Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 600, views: 64.756 •

De verkopen van Microsofts nieuwste besturingssysteem Windows 8 zijn volgens Net Applications lager dan die van Windows Vista in hetzelfde tijdsbestek. In de eerste twee maanden zou het gebruik van het nieuwe besturingssysteem met minder dan twee procent lager zijn dan Vista.

Twee maanden na introductie van Windows Vista, inmiddels ruim vijf jaar geleden, bedroeg het marktaandeel onder Windows-varianten van dat besturingssysteem 2,2 procent, zo blijkt uit cijfers van de marktanalisten van Net Applications, die door ComputerWorld gepubliceerd werden. Nu Windows 8 twee maanden uit is, de officiele introductie was op 26 oktober, zou het marktaandeel van Windows 8 nog slechts 1,6 procent bedragen. De cijfers van Net Applications geven geen volledig beeld, maar wel een indicatie: het bedrijf aggregeert gebruikersdata van ongeveer veertigduizend websites. Wel zou Windows 8 in december nog een flinke groei kunnen verwachten, als de exemplaren meegerekend worden die rond kerst cadeau gegeven worden.

Vergeleken met Windows 7 is het gebruik van Windows 8 relatief nog veel lager: na twee maanden zou Windows 7 al een marktaandeel van 6,2 procent onder Windows-gebruikers gehad hebben. Het marktaandeel van dat oudere besturingssysteem steeg in december zelfs harder dan Windows 8: Windows 7 werd in december op 0,9 procentpunt meer pc's aangetroffen dan in november. Het aandeel pc's met Windows 7 kwam daarmee op 45,6 procent. De langzame groei van Windows 8 zou deels te wijten zijn aan een stagnerende pc-markt: in Amerika zouden de laatste maanden ongeveer twintig procent minder pc's verkocht zijn dan vorig jaar.

Reacties (600)

Reactiefilter:-16000559+1325+215+30
1 ... 4 ... 13
Afgezien van het enorme wennen is Windows 8 niet stabiel.

Heb in nu een stuk of 5 kernel panics / blauwe schermen gehad. Vandaag weer een, met een iPad het thuisnetwerk op en Pats! Windows 8 klapt er weer eens uit.

Dat vind ik gewoon NIET kunnen. Windows 8 is gewoon niet stabiel, het is niet af. :(
Ik heb 2 laptops voor nieuwe collega's mogen instellen. Na een halve dag prutsen geen van beide laptops stabiel met windows 8. Inmiddels is de bedrijfspolicy hierop aangepast: komend half jaar is windows 8 een absolute no-go.
Laptops installeren dat doet normaal gesproken dan ook de fabriek.
Verder is het "certified for" logo natuurlijk de weggever.
Koop een laptop "Certified for Windows 8", met Windows 8 erop, dan heb je waarschijnlijk wat minder issues, en als je die wel hebt, is het aan de fabrikant die op te lossen :)
Dus omdat jij een probleem hebt is Windows 8 niet stabiel? 8)7
Heb zelf Windows 8 draaien en ga ook op mijn thuiswerk met een Ipad en heb geen problemen. Je zal toch deze foutmeldingen moeten onderzoeken. Zal waarschijnlijk een driver probleem zijn welke je niet altijd in de schoenen van MS kan schuiven.
Cr0N meld er 5 (ik weet niet van de hoeveel). Ik heb er 2 gehad (van de 2) die niet stabiel waren terwijl ik hier ook 30 probleemloos heb draaien met vista en win 7.

Verwacht je nu daadwerkelijk dat ik zelf drivers ga ontwikkelen of dat ik moet gaan onderzoeken welke chipset op een willekeurige kaart het probleem geeft? Als ik een OS installeer wil ik nette foutmelding "onbekende hardware" en geen BSOD.

Boeit mij niet of MS daar nu wel of niet verantwoordelijk voor is. Als ze willen dat ik hun software koop dan zullen ze er iets op moeten vinden. Zo simpel is het.
Ik zeg toch niet dat zelf drivers moet ontwikkelen? Probleem met BSOD is inderdaad vaak driver gerelateerd. Hiervoor zul toch echt opzoek moeten gaan naar welke driver het probleem veroorzaakt. Hierna moet je dus bij de desbetreffende leverancier voor een goede driver gaan zoeken. Probleem is dat veel leveranciers nog niet hun windows 8 drivers op orde hebben. Dus mogelijk moet je even geduld hebben. Feit blijft dat MS niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor alle drivers, dit ligt ook weldegelijk aan de hardware leverancier.
Hm, loop er al maanden op, ken geen blauwe schermen vooralsnog in Windows 8 :)
Ik zit dan ook niet met ipads op mijn netwerk te prutsen :Y)

Maar inderdaad toch wel een beetje fout dat het plat gaat.
Drivertjes en Windows updates allemaal uptodate?
welke keuze had microsoft? als ze een windows 7 opvolger wilden maken, ehm dan was dat onzin: windows 7 is te perfect. Als ze alleen windows 8 prestenteren voor tablets, kunnen ze daar wat marktaandeel krijgen, maar android en apple, man die zijn zo sterk, ze weten dat ze dat nooit gaan winnen. Misschien een klein marktaandeel, en dan mogen ze blij zijn. Dus ze hebben een aggresieve move gemaakt en een hybride besturingssysteem ontwikkeld, om zo veel mogelijk alles er aan te doen in de toekomst de aansluiting te gaan vinden bij het hele touchgebeuren. En op deze manier met dit , nu nog behoorlijk k*t besturingssysteem, gaat dat lukken. Helaas voor de normale laptop of desktop, maar daar kan altijd nog windows 7 op, maar jammer als de fabrikant hem dus met 8 levert !
Zo te horen is het als touch besturingssysteem behoorlijk goed, maar daar heeft 90% , terrecht op dit moment geen boodschap aan, we hebben al een ipad, android nietwaar ?
Inderdaad, dat ben ik met je eens.
Win7 werkt super en is zeer stabiel en bevat alles wat je nodig hebt.
Wat zou Microsoft daar nog aan moeten innoveren?
En dus moesten ze wel met iets nieuws komen, anders was het gewoon een service pack.
Is er iemand, die bepaalde functionaliteit mist in Win7?
-support voor amd's nieuwe modules
-custom install zodat windows minder ruimte inneemd voor zooi die je niet gebruikt
- optimalisatie van de winsxs map die nu gewoon 9 gig groot word en dus 7 gig teveel inneemd van mijn peperdure ssd (meer dan 10% !)
-custom ui waar de gebruiker de startbalk aan kan passen en er een echt dock van kan maken of deze computer aanpassen zodat het linker menu logischer is voor hun als persoon
-een cubis desktop toevoegen zodat men meerdere desktops hebben (ja dit kan met extra software maar waarom niet standaard in windows?

en zo zijn er vast nog wel honderden dingen te bedenken die ze kunnen toevoegen/veranderen zonder de klant dingen op te dringen zoals ze nu gedaan hebben.

OPTIES is dan ook het keywoord voor windows 9 als je het mij vraagt.
MS moet de mensen opties geven en niets door de strot duwen.
maak alles optioneel en laat het standaard voor degene die het standaard goed vonden.
dan schop je niemand tegen de schenen en iedereen krijgt wat hij wil.
de 1 kan zijn metro aanzetten de ander heeft een aangepaste ui omdat je alles kan verplaatsen en weer een ander veranderd helemaal niets.
Met alle respect computerjunky, maar de punten die je noemt hadden ook gewoon middels een service pack toegevoegd kunnen worden.
Inderdaad die winsxs map is om te huilen, die is op te schonen met een commando, maar dat zou een optie moeten zijn.
Komt erop neer, dat Microsoft heeft gekozen om met iets nieuws te komen i.p.v. Win7 te verbeteren. Deze keuze zal in de toekomst uitwijzen of de gebruikers blijven of naar een ander besturingssysteem overstappen of blijven hangen op Win7.
En dan durf ik wel te voorspellen, dat op een gegeven moment "opeens" geen update meer voor IE beschikbaar is en het als "oud" word ervaren en men weer aan iets ander moet.
Daarom heb ik thuis alles op Linux (Ubuntu en op wat oudere hardware Xubuntu).
Altijd up to date (Besturings systeem EN alle programmatuur)
optimalisatie van de winsxs map die nu gewoon 9 gig groot word en dus 7 gig teveel inneemd van mijn peperdure ssd (meer dan 10% !)
De winsxs map bevat hard links naar andere locaties van dll's. Dat betekent dat het bestand niet daadwerkelijk daarin staat, maar een verwijzing. Explorer (en dir) laten je dit niet zien, maar de map is daadwerkelijk kleiner. Dat dit overigens zichtbaar moet zijn in Explorer is een hopelijk toekomstige verbetering.
Speel geen games, check O-)
haha precies.

en bewerk geen DSLR foto's, check

daar zijn immers geen goede programmas voor.

er zijn er wel wat maar die ondersteunen de raw niet goed en hebben minder geaanceerde features als DXO, lightroom en , canon software.
Steam Games op Linux, check
Ik snap al de fuss niet. Persoonlijk vind ik de Modern UI omgeving een hele mooie toevoeging aan Windows 8. Er zijn apps zoals Metrotwit, PrimeTube en Mail die zeer handig zijn ingericht en ik mij niet kan inbeelden hoe ik verder zonder moet. WIndows 8 werkt een pak sneller dan Windows 7. Ik zeg niet dat het OS perfect is maar tot nu toe alleen maar lof. Ik ben al aan het wachten tot de volgende grote update waarbij het Start Menu nog meer customized kan worden. Ik moet wel toegeven dat in het begin wel een beetje verwarrend was maar eens dat je vertrokken bent is het heel fijn. En ja wie wilt er nou geen legale Windows licentie voor 15 euro kopen. Wat er voor mijn part nog ontbreekt is dat de IE 10 versie in Modern UI net tÚ simpel is ingericht voor mij en ik geen Roboform kan gebruiken daarom dat ik maar browse op de Desktop verise en ja niet altijd flash content wil afspelen dus ik echt gedwongen wordt om in de desktop modus te browsen. Op lange termijn kan het alleen maar beter worden. Windows 8 krijgt een dikke +1 van mij. Ik ga mij binnenkort een WP8 mobieltje en Windows 8 tablet aanschaffen.
Het geld dat je gebruikt voor W8 kan je beter investeren in een SSD ;) (zonder upgrade-versie natuurlijk)
Dan voel je pas snelheidswinst..

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 28 december 2012 14:33]

Een SSD voor 15 euro, was het maar waar =D
zonder upgrade-versie kost die ook gewoon 80~ euro ;)

Vraag me ook af als je bv van windows 7 home premium naar W8 prof met upgrade kan
Pro naar Pro gaat voor 30 euro.

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 28 december 2012 15:31]

jap, zolang het maar XP, Vista of Windows 7 is het 30 euro per upgrade.
bron? :+

naar W7 upgraden ging ook niet zomaar.
en al zeker niet van verschillende niveaus (home premium, prof., ultimate...)
http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows/buy


Om de Windows 8 Pro upgrade te kunnen installeren, moet op je pc Windows XP SP3, Windows Vista, Windows 7, Windows 8 Consumer Preview of Windows 8 Release Preview zijn ge´nstalleerd. Als op je pc Windows 7, Windows 8 Consumer Preview of Windows 8 Release Preview is ge´nstalleerd, kunnen je bestanden, apps en instellingen eenvoudig naar Windows 8 Pro worden overgezet. Als op je pc Windows XP of Windows Vista is ge´nstalleerd, moeten je apps opnieuw worden ge´nstalleerd. Voor functies als touch is mogelijk een nieuwe pc nodig. Bekijk hoe je Windows 8 op een pc met een oudere versie van Windows installeert.
Wanneer de vraag laag is... daalt de prijs. :+ Zo ook bij Windows 8.
Zo raar vind ik het niet:

Vista:
- Gebruikers waren blij met Windows XP (SP2)
- Windows Vista had wel wat kuren, en driver ondersteuning was vooral moeizaam, vooral 64-bit, maar in het algemeen printers en scanners. Verder leek alles trager.

7:
- Gebruikers waren niet blij met Vista
- 7 is voor velen het Vista zoals het bij release had moeten zijn

8:
- Gebruikers zijn over het algemeen hartstikke blij met Windows 7
- iOS en Android hebben flinke inhaal slagen gemaakt. PC gebruik zakt achteruit, ten goede van tablets en smartphones
- Windows 8 Metro veranderingen worden vaak bevooroordeeld, en veranderingen zijn in het algemeen natuurlijk vaak al beangstigend :)


Ik ben van mening dat 8 een prima OS is, en kan maar weinig begrip opbrengen voor mensen die er anders over denken, ik vind het gewoon aanstelleritus.

Vooral omdat in mijn ervaring het alleen maar beter werkt, sneller werkt, en je Metro grotendeels gewoon links kunt laten liggen als het je niet zint.
Verder moet je altijd wennen aan verandering. Dat is met alles zo. En we vinden dat vaak oh-zo-vervelend. Dat zegt verder weinig over het product.

[Reactie gewijzigd door BillyBee op 28 december 2012 14:20]

Dit, meer is er gewoon niet aan toe te voegen.
"Verder moet je altijd wennen aan verandering. Dat is met alles zo. "

Dat is zo'n domme uitspraak, wennen aan wat opgedrongen wordt.. nee dus.
Want je MOET Windows 8 gebruiken?

Je kan gewoon niet blijven bij Windows 7, of gaan voor Linux, of voor FreeBSD, of welk ander OS er dan ook is?
Verder zou je ook echt niet je eigen OS kunnen schrijven, want dat is geblokkeerd op de PC.
De PC word dan ook volledig gecontrolleerd door Microsoft. Je mag blij zijn dat je hem aan mag zetten?

.... en toen ging de wekker? :)
Verder zou je ook echt niet je eigen OS kunnen schrijven, want dat is geblokkeerd op de PC.
De PC word dan ook volledig gecontrolleerd door Microsoft. Je mag blij zijn dat je hem aan mag zetten?
Helaas gaat het met die secureboot in de nieuwe UEFI's wel steeds verder die kant op. Nu kan het nog uit, maar voor hoe lang?
Voor zover ik weet is het in alle PC's (niet tablets en andere specifieke consumer electronica) zo dat als je UEFI hebt, je ten eerste het secure boot verhaal uit kunt zetten.
Maar zelfs als je het aan laat staan, kun jij als de eigenaar van de PC, zelf signatures toevoegen aan de lijst met toegestane signatures, en zodoende altijd dus zelf nog steeds aan de slag.

Verder is UEFI en secure boot zover ik weet niet gecontroleerd door Microsoft.
Microsoft maakt er net als andere fabrikanten gebruik van.

Fantaseren over de toekomst is naar mijn mening zinloos.
Ik zie het zelf in elk geval niet snel gebeuren voor PC's.

[Reactie gewijzigd door BillyBee op 28 december 2012 14:58]

Voor zover ik weet is het in alle PC's (niet tablets en andere specifieke consumer electronica) zo dat als je UEFI hebt, je ten eerste het secure boot verhaal uit kunt zetten.
Ja, het kan nu uit. Maar wie zegt dat het zo blijft.
totdat de nieuwe DX12 uitkomt of dotnet5.0 en die ineens niet meeer voor windows 7 en vista uitkomen.
dan MOET je wel degelijk en krijg je een ui voorgeschoteld waar je het niet mee eens ben.
Wat moet ik met DX12 of Dotnet 5.0, dat is mij een totaal raadsel, heb het nooit op de machine gehad en moet het nu opeens wel op de machine zetten. |:(
jij misschien niet maar het merendeel speeld spellen of instaleerd software dat dat nodig heeft.

windows moet dan ook oor iedereen goed werken en niet voor jou alleen.
Er zijn al legio mogelijkheden genoemd waarmee je Metro gewoon niet meer hoeft te zien en je eigenlijk met een Windows 7.5 aan het werk bent. Ofwel, geen probleem dus.
Je kan gewoon je eigen kernel ontwikkelen dat doen zoveel bedrijven en hobbyisten toch al?

Syllable is er bijvoorbeeld 1 ervan welke in NL ontwikkeld wordt
http://nl.syllable.org/pages/index.html

Het is meer de vraag of iemand het zelf kan, simpele bootable kernels zijn wel voorbeelden van te vinden. Maar je moet gewoon tergend veel geduld en doorzettingsvermogen hebben en het snappen.

Je hoeft helemaal niks met Microsoft te maken hebben, dat hoef ik ook al jarenlang niet.
Het heeft ook nooit gehoeven want linux bestaat al langer dan ik hier ronddwaal op aarde.
Natuurlijk kan dat en gelet op dit nieuwsbericht gebeurt dat ook in grote getale...

..en toen ging jouw lampje branden ? O-)
Dat is zo'n domme uitspraak, wennen aan wat opgedrongen wordt.. nee dus.
Dat.

Wat doen de meeste mensen op hun PC? Ik heb MSN open (nu Skype tegenwoordig). Ik Internet, kijk filmpjes. Ik heb een paar Putty shells open en wat RDP sessies. Ik heb winamp draaien. Verder speel ik nog wat spelletjes maar dan heb je het wel zo'n beetje gehad allemaal.

Windows 7 voldoet prima voor al die taken, ik heb geen enkele reden om over te stappen naar 8 omdat ik geen tekortkomingen zie in 7, zeker niet als 8 zo wordt opgedrongen door bijv. weer DirectX 11.1 alleen voor 8 uit te brengen, of moedwillig het legacy startmenu eruit slopen. Daar kweek je bij mij geen good-will mee.

En dan lees ik argumenten ja maar voor $3 kun je Start8 kopen en dan heb je weer een start menu. Ik heb nu toch ook een start menu met Windows 7 en dat zit bij de prijs van Windows 7 in? Als ik al gelijk mijn OS moet gaan hacken met third party tools na installatie dan is er iets mis met het OS.

Laat mensen gewoon gebruiken wat ze zelf het beste vinden werken. Ik zie nu ook weer mensen die Windows 8 gebruiken die het net als MS proberen op te dringen aan anderen. En als je dan zegt dat je het slecht vindt werken krijg je te horen ja maar je hebt het niet eens geprobeerd, en het is echt wel veel beter. Smaken verschillen nou eenmaal.

Ik ben ook overgestapt van Android naar WP8 en WP8 werkt prima, Windows RT zal vast ook wel goed werken op een tablet maar mijn desktop blijft de komende jaren Windows 7 tot er weer een normale Windows versie uitkomt. Ik laat me niet door Redmond opdringen wat ik moet gebruiken.

Ik hoop echt dat die Steambox van Valve een daverend succes gaat worden want als daardoor straks al mijn favoriete games op Linux werken gebruik ik helemaal geen Windows meer en dan kan ik tenminste zelf kiezen wat ik wel of niet wil.
En dan lees ik argumenten ja maar voor $3 kun je Start8 kopen en dan heb je weer een start menu. Ik heb nu toch ook een start menu met Windows 7 en dat zit bij de prijs van Windows 7 in? Als ik al gelijk mijn OS moet gaan hacken met third party tools na installatie dan is er iets mis met het OS.

plus dat dit weer services laat draaien op je pc en geheugen vreet terwijl dat er voorheen standaard inzat voor een fractie van de resources.
resources die IK betaal als ik een nieuwe pc koop omdat ik wil dat ie sneller werkt.
maar aan het einde van de rit is hij dus niets sneller omdat ik alle fouten van MS moet gaan corrigeren met andere software.
Knappe jongen als jij de hele dag 100% van je pc benut. Sorry hoor, maar dat verbruik van Start8 ga je echt niet merken. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon aan Metro wennen. Heb ik ook gedaan en het werkt gewoon prima. Misschien benut ik niet alle features omdat ik geen touch gebruik, maar de meeste powerusers hebben toch al alles op hun desktop staan.
Dat is altijd mooi met Android gebruikers: Je moet even wennen maar dan is het wel heel goed! Zeg ik dat over Windows Phone of iOS dan is het meteen: Doe eens normaal! het moet in ÚÚn keer werken!

Nou dat is ook zo met Windows 8:)
Volgens mij heeft drie kwart van de mensen die zich zo aanstellen over Windows 8 het niet eens geprobeerd en nemen ze gewoon blind de mening van een of andere reviewer over.

Ik gebruik nu zelf al twee maanden Windows 8 pro, die mij ook maar 15 euro heeft gekost, en naar mijn mening belachelijk goedkoop is. Ik zal ook niet zomaar meer terug willen naar Windows 7, want dat is naar mij mening behoorlijk verouderd.
Ik denk juist hetzelfde.
Dat snap ik niet.
Wat is er verouderd aan Windows 7, behalve dat het dus langer bestaat dan Windows 8?
Of bedoel je, dat alles is verouderd, wat geen metro interface heeft?
Windows 8 = Windows 7 + Snelkoppeling-scherm.
Toch?
Nee, Windows 8 is een hoop meer dan alleen Win7 + Snelkoppeling scherm :)
Zie BillyBee in 'nieuws: 'Windows 8 verkoopt minder dan Vista'' voor wat relevante info

Verder mee eens - je hoeft niet te upgraden als je blij bent met wat je hebt :)
Gebeurt ook ja, niemand wil Windows 8 als je naar de verkopen kijkt. Gelukkig is er nog de keuze dat we kunnen blijven bij Windows 7. Wat dus ook nagenoeg iedereen doet. Behalve wat mensen met Microsoft certificaatjes.
windows 8 - metro ribbon en+ startknop = windows 7 met wat minimale veranderingen onder de kap.

dus als je windows 7 verouderd vind zit dat in je gedachten het is namelijk gewoon niet zo.
je ben zeker ook 1 van de mensen die ieder jaar een nieuwe smartphone wil omdat je oude niet smart genoeg meer is.
Ik heb het inderdaad nog niet heel lang geprobeerd. Ik heb er even mee gespeeld op kantoor waar iemand het op zijn PC had geinstalleerd en toen vond ik het eigenlijk al gelijk niks. Wat ik vooral niks vond waren die mouse-over panelen waarmee je bijv. bij bepaalde settings kan komen en natuurlijk de metro interface vind ik totaal niet productief.

Toen ik overging van Android naar WP8 telefoon-wise zat ik er nog aan te denken om ook Win8 te installeren maar inderdaad na die eerste ervaring en de slechte mond-op-mond reclame die ik van anderen kreeg heb ik het maar laten zitten en heb ik gewoon weer Windows 7 op m'n nieuwe SSD schijf geinstalleerd.

Als ik dan hier ook weer lees dat je bijv. persee full screen moet zoeken met de metro interface of dat wanneer je iets opent op de desktop hij het in een metro applicatie opent en andersom, m.a.w. dat getouwtrek tussen de legacy en de metro interface zit ik echt totaal niet op te wachten.

En ja je kan vast wel veel aanpassen met een regedit hier, een third party tooltje daar etc. maar daar heb ik helemaal geen zin in. Als ik Win8 zo aan wil passen om het op Windows 7 te laten lijken waarom zou ik dan uberhaupt upgraden? Ja het start sneller op, boeiend mijn PC staat toch 24x7 aan.

Als je het prima vindt werken gebruik het dan maar probeer het niet anderen ook op te dringen en je gelijk te willen halen want dat gebeurt wel veel met de mensen die het gebruiken. Dat is even zinvol als iemand die van countrymuziek houdt overtuigen dat een bepaalde houseplaat goed is.

Microsoft heeft met Win8 behoorlijk de plank misgeslagen. Ze dringen het je op en ze mixen de legacy desktop en de Metro interface teveel. Ze hadden gewoon of helemaal Metro moeten gaan of niet. Bijv. zelfs Windows RT heeft een legacy desktop alleen voor Office, dat is echt zo onzinnig.

Als Metro gewoon optioneel was op de desktop en verplicht op tablets en telefoons dan had er geen haan naar gekraaid. Ze leren ook niks daar in Redmond, eerst hebben ze de startknop naar telefoons gebracht met WinMo wat een faal was en nu gaan ze het andersom proberen en denken ze dat dat wel lukt. 8)7
Voor mij heeft het niks met angst te maken, Metro is gewoon ruk. Kan maar weinig begrip opbrengen voor mensen die denken dat zij alle wijsheid in pacht hebben en als het hun bevalt, iedereen het moet bevallen.

Er is niet voor niets veel weerstand, dat gaat verder dan aanstelleritus. Wat mij stoort, is dat MS ons, de gebruiker, niet zelf de keus heeft gelaten. Anno 2012 zou je te toch verwachten dat je MEER keus hebt ipv een keus "op te leggen".
Helaas voor jou heeft MS met Win8 de switch gemaakt van OS voor gevorderde gebruikers en zakelijk, naar een systeem wat meer toegespitst is op de consument. En daarmee bedoel ik dus niet de mensen die op tweakers komen, maar eerder wat er op nu.nl rondhangt. Die nog wel enige begrip hebben van hoe ze met hun pc om moeten gaan, maar liever niet teveel willen nadenken en geen 1000 opties willen die ze toch nooit gebruiken.

Daardoor heb je dat beginnende pc-gebruikers veel sneller om kunnen gaan met het systeem. Dat je daar als oude gebruiker wat aanpassing voor nodig hebt, is natuurlijk jammer, maar het is niet onmogelijk om eraan te wennen en uiteindelijk maakt het ook geen fluit meer uit.
Vind je? een hybride OS met twee gezichten vind ik anders helemaal niet zo consument vriendelijk.

Waar jullie begrip vandaan komt is mij een raadsel, al zie ik ook wel waar jullie begrip vandaan komt. Je doet net alsof ik totaal geen begrip heb, wat ik als een belediging zou kunnen opvatten.

Juist met Win 8 moet je meer nadenken, dankzei die hybride interface.

De beginnende gebruiker kan helemaal niet sneller omgaan met Win 8, iig heb ik daar geen onderzoek van gezien. Zou je aub bij de feiten willen blijven ?
Dan waarom geeft Microsoft dan niet de optie aan de gevorderde gebruiker om Metro uit te zetten?

Waarom moet Microsoft ons zo naaien met Metro? Wil Microsoft soms dat wij allemaal naar een ander OS gaan? Ik denk dat de verkopen van Apple nu wel stijgen omdat MS met Windows 8 komt. En veel meer mensen naar Linux gaan. Zelfs ik heb al de nijgingen. Heb het nu als Dual boot. Had eerst triple boot waarbij ik Linux Ubuntu, W7 en W8 had.

W8 er maar af gegooid met die domme blokken.
Die vraag heeft iemand al beantwoord hier ergens, ze willen hun Xbox store, Apps store en gewenning aan de Mobile Win OS pushen.
"Ik ben van mening dat 8 een prima OS is, en kan maar weinig begrip opbrengen voor mensen die er anders over denken, ik vind het gewoon aanstelleritus."

Dan heb jij echt een plaat voor je ogen.
kan wel wegmodden maarhet is wel zo.
veel mensen winden 8 niets dat enkele mensen er geen last van hebben neemd niet weg dat de meerderheid het liever anders gehad had.
en dat is maar goed ook met die gedachtegang had de SGP namelijk alleen in de regering gezeten met alle zetels en wat een puinhoop had het dan geweest.
we kennen allemaal hun geniale statements van de afgelopen jaren wel... 8)7
de metro gewoon links laten liggen....?

voor zover ik weet word je er geforceerd elke dag mee geconfronteerd als de pc opstart.

en ik wil niet wennen aan verandering ik wil dat de verandering doet wat ik u mis in een os.
ik weet immers het beste hoe IK mijn pc wil bedienen en wat IK anders zou willen niet MS.

ik erger me dod aan mensen die zeggen dat ik maar moet wennen.
nee MS moet maar leren te doen wat de klant wil.
Je hebt het recht om te bekritiseren anders wordt niemand gehoord.
Microsoft heeft het recht om het OS zo te bouwen als men wil.

We hoeven er ook niet aan te wennen, ik heb windows al links laten liggen ten tijden van XP.
En ik moet zeggen dat ik er nog geen enkele dag spijt van heb gehad.

Gewoon even verder kijken:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_operating_systems

Er is vast wel ergens een OS wat wel je wensen voldoet
Met dit OS heeft MS juist weer een andere klant aangesproken die men eerst had laten liggen: de wat minder gevorderde gebruiker. En daar pas jij blijkbaar zelf minder in, dus zal jij er meer moeite mee hebben. Maar dat betekend niet dat ze er niet over hebben nagedacht of dat het niet werkbaar zou zijn.
De minder gevorderde gebruiker heeft juist aanwijzingen nodig. Windows 8 heeft daar HEEL HEEL weinig van. Kijk maar naar de 100 filmpjes op youtube waarbij "minder gevorderde" gebruikers compleet dicht slaan omdat ze niet weten wat ze moeten doen.

Jij als ervaren gebruiker kan dit niet zien. Omdat je in een andere wereld leeft. Maar zet eens Windows 8 op een computer en laat iemand ermee werken die ervaring heeft met Windows of juist niet. En je zult het zien. En NIET HELPEN.
Metro links laten liggen. Sindsdien blij met Windows 8 :-) Het is gewoon anders niet te doen met 8+ applicaties open en 3 schermen... Helemaal knettergek van het metro geswitch :S
Eigenlijk te gek voor woorden dat je -non msoft - proggies moet gaan gebruiken om weer beetje werkbaar besturingsysteem te krijgen..maar ja..

Msoft heeft wel vaker de boot gemist(lijkt wel na elk goed OS!)

98(met se) was goed, ME een draak.. XP wel weer goed , Vista ook weer minder, en nu na redelijke Windows 7 krijgen we de ballenbak van win8... ;)

(en buiten dat..een goed OS zo eigenlijk kleiner moeten worden..niet steeds nog groter! :9

[Reactie gewijzigd door korsakof op 28 december 2012 14:21]

Het is een beetje het tick-tock verhaal lijkt me.
De ene keer brengen ze een zowat nieuwe architectuur uit (ME/Vista/8), en de andere keer een verbetering van de bestaande architectuur (XP/7).

Verder werkt Windows 8 prima zonder de extra (non msoft) progres.

> en buiten dat..een goed OS zo eigenlijk kleiner moeten worden..niet steeds nog groter
Want? Hardeschijven worden steeds kleiner? :)

[Reactie gewijzigd door BillyBee op 28 december 2012 14:23]

W8 werkt prima zonder de extra tweaks, maar bijlange niet zo aangenaam als het vertrouwde Windows 7 ;)

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 28 december 2012 14:31]

Want.. er is gewoon een harde afspraak dat je elke keer je hardware moet gaan upgraden..

Zijn nog zat mensen die netaan win XP kunnen draaien hoor..
En dat zonder zware video kaarten/ hoop ram.. nwe moederborden/cpu's

[Reactie gewijzigd door korsakof op 28 december 2012 14:33]

Heb onlangs Linux Mint 14 op een oude Pentium II, 300Mhz ge´nstalleerd. Draait als een zonnetje. Prima voor browsen en mailen e.d. Een goed OS hoeft niet steeds groter te worden. MS zou eens goed moeten kijken welke meuk er uit kan. Tot hoe lang geleden moet je backwards compatible blijven?
Eigenlijk te gek voor woorden dat je -non msoft - proggies moet gaan gebruiken om weer beetje werkbaar besturingsysteem te krijgen..maar ja..

Msoft heeft wel vaker de boot gemist(lijkt wel na elk goed OS!)

98(met se) was goed, ME een draak.. XP wel weer goed , Vista ook weer minder, en nu na redelijke Windows 7 krijgen we de ballenbak van win8... ;)

(en buiten dat..een goed OS zo eigenlijk kleiner moeten worden..niet steeds nog groter! :9
Heb jij even pech: de startbalk/start'orb' komt niet meer terug, dus je mag wel even gaan wennen!
Bewijs dat maar eens, gezien de tegenvallende verkoop, en kritieken is men bij MS al aan het bijdraaien, en binnenkort volgt de upgrade die een en ander moet recht zetten.

Kunnen ze het niet hebben dat Stardock er zo goe aan verdient ?
Zo lang ik computer heb ik Oblect Desktop van Stardock draaien om mijn pc te personaliseren.

Eigenlijk is dat met W8 in mindere mate nodig en draai ik alleen nog Fences op de desktop en Decor8 op het startscreen.

En bewijzen?
Ik kan met bewijzen alles alle kanten op bewijzen, wat jij wil, ligt er een beetje aan welke data ik achterhoud om mijn gelijk aan te tonen.
Vrijwel alle onderzoeken zijn gekleurd.....
Stardock, heb er ook mee gestoeid. Toch maar weer eraf geflikkerd;
-neemt extra resources in beslag
-toch niet handiger

Onderzoeken zijn gekleurd, klopt. Dat MS piept, is echter een feit. Er is op zijn minst rook daar bij Redmond....
Je vergeet Windows 2000. Dat is ook een uitstekend besturingssysteem.
Vista ca 5,5 jaar gebruikt op een Acer laptop
De 8920 g met 18,4 scherm en HD Vista liep goed zonder problemen, toen een Asus laptop gekocht met Windows 7 na 4 maanden verkocht, heb nu een Imac met 27 Inch scherm helemaal ok
Los van de vraag in welke mate dit onderzoek representatief is (meer indicatief, dat wordt ook aangegeven), doet het me denken aan het verhaal van kip en ei.

Er is een toename aan vraag (en aanbod) van touch-apparaten. Het aanbod gaat behoorlijk snel, al is het bijvoorbeeld nog geen gemeengoed op laptops en pc's. Dit lijkt echter wel de trend te worden. Samen met het gebruik van steeds meer tablets, is Microsoft gedwongen om een systeem te brengen dat (zeer) geschikt is voor touch-apparaten. Een andere weg, was om te wachten tot iedereen een touch-apparaat heeft.... Maar de beleving (en productiviteit) zijn niet optimaal bij gebruik van Windows 7. Er was/is dus een nieuwe versie nodig. En die hebben ze gebracht, deels vooruitlopend, doch scherp anticiperend, op de marktontwikkelingen.

Aangezien Windows 7 nog gewoon verkrijgbaar is, dan wel via downgrade verkrijgbaar (toch?) worden zowel degenen die niet snel kunnen wennen aan iets nieuws, of het simpelweg minder prettig vinden werken, prima bediend. Terwijl de Microsoft duidelijk laat zien dat touch-toepassingen integraal onderdeel zullen uitmaken van onze computergebruik met Windows 8.
1 ... 4 ... 13

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Apple Games Politiek en recht Besturingssystemen Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013