Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 73, views: 19.528 •

Samsung stopt met het nastreven van een verkoopverbod van Apple-producten in Nederland en andere Europese landen vanwege het gebruik van standaardessentiŽle patenten. Dat heeft de fabrikant bekendgemaakt. Het lijkt er niet op dat beide bedrijven tot overeenkomst zijn gekomen.

In een statement, dat als eerste door persbureau Bloomberg is gepubliceerd, stelt Samsung dat het bedrijf liever met Apple concurreert op het gebied van telefoons dan in de rechtszaal. "In die geest hebben wij besloten te stoppen met de rechtszaken tegen Apple (...) in het belang van keuze voor de consument." Ook Tweakers heeft het korte statement van Samsung ontvangen. Daaruit blijkt dat Samsung niet stopt met de rechtszaken, maar alleen geen verkoopverbod meer nastreeft.

De rechtszaken draaiden om technologie die Apple gebruikt in iPads en iPhones en die door Samsung is gepatenteerd. Deze patenten hebben betrekking op 'standaard-essentiële' zaken zoals een dataverbinding via 3g: zonder gebruik te maken van deze gepatenteerde technieken zou het maken van een werkende smartphone zo goed als onmogelijk zijn. Daarom moet een bedrijf met dergelijke patenten een licentie geven op basis van het frand-principe: fair, reasonable and non-discriminating; Samsung mag dus aan Apple geen hogere licentiekosten vragen dan aan bijvoorbeeld Nokia.

Apple heeft nog niet gereageerd op de stap van Samsung, waardoor onbekend is of dit een eerste stap is op weg naar het staken van de juridische strijd. De Zuid-Koreaanse fabrikant is onderwerp van onderzoek vanwege de rechtszaken: de Europese Commissie zou het bedrijf verdenken van misbruik van zijn patenten. De aanklachten waren door Samsung ingediend in Nederland, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Italië.

Update 14:32: Oorspronkelijk stond in dit artikel dat Samsung zou stoppen met de rechtszaken, maar dat bleek een onjuiste interpretatie van het statement; daarin staat alleen dat 'our injunction requests', verzoeken voor verkoopverboden, worden teruggetrokken.

Reacties (73)

Licht aan het einde van de tunnel.
Hopelijk ziet Apple het ook eindelijk eens in....
Ik denk dat daar weinig kans op is.
Enige wat apple ziet is geld, ze hebben schijt aan de rest.
Dat is bij Samsung, of ieder ander bedrijf, echt niet anders hoor. Verder ook niets op aan te merken, bedrijven moeten nou eenmaal winst maken, het liefst zo veel mogelijk.
dat is niet waar, tuurlijk ga je voor geld. Maar dat geld moet je wel BLIJVEN verdienen. de help desk van apple is namelijk heel erg fijn, als je ooit een probleem hebt zal je meteen geholpen worden. dat kost apple best wat geld, maar daardoor ben ik het wel blijven kopen. er wordt wel degelijk ingeleverd om meer geld te verdienen, maar ze gaan inderdaad uiteindelijk voor de grootste winst.
dat mag ook wel die service, aangezien je voor een hoop hete lucht betaalt.
"het liefst zo veel mogelijk."

Apple 25% winst op de omzet, moeten alles inkopen.
Samsung 15% winst op de omzet met de kantekening dat die bijna alle onderdelen zelf fabriceren en dus meer winst zouden moeten draaien.

Lijkt me dat jouw stelling behoorlijk wankel wordt gezien het bovenstaande.

[Reactie gewijzigd door ikkuh61 op 19 december 2012 08:22]

Ik snap niet dat Samsung door de EC nagetrokken wordt voor hun rechtzaken op verdenking van misbruik maken van patenten, en dat Apple links en rechts rechtszaken uitdeelt en hier wordt niks gechecked of gecontroleerd door de EC op misbruik maken van patenten.
Heel simpel, omdat er aanwijzingen zijn voor misbruik van hun patenten. Dan neemt de EC actie, evenals bij andere merken.

De rechtszaken van Apple komen voort uit het feit dat zijn vinden dat hun patenten ten onrechte worden gebruikt door Samsung. Als je dat vindt, ben je vrij iemand aan te klagen. Dat betekent niet direct dat Apple haar patenten misbruikt (doch sluit het ook niet uit, er zijn echter kennelijk vanuit de EC geen vermoedens hieromtrent).
Maar Apple zou om andere zaken achtervolgd moeten worden, en zeker in de EU. Bijvoorbeeld: ze verkopen de nieuwste iPhone als zijnde een wereldtelefoon die overal ter wereld op bijvoorbeeld de 1800mhz band LTE ondersteund.

Dit in gedachten hebbende ken ik veel mensen met Belfacom als provider die deze gsm hebben gekocht omdat het de eerste wijdt verkrijgbare smartphone was in belgie met LTE ondersteuning en omdat Belgacom had aangegeven in korte periode LTE nog uit te rollen in verschillende grite steden.

Dat is nu gebeurd, en wat blijkt Apple ondersteund het netwerk van Belgacom niet. De oplossing is volgens hen dat Belgacom hun nerwerk moet laten goedkeuren door Apple (wat hen miljarden zal kosten). Belgacol weigert dit te betalen en dus zijn al die klanten nu 689 euro of meer kwijt aan een toestel dat ze niet kunnen gebruiken zoals ze het hadden gehoopt bij de aankoop.

Je kan nu zeggen dat Apple dit niet ziet als een 'primaire functie' en er niet actief voor promoot. Wel, in het allereerste promotievideotje van bij de launch van de iphone 5,wat ook op Tweakers terug is te vinden als je de zoekfunctie gebruikt, waren ze echt een tijdje lang bezig over hoe lastig het was om de telefoon al die frequenties te laten ondersteunen in al die landen en door al die verschillende providers.
@Soulaiman, Ik zou graag een bron zien waarin staat dat het Belgacom miljarden gaat kosten want ik geloof er geen zak van.
Het is Apple die deze kwaliteit check wil doen, waarom zou Belgacom daar de rekening voor krijgen?

http://www.zdnet.be/news/...-op-belgische-toestellen/

Als Belgacom hieraan mee werkt en Apple vind hun netwerk goed genoeg om mee samen te werken dan krijgen ze gewoon groen licht.

[Reactie gewijzigd door Typecast-L op 18 december 2012 18:22]

Heel simpel, Samsung gebruikt bijna enkel zijn patenten tegen bedrijven die hun aanklagen, dus als een soort van verdediging. Andere bedrijven, die hun niet aanklagen, laten ze met rust (zolang natuurlijk het gebruik van die patenten redelijk blijft en niet puur kopiŽren is, en Samsung ook in bepaalde mate gebruik kan maken van andere bedrijven hun patenten). Dat is selectief en verboden omdat ze bijvoorbeeld Apple aanklagen, ter verdediging, voor het ene patent maar een ander bedrijf niet, ook al schend dit bedrijf hetzelfde patent.

Wat natuurlijk belachelijke rede voor aanklagen is, inzake innovatie.

[Reactie gewijzigd door eclipse____ op 18 december 2012 16:20]

eclipse___ aan de ene kant heb je gelijk.. maar aan de andere kant?...

Ik bedoel een FRAND zoals 3G vergelijken met een willekeurig Apple patent.

In een eerlijke wereld zou Samsung gewoon tegen Apple kunnen zeggen "kappen met die onzin rechtzaken of je krijgt geen licentie op 3G"
Afpersing? Chantage?.. nee, selectief verkopen.

Winkels mogen toch ook klanten weigeren of niet dan?


En dan heb ik het nu nog niet eens over het feit dat Apple patenten tŤ generiek zijn om als FRAND patent te kunnen worden geclassificeerd terwijl het wel hele essentiele dingen zijn (bvb: een platte rechthoekige telefoon met maar 1 fysieke knop, herp derp :+ )
De rechtbank heeft net een "injunction request" van Apple van tafel geveegd. Die krijgen hun verkoopverbod er ook niet meer doorheen. De reden is (in mijn ogen) vrij logisch:
US District Court Judge Lucy Koh said that while Apple had established that "design, as a general matter, is important to consumers more broadly," it hasn't proven that infringement of its design patents caused "irreparable harm."
Laten we hopen dat dit soort onzinnige rechtzaken een snelle dood sterft!
Volgens de rechter zijn er ook zoveel functies aanwezig dat een enkele functie zoals het bounce-back effect niet kan zorgen voor een verkoopverbod.
Samsung klaagt aan vanwege frand patenten wat vanaf het begin al een verloren zaak was. Samsung is daar inmiddels ook achter gekomen.

Apple klaagt niet aan met frand patenten, daar zal waarschijnlijk weinig verschil in komen.

@pepey, het verschil komt door FRAND patenten, de naam zegt het al.. Daar mag je geen misbruik van maken. De patenten waarmee Apple aanklaagt zijn niet nodig voor het functioneren van een toestel.

[Reactie gewijzigd door Typecast-L op 18 december 2012 18:13]

Mwah, weet et niet. Wel een goede stap van Samsung.
Is inderdaad te zien of Apple nu ook stopt met procederen tegen Samsung ... Over het geheel kan ik het overigens alleen maar toejuichen.

[Reactie gewijzigd door Johan tb op 18 december 2012 14:02]

Bedenk je goed dat dit alleen om Nederland delen van Europa gaat he? Nota bene een werelddeel waarin de rechters Samsung in het gelijk stelde en Apple's claims afwees (Samsung staat er in Europa beter voor dan in de VS, waar juries niet bepaald onpartijdig bleken). Wat dat betreft wel een aardig gebaar van Samsung. Geen idee waarom rpecies.

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op 18 december 2012 14:18]

Het gaat om heel Europa.
het gaat om de landen waarin aanklachten lopen waaronder nederland, dat er vervolgens op europees nivo jurispredentie KAN optreden staat daar los van
..in Nederland en andere Europese landen wat betreft het gebruik van standaardessentiŽle patenten..
Dit lijkt duidelijk gelinkt aan het antitrust onderzoek tegen Samsung door de Europese commissie.
Het lijkt inderdaad daarmee te maken te hebben. Goede zaak! StandaardessentiŽle patenten zijn niet bedoelt om verkoopverboden mee af te dwingen.

Belangrijk om hierbij te noemen is dat de context van het artikel en titel niet kloppen, met wat er aan de hand is. (Ah artikel is inmiddels aangepast :)) Samsung stopt namelijk niet met procederen tegen Apple in Europa. De verklaring zegt:
Samsung has decided to withdraw our injunction requests against Apple on the basis of our standard essential patents pending in European courts, in the interest of protecting consumer choice
http://www.bloomberg.com/...inst-apple-in-europe.html

Samsung houdt dus zeker niet op met procederen, maar stopt alleen te proberen verkoopverboden af te dwingen in Nederland en andere Europese landen. Het kan nog steeds procederen om geld, wat ook logisch is en hun goed recht en dat zullen ze ook zeker blijven doen.
The statement does not say that Samsung has dropped its lawsuits. It is still going to seek monetary compensation, which is the appropriate remedy in connection with SEPs (as Judge Posner also explained). Therefore, it still needs to litigate. But Samsung is no longer asking courts to impose product bans on Apple.
http://www.fosspatents.co...ops-all-requests-for.html

[Reactie gewijzigd door SidewalkSuper op 18 december 2012 14:51]

Nota bene een land waarin de rechter Samsung in het gelijk stelde en Apple's claims afwees.
Cherry picking?

28-11-2012 Haagse rechter: oude Galaxy's schenden Apple-patent

[Reactie gewijzigd door Carbon op 18 december 2012 14:12]

Samsung stopt met de rechtszaken tegen Apple in Nederland en andere Europese landen
(Samsung staat er in Europa beter voor dan in de VS, waar juries niet bepaald onpartijdig bleken)

Waar slaat dit nu op? Dit is toch nergens op gebaseerd?
Zeker, Samsung neemt nu wel even het voortouw.
Die zag ik niet aankomen. Lijkt me heel sterk dat ze dit zomaar als vriendelijk gebaar naar Apple doen ...
Het is al langer geweten dat men achter de schermen is blijven dooronderhandellen. Mogelijk zijn ze over het punt van de frand patenten tot een vergelijk gekomen waar beide zijden het mee eens zijn.
Misschien een monsterphone in de pijplijn? Het zou tijd worden dat we technologisch eens echt de vruchten plukken zonder de prijs onnodig te zien stijgen door patenten.

Als ik me bedenk wat de Galaxy S3 echt mťťr kan dan mijn Galaxy S1 met Android 4.1 (buiten sneller, mooier, meer tegelijk) is het echt bar weinig. Dat terwijl dit soort telefoons op zich wťl een grote stap voorwaarts waren (en dan te bedenken dat ik zelf ooit sceptisch was over een customizable en computer-like OS op een telefoon...)

Android 4.1 is dan niet standaard aan mijn telefoon, maar Android 4.1 is ook niet van Samsung...

[Reactie gewijzigd door kakanox op 18 december 2012 14:09]

Die zag ik niet aankomen. Lijkt me heel sterk dat ze dit zomaar als vriendelijk gebaar naar Apple doen ...
Lees de tekst en je weet waarom ze het doen :)
In een statement, dat als eerste door persbureau Bloomberg is gepubliceerd, stelt Samsung dat het bedrijf liever met Apple concurreert op het gebied van telefoons dan in de rechtszaal.
Slim dus om zichzelf op die manier superieur op te stellen, in de trant van 'wij maken toch betere telefoons', of het zo is is een ander (niet relevant) verhaal :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 18 december 2012 14:08]

Misschien niet relevant voor jou als rasechte Samsung fanboy, maar wel voor mensen die niet blindelings geloven wat een PR afdeling van Samsung roept.

Natuurlijk doen ze dit niet omdat ze zo lief willen zijn en zich "superieur" opstellen. Ze hebben precies in die rechtszaken de eis op verbod laten varen, die patenten betreffen waarbij Samsung nu door de EU van machtsmisbruik verdacht wordt. Ze zien de bui natuurlijk al hangen en droppen de eis om zo hopelijk een lagere straf te krijgen mocht het tot een veroordeling komen door de EU.

Een gecalculeerde strategie, niets meer, niets minder. De PR afdeling geeft er naar buiten toe een mooie spin aan.
Die zag ik niet aankomen. Lijkt me heel sterk dat ze dit zomaar als vriendelijk gebaar naar Apple doen ...
Nou nee, er loopt een pittig onderzoek tegen ze, wegens misbruik van FRAND patenten. Waarschijnlijk hopen ze dat deze actie zal voorkomen dat er sancties volgen. (vermoedelijk heeft de EC al laten weten dat de voorlopige conclusie is dat er sprake is van misbruik).

Maar met een beetje geluk is dit precies wat we nodig hebben om tot een wapenstilstand en uiteindelijk vredesakkoord te komen. :)
Dat verklaard een hoop, wist niet dat dat onderzoek nog steeds loopt.

Overigens vind ik ronde hoekjes wel in de buurt van een FRAND komen, maar dan dat is een ander verhaal ;)
Daar ben ik het niet mee eens. Ik hoop dat het niet tot een vredesaccoord tussen Apple/Samsung komt. Mijn hoop is dat dit hele verhaal dusdanig uit de hand loopt zodat Samsung maar vooral Apple gevoelig op de vingers getikt worden. Gecombineerd met de nodige aanpassingen op het gebied van patent wetgeving.
Een vredesaccoord zal de markt voor smartphones/mobile devices alleen maar meer ontoegankelijk maken voor nieuwe startups.
Aangezien apple de aanstichter is zal dit niet sneller tot een "wapenstilstand" leiden, sterker nog: met deze keuze + de onderzoeken + de dubieuze uitspraak in de VS vermoed ik dat apple juist hun oorlog verder gaat opvoeren, waarom zou je innoveren als je ook andere bedrijven kunt aanklagen?

Verder zal dit vermoedelijk leiden tot het moeilijker maken van standaardisatie, de waarde van patenten als buffer tegen patent-trolls zoals apple en microsoft wordt ineens een stuk groter dan de waarde die ze hebben als onderdeel van een "standaard".
Aangezien apple de aanstichter is
Dat is apple niet. Apple doet pas sinds 2007 mee, de patenten oorlog op mobiel gebied begon reeds in 1997 toen RIM werd aangeklaagd. Sindsdien intensiveert die oorlog, en ja, Apple speelt daarin net zo goed een rol als alle anderen, maar ze zijn zeer zeker niet de aanstichters.

Bedrijven, ongeacht of dat bedrijf nou Apple heet, of Samsung, Google, Microsoft, HTC, RIM, Nokia, etc, etc, etc hebben geen enkele keuze. Ben je actief in die markt: je doet mee.
Het artikel geeft een clue: "..Apple heeft nog niet gereageerd op de stap van Samsung, waardoor onbekend is of aan de juridische strijd tussen beide bedrijven een einde komt. De Zuid-Koreaanse fabrikant is onderwerp van onderzoek vanwege de rechtszaken: de Europese Commissie zou het bedrijf verdenken van misbruik van zijn patenten. De aanklachten waren door Samsung ingediend in Nederland, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en ItaliŽ."

Op welke wijze misbruik je een patent? Inderdaad..

Even in het midden gelaten of Samsung daadwerkelijk patenten gebruikt hoor. Maar het artikel doorlezen voor er gereageerd wordt is opzich niet verkeerd..
zomaar??? Het is heel wat denk ik.
Erg volwassen en goed besloten van Samsung, concurreren in de winkels in plaats van in de rechtszaal is zowel voor de bedrijven zelf als voortgang van de technologie beter, dus uiteindelijk ook voor de consument.
Ze trekken alleen de zaken in die gerelateerd zijn aan het antitrust onderzoek van de Europese commissie. Alle andere zaken lopen gewoon door.
Dat duidt er vooral op dat ze bang zijn voor een hoge boete van de Europese Commissie als ze de zaken zouden doorzetten
Procederen, de nieuwe versie van (gratis) marketing..
Gratis reclame zeker niet, veel dure manuren.
Vooralsnog vele malen goedkoper dan old fashioned reclame :) En soms een mooi bedrag dat je erdoor "wint"

Je zou bijna zeggen dat het op gokken lijkt -.-
Gaat Ze niet om de aandacht ( reclame )
99,9 procent van je potentiŽle klanten merkt het niet eens.

En de mensen die het wel weten snappen et vaak niet goed . Durf te wedden dat 90 procent van de mensen niet precies begrijpt waar deze processen allemaal om gaan.
Dus je krijgt indianen verhalen die alleen maar negatief zijn voor je bedrijf.
Free pr kan veel goedkoper en veel beter gestuurd
Gezien de positieve reacties op Samsungs besluit zou dat best kunnen, gratis marketing.
Misschien kiest Apple nu ook deels eieren voor zijn geld en worden de processen wereldwijd nu wat relaxter.
Die gratis marketing krijgt Apple namelijk als een negatieve boemerang terug, sinds 19 September is het aandeel Apple met bijna 25% gezakt..........
Dat is ca 16,2 miljard dollar minder beurswaarde......( bij 940,69 miljoen aandelen)
Daar helpt een miljard te ontvangen boete niet echt tegen.

Zou men dan toch een beetje moe worden van het Apple versus... verhaal?
En kiest Samsung nu alvast eieren telefoons voor zijn geld, daardoor gewaarschuwd?
Samsung electronics blijft namelijk gestaag stijgen en is sinds begin van dit jaar verdubbeld. Dat moet je natuurlijk vasthouden, zo`n stijgende lijn......


Edit Nasdaq noteringen

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 19 december 2012 03:00]

Ik geloof absoluut niet dat ze de aanklachten intrekken omdat ze alleen maar willen concureren op het gebeid van telefoons en niet in de rechtszaal. Ik hoop wel dat het zo is maar geloof het gewoon niet.

Het lijkt me eerder dat ze zich indekken op een eventueel besluit van de rechter dat de standaard pattenten niet tegen een redelijke prijs zijn aangeboden.

Begrijp me niet verkeerd ik zie ze het liefste alle zaken intrekken en inderdaad het lekker uitvechten op de mobiele markt.
Tja, wat zegt dit nou? De zaken in andere landen (waar de afzetmarkt veel groter is) gaan gewoon door. Samsung zal misschien besloten hebben zijn efforts te focussen daar waar ze de grootste winst kunnen pakken. Of misschien staan ze heel zwak in deze specifieke rechtszaak.

Als Samsung Korea had gezegd 'wij stoppen wereldwijd alle rechtszaken tegen Apple' dan hadden ze een statement gemaakt. Nu, not so much.

Edit: Typisch dat er meteen twee mensen zijn die dit als off-topic neerzetten. Mijn post is duidelijk een mening maar het is wel een relevante mening, ook al ben je het er als Samsung-fan misschien hardgrondig mee oneens.

[Reactie gewijzigd door Dr. Strangelove op 18 december 2012 14:14]

Wat ik uit de tekst begrijp is dat het om een bepaald soort patent zaken gaat. (standaard essentieel)
Lijkt me dat deze ook buiten europa lopen maar dat weet ik niet zeker, maar dat zou kķnnen verklaren waarom dit alleen binnen Europa is.
Goede marketing daar bij Samsung! Kan zelfs Apple van leren.
OnZin heeft niets met marketing te maken 99,9 procent van de consumenten weet niet dat er recht zaken zijn tussen apple en samsung en 90 procent van die mensen die het wel weten zal het een worst wezen die kopen daardoor echt niet minder samsung of apple. Mensen Zijn eerder gevoelig voor lokaal ondernemen mensen denken echt bij een tv kopen in neem geen Samsung wegens een recht zaak tegen apple maar wel ik neem een Philips want daar werkt mijn buurman en dan blijft het geld binnen Nederland en dat is beter voor de economie
Boude stelling hoor 99,9 % weet het niet en het maakt maar voor 0,01% uit.

Maar wel leuk voor jouw chinese buurman dat hij werk blijft houden....... ;) :9~
Een mooi gebaar van Samsung, nu is het alleen hopen dat ze wel duidelijke grenzen blijven hanteren bij onderscheidende patenten. Zoals Samsung bewust Apple kopieerde zou verboden moeten zijn. Ook ontiegelijk dom van de bestuurders van Samsung dat ze destijds dat soort zaken in de mail besproken met elkaar. Ook hoe Android veranderende van interface nadat de iPhone uitkwam zou eigenlijk niet moeten mogen. Van een Blackberry rip-off richting een iPhone rip-off.

Begrijp mij niet verkeerd, voor kleine zaken zoals 3g technieken etc zou er alleen maar met FRAND gewerkt moeten worden maar met zulke grote kopieerpraktijken zoals de interface zou het niet mogen kunnen.

Apple had er immers veel R&D geld in gestoken en dat dient betaald te worden door de concurrentie indien zij ervan profiteren.

[Reactie gewijzigd door BombaAriba op 18 december 2012 14:10]

Apple is groot geworden met het kopieren van concepten van buiten hun bedrijf en deze te verfijnen, dat is goed vind ik zelf maar betekend wel dat het gros van de ideeen van apple niet bij hun vandaan kwamen (en soms betaalde apple er zelfs voor, vaak ook niet).

Dit is overigens niet iets slechts maar doe nu niet alsof apple veel r&d in dat soort zaken steekt.

[Reactie gewijzigd door blouweKip op 18 december 2012 16:30]

Zou je een paar voorbeelden kunnen noemen, of beter, een link? Ik lees altijd dat Apple zelf ook vaak kopierde in het verleden, wat ik best geloof, maar ik vraag me steeds af wat voor voorbeelden daarvan zijn..
Google maar eens 'what did Apple really invent?' oid. Van bijna elke innovatie van Apple zijn duidelijk voorlopers aan te wijzen, inclusief design met ronde hoekjes...
op elke innovatie is een duidelijke voorloper aan te wijzen, dat is wat anders dan een innovatie in dezelfde periode dat deze op de markt komt te kopiŽren.
Als je gaat beweren dat Apple niet aan innovatie doet, dan heb je een plaat van 1 meter dik voor je hoofd.
"De Zuid-Koreaanse fabrikant is onderwerp van onderzoek vanwege de rechtszaken: de Europese Commissie zou het bedrijf verdenken van misbruik van zijn patenten. De aanklachten waren door Samsung ingediend in Nederland, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en ItaliŽ."

Die laatste zin doet mij vermoeden dat het geen stap is uit zuiver goede wil. Begrijp me niet verkeerd: ik juich dit alleen maar toe, maar wel vreemd dat ze het nu 'opeens' doen...
Uiteraard doet Samsung dit niet opeens. De bestuurders van Samsung hebben allemaal een goed opleiding genoten en weten allemaal dondersgoed dat ze deze actie goed moeten kunnen verdedigen door te laten zien dat ze er economische winst mee behalen. Bijvoorbeeld door een betere naam onder de Tweakers wereldwijd of inderdaad zoals je zegt door rechtszaken van overheden te vermijden. Zomaar een beslissing nemen zonder dat er intern berekeningen zijn gedaan zal niet gebeuren bij zo'n groot bedrijf. Nu ze deze stap immers gezet hebben kunnen ze niet meer terug zonder gezichtsschade.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBDesktops

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013