Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 30, views: 14.027 •
Submitter: himlims_

Alex Seropian, mede-oprichter va Bungie en een van de bedenkers van het Halo-universum, werkt samen met Tim Harris aan een mobiele sciencefictiongame. De shooter draait op de Unreal-engine en verschijnt in eerste instantie alleen voor iOS.

Het bedrijf van onder meer Seropian en Harris, Industrial Toys, werkt al enige tijd aan het project en vond de tijd nu rijp om te onthullen wat het project inhoudt. De ontwikkelstudio werkt aan een sciencefiction-shooter voor iOS genaamd Morning Star. Net als Halo speelt Morning Star zich af in de toekomst, maar daar houden de vergelijkingen met de bekende shooterserie wel op.

Morning Star gaat over Charlie Campbell, die in het jaar 2132 met een militair ruimteschip een noodsignaal afkomstig van een van de manen van Saturnus onderzoekt. Het noodsignaal blijkt afgegeven te worden door een artefact dat een portaal opent naar een andere dimensie. Tegelijkertijd vernietigt het artefact het universum waar de ontdekker van het artefact vandaan komt. Het artefact kan op een of andere wijze echter ook als tijdmachine gebruikt worden. Carlie moet dus, op de vijandige planeet The Dust, op zoek naar een manier om door de tijd te kunnen reizen om het universum, en dus ook de aarde, te redden.

Hoewel Morning Star niet de eerste mobile game is die met de Unreal-engine gemaakt wordt, geloven Seropian en Harris dat zij kunnen veranderen wat 'core gamers' verwachten van mobiele games. Om dat te bereiken zal Morning Star ook voorzien worden van een volledige multiplayer modus en diverse community features, al maakten de ontwikkelaars hierover inhoudelijk nog niets bekend. Het spel moet in de lente van 2013 gereed zijn voor release op iOS. Hoewel Morning Star niet bedoeld is als exclusieve game voor iOS, is nog niet duidelijk of het spel ook beschikbaar komt voor Android.

Reacties (30)

ziet er goed uit. het lijkt alleen (een beetje teveel) op halo..
Ik vind het totaal niet op Halo lijken, behalve dat het een SCI-FI Shooter is. Ziet er wel goed uit voor een iOS game! Toch zie ik liever dit soort dingen ook op de console/pc verschijnen :P
haha ja, ook op 0:26 U.M.S.C. ipv U.N.S.C.
Niet alleen dat... maar ook enkele interfaces op de schermen en de manier waarop die enemy op t character springt lieten me aan Halo denken!
Geen kennis van wat er allemaal voor Halo kwam duidelijk ;)

De tweede FPS van Seropian was Marathon, en dat speelde zich af op de U.E.S.C. Marathon :)

Overigens speelde Marathon zich in het zelfde universe af als de eerste FPS van Bungie, Pathways into Darkness. Ik ben benieuwd of Seropian van Bungie verdere links mag leggen met zijn geesteskinderen, zowel Marathon als Pathways waren fantastische games.
Ziet er gaaf uit nu nog hopen dat het ook op andere platformen verschijnt.
beetje UT achtig
Bij dit soort games moet ik altijd denken aan de potentie een snelle, goede multiplayer neer te kunnen zetten. Hopen dat zoiets een onderdeel wordt van het eindresultaat. We zullen zien :)
UT2004 had ook zo'n soort chaarater erin zitten.
Weet niet of het van Nightmare was of een addon pack
een shooter op een touch screen? het zal nooit werken voor mij, net zoals ik geen enkele game geschikt vind voor enkel touch screen. voor een game goed te kunnen spelen heb ik een controller (of tobo) nodig met fysieke toetsen.
de iphones/samsungs/... mogen nog zo krachtig worden en zulke mooie games kunnen draaien, als het hele principe van de controls al maar half werkt boeit dit me helemaal niks en ga ik nooit betalen voor een game op een smartphone.
Dat zeiden ze voor Halo uitkwam ook over controller tov tobo, dus in dat opzicht hebben ze hier een goede naam te pakken ;)
ja, maar met touch heb je niet je vinger op het scherm waar je wil schieten.

en controls op het scherm plaatsen ( bijv: control sticks links en rechtsonder) werkt ook niet.
GoldenEye op de N64 had al lang laten zien dat een shooter met een controller goed te doen is, en dat was ver voor Halo

ik geef Bramillo trouwens wel gelijk, Shooters op touch screens vind ik ook totaal niet werken, waardoor ik me er ook niet mee kan vermaken

[Reactie gewijzigd door Sinester op 12 december 2012 13:13]

Ik heb golden eye helemaal dood gespeeld maar golden eye had een interface die te wensen overliet. Tot halo was er echter niets beters op consoles. De enkele thumbstick was gewoon niet goed genoeg voor een vloeiende interactie.
Het beeld van mijn sgs2 is al te klein om uberhaupt een shooter te doen.. Laat staan op een iphone. Daarbij werkt het niet lekker. Een muis en controller heb jebin de hand om de aimdot te bewegen.. Op de tel wrijfnje wat waarbij je 9/10x ernaast zit of gaat en het niet meerwerkr. Daarbij blijft al helemaal op eenniphone amper beeld over als je 2/4vingers op het beeld hebt..

Hier valt voor mii en veel andere niet aan te wennen, je wilt.niet eens aan het ongemak beginnen..

Zo dachten ze over de console ook???? De console was er eerder dan een pc om te game hoor.. Zo dachten ze over de pc ja dat her niet zou werken, levensgroot toetsenbord en muis.
net zoals ik geen enkele game geschikt vind voor enkel touch screen
Echt? Ik vind dat er genoeg games zijn die ideaal zijn voor touchscreen besturing.
Bijvoorbeeld: tower defense games, board games, match three games, woordspellen en allerlei puzzelspellen.
daar moet ik je enigzins gelijk in geven.
maar dat zijn meestal niet de games die het meeste eisen van de grafische kracht van meeste moderne smartphones, dus daarom vind ik die oorlog tussen de ontwikkelaars over "wie heeft de snelste soc" overbodig, de kracht wordt vooral benut in benchmarkprogramma's waar de ontwikkelaars mee uitpakken en niet in praktische toepassingen.
hoewel apple microsoft en google elkaar op alle mogelijke manieren beconcureren. zie ik nog best weinig exclusive games verschijnen. dit is voor vele toch wel een reden om te kopen.
Het gaat hier natuurlijk om telefoongames, bij consoles zijn exclusives belangrijk omdat consoles voor het grote deel gebruikt worden om te gamen. Bij telefoons zijn games een bijkomstigheid voor het overgrote deel van de mensen, zo ook dus exclusives.
Deel met je eens. alleen de term ''telefoongames'' is niet meer wat het is.
Tegenwoordig spreken we van volwaardige games (zie gta 3 en VC, fifa13
bijvoorbeeld) of games met een unreal engine (infinity blade). Aangezien de games steeds volwassener worden (tegen handheld aan) kan de markt en sellingpoint van een telefoon voor zijn exclusieve games ook veranderen.
Als ik zie staan 'the shooter reimagined' dan heb ik al direct de neiging om af te haken. Wat een kutslogan blijft dan ook :X
Shooters blijven voor pc of console. Maar op een mobiel?

Niks voor mij
"Hoewel Morning Star niet de eerste mobile game is die met de Unreal-engine gemaakt wordt, geloven Seropian en Harris dat zij kunnen veranderen wat 'core gamers' verwachten van mobiele games."

Tenzij de iphone opeens twee thumbsticks, triggers en een zooi buttons krijgt denk ik niet dat ze hier in gaan slagen.
haha zou wel een leuke gadget kunnen zijn voor je smartphone.

Een hdmi aansluiting voor je grootte tv
joystick
en schieten maar.
Oh dat bestaat al lang, heet een console en daar hoef je lang niet zoveel voor te betalen als een smartphone.
Op m'n Samsung S3 heb ik gewoon de xbox 360 voor windows controller aangesloten :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Desktops Samsung Smartphones Privacy Sony Microsoft Apple Games Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013