Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 60 reacties, 18.239 views •

Microsoft is naar verluidt bezig met een softwareupdate voor Windows Phone 8 met de codenaam Apollo Plus. Deze update zou onder andere vpn-ondersteuning aan Windows Phone 8 toevoegen en enkele bugs repareren.

Volgens The Verge, die zegt de informatie van een niet nader genoemde bron te hebben, werkt Microsoft al aan de Apollo Plus-update omdat er niet voldoende tijd was om de verbeteringen direct bij de release van Windows Phone 8 door te voeren. Windows Phone 8-apparaten zijn sinds deze maand beschikbaar. De nieuwe Apollo Plus-versie zou als hij uitkomt over-the-air binnenkomen bij gebruikers. Volgens de bron zou de nadruk bij de update liggen op het repareren van bugs, zo moet de nieuwe versie voorkomen dat de wifi-verbinding per abuis wordt afgesloten en worden ook een aantal audio-bugs gerepareerd.

Alhoewel er vooralsnog geen verdere features bekend zijn, is het mogelijk dat Microsoft er voor kiest om tijdens de ontwikkeling nog meer functionaliteit aan de update toe te voegen. Daarbij lijkt een verbeterde weergave van notificaties de grootste kanshebber te zijn, omdat Microsoft eerder al aangaf hiervoor geen tijd te hebben gehad voor de release van Windows Phone 8. Volgens The Verge zou Microsoft van plan zijn om Apollo Plus te tonen tijdens het Mobile World Congress, dat in februari volgend jaar wordt gehouden.

Reacties (60)

Zouden ze dan ook die hack in de store hiermee dichten?
(trial versie downloaden en unlocken tot volledige versie, nieuws: Hacktool maakt gratis gebruik betaalde Windows 8-apps kinderspel
Wellicht, houd er wel rekening mee dat Windows Phone 8 niet exact hetzelfde is als Windows 8. Ze draaien enkel op dezelfde kernel. Verder is het misschien mogelijk om dezelfde hack uit te voeren door .xaml bestanden op de telefoon aan te passen maar dat is vrij lastig om te doen.
De hacktool maakt gebruikt van traditionele windows vensters, niet van de nieuwe Metro interface. Dat wil zeggen dat dat de hacktool alleen op Windows 8 Pro draait. Ik zie dus niet waarom ze iets op de ARM versie moeten fixen.
En op Windows 8, aangezien dat het desktop OS is. Pro is een versie van het desktop OS. Jij bedoelt windows phone 8.
Leuk weetje dat zeer weinig mensen lijken te weten: De ARM versie van windows 8 heeft ook een klassieke desktop interface. Je kan alleen geen x86 applicaties draaien om voor de hand liggende redenen.
Dit artikel gaat over Windows PHONE 8 in tegenstelling tot het artikel waar jij naar verwijst wat over Windows 8 gaat.
Wat een gerucht zeg, nee microsoft brengt een (mobiel) os uit om er vervolgens nooit meer wat aan te doen... Een beetje een slap nieuwsbericht tweakers.net.
Inderdaad. Ik heb nog 2 geruchten hoor; Google werkt aan een nieuwe Android versie en Apple werkt aan een nieuwe iOS versie!
Niet verder vertellen, maar Samsung schijnt ook aan een opvolger voor de Galaxy S te werken...
Haha.

Nee.

Het gerucht is niet DAT er een update komt, maar WAT er in die update komt. Blijkbaar VPN en een featurechange zodat wifi niet uit gaat.

(dat is namelijk niet een bug maar een energy-saving feature)
Lijkt me niet zo'n gek nieuws?
Lijkt me vrij normaal dat er meteen aan updates wordt gewerkt nadat de software "klaar" is.
Niet echt news worthy dan ook imo :P
Het is wel nieuwswaardig omdat mensen die nu voor de keuze staan om een telefoon te kopen deze info mee kunnen nemen. Je kunt er vrij zeker van zijn dat alle nieuwe WP8 telefoons die je nu kunt kopen ook die update zullen krijgen.
Bij info over features in een toekomstige android versie kun je eigenlijk niet zeker zijn dat de telefoons die je dan koopt ook die versie zullen krijgen.
Bij info over features in een toekomstige android versie kun je eigenlijk niet zeker zijn dat de telefoons die je dan koopt ook die versie zullen krijgen.
Jij misschien niet, maar mijn praktijk ervaring vertelt mij dat ik rustig het topmodel van Samsung, HTC of Sony kan kopen en minimaal een jaar lang de nieuwste versie krijgen. En het nijgt zelfs meer naar 2 jaar dan naar 1 jaar :)

De goedkope modellen ook als ik om me heen kijk maar dat zijn er zo veel dat ik daar niet een globale uitspraak over kan doen omdat ik het niet allemaal weet :)

Ik zou juist bij MS huiverig zijn, ik verachte ook dat alle WP 7.5 toestellen makkelijk WP8 zouden krijgen, maar dat gebeurt ook niet! Nu zijn in het verleden behaalde resultaten natuurlijk geen garantie voor de toekomst,, maar die vlieger gaat dan toch ook op voor je blijkbaar slechte ervaring met Android updates ;)
Ik zou juist bij MS huiverig zijn, ik verachte ook dat alle WP 7.5 toestellen makkelijk WP8 zouden krijgen, maar dat gebeurt ook niet!
Dat was dan geheel onterecht aangezien MS die belofte nog nooit heeft uitgesproken. Dus die verwachting van jou is nogal ongegrond.

Daarbij laten ze de WP7.x bezitters niet echt in de kou staan, aangezien 7.8 in de planning zit en zelfs nog een update daarna.
Daarbij zijn WP7.x bezitters gegarandeerd van deze update, iedereen zal de update krijgen. Maakt niet uit welk model je hebt.
En dat is dus meer dan 2 jaar.
Dus die huiverigheid van je is geheel ongegrond.
Mar wel alle Windows Phone toestellen kregen Windows 7.5 en krijgen 7.8, dat heeft Microsoft weer goed geregeld.
Goed dat Microsoft durft 'toe te geven' dat Windows Phone 8 dus nog niet helemaal af was, voorzover een besturingssyteem ooit af kan zijn.

Critici zullen wel roepen dat Microsoft te vroeg was met het lanceren, echter is geen een release volledig bug-vrij en kan er altijd wel wat verbeterd worden...
Ik denk niet dat Microsoft dat toegeeft, of ooit zal toegeven.
Overigens werkt Microsoft, net zoals bijna elk ander softwarehuis, continue aan de volgende releases.Op het ogenblik dat en softwaretitel RTM gaat, is al lang en breed een team bezig aan de opvolger(s)
Volgens mij in een podcast van Hanselman of Guthrie werd aangegeven dat Microsoft (wat betreft web en .NET development) een double scrum methode toepast bij development van een onderdeel. Iteraties waren 14 dagen en zodra team A op de helft van hun iteratie is, begint team B aan de volgende iteratie.

Door de vele, maar korte, iteraties kan microsoft zeer regelmatig de open source repository updaten. EF en MVC zijn op deze manier in korte tijd zeer snel gegroeid..

Wel is het jammer dat Microsoft niet eerder de Connect, MSDN en TechNet communities eerder heeft gevraagd om feedback op Windows 8..
Microsoft geeft toch helemaal niet toe dat Windows Phone 8 nog helemaal niet af was? Ze geven hoogstens toe (zodra ze het gerucht bevestigen) dat het nog altijd beter kan. Maar zoals je zelf al zegt, dat kan natuurlijk altijd.
Ze hebben het niet toe gegeven en het is namelijk een gerucht.
Als Windows Phone 8 gebruiker (die overigens geen klachten heeft over de stabiliteit) ben ik blij om dit bericht te lezen, en ben ik zeer benieuwd wat voor toevoegingen er eventueel bij gaan komen. Laat maar komen!
waarschijnlijk mag je een updatepakket verwachten gelijkend op eens Servicepack voor Windows: updates, maar (bijna) geen nieuwe funtionalitiet
Ik denk dat het wel anders is, als voorbeeld Android 2.3.

Android 2.3.3: Geen mogelijkheid tot videobellen

Android 2.3.4: Mogelijkheid tot videobellen.

Het zal niet zo zijn bij alle updates hoor maar er kunnen grote verschillen in zitten.

[Reactie gewijzigd door max998 op 27 november 2012 17:33]

Zijn ze niet altijd met een update bezig? Allesinds heb ik geen van de meest voorkomende klachten. De batterij gaat op zich gemakkelijk 1 dag mee ( HTC 8X) en heb geen random reboots. Allesinds zie ik wel uit naar de VPN ondersteuning.
Ik heb geen ervaring met Windows Phone 8, maar het verbaasd me toch dat die niet van bij de start VPN functionaliteit heeft. Ik had het gevoel dat Microsoft wat meer mikte op de zakelijke markt, maar dan heb je toch op zijn minst vpn nodig.
Ik verbaas me er ook over maar aan de andere kant is het natuurlijk niet de meest belangrijke feature. De meeste zakelijke MS producten zijn via Apps of HTTPS beschikbaar.

Exchange (of ander mailproduct), sharepoint, etc werken via allemaal via HTTPS.
Microsoft heeft een slechte reputatie als het gaat om updates en dit soort berichten, hoeveel mensen hebben ze wel niet belazerd toen bleek dat ze voor de Nokia Lumia 800 helemaal geen WP8 gingen maken, en dat van de Official Partner.....

Voor mij nooit een Windows Phone meer, omdat ze zoveel rommel op de markt hebben gebracht de afgelopen jaren, zo traag en zo onhandig zie ik er niets meer in, en ik denk dat het voor een hoop gebruikers jaren zal gaan duren voor ze weer een WP willen gebruiken.
Volgens mij is er nooit bevestigd dat er op de Lumia 800 WP8 zou komen, zo heb ik zelf ook een Lumia 710 en geen WP8, ik zeg: " lekker fucking boeiend " de apps die gemaakt worden voor WP8 draaien ook op WP7 welliswaar wat minder snel maar dat komt door de ondersteunde processors.

Ik snap dat constante geblaat niet over updates, je koopt een product zoals het is. Op dat moment voldoet het aan je eis.

Dan zijn er natuurlijk nog de azijnpissers (die gaan zeggen, maar wat als ik weet dat het niet aan mijn eis voldoet maar met WP8 wel) dan had je het toestel maar moeten kopen met WP8 vooraf geinstalleerd. (of wil je dan weer WP9 hebben?)

Niet om Android of Apple gebruikers en fabrikanten te beledigen maar die hebben ook maar een beperkte support, de Lumia 800 is nu ook al meer dan een jaar oud. Meeste kopers van een Android telefoon kunnen er wel vanuit gaan dan hun device niet geupdate wordt na deze tijd. (of ze moeten er heeeeeeeeel lang op wachten, dan is de communitie de fabrikant meestal voor)

En wat wil je nou, WP8 op je Lumia 800 die constant gaat vast lopen omdat het de software niet trekt, iedereen die deze nonsense uitspraken maken moeten hun mond met ductape afsluiten en nooit meer proberen te verwijderen.
Bepaalde apps voor WP8 zullen niet werken op WP7. Dit omdat WP7 een aantal zaken niet ondersteunt. Zo is het niet mogelijk om voor WP7 native code te gebruiken, terwijl dit voor WP8 wel mogelijk is (dit gaat belangrijk zijn voor games en iOS ports). Alle WP7 programma's werken wel voor WP8

De uitleg waarom WP8 niet zou draaien op een WP7 phone is maar flauw.
Uitspraken 2011: "WP7 is zo licht dat er geen dual core nodig is, terwijl Android minstens een dual core nodig heeft". Een paar maand later wordt WP8 zelfs niet uitgegeven voor een single core.
Ondertussen heb ik hier een single core Sony Xperia Ray liggen met een gelijkaardige proc als die gebruikt werden in de WP7. Deze draait nu heel vloeiend Jelly Bean (ook al is Sony gestopt bij ICS).
Bepaalde apps voor WP8 zullen niet werken op WP7. Dit omdat WP7 een aantal zaken niet ondersteunt
En dat probleem is er op dit moment niet bij Android?
Kan ik alle 4.2 apps draaien op 2.3?
Een paar maand later wordt WP8 zelfs niet uitgegeven voor een single core.
Dat is onjuist, de Lumia 510 is een single core met WP8:
bron

[Reactie gewijzigd door Vexxon op 27 november 2012 14:21]

Volgens jouw bron: De nokia Lumia 510 is een WP7.8 toestel, Geen WP8

Android 2.3 draait op dit moment nog vrij veel apps. Oa laatste versies van de google apps, play store. Zowat iedere game die nog uitkomt is compatibel met <2.3, omdat er geen reden is om de target naar 4.0 te zetten (zeker niet voor native C apps).
Als je als developer geen gebruik maakt van specifieke 4.0 features, kan je de target instellen naar de laagste die je nodig hebt.

De grote uitzondering is Google Chrome en een aantal tablet-apps (voor tablets is de "fragments" api interessant, omdat je hier een betere tablet ui kunt mee maken die ook nog compatibel is met een telefoon).

Ook kan je op zowat elke telefoon die android 2.3 draait ook nog ICS of Jelly Bean plaatsen, al is het niet via officŽle weg.
BTW: op youtube staat een filmpje van iemand die Jelly Bean op de originele G1 heeft geplaatst, en het nog redelijk werkt ook (G1 = de telefoon met android 1.5)
Je hebt gelijk verkeerd gelezen, excuus.
De reden dat deze telefoon overigens nog op 7.8 draait is omdat het een puur budgettoestel is, daarbij zal het toestel nog steeds updates krijgen.
Bepaalde apps voor WP8 zullen niet werken op WP7
Klopt niet alle apps. Maar ik vraag me af waarom je dit aanstipt.
Je geeft namelijk de gelijkenis met Android zelf al aan:
Android 2.3 draait op dit moment nog vrij veel apps.
Maar dus niet alle apps
Zowat iedere game die nog uitkomt is compatibel met <2.3
Maar dus niet alle games.

Dus hoe is dat anders bij Android? Niet dus.
Noem eens 1 game uit de play store die niet draait op 2.3?

Ik ben al 5 minuten aan het zoeken, en ik vind er geen enkele tussen de "premium titles"

Het verschil tussen 2.3 en 4.0 is toch een heel stuk kleiner dan WP7.8 en WP8 op dit vlak. WP8 brengt native code. Als er binnekort veel apps gaan geport worden naar WP, dan gaat dit een vloedgolf van Android/iOS ports zijn met native code. Al deze apps gaan dan enkel werken op WP8.

En opnieuw, Jelly Bean kan geÔnstalleerd worden op de oudste android. Hoe doe je dat op WP? Dit is trouwens het equivalent van het installeren van WP8 op een WM6.5 toestel (android ICS is te installeren op een HTC HD2 met origineel WM6.5)
Noem eens 1 game uit de play store die niet draait op 2.3?
Je geeft het aan in je eigen reactie:
Zowat iedere game die nog uitkomt is compatibel met <2.3
'Zowat' is niet alle.
En als je na 5 minuten niets gevonden hebt wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
omdat er geen reden is om de target naar 4.0 te zetten (zeker niet voor native C apps).
En zo werkt het met WP precies hetzelfde. Zolang je geen gebruikt van de API's welke specifiek zijn voor WP8 zullen ze gewoon ook op met WP7 kunnen draaien. In ieder geval met minimale inspanning.
Ik wil hiermee geen kritiek leveren op Android, ik wil alleen aangeven dat de kritiekpunten voor WP niet heel veel anders zijn dan voor Android.
En opnieuw, Jelly Bean kan geÔnstalleerd worden op de oudste android. Hoe doe je dat op WP?
En opnieuw, is je toestel dan nog langer bruikbaar dan een maand? is ie dan nog steeds vooruit te branden?
Het feit dat het kan wil nog niet zeggen dat het logisch is, er kan zoveel.
Native code is net iets meer dan een api. Dit geeft de mogelijkheid om games te porten. Iets waar wp7 uit de boot mee zal vallen. Ook ports van windows 8 vallen eruit.

Ics op een oude singlecore is best bruikbaar. ik heb hier zo'n hdmi stick met android ics op een 900mhz single core cortex a8. Doet het prima in full hd.
Verschrikkelijk! Ik heb mijn Eigen budget-telefoon "geupgrade" met cyanogenmod 7 en 9. Ze werken allebei voor geen meter. Niet stabiel, langzaam, vol bugs. Ik moet mijn telefoon na uitschakeling opstarten door drie fysieke knoppen tegelijk in te drukken, in het boot-menu mijn dalvik cache deleten, gewone cache deleten, en dan nog eens rebooten, en dan werkt ie pas! Ik ga voor de HTC 8s, ik heb t gehad met android.
De iPhone 3GS is in juni 2009 op de markt gebracht en iOS 6.1 dat nog moet verschijnen wordt nog steeds ondersteund op dat toestel. Dat is dus ruim 3.5 jaar na de introductie van het toestel. Nu is het toestel nog wel lang geleverd (als 'budget' iPhone).

De iPhone 3G wordt niet meer ondersteund. Daar stopte de ondersteuning in november 2010 (ruim 2 jaar na de introductie van het toestel).

Je statement dat Apple gebruikers dus ook maar beperkte support hebben klopt wel, maar de periode is wel een stuk langer dan bij de meeste andere toestellen.
Ik wist dat deze reactie zou komen, kinderachtig hoor... Op je teentjes getrapt?

Neem ik dan ook niet een Android als voorbeeld?

Het lijkt me vrij logisch dat een apparaat van bijna 1000 EUR (refereert naar iPhone 5 64GB) langer support heeft dan een van prijsklasse 200-400 EUR. (Refereert naar Galaxy serie en eventueel Nokia Lumia's)

Zo nu kun je over deze reactie weer klagen.

Ik quote mezelf even: "

Niet om Android of Apple gebruikers en fabrikanten te beledigen maar die hebben ook maar een beperkte support, de Lumia 800 is nu ook al meer dan een jaar oud. Meeste kopers van een Android telefoon kunnen er wel vanuit gaan dan hun device niet geupdate wordt na deze tijd. (of ze moeten er heeeeeeeeel lang op wachten, dan is de communitie de fabrikant meestal voor)

"

Dus niet oneindig! vergeet je trouwens niet de Ipad 1? Deze werd gelanceerd op 23 Juli 2010 en wordt ook al niet meer geupdate. Dus maar ietsje meer als 2 jaar aangezien iOS 6 nog niet zo lang uit is.

De Lumia waar dit hele verhaal over begonnen is krijgt ook nog een update naar WP7.8 dus blijft ook nog gedurende langere tijd gesupport of dit 2,3 of 4 jaar is weet niemand. Het krijgt alleen geen WP8, maar dat was al bekend.

Ik ga echt twijfelen of ik nog wel op deze site wil blijven, zodra je iets zegt of duidelijk probeert te maken wordt je aangevallen door een of andere fanboy/girl van een bepaald product. Haal jij ook de ductape maar tevoorschijn.

[Reactie gewijzigd door ReDnAx1991 op 27 november 2012 11:52]

Niet vergeten dat jullie wp 7.8 binnenkort krijgen. En dit heeft de belangrijkste features van wp 8 zoals beter lockscreen en kleinere live tiles. Dus zo slecht komen jullie er toch niet vanaf vind ik.

Ben blij dat ze eindelijk vpn toevoegen. Wat een noodzakelijke feature is voor veel mensen en de reden waarom mijn schoonvader aan het twijfelen was over de wp.

[Reactie gewijzigd door manmad op 27 november 2012 10:49]

Maar wel alle telefoons met Windows Phone 7.5 en 7.0 kregen een update naar Windows Phone 7.8.
LG Optimus 7 ook ? :+ Kon het niet laten.
Stikkum had ik wel gehoopt dat ze niet achter over leunen bij Microsoft. Jammer dat nog niet bekend is wanneer wij op een update kunnen rekenen?
Ben benieuwd of die er eerder zal zijn dan de Lumia 920 ;-) Kom op Nokia!
Daarbij lijkt een verbeterde weergave van notificaties de grootste kanshebber te zijn
lijkt me volstrekt onnodig, want volgens de fans werken de notificaties in de huidige vorm al perfect. Gelukkig, voor de iets minder idolate gebruikers, ziet Microsoft dat iets genuanceerder.

Dat biedt enig uitzicht voor de iets minder enthousiaste gebruikers van een touch interface op een niet touch georienteerde desktop. Misschien komt daarvoor ook ooit een update.

Verder lijkt me dit non nieuws.

* Gerucht: Water is nat.
Het ontbreken van een notificatiecentrum is toch echt het grootste gebrek aan Windows Phone... Vooral notificaties van minder gebruikte apps loop je daardoor snel mis omdat die niet hoog op je homescreen staan of misschien helemaal geen live tile hebben. Daarnaast is een notificatiecentrum ook voor veel gebruikte apps gewoon handig. :)
... Verder lijkt me dit non nieuws. ...
Mij lijkt het daarentegen nieuws omdat vpn-ondersteuning voor smartphones in een zakelijke omgeving handig kan zijn. Dit was een gemis bij WP.
Verder is een verbetert WiFi-beleid handig.

Een gerucht over een nieuw notificatiecentrum is bijzaak.

[Reactie gewijzigd door hieper op 27 november 2012 09:20]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True