Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 68, views: 17.622 •

Nintendo stelt dat het zich bewust is dat het menu van de nieuwe Wii U traag is en onderzoekt manieren om het menu sneller te maken. Een oplossing heeft de consolebouwer nog niet. De Wii U verscheen op 18 november in Noord-Amerika. Europa is op 30 november aan de beurt.

Nu Nintendo's Wii U in Noord-Amerika op de markt verschenen is, duiken ook de eerste gebruikerservaringen op. Eigenaren klagen daarbij vooral over het trage menu van de nieuwe console. Opstarten van menu-items als Instellingen duurt 17 seconden. Ook het afsluiten van menu-items en terugkeren naar het startscherm duurt zo lang. Op de service-pagina van de Wii U laat Nintendo weten dat het op de hoogte is van de lange laadtijden en te zoeken naar manieren om het laden sneller te laten verlopen.

De consolebouwer gaat bovendien in op meldingen van eigenaren dat hun console is vastgelopen. Die problemen hebben volgens Nintendo te maken met een systeemupdate voor de console. Die verscheen tegelijk met de console op de markt en is ongeveer 1,5GB groot. Het vastlopen van de console zou terug te voeren zijn op gebruikers die hun console uitzetten tijdens het download- of updateproces. De consolebouwer raadt eigenaren aan om de console uit te schakelen en het opnieuw te proberen.

De Wii U is sinds 18 november te koop in Noord-Amerika. In Europa verschijnt de Wii U op 30 november in de winkel.

Wii U Direct - Nintendo legt uit hoe de opslag van games werkt op de nieuwe console

Reacties (68)

Iedereen zit hier maar te zeuren dat de wii de "consolewar" gewonnen heeft, maar kan ik jullie er op attenderen dat er dagelijks miljoenen paperclip wereldwijd worden verkocht en dat nog niet betekend dat paperclips de betere console is.

de wii U heeft gelijke omstandigheden als de wii, prijst zichzelf aan met veel gimmick-achtige spelelementen die uniekzijn maar het spel niet verijken
(kijk maar hoe traag de gameplay word als je elke keer naar je controler moet staren), en verdoeseld alle nadelen door(naast 3rd party spellen die vorig jaar als op pc,xbox360 en ps3 uit zijn gekomen) alleen maar spellen te produceren met cartoony graphics.

nintendo heeft van de 23 launch spellen er zelf maar 2 gemaakt een mario bros 1985 kloon met een paar gimmicks toegevoegd die weinig toevoegen aan de 1985 kloon die op de wii uitkwam en nintendo land, een mario party 17 met minder minigames. verder alleen oude xbox 360,ps3 spellen en cartoony spellen waarbij je kan zeggen "dat zijn geen slechte graphics dat hoort bij de stijl"

uiteindelijk door het gebruiken van deze marketing strategie van glimmende dingen laten zien waarbij je er pas achter komt nadat je het gekocht hebt pas achterkomt dat het een glimmende drol is die 5 uur aan firmware update nodig heeft en het feit dat ze iedere ouder uitmelken door de kinderen te laten huilen voor een nieuwe ds die er elke 3 maanden uitkomt plus dat je geen 3ds spellen op ds kan spelen terwijl en 3ds met 3d schuifje naar uit gewoon een ds is, heeft nintendo compleet mijn respect verloren.

dit zal ook de eerste console van nintendo zijn die ik niet op release datum koop
misschien als zelda uitkomt

ps: voor de mensen die nog geen wii hadden moet je wel realiseren dat inclusief alle controlers de wii u ook gewoon 800 euro gaat kosten wii u 300 euro 1 extra tablet ~100 euro 4 motes 200 euro en 4 pro controlers 220 euro (bol.com prijzen) wat gelijk is aan ps4/xbox720 ~600euro +3 controllers ~60 euro

[Reactie gewijzigd door thomiozo op 23 november 2012 12:14]

Hm, wachten met kopen dus, tot nintendo een goed werkend console aflevert.
Bij zoiets doe ik aan "eerst zien en dan geloven". Wel sneu voor de feestdagen.....
Wat een onzin over WII die de console "war" gewonnen heeft. Ja, het was vernieuwend en Ja het richtte zich op een doelgroep die XBOX 360 en PS3 vaak niet goed raakte, kinderen.

Maar in mijn ogen is de WII helemaal niet zo'n succes. Weinig games, veel mensen laten hem stofhappen terwijl het toch echt XBOX en PS3 is die zeer veel gebruikt worden en een platform hebben dat leeft.

Sorry hoor, maar als je een menu niet eens snel krijgt, patches uitbrengt dat extreem groot zijn in verhouding met het gehele systeem, dan kun je mij niet vertellen dat de WII U de "edge" heeft. Ook hebben ze hele basale zaken zoals een controller die het maar drie uur uithoudt niet goed geregeld.

Wel zijn ze natuurlijk zeer innovatief als het aankomt op de controller, iets wat de WII ook zeer goed deed. Bizar dat de Move zo'n tenenkrommend slecht product is.

Maar een menu niet snel krijgen.... is in mijn ogen episch falen.
Ik moet even zeggen dat de video niet bijster veel aanzet tot het aanschaffen van de getoonde goederen. Een filtsende video met ingame clips en bijpassende muziek zou mij meer bekoren!

Misschien dat dat wťl ergens in deze enrom lange clip te vinden is... maar ik was al lang al afgehaakt en heb dat dus niet kunnen constateren!! :O
Ik heb de video gekeken, ik vat hieronder samen wat ik ervan begrepen heb.

De video is een aankondiging van features waar de consumenten benieuwd naar waren, en hij vindt dat hij voor de release een aantal dingen duidelijk moet maken aan aspirant-klanten.

De Wii-U is een console die aan het internet verbonden is, je kunt er met een browser op internetten, op miiverse of hoe het heet de laatste trends volgen, en via een nader aan te kondigen Nintendo Eshop services en producten kopen.

In het begin wordt verteld over Parental Control en wordt getoond wat allemaal beperkt kan worden per account. Onder andere internet toegang, de e-shop, aspecten van miiverse en andere. Je kunt ook een herinnering krijgen als iemand jarig is (lame -_-).

Een groot gedeelte gaat over de opslagcapaciteit en wat voor type apparaten wel en niet geschikt zijn, en of de basic versie van de Wii-U groot genoeg is of niet.

De basic versie is 8GB (7GiB), waarvan nog zo'n 3.5 GiB vrij is na aftrek van het OS. Op de premium versie van 32GB (29GiB) blijft nog 25GiB over. Er wordt aan de hand van glazen vatten duidelijk gemaakt hoeveel spellen je kwijt kunt op beide versies. Het hangt nogal van het spel af. Er zijn ook officiele spellen van Nintendo bij die niet op een 8GB systeem passen (1 of ander mario spel, ik verdiep me niet in de games). Third-party spellen zijn waarschijnlijk nog veel groter, en je moet daarom ook met een 32GB versie niet verwachten dat je niet tegen de grens van het geheugen aanloopt. Daarom kun je een externe usb-schijf aansluiten. Deze is na gebruik met de Wii-U niet meer te gebruiken met een PC, en kan alleen een schijf zijn met externe voeding. Drives met een USB-Y-kabel zijn niet compatible. Een flash-disk wordt niet aangeraden vanwege het herhaaldelijk lezen en schrijven door spellen. Verder zegt hij nog dat spellen van de externe disk en het intern geheugen samen in een enkel menu getoond worden, en op dezelfde manier gestart worden. Wii-U herkent schijven tot maximaal 2TB (2x1024MB). De gebruiker kan zijn schijfruimte upgraden door een extra schijf eraan te hangen en de data over te laten kopieren. Ik begreep eruit dat dat bij de release nog niet kan, maar na een toekomstige update wel. De SD-card wordt voor vanalles gebruikt maar je kunt er niet een spel op gaan opslaan en het vervolgens spelen met enkel de Wii-U-pad. Je kunt een SD-card niet gebruiken zoals een externe USB-schijf.

Laatste stukje over Nintendo premium volgde ik niet helemaal (of het een premium feature is of dat het gewoon zo heet). Belangrijkste was dat je punten kunt sparen, en 10% van je uitgaven als spaarpunten krijgt per aankoop. Als je 500 punten hebt krijg je een code die je kunt inwisselen tegen korting op een aantal Nintendo e-shops, waaronder ook die voor de 3DS. In beeld werden afwisselend punten getoond, dan weer Japanse valuta. Mogelijk gaat het om 500 Yen als minimum (~5 euro).
Tegenwoordig testen ze gewoon niets meer. Gewoon releasen, geld melken en later wel patchen is de tactiek.
Ik heb nog geen van onze zuiderburen horen klagen dat een nieuwe Wii U gelijk het hele maandlimiet er doorheen jaagt. Dat lijkt mij ook een probleem namelijk.
Helemaal omdat hij op de laatste dag van de maand uitkomt :+
1,5GB update goed op 30 november sluit ik de wii u aan en ga de hond nog even uitlaten en kan na het eten gamen lekker..........
Vraagje in hoevere zal een beter besturingsysteem/menu hebben op de power van de console (met andere woorden worden games ook mooier als ze deze problemen op gaan lossen ?)
het geheugen is in 2x 1Gb opgedeeld, waarbij 1Gb uitsluitend voor games zal worden gebruikt (dus dubbel het geheugen in de huidige HD consoles) en 1Gb uitsluitend voor het menu en het interactieve platform Miiverse.
Dit menu probleem zal dus geen effect hebben op in-game performance of graphics, want dat is gescheiden.
Je hebt natuurlijk je menu dan wel weer nodig om van daaruit de game op te kunnen starten...
Dat hangt er vanaf in welke mate dat menu (of het equivalent van een OS voor een console) in de achtergrond blijft draaien tijdens de games. Bij een goede console zou de impact miniem moeten zijn (nuja het blijkt toch al dat er slecht geprogrammeerd is, dus...). De games gaan er altijd hetzelfde uit blijven zien, maar er komen misschien wat minder drops in de framerate. Ik bedoel dus om een mooiere game te hebben, moet ook een nieuwe game gemaakt worden. Het is niet dat ME3 er opeens beter zal uitzien, maar het zal minder stotteren (ALS het menu al draait tijdens de game he, wat hopelijk toch niet zo is).
Heee werken console niet met een "Cache"?
:?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013