Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 87 reacties, 24.900 views •

Rob Pardo, de chief creative officer van Blizzard, meldt in een interview met Polygon dat de studio een versie van Diablo III heeft draaien op een console. Toch is een consoleversie van de actie-rpg nog steeds geen officieel project voor Blizzard. De studio 'verkent nog slechts de opties'.

'We zijn het nog steeds min of meer aan het verkennen', stelt Rob Pardo in het interview met Polygon. 'We hebben builds draaiend op een console. We hopen dat we het ver genoeg krijgen om er een officieel project van te maken, maar zijn nog niet zover dat we er iets over naar buiten kunnen brengen. Het ziet er echter wel cool uit.' Ook de lead designer van Diablo III Jay Wilson houdt zich in hetzelfde interview op de vlakte door de stellen dat Blizzard slechts 'console-opties verkent'. Beide laten echter niet los op welke console Blizzard de game werkend heeft gekregen.

Blizzard heeft nooit een geheim gemaakt van de ambitie om een consoleversie te maken van de actie-rpg, die in mei op de markt verscheen voor Windows en OS X. De studio plaatste bovendien in juni al een personeelsadvertentie waarin het op zoek was naar een programmeur die ervaring heeft met de PlayStation 3. Het team van Wilson werkt ondertussen aan de 'next big thing' voor Diablo III, al wil hij niet loslaten wat dat is. Blizzard-directeur Mike Morhaime maakte begin november bekend dat er een uitbreiding komt voor de rpg. Fans van de game wachten echter ook nog steeds op het PvP-gedeelte van het spel. Dat zou in het spel opgenomen zijn, maar Blizzard besloot in maart, een paar maanden voor release van de game, om het deel achteraf als patch vrij te geven. Dat is echter nog niet gebeurd.

De vijf classes uit Diablo III aan het werk

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (31)

Reacties (87)

Diablo 3 op de pc was, ondanks dat ik er meer van verwacht had, een geniaal spel. Ik ben alleen bang dat een consoleversie niet goed gaat werken, dit is het type games dat in mijn ogen met een muis en toetsenbord gespeeld moet worden. Blizzard is van oorsprong ook een PC-ontwikkelaar, het lijkt mij slimmer dat ze hier aan vast houden. Dit kan ondanks dat blizzard er veel geld aan zal verdienen wel eens een grote flop kunnen worden ben ik bang... Iets wat deze gameserie niet verdient!
Ik ben alleen bang dat een consoleversie niet goed gaat werken, dit is het type games dat in mijn ogen met een muis en toetsenbord gespeeld moet worden.
Hoe het met de X360 zit weet ik niet, maar op de PS3 kan je gewoon een tobo/muis aansluiten. Het is aan de game ontwikkelaar of dit ook als input device in het spel wordt geactiveerd.
Zit hier dus al even op te zoeken, kan dit ook met uncharted 3? Kwestie dat ik daar in een scene vastzit met een groot aantal vijanden en ik compleet niet kan mikken met een controller (zo gewoon aan de muis en wasd toetsen dat het klein aantal uren dat ik op PS3 zit ik compleet niet kan aanpassen.).
Heb al even geprobeerd met usb aansluiting, maar ps3 herkende de input niet.. ik veronderstel dat het dus niet plug and play is :p
Voor zover ik weet ondersteund alleen Unreal Tournament 3 'native' het aansluiten van een toetsenbord en muis. Er zijn wel verschillende 3rd party tools beschikbaar. Bijvoorbeeld de Eagle Eye van Penguin, http://www.penguinunited.com/, die controllerknoppen mapped naar toetsenbord- en muisknoppen.
Een veelgehoord commentaar is dat een muis simpelweg niet overeenkomt met de werking van een duimstick van een controller. Met een muis kun je een snelle swipe maken om je om te draaien, met een stick werkt dat niet. Een snelle beweging wordt dan geregistreerd als een kort moment de duimstick bewegen. Resultaat is dat je dus juist weinig draait in plaats van veel. Met de gevoeligheidsinstellingen van de game kun je dit proberen te ondervangen. Al met al is het beter om beter met je controller te oefenen.
Ow bedankt! Zeer interessant, snel bewegen is natuurlijk een minpunt maar het gaat hem vooral voor het mikken in bepaalde levels. Man dan merk je pas hoe snel en eenvoudig het is met een muis.. Pfjoew. Ik kan mij inbeelden dat dit natuurlijk veel sneller gaat eens je het gewoon bent, maar dit kan toch nooit zo snel en precies gaan als met een muis? Jammer dat ze niet meer plug and play maken.
Ze maken in ieder geval niet ff snel een console port zoals vele anderen.
Ze proberen rustig of het überhaupt gaat werken, en zo ja, gaan ze er mee aan de slag.
En dan nog, als op enig moment in de ontwikkeling blijkt dat het niet werkt, schrappen ze het gewoon.
Ze hadden die tijd en resources toch beter aan de beloofde PvP uitbreiding voor het orriginele spel kunnen besteden.

Blizzard is altijd traag met uitbreidingen geweest... Als je ziet hoeveel uitbreidingen GW2 gratis gaat pushen dan besef je hoe WoW met zn dure abbo de klanten altijd bedrogen heeft.


Blizard aftercare is knap waardeloos......
Denk je nou echt dat dezelfde programmeurs die nu tijd steken in de Console test dat anders in het PvP gedeelde hadden gestoken? Zo werkt het echt niet bij Blizzard, die hebben meerdere teams paralele werken aan losse onderdelen.
Blizard aftercare is knap waardeloos......
HA...haha... Moet je eens naar Starcraft 2 kijken. Juli 2010 is dat spel uitgekomen. Zijn ze constant blijven updaten en patchen, zelfs nu nog terwijl ze de beta van HotS fel aan het pushen zijn. Ze hebben tientallen nieuwe features toegevoegd, de UI verschillende keren grondig op de schop genomen en de level editor wordt steeds krachtiger.

Ik speel al een tijdje geen WoW meer, maar van vrienden te horen is hun update policy nog altijd dezelfde: Na een expansion komen er om de paar maand gratis major updates die extra content in het spel brengen. Daarbuiten zijn er om de haverklap minor updates om bugs en balance issues op te lossen.

Het zou me niet verbazen moest Blizzard het PvP systeem gedeeltelijk gelijk trekken met de extra sociale en competitieve features van HotS. Een beetje vertraging in ruil voor een enorm robuust systeem dat ondertussen al bewezen is? Count me in!

Het is trouwens nooit goed. In mei zat iedereen te klagen dat Blizzard D3 te vroeg gereleased had, en nu zit je te klagen dat het te lang duurt voor hun volgende gigantische patch? Dat is een beetje heel erg hypocriet vind ik. Blizzard blinkt uit als ze hun tijd nemen, laat ze dat dan ook gewoon doen. Anders hebben we de patch 2 maand eerder maar duurt het 3 maand voor het eindelijk goed speelbaar is. Eenmaal gedeployed is het veeeeeeel moeilijker om nog aanpassingen te maken. Zeker voor PvP wil ik gewoon een systeem dat werkt waar ze alleen nog maar wat balance updates voor moeten voorzien...
Een console port is meestal van console versie naar pc. Dat is bijna hetzelfde maar niet helemaal ;)
Ik vond hem echt zwaar tegenvallen. Ik ben bang dat op de console dit nog eens factor 2 erger wordt.
De verwachtingen van een gemiddelde consolegamer is ook heel anders. Voor vele PCgamers moest diablo 3 de second coming of Christ zijn.

Het spel is gewoon heel goed, als het door een onbekende studio werd gereleased dan zou iedereen zeer lovend zijn. Maar we praten hier over Blizzard. Blizzard heeft in mijn ogen nog nooit echt hard gefaald (het kon wel beter met sommige WoW expansions, starcraft 2 verhaal etc), tot Diablo 3 uitkwam. Hun balancing aanpak, richting die ze kozen na release van de game, de hele Real Money Auction House gebeuren was echt een epic fail in mijn ogen, nog nooit was ik zo teleurgesteld in een game geweest, enfin.

Als Diablo 3 ook maar de helft van de gameplay naar de console brengt dan zal het sowieso al meteen een van de meest uitgebreide games zijn op consolegebied.
het spel is wel redelijk goed en je hebt gelijk dat een console ook wel goed zou gaan lopen, maar het grootste probleem in de game is de verandering van items en stats die daar op zitten..

Een hoop spelers haken af omdat het saai word en ze het ene item niet meer zelf kunnen vinden zoals vroeger het geval was dan wist je op welk monster je het kon krijgen, nu is het maar hopen dat je het krijgt en dan bidden dat er geen waardeloze stats op zitten die je toch niet wil.
En eigenlijk is het zelfs nog erger, je hoopt op een goed item dat je kan verkopen zodat je nieuwe items van andere kan kopen, dat is een hele andere game play dan je in de voorgaande delen had.
Je bedoelt het meppen van Andariel om je Stones of Jordan te krijgen, in Diablo 2? Over repetatief gesproken. Verbaast me niets dat jan en alleman aan het botten sloegen op die game...
@tim kemper.
Dit soort dingen worden vaak door PC gebruikers geroepen.
Maar de mensen die er echt mee in aanraking komen zijn anders gewend en net als bij C&C wordt de besturing gewoon aangepast en is er best mee te spelen.

Ik heb iig nooit problemen gehad met RTS'en op consoles. (heb daarvoor alleen op de PC gespeeld)
Blizzard is van oorsprong ook een PC-ontwikkelaar
Hoe kom je daar bij? Hun eerste titels (RPM Racing, Lost Vikings, Rock & Roll Racing) waren eerder consoletitels.

Dus nee, van oorsprong zijn ze geen pc-ontwikkelaar.
Rock & Roll Racing owned !
Diablo 3 is volgens mij prima geschikt voor Consoles, alle skills en opties zijn direct te koppelen aan knoppen op de controller. Andere functionaliteit zoals de Auction House zijn misschien wat minder handig met een controller.
Ik denk van wel het snelle verplaatsen van je cursor met een muis is met een controller in mijn ogen slecht mogelijk. Dit is bij diablo toch wel erg belangrijk. Het feit dat skills goed te bereiken zijn en makkelijk aan knoppen toe te voegen is zeker waar maar het selecteren van vijanden gaat denk ik, met name bij grote groepen vijanden, niet heel makkelijk.
Daar hebben we de Wii U voor met het touchscherm ;) Daar kun je prima snel je "cursor" bewegen :)
Ik denk dat het zo gedaan moet worden dat je je karakter met de linkerstick beweegt en met de rechterstick de richting waar hij opstaat bestuurd en dan gewoon je aanval doet in de richting waar je naar wijst, waarna je de dichtsbijzijnde vijand raakt. Het spel Sacred (PS3) doet dat ook: http://www.youtube.com/watch?v=oTTXtfl4sC8
Waarschijnlijk hoef je dan ook geen vijand te selecteren, maar loop je er gewoon op af en doe je je ding en dan raakt hij de vijand naar welke je richt met je stick
An sich niet eens zo'n slecht idee, mits natuurlijk ze wel op dezelfde servers zouden zitten. Anders zit je al snel met het probleem wat bv Borderlands heeft, je kan enkel met je PS3 mensen spelen en Xbox/PC mensen niet.
Dat probleem heb je toch eigenlijk bij elke game?
Ik zou graag zien dat ik games op mn xbox ook met mn PS3 vrienden kan spelen, maarjah dat zit er nou eenmaal niet in denk ik...

Consoles met pc-gamers laten spelen zal wel helemaal niet snel gebeuren aangezien je dan een hardwarevoordeel hebt :)
Verschil is dat bij Co-op dit 'voordeel' amper aanwezig is, Borderlands is 99% focused op co-op gameplay en zou daarmee perfect crossplatform kunnen draaien.

Nu zie je wel wat games, zoals Allstars Battle, die cross PS Vita en PS3 gaan, maar juist games waar een co-op element sterk aanwezig is, of juist racegames (waar het voordeel in principe niet aanwezig is, gezien beide racestuur kunnen gebruiken), dat ze daar best cross-platform voor zouden kunnen maken.
Precies spellen waar je met elkaar iets moet doen kunnen prima crossplatform.... Ook spellen waarbij de muis niet gebruikt wordt dus de spellen waar je niet echt om je heen hoeft te kijken kunnen prima tegen elkaar.
Dat is meer een probleem wat Sony veroorzaakt. Ik heb het idee dat ze zichzelf proberen te beschermen door te zorgen dat de games niet cross-platform online kunnen.

Dat maakt het minder aantrekkelijk om over te stappen tussen consoles denk ik..
Dat is niet een probleem wat Sony veroorzaakt. Het is aan de ontwikkelaars op dit op te lossen. Zie bijvoorbeeld Portal 2. Die kan je op de PS3 in Coop spelen met PC/Mac gamers maar niet met mensen op een Xbox (wegens restricties op Xbox Live).
Ik wist niet precies wie ik de schuld moest geven :+

Ik hoop dat echter wel dat dit iets gaat worden, het lijkt me een heerlijk spel om onderuit gezakt vanaf de bank samen met mijn broertje (hij op de pc) co-op te kunnen spelen.

Desnoods wordt de PVP niet cross-platform als dit echt imbalanced is.
het lijkt me niet dat blizzard dit zal doen. Consolespelers met een controller zijn altijd trager dan pc spelers, die dus voordeel kunnen halen uit het spelen met/tegen consolespelers. Daarnaast zal dit spel zo vaak verkopen, het is een grote titel, dat de servers nooit te leeg zullen zijn, ook als ze per systeem draaien.
Dit zou zo geweldig zijn op de WiiU :)
Mee eens, krijgen wij gamerts toch nog de nodige beweging :+
Ik zie het best wel zitten, Diablo 3 op de WiiU. En aan iedere skill een beweging kunnen koppelen om deze uit te voeren. De pointer van de WiiU gebruiken als soort muis cursor. Denk dat het nog best wel fatsoenlijk zou werken, mits het goed uitgewerkt is.
en je weet dat de wiiu een tablet heeft en zo goed als niet meer bezig houd met beweging in spellen ?
Nee, dat wist ik niet. Dacht dat de WiiU ook daar op in speelde? Dat is toch juist het gene wat de Wii zo groot gemaakt heeft? Maar moet ook eerlijk zeggen dat de Wii(U) de console is die mij het minste boeit :+
de nieuwe controller (zeg maar gerust tablet) leent zich perfect voor dit soort spellen, zoek voor de grap maar is op via google.
Ook met games als zelda hebben ze leuke ideeën zoals de map en inventory op de tablet zodat je je game nooit hoeft te pauzeren.
Inderdaad. De map/hud op de controller en een heerlijk groot hud-vrije game-wereld op de tv!
Next big thing? Diablo III Expansion nummer 1? Vermoedelijk zal er wel iets gaan gebeuren met Imperius.
Imperius?

Ik zou juist verwachten dat de Engel van Kennis iets op too no good is. Daar gingen al heen lang geruchten over.

Maar Imperius zijn ongenoegen naar de mensen toe kan ook wel wat terweeg brengen. Hoewel Tyrael nu Wisdom is en dat was altijd de rol die het bestuur van engelen in orde hield.

Ik vind het nu juist veel interresanter wie Juistice word. Of is die rol voor eeuwig verdwenen?

EDIT:

Zou aankomende expansion niet o.a. gaan over het ' redden' van Leah oid?

[Reactie gewijzigd door Oxidda op 11 december 2012 11:27]

Zou aankomende expansion niet o.a. gaan over het ' redden' van Leah oid?
Dat zou dan denk ik de 2e expansion kunnen komen(als dit zo zou zijn.)
Persoonlijk hoop ik dat dit ook uiteindelijk gebeurd.
Andere open verhaal lijn is ook nog Adria die ppert er mooi tussen uit aan het einde van Act 3, zou me niks verbazen als die ook nog een grotere rol gaat krijgen in de expansion
Interessante slate, al wel een oudere.
Had ik nog niet gezien.

NOG een WoW uitbreiding??
Dit gaat echt veel te ver voor mijn gevoel.
Wat willen ze na een 'pokemon' element, nieuwe wereld en een nog meer er in gooien?

als de D3 lijn nog zo voortgezet wordt, dan zien we dus over een jaar een uitbreiding.
lol.. die slate was in de d3 beta tijd boven komen drijven en de algemene opinie was toen al dat ie hartstikke fake is.

Mijn verwachting: De Angle of Wisdom wordt de Angel of Death en de bad guy voor de expansion.

Overigens speel ik nog dagelijk diablo 3 met veel plezier. Net als miljoenen anderen.
Diablo 3 niet geschikt voor consoles? Mijn mening is dat Diablo 3 juist een spel zou zijn dat juist uitermate geschikt is voor consoles. Het lijkt me heerlijk om zon spel met een goede controller te spelen.
Met Diablo doe je eigenlijk alles met je muis. Lopen/bewegen, skills gebruiken, targets aanklikken/selecteren en meer. Hoe wil je dat fatsoenlijk laten werken op een PS3?
De hoeveelheid skills die een speler tegelijkertijd heeft is erg gelimiteerd. Er zijn hoe dan ook genoeg knoppen op een reguliere controller beschikbaar om al deze skills aan te kunnen bieden. Dat is dus geen punt.

Waar op de pc de speler met de muis een target selecteert, kan de speler met een controller natuurlijk richting geven aan een aanval met analog sticks. Abilities die je moet targetten zijn wat lastiger, maar wellicht kan ook hier een analog stick gebruikt worden om te richten, en een trigger om de afstand te bepalen.

Het nadeel is natuurlijk wel dat Diablo op deze manier de besturing van een generieke console RPG krijgt, maar er zijn zeker opties.

[Reactie gewijzigd door Xyrr op 11 december 2012 11:53]

Op de controller:
Je hebt je thumbstick om je character te bewegen. Thumbstick indrukken voor je default attack. Thumbstick indrukken samen met rechter schouderknop is alt attack. Enkel rechter schouderknop is [tab]-skill. De 4 action knoppen (X/\O[_] op playstation) is voor elke skill 1 t/m 4 een. 5e potion knop kan naar de linker schouderknop. Start brengt het menu/pauze op het scherm.

[Reactie gewijzigd door Zeror op 11 december 2012 11:52]

Thumbstick indrukken heb ik altijd een slechte vorm van input gevonden, en dat geldt hier ook. Als je de thumbstick indrukt, zet je meer kracht op het ding, waardoor je minder precieze controle hebt over welke kant je 'm opduwt. Daarnaast gebruik je de default attack ontzettend vaak, en ik denk dat het ontzettend onprettig is om de stick continu in te drukken.

Het lijkt me beter om de andere stick te gebruiken voor mikken, en de bumper of trekker aan die kant te gebruiken voor de actie. Dus: linkerpook beweging, rechterpook richten, actieknoppen en rechtertrekker/-bumper voor het activeren van aanvallen en spells.
gezien de eerste diablo ook werkte op de eerste playstation zou ik niet inzien waarom dit niet zou werken
Diablo 3 niet geschikt voor consoles? Mijn mening is dat Diablo 3 juist een spel zou zijn dat juist uitermate geschikt is voor consoles. Het lijkt me heerlijk om zon spel met een goede controller te spelen.
Mis je juist niet de hele point & kill functionaliteit?
Lijkt mij dat ze de beweging voor console, net zoals Revenant vroeger op de PC kunnen maken,gewoon lopen met D-pad en skill knoppen gebruiken de relevante buttons op een controller. Niemand zegt dat het voor een console point and klick moet blijven.
Dit dus. Er zijn al genoeg hack-'n-slash games op consoles. Zelfs op handhelds zijn ze al opgedoken - ik speelde een tijdje terug nog Heroes of Ruin op de 3DS. Beperkter als Diablo, zeker, maar prima te doen en de controls zijn nooit een probleem geweest. Gewoon lopen met de stick en skills op de knoppen, waarbij je character zelf wel zorgt dat hij het monster raakt, zolang jij maar de goede kant op stuurt.
Hmm diablo 3... t spel op de pc was al een aanfluiting. Maar dat kan miss ook komen doordat ik mijn verwachtingspatroon van de game veel te hoog had liggen.

Lijkt me wel dat het vervelend speelt op consoles..
Torchlight 2 is veel beter in mijn ogen.

Diablo 3 is gewoon gestript van alles dat D2 interessant maakte - hoewel de recente patches het geheel al we iets hebben verbeterd. Maar in de kern is de echte 'flavour' van Diablo weg bij deel 3. Je kan geen creatieve builds meer maken, al je skills zijn altijd beschikbaar en 'on the fly' te veranderen waardoor er geen keuze meer in een character build zit en je hele levelling proces dus ook een beetje nutteloos is geworden, en de game is gewoon veel en veel te kort. Een playthrough in zes uur is heel goed te doen, en dat is dramatisch zeker vergeleken met eerdere delen, maar vooral in vergelijking met een 20 euro budget titel als Torchlight, die meer diepgang heeft en veel vloeiender speelt.
Diablo 3 is een verbetering van alles wat Diablo 2 vreselijk maakte. Geen respec, altijd een en dezelfde boss killen om items te krijgen, allemaal dezelfde class+build (hammerdin), geen auction house (als je wilde traden moest je eerst een uur schreeuwen op b.net channels), bijna allemaal dezelfde uniques... en dit ging zo van vanilla t/m late LoD. Paragon levels zijn uiteindelijk ook veel leuker om te levelen dan de zoveelste level 99.

[Reactie gewijzigd door Xeanor op 11 december 2012 11:59]

Denk dat dat echt een kwestie van smaak is.
Alle characters zijn nu precies hetzelfde kwa stat op max level.
En het eeuwige grinden zit in diablo 3 net zo erg als in diablo 2.
Er zijn ook al genoeg guides op internet wat de beste skill combinaties zijn dus ook dat telkens hetzelfde.
En nu kan je tot level 60 en dan 100 paragon levels erbij wat is het verschil met levelen tot 99 in diablo 2 ? precies hetzelfde gewoon weer eeuwig doodgrinden.

Daarbij vond ik de verslavingsfactor bij diablo 2 vele malen hoger hij heeft een half jaar in mijn pc gezeten en heb niks anders gespeelt meer in die tijd diablo 3 was ik na 2 keer uitspelen wel klaar mee nu start ik hem af en toe nog is op.
Uiteraard is het een kwestie van smaak. Het is ook een kwestie van het soort games dat je interessant vindt.

De gamer van nu zal beter aansluiting vinden bij D3 omdat heel veel dingen een stuk minder diepgang hebben. Je bent sneller effectief in D3, omdat er minder keuze is en de keuzes die je maakt zijn nooit permanent. Je kan dat een manco van D2 noemen, maar de gamer die al wat langer bezig is weet dat juist in het aspect van keuze en het 'moeten kiezen' een heel belangrijk spel element zit. In D3 is dat element er helemaal uit gewerkt.

Waar D2 vrijheid bood in het maken van verschillende effectieve builds, heeft D3 een baseline waar je eigenlijk niet van kan afwijken. Gebruik je in D3 een gekke item combinatie dan is je character niks meer waard.

In D2 was het zo dat je op verschillende manieren een effectieve item/skill build kon bouwen. Lifesteal/vamp builds in D3? Dat moet je maar niet proberen - en eigenlijk zijn de items er ook niet meer om zoiets te maken.

Die creativiteit is waar ik op doelde. En uiteraard is er ook in de D2 endgame een select aantal builds dat 'het beste' is. Maar als je naar de PvE kijkt heb je heel veel vrijheid.

Die vrijheid heb je ook bij een game als Torchlight (2). In Torchlight mag je een magier zijn met een twohander of twee pistolen; je hebt geen limieten, geen restricties, en je mag gewoon zoeken naar een leuke of effectieve synergy. En dat is nou juist de essentie van D2 geweest. In D3 is die zoektocht gereduceerd tot het kiezen van een viertal skills, want alle gear gaat eigenlijk alleen maar over een zo hoog mogelijke DPS bij zoveel mogelijk survivability - wat voor class je ook speelt.

De vrijheid in builds zorgde er ook voor dat D2 wel verslavend was en D3 niet - in D2 was het nog zo dat elke drop potentieel interessant is - ook al is het iLevel net even wat lager - omdat de drops veel gevarieerder waren.

Voor mij is een D3 zonder de vrijheid en keuze van de voorgangers niets meer dan een doelloze hack and slash waarbij je eigenlijk gewoon net als in WoW aan je gear grind bezig bent. Op naar de volgende tier.... And that is just fucking boring.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 11 december 2012 19:14]

Ik denk inderdaad dat het verwachtingspatroon hoog ligt. De ontwikkeling heeft 12 jaar geduurd en teasers waren er ook genoeg in de jaren voordat het uitgebracht werd.

Voor de meeste is dit een valkuil en dit gaat blijkbaar ook gelden voor Blizzard.
Ik denk dat het vooral beeldvorming is geweest, er zijn altijd genoeg mensen die meehuilen met de wolven als het gaat om iets de grond in te trappen, persoonlijk vond ik diablo 3 een verademing tov 2, enige nadeel is de always on DRM
Always On DRM, Real Money AH die de game economie naar de kloten helpt, latency door de Always Online DRM.

En de game zelf is veel te kort, de vijanden zijn te eentonig, na veel kritiek is de brick wall op Inferno eindelijk weg, maar nu is de game te makkelijk - en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het feit dat een game zo lang in ontwikkeling is en dan zoveel opstartproblemen heeft gehad is een teken aan de wand. Ja, ze patchen snel, dat klopt. Maar ze moesten ook wel want de playerbase rende met de staart tussen de benen weg - inclusief mijzelf. Ik heb het later nog eens geprobeerd maar het mocht niet baten. Het blijft dezelfde, oppervlakkige, 'lege' en korte game.
Laat ze eerst eens lekker gaan focussen op de nieuwe uitbreiding voor de pc.
Daarna de consoles.
Zoals de PvP uitbreiding die er volgens Jay Wilson voor december van dit jaar zou zijn.
Ik hoop voor Blizzard dat het ze uiteindelijk lukt.
Blizzard heeft nooit haast gehad (vooral niet na 2004, begin WoW) en hoop dat ze het uiteindelijk nog kunnen porten naar een console. Kwaliteit zal er niet minder op worden, denk ik.

Ik heb zelf geen console meer gekocht sinds de gamecube (in de eindfase). Als hij op de Wii U uitkomt kan dat het zetje zijn om mij nog over te halen om hem te kopen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBWebsites en communities

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True