Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 51 reacties, 20.350 views •

Blizzard stopt met de ontwikkeling van het Team Deathmatch-gedeelte van Diablo III. Begin 2013 komt er wel een patch voor de game waarin een duelleer-modus opgenomen is. De studio gaat terug naar de tekentafel en andere spelvormen bedenken voor de rpg.

Diablo III-producer Jay Wilson probeert in een blog op Battle.net, de portal voor alle Blizzard-games, uit te leggen waarom de studio met de ontwikkeling van Team Deathmatch gestopt is. De spelvorm kon het afgelopen jaar op diverse beurzen al door bezoekers gespeeld worden, maar Wilson denkt toch dat de spelmodus niet aan de hoge eisen voldoet die Blizzard zichzelf oplegt. Wilson liet de spelvorm zowel intern als extern uitvoerig testen en kwam tot de conclusie dat teveel testers stelden dat Team Deathmatch hooguit een paar uur leuk was, maar dat ze het niet langer zouden spelen. Bovendien vond de producer het lastig om de vijf classes uit de game met elkaar in evenwicht te brengen. Wilson is bij het bedenken van de vaardigheden van de classes uitgegaan van het spelen van de campagne en heeft geen rekening gehouden met gevechten tussen de vijf classes, en wil voor Team Deathmatch ook niet teveel veranderingen aanbrengen in bestaande eigenschappen van de classes.

Wilson wil echter toch tegemoetkomen aan de wensen van Diablo III-spelers die het tegen elkaar op willen nemen. Begin 2013 verschijnt patch 1.0.7 van de game en die maakt duelleren tussen twee spelers mogelijk. Wilson gaat daarna bedenken welke alternatieven hij kan verzinnen voor Team Deathmatch, al sluit hij niet uit dat de spelvorm in een nieuwe vorm alsnog in de game terechtkomt.

Diablo III - Player versus Player

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (27)

Reacties (51)

Mooi zo, gaat toch effe leuk rocke worden met die nieuwe patch ;)!
De enige reden die ik kan bedenken waarom het niet genoeg content biedt, is voornamelijk omdat er amper een variëteit in de classes zit. Geef een Barbarian Fury's, maak hem level 60 en je hebt zowat wat een Barbarian te bieden heeft. En zo gaat het met de rest ook.

In Diablo II kon je je stash vol gooien met complete andere builds, en had je uren plezier met het testen en optimalizeren van je build. Maak een Barbarian met teleport en casts (singer destijds), maak een sorceress met een flinke hap fire enchant en je hebt een fighter wat oorspronkelijk een caster is. In Diablo III kan dit niet. Daar gaat het er alleen erom of je dat ene item perfect heb. Anders is er niet. Jammer.

Alleen al de diversiteit in Rare items, crafted items, gambles, runewords stats, etc. was één van de grote drijfveren achter Diablo II. Dat was de kracht dat ik 's ochtends mijn pc uit slaap stand haalde, en 's avonds pas stopte. Het was gewoon een verslaving.

Daarnaast was ik redelijk verrast dat Diablo III zo simpel gemaakt was. Doe een variatie in de naam, upgrade de graphics (maar dan ook maar een heel klein beetje, natuurlijk beter dan Diablo II) van de enemies, en je had nieuwe mobs voor een vervolg. Zelfs de volgorde waarin je ze tegenkwam was te vergelijken met Diablo II. Diablo III is onvoldoende en totaal niet fantasierijk. Het is een afdankertje van een succes imho.
Diablo III is naar mijn mening een leuke game ,maar zeker geen overtreffer van het vorige deel. Diablo II bood veel meer mogelijkheden qua skills, spells ,items. Denk maar eens aan het craften, runes ,runewords ,gems ,charms ,socketen ,gamblen. Gold was in Diablo II niet belangrijk en werd veelal alleen gebruikt voor repair en gamblen.

Tevens kon iedereen met weinig of veel tijd in een niet al te lange tijd ,dezelfde bosses farmen voor goede loot. Diablo III daarin tegen ,is een enorme timesink game geworden.

PvP is Diablo II was ook totaal geen balanced game ,maar gewoon geweldig leuk om tegen je vrienden /clangenoten te doen.

Jammer ,dat Blizzard heeft besloten met Diablo III ,om de stats automatisch toe te wijzen ,geen skilltrees meer toe te voegen aan chars en de runes als onderdeel van bepaalde class skills te zijn.

Hopelijk, gaat het vervolg op Diablo III weer meer terug naar de roots van de game en laat de spelers meer hun eigen builds en dergelijke bepalen ;)
Weet je wat me toch opvalt. Sinds Blizzard same met Sierra en Activision zijn samen gegaan. Maakt Blizzard geen kwaliteits producten meer, Ze maken alleen van oude spellen een vervolg.

want kom op nou, sinds 2005 maakt blizzard geen nieuwe spellen meer. Alleen vervolgen van oude.

Ik zie nog steeds geen sc ghost. dat werd aangekondigd in 2002 en wat uiteindelijk 2005 werd, toen gingen ze in zee met activision (ook meteen Sierra meenemen)

En toen opeens was sc ghost van de baan.

jammer dat blizzard zo langzamerhand begint te veranderen in een EA / activision (simpelen spellen, en weinig creactiviteid)

ALLEEN MICROSOFT EN VALVE ZIJN NOG OVER ALS HET OM KWALITIJD GAAT (ik praat over PC spellen)

[Reactie gewijzigd door rickboy333 op 28 december 2012 20:32]

Blizzard is met Project Titan is met een nieuwe next-gen MMORPG in een nieuwe game universe. Geen vervolg (gelukkig).
Ik ben het met je eens dat de fusie tussen Activision en Blizzard een slechte zet is geweest, Bobby Kotick heeft ook de CoD serie de grond in geboord. Dat terzijde is Blizzard wel nog bezig met een nieuw mega project. De "spiritual successor" van WoW als het ware, maar die volgens Blizzard niet zal gaan concureren met WoW ( logisch ) maar er prima samen mee zou kunnen gaan. Mogelijk word het een MMOFPS in een post-apocalyptische of futuristische sci-fi setting in de stijl van Blade Runner, maar dit zijn enkel geruchten. Ze zullen waarschijnlijk/hopelijk bestaande lore en genres willen vermijden.
Denk dat ze bij blizz sowieso de weg echt kwijt zijn. Ze hebben het erover dat de replay waarde heel hoog moet zijn en kennelijk had team dm dat niet.. denk dat ze eens goed naar het hele product moeten kijken want in vergelijking met D2 is de replay waarde van D3 echt heel zwak.

en al die onzin over balancing.. heeft iemand hier wel eens D2 pvp gedaan.. was heel vaak over in 1-2 sec.. whaha wat een balance was dit, maar het was fantastisch :D

ach ik ga gewoon langzaam naar paragon 100 en zie wel wat blizz doet.
Als ze de replay waarde hoog wilden houden dan moest er niet teveel verhaal tussen door zijn, in D2 was een simpele skip-bare quest inleiding en act cinematics voldoende voor het verhaal om interessant te zijn als lore.

Maar in D3 wordt je het hele spel door aan je kop getetterd met "verhaal" wat na een paar keer al zo saai is dat je het met tegenzin aanhoort.

Diablo is een game van grinden en repetitie het verhaal moet zo vlak mogelijk zijn om niet vervelend te worden maar toch interessant genoeg om te blijven boeien, en Diablo 2 had dat perfect.

Ze wisten het voor de release nog zo leuk te verkondigen dat er NPC's mee liepen en ondertussen het verhaal vertelden omdat men geen zin had in stil staan en luisteren terwijl je ondertussen monsters kon killen. Dat klonk in eerste instantie verfrissend maar ik had al snel door dat het uiteindelijk in het grindaspect vervelend zou gaan worden.

Ze denken niet na daar bij Blizzard.

[Reactie gewijzigd door Bulls op 28 december 2012 20:05]

Hmm idd een vaag verhaal van die gasten en om dan te zeggen "Bovendien vond de producer het lastig om de vijf classes uit de game met elkaar in evenwicht te brengen.
Ze hadden dus nooit de plannen gehad bij ontwikkeling van de game anders had je daar heus rekening mee gehouden.
Na een paar keer gespeeld te hebben met diverse classes. was het idd wel genoeg..
En de repairs die kosten waar zwaar asso na div updates. botters hebben de gehele market goed naar god geholpen. traden of een leuk item zien te scoren was voor de gemiddelde spelers geen doen meer.

Zou persoonlijk het erg fijn vinden. als ze ter compensatie iets van credits op onze battlenet account hadden gezet. dan had je evt deze aan een andere titel kunnen besteden. dit alles voor de beloofde maar nu nooit komende pvp
Bovendien vond de producer het lastig om de vijf classes uit de game met elkaar in evenwicht te brengen.
Alsof we dat in het PvE gedeelte nog niet hadden gemerkt. Soms heb ik het idee dat iedere skill bij iedere class gewoon random een paar basis values hebben gekregen. Mocht later blijken dat het random nummertje te hoog was dan stellen ze die even bij naar beneden. In het geval van "Jay Wilsons Favoriet" dan natuurlijk wel in zo'n magere mate dat je er niets van merkt ;)

Aah wat is het toch fijn dat je af en toe Jay zelf mag slopen.
PvP was vanaf het begin beloofd,.
toen cancelled voor vroegere release,.
toen kwam het er aan,.. en toen weer niet.

Mijn vertrouwen in blizzard daalt met de dag.
"Wilson is bij het bedenken van de vaardigheden van de classes uitgegaan van het spelen van de campagne en heeft geen rekening gehouden met gevechten tussen de vijf classes, en wil voor Team Deathmatch ook niet teveel veranderingen aanbrengen in bestaande eigenschappen van de classes."

Vanaf het begin zeggen dat er PvP gaat komen en dit bedenken ze nu pas? Wat een fail. Lijkt wel alsof ze er eigenlijk helemaal geen PvP in wilden stoppen en maar gewoon wat geroepen hebben.
Als Blizzard dan echt zulke hoge kwaliteit standaarden aan zichzelf oplegd, waarom is dit spel dan ooit uitgekomen?
Omdat ze het tegenwoordig niet zo nauw meer nemen met de kwaliteit. Starcraft II is het laatste fatsoenlijke dat ze hebben uitgebracht.
Maar dat veranderd met HotS.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True