Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 116 reacties, 57.446 views •
Submitter: Lightmanone1984

Het is groep fail0verflow gelukt om de Wii U te hacken. Ze demonstreren dit door het Homebrew-channel te draaien op de Wii U. Tevens zouden de kloksnelheden van de console zijn achterhaald. De cpu draait op 1,24GHz, terwijl de gpu een kloksnelheid van 550MHz zou hebben.

De groep fail0verflow heeft het voor elkaar gekregen om het Homebrew-channel te draaien op de Wii U. Het Homebrew-channel kan voor de oudere Wii gebruikt worden om zelfgemaakte applicaties op de Wii te draaien. Wanneer de groep de hack gaat verspreiden en of deze in de huidige vorm uit wordt gegeven is nog niet bekend. Ook is het onduidelijk of het hier om de bekende Super Smash-hack gaat, en of deze wel toegang geeft tot alle functionaliteit van de Wii U.

Hacker Marcan van de groepering, laat via een tweet weten dat de Wii U drie PowerPC 750-cores heeft, met een kloksnelheid van 1,24GHz. De drie kernen zouden vergelijkbaar zijn met die in de Wii, maar wel over meer cache beschikken. Ten opzichte van de Wii zijn de cores in de Wii U flink sneller, aangezien ze in de Wii op slechts 729MHz tikten. Met drie in plaats van een enkele kern, wint de Wii U flink aan cpu-kracht, maar desondanks zouden developers over het gebrek aan cpu-kracht klagen.

De gpu zou rond de 550MHz zijn geklokt, en dat is relatief laag, ook voor een gpu uit AMD's RV700-serie. Eerder werd al wel bekend dat de gpu een diesize heeft van omstreeks 156mm² en daarmee waarschijnlijk rond de 640 streamprocessors kan herbergen. Met een kloksnelheid van 550MHz zou de gpu in staat zijn tot ruwweg 700gflops, meer dan de geschatte 240gflops van de gpu in de Xbox 360 en 400gflops van de gpu in de PS3. De geheugenbandbreedte speelt echter ook een belangrijke rol, en die is bij de Wii U nog niet bekend.

Reacties (116)

Reactiefilter:-11160112+156+28+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
1 2 3 ... 6
De betreffende PC controller die je bedoeld is een force feedback gamepad van microsoft, flopte omdat de echte feature van vrij bewegen alleen met het bijgeleverde motorcross madness 2 tot zijn recht kwam.
Noem mij eens een paar games die niet meer bestaan of er qua kwaliteit op achteruit zijn gegaan door piraterij....
GTA4 en Fable zijn er iig al twee. :)

GTA4, omdat deze op de PC brakke performance heeft. En Fable, omdat deel 2 bijvoorbeeld alleen op de X360 is uitgekomen.

[Reactie gewijzigd door CptChaos op 2 december 2012 16:10]

Want? Ik zie ze eerst omschakelen naar het Wii Channel, waarmee de WiiU feitelijk gewoon als Wii gaat werken. Dat je daar dan weer een Wii Homebrew Channel op kan draaien, verbaast me niet. Net als dat sommige R4 kaartjes ook op de 3DS nog werken - maar alleen voor DS software. Ik betwijfel of je nu gekopieerde WiiU software kan draaien.
Het kan allicht deuren openen nu. :)
daarnaast is het bij de nintendo consoles nooit puur om performance en grafische kracht gegaan, nintendo staat voor Gameplay.
Jawel, maar de SNES en Gamecube waren in hun toch wel (een van de) best presterende consoles ten opzichte van de concurrentie.
Nintendo zelf is nooit een hype, de Wii wel, tenminste als je het gigantische succes bekijkt. Wat ik wil zeggen, een Nintendo console verkoopt altijd, altijd een bepaalde hoeveelheid, genoeg om winstgevend te zijn, de vraag is of de Wii u net als de Wii over deze base heen gaat, dan zou het wellicht gehyped kunnen zijn, maar om een Nintendo console meteen een hype te noemen vindt ik voorbarig.
Maar de tools worden ook steeds beter en de aantallen objecten neemt elke dag toe, op die manier kun je zoals bij een template het object kopiŽren en (verder) aanpassen / verfijnen.

Daarnaast is het fijn dat jij als goede developer je kan onderscheiden tov andere developers / goedkopere games door iets aan te bieden wat zij niet kunnen.

Nee, the only way is up. In de filmindustrie wil men ook steeds betere realistische effecten, daar kun je ook niet aankomen met stilstand. Niet geheel raar overigens is het dat filmbedrijven zich ook storten op de gamesindustrie.

Totdat alles fotorealistisch is zal men niet stoppen.
Het gaat juist heel slecht met Nintendo. Deze console gaat net als de Wii op kort termijn een relatief succes worden, maar snel afnemen. Het blijft een hype, let op mijn woorden :)
Dat werd ook door veel mensen verkondigd bij zowel de Wii alsook de DS. Beide gaan de geschiedenis in als gigantische successen voor Nintendo. Door die twee apparaten heeft Nintendo nu zoveel geld in kas dat het deze hele generatie gewoon gigantisch kan floppen (gaat niet gebeuren) en dan alsnog volgende generatie terug kan komen.
gflops? Grote letter G is Giga. Blijft "flops" over. O, flop per seconde? Slash is weg.
Duh... dat is juist me hele punt.... dat een nieuwe architectuur veel sneller kan zijn dan een oude
Uiteraard legaal aangeschaft he?
Het gebruik van de PSP als bijvoorbeeld een zijspiegel bij F1 was al lang vertoond als concept.

http://en.wikipedia.org/w...ionship_Edition#E3_videos

De PS3 kan het technisch al en er wordt natuurlijk gefluisterd dat dit verder ontwikkeld gaat worden met de PS4 en de Vita.
Ik kon je reactie helaas niet opwaarderen.... ;)
Maar mogen we AC3 en CODBLOPS2 niet scharen onder 'grafische toppers'? Ik heb hier tot nu toe nog niets over gehoord met betrekking tot het omhoogschieten van de kloksnelheid/stroomgebruik.
codblops 2 niet die maakt gebruik van een engine die +/- 7 jaar oud is en er niet echt top uit ziet als je dit bijvoorbeeld vergelijkt met BF3 Crysis 1 en 2 en Metro etc...

AC3 is echter wel een stuk beter
Die game tablets van de Intertoys zijn eht niet doen met die brakke A8 CPU, dan is de nexus 7 een betere oplossing of de aangekondigde van Archos.
Brawl heeft nou eenmaal een bug die niet gefixed KAN worden, aangezien je waarschijnlijk anders je compatibility met normale stages verliest.

Overigens zit er WEL een patch in het W‹/Wii menu, wat de savegame delete. Daarom werkt de hack pas als je de SD-kaart met SmashStack er pas in doet nadat Brawl is opgestart. ;)

Waarschijnlijk(?) is LetterBomb ook (deels) de reden geweest dat de W‹ geen WiiConnect24 meer heeft.
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



HTC One (M9) Samsung Galaxy S6 Grand Theft Auto V Microsoft Windows 10 Apple iPad Air 2 FIFA 15 Motorola Nexus 6 Apple iPhone 6

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True