Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 38, views: 10.452 •

Uitgever BigBen Interactive heeft bevestigd dat de pc-versie van Test Drive: Ferrari Racing Legends niet meer op de markt zal komen. Waarom de pc-versie van de racegame geschrapt is, is niet bekend. De game verscheen in juli voor de Xbox 360 en PlayStation 3.

Website DSO Gaming ontdekte dat BigBen Interactive de pc-versie van Test Drive: Ferrari Racing Legends geschrapt heeft en een medewerker van de Nederlandse vestiging van de uitgever heeft tegenover Tweakers bevestigd dat de pc-versie van de racegame van de baan is. Waarom de pc-versie geschrapt is, kon de medewerker echter niet aangeven, al vormen de matige cijfers die de game scoorde in reviews wellicht een verklaring. Van de racegame verscheen begin juli een versie voor de Xbox 360 en PlayStation 3. Een versie voor de pc stond op de planning en moest oorspronkelijk tegelijk met de consoleversies verschijnen.

Ferrari Racing Legends is een speciale editie van de langlopende Test Drive-serie, waarin enkel auto's van het Italiaanse merk opgenomen zijn. Er kan geracet worden in 50 verschillende modellen, verspreid over diverse racedisciplines. Ferrari staat echter niet toe dat er in de game aan de auto's gesleuteld wordt, doorgaans een geliefd onderdeel van racegames. De game verscheen tegelijk met de viering van het 65-jarige jubileum van de autobouwer. De game werd gemaakt door het Engelse Slightly Mad Studios, dat daarvoor twee games in de Need For Speed-serie maakte.

Trailer met o.a. de 125 S, d allereerste Ferrari

Reacties (38)

troll of gewoon heel slecht geinformeerd?

On topic: Hoezo is sleutelen aan auto's een geliefd onderdeel?
Dat kan in bijna geen enkele racegame meer, waar zijn de tijden waar je elke motoreigenschap en het uiterlijk van je bakkie kon tunen en aanpassen.
En als jij nou met een bronvermelding komt?

On topic: Jammer dat ze PC-versie schrappen. Zat er best wel naar uit te kijken.
Vroeger was Ferrari echt hét automerk. Ik vind het maar een saai merk geworden. Veel te veel plastic en computerbesturing. De magie van van de vorige eeuw is ondertussen wel vervlogen.

Wil je vandaag de dag een beetje een sportwagen hebben kom je toch al gauw bij Aston Martin, Lamborghini of zelfs Lexus.

Ik wil geen spel waar ik enkel uit Ferrari's kan kiezen. Wel wil ik variatie en vrijheid. Daarom vond ik Test Drive Unlimited 2 een lekkere game. Gewoon vrij rondscheuren op Ibiza. Heerlijk !

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 22 november 2012 13:25]

Ik moet zeggen dat ik Need for speed: Porsche unleashed een episch spel vond, ik denk dat dat met dit spel ook wel zou kunnen als ze wat leuke challenges erin maken. :)
Inderdaad Porsche unleashed was (voor toen) zeer realistich te noemen en was echt super!
Need for Speed 5, beter bekend als Porsche Unleashed 2000 was inderdaad een topper, top op heden de beste uit de NFS reeks als je het mij vraagt.

Had een goede mix van arcade/simulatie, net genoeg om dat beetje extra eruit te halen, zonder uren met in-afstellingen bezig te zijn.

Wel was er de mogelijkheid om 'realistische' upgrades uit te voeren als bv een lichter vliegwiel. Niet veel later werd er gesmeten met spinners, turbo''s en nitro in de underground series.

Van klassiek tot moderne porsche's, zoiets in een nieuw jasje zou ik ook wel zien zitten bij Ferrari. Lekker races afwerken in een 250 GTO.
Porsche vind ik zelfs nog saaier als Ferrari. Lijken allemaal als 2 druppels water op elkaar.

Zoals ik al aangaf wil ik gewoon varatie in een racespel. Voldoende merken, voldoende types en waar het kan ook de nodige tweaks.

Wat ik in TDU2 geweldig vind is de complete vrijheid die je er hebt. Gewoon doen waar je zin in hebt. Beetje touren, beetje racen, omgeving bekijken ... heerlijk !
Vreemd, Project Cars wordt ook gemaakt door Slightly Mad Studio's en deze is (vooralsnog?) pc only. Zo te zien gebruiken ze wel dezelfde engine, dus ik snap niet waarom TD: Ferarri niet op de pc uitkomt.
Haal de cijfers er maar bij en je zal het zelf zien.
Ik snap alleen niet waarom wij cijfers moeten opzoeken om jouw bewering te onderbouwen? :? In 2012 zouden de verkopen met 230% gestegen zijn, dus ik zou eerder zeggen dat je er gigantisch naast zit. (bron, pagina doet het half hier ivm filtering op mijn werk)

[Reactie gewijzigd door CptChaos op 22 november 2012 15:45]

pagina doet het half hier ivm filtering op mijn werk
Nee hoor het is gewoon een kapotte pagina. Probeer deze eens: http://gamesgoldenage.com...nsole-game-sales-down-28/
De PC markt heeft al een tijdje een aardige opleving anders. Ook steeds meer onwikkelaars stoppen meer tijd in hun PC ports zoals Square Enix die games als Deus Ex Human Revolution en Hitman geport hebben naar de PC door het Hollandse bedrijf Nixxes die allerlei extra PC grafische opties toevoegd.

Steam heeft hier ook een groot aandeel in.
http://i.imgur.com/Eo9kJ.png

Windows is nooit weg geweest als spel platform. Als je voorbij de Halo's weet te kijken tenminste. Console fanboys vergeten altijd mega hits als WoW, The Sims die enorm goed verkopen en dat al jaren lang doen.

Oh en de web-browser spellen, aparte groep. Dus Farmville wordt in deze graph NIET geteld als een Windows spel.

FPS spelers schreeuwen hard maar zijn eigenlijk maar een klein deel van de markt. Het is een beetje alsof je door MTV te kijken denkt te kunnen bepalen welke muziek wordt verkocht. Niet dus. De markt is veel breder dan de meeste media aangeven. Kijk bij de Mediamarkt maar eens naar de grote van het PC spel aanbod vs een console. Ja, ook de kinder spelletjes tellen mee.
Mooie link. Leuk dat dos nog lekker door suddert, moet zeggen dat ik nog wel een aantal dos games geïnstalleerd heb. Zeker op mijn laptop waarbij games als settlers 2 prima te spelen zijn.

Tja, je moet dat geneuzel van console fanboys een beetje negeren. Het is allemaal PR hype aan het begin van elke console cycle om mensen te doen geloven dat de pc er niet toe doet zodat ze de nieuwe console gimmick kopen.

Er is een reden dat massmarket smaakloze games zoals COD en BF3 niet zo bijzonder goed verkopen en dat is dat er vele malen meer games en daarmee keuze en concurrentie op de pc is. Er zijn vele malen meer indie developers en piepkleine uitgevers op de pc markt dan op de consoles. Daarnaast zijn er veel meer genres op de PC dan consoles.
Tja, dan moet je wel van heel goede huize komen. Zeker omdat ik merk dat PC gamers wat afwachtender en minder gevoelig voor hype en PR zijn.

En piracy? Hoe kan het dan zijn dat indie developers op de PC bakken met geld verdienen? Of dat de steamsales jaar na jaar record winsten haalt? Of dat kickstarters zoals Star Citizen veel meer ophalen dan gevraagd? Nee, ik denk dat piracy voornamelijk van twee type mensen komt: 1) mensen die de game niet kunnen betalen en dus toch geen klant zijn en 2) mensen die de game even spelen maar er nooit ook maar 1 cent voor zouden betalen omdat ze de kwaliteit te slecht vinden (dus ook geen klant). Zoals de voorbeelden hierboven zijn er dus veel meer dan genoeg mensen bereid om voor goede producten te betalen.

PC dood? Laat me niet lachen, het is het grootste platform.
Er is weinig mis met Cod en BF hoor, gewoon solid FPS games. En niet bijzonder goed verkopen? CoD is al een aantal jaar achter elkaar de grootste entertainment launches dus in vergelijking met films, boeken, games etc het best verkochte product.
Tja, je moet dat geneuzel van console fanboys een beetje negeren. Het is allemaal PR hype aan het begin van elke console cycle om mensen te doen geloven dat de pc er niet toe doet zodat ze de nieuwe console gimmick kopen.
Beetje makkelijk om te doen alsof die hele discussie is opgestart door console fanboys. Lees hier bijvoorbeeld de mening van de woordvoerders van diverse grote game studios: http://www.tweakguides.com/Piracy_5.html. Ik weet dat het uitspraken van enkele jaren geleden zijn maar ik denk niet dat de grote studios er op dit moment fundamenteel anders over denken.

En ook de rest van het betreffende artikel is niet van een console fanboy. In de introductie zegt de schrijver: "As a long-time PC gamer, I have to confess that I've become extremely frustrated with reading the numerous discussions and articles on piracy.".
mooie grafieken, heb je misschien ook een bron van het onderzoek waar dit uit voortkomt? niet dat ik het niet geloof; ben gewoon benieuwd :)
Dat is het probleem een PORT Laten ze maar PC games maken en dat porten naar de consoles, dan merk je niets van de slechte besturing.
Hm maar veel games waarbij je bijv: slome, langzaam,normaal,sneller,snel etc kan rennen hie doe je dat met een keyboard? Voor zover ik weet is elke game op de pc nog altijd beperkt wanneer je het met keyboard+muis speelt, en kan je dus nog steeds alleen maar normaal lopen OF rennen met bijv shift erbij. Zo zal ik geen ac3 spelen.
Is maar een klein puntje hoor. Ik ken op dit moment niemand meer wat hun pc upgrade of er uberhaupt nog mee speelt. Ik denk dat dit voornamelijk iets is waar de jongere generatie zich mee bezighoud.
Zo heb ikzelf ook in de discussie gezeten om mijn pc te verkopen en een laptop + xbox te nemen. En het bevalt me nog altijd hoewel ik op dit moment wel uitkijk na de opvolger van de 360 kijkend naar de graphics.

Ook is het een leuk voordeel als je vrienden op bezoek krijgt. Fifa13 erin iedereen een controller en voetballen maar, dit terwijl we voorheen altijd met pc's en lans zaten te klote om even een spel samen te doen. Een pc is te personal om te gamen.
Er wordt in het nieuwsbericht vermeld dat het mogelijk aan de tegenvallende ontvangst heeft gelegen. Wanneer een game een gemiddelde score van een 6,1 krijgt (op basis van 21 reviews) zal dat naar mijn mening ook meer de reden zijn geweest van tegenvallende verkoop.
@Droopy McCool

Daar ben ik het totaal mee oneens, gamen hoeft niet duur te zijn, zoals nu is er bij Steam een herfst sale, zo kan je grote titels voor weinig geld krijgen.

Sinds ik Steam op mijn pc heb is het zo dat ik voornamelijk spellen legaal ben gaan spelen.

Vroeger moest alles illegaal zijn omdat het gratis was, je kent die mentaliteit wel.
Maar aan illegaal kleeft ook een nadeel:
Virussen of uren klungelen om iets aan de praat te krijgen. Je mist online multi player functionaliteit.

pc gaming is door ondernemingen zoals Steam, Origin juist beterder geworden.

Voordeel is gewoon dat je nooit meer een dvd/blu ray schijf meer nodig heb.

Ik denk eerder wat ook in het artikel staat is dat de recenties/scores van het spel Ferrari Racing Legends niet laaiend enthousiast zijn waardoor verdere ontwikkeling niet meer baat.

[Reactie gewijzigd door aliberto op 22 november 2012 12:47]

Steam/Origin etc zijn wel een goede ontwikkeling, zeker mee eens.

Maar het zinnetje over DVD's ben ik het mee oneens! Wat ik doe bij een DVD (ja de old-school spellen en aankoopen in de fysieke winkels) parkeer ik in de vorm van een image op mijn 2TB harddisk in een donker onopvallend hoekje. Werkt veel sneller dan de DVD!

OT:
Ferrari racing zou ik als casual PC-gamer trouwens wel links hebben laten liggen, voor mij is 60% van de lol aan een racing game dat ik de auto kan verbouwen en doen (lees: engine tuning en lak/bestickering aanpassen, in-game of vrij makkelijk buiten het spel om aanpassen). Zit dat er hier niet in, helaas. Anders zou ik er zeker over nadenken.

Neem een voorbeels aan het spel "Street Legal Racing: Redline". Naar mijn idee een van de mooiste spellen die het nog doen op Win7, ondanks dat de engine onmogelijk beroerd in elkaar steekt. Gewoon de functionaliteit er in doet het hem. En de mogelijkheid zelf je auto's en onderdelen te bouwen met scripst en 3D MAX oid.
Het is gewoon simpel op te lossen.. Diablo anyone?
altijd connectie hebben met server om ook single player te spelen en het is opgelost. :+
Dat licht meer aan een bepaald ecosysteem. Een PC definieert niks over de software. Vooral andere besturingssystemen als Windows hebben een stuk minder last van piraterie...

Ik verwacht dan ook dat Game developers naar Besturingssystemen gaan kijken wat betreft betrouwbaarheid. Voor Windows is het inderdaad heel moeilijk een game te maken die veilig is tegen piraten.. Maar als je kijkt naar de DRM tools van tegenwoordig is het wel mogelijk.

Daarnaast is het lokaal hosten van een game geen toekomst.. Dit moet cloud based worden en liefst zo snel mogelijk. De consument is niet meer bereid 1000 euro voor hardware neer te leggen als dezelfde game ook op een Console van 300 euro draait. Waneer de games dus gehost gaan worden op servers, en wij enkel de content naar onze machines toe streamen zal de markt weer gaan bloeien. De consument kan dan met een pc van 300 euro het spel ook spelen.
[sarcasm]vandaar dat Onlive het zo goed doet[/sarcasm]

Ik speel juist op mijn PC van 1200 euri omdat het zeker NIET hetzelfde is als spelen op een Console van 7 jaar oud. Graphics zijn beter, geluid is beter, ik zit lekkerder dan hangend op de bank EN ik kan nog 10 dingen tegelijk doen.

de kwaliteit van PC games is gewoon beter dan Console games.

TENZIJ het van die halfbakken ports zijn, dan kunnen ze het imo beter niet uitbrengen.
Klopt de graphics zijb beter op dit moment ja. Maar that's it. ik kan wel echt gamen met de xbox terwijl op de laptop mijn progs draaien. Het is een keuze wat je maakt. ik vond niet leuk als ik net een jaar me pc had van genoeg geld dat een game van 60euro niet meer soepel loopt. Met een console kijk je niet meer om naar de hardware specs maar naar de game zelf waar het uiteindelijk om gaat.
Volgens mij zijn nog altijd cs, sof2,l2 en wow zeer populaire op de pc vergeleken nieuwe releases, pc gamers die niet voor de graphics en hardware gaan maar voor de game.
Veel pc gamers idd maar geen gamers die de nieuwste games halen vanwege hun achterlopende hardware. Een xbox used voor 100euro en je speelt elk recent spel.
Dat is helemaal niet waar. De cijfers die publiekelijk gemaakt worden bevat oa geen digitale sales zoals Steam.
Het is een flut game gezien de matige cijfers.
en schamen ze zich kapot en proberen alleen nog een beetje geld te krijgen via de consoles
Jammer dat het een matig spel blijkt te zijn, het concept lijkt me best leuk. Bij NFS Porsche 2000 is een licensie game van één automerk wel prima gelukt.
Is dit een vervolg op Test Drive Unlimited (2) ?
Nee, meer een uitbreiding volgens mij.
Toch wel een beetje jammer. TDU2 is de enige 'beetje' fatsoenlijke free-roam racer in mijn ogen. Daarnaast hebbben we nog Most Wanted (die ik persoonlijk echt klote vindt). Dat Forza Horizon maar eens naar de PC komt :'(
Zeker jammer dat deze versie niet uit komt op PC. Maar TDU2 was in mijn ogen juist slechter dan zijn voorganger, het ultieme rijgevoel en ervaring vond ik beter tot zijn recht komen in TDU1.
tja, of je probeert juist de punten van de negatieve reviews op te lossen met de pc-versie...
Dat zou mooi zijn maar ben juist bang dat ze daar nou net niet de durf meer voor hadden, het is meer een arcade dan simulatie en denk juist de pc gamers iets meer simulatie willen en deze al gauw voor bij laten gaan na zulke reviews , ik zou ook de gok maar niet wagen .
Ik heb de game gekocht en vind hem wel erg vermakelijk. Tis geen topper maar wel een leuke racegame als je van Ferrari houdt en de geschiedenis intrigerend vind (qua auto's).

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013