Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 37, views: 11.459 •

Game-uitgever Aspyr heeft aangekondigd dat de shooter Borderlands 2, ontwikkeld door Gearbox, op 20 november verschijnt voor Mac OS X. Het spel is aanvankelijk alleen op Steam verkrijgbaar, maar komt ook naar de Mac App Store, aldus de uitgever.

Gamers die Borderlands 2 via Steam willen kopen, moeten hiervoor 59,99 dollar betalen. Of de prijs in de Mac App Store hetzelfde zal zijn, is nog niet bekend. Vanaf 20 november is de game op Steam verkrijgbaar, maar het is mogelijk om al eerder een preorder te plaatsen; spelers krijgen dan ook een aantal uitbreidingen, waaronder de Mechromancer-klasse die ook als uitbreiding voor de pc- en consoleversies verscheen. Los kost deze uitbreiding 10 dollar.

Naast de mogelijkheid om Borderlands 2 via Steam of de Mac App Store te kopen komt er ook een fysieke verpakking. Volgens Aspyr is deze nog voor de feestdagen verkrijgbaar. Een prijskaartje ontbreekt nog.

Voor de pc en console was Borderlands al sinds 21 september beschikbaar. Voor deze versies is eveneens een season pass beschikbaar waarmee gebruikers een jaar lang extra content krijgen voor een bedrag van 30 dollar. Of deze season pass ook voor de Mac komt is nog onbekend.

Reacties (37)

En wanneer komt het voor Linux...?
Dan zou je toch echt moeten wachten tot Epic de Unreal Engine voor desktop linux versies uit brengt, er zijn geruchten dat ze een linux versie al jaren hebben maar nooit de vraag hebben gezien om deze echt uit te brengen.
Ik denk niet dat de port van UE3 naar Linux ooit is afgewerkt. Het werk aan UT3 voor Linux werd ook stopgezet voor dat deze klaar was. Heb hier nog altijd ergens een sealed UT3 DVD liggen daardoor.
Klopt, hebben ze maar zal nooit worden uitgebracht vanwege licentie redenen.
Toevallig kregen ze ook nog eens 50 miljoen van microsoft destijds, zogenaamd voor ontwikkeling aan GoW, op dat moment werd de ontwikkeling van de support voor linux stopgezet (na vele jaren van support, UE1 & 2 hadden immers beide support voor linux)
UT3 was naar Linux en Mac geport door Ryan C. Gordon, alleen is de port nooit uitgekomen vanwege licentie redenen. Wat dat precies was zullen we nooit weten.
Wat dat precies was zullen we nooit weten.
Zoals ik al aangaf, het zal meer dan toeval geweest zijn dat het precies gebeurd op het moment dat ze een flinke kapitaal injectie kregen van een bedrijf wat actief multiplatform engines en api's bevecht.
Was ook meteen mijn reactie. Blijkbaar kunnen ze al zonder DirectX draaien, en nu met de opkomst van Steam, Source en andere games/engines, is het misschien niet eens zo een vreemde gedachte.

Ik koop hem in ieder geval meteen als hij er is voor Linux. Momenteel ben ik van plan om te wachten tot hij ergens in een Steam sale zit.
Er zijn genoeg mensen die hem verkopen voor een mooi prijsje hier op T.net bij vraag en aanbod.

Ik vind het erg goed om te zien dat ontwikkelaars ook naar andere besturing systemen kijken naast Windows. Zelf ben ik aan het wachten voor de Linux versies van games, zodra alle games die ik wil spelen binnen een half jaar na Windows release uit komen ga ik compleet over. Het zal voorlopig nog wel zo blijven dat ze later of niet uit komen maar ik hoop dat het niet lang meer duurt voor ik Linux kan gaan draaien voor mn games.
Wat ik me afvraag is hoe de activity tegen die tijd is. ik had hem gelijk met de release gehaald en vrij snel uitgespeelt. gister nog eens ingelogd maar bizar weinig spelers vergeleken een of twee weken terug.
Het spel is zeer verslavend op het begin totdat je 2x de story hebt gedaan.
Probleem is dat dit wordt aangeboden voor 59,99. Wat mij betreft is de meerprijs niet te rechtvaardigen met het feit dat je niet naar de winkel moet of moet wachten op een bestelling bij een webshop. Vraag me af of anderen dit anders zien.
Hoogst waarschijnlijk wordt het ook een steamplay game dus zal je als je de windows versie hebt hem ook op osx kunnen gebruiken op steam.
Hoogst waarschijnlijk wordt het ook een steamplay game dus zal je als je de windows versie hebt hem ook op osx kunnen gebruiken op steam.
Of gewoon bootcamp op je Mac draaien, Windows 7 x64 erop, en gewoon windows steam draaien.

Wel een goede zaak dat ze een aparte OS X versie uitbrengen. Dan hebben alle haters ook weer een argument minder.
Niet alleen kost dat je 30GB aan schijfruimte, het kost je ook nog eens een Windows 7 licentie. Dat is duurder dan het spel nogmaals aanschaffen.
Iedere keer rebooten is ook geen oplossing, da's echt niet lekker.
Als hater kan ik anders prima zeggen dat zelfs de games om een Mac duur zijn. De windows versie kost op steam 'maar' 50 euro.

Maargoed, ik heb voor een 'paar euro's' ergens een key aangeschaft wat veel goedkoper was dan op steam, en zo zal dat voor de Mac vast ook wel mogelijk zijn.
Niet altijd. Vaak op Mac App Store zijn dingen goedkoper dan Steam, vooral in Euros.
Ik heb eerder het idee dat je gewoon je ogen open moet houden waar je iets koopt. Soms is het hier goedkoper, soms daar.
Ik zou dat niet zo zeker zeggen, laatst is dat ook niet gebeurd bij Black Ops, dat was ook een full price release die de OSX gebruikers apart moesten kopen.
Ben je nu niet in de war met console gamers?
Ben ik helemaal met je eens, sterker, ik vind ¤60 sowieso niet een acceptabele prijs. Dat is namelijk 32% inflatie sinds 2002 en dat is dus niet in lijn met de koopkrachttoename of inflatie in andere sectoren (autos, computers, computertoebehore, huizen, levensmiddelen etc.). Daarnaast is ¤60 voor een computerspel gewoon veel geld. Ook zou een downloadspel juist goedkoper moeten zijn!
Het is wel 59,99 dollar en geen euro dus het zal wat goedkoper zijn hier.
Zoals Firedragon aangeeft is de prijs in dollar, en in de EU zal dit dus ¤49,99 zijn, en volgens jou berekeningen nog slechts een inflatie van 11% in tien jaar.

Wat betreft prijs, dit is de adviesprijs en die is overal gelijk. Dat winkels er voor kiezen om deze voor minder aan te bieden is hun keuze, als je gewoon wacht bij Steam kan je het ook oppikken voor een prikkie. Je kon Borderlands GotY edition (dus met alle DLC) 1.5 jaar na de release van Borderlands zelf al kopen tijdens een Steam sale voor ¤7,50, terwijl het bij de goedkoopste winkels nog ¤12,50 was. Nu buiten een sale betaal je er op Steam wel ¤30 voor, maar je gaat nu tig winkels met één winkel vergelijken.
Dat mag je hopen: Black Ops II is ook ¤59.99.
Hoop niet dat het weer de zoveelste wrapper port is. Ik weet dat je moet blij zijn dat het überhaupt op het osx platform uitkomt, maar als je b.v. de performance van guild wars 2 osx vs windows vergelijkt dan installeer je al snel bootcamp.
Als je echt spellen wilt spelen installeer je toch sowieso bootcamp?
Nee, dan speel je sowieso op een windows based PC :)
UE3 heeft al een Mac port, die wel redelijk goed is.

Guild Wars 2 performance is sowieso bagger. Als je ziet hoe de game eruit ziet dan hoort het nooit zo slecht te presteren (prestaties zijn slechter dan die van Crysis, en de looks rechtvaardigen dat echt niet).
MMO's zijn in het algemeen zwaarder, veel meer CPU instructies dan pakweg een singleplayer Crysis game.
En GW2 is GPU based op mijn PC en het is alsnog bagger performance. De rendering is wel open world, maar dat is dat van Crysis ook.
Aspyr maakt over het algemeen echte ports (zij het dat in het verleden de performance van aspyr games wel enigzins tegenviel)

GW2 draait gewoon via wine dus dat is nog niet eens een port te noemen.
Nog meer mensen erbij die gaan klagen dat de vijanden veel te sterk zijn voor hun level. WANT DAT IS ZO.

Ontopic: de stap naar linux lijkt me nu juist vrij klein. OSX is toch alleen maar een schilletje met wat magie om een linux-distro heen?
OSX is toch alleen maar een schilletje met wat magie om een linux-distro heen?
Nee, OS X is geen linux.
Het is geen linux idd, maar er zijn genoeg overeenkomsten dat zodra een game draaiende is op een van de twee platforms het relatief weinig moeite kost om het geschikt te maken voor beide. Tis beide Unix...
Linux => Linux Is Not Unix

Maar goed, FreeBSD heeft een erg goede linux compatibility layer, dus als je mazzel hebt maken ze een linux versie voor OSX 8)7
Linux => Linux Is Not Unix
Mwah, close enough for our purposes.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.