Een dreigement van de Israëlische regering om de internetverbindingen in Gaza te verbreken heeft de woede gewekt van Anonymous. De los-vaste hackersgroepering heeft een aantal Israëlische websites gekraakt en geeft informatie over het maken van dial-up-verbindingen.
Terwijl het Israëlische leger, ofwel de IDF, woensdag militaire operaties begon in de Gazastrook als antwoord op raketbeschietingen, heeft de Israëlische regering gedreigd om alle internetverbindingen van en naar Gaza te verbreken. Dit dreigement heeft tot woede bij Anonymous geleid. De 'hacktivisten' waarschuwen de Israëlische regering in een verklaring de internetverbindingen met Gaza niet te verbreken.
Inmiddels zijn al enkele Israëlische websites defaced. In de bekladdingen op onder andere Advocate-israel.com en Falcon-s.co.il wordt verwezen naar Anonymous. Idf.il, de website van het Israëlische leger, zou ook kortstondig offline zijn geweest, mogelijk door ddos-aanvallen.
Op diverse websites zijn pagina's verschenen waarop aan inwoners van Gaza tips worden gegeven om via bijvoorbeeld inbelverbindingen toch het internet te kunnen benaderen of via sms twitterberichten te kunnen posten. Een soortgelijke ontwikkeling was eerder zichtbaar bij de volksopstand in Egypte nadat de autoriteiten internetverbindingen hadden afgesloten. Ondertussen gebruikt ook het IDF het internet om zijn boodschap te verkondigen. Zo worden via het twitteraccount IDFSpokesperson berichten over de Gaza-operatie de wereld in gebracht.
Het hacken vind ik verkeerd en geeft anonymous alleen maar een slechte naam. Maar het behouden van vrijheid vind ik daarentegen wel heel erg belangrijk en goed.en geeft informatie over het maken van dial-up-verbindingen.
[Reactie gewijzigd door Stef602 op donderdag 15 november 2012 16:34]
[Reactie gewijzigd door EnigmA-X op donderdag 15 november 2012 17:09]
Precies. We moeten uiteraard vrij zijn om kinderpor....oh, ja, dat hoort er dan ook bij...Goed! Vrijheid (op het internet) staat bovenaan.
[Reactie gewijzigd door Nas T op donderdag 15 november 2012 17:47]
We hebben het over internettoegang. Een land wil een complete natie uitsluiten van wellicht het invloedrijkste, wereldwijde communicatiekanaal. Dat is een andere vorm van vrijheid en onderdrukking.We moeten uiteraard vrij zijn om kinderpor....oh, ja, dat hoort er dan ook bij...
Tragisch genoeg is het stadium van alle redelijkheid hier allang gepasseerd.Internet afsluiten gaat niet eens helepen ook, er zijn andere manieren om te communiceren die ook nog eens compleet ontraceerbaar/afluisterbaar zijn. Met het afsluiten van internet raak je enkel de bevolking en is niets meer dan een vorm van censuur. Enkel handig om te voorkomen dat beelden naar buiten komen als er weer een wijk word platgelegd om 1 "terrorist" te doden, of als tanks schieten op 13 jarige jochies die met stenen naar tanks gooiden.
Censuur is nooit goed.
[...]
Tragisch genoeg is het stadium van alle redelijkheid hier allang gepasseerd.
Algemene uitspraken, of dat censuur "goed" is, verschieten van kleur als je 100 raketten per dag om je oren krijgt.
Wat moet je met "proportionele maatregelen" als Palestijnen kinderen gretig naar voren pushen om militairen te provoceren onder het oog van hun filmende camera's??![]()
Hier een bescheiden voorbeeld van oneigenlijke oorlogsvoering, dat aan beide zijden meteen voor contra propaganda wordt ingezet.
Het enige dat aan de kinderen nog onschuldig is, is hun leeftijd, nagenoeg onomkeerbare haat wordt er aan beide zijden met de paplepel ingegoten.
Oorlog op deze schaal en van deze duur doet dat met je.![]()
Het is van beide kanten een propaganda oorlog, waarbij kinderen nu het spreekwoordelijke kind van de rekening zijn geworden.
En er is helaas en overduidelijk 1 partij die hun kids desnoods van de eeuwige roem van martelaar wil voorzien.
Hoe je het ook wendt of keert en hoeveel sympathie je ook mag hebben voor een volk in ernstige nood, hier falen alle bekende repressieve maatregelen, waarvan censuur er slechts één is en waarbij de dialoog aan beide kanten is vervangen door een contra productieve monoloog van geweld en terreur.
Laat de ware held hier nu eindelijk eens opstaan.
Deze censuur gaat volgens mij niet om het verbergen van enige inhoud, maar om de controle op propaganda van de beoogde tegenstander in een conflict.Censuur? als je iets te verbergen hebt ja.
Iedereen heeft recht op een mening, ook als die een beetje naief is.Censuur komt enkel voor in repressieve regeringen. Alle democratische landen hebben zoiets als "recht van meningsuiting".
Niemand die censuur goed kan praten, zeker niet als het enkel dient om een volk te onderdrukken, want de aanslagen zullen ze zeker niet verhinderen, dit is puur om het volk dwars te zitten.
Er wordt niet met tanks op stenengooiende kinderen geschoten, wie zoiets doet wacht een Israëlisch tribunaal.Ik keur aanslagen in welke vorm dan ook niet goed, maar het platgooien van hele wijken, en schieten van tanks op stenengooiende kinderen is ook een vorm van terrorisme.
Ik praat het onderdrukken van een volk niet goed, integendeel, als je dat in mijn woorden leest moet je beter lezen.Als je het onderdrukken van een volk en censuur goed wilt praten wanwege de daden vanenkelen; zo zij het, maar ik vind het eng.
[...]
[Reactie gewijzigd door Johnbytheway op vrijdag 16 november 2012 08:19]
Het eerste dat de US doen bij een voor hen strategisch conflict, is het afsluiten van het GPS signaal.Je maakt hiervan enkel een politieke kwestie. Het gaat erom dat een staat een bepaalde bevolkingsgroep uitsluit van open communicatie, niet wie fout is of goed.
correct me if im wrong,maar waren die raketbeschietingen niet een antwoord op een aanval op een hamasleider?terwijl het Israëlische leger, ofwel de IDF, woensdag militaire operaties begon in de Gazastrook als antwoord op raketbeschietingen
Eh, er zijn daar al langer over en weer raketbeschietingen aan de gang. Maar omdat Israel nu opeens een Hamas leider raakt is het nieuws, en bij een treffer op een kibboets hoor/lees je er niets over. Beide partijen hebben schuld, maar (nog meer) geweld lijkt me niet de oplossing.[...]
correct me if im wrong,maar waren die raketbeschietingen niet een antwoord op een aanval op een hamasleider?
[Reactie gewijzigd door hmmglaser op donderdag 15 november 2012 23:16]
Er is hier altijd wel een reden om tot "vergelding" over te gaan.correct me if im wrong,maar waren die raketbeschietingen niet een antwoord op een aanval op een hamasleider?
zo lijkt het alsof de palasteinen de agressor zijn.
/semi oftopic
[Reactie gewijzigd door Johnbytheway op vrijdag 16 november 2012 08:42]
Anonymous bepaald ook niet hoe die vrijheid eruit moet zien. Imho bemoeit Anonymous zich te vaak met zaken die ze niet aangaan.Waar twee vechten, hebben twee schuld. Vrijheid (incl. internet) belangrijk? Absoluut!
Israëlische sites gaan defacen/hacken, omdat ze de internetplug eruit zouden trekken... beetje hypocriet en wel héél erg oogklepperig vind ik, maar vooral ook kansloos.
[Reactie gewijzigd door Nozem1959 op donderdag 15 november 2012 20:09]
[Reactie gewijzigd door 251646 op donderdag 15 november 2012 17:17]
Klopt, maar misschien moet je de geschiedenisboeken er eens even bij pakken. Wij Nederlanders zijn historisch gezien (net als de Amerikanen bijvoorbeeld) ook maar een samensmelting van andere volken. De oorzaak ligt veel dieper en daar speelt religie een grote rol in. De moslims claimen Jeruzalem ook als heilige stad dus het blijft altijd strijd.Toen ze er gingen wonen in 1000 v Chr hebben ze er de plaatselijke bevolking ook uitgejaagd
[...]
Dus ja, ze zijn sinds een aantal decennia weer de legitieme inwoners van het gebied, maar ze hebben er zeker niet 2000 jaar gewoond, zelfs in totaal niet.
A : Waarom zouden ze er recht op hebben?[...]
waar ze imho ook recht op hebben.
Wij hebben het hier niet over "ergens" maar over een historisch betwist stuk grond waar al een slordige 2000 jaar bijbelse heibel over is.Ik snap toch ook niet waar dat recht op een eigen land vandaan komt.
Zigeuners zijn ook een volk apart, als zij dan plots zouden beslissen om zich ergens te gaan vestigen hebben zij dan ook dit 'recht'?
Het is comfortabel oordelen zonder de handen vuil te maken.Feit is dat heel wat mensen zomaar van hun thuis verjaagd zijn. Beeld je eens in hoe dat voelt. Ik heb sympathie voor beide kampen, maar kan het gedrag van Israël toch niet goedpraten.
Op het eerste gezicht ironisch en als je het maar vaak genoeg herhaalt lijkt het vanzelf een geldig argument te worden.Israël lijkt zich boven de Palelestijnen te stellen, en ondrukt hen.
Nogal ironisch, gezien WOII en het feit dat het verkrijgen van een eigen land direct of indirect het gevolg is van hun eigen onderdrukking...
[Reactie gewijzigd door Johnbytheway op vrijdag 16 november 2012 04:29]
Palestijnen hebben enkel toegang tot een militaire rechtbank en aangezien een Israëliet niet voor een militaire rechtbank mag komen is dat een vrijgeleide voor sommige die hard Israëlieten die nooit kunnen veroordeeld worden voor pest gedrag zoals het in brand steken van akkers. Als een Israëliet in bezet gebied geweld gebruikt tegen een Palestijn, dan mag een militair daar niet tussenkomen, als de Palestijn op zijn beurt zich verdedigd dan moet de militairen de Israëliet verdedigen en de Palestijn arresteren. Die komt dan voor een gesloten rechtbank en heeft daar maar beperkte rechten. Ik weet niet wat jouw definitie is van legitiem, maar in mijn ogen is dat het zeker niet.Daarnaast kent de democratische staat Israël een rechtsstelsel dat ook in deze barre tijden de legitieme belangen van Palestijnen bij tijd en wijle dient.
Niet in de hoeveelheid die wij misschien willen zien, maar iedere verwijzing naar WOII is in dit verband geheel zoek.
Rapporten van de VN spreken dat toch tegen, helaas worden die steeds tegengehouden door een veto van de USA.Binnen het rechtsstelsel dat de democratische staat kent zal het ongetwijfeld legitiem zijn.
Er is veel corruptie onder de Palestijnse autoriteiten in sector A, maar dat beter met de tijd. Enerzijds doordat er veel controle is van de VN, anderzijds doordat er veel financiële steun is wat als druk middel kan gebruikt worden om de corruptie te verminderen. De situatie is niet abnormaal voor zo een gebied, maar verbeterd, wat niet kan gezegd worden in andere sectoren waar Israël de baas is.Maar voor je het rechtsstelsel van Israël de maat gaat nemen, kijk dan meteen naar dat wat de huidige praktijk is in de Palestijnse gebieden.
Waar Palestijnen op Israëlische grond nog een zekere rechtsbescherming genieten, is het leven van een Israëlier op Palestijnse grond weinig tot niets waard, laat staan dat hij/zij enige aanspraak kan maken op hun rechtsbeginselen.
Je spreekt uit ervaring? Ik was in de Westbank begin deze zomer om een beter zicht te krijgen op de echte situatie. Ik kon daar zonder veel problemen kritiek uiten en eigenlijk heb ik maar weinig mensen ontmoet (eigenlijk maar één) die de aanslagen goedkeurde. De rest was overwegend anti en zag de 2e Intifada als een fout. Als er een 3e Intifada komt dan zal die eerder uit de Gaza komen.Het valt in dit opzicht op, dat men nu struikelt over de Israëlische censuur, maar hoe denk je dat het zit met die Palestina??
Als jij het waagt daar op een ochtend kritiek te leveren op de gevoerde aanslagen, dan ga je de avond niet halen.
Ook niet als je zelf Palestijn bent, zoveel is zeker.
In de buurten van Tel-aviv waar er een aanslag is geweest zie je nog steeds de gevolgen. Aan elke winkel staat er een beveiligingsagent om je te controleren voordat je binnengaat. Desondanks zijn dat weer levendige buurten. Ook mensen in het noorden die ooit bestookt geweest zijn met raketen uit Libanon staan er tegenwoordig vrij gelaten over. Ondanks hun schuilkelder is er nooit een huis van hen geraakt.Nu vind ik het niet zo sterk naar een ander te wijzen als je zelf ter discussie staat, helaas blijken veel dingen "vloeibaar" te worden als de druk maar hoog genoeg wordt opgevoerd.
Als jij al tientallen jaren niet meer in een bus durft te stappen, in een restaurant durft te eten, uit angst opgeblazen te worden en je kinderen meer schuilkelders hebben gezien dan hun eigen bedje en iedere nacht de raketten rond je inslaan, dan wordt censuur en legitimiteit het minste van je problemen.
Inderdaad, uit eigen ervaring.[...]
Je spreekt uit ervaring?
Laten wij eerlijk zijn, de echte excessen zien toeristen niet, die vinden in het donker plaats, buiten het bereik van documenterende camera's.Ik was in de Westbank begin deze zomer om een beter zicht te krijgen op de echte situatie. Ik kon daar zonder veel problemen kritiek uiten en eigenlijk heb ik maar weinig mensen ontmoet (eigenlijk maar één) die de aanslagen goedkeurde. De rest was overwegend anti en zag de 2e Intifada als een fout. Als er een 3e Intifada komt dan zal die eerder uit de Gaza komen.
[Reactie gewijzigd door Johnbytheway op zaterdag 17 november 2012 16:38]
Ook dat betwijfel ik.Ik kan me voorstellen dat Israel wel wat aan zo'n kabeltje kan doen als ze echt het internet eruit willen leggen. Internet via satelliet is een betere optie denk ik.
Ik neem aan dat Israel dit vooral doet om media manipulatie te voorkomen. Het is een ingewikkeld probleem en er zijn fouten aan beide kanten. Ik sta er vaak versteld van hoe snel mensen (en politici) een mening vormen zonder dat ze er zelf bij betrokken zijn of de volledige historie weten.Deze situatie is extra lastig omdat de Gazastrook in allerlei zaken volledig afhankelijk is van Israël, maar bepaald geen onderdeel is van Israël. Elektriciteit, water en internet lopen volledig via Israël.
De hele actie is een media manipulatie op meerdere vlakken.[...]
Ik neem aan dat Israel dit vooral doet om media manipulatie te voorkomen.
Maar niet by choice..die israeli's zijn ook niet gek, die zitten absoluut niet te wachten op een palestijnse staat...nu hebben ze de mogelijkheid volledige controle uit te oefenen op de palestijnse natie, zeker met die berlijnse muur die ze erom heen gebouwd hebben. Kan er niemand in of uit, geen energie water in of uit en nu dus ook geen informatie in of uit tenzij zij het toestaan..Deze situatie is extra lastig omdat de Gazastrook in allerlei zaken volledig afhankelijk is van Israël, maar bepaald geen onderdeel is van Israël. Elektriciteit, water en internet lopen volledig via Israël.
Trust me, de mensen van anonymous vind je niet. Die stoken enkel de menigte op en de menigte onderneemt de acties en de menigte kan opgespoord worden, de harde kern doet niets behalve opruiing.Idd een gevaarlijke grap om dat te doen, zolang de mensen van anonymous niet gevonden worden zitten ze veilig.
[Reactie gewijzigd door OSMan op donderdag 15 november 2012 17:18]
[Reactie gewijzigd door Cronax op donderdag 15 november 2012 17:37]
Heb je het al eens geprobeerd om een tijdje in de gaza strook te gaan wonen?Ga er eens een tijdje wonen en dan praat je anders !!
Hij brengt het net zo gekleurd als jij en de israeliers, en dat is weer net zo gekleurd als de tegenpartij het brengt.@Computer123 je bent één van de weinige die het NIET gekeurd ziet !!!
De westerse wereld schreeuwd moord en brand over de kleinste zaken die de Syrische regering uithaald tegen zijn eigen bevolking. Maar Israel mag al heel lang zijn gang gaan. De docu van gisteren op Ned 2 en IDFA laat zien dat Israel (of de fundamentalistische tak daarin) zich niet alleen maar bezighoud met het legitiem bestrijden van raketaanvallen op hun bevolking, maar ook met het gewoonweg terrorizeren van Palestijnen.Zou internet niet 1 van de kleinste zorgen van de bewoners van de Palestijnse gebieden zijn?
Het internet is toch hun ding? Je kan niet verwachten dat het WNF zich hier mee gaat bezighouden.Maar de Anoniempjes worden pas wakker als Internet dreigt te worden afgesloten. "Ohh dan kunnen die arme Palestijnen geen Skyfall.mkv meer downloaden en dat tast hun burgerrechten aan".
[Reactie gewijzigd door 251646 op donderdag 15 november 2012 19:51]
[Reactie gewijzigd door 251646 op donderdag 15 november 2012 21:22]
Schitterend, je verwijt iemand te zijn gevallen voor de propaganda en jouw verklaring is ook enkel propaganda.Armoede in Gaza? Je ben gevallen voor de propaganda. Dit heeft niet met armoede te maken maar met haat tegen Joden ; met Islam en haat tegen het westen.
[Reactie gewijzigd door w00t00w op donderdag 15 november 2012 18:31]
[Reactie gewijzigd door w00t00w op donderdag 15 november 2012 18:43]
[Reactie gewijzigd door koudepinda op vrijdag 16 november 2012 01:42]
Internet is één van de meest vrij begaanbare communicatie kanalen dat ook nog eens een zeer breed publiek wereldwijd aanspreekt. Ja, dat wordt gebruikt om ophitsende, terroristische boodschappen te verkondigen. Maar het wordt ook door onschuldige burgers gebruikt om o.a. met de smartphone opgenomen beeldmateriaal dat oorlogsmisdaden afbeeldt de wereld in te helpen.Wat levert het eigenlijk op voor Israël om internet af te sluiten vraag ik mij af.
[Reactie gewijzigd door R4gnax op donderdag 15 november 2012 19:55]
Op dit item kan niet meer gereageerd worden.
Populair: Samsung Websites en communities Mobiele telefoons Google Sony Games Microsoft Politiek en recht Consoles Microsoft Xbox One
© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. Contact Over Tweakers Jouw privacy Algemene voorwaarden Cookies
Tweakers wordt uitgegeven door De Persgroep en wordt gehost door True