Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 99 reacties, 33.995 views •

Ubisoft brengt eind volgende week een omvangrijke patch uit voor Assassin's Creed III, die ongeveer honderd bugs ongedaan maakt. Het gaat om een groot aantal single- en multiplayer-fixes, die standaard in de pc-versie van het spel verwerkt zullen zitten.

Ubisoft heeft details over een omvangrijke 'Thanksgiving Patch' voor de Playstation 3- en Xbox 360-versies van Assassin's Creed III gepubliceerd. De patch moet een einde maken aan ongeveer honderd schoonheidsfoutjes in onder andere missies en de multiplayer die het spel ontsierden.

Onder andere moet de patch de spelervaring bij achtervolgingmissies verbeteren, die volgens velen teveel op trial & error rusten. Ook zal de Xbox 360-versie na het installeren van de patch niet meer de Benedict Arnold-missies tonen, die alleen op de PS3-versie te spelen zijn. De complete lijst van aanpassingen is op het forum van Assassin's Creed III te zien, waarbij overigens ook een aantal spoilers zitten.

De pc-versie van het spel zal bij introductie direct van het oplapmiddel voorzien zijn. Eind november moet de versie voor pc uitkomen en die variant zal onder andere DirectX 11-ondersteuning voor hogere texture resoluties en tesselation krijgen. Assassin's Creed III speelt zich af in Noord-Amerika, ten tijde van de Amerikaanse revolutie. 

Assassin's Creed III

Reacties (99)

Reactiefilter:-199086+134+22+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
100 bugs? Worden games nog wel afgewerkt voordat ze uitgebracht worden?
Vooral op de Playstation en Xbox is er gewoon geen excuus. Je hebt een ongelovelijk kleine hardwarebasis om op te testen dat moet toch gewoon een tamelijk foutlook product op kunnen leveren. :')

Ze gaan er tegenwoordig maar van uit dat je dat geval aan een internetlijn hebt hangen, ik vind dat arrogant. In de vorige generatie consoles kwamen ze er ook niet mee weg een slecht afgewerkte game uit te brengen.
@Alpha Bootis
op dezelfde manier dat jij in één zin drie taalfouten maakt, sluipen er foutjes in code.
(FYI : ongeloFelijk, foutlooS :'), en een hele kudde interpunctie issues.)

Het is dus lekker makkelijk om te roepen dat games niet getest worden. Daarbij, veel van de bugs hebben bovendien meer te maken met fouten in content dan met fouten in code. Denk aan delen van het 3d model van de wereld, die niet aansluiten op de rest, zodat je er onder specifieke omstandigheden wellicht tussendoor zou kunnen vallen; of karakters die op een ongelukkige default positie worden neergezet (bovenop een barkruk).
Het zou mooi zijn als ze de modellen en de wereld zouden unit-testen tegen dat soort fouten, maar dat lijkt me nogal een klus.

[Reactie gewijzigd door increddibelly op 17 november 2012 22:35]

sorry to burst your bubble, maar unit-testen is niet de heilige graal dat veel developers denken dat het is, genoeg bugs gezien in code die volledige unittests hebben, maar waarbij de test gewoon niet goed is (ja, want bij unittesten zul je ook je test moeten controleren op bugs, ofwel je zit sons dubbelwerk te doen.)
en ga niet zeggen dat een goed opgezette test geen fouten kunnen bevatten, want dan zeg ik, goed opgezette 'normale' code toch ook niet.... Het is gewoon een extra tool die je kan helpen om de integriteit van de code te bewaken, meer niet. En het is zeker wel een goede manier van werken, maar zoals men al vaker zegt, er zijn meerdere wegen die naar rome leiden....
Het is alleen, als ik die zin had moeten verkopen had ik er nog een keer of twee overheen gefietst om de fouten er uit te halen. Dit is de commentsectie van Tweakers.net, lijkt me niet nodig. Wat taalpuristen als jij en van vinden interreseert me geen reet. Lekker waardeloze vergelijking zit je dus maken. :')

Ik vind het helemaal niet makkelijk, vroeger waren games ook tamelijk foutloos, zelfs op de PC. Games zijn groter en omvangrijker om te maken, maar dat zijn de teams die ze maken ook, evenals het budget waar ze mee gemaakt worden.
Gewoon goed testen voor release, klaar. Ik verwacht geen foutloze games, want het blijft wel software, maar je moet wel op een normale manier door de game kunnen fietsen zonder "schoonheidsfoutjes" als modellen die niet aansluiten of helemaal killing, bugs die je voortgang hinderen.

[Reactie gewijzigd door Alpha Bootis op 18 november 2012 11:27]

Als het spel na patchen van die 100 bugs nagenoeg bug-vrij is hebben ze goed werk geleverd. Het kunnen echt hele kleine dingetjes zijn hoor, en de spellen die tegenwoordig gemaakt zijn, zijn ook behoorlijk omvangrijk, daar kunnen makkelijk een keer wat bugs insluipen.
Mag ik het slecht vinden dat een gamebedrijf het durft te presteren een spel op de markt te gooien waar nog 100+ bugs in zitten?
Regel jij even een foutloos product? Je weet duidelijk niet waar je over praat. Software zonder fouten bestaat niet.
En het gaat ook niet beter worden, gezien games niet kleiner worden en alleen indy games een beetje op de rem staan wat dit betreft. In 100 regels code is immers minder ruimte voor bugs dan in 10000, en het aantal regels code in de gemiddelde game is niet aan het slinken.
Maar je hebt bugs en bugs, bugs waardoor je spel in de soep loopt en bugs die wat grafische issues oplossen. Ik ben al flink gevonderd in het spel en afgezien van wat kleine schoonheidsfoutjes ben ik geen rare dingen tegen gekomen.
Vraag het me toch echt af: een patch binnen 2 weken na release voor zoveel toch vrijwel snel opvallende gameplay- en grafische bugs... is dit spel uberhaupt wel getest? Of is it weer zo'n klassiek geval van 'dat ding moet de deur uit, fixen we later wel even'?
is dit spel uberhaupt wel getest?
Ja, wat denk je zelf? Dat ze code schrijven en het direct op een disc printen? Doe je toch ook niet als je een website maakt, alleen de HTML, CSS en PHP (of wat dan ook) schrijven en dan publiceren en hopen dat het allemaal werkt?

Nee, ze zullen nadat de game "gold" ging nog bugs gevonden hebben en zijn toen al begonnen aan het fixen ervan. Het uitbrengen van een spel is daarnaast de beste manier om een spel te testen, aangezien je plots honderdduizenden, zo niet miljoenen testers hebt. Vaak zijn het kleine bugs die met een extra woordje in de query gefixt kunnen worden. Daarom is meer dan 100 eigenlijk helemaal niet zo indrukwekkend ;)

Ik heb geen kennis van hoe het testen van een game in z'n werk gaat, maar ik kan me niet voorstellen dat er meer dan 100 mensen de game testen (ik heb het dan over echt game-testers, niet programmeurs zelf) en die vinden natuurlijk NOOIT zoveel bugs als 100.000 mensen kunnen vinden.
Ik kan je garanderen dat dit spel door meer dan 100 mensen is getest. Voor simpele mobile games is een testsessie met rond de 20 man al normaal.
Ik kan je garanderen dat dit spel door meer dan 100 mensen is getest. Voor simpele mobile games is een testsessie met rond de 20 man al normaal.
Bron ?

[Reactie gewijzigd door Xesior op 17 november 2012 22:24]

waarschijnlijk wel. op zich geen ramp zo lang het spelletje speelbaar is.
Mag ook wel, ben nu al zoveel lipsync-foutjes tegengekomen en random zwevende objecten... Om nog maar niet te spreken over het niet verder kunnen terwijl alle targets al gedood zijn (en de onduidelijkheid bij de tunnelintroductie, maar ik weet niet of die ook is aangepakt).

[Reactie gewijzigd door tmnssn op 17 november 2012 17:14]

Ik snap het tunnelprincipe wel, maar die eerste missie waarin er gezegd wordt dat het tijd is dat je over de tunnels leert, vind ik vrij onduidelijk. Ik ga er dan vanuit dat die persoon de weg wel leidt naar zo'n tunnel toe, maar dat is dus niet zo...
@ThijsWTF
Downloaden kan voor de Xbox en PS3 ook wel.
Sommigen spelen het liever op een PC.
Ik niet trouwens..dit soort spelletjes in elk geval niet.
Ah, goed nieuws. Traditioneel heeft Ubisoft niet echt een goede reputatie wat ondersteuning voor hun spellen betreft (zie bijvoorbeeld alle permanent onopgeloste bugs in de Prince of Persia Sands of Time spellen). Waarschijnlijk zorgt het multiplayer aspect voor meer aandacht, maar het is hoe dan ook een goede zaak.
Ubisoft is denk ik wel van de grote jongens een van de spellenmakers met de meeste bugs. Ik kom gewoon tijdens het spelen meerdere bugs tegen (zoals opstijgen als je (weet niet meer waar, volgens mij in een fort waar je als haytem informatie moet verzamelen) in een hooiwagen achter een hekje springt) of paarden die blijven hangen op randen zoals bruggetjes en een varken wat half in een stapel goederen spawmt. Een maker zoals Rockstar heeft dit vele malen minder.
Het zal ook wel met de mentaliteit te maken hebben denk ik. Ubisoft werkt naar een keiharde deadline toe terwijl GTA gewoon word uitgesteld als de makers het niet goed genoeg vinden.

Dat je tegenwoordig makkelijker bugs kan laten zitten in een game door de opkomst van internet zal waarschijnlijk ook wel een rol spelen.

[Reactie gewijzigd door gadgetgek op 17 november 2012 20:02]

Ik moet zeggen dat ik zelf geen bugs ben tegengekomen tijdens mijn playthrough. In ieder geval niet opgemerkt en ook nergens vast komen te zitten. Wel vond ik een aantal achtervolgingen (vooral de laatste) irritant in elkaar zitten, maar die heb ik uiteindelijk ook gehaald.

Niet dat ik het erg vind dat ze bugs fixen, maar ik ben in ieder geval niets raars tegengekomen.
Kan ook niet wachten tot hij uitkomt (voor PC dan). Moet helaas wel nog wachten op mijn nieuwe videokaart, want mijn huidige heeft een tijdje geleden besloten te overlijden na 4 jaar trouwe dienst. Requiescat in pace, HD4870.
Leuk dat ze een patch uitbrengen, maar dom dat ze een game met meer dan honderd bugs in de schappen laten zetten.
Ik ga er niet vanuit dat ze met deze patch meteen alle bugs "pletten". Hadden ze niet beter een paar weken kunnen wachten, voordat ze de game releasen?
Dan zaten er nog steeds bugs in.
Zoals Prometheus al in feite zegt, bugs houd je, zeker in een programma van behoorlijke omvang als de games van tegenwoordig.
of een hoop bugs zijn gewoon niet ontdekt door de testers, want met 1000 testers bv vindt je bij lange na niet zoveel bugs als met een miljoen spelers....
Laten we de game releasen als er geen bugs meer in zitten!

Ofwel de game komt nooit uit.

Het is gewoon zo dat je naar een bepaalde versie toewerkt, je zult bugs oplossen maar zodra er praktisch geen bugs inzitten die het spel onspeelbaar maken (Wat ik tot nu toe las was wat visuele bugs, maakt het spel niet kapot, kan storend zijn). Dan moet je op een geven moment het spel gaan uitgeven.

Je kan niet tot in de eeuwigheid wachten namelijk, ik vind dan ook dat je veels te makkelijk roept "Hadden ze de game niet later kunnen uitgeven" . Eigenlijk behoorlijk flauwe reactie.

Ze hadden ook gewoon de bugs er in kunnen laten zitten, je hebt het spel tenminste toch al gekocht, het geld is al binnen. Maar toch komen ze (en zullen ze) een zooi bugs blijven fixen waarvan men deze toch belangrijk genoeg vind. Alleen niet belangrijk genoeg om een release tegen te gaan.

Eigenlijk is dit meer een gevalletje van "Beste stuurlui staan aan wal" .
Waarom halen ze voor de xbox 360 een missie uit het spel die nog wel op de PS3 speelbaar blijft?
Omdat die missie een exclusieve DLC voor de PS3 is. Kost overigens nog wel 5 euro.
Vertel je me nu dat ze er een missie uit patchen en deze als DLC uitbrengen?

Wtf is going on?! 8)7
De missie was enkel en alleen voor de PS3 beschikbaar maar werd ook getoond op de Xbox versie, maar daar ben je dan niet zoveel mee.
Lezen is ook een vak... Op de xbox wordt de missie eruit gehaald omdat het exclusief voor de PS3 is...

[Reactie gewijzigd door MJ-Princeps op 17 november 2012 18:25]

oftewel, hij is nooit speelbaar geweest op de xbox 360, hij werd alleen wel in de missie lijst getoont. deze patch verwijderd dus de verwijzing naar die missie(s) omdat ze er voor de xbox nooit waren.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



HTC One (M9) Samsung Galaxy S6 Grand Theft Auto V Microsoft Windows 10 Apple iPad Air 2 FIFA 15 Motorola Nexus 6 Apple iPhone 6

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True