Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 161, views: 23.568 •

Microsoft heeft laten weten dat er sinds de introductie van Windows 8 een maand geleden al 40 miljoen licenties van het besturingssysteem verkocht zijn. Het nieuwste OS van de softwaregigant lijkt daarmee beter te verkopen dan zijn voorganger, Windows 7.

Windows 8Tami Reller, die leiding geeft aan de financiële- en marketingtak binnen de Windows-divisie van Microsoft, deelde de cijfers tijdens de Credit Suisse 2012 Annual Technology Conference. Dit is de eerste keer dat het bedrijf verkoopcijfers over de totale Windows 8-verkoop bekendmaakt; eerder had het enkel melding gemaakt van 4 miljoen verkochte upgradepakketten.

Met een aantal van 40 miljoen in de eerste maand lijkt Windows 8 het beter te gaan doen dan zijn voorganger. Van Windows 7 gingen in de eerste twee maanden 60 miljoen exemplaren over de toonbank. Als Microsoft de huidige verkoopsnelheid door kan zetten, komt het eind dit jaar op 80 miljoen verkochte licenties uit.

Reller specificeerde niet welke licenties allemaal meegeteld worden in de statistieken. Microsoft verkoopt Windows 8 op verschillende wijzen; gebruikers kunnen een volledige versie, een upgrade voor een bestaand Windows 7-systeem, een extra goedkope upgrade voor een Windows 7-systeem dat recentelijk gekocht is of een licentie voor zelfbouw kopen. Daarnaast worden er natuurlijk ook nog oem-licenties verkocht aan partners die computers en laptops met Windows 8 uitbrengen.

Volgens Reller maakt negentig procent van de Windows 8-gebruikers op de eerste dag al gebruik van de nieuwe Charms-balk en brengt de helft van de gebruikers meteen een bezoekje aan de Windows Store. De zoekfunctionaliteit binnen het OS zou per gebruiker twee tot drie keer per dag ingezet worden.

Onlangs werd bekend dat de Windows Store inmiddels meer dan 20.000 apps bevat, waarvan ongeveer de helft voor Nederlandse gebruikers beschikbaar is. Daarmee loopt Microsoft nog niet op koers om hun eerder gestelde doel te halen. De softwaregigant zou binnen 90 dagen een aanbod van 100.000 apps in de Windows Store willen zien.

Reacties (161)

Reactiefilter:-11610152+197+215+30
wat moet het toch een heerlijk gevoel zijn om bill gates te zijn :D
Die heeft er al een tijdje niets meer mee te maken. Misschien bedoel je Balmer? Al kan ik me voorstellen dat je best positief kunt zijn als het door jou opgezette bedrijf nog prima functioneert.
Ik denk dat Bill Gates nog steeds wel wat 'wisselgeld' krijgt van Microsoft, dus dat hij inderdaad nog steeds blij wordt van goede cijfers. :+
ach d'r zal ongetwijfeld een enorm marketing belang achter zitten, ze hebben mega bedragen uitgegeven aan reclame en iedereen roep dat het WOW is....

tot mensen thuis achter hun pc/laptop zitten en merken dat je steeds zit te schakelen tussen de klassieke desktop en die metro desktop.....
en merken dat het toch niet zo WOW is ...... en een week later staan ze bij menig tweaker op de stoep om er toch maar een W7 erop te zetten.....

veel van die verkopen zullen op nieuwe systemen OEM zijn, en die upgrades zijn spotgoedkoop wat men duidelijk niet gewend is van MS...
Ik gebruik nu op 3 computers Windows 8. De interface is even wennen maar het is veel sneller dan Windows 7 en ik ga zeker niet downgraden. Ik ben er heel positief over.
Vooral als je het toetsenbord veel gebruikt met sneltoetsen:

Windows logo key+spacebar Switch input language and keyboard layout
Windows logo key+O Locks device orientation
Windows logo key+Y Temporarily peeks at the desktop
Windows logo key+V Cycles through toasts
Windows logo key+Shift+V Cycles through toasts in reverse order
Windows logo key+Enter Launches Narrator
Windows logo key+PgUp Moves Metro style apps to the monitor on the left
Windows logo key+PgDown Moves Metro style apps to the monitor on the right
Windows logo key+Shift+. Moves the gutter to the left (snaps an application)
Windows logo key+. Moves the gutter to the right (snaps an application)
Windows logo key+C Opens Charms bar
Windows logo key+I Opens Settings charm
Windows logo key+K Opens Connect charm
Windows logo key+H Opens Share charm
Windows logo key+Q Opens Search pane
Windows logo key+W Opens Settings Search app
Windows logo key+F Opens File Search app
Windows logo key+Tab Cycles through Metro style apps
Windows logo key+Shift+Tab Cycles through Metro style apps in reverse order
Windows logo key+Ctrl+Tab Cycles through Metro style apps and snaps them as they are cycled
Windows logo key+Z Opens App Bar

Vind het jammer dat mensen altijd moeten klagen als iets van Microsoft is. Zelfs met een positief bericht als dit zijn er altijd mensen die het omlaag proberen te praten.
Ik denk niet dit het intu´tieve gebruik van de Windows 8 interface is zoals Microsoft het zich voorstaat.Mensen zouden uit je reactie kunnen afleiden dat de grafische interface niet prettig werkt en je daarom maar je toevlucht neemt tot het gebruik van shortcuts.

Shortcuts zijn niet intu´tief. De gebruiker buigt naar het OS toe, in plaats van andersom.De gebruiker moet immers allerlei dingen onthouden. Dit heeft niemand meer door, zo vergroeid als de meesten zijn met Windows systemen.Maar intu´tief is echt iets anders.
Probeer de test eens op http://www.stardock.com/products/start8/
Werkt ook op retail versie van Windows 8.
Ik vind het juist enorm intu´tief ;)
Windows logo key+K Opens Connect charm
Windows logo key+H Opens Share charm
Windows logo key+Q Opens Search pane
Ik vind het juist enorm intu´tief ;)
Dat kan je niet menen! ;)

De K van Connect... Niet logisch, maar klanktechnisch nog te veklaren. De H van Share, die wordt al twijfelachtig. Maar de Q van Search gaat helemaal de diepte in. Ik gok dat de Q voor Query staat.

Dit doet me meer denken aan het rijtjes stampen vroeger op school. Intuitief is niet de term die ik daar aan zou hangen.
Je kunt niet zomaar iedere toets aan een bepaalde actie koppelen gewoon omdat het met de eerste letter begint. Win + S is bijvoorbeeld al jaren in gebruik, dat plots gaan verwisselen levert alleen maar problemen.
Klopt maar dat was ook niet de discussie. De discussie was: Is het intuitief?

Sneltoetsen zijn handig, een aantal kan zelfs logisch zijn, maar intuitief zijn ze maar zelden.
CTRL-V voor plakken is wel intu´tief zeker. :z

Als je met het toetsenbord wil werken dan zul je inderdaad de combinaties moeten leren.

Je bent echter niet verplicht de toetsenbord te gebruiken. Alles kan ook met de muis.

Veel Tweakers beweren power-user te zijn en gebruiken veelal 'ingewikkelde' toepassingen. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen die toepassingen in ÚÚn keer snapte en ook meteen alles uit het hoofd wist na een paar keer gebruiken.
Maar ojee, nu is er in Windows opeens iets niet meteen duidelijk en is het meteen paniek.
Dat zal dan ook meteen dÚ reden zijn dat niemand overstapt van Windows op OSX of Linux. Die overgang is onoverkoombaar Al die veranderingen ten opzichte van hoe WIndows werkt. The horror.
CTRL-V voor plakken is wel intu´tief zeker. :z
Iemand beweerde de sneltoetsen enorm intu´tief te vinden. daar reageer ik op.

Dat Ctrl-V niet intu´tief is bewijst het feit dat veel toetsenborden tegenwoordig de woorden 'Copy' en 'Paste' op de rand van de toets printen.

Je paniekerige aanval is verder schattig. ;)
WIndows 8 heeft blijkbaar twee modi: de user friendly clickorama met de tiles, en dan de geavanceerde bediening met shortcuts. Is toch net goed? Niemand dwingt je die shortcuts van buiten te leren he.
Ik hoor niemand zeggen dat Linux een usability-aanfluiting is omdat het een uitgebreide CLI heeft. Niemand dwingt je die te gebruiken, het is totaal niet intuitief maar 't is wel handig voor de powerusers..
Met de muis only werkt win 7 net zo lekker zoniet lekkerder, dat is nu juist het heikele punt. Dat je drie andere opties hebt, is leuk maar niet hetzelfde.
Dat doen ze dus wel, ik vind de clickorama mode een ramp en zonder de shortcuts kun je niet overal (snel) bij.
Het OS werkt prima met klikken en muis maar als IT'er ben ik een fan van sneltoetsen etc. Werkt voor mij een stuk efficienter. Het is maar waar je voorkeur ligt. Ik ben met enorm veel applicaties tegelijk bezig voor mijn werk.

De meeste mensen houden niet van verandering en schieten alles af wat anders is.. Als je even anders probeert te denken zit Windows 8 heel knap in elkaar. Ik ben alleen geen fan van de twee verschillende modussen. Ze hadden 1 keuze moeten maken. Maar Windows is te groot om zomaar de backwards compatibiliteit op te geven zoals Apple heeft gedaan met de overgang naar OSX (en dan vergeten we het halfbakken Rosetta maar even).
Ik denk persoonlijk dat je visie van shortcuts niet helemaal juist is. Shortcuts zijn voor de echte powerusers en de redelijk geavanceerde, ict onderlegde mensen die meer uit het OS willen halen. Voor veel mensen volstaat het om gewoon op een live tile te klikken. Door middel van shortcuts wordt er een extra manier gegeven om het OS om te buigen naar de poweruser. De meeste mensen weten dan ook weinig af van deze shortcuts, terwijl powerusers dat wel weten. Ook in OS X en in Linux bestaan shortcuts, dus als het niet intuitief zou zijn, zou niemand dat in het OS implementeren.
@mg3A en South Styler.
De shortcuts staan wat mij betreft niet ter discussie. Wat ik met mijn eerste reactie wilde aangeven was dat we die shortcut ingang niet als argument kunnen gebruiken om te betogen dat W8 een OS is met een prima gebruikersinterface. Door op die shortcuts te wijzen duid je juist het tegendeel aan.

En ja, dat power users shortcuts gebruiken dat is wat mij betreft prima. Ben op zich ook een power user, maar dan een luie :/ , en weet lang niet zoveel shortcuts als de lijst die mg3A hierboven geeft. Intu´tief blijft het niet, maar als je tempo wil maken, dan moet je wel.

Mijn frustratie is dat MS met W8 halfweg is gestopt.De metro interface is innovatief. Maar het OS had verder uitgewerkt moeten worden. Het probleem is dat MS met W7 geen antwoord had op de behoefte aan een tablet OS. MS had beter net als met WP8 (hartstikke mooi, als je het mij vraagt) een tablet OS kunnen bouwen (WT8) of een generiek mobile OS voor telefoons en tablets (WM8), zoals google ook doet. Zolang MS de integratie tussen W7 en WM* nog niet op orde had bleven beide ontwikkelingen gescheiden paden. En pas bij W9 of W10 zou dan de integratie tussen het mobiele en desktop OS kunnen plaatsvinden, maar dan pas als het OS goed adapteert aan de apparatuur waarop ze wordt ge´nstalleerd.

De verkopen van dit moment zeggen me niet zoveel.Het stof is nog niet neergedaald. De upgrade-actie kan een vertekend beeld veroorzaken. Om heel duidelijk te zijn, ik wil helemaal niet dat W8 geen succes wordt, ik denk alleen dat MS het zichzelf heel moeilijk maakt.
@teacup

Bedankt voor de zorgvuldige uitleg. Wanneer je het op deze manier beredeneert ben ik het met je eens dat je shortcuts niet als argument kunt gebruiken dat een OS intuitief is. Dat is scheef, want zoals je al zegt: het moet geleerd worden. Wat dan wordt vergeten is dat wanneer je eenmaal de shortcuts kent, ze intuitief gaan voelen doordat je ze vaak gebruikt. Dat is een heel verschil en ik geloof dat we dat punt ook even vergeten. Voor iets makkelijk is, is het vaak moeilijk of moet je er moeite voor doen.

Wat betreft je frustratie: die begrijp ik. Het lijkt inderdaad of ze halverwege zijn gestopt, echter is dat niet zo. De metro interface is niet anders dan een schermvullend startmenu waarin de snelkoppelingen van het systeem nu gepresenteerd staan als een live tile. Als extraatje hoeven sommige applicaties niet meer gestart te worden en functioneren ze als een widget waarin ze bijvoorbeeld al het weer laten zien zonder het te hoeven openen. Meer is er niet gebeurd.

Echter, het gevoel dat het half af is komt doordat - wanneer je bijvoorbeeld Word opent - je weer in de oude vertrouwde interface komt. Dat wekt verwarring, aangezien je nu een apart scherm hebt voor alleen het startmenu, terwijl als je iets gaat openen je terecht komt op de oude desktop. Ik denk dat MS dit heeft gedaan om de gebruiker niet geheel af te schrikken met een compleet nieuw OS en toch nog oude elementen terug te laten komen. Beter was eigenlijk geweest dat er met een animatie het Word icoon zich zou uitbreiden tot het hele scherm of de helft (mits ingesteld) en je er dan in kan werken. Dan zou het consistenter aanvoelen. Hetzelfde met de instellingen: je gaat terug naar de oude desktop. Beter was geweest om de live tile zich te laten vergroten en daar dan alle instellingen te weergeven. Nu zijn het startscherm en de reguliere desktop gescheiden waardoor het niet af lijkt. Wanneer ze de live tiles zich lieten vergroten zou je de metro interface niet meer uit gaan en zou het OS veel consistenter uitzien. Echter, daarmee waren nog meer mensen terug geschrokken. Dat komt omdat veel mensen niet houden van verandering. Waarschijnlijk heb je gelijk dat ze dit in fasen hadden moeten doen, geloof me, dat gaan ze nu ook doen. Maar het probleem wat ze nu hebben gecreeerd is dat mensen nu al afhaken en dat dat voor versie 9 nog minder amino zal zijn. Ze hebben het startmenu goed veranderd, mooi overzichtelijk - mits je eraan gewend bent - maar ook de oude desktop aangehouden wat een grote fout was. Ik ben het met je eens: MS heeft het zichzelf ook moeilijk gemaakt.
@South_Styler

Nou je reactie getuigt van een open minded benadering, credits! Vooral je suggestie over de OS-applicatie overgang vind ik heel mooi:
Beter was eigenlijk geweest dat er met een animatie het Word icoon zich zou uitbreiden tot het hele scherm of de helft (mits ingesteld) en je er dan in kan werken.
Op een dergelijke wijze communiceer je een gebruiker de overgang van het OS naar de applicatie, en heeft de overgang een goede flow, logica. En dan beter dan we ooit eerder in een OS hebben gehad. Het zou me ook niets verbazen als dit bij MS in de pipeline zit maar eenvoudigweg nog niet gereed was. Als dan ook nog een hub op het scherm beschikbaar blijft waarin parallel draaiende applicaties beschikbaar zijn dan komen we een heel eind.

Waar ik me zelf bijvoorbeeld ook over heb verbaast is dat de live tiles niet dynamisch zijn (WP8). Ze passen zich bijvoorbeeld niet in grootte of kleur aan, afhankelijk van gebruiksfrequentie of urgentie. Gebruik je iets vaak, wordt de tile prominenter. Dit blijkt nog statisch te zijn, heb ik begrepen. Maar ik weet bijna zeker dat deze technologie nog gaat komen. Dat tile systeem kan niet anders dan een prototype voor een dynamische, zich wegende, interface zijn. Weet MS dit voortvarend door te zetten dan laat ze Apple en Google op interfacevlak achter zich. Juist op beperkte schermgroottes zijn dit soort technieken nodig om toepassingen om aandacht te laten concurreren.

Dat deze dynamiek op een desktop systeem, met veel meer ruimte, onder andere voorwaarden zou moeten werken, veel meer knoppen, meer variatie, meer clusteringsmogelijkheden (~Fencer+, een dynamisch, zichzelf configurerende Fencer). M.a.w. treft Windows een desktopmachine aan, dan gaat het los.Misschien een technocraat, maar als je het OS goed laat meedenken, dan zou het met enkele voorkeursprofielen in staat moeten zijn om de interface zo slim in te richten dat gebruikers niet meer hoeven te configureren en tunen in hun interface, 80% goed is goed genoeg. Computers zijn apparaten om dingen mee te doen, tuning van gebruikersomgeving is verloren tijd.

Zover zijn we nog niet.Op zich ben ik niet bang dat mensen na W8 MS niet trouw blijven. Velen slaan een OS'je over. Microsoft kan met deze interface op goud zitten, indien Google en Apple de concepten die aan het eind van het pad liggen dat MS nu is ingegaan niet eerder gaan adopteren. In die zin maakt MS zich dus ook kwetsbaar, door e richting die ze nu in gaat komen een Apple of Google zeker ook op ideeŰn.
veel sneller?? de meeste functies had je met W7 ook gewoon sneltoetsen voor ( natuurlijk niet voor al die "Metro" troep want dat heeft W7 niet)

daarbij merk ik toch dat mensen liever dingen instellen of naar settings gaan dmv muis dan sneltoetsen (tenzij de setting echt heel diep weggewerkt zit) maar daar heb je dan ook weer de search functie voor

[Reactie gewijzigd door Remmes_NT op 28 november 2012 10:45]

Windows 8 werkt significant sneller dan Windows 7. Calibre bv. is niet vooruit te branden op Windows 7 met een grote library in Windows 8 werkt het super. Booten is veel sneller. Zelfs op de trage HD van mijn HP laptop is het zo geboot. En Windows 8 dwingt je anders te werken maar als je je hier in mee gaat werkt het inderdaad sneller. Het probleem is dat veel mensen proberen te werken of ze in Windows 7 zitten. Dan is het inderdaad een ramp.

[Reactie gewijzigd door m3gA op 28 november 2012 11:44]

Maar sommige zijn al heilig ingezegend en niet meer van hun stuk te brengen, en dan begint het evangelie....
Jammer dat je zo reageert. Ik geef gewoon mijn mening gebaseerd op mijn ervaring. Als je er niet mee eens bent kun je hier gerust op reageren maar ik vind dit geen gepaste reactie.
Ow, en een beperkte user review over iets is stellig iets beweerd gebaseerd op die paar dingen, Calibre? en booten moet maatgevend zijn ?

Je zegt niet dat je je mening verkondigt, nee, je stelt klakkeloos dat Windows 8 snellers. Verder leg je het probleem bij verstokte windows 7 gebruikers, ook al een compleet uit de lucht gegrepen verzinsel.

Ben iig blij dat je toegeeft dat het slechts jouw mening is, dat maakt het duidelijker waar we jouw reactie moeten plaatsen.
Ik snap al dat geblaat niet over teruggaan naar Win 7, we zitten hier op Tweakers net, denk dat de meesten hier wel een jaar of langer met Win 8 hebben lopen klooien.

Zoals bij elke nieuwe Windows release zijn er altijd mensen die klagen en bij hun oudere versie blijven.. Denk dat over 2 jaar de meerderheid ondanks scepsis over is op Windows 8..

Ik had Win 8 eerst als dualboot. Maar nu gewoon als mijn standaard os, ja wel met stardock start 8, omdat het kan...

Ik vind de tiles zelfs op mijn desktop ok, zeker in samenwerking met mijn mediacenter remote....


En @ Remmes_NT boot ze maar eens naast elkaar op gelijkwaardige systemen, zie je direct dat Win 8 sneller is zelfs met het laden van tiles erbij..

[Reactie gewijzigd door emailjunkie op 28 november 2012 10:54]

heb ssd in laptop en W8 boot even snel als W7 deed, (okÚ het scheelt misschien 3 seconden) misschien dat het met HDD wat uit maakt (zal mijn desktop ook naar W8 upgraden binnenkort) maar zoals ik al zeg ssd is eigenlijk even snel en een SSD word gewoon de toekomst kwa OS opslag
Netjes van Microsoft!

Ik heb overigens Windows 8 tegen beter weten ge´nstalleerd en ben er heel tevreden mee. Al mijn applicaties doen het prima, geen problemen met drivers, mijn computer start veel sneller op, dus ik begrijp alle commotie niet zo.

Ik verwacht binnenkort een nieuwsbericht wat er ongeveer zo uit komt te zien:

Uit onderzoek is gebleken dat de meeste mensen die zeuren over Windows 8, dit doen zonder zelf met Windows 8 gewerkt te hebben. "Ze hebben last van kuddegedrag", legt een onderzoeker uit. "Mensen horen negatieve verhalen over iets en aangezien mensen graag onderdeel zijn van een groep gelijkdenkenden, sluiten ze zich aan bij deze negatieve mensen zonder zelf ervaring te hebben over het onderwerp", vervolgt hij.
Natuurlijk is het mooi voor Microsoft dat ze zoveel licenties hebben weten te slijten. Het is dan ook wel een besturingssysteem dat heel stabiel en snel werkt. Taksmanager is standaard veel uitgebreider, gelijktijdig kopieren gaat veel sneller. Als ze nou ook nog zelf een plugin uitbrengen om de Metro-interface te disablen in plaats vna dit over te laten aan third-party tools zou het helemaal geweldig zijn.

Ik vraag mij wel af hoe duidelijk dit beeld is. Ik wil even los laten dat Windows 7 ook voorgeactiveerd zal zijn geleverd aan oems. Wel is het zo dat Windows 8 Upgrade aanzienlijk goedkoper en makklijker geimplementeerd zijn dan dat bijd e Windows 7 upgrade was bij de launch. Ook lees ik nergens of er onderscheid wordt gemaakt tussen Windows 8 voor de PC en de mobile.

Nogmaals, Windows 8 heeft potentie, maar momenteel is de Metro-infterace het grootste probleem. Mensen gebruik ofwel third party tools voor het uit te schakelen of sneltoetsen om er omheen te breien (zie m3gA's formidabele uitleg over de tekortkoming van de Metro-interface bijvoorbeeld). Het grote probleem van third party tools die de Metro-interface uitschakelen is eigenlijk heel simpel; wie garandeerd dat een random Windows update niet de third-party tool broken maakt? Het zou prettige zijn als deze via MS zelf zou worden aangeleverd. Ik snap dat ze die knieval uit marketing technische overwegingen niet willen maken maar volgens mij hebben ze uiteindelijk alleen zichzelf daar mee.

Sometime you got to admit defeat and just go with it.
Nette cijfers van MS. De winst zal wel lager zijn door lage prijs van het besturingssysteem, maar de Store zal dat in de toekomst wel weer een beetje opkrikken.

Helemaal netjes als je bedenkt dat de meeste Windows 8 apparaten (voornamelijk tablets) eigenlijk nog uit moeten komen of breed verkrijgbaar moeten zijn.

Zo zullen nog aardig wat mensen wachten op de Surface Pro denk ik zo

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 28 november 2012 09:51]

Doen ze goed! Ik werk nu ook 2 weken met Windows 8. Zowel prive op mijn game laptop als op mijn werk laptop (ben systeembeheerder). De eerste dagen moest ik echt wennen maar nu na een week of 2 moet ik zeggen dat ik toch best positief ben. Mounten van ISO's, pauzeren van netwerk moves/copies zijn bijv al 2 erg handige features.

De eerste dagen Stardock start 8 geinstalleerd maar deze gelijk weer verwijderd omdat ik de metro interface wilde gebruiken/testen. Met Oblytile heb ik tiles gemaakt van al mijn management tools op mijn werk laptop en deze netjes gegroepeerd. Ik ken nu ook de meeste keyboard shortcuts uit mijn hoofd en het werkt allemaal naar behoren.

Ieder zijn eigen mening natuurlijk maar soms lijkt het wel of mensen hun mening al klaar hebben voordat ze er echt serieus iets mee gedaan hebben. Beetje de "change is baaaaad" houding..
Schitterend. Er wordt een gerucht verspreid dat Microsoft de vraag naar Windows 8 tegen vindt vallen, en iedereen buitelt in de comments over elkaar heen om "Zie je wel! Altijd al gezegd!" te roepen!

Nu worden er door Microsoft zelf harde verkoopcijfers naar buiten gebracht, en iedereen buitelt over elkaar heen om "Kan niet! Dat komt door X, of als je kijkt naar Y zal je zien dat..." te roepen.

De wens lijkt ook hier maar weer eens vader van de gedachte. :)
Het kan wel kloppen, maar dit klinkt meer als een marketting stunt, en dus kun je concluderen dat er inderdaad gewoon naar de activatie server van MS gekeken wordt.
Normale klanten (zie mensen die niet zo'n tweakers en up2date zijn als wij) zullen dit gewoon kopen en installeren omdat MS dit als een soort van update uitgeeft, so you cannot blame the individual normal users ;)

Wel vind ik dat hele Metro interface niet werken op desktops nog steeds.
Mijn zusje had nog niet eens gehoord van Windows 8 totdat ik haar het liet zien.
Metro interface liet ik zien, en toen begon ze gelijk al "oh dat ziet er onhandig uit", en ze vroeg direct de start menu terug.... Dus ja... Mijn oma zal ik er maar niet mee opzadelen >_>
Ze tellen alles mee. Ook niet-verkochte w8 apparaten met w8 er op.
en toch weten jij en ik beide dat dit aantal weldegelijk door de goedkope prijs komt
Ik draai Windows 8, met Start8 (mijn zusje dit ook laten installeren).
Krijg je de normale start menu ook weer terug, en werkt nu lekker en flexibel weer zonder die Metro troep van MS.
Lekker snel opstarten doet ie ook, en tot nu toe weinig gezeur gehad.

Jammer dat MS nog geen optie zelf in heeft gebouwd om het Start menu terug te krijgen of metro als default te kiezen.
StarDock heeft dus nu een kleine gat in de markt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013