Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 158 reacties

Hackulous, de firma achter de apps Installous en AppSync, heeft besloten om te stoppen. Niet alleen zullen de twee genoemde applicaties niet langer worden aangeboden, ook de fora en de Cydia-repository van Hackulous zijn uit de lucht gehaald.

InstallousMet behulp van de apps Installous en AppSync kunnen bezitters van een ge-jailbreakte iPhone, iPod en iPad applicaties en games installeren buiten de officiële App Store om. Beide tools worden dan ook gebruikt om gekopieerde software te verspreiden en op 'bevrijde' iOS-hardware te installeren, onder andere via de aanvullende Cydia-repository van Hackulous. De tools zijn uiteraard ook in te zetten voor het installeren van legale apps, zoals homebrew-titels.

Hackulous claimt op zijn site dat de bezoekersaantallen aan de fora een dermate dieptepunt hebben bereikt dat het besloten heeft de stekker er uit te trekken. Ook zou het steeds meer moeite hebben gekost om de fora voldoende te modereren.

Het is niet uitgesloten dat de beheerders van de site zijn bezweken onder de druk van antipiraterij-organisaties en Apple. Laatstgenoemde stuurde vorig jaar al een takedown-request naar de aanbieder.

Reacties (158)

Reactiefilter:-11580153+191+24+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Dit houdt dus in dat er geen apps meer buiten de appstore om geïnstalleerd kunnen worden? Of zijn er nog meer apps/mogelijkheden?

Wel zuur, je zou verwachten dat het populair zou blijven, of het moet inderdaad een actie zijn geweest van antipiraterij-organisaties.

Daarnaast, ik hoor dat juist zaken als het sideloaden van apps 1 van de grootste redenen is om te jailbreaken, naast het draaien van apps die normaal gesproken niet kunnen draaien.
Is nu niet 1 van de grootste redenen om te jailbreaken ineens weggenomen en jailbreaken relatief nutteloos geworden?
Ik weet dat je bij Android na het verkrijgen van root (dus de jailbreak voor Android) zelfs het hele besturingssysteem en alles eromheen kan vervangen en aanpassen, maar gaat het ook zo ver bij Apple-toestellen?

[Reactie gewijzigd door Zorian op 31 december 2012 10:28]

Nee, Cydia, een onafhankelijk platform van Installous is eigenlijk de essentie van Jailbreaken, via daar kan je apps installeren buiten de appstore om. In Cydia kan je allerlei tweaks (toetsenborden, thema's andere icoontjes ed.) vinden, en zo ook Installous, dat eigenlijk primair bedoeld is/was om apps uit de appstore gratis te verkrijgen, het is een vergelijkbare app met bijvoorbeeld Applanet en Blackmarket alpha op android.

Het hele Jailbreaken is dus nog steeds nuttig om tweaks te installeren, alleen is Installous nu uit Cydia gehaald, er blijven dus nog genoeg redenen over om te blijven Jailbreaken!
Dit is niet helemaal waar. Cydia is een app store net als de app store van apple. Je kunt er ook apps kopen en er zijn ook gratis apps bij. Echter kan apple de cydia apps niet controleren. Je kunt daar dus apps op kopen of gratis verkrijgen die door apple niet zijn goedgekeurd.

Nu is het inderdaad zo dat apple geen aanpassing van hun UI toestaan en daardoor staan er veel themes op enzo. Maar je komt bij cydia bijvoorbeeld ook VLC tegen omdat hun het niet eens waren met het beleid van apple.

Ook heb je in cydia complete control panel apps waarmee je veel meer kunt instellen op je telefoon. Of sms applicaties die verder gaan dan het normaal smsen (scheduled sms e.d.), dit omdat apple als beleid heeft dat een app geen bestaande functionaliteit mag vervangen. Er zijn ook tethering apps te krijgen via cydia (meestal kosten die geld). Het is dus meer dan alleen wat themes e.d.

Installous was er om de apps uit de apple appstore gratis te kunnen installeren, dit was dus helemaal illegaal. De paar gratis apps die legaal werden aangeboden kon je ook via de apple appstore vinden. Toch was installous wel handig als je een app wil testen, veel software in de apple store kun je namelijk niet testen en moet je direct kopen.
Heb je bij apple dan ook niet een policy dat je binnen x minuten software kunt refunden? Op android heb je daar 15 minuten voor... niet genoeg om software uitvoerig te testen, maar genoeg om te weten of het werkt en lijkt te doen wat het moet doen.

Maja, hoe dan ook, mooi dat ze met de ontwikkeling staken en laten we hopen dat er niet te snel een alternatief voor komt. Hoe minder van dit soort sites en projecten bestaan hoe beter (en voor mij part gaan die anti piraterij partijen alsnog achter de beheerders van die sites/apps aan vanwege gelede schade). Serieus, er word hier op tweakers.net wel eens makkelijk gedaan over dit soort zaken, maar enerzijds weet ik dat *heel veel* mensen *puur en alleen* jailbreaken vanwege dit op iOS (en niet voor de tweaks*) en als ik kijk naar hoeveel tijd het kost om een app te ontwikkelen (zelf enkele enterprise android applicaties ontwikkeld)... dan is het echt best erg dat dit zo 'out in the open' kon en kan bestaan.

* de mensen die dat soort tweaks willen hebben kiezen meestal bewust om geen iphone of ipad te nemen.
Laten we redelijk zijn. De enige mensen waarvan ik weet dat zij actief Installous hebben gebruikt waren toentertijd middelbare scholieren die of al hun geld al aan die ene iPod Touch hadden uitgegeven en zo niet genoeg geld meer over hadden om apps te kopen, of de iPod/iPhone gekregen hebben van hun ouders en verder absoluut geen inkomen hebben om apps te kunnen betalen.
Zodra men een beetje een bijbaan kreeg zag je vrijwel niemand meer met een gejailbreakt apparaat. Misschien één of twee mensen die nog hun oude iPod hadden en nooit de moeite hebben genomen te updaten of er iets aan te doen.
Dan nog een paar die hun apparaat net nieuw hebben en er alles uit willen halen. Voor een maand.

Misschien leef ik wel in een heel nette omgeving, dat in de VS niemand nog voor een app betaald, maar het lijkt voor mij toch echt dat degenen die Installous gebruiken ook echt niets hebben om aan Apple te geven.
Je leeft in een heel nette omgeving. Ik ken er zat met een meer dan fatsoenlijk betaalde baan die gewoon geen zin hebben om die applicatie's te betalen.
Apple moet je handmatig schrijven om je refund te krijgen op liedjes/software e.d. maar hier zit geen 15 min periode aan vast.
Cydia is niet een appstore. Bij Cydia kan je scripts downloaden om je apparaat te tweaken. Install0us is "een appstore"
Cydia is om precies te zijn een GUI voor apt-get, en is als zodanig wel degelijk als "app store" te omschrijven. Zeker aangezien ze al jaren ook betaalde apps leveren die kopieerbeveiligd worden.
Het is nog steeds mogelijk via 'gewone' sites de bestanden/apps binnen te halen en die via file-browser of via wifi o.i.d. op je ipad te zetten. Zie het maar als spotnet/spotplanet die ermee stopt.
iFunbox gebruik ik voor het installeren van ipa's dus daar heb ik de iTunes /stre niet voor nodig.
Alleen moet je ze dan wel ergens kunen downloaden ;)
Alright, that's clear. :p Dank voor de reacties. :)
Ben zelf Android-gebruiker, maar was wel nieuwsgierig hoe het bij 'de buren' zat. ;)
Nee de 'appstore' voor gejailbreakte telefoons is Cydia. Installous was een soort appstore die je via Cydia kon downloaden (als je de repository waar deze in stond toevoegde. Standaard zitten er geen repo's met gekraakte content in Cydia) en waar je vooral gekraakte games en andere apps gratis kon downloaden.

Jailbreaken != gratis apps willen installeren
Jailbreaken != gratis apps willen installeren
Dat niet alleen. Ik heb mijn ipod ook gejailbreakt, maar dit is puur omdat ik het huidige beleid van apple niet accepteer. Ik wil meer kunnen dan wat apple mij opdraagt. Hierdoor heb ik:

- Animated Boot Logo van een dunkende Jordan
- Ander Unlock scherm
- De plek linksboven waar 'Ipod' staat vervangen voor een "eigen carrier naam"
- Mijn Wi-Fi toggle icoon aangepast naar het teken van Aperture van Portal
- Gridlock geïnstalleerd zodat ik apps neer kan zetten waar ik dat wil
(https://www.dropbox.com/s...2012-12-31%2013.02.22.jpg )
- Aangepaste scroll modus (mijn beeld gaat naar boven toe, i.p.v. opzij als ik scroll)
- Ik kan nu apps in het dock zetten en deze naar oneindig blijven scrollen
( https://www.dropbox.com/s...2012-12-31%2013.04.08.jpg )
- Snelheids Tweaks ingesteld
- Browser Chooser (kan nu de Safari uitschakelen en Chrome start nu standaard op met
links)
- Ik kan muziek overzetten zonder Itunes. (a.k.a. het sleur&pleur werk)
- Irritante badges die bij apps staan uitgeschakeld.
- SyncStream geïnstalleerd zodat ik mijn muziek draadloos én bekabeld naar mijn xbox 360 kan toe streamen

Moet ik nog doorgaan?


edit: links toegevoegd

[Reactie gewijzigd door CuBras op 31 december 2012 13:20]

Ik wil meer kunnen dan wat apple mij opdraagt.
Nee, je wilt meer dan Apple biedt. Alles wat je noemt zijn features die simpelweg niet aangeboden worden, Apple draagt je niks op, je mag dergelijke features best gebruiken, alleen worden ze niet door hen aangeboden. Koop je een speler/telefoon waar die features wel op zitten dan mag je ze van Apple gewoon gebruiken.
En waarom worden die features niet aangeboden.... ?

Precies.
Omdat ze voor 99.999999999999999999999999999999999% van alle gebruikers geheel nutteloos zijn?
Dat is bij 99.9999999999999999999999999999999999% van de games ook zo, echter zij staan wel in de AppStore.
Apple draagt je niks op, je mag dergelijke features best gebruiken, alleen worden ze niet door hen aangeboden.
en
Koop je een speler/telefoon waar die features wel op zitten dan mag je ze van Apple gewoon gebruiken.
Je ziet niet de tegenstrijdigheid in deze post?
Nee, leg uit?
Draagt Tweakers.net mij op geen artikelen over boswandelingen te lezen? Of is het gewoon een feature die zij niet bieden?
Moet ik nog doorgaan?
Nou, nog eentje dan. Bovenstaande punten komen vrijwel overeen met wat bij mij van toepassing is, maar de voor mij belangrijkste reden was het kunnen weghalen van de slide-to-unlock als ik de iPad aanzet. Erg prettig.

Wat ik nog steeds mis is de mogelijkheid om één app standaard te starten bij het aanzetten van het device; vooralsnog geen tool voor kunnen vinden.
En waarom precies koop je dan een appliance, in plaats van een hardware platform met software wat al wel reeds deze mogelijkheden bied? Tweaken, sure, maar het moet toch ook wel een beetje toegevoegde waarde hebben. Om het even zo basaal mogelijk te vergelijken, je koopt toch ook geen auto om er een motor van te maken? Dan koop je een motor en pas je die aan, aan je wensen, ipv te zeggen dat je vier wielen niet wil accepteren?
wie installous al heeft staan kan gewoon blijven apps downloaden, wie installous niet heeft staan, zal een andere repo moeten zoeken waar installous aangeboden wordt.
Installous haalt namelijk al zijn download links van http://apptrackr.org

Het enige die dus veranderd is dat er geen updates meer zullen zijn.
Nee installous werkt niet meer
Ik wilde even melde voor de mensen die hier iets aan hebben
dat installous nog wel gebruikt kan worden om IPA files te installeren,
het enige dat je hiervoor hoeft te doen is je internetverbinding uit te schakelen!

Ipa files zu je via I-Funbox of een andere filebrowser op je idevice moeten zetten,

de directory die installous gebruikt is: /var/mobile/documents/installous/downloads

als je hier ipa files heen kopieert kun je ze dus nog wel gewoon installeren :)

Hopelijk heeft iemand iets aan deze info

[Edit]

Als volledige vervanging lijkt appcake de beste oplossing,
deze is vrij makkelijk via internet te vinden, en kan via installous volgens bovengenoemde truc gewoon geinstalleerd worden.

[Reactie gewijzigd door xenn99 op 31 december 2012 14:17]

Hier heb je installous niet voor nodig. Als je toch al gekraakte ipa files hebt en je hebt in Cydia het pakket AppSync geinstalleerd, dan kun je de ipa files er ook gewoon met itunes op syncen.

Jammer dat ze ermee stoppen. Aan de andere kant, het installeren van gekraakte apps was zo ook wel _heel_ makkelijk.
Bedankt was vergeten internwt uit te zetten im installous te gebruiken voor instaleren Vshare. Werk nu wel.
Even internet (mobiel en wifi) uitzetten, dan start Installous nog wel door. Bv. voor de installatie van vShare.
Volgens mij zijn er meer reposetorys, echter dit was wel een van de grotere aanbieders..
Hackulous werd enkel en alleen voor piraterij doeleinden gebruikt, je kan nog steeds een App in xcode maken en deze uitbrengen via Cydia.

Maar veel belangrijker is, is dat dit bewijst als prijzen voor digitale software reeel zijn, dat mensen gewoon bereid zijn te betalen en geen toevluchtsoord als piraterij nemen en hierdoor niks meer betalen.
Dit komt door de #fail van de dev teams om ios6 untethered te kunnen jailbreaken.
Dat leek bij het uitkomen van de iphone5 niet lang te gaan duren doordat die failbreak er al meteen was. Toch is er nu maanden later nog niks voor het normale publiek.
Ondertussen worden 5.X gebruikers naar 6 gepushed doordat veel apps dat de laatste tijd vereisen.
Niet gek dat de boel dan in elkaar stort wat betreft de jailbreak community. Zonder jailbreak heb je er immers geen zak aan.
Gewoon betalen voor hetgeen waar je recht op wil hebben.
Net als een baas jou betaald voor het werk wat je verricht.

Anders heet het gewoon pure diefstal (brood roof).
je kan met ifunbox apps instaleren

apps kan je van thepiratebay halen.


wel jammer dit
Leuk voor de mensen zonder creditcard! Die vallen nu gelijk weer buiten de boot.
Het enigste wat je hiernaast kan gebruiken is click and buy wat wel goed werkt maar mensen vaak niet vertrouwen. Dit kan je niet instellen via je iPhone/ipad/iPod maar moet via iTunes ingesteld worden.

Nee, ze kunnen beter gewoon de Nederlandse betaal methodes toevoegen zoals iDeal. Dan gaan meer mensen apps kopen want voor apps van 90 cent ga je ook niet failliet. Als je vaak 1 maand wacht krijg je goeie apps al voor die prijs.

Jammer dat ze er mee stoppen. Ik gebruikte dit programma ook al jaren. Geen jailbreak meer en dan maar alles kopen. :(

Edit: Ik gebruikte dit programma voor een aantal home-brew apps.

Edit2:

Hier hebben jullie het bewijs dat alleen creditcard standaard alleen mogelijk is.
9 van de 10 keer kopen mensen een iphone/ipad/ipod en sluiten deze niet aan op de computer.
Dit is dus het enigste scherm wat ze krijgen:

http://img72.imageshack.us/img72/918/img0032t.png

Edit3: Hier voeg ik mijn onderste post toe. Aangezien dit in het oogpunt van de gebruiker is. Ik krijg hier zelf vaak klachten over.

Ja, maar het probleem is dat je dan gelijk 15-25-50 euro kwijt bent zonder dat je er nog wat voor terug krijgt! Stel je voor je hebt alleen WhatsApp nodig. Dan koop je een kaart van 15 euro en maakt daar 14,10 verlies op.

Die iTunes kaarten hebben ze genoeg uitgedacht. Vaak hou je ook maar iets van 20 cent over. DIe 20 cent kan je niet gebruiken.

[Reactie gewijzigd door kevinwalter op 31 december 2012 11:36]

Of je koopt een iTunes card :').
Ja, maar het probleem is dat je dan gelijk 15-25-50 euro kwijt bent zonder dat je er nog wat voor terug krijgt! Stel je voor je hebt alleen WhatsApp nodig. Dan koop je een kaart van 15 euro en maakt daar 14,10 verlies op.

Die iTunes kaarten hebben ze genoeg uitgedacht. Vaak hou je ook maar iets van 20 cent over. DIe 20 cent kan je niet gebruiken.

Edit:
Waarom nou weer een -1? Is hartstikke on-topic.

Hoor dit van veel kennissen en vrienden. Dit is dus uit het oogpunt van een normale gebruiker.

[Reactie gewijzigd door kevinwalter op 31 december 2012 11:14]

Verschuilen achter iets wat niet kan?
Of verder zoeken naar mogelijke opties?

http://store.apple.com/nl/help/payments
En wat voor smoes ga je verzinnen als er ook 5 euro iTunes kaarten zouden zijn?
Je zegt zelf dat je al jaren apps download en ik vindt het een sterk verhaal als je gaat vertellen dat je in al die tijd maar 1 app hebt gedownload en het is al helemaal niet zo dat je dat geld moet uitgeven aan 1 koop.

Ik krijg juist heel vaak mensen in de winkel die vragen of ik itunes kaarten heb, nee maar verwijs ze dan wel door. Ze liggen overal, zelfs bij de AH aan de kassa. Wel een heel sterk verhaal dat iemand ze niet ziet en niet weet van het bestaan.

Het is maar welk excuus je nodig hebt om te kunnen downloaden.
Je koopt een iTunes card? Tja handig als je eenmalig een appje van 80 eurocent wil binnenhalen. :X
Of je koppelt een clickandbuy account. Doe ik ook :)
Wat een onzin, dan neem je toch gewoon een credit card? Als je dat niet kan ben je:
1. minderjarig --> dan horen je ouders sowieso je aankopen te accorderen
2. ontvang je geen salaris op je rekening --> krantenwijkje?
3. geregistreerd bij bureau krediet registratie --> dan had je op de eerste plaats geen dure iPhone moeten hebben want je kan blijkbaar niet met geld omgaan

Je argument dat je homebrew apps wil installeren slaat ook nergens op. Je ook gewoon een Apple Developer account nemen a $ 99,- per jaar (maarja dan heb je ook weer een credit card nodig) of je kan inderdaad óók jailbreaken. Installous / Hackulous heb je echter totaal niet nodig voor het installeren van homebrew apps want dat kon je al gewoon met de jailbreak. Installous / Hackulous distribueren alleen maar illegaal betaalde apps uit de appstore.

En anders koop je een iTunes kaart in de winkel waar je óók aankopen mee kan doen.

[Reactie gewijzigd door 4np op 31 december 2012 12:37]

Oke, dus een ipod is ook een iphone?

Ik ken nog erg veel 18+ mensen die gewoon geen credit-card willen. Voor meer informatie zie mijn post hierboven.
Ik kan me best voorstellen als je geen credit card wil, maar je noemt gewoon een aantal onwaarheden. Je kan prima home brew apps installeren met een Apple developer account, en je kan ook prima apps kopen zonder credit card. Je wekt sterk de indruk juist doelbewust geen apps te kopen, en probeert dat goed te praten. Zeg dan gewoon dat je het jammer vind dat hackulous op zwart gaat omdat je dan niet meer gratis alle apps kan installeren in plaats van onzin argumentatie te plaatsen.

[Reactie gewijzigd door 4np op 31 december 2012 12:50]

Dus je geeft toe illegaal software te draaien op je iOS apparaat?

Heb je geen credit card kan je ook heel eenvoudig iTunes gift cards kopen. Die kan je bij o.a. Albert Heijn halen.

Er is 0,0 reden om illegale software op je iOS device te hebben.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 31 december 2012 11:07]

"Er is 0,0 reden om illegale software op je iOS device te hebben."

Hier zijn er een paar:
Apple vind het 'illegaal' om het volgende te draaien (maar dat doe ik lekker toch, met veel plezier)

SB-Settings: voor de honderden redenen dat anderen dit doen.
Ander keyboard: weg met het standaard IOS keyboard en vervangen door een toetsenbord met meer mogelijkheden en shortcuts
VLC
XBMC
Wireless FTP-en van en naar naar je iPad: Weg met iTunes!


Note: Bovenstaande 'illegale' dingen kunnen overigens gewoon standaard op Android.
Wie zegt dat Apple het illegaal vindt?
Ieder zijn toestel iederen zijn vrijheid.
Ze hebben gewoon iTunes kaarten in de winkel hangen. Altijd maar die smoesjes!
Ik gebruik het zelf ook al jaren, maar zonder creditcard meteen buiten de boot vallen is mijns inziens een beetje overdreven.

Ik gebruik voor bepaalde apps (als ze in de aanbieding zijn) iTunes Gift Cards die in heel veel winkels te koop zijn of via Dixons.nl oid..
Dus eigenlijk zeg je door de laatste zin:
- Nu download en gebruik ik alles wat ik op de iphone heb via hackulous, Dat is wel illegaal, maar dan heb ik het nu gratis. Nu die stoppen ga ik maar alles kopen (via een iTunes card die je wel met pin kan kopen ;-) )
Wat dacht je van iTunes cards die je bijna overall kan kopen (Kruidvat, AH, Free record shop, Dixons, etc.)? Daarnaast heb je nog provider billing, automatische incasso en inderdaad iDeal. Er zijn genoeg manieren om te betalen voor je apps dus niet zeuren.

Daarnaast, je zegt zelf dat je van 90 cent ook niet echt failliet gaat maar daarna zeg je dat je jarenlang zelf hebt gedownload... dat klopt niet echt helemaal.
Als je een iTunes-tegoedkaartje koopt kun je prima zonder creditcard shoppen in de iTunes winkel, en kopen waar je wil, met de betaalmethode naar keuze.

Ook het verplicht invoeren van een creditcardnummer bij het aanmaken van een account is te omzeilen. Volgensmij kan dat door een account aan te maken nadat je gratis app wil downloaden.
Je kan een click and buy account ook gewoon koppelen aan een nederlandse bankrekening.

Je hebt geen iTunes nodig als je dat niet wilt: click and buy heeft gewoon een eigen website waar je in kan loggen.
Ik vermoed dat zijn bezoekersaantallen zijn teruggelopen omdat steeds minder mensen de noodzaak zien om te jailbreaken.
Zo hoeft het voor mij sinds iOS5 eigenlijk ook al niet meer, heb voldoende functie's.
Het zou er ook mee te maken kunnen hebben dat de laatste ranges iDevices (iPad 3 en 4, iPhone 4S en 5) nog geen fatsoenlijke untethered jailbreak hebben voor iOS6.
De nieuwe generaties kunnen zelfs helemaal niet gejailbreakd worden, zie ook http://jailbrea.kr
In je eigen link, laatste 2 woorden: Right Now. Dus NOG NIET! Groot verschil met helemaal niet.

De jailbreaks komen er wel, gewoon omdat het kan. Apple heeft nog nooit iets waterdicht kunnen maken, en misschien willen ze dat ook niet. Genoeg mensen die Apple kopen om te jailbreaken.

[Reactie gewijzigd door corset op 31 december 2012 11:31]

Het gaat niet zo zeer om gratis apps,het zijn de handige tweaks,zoals directe toegang naar: wifi, 3G, locatie voorzieningen, en nog meer. Is dat niet een rede om te gailbreaken?
Ik gebruik mijn Siri niet, omdat de 3G moet aan staan, anders doet hij het niet,maar als ik daarvoor moet eerst 4 stappen verrichten om de 3G aan te zetten,dan heeft de Siri geen nut voor mij
En nu valt 90% van de jailbreakers weg, eindelijk! Gewoon netjes je apps kopen. :)
Leuk dat je nu net doet alsof jailbreaking alleen maar draait om het installeren van niet betaalde apps uit de officiële App Store.

Ik weet wel zeker dat meer dan die resterende 10% het draait om sommige (absurde) restricties die Apple opgelegd heeft te omzeilen, waarbij ik bijvoorbeeld doel op apps/tweaks als SBSettings (Handige toggles om bijvoorbeeld snel wifi/3G te enablen/disablen), InfiniFolder (De limiet van 12 apps in een appfolder omzeilen, waarom Apple dit doet is me nog steeds een raadsel), Five Icon Dock (Lijkt me duidelijk ;)) en Zeppelin waarmee je je operatornaam linksbovenin snel kunt verwisselen voor het logo van je mobiele telefoonaanbieder.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook wel eens een bekende navigatie-app heb binnengesleept en heb geïnstalleerd via AppSync om het te testen op de fiets, maar je mist gewoon updates. Of het nu een bekende navigatie-app als Tomtom is of een slecht uitziend spelletje van ¤0,89, apps uit de App Store hebben vrijwel direct updates en in de illegale scene kun je soms zo maanden wachten.

Ik hoop toch wel dat dit nieuws het zure beeld over jailbreaking vermindert :)
jermaine, ik denk dat jij héééél tevreden zou zijn van een stock android toestelletje....

dan hoef je ze niet te hacken (met alle gevolgen van dien; bv laatste ios updates nooit mogen installen wegens anders al je 'hacks ongedaan gemaakt')

zelfs een droidje van 100 euro kan al die dingen waarvoor jij je garantie op het spel zet namelijk al van dat hij in de doos in de winkel ligt; zonder dat je hem moet uitbreken ....

illegale apps juist hetzelfde; het kan, zonder breken, maar dan mis je natuurlijk updates..
Ios liefhebber?

Ontopic reactie.

Dat is juist het voordeel van Android (droidje van 100 euro klinkt zo degenerend) Je koopt een telefoon en je mag er mee doen wat je zelf wilt, zonder restricties. Verder kan je veel buiten Google Play om downloaden. Tuurlijk dat ik ook, maar dat is om het kaf van het koren te scheiden. De echte pareltjes die worden gewoon netjes aangekocht. De reden waarom het zo gebeurd?
Het missen van trial functie bij de meeste apps.

En je garantie op het spel zetten? Als je gewoon de aanwijzingen volgt van de tutorial kan er niks gebeuren. Ik draai zelf nog op Ios 5.0.1. De andere update zijn het niet waard om terug naar stock te gaan.

En mocht je onverhoopt nog een fuck up maken dan gooi je het erop dat je mobo/logic board ermee ophield nadat je een update uitvoerde ;)
Kunnen ze niet controleren.
Als je Apple te restrictief vind koop je toch iets anders? Je gaat toch ook de tarwekorrels niet uit een grofvolkoren halen als je die niet lekker vind. Dan koop je ook iets anders.
Toen ik mijn ipod kocht was de race van apps/functionaliteit/openheid er nog niet en wist ik niet waar ik op moest letten (ik was 17).
Als ik nu had geweten wat ik toen niet wist, had ik dat zeker ook gedaan, maar verkopen doe ik niet, aangezien ik het toestel zo heb kunnen tweaken dat het nu kan en doet wat ik wil.
Als die mogelijkheid er niet was geweest was hij linea reacta de verkoop ingegaan t.e.a.b.
Juist. Een van de weinige redenen dat ik wel moest jailbreaken, was de aanschaf van GuizmOVPN (ja, dat heb ik gekocht). OVPN op IOS devices kun je echt vergeten zonder Jailbreak en dat is 1 vd belangrijkste features op mijn IPad. Op mijn Nexus hoefde ik alleen maar een appje te downloaden in de store en werkte binnen 5 minuten.

Basale nieuwe functies zijn onmogelijk zonder Jailbreak en dat vind ik erg jammer.

[Reactie gewijzigd door ZFLaSH op 31 december 2012 11:16]

Jailbreaken op zich is ook niet verboden maar het verschaffen van betaalde applicatie buiten de store (wat wel illegaal is) is natuurlijk verboden.

Maar stel dat jij een applicatie ontwikkeld en je brood mee verdienen dan kan jij het ook niet waarderen dat het gewoon illegaal gedownload wordt en geïnstalleerd zonder te betalen.
Jij wil toch de volgende dag ook gewoon eten?

Voor diefstal bestaat gewoon geen excuus.

Als er applicaties zijn buiten de App Store legaal te verkrijgen, dan is dat ook geen enkel probleem en dat zal dan ook niemand je kwalijk nemen.
Ik weet uit mijn eigen omgeving op het werk redelijk zeker dat 80-90 procent alleen jailbreaken voor de gratis apps helemaal geen slechte schatting is.
Als het nou ook gewoon mogelijk zou zijn om een app voor een bepaalde duur te testen voor je deze aanschaft, dan waren er ook een stuk minder jailbreakers geweest.

Toen ik een iPhone had downloadde ik apps waarvan geen trials te verkrijgen zijn eerst via Hackolous en zoals verwacht is dan ten minste de helft het geld niet waard, maar de apps die mij wel bevielen heb ik vervolgens altijd netjes gekocht.
"Toen ik een iPhone had downloadde ik apps waarvan geen trials te verkrijgen zijn eerst via Hackolous en zoals verwacht is dan ten minste de helft het geld niet waard, maar de apps die mij wel bevielen heb ik vervolgens altijd netjes gekocht."

Was iedereen maar zo netjes als jij. Maar ik geloof er niet veel van. Als je hem eenmaal illegaal geïnstalleerd hebt, ga je hem echt niet nog even kopen. Misschien bij een enkele.
Hmm, ik heb dit ook wel gedaan hoor. Als een app goed bevalt heeft het voordelen om 'm legaal te kopen. Je kunt dan makkelijker updaten, bij sommige apps kun je dan online-services en andere extra's gebruiken. En je hebt het gevoel dat je de ontwikkelaars steunt :)

Ik vind het wel een groot nadeel van de iTunes store dat er geen trials bestaan. Er zijn zoveel crap-apps en je kunt niet altijd afgaan op de reviews. Jailbreaken en instalous waren hiervoor ideaal. Dat kan nog steeds trouwens (op IOS 511 en lager), maar is nu wel weer iets moeilijker.
Je hebt vaak wel lite versies, dat zijn demo's
"Toen ik een iPhone had downloadde ik apps waarvan geen trials te verkrijgen zijn eerst via Hackolous en zoals verwacht is dan ten minste de helft het geld niet waard, maar de apps die mij wel bevielen heb ik vervolgens altijd netjes gekocht."

Was iedereen maar zo netjes als jij. Maar ik geloof er niet veel van. Als je hem eenmaal illegaal geïnstalleerd hebt, ga je hem echt niet nog even kopen. Misschien bij een enkele.
Same here, al zijn er wel apps geweest die ik dan betaalde, uiteindelijk

oplayer, omdat de 'hack-app" toch niet helemaal functioneerde.
Maar ook games zijn achteraf gewoon betaald, omdat de auto-update toch wel fijner werkt.

Zo merk je dat je op een moment gewoon meer betaalde apps hebt, dan installous-versie's

Ik ben niet rouwig om het verdwijnen, er zijn genoeg alternatieven, maar het is wel een stap in de richting van het "uitdrijven" van de verkeerde jailbreakers
Dat kan ook, als he een app aanschaft kan je het werr retour sturen zonder specifieke reden. Dit is al tijden zo en mag tot ik dacht 7 dagen. Kijk maar eens op de afrekening email, staat bij elke app een link die je kan gebruiken.
Iets eerst kopen en vervolgens retourneren zie ik niet als een trial.

Ik heb een aantal ontvangstwijzen nagekeken en zie daar enkel een link staan naar de voorwaarden van de iTunes Store.

En in de voorwaarden kan ik zo snel helemaal niks vind wat erop wijst dat je apps kan retouren. Eenmaal gedownload is je aankoop definitief.
Alsof ze achteraf gingen betalen? |:(
Je kan ook gewoon goed lezen wat het doet, op youtube filmpjes ervan bekijken.

Als je het product wil hebben, dan betaal je gewoon.
Wil je het niet, dan gebruik je het niet.
Toch gekocht maar het programma doet niet wat het beloofd dan meld je dat aan Apple.
er zijn alternatieven beschikbaar.. ik geef geen namen maar twitter is een goede source :)
Vshare heb je weer installous nodig om te installeren
Installeer Installous 3 ipv 5
Ga naar downloads tab en daar zul je App VV / vShare zien staan. Klaar om te installen!
enig idee hoe men App VV installeert zonder installous?

Edit: never mind, fixed it

[Reactie gewijzigd door giantgnome op 31 december 2012 13:26]

Cydiarepo.com staat het allemaal op ;)
Er zullen zeker en vast wel alternatieven zijn maar geen enkel komt in de buurt van Installous qua snelheid, design en gebruiksvriendelijkheid. Door deze takedown zou het mij niet verbazen dat Apple een verkoopprocentje verliest, Installous werd namelijk vooral door de iPod-generatie gebruikt, niet door volwassenen met een job, en dat zijn er behoorlijk veel.
Niet alleen ipod maar ook vooral Ipad waar ja makkelijker op gamed.
En laat nou de iPodverkoop nou al jaren afnemen. Apple zal het niet al te erg vinden denk ik
En laat nou de iPodverkoop nou al jaren afnemen. Apple zal het niet al te erg vinden denk ik
Niet zo gek hé
ipod touch 4 190¤ voor het basic model ( goed genoeg voor de kids )

Ik ging kijken voor de nwe touch5 = 299¤ - kan dan iig beter een iphone4 ( 8gb ) nemen
Je kunt natuurlijk niet uitsluiten dat er juridische druk is geweest, maar het zou me niets verbazen als het argument van dalende bezoekersaantallen (ook) waar is.

Kan alleen voor mezelf spreken maar de belangrijkste redenen waarom ik in het verleden een jailbreak deed was om bepaalde features te verkrijgen zoals WiFi hotspot, whitelisting voor inkomende telefoongesprekken en nog wat kleine dingen.

Vrijwel al die dingen zijn sinds iOS 6 nu standaard in het OS aanwezig en is voor mij de noodzaak om te jailbreaken vervallen. Tel daarbij op het voordeel van gewoon kunnen upgraden zonder zorgen/te wachten op een nieuwe stabiele JB en ik vind het goed zo.

Als ik zo rondkijk ik mijn vriendenkring heeft ook vrijwel niemand meer een jailbreak waar dat 1 tot 2 jaar geleden meer dan de helft was. Geen representatieve meting maar het valt me wel op.
Dan had je ook helemaal geen Installous en AppSync nodig, maar had je genoeg aan Cydia. Installous en AppSync was puur om AppStore-apps gratis te krijgen.
Tja jailbreaken blijft de moeite waard maar het is wel erg jammer ze er mee ophouden. Maar ik denk dat er vast een alternatief is die. Deze zal dat dan ook gaan merken denk ik.
jailbreak =garantie kwijt als hij plots binnen moet voor een probleem...

het alternatief bestaat al lang hoor: android; al de functies die ik hier heb zien voorbijkomen waarvoor mensen JB'en zitten al jaar en dag standaard in Android (wifi hotspot, wifi aan/uit zonder naar config te gaan, apps sideloaden/eigen apps installeren, 5 icon dock (ik heb een 15 icon dock; scrollable)
Uhm hell no dat ik aan de Iphone ga, uiteraard heb ik android haha. Helemaal mooi zonder enige probleem tada customrom:). Maar even back tot he case, je bent je garantie niet kwijt. als je factory-reset doet gaat de jb eraf en is er niks aan het handje ;)
Contradictie lees ik in dit verhaal.

Het bezoekersaantal was bedroevend laag op het forum maar tegelijkertijd hadden ze moeite om het forum te modereren?

llol 8)7
Dat is opzich niet zo vreemd. Als bijna niemand op het forum komt zal je als moderator er geen dagtaak aan hebben om het forum te onderhouden. Waardoor mogelijke problemen een lange tijd niet opgemerkt kunnen blijven.
Alternatieven;
App VV
Zeusmos
Appcake

Beide maken volgens mij ook gebruik van apptrackr

Cheers O-)

[Reactie gewijzigd door De.Schurk op 31 december 2012 13:05]

Je kan ook gewoon voor de software betalen, zodat de ontwikkelaars geld hebben om eten te kopen.
Geld om te eten! Wat een onzin!! Ik heb niet eens veel apps en ga op aanbiedingen af en ik heb al ruim ¤150 uitgegeven das behoorlijk heftig niet iedereen kan dat bovenop de dure prijs van een iPhone betalen en niet iedereen wil dat ! Maar goed als ontwikkelaar of iemand die dat ambieert snap ik wel dat je dat roept! Tevens gaat er te veel geld naar Apple!! Hoe dan ook ik kijk wel uit welke apps ik koop zonder goed reviews en evt een trail koop ik niet zomaar lukraak immers een maal gekocht is het gedaan geen retour mogelijk !!
je hoeft geen apps te installeren he, het kan. Ik wil ook niet elke jkeer betalen voor mijn bier bij de boodschappen, maar ja, ik vind het wel lekker. Dus dan koop je het, of je drinkt het niet.