 is weer niet echt sneller (in sommige gevallen zelfs langzamer) dan de Exynos 4412. En dus niet de upgrade die iedereen verwacht :)
Tsja blijkbaar moet er tegenwoordig elk jaar een 'vlaggenschip' uitgebracht worden. De S3 is nog steeds een toptoestel en zelfs met de S2 zit je nog erg goed. Allemaal marketing.
Tegenwoordig? dat is al decennia lang zo hoor...
Juist ik heb zojuist de sgs2 verkocht mja dankzij dat android zag ik totaal geen verschil tussen de s2/3 qua,snelheid.
dat terwijl mijn 8x met minder cores en onzin, veeel sneller reageert dan de s3. Wel heb ik dan Windows. Wat door mij als positief ervaren word,
Tip voor de volgende keer:
Developers options:
Windows transition van 1 naar 0,5 of 0 zetten.
Die datum is niet zo heel verrassend als je weet dat de SGSIII vorig jaar ook pas in mei werd presenteerd. Samsung laat de Mobile World Congress links liggen en organiseert gewoon zijn eigen evenement.
En de geruchtenmolen begint weer flink te draaien. snap niet dat men hier gelijk zo een ophef van maken. Zolang er niets officieel is aangekondigd kan er net zo goed een even groot scherm in belanden.. en iedereen die zich zou verheugen op nog groter, komt dan bedrogen uit :
Het is ook logisch. Eens per jaar een nieuwe telefoon die het boegbeeld van het bedrijf moet zijn. De S3 is in mei geÔntroduceerd. Ik verwacht de S4 dan ook niet over een maand.

[Reactie gewijzigd door projectnewtt op 4 januari 2013 13:59]

Juist..... dus als een medewerker iets schrijft op Facebook is het waarheid ?????????

Dit vind ik niet echt tweakerwaardig, de titel is meer telegraaf stijl
Heb je het stukje "Samsung Libanon:" wel gelezen? Het is toch duidelijk een uitspraak van (iemand die werkt bij) Samsung Libanon? Meer zegt Tweakers toch ook niet?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013