De los-vaste activistenbeweging Anonymous claimt meer dan 600 Israëlische websites offline gehaald of gedefaced te hebben. Ook zouden er databases, waaronder die van het Ministerie van Buitenlandse Zaken, verwijderd zijn en zouden er duizenden e-mailadressen en wachtwoorden buitgemaakt zijn.
Donderdag begon Anonymous operatie #OpIsrael en die dag werden al de eerste sites door ddos-aanvallen op de knieën gedwongen. Anonymous begon de actie uit woede over de acties van het Israëlische leger in de Gazastrook en de dreigende afsluiting van de internetverbinding door de Israëlische regering in het gebied.
Op Pastebin is inmiddels een lijst van meer dan 650 Israëlische sites verschenen die down zijn of die gedefaced zijn. Veel sites zijn slechts tijdelijk getroffen. Onder andere de gemeentelijke site van Tel Aviv lag onder vuur.
Via Twitter laat @YourAnonNews, een van de meest gevolgde nieuwsuitlatingen van Anonymous, weten dat de databases van het Ministerie van Buitenlandse Zaken en de Bank of Jerusalem zijn gewist. De claims van de beweging zijn nog niet geverifieerd. Tenslotte zijn op AnonPaste de namen en wachtwoorden van meer dan tweeduizend accounts gepubliceerd. De gegevens komen uit een omvangrijke makelaarssite.
Om dit even te analyseren: ten eerste heeft dit slechts betrekking op 'protected persons', en ten tweede blijkt uit de tekst dat annexatie door de bezettende macht dus wel degelijk mogelijk is.ARTICLE 47
Protected persons who are in occupied territory shall not be deprived, in any case or in any manner whatsoever, of the benefits of the present Convention by any change introduced, as the result of the occupation of a territory, into the institutions or government of the said territory, nor by any agreement concluded between the authorities of the occupied territories and the Occupying Power, nor by any annexation by the latter of the whole or part of the occupied territory.
Je moet dus goed begrijpen dat de gebieden die Israel veroverde op de aggressors na de oorlog expliciet door die aggressors aan Israel gelaten werden in de getekende vredesverklaringen. Sovereigne staten die dus een gedeelte van hun grondgebied overtekenden aan de sovereign staat Israel. Israel kon er daarna mee doen wat ze wilden, en een gedeelte hebben ze geannexeerd en andere gedeeltes weer teruggegeven. Hier is niks illegaals aanNo part of the Geneva´s Convention talks about the illegality of annexation of Jerusalem as a whole or any part of it. Geneva Convention does not deal with such issues as the annexation of the territories at all. It defines the rules the occupying powers should follow on the territories they occupy and with the population of these territories. Basing on the Geneva Convention, the International body like the UN or some International Court can blame Israel only of mistreating the population on the territories Israel occupied or annexed - but by no means can the Geneva Convention be the base for questioning the "legality" of the occupation or annexation.
The annexation or occupation are sometimes recognized illegal and sometimes even the measures are taken against the side recognized guilty of the illegal occupation (example: the attack of Iraq on Kuwait and the posterior strike of the combined troops under the abode of the UN on the aggressor). The fact of the illegal occupation or annexation is established by the International Body like the Security Council of the United Nations (but not by the Assembly of the UN whose decisions and resolutions are not binding).
No document of the International Law states as illegal the occupation and posterior annexation of the part of the territory of the aggressor the defending side took in the defensive war. Morever, in many cases the International Law recognizes as absolutely legal the occupation of the territory if the country which did not commit the aggression against the occupying power but was guilty of aggression against other countries. Exampe: Kurilas Islands occupied by Russians in 1945. Japan was not in a war with the Soviet Russia. It was Russia who declared war on Japan, attacked it and occupied a good piece of its territory. And the International Community never recognized it illegal because Japan was an ally of the Nazi Germany and because Japan attacked America.
Another very important thing you have to know is that the subjects of the International Law are never "peoples" or "religious ethnic or sex groups". Only the sovereign States are the subjects of the International Law. Jerusalem was taken by Israel from Jordan in the defensive for Israel war of 1967.
In the Peace treaty text, Jordan formally and officially renounced of any right on Jerusalem, which left Israel free to do with it whatever it wishes. Israel chose to annex it- it was Israel´s full right. Israel chose to declare Jerusalem its capital - any country has the right to declare any city on its territory the capital of the State.
And Palestinian Arabs can not make any legal claims on Jerusalem simply because they are not the Sovereign State (and even if they were a Sovereign State now, their claims would be illegal all the same because on the moment of the signing the Peace treaty between Jordan and Israel - two Sovereign States with the title on Jerusalem - Palestinian Arabs were not the Sovereign State and thus could not be the subjects of the International Law.
[Reactie gewijzigd door raphidae op zondag 18 november 2012 02:48]
[Reactie gewijzigd door Causing op zondag 18 november 2012 11:30]
[Reactie gewijzigd door tmnvanderberg op zondag 18 november 2012 16:27]
[Reactie gewijzigd door firest0rm op zaterdag 17 november 2012 22:40]
[Reactie gewijzigd door mae-t.net op zaterdag 17 november 2012 20:38]
[Reactie gewijzigd door Sequencer op zondag 18 november 2012 00:10]
[Reactie gewijzigd door mae-t.net op zondag 18 november 2012 07:31]
Je begrijpt hopelijk wel dat dit 2 kanten op werkt. Als de israelische hoge piefen gewoon even ongewapend aan de grens gaan staan dan zouden er ook een stuk minder raketten op onschuldige doelen afgeschoten hoeven te worden.Dat Hamasstrijders zichzelf tussen de burgerbevolking verschuilen en raketten lanceren vanaf schoolpleinen, ziekenhuizen en dicht bewoonde gebieden maakt het voor mij extra laf en voor Israël extra lastig om te reageren zonder (veel) nevenschade in materiële en immateriële zin.
Gek genoeg is dat precies wat al een halve eeuw gebeurt, alleen heet die hond dan niet 'peace', maar is het een bulldog met een helm op, een sigaar in zijn muil en een grote Amerikaanse vlag op zijn rug. (Bij voorkeur nog met een duidelijk Texaans accent.Raar dan ook om maar een kant aan te pakken, zou de 3e hond erop afsturen en die peace noemen. Maar dit soort akties hebben echt geen nut.
[Reactie gewijzigd door Stoney3K op zaterdag 17 november 2012 11:31]
[Reactie gewijzigd door Goderic op zaterdag 17 november 2012 21:00]
Ehm, Anon wil ook controle en als ze dat niet krijgen proberen ze ook censuur toe te passen.Anonymous vind zichzelf ook de beschermheer van het Internet. Imho, terecht, want de meeste overheden hebben niet het beste voor met Internet en willen controle en/of censuur.
[Reactie gewijzigd door Grrmbl op zaterdag 17 november 2012 13:57]
[Reactie gewijzigd door Wieriemaster op zaterdag 17 november 2012 10:53]
[Reactie gewijzigd door Atmosfeer op zaterdag 17 november 2012 11:00]
Met terreur kan je soms inderdaad veel bereiken. Dat wil nog niet zeggen dat we het goed moeten keuren.Anonymous heeft anders meer weten te bereiken voor de arabische lente dan menig westers land. Kijk anders eens "We are Legion", imho, een erg goede docu.
Volgens mij gebeurt dat tegenwoordig ook meer door overheden dan door de daadwerkelijke terroristen...Maar terreur vereist het zaaien van doodangst, en dat kan Anonymous echt niet.
Het is deze wij/zij houding in het hele Israel-Hamas conflict (en talloze andere) die jou tot onderdeel van het probleem in plaats van de oplossing maken. Als Hamas het Internet in Israël uit had willen schakelen dan had Anonymous volgens jou aan de kant van Israel gestaan. Ergo, je zit het te zwart-wit.Men kiest geen kant, uh in welke wereld leef je of kun je niet lezen. Er worden aan 1 kant website gehackt, willekeurig alleen om dat ze israelisch zijn, dat lijkt me duidelijk een kant kiezen. zoals gezegt is het willekeur omdat je een website van de ene kant hebt hoor je automatisch bij die kant, erg zwart wit allemaal he.
En daarom hadden we die dictator moeten laten zitten?De Arabische Lente, ja het klink leuk en kijk in Egypte is het volk er beter van geworden, zitten we dan echt te wachten of nog een fundamentalistische staat door moslimbroeders, dat is de Arabische lente waar je het over hebt. Stel je de vraag wat is erger een dictator of een fundamentalistische staat door moslim broeders. Dus bereikt is er nog helemaal niets.
[Reactie gewijzigd door Vayra op zaterdag 17 november 2012 13:14]
Als Anonymous nu echt het clubje rechtvaardige hacktivisten is dat ze beweren te zijn, dan gaan ze grootschalig hacken in Uganda en Nigeria waar een aantal wetten op stapel staan die het crimineel maken om (openlijk) homoseksueel te zijn -- op straffe van de dood.Gaan zij zich er ook al mee bemoeien..
Laat ze liever syrische websites hacken.. Daar zijn al 40.000 onschuldige burgers gedood. Ipv die 19 pallestijnen..
Wie geeft de regering van dat land het recht om mensen te vermoorden omdat ze homo zijn? Van nature bestaat er geen recht. Recht is er omdat we met zijn allen afspreken te tolereren dat er een autoriteit is die in bepaalde mate over ons kan beslissen, in ons collectieve belang. Als die autoriteit te ver gaat, dan kan het met de toleratie ook snel gedaan zijn.Sorry hoor. Maar wie geeft jou het recht om te bepalen wat wel en niet mag in een ander land. Wie geeft jou het recht om te beslissen of homoseksualiteit legaal of illegaal is?
Anders opgevat: De enige drijfveer van Anonymous is simpele mediageilheid en aandachts-hoerderij. Het gaat uiteindelijk niet om principes.Anonymous hanteert blijkbaar een regel: het moet een opvallende actie zijn. Het Midden Oosten staat in de spotlights, Uganda en Nigeria vele malen minder.
Ten eerste staat dat in het artikel zelf, daarnaast is de internetverbinding (nog) niet afgesloten.Anonymous begon de actie uit woede over de acties van het Israëlische leger in de Gazastrook en de dreigende afsluiting van de internetverbinding door de Israëlische regering in het gebied.
[Reactie gewijzigd door trm0001 op zaterdag 17 november 2012 10:53]
Ligt dat echt aan hun wapentuig? Volgens mij kan een fatsoenlijke soldaat net zo goed op 200m raak schieten met een oude Kalasjnikov, als met een splinternieuwe M16A2.De Israeli's zijn ook geen lieverdjes, maar ze hebben wel beter wapentuig waardoor de civiele slachtoffers beperkt blijven. Als Hamas dezelfde wapens zou hebben, zouden er vele duizenden civiele doden vallen...
Nee, Hamas slingert lukraak raketten een richting uit omdat ze geen zin hebben om te mikken en juist zo veel mogelijk onschuldige burgerslachtoffers willen maken. Daar zijn het immers terroristen voor. Zorgen dat er zo veel mogelijk collateral damage ontstaat, dan denken ze misschien volgende keer wel 2 keer na...De beschietingen gaan vaak via raketten. Hier is accuraatheid een van de eerste dingen die te leiden heeft van een lage prijs en/of gebrek aan expertise bij de makers.
Het zou me niks verbazen als Hamas de rakketten lukraak in de goede richting mikt met ongeveer genoeg brandstof voor een bepaalde afstand. Ja, dan raak je sowieso burgers als je het lang genoeg doet. Alternatiefen hebben ze dan ook weer niet kwa offensief raket gebruik (behalve dan vrede sluiten maar dat blijkt onmogelijk heb ik het idee).
Dat is wel erg simplistisch.Nee, Hamas slingert lukraak raketten een richting uit omdat ze geen zin hebben om te mikken en juist zo veel mogelijk onschuldige burgerslachtoffers willen maken. Daar zijn het immers terroristen voor.
Als dat hielp dan was dit conflict al 50 jaar geleden opgelost.Zorgen dat er zo veel mogelijk collateral damage ontstaat, dan denken ze misschien volgende keer wel 2 keer na...
Dat verklaart niet waarom het aantal slachtoffers aan Palestijnse zijde een veelvoud is van het aantal slachtoffers aan Israelische zijde.De Israeli's zijn ook geen lieverdjes, maar ze hebben wel beter wapentuig waardoor de civiele slachtoffers beperkt blijven. Als Hamas dezelfde wapens zou hebben, zouden er vele duizenden civiele doden vallen...
En dat de zgn vergeldingen van Israel ca 6 maal zoveel slachtoffers maken dan de zgn terreuraanvallen van Palestijnse zijde vindt je niet interessant?Interessant overzicht! Bijna 10% van de Palestijnse doden sinds 2000 is veroorzaakt door Palestijnen!
[Reactie gewijzigd door Atmosfeer op zaterdag 17 november 2012 10:59]
Zaken als SOPA moet je dan ook aanpakken met bijvoorbeeld een boycot (wat dus werkelijk gebeurd is), niet door met DDoS-aanvallen tegen de schenen van de gevestigde orde te gaan schoppen. Want daar bereik je alleen maar mee dat er meer olie op het vuur wordt gegooid, met het argument "Zie je wel dat controle over het internet nodig is, want we hebben een losgeslagen Anonymous".Veel plezier toegewenst als SOPA achtige regelingen door je strot worden gedrukt.
Je hebt overduidelijk geen idee wat anonymous is.
Alsof er mensen in Anonymous mee doen die slim genoeg zijn om echt nuttige informatie buit te maken. Laat staan dat ze de contacten hebben om die informatie aan de belangrijke mensen te kunnen verkopen/door te spelen.De rede waarom ze die websites neer halen is voor informatie buit te halen, belangrijke informatie die temaken kan hebben met wat de leiders van plan zijn.
De databases met belangrijke informatie gewist? Inclusief de (op fysieke tapes opgeslagen) backups? Daar zou ik toch even serieus mijn twijfels over hebben.Van het Ministerie binnenlandse zaken + buitenlandse zaken en de bank van jeruzalem zouden de databases gewist zijn, das imho toch wel pittig mocht dat waar zijn.....
Indien dat klopt heeft dat er toch wel een flinke impact lijkt me.
Wanneer ze meteen even hetzelfde doen richting de palestijnen is het allemaal weer in balans.
Dat zal er helaas wel niet inzitten dankzij gekleurd nieuws en eenzijdige berichtgeving.
[Reactie gewijzigd door Autowiel op zaterdag 17 november 2012 11:07]
Nonsens natuurlijk, Anon 'staat voor' wat de grootste relschopper het hardste schreeuwt en wie er het meest achteraan rennen. Dat is nu eenmaal de eigenschap van ongeorganiseerd zijn, als er maar iemand hard genoeg het initiatief neemt zijn er altijd wel een stelletje kinderen die er als kippen zonder kop achteraan rennen.Anon staat voor een open internet.
Het is allebei alleen maar een resultaat van één ding: Kuddegedrag van mensen om er graag bij te willen horen.Haren heeft niets met Anonymous te maken; dus een non-sequitor (geen argument).
Oh? Was dat het resultaat van Anonymous? Of was het vooral door de mensen die er serieus aan gewerkt hebben (en bijvoorbeeld op lokatie internetverbindingen per schotel hebben opgezet) maar liever met hun naam voorlopig nog niet in de krant willen, omdat ze bang zijn voor een bezoekje van de geheime dienst?Verder lijk je totaal niet te begrijpen waar Anonymous voor staat of wat ze de afgelopen jaren bereikt hebben. Ben erg benieuwd waar je dit zoal op baseert. Ik heb Anonymous bijvoorbeeld meer zien bereiken tijdens de arabische lente dan menig westers land (en die hebben serieus meer middelen).
Daar ben ik het beslist niet mee eens. Het gros van Anonymous denkt na over wat ze doet voor ze handelt. Ergo ze zijn het eens met de standpunten en volgen dus niet klakkeloos.Het is allebei alleen maar een resultaat van één ding: Kuddegedrag van mensen om er graag bij te willen horen.
Een groot deel van het nieuws uit die landen werd mogelijk gemaakt door Anonymous. Het was Anonymous die ervoor gezorgt heeft dat de gewone burger daar zijn verhaal kwijt kon via Twitter, want de regimes hadden het Internet afgesloten.Oh? Was dat het resultaat van Anonymous? Of was het vooral door de mensen die er serieus aan gewerkt hebben (en bijvoorbeeld op lokatie internetverbindingen per schotel hebben opgezet) maar liever met hun naam voorlopig nog niet in de krant willen, omdat ze bang zijn voor een bezoekje van de geheime dienst?
[Reactie gewijzigd door kalizec op zaterdag 17 november 2012 12:15]
Goed, ik kan de komende middag geen reacties meer typen ben ik bang: Door deze uitspraak zit mijn hele toetsenbord dus even onder de koffie. Laat me niet lachen, geloof je stellig dat Anonymous vooral bestaat uit volwassen mensen die weten wat ze aan het doen zijn, en nadenken over de gevolgen?[...]
Daar ben ik het beslist niet mee eens. Het gros van Anonymous denkt na over wat ze doet voor ze handelt. Ergo ze zijn het eens met de standpunten en volgen dus niet klakkeloos.
Sorry to break the bad news, maar als activist is dat nu eenmaal een OCCUPATIONAL HAZARD. Net zoals soldaten die erover klagen als ze misschien wel eens beschoten kunnen worden. Dan had je er maar niet aan moeten beginnen.Oh, en jezelf in de krant zetten terwijl de CIA achter je aan zit is natuurlijk ook geen erg slimme actie. Ik snap wel waarom men anoniem wil blijven.
Laat ik het dan even nuanceren: Anonymous is laf omdat ze hun anonimiteit misbruiken om zich onschenbaar te wanen.Dat klopt, dat is inderdaad een risico. Maar kom dan niet aanzetten met anonyniem = laf. Want is het argument wat jij gaf en nu geef je precies zelf aan waarom dat argument hier niet op gaat.
Dat is niet een eigenschap van 'het internet' (een stukje informatie verpakken en over een draadje sturen), maar van grootschalige automatisering en informatieverzameling.Of ik nu iemand bedreig via het Internet of per post, dat maakt voor de wet niet uit.
Maar een wet die specifiek betrekking heeft op Internet wordt al gauw een stuk gereedschap voor censuur. En juist dat censuur moet keihard bestreden worden. Wereldvrede en vrijheid zijn alleen mogelijk als iedereen vrij met elkaar kan communiceren. Het Internet is daar het aangewezen stuk gereedschap voor.
Op dit item kan niet meer gereageerd worden.
Populair: Tablets Samsung Websites en communities Mobiele telefoons Google Sony Games Microsoft Consoles Microsoft Xbox One
© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. Contact Over Tweakers Jouw privacy Algemene voorwaarden Cookies
Tweakers wordt uitgegeven door De Persgroep en wordt gehost door True