Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 117 reacties

In Grand Theft Auto V kan de speler kiezen tussen hoofdrolspelers Michael, Trevor en Franklin. Buiten een missie om kan er op elk moment gewisseld worden tussen de drie. De stad waarin de game zich afspeelt is groter dan GTA IV, Red Dead Redemption en GTA: San Andreas bij elkaar.

Uitgever Rockstar heeft de eerste tijdschriften de kans gegeven om een preview te schrijven over Grand Theft Auto V, de open wereld-game die in het voorjaar van 2013 op de markt zou moeten komen. Zo staat in de Game Informer van december, die inmiddels in de winkel ligt, een uitgebreid artikel over de game, waarin de nodige, tot nu toe onbekende details over de game gemeld worden. Zo krijgt de game drie verschillende hoofdpersonen, waarmee spelers afwisselend op pad kunnen. Buiten missies om kan er op elk moment gewisseld worden tussen de drie. Het gaat daarbij om de rijke Michael, die in het gegoede deel van de stad woont en als voormalig bankovervaller in een getuigenbeschermingsprogramma zit. Hij kent Trevor, die het minder goed getroffen heeft en in een trailer woont. De derde personage is ene Franklin die als deurwaarder spullen terugvordert bij mensen.

De game speelt zich af in Los Santos, een fictieve versie van Los Angeles, de stad die ook al in Grand Theft Auto: San Andreas opgenomen was. In GTA V is het decor echter groter dan ooit. De spelwereld is groter dan die uit Grand Theft Auto IV, Red Dead Redemption en Grand Theft Auto: San Andreas bij elkaar. De spelwereld bestaat niet alleen uit de stad zelf en de diverse voorsteden, maar ook het omliggende landschap. Zo zijn er wijngaarden om te bezoeken en is er een flink stuk onontgonnen land, met onder andere de berg Chiliad. Verder is er een zoutmeer en een militaire basis. Los Santos heeft bovendien een strand en de oceaan die daar aan grenst, is te verkennen, mits de speler een duikuitrusting op de kop weet te tikken.

Het werken met drie verschillende hoofdrolspelers heeft gevolgen voor de opzet van de game. Zo kunnen spelers niet langer huizen kopen. De drie kunnen bovendien waarschijnlijk niet meer daten met de vrouwen die ze in het verhaal tegenkomen. In plaats daarvan krijgt elk van de drie een of diverse hobby's die hij uit kan voeren. Ter vermaak keren bovendien de entertainmentshows uit de GTA IV terug. Voor die game wist Rockstar komiek Ricky Gervais te strikken. Of hij terugkeert met een nieuwe show, wil Rockstar nog niet onthullen. Voor de acteurs die de stemmen van de diverse personages in de game inspreken, wil Rockstar juist geen bekende personen meer gebruiken. Bekende stemmen zouden tot teveel herkenning leiden en daarmee te veel afleiden.

GTA V op cover Game Informer

Reacties (117)

Reactiefilter:-11170115+182+21+31
Moderatie-faq Wijzig weergave
GTA 5 - de feiten op een rij

Nieuws | 8 november 2012 -

Je hebt de nieuwsberichten vast al gezien, of zelf de nieuwe editie van tijdschrift Game Informer uitgepluisd, maar voor de zekerheid hebben we even kort alle interessante feitjes over GTA 5 voor je op een rijtje gezet.

•Je kunt in GTA 5 spelen met drie verschillende hoofdpersonages: Michael, Trevor en Franklin.


•Michael is een welvarende ex-bankovervaller van begin veertig die in het rijke deel van Los Santos terecht is gekomen en in getuigebescherming zit.


•Trevor is een crimineel waar een steekje bij los zit; hij is snel agressief en een frequent drugsgebruiker.


•Franklin is een jongen van ergens in de twintig die zijn geld verdient met het vorderen van auto’s.


•Tussen deze hoofdpersonages kun je als speler, buiten missies om, wisselen wanneer je maar wilt.


•Ook tijdens de missies, wanneer je met twee of drie van de hoofdpersonages op pad gaat, kun je tussen ze kiezen.


•De spelwereld van GTA 5 is groter dan die van GTA San Andreas, GTA 4 en Red Dead Redemption bij elkaar.


•Via uitgebreide physics probeert Rockstar het autorijden in GTA 5 te doen aanvoelen als in een echte, goede racegame.


•De spelwereld van GTA 5 bestaat uit verschillende soorten omgevingen, waaronder de stad Los Santos, een wildernis, voorsteden, wijngaarden, de berg Chiliad, een zoutmeer en een militaire basis.


•Rockstar heeft gekozen voor één grote stad in plaats van twee of drie steden, omdat de studio hierdoor alle aandacht kon richten op het zo goed mogelijk neerzetten van deze plaats.


•Grote overvallen, zoals van een bank, zijn prominent aanwezig.


•Het is niet mogelijk om zoals in GTA: San Andreas je personage als in een RPG aan te passen, omdat het technisch gezien niet mogelijk was om het goed te doen zonder op andere animatievlak in te leveren aan kwaliteit


•Er zijn een aantal nevenactiviteiten in de game, waaronder yoga, triatlon, jetskiën, tennis en golf.


•Elk van de personages zal één of enkele (van deze) hobbies uitoefenen; je kunt dus niet met elk personage elke randactiviteit ondernemen.


•Rockstar belooft dat er genoeg te kopen valt met het geld dat je verdient in GTA 5, maar geeft aan dat het kopen van huizen en panden niet tot die mogelijkheden behoort.


•Het datesysteem uit GTA 4 keert waarschijnlijk niet terug.


•Er komen in GTA 5 bekende gezichten terug uit GTA 4 en de twee uitbreidingen op die game. Personages uit de spellen GTA 3, GTA: Vice City en GTA: San Andreas zitten niet in GTA 5.


•Net als in GTA 4 zijn er zogenaamde casual encounters; voorbijgangers die je op straat aanspreken.


•Zoals in Red Dead Redemption is er voor de grote gebieden buiten de stad om een dynamisch missiesysteem, waar je aan de kant van de weg dingen ziet gebeuren waarmee je je kunt bemoeien, maar die je ook kunt negeren.


•De RAGE-engine is dusdanig doorontwikkeld dat het zicht van de speler verder reikt dan in GTA 4 en dat ook op grote afstanden meer detail in omgevingen zichtbaar is.


•Cutscenes worden vloeiender aan gameplay vastgeplakt dan in vorige GTA-delen.


•Ieder personage heeft zijn eigen vriendenkring


•Wanneer je één personage bestuurt, gaan de andere twee gewoon door met hun activiteiten, waardoor je ze dus op andere plekken aan kunt treffen wanneer je de besturing weer overneemt.


•Bij het wisselen tussen de drie zoomt het spel uit, vergelijkbaar met hoe dat bij Google Earth werkt, om vervolgens weer in te zoomen op het personage dat je selecteert.


•Het selecteren gebeurt via een aparte menuoptie, daaronder staat de optie om in de multiplayer van het spel te stappen. Net zoals in GTA 4 is dit dus waarschijnlijk direct via de singleplayer mogelijk.


•Voor de personages wordt geen blik bekende acteurs opengetrokken, omdat Rockstar wil dat zij zelf tot leven komen, in plaats van dat je de personen achter de personages meteen herkent.


•Bij het wisselen tussen personages tijdens een missie, krijg je ook een ander soort gameplay voorgeschoteld. Ieder van hen heeft zijn eigen taak.


•In Grand Theft Auto 5 zitten meer voertuigen dan ooit in een GTA, waaronder naast de gebruikelijke auto's en trucks onder andere helikopters, vliegtuigen, dirt bikes, ATV's, Jet Skis, gewone fietsen, BMX-fietsen en mountain bikes.


•Met Trevor kun je al meteen een vliegtuig instappen zodra je er één vindt, aangezien hij als oorlogsveteraan de nodige vliegervaring heeft. Je hoeft dus niet bang te zijn om pas na vele uren spelen eindelijk te kunnen vliegen.


•In de oceaan langs de kust van Los Santos kun je een duik nemen om het gedetailleerde onderwaterleven te ervaren; mits je je duikspullen meeneemt natuurlijk.
“Via uitgebreide physics probeert Rockstar het autorijden in GTA 5 te doen aanvoelen als in een echte, goede racegame.”
Ik hoop dat ze dat dan goed doen en niet overdrijven. Bij het vorige deel hebben ze dat volgens mij ook geprobeerd maar het was allemaal een beetje 'te' waardoor het juist minder realistisch werd.

“•Rockstar heeft gekozen voor één grote stad in plaats van twee of drie steden, omdat de studio hierdoor alle aandacht kon richten op het zo goed mogelijk neerzetten van deze plaats.” hmm.. Ik vind het in SA wel leuk dat delen van het verhaal zich in een andere stad afspelen. Al kan dat natuurlijk nog wel. Kleinere dorpen zijn er wel begrijp ik uit de rest van het verhaal.

“•Er komen in GTA 5 bekende gezichten terug uit GTA 4 en de twee uitbreidingen op die game. Personages uit de spellen GTA 3, GTA: Vice City en GTA: San Andreas zitten niet in GTA 5.” Jammer
Geen huizen meer kopen, niet meer daten...
Krijg daarmee het gevoel dat de immersie in GTA V welleens een stuk minder kan worden dan wat we gewend waren van GTA.
Voor mij is juist die immersie een groot deel van de gameplay.
Zolang we maar geen "vrienden" hebben in GTA V die elke 5 minuten lopen zeuren dat ze willen bowlen of darten, vind ik het best :+
Ondanks dat ik nooit een potje ging bowlen vond ik dat juist wel leuk. Het gaf mij het idee "niet alleen" te zijn in die grote wereld.

Ik ben benieuwd naar de systeem vereisten, als een GTX 260 niet langer voldoende is, is dit voor mij een game om een nieuwe videokaart bij aan te schaffen, en ik zal vast niet de enige zijn.
Ja inderdaad, dit idee had ik ook. Idee van 'vrienden' hebben in de vorige GTA was op zich goed bedacht alleen niet zo goed uitgewerkt.

Ze hadden uit wel/niet kunnen uitvoeren van missies niet moeten laten afhangen van de band die je met vrienden had...

concept van 3 personages in totaal verschillende scenario's lijkt mij dan weer helemaal niets. Heeft helemaal niets met GTA te maken..

Zolang ze in ieder geval maar wel de gangs laten terugkomen zoals in GTA:SA. Was zo vet om een heli te jatten, vol te proppen met gangmembers en ze te droppen in een vijandige buurt om vervolgens zelf weg te vliegen :)
Mwa, welbeschouwd was dat in deel IV ook zo toch? Je moest er wel 2 uitbreidingen voor hebben, maar toch bleek het spel zich er juist prima voor te lenen om compleet verschillende verhalen door elkaar te laten verlopen (lachen als je die grauwe Niko weer tegenkomt in missies van TLAD bijv.).
Het zal afwachten zijn wat de uitwerking ervan is natuurlijk voor we er wat over kunnen zeggen, maar persoonlijk zet ik mijn vraagtekens bij de rol van de deurwaarder. Ben heel benieuwd hoe ze dat uitwerken...
Series als die Repo-zut op RTL 7 vind ik van een magistrale triestheid dat dat überhaupt gemaakt wordt, da's schijnbaar iets van "wen er maar aan".
Voor de gemiddelde Amerikaan zal een ontmoeting met de repo-man wellicht wat dichterbij zijn dan voor ons hier, maar toch.. zal mij benieuwen..
Er word in het stuk van game-informer hier over gesproken en ze vertellen dat dit niet meer voorkomt, wel de telefoon maar niet meer het lastig gevallen worden
Precies! Dat vond ik het vervelende in GTAIV. Dat je telefoon elke 5 minuten af ging, omdat je vriendjes aandacht willen. Je kon niet ongestoord wildvreemden omleggen voor de lol zonder dat je mobieltje ging. Je was verplicht te reageren anders ging je reputatie hard naar beneden.

Ik ben heel erg blij als dat er niet meer in zit in het volgende deel.
Ach die huizen waren wel leuk maar dat daten, wat voor onzin was dat! Een game moet niet proberen elk aspect van het leven te kopiëren. Dat is geen extra diepgang, dat is minder tijd hebben waar gta voor is gemaakt: touren en knallen!
Daar zijn de meningen over verdeeld, ik zou graag een combi zien van GTA SA (gangs, lichaam oppompen etc), GTA 4 en the Sims.

Dat je zelf kunt kiezen of je een good guy of bad guy wordt, dus een copper of een gangster bijvoorbeeld.

Hoe meer aspecten van het echte leven erin zitten hoe toffer ik het zou vinden :)
Dat is dus een van de redenen dat ik ben gestopt met spelen van GTA. Ben speler van het eerste kwartier en GTA 1 en 2 was niets anders dan missies doen en het zooitje neerknallen maaien en rjden. Geen wijverig daten en drama in dit soort spellen. Het hoort een mannenspel te zijn die vol staat van lompe groffe acties met dezelfde soort humor.

Het trainen in SA was zwaar irritant, kleding kopen... wtf? daten met mensen? Hou op man ga dan idd de sims spelen ofzo of koop en poppenhuis.

De beste GTA's zijn GTA 1,2 en Vice City naar mijn idee.

Dat de wereld groter wordt in GTA V prima. Maar aub houd toch op met het real life gangsta idee. Laat GTA weer GTA worden, begint behoorlijk op C&C te lijken met EA. Veranderingen zijn lang niet altijd verbeteringen.

Maar goed misschien ben ik wel te conservatief, had de GTA IV gedownload om te kijken of t wat was. Maar na een paar uur testen weer verwijderd. Blij er geen 50 euro aan gespendeerd te hebben. We zullen zien wat Rockstar ons brengt.

(Zwengelt zijn oude 700mhz athlon aan en start GTA2 weer eens op. Wat een heerlijke multiplayer was dat toch)

[Reactie gewijzigd door aebtdom op 9 november 2012 10:45]

Jij hebt zeker irl ook geen vriend(in) en geen behoefte hier aan, omdat het wijverig is? Wat een non-argument.

Het gaat mij erom dat het meer realistisch wordt, dat je meer keuzes en mogelijkheden krijgt. Ik ben overigens ook speler van het eerste kwartier, veel GTA 1 multiplayer gespeeld en flink van genoten. Ook alle andere versies heb ik gekocht en flink bespeeld, ja zelfs 3 schokkend en wel :')
Ik snap zijn punt wel. Daten met pixels is best triest naar mijn mening. Dat doe je toch liever IRL waar het ook iets oplevert. Ik heb een vriendin en hoef er niet nog een in een game die ik speel.

Ik mis de huizen trouwens wel. Vond het idee altijd wel vet dat je geld verdient en steeds hoger komt in de wereld. Waardoor je meer en grotere huizen kunt kopen. Miste het zelfs dat je niet meer fabrieken/winkels kon kopen waar je dan ook geld aan verdiende. Bij gta 3 geloof ik had je op het einde zo'n grote mansion met je eigen bodyguards die er rond liepen. Dat vond ik wel vet.
Dat is precies mijn punt, niet het daten (overigens heb ik dat ook nooit gezegd maar goed).

Simpel alles neerknallen dat je tegenkomt is gewoon saai en gaat echt snel vervelen, verder komen in de gamewereld is imo gewoon een goede vooruitgang en mag van mij nog uitgebreider.
Mijn vrouw IRL keek ook steeds een beetje scheel naar me als ik bezig was mijn vriendinnen zoet te houden in San Andreas...
Had u de hot coffee mod geïnstalleerd?
Ja DeMoIT dat is wel een heerlijk non-argument.
Beetje jammer.
Als je naar films als The Expendables kijkt, zit je ook niet te wachten op dramatische scenes waar iedereen in een kring zit te huilen om een verloren personage of real life problemen van de hoofdrolspelers.

Je zit te wachten op hetgeen waar het genre voor bedoeld is.
Bloed, zweet, adrenaline en kogels die om je oren suizen.
Enfin.

Verder ben ik wel benieuwd naar de drie personages, geeft me een beetje het idee van het hebben van 3 spellen/verhaallijnen in 1.

Wat Mirved verder zegt over het niet meer kunnen kopen van huizen, dat was wel een leuke toevoeging van het concept. Grote huizen kopen, ideale safe spots hebben daardoor. Zal dan ook wel weer een gemis worden in V.

Maar misschien (hoopt) krijg je wel huizen toegewezen in het spel.

Maar ok, time will tell.
Wat is er mis met het customizen van je character? :?

En het daten was optioneel, het moest in geen enkel deel. Als je het deed, was het extra en het was gewoon lachen, alleen al vanwege de teksten die ze zich er uit sloegen.

Niks MOET in GTA. Het zijn allemaal extra's in het spel die men KAN spelen. Als jij ala GTA1/2 wilde spelen, dan kon dat. Missies doen, rondrijden, knallen etc etc.

Nu hebben we eindelijk een game serie met alles wat men zou willen, moet het weer minder volgens jou?

GTA IV inc uitbreidingen waren gewoon geweldig. Verhaal stak dik in elkaar en zeker met de uitbreidingen erbij had je een mega game waar je uren mee zoet bent/was.
In GTA SA was daten zeker wel verplicht. Je moest namelijk met Millie daten om een sleutelkaart te bemachtigen!
Ja, maar dan is het weer een missie.. Je moet ook een pak kopen in IV om verder te komen..
Nee hoor, je kon dr ook gewoon dood maken dan had je ook de keycard :P
Oh, ik speel GTA ook sinds het begin en ik vind SA toch echt de beste.

Alles wat je noemde, van het daten tot trainen en uiteindelijk kleding kopen: het was optioneel. Het was niet vereist. Voor sommige missies moest je wel even trainen, maar dat was eigenlijk zo gebeurd.

GTA4 vond ik dusdanig slecht dat ik het maar heel kort gespeeld heb.
KoploperMau
vrijdag 9 november 2012 11:25
In GTA SA was daten zeker wel verplicht. Je moest namelijk met Millie daten om een sleutelkaart te bemachtigen!
My point being made just there ;)
Ben het wel met je eens. De beste GTA' s zijn voor mij GTA 1, GTA London en Vice City.

Ik heb zelfs het idee dat GTA in de loop van de tijd steeds politiek correcter is geworden.
Dingen als "keep the city, tidy" bonus, als je zo'n langslopende Hare krishna (?) optocht in 1 keer allemaal platreed of de 'killing frenzy' missies zie je nu niet meer. Ook de hilarische dialogen of de grapjes zoals de "Penetrator" als type sportwagen zijn er nu minder.

Dat is misschien ook wel logisch, want het was misschien ook wel wat te puberaal. Maar ik was juist puber toen ik dat spel speelde en daarom is het in mijn herinnering blijven hangen als een geweldig spel, net zoals volwassenen altijd de muziek uit hun pubertijd de beste muziek vinden.

Daarom vind ik ik, denk ik, aan de tegenwoordige GTA's niets meer aan. Vice City was voor mij het laatste deel dat ik uitgespeeld heb en wat ik echt geweldig vond.
De sfeer, de stad, de jaren 80 vibe, de hilarische radiostations, de lekkere muziek, de missie waarin je met een soort Jason mask een bank moet overvallen en dat je je op het eind helemaal het mannetje voelt als je op zijn Scarface's de boss uit de weg geruimd hebt en nu zijn vila bewoont.

San Andreas was ook nog redelijk, maar GTA IV was voor mij echt een dieptepunt.

- Dan begrijp ik verder niet waarom er nu weer voor Los Santos als spelwereld is gekozen. Die is slechts twee delen geleden nog gebruikt. Logischer zou zijn om Vice City weer te gebruiken. Dan volgt men het patroon Liberty city- Vice city- San Andreas-Liberty city.

Of bedenk anders gewoon eens wat nieuws: GTA Berlin (Pisswasser Beer imperium uitbouwen), London weer eens opfrissen, GTA Paris (knal iedereen overhoop zolang je haar maar goed zit en je elke dag een nieuwe designer outfit aanmoet) of Moscow (in de vroege jaren na de val van de muur, feest wat betreft criminaliteit en gangs) .

Maar dat is allemaal misschien wat te experimenteel en het risico zal wellicht te groot zijn. Jammer toch denk ik. Ik zou graag een nieuwe, frisse en expirementele GTA zien (de manier waarop het eigenlijk ook groot geworden is) en niet deze, om het bot te zeggen, opgewarmde Los Santos kliek, hoe groot en breed het ook mag zijn.
Hopelijk komt die nieuwe hd8970 uit, want een gtx680 gaat het niet trekken denk ik.
Persoonlijk vond ik GTA 3 de beste uit de reeks. Die game had een spannend verhaal. Je werkte je op bij de Italiaanse maffia en via een plotwending stapte je over naar de Japase mafia (op het tweede eiland). Als je dan op het eerste eiland terug kwam werd je overal beschoten, je was immers verrader.

De vrijheid die je kreeg was leuk maar voor mij niet de reden om de game te spelen. GTA 3 had een bepaalde sfeer die ik o.a. in GTA IV miste.

Vice city was ook wel aardig maar dat stijltje trok mij persoonlijk wat minder. Vanaf San Andreas kwamen er wat irritantere gameplay elementen zoals het eten en de sportschool. Wat mij betreft mogen ze deze "farmville" elementen weglaten. Daar vallen die vriendinnen ook onder. Het voegt weinig toe en leidt af van de core gameplay (het opwerken binnen een criminele organisatie en de daarbij behorende problemen als politie).

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 9 november 2012 18:00]

Jouw mening, en daar heb je recht op. De mijne is het echter niet.

Ik mis nog steeds de lompe humor uit VC, en de rampages daar (gewoon moorden tegen de klok, en dan hopen dat je het haalt, want anders heb je een probleem).

Dat daten en die vrienden was allemaal overbodige tijdvulling in mijn optiek.

En het kunnen kiezen tussen good guy of bad guy, dan mis je even waar de titel voor staat: Grand Theft Auto, oftewel, je moet wel de criminele kant op.

Als je het echter als Tenpenny of Pulaski zou kunnen spelen (dirty cop), dat lijkt me dan wel weer leuk; doorgroeien als EN agent, EN daarnaast als corrupte crimelord.
Er staat nergen in de titel wie die auto steelt, dus de titel zou niet uit moeten maken. :)

Ik ben altijd vrij vlot uitgekeken op GTA, alleen schieten en rondrijden is wmb niet voldoende meer in een game tegenwoordig. Dan kun je net zo goed een willekeurige GTA spelen en de kwaliteit van de GFX accepteren.

Dat laatste dat je aankaart zou idd ook een toffe wending zijn, maar ik wil gewoon de keuze hebben en niet aan de hand worden genomen door een spel. :+
In mijn mening ben ik het niet met je eens!

Enigzins snap ik je standpunt wel, maar het blijft een action/adventure en geen RPG oid.

Als je kijkt waar het spel ooit mee begon, gaat het gewoon terug naar zijn core! Dat is in principe waar het spel groot mee is geworden en imo prima! De game wordt alleen mooier, de spelwereld wordt groter en de shit aan de zijlijn minder (dat laatste weet ik niet zeker)! Ik denk dat de beleving alleen maar beter wordt.. en zoals ik eerder al aanhaalde zal bij voldoende kritiek er wel een update voor komen!

Daarnaast kan ik er dan van uitgaan dat je games als COD, MOH en Battlefield ook niet speelt? Want gebasseerd op jou argument zijn die games net zo. rondlopen/rijden en schieten!

De combi die jij voorstelt kan in essentie ook wel maar dat zou inhouden dat de game zo lang in ontwikkeling is dat die al weer praktisch achterhaald is op het moment van de release... Het kost developers momenteel nog altijd te veel tijd om een goed werkende mix te vinden tussen de rode lijn van het spel en alle zaken daar omheen!

Tjah het blijven meningen, maar iedereen pleasen met één game lukt gewoon niet!
ik ben het voor een heel groot deel met je eens, maar voor de echte lompe humor zou je eens saints row moeten spelen, dat slaat alles, maar is wel heel erg vet, ik heb nu saints row 3 en gta 4 en beide zijn geniaal op hun eigen manier.
SR3 heb ik een tijdje gespeeld, maar de lompheid van de humor ging me daar weer net iets te veel over de top (ja, ik ben 'n zeikerd wat dat betreft :))

Ff zonder gekheid; de lompheid van de humor in SR3 is heel erg over the top, die van VC wat onderkoelder, en dat spreekt mij meer aan.

Verder vond ik de controls van SR3 nou niet zo fantastisch eerlijk gezegd, plus wat voor mij een groot pluspunt was van VC; de soundtrack; ik ben van 1972, dus die jaren '80 muziek was heerlijk! Plus de sfeer van Vice City/Maimi vond ik ook geweldig. Ik hoop dat ze daar naar terug kunnen op een-of-andere manier, het hoeft nog eens niet met Tommy Vercetti.
Ik denk dat je er juist veel andere features voor terug zal krijgen. Er komen weer vliegtuigen, duikuitrusting, fietsen, 3 personages en een wereld veel groter dan alle vorige games bij elkaar.. En trouwens, daten kost toch teveel tijd ;)
Trouwens, we spelen wel games zodat we niet bezig moeten houden met de grillen van vrouwen ;)
Ik hoop dat ze ook het lopen van de karakters een beetje hebben aangepast. Niko (of hoe heette hij) kon wel heeeel erg knullig zijn af en toe. Ok het muurtje is tot middel-hoogte maar come on! Daar kun je toch wel op klimmen of niet?!?

Hopelijk hebben ze een beetje naar Assasins Creed gekeken wat betreft de klim-skills van de karakters!
Daar zullen de meningen denk ik flink over verschillen. Dat je bijvoorbeeld om de haverklap werd gebeld in GTA IV door je neef om te gaan bowlen kwam me echt de neusgaten uit en zal ik niet missen. Ik herinner met San Andreas op dit gebied niet meer precies, maar het stond me bij dat het je daar niet zo werd opgedrongen.
in San Andreas zaten ook grote minpunten, zo moest je regelmatig naar de Gym om zo in vorm blijven, als je de ultime bad-guy wil zijn moet je natuurlijk wel een beet je opgepompt erbij lopen. Verder moest je vaak eten in de bekende fastfood restaurants.
Ehm, nee hoor, je hoefde bijna helemaal niet te eten? Pas als je een hele tijd niet gegeten had begon hij eens te zeuren dat je honger had, maar dan kocht je even wat bij een van de vele plekken om iets te eten en dan was je er meteen weer voor een aardige poos van af. Ook het in vorm blijven koste weinig moeite. Het in vorm komen koste wel even moeite inderdaad, maar daarna als je zo heel af en toe even wat aan gewicht heffen deed bleef je buff. Je fitness niveau was sowieso geen probleem als je tijdens het spelen af en toe je sprint knop gebruikte.
De dates waren inderdaad niet zo belangrijk, je kon ze prima negeren, alleen als je hun specifieke bonus wou dan moest je daar moeite voor doen, maar het hoefde niet.
Ik heb San Andreas niet zo lang geleden nog helemaal opnieuw gespeeld, misschien herinner je je het niet helemaal meer zoals het was?

Vind het in ieder geval erg mooi om te lezen dat de spelwereld weer erg groot wordt. Dat was een belangrijk deel van waarom ik GTA IV niet leuk vond, de wereld was saai. Misschien dat het objectief gezien niet klein was (heb ik vaker gehoord, het voelde nog steeds klein imho), maar het was allemaal alleen maar stad, van SA vond ik het juist cool om ook buiten de stad te kunnen crossen, vooral de races daarin waren geweldig :).
Euh. Je kon je telefoon ook gewoon uit zetten hoor. ( op hold ). Zo werd je niet meer lastig gevallen en kon je eerst de dingen doen waar je mee bezig was.

Ontopic: wat een vreselijk idee om met meerdere personages te gaan spelen. Zo kun je je nooit in je karakter inleven. En geen huizen kopen? Dat zat in san andreas en gta 4 ook al niet meer en vond ik erg jammer. Wat moet je in godsnaam met al dat geld dan? Ik vond dat in gta vice city juist 1 van de leukste features, sparen tot je weer wat kon kopen en de daarbij horende nieuwe missies kreeg. Verder klinkt het wel goed maar groter dan san andreas rdr en gta4 bij elkaar geloof ik niet. Ik vond san andreas al eigenlijk te groot. Het zal er grafisch dan niet op voorruit gaan iig.

Maar ja. We zullen zien
In San Andreas kon je juist wel huizen kopen, veel van die huizen hadden ook een garage voor meedere auto's.
Heb je de trailer al gezien? grafisch topniveau.
Snap je standpunt,

maar moet zeggen dat ik het allemaal maar irritante afleiding vondt, zeker als je lekker bezig bent met missies en opdrachten te spelen!

Afhankelijk van de kritiek zal een eventuele Add-on/DLC voor de game dit wel weer met zich mee brengen!

Ben wel benieuwd naar de grote van de spelwereld... die moet wel immens zijn als het groter is dan die drie games bij elkaar!

Kan niet meer wachten tot het spel uitkomt
het "date" aspect vond ik ook niet heel erg bijzonder.
maar hoe zit het met de hoeren?? zijn die er dan nog wel?

aangezien die een "vitale" functie hadden in de game :9
Het werken met drie verschillende hoofdrolspelers heeft gevolgen voor de opzet van de game. Zo kunnen spelers niet langer huizen kopen. De drie kunen bovendien waarschijnlijk niet meer daten met de vrouwen die ze in het verhaal tegenkomen.
Zou inderdaad erg jammer zijn als dit zo is. Maar ik begrijp niet waarom het één (meerdere karakters) het andere (daten / huizen kopen) zou moeten uitsluiten...?

EDIT: Direct link maar verwijderd; het het hele verhaal uit Game Informer staat ook op TPB.

[Reactie gewijzigd door JanvdVeer op 9 november 2012 11:04]

Is dat zo dan? Daten vond ik niet heel spannend, de hot coffee was uiteraard wel weer geinig. En tsja huizen kopen was op zich handig voor save points. Voor de rest wel aardig. Nu zit je met meerdere karakters en dan wordt het allemaal complexer denk ik.
Waarom niet een keer een GTA met een BadAss chick? Altijd maar kerels!
Maarja zal weer meer van het zelfde zijn :(
Misschien in VI. Hoop dat ze dan eindelijk eens terugkeren naar Londen.
Ik hoop niet dat ze Londen weer gaan doen in VI of zo. Veel te veel frontale ongelukken.
Precies wat ik ook dacht! En na het zien van de eerste posters had ik ook wel de hoop dat dat zou gaan gebeuren, maar nee, weer kerels.
Wie weet? Als ze nu al 3 personage's hebben, kan ik me goed voorstellen dat ze een uitbreiding maken met een babe!
Waarom niet een keer een GTA met een BadAss chick? Altijd maar kerels!
Maarja zal weer meer van het zelfde zijn :(
Je moet iets overlaten voor een DLC natuurlijk :P
Is dat niet gewoon een veel te grote map, ik vond Red Dead Redemption al een enorme map hebben. Dat gaat dagen duren om te verkennen joh!
Daarentegen gaat het met een auto wel een stuk sneller dan met paard ;) Die fiets zou ik echter niet gebruiken als je naar de andere kant van de map moet.
Ff de cheatcode om de maximum bunnyhop te doen met de fiets, dan met de fiets op een stijle helling rijden en springen
Je vliegt dan heel wat sneller door de lucht dan een jet, maar je moet blijven springen en hopen dat je elke keer goed land
in Red Dead Redemption heb je geen vliegtuigen, boten, auto's en helikopters he. Maar een paard. Dus je bent wel veel sneller in gta
Vliegtuig is stuk sneller als een paard he
Ik zie alleen maar een voordeel :)

tenminste tijdverdrijf voor je geld!
onderwater leven viel me ook al goed op in San andreas. had het eigelijk nog nooit gezien tot dat ik eens een uitgebreide duik nam. wel leuk,
maar erg vet dat het zo groot word. beter is het niet zo slechte engine als gta V.
stomme console port heb ik legaal gekocht en draait voor geen bal.. (ja ik voldoe RUIM aan de eisen)
ik neem aan dat je GTA IV bedoelt?;) naja het gebruik van de RAGE engine was ook voor R* nieuw utieraard. ze zeggen zelf ook er beter mee om te kunnen gaan. wellicht dat daarom nu ook *doet vreugdedansje* het onderwater wereld weer terug is gekomen. neem aan dat ze toch wel betere compatibiliteit hebben voor de pc mocht die er uberhaupt nog komen..

Ook heb ik pas eeen nieuwe pc gekocht die ontiegelijk sterk is ( onderdelen bij elkaar gezocht en in elkaar gezet a la echte tweaker ) en natuurlijk ook wel met GTA V in mijn achterhoofd zodat ik die perfect zou kunnen draaien. vermaak me nu nog beetje met Just Cause 2. als er een god is, laat deze dan spoedig ook de release date van de PC versie aan laten kondigen!

[Reactie gewijzigd door bramnokia op 9 november 2012 11:57]

onderwater leven viel me ook al goed op in San andreas. had het eigelijk nog nooit gezien tot dat ik eens een uitgebreide duik nam. wel leuk,
maar erg vet dat het zo groot word. beter is het niet zo slechte engine als gta V.
stomme console port heb ik legaal gekocht en draait voor geen bal.. (ja ik voldoe RUIM aan de eisen)
De PC versie draait al tijden gewoon goed hoor met de patches die R* heeft uitgebract. Ik draai het spel perfect op een laptop, welliswaar heb ik een i7 erin zitten. Het spel is gewoon heel CPU hungry.

OT:

Groter dan GTA IV, Red Dead Redemption EN San Andreas bij elkaar ? Eerst zien dan geloven, dit zou namelijk echt gigantisch groot zijn.

[Reactie gewijzigd door Dylan93 op 9 november 2012 12:15]

Hoop dat die grote map me kan boeien. Just Cause had ook zo'n inmense map en kon me mede daardoor totaal niet boeien, duurde allemaal veel te lang om van de ene naar de andere kant te komen zelfs met vliegtuig.
Daar kon je je heel makkelijk laten transporteren + para droppen. Dus dat viel wel mee.
Je was alleen je voertuig kwijt.
In FarCry2 zaten de bushaltes, iets toepasbaarder voor GTA, alleen waarom de bus nemen als je een auto....
Het zou handig zijn als je de keuze had: Of zelf rijden op de manier zoals jij wilt, of heen teleporteren/fastforwarden in je auto (volgens de regels natuurlijk).
In GTA IV kon je toch de taxi nemen om naar een bestemming te komen..en dan kon je dat toch laten fastforwarden?? Daar had je dus al de keuze om het of zelf te doen, of dat je er gelijk was.
Read Dead Redemption ook (via een koets).
Kan niet meer wachten, nu maar hopen dat het spel uiteindelijk zo mooi is als het lijkt (ook op de PC)!

Ik hoop trouwens dat we nog wel iets te horen krijgen of eventueel gameplay te zien krijgen over multiplayer, dit is na GTA IV echt een must geworden. Heerlijk om met vrienden een helikopter neer te schieten terwijl we door de stad crossen :9

[Reactie gewijzigd door NielsjeNL op 9 november 2012 09:54]

Kan niet meer wachten, nu maar hopen dat het spel uiteindelijk zo mooi is als het lijkt (ook op de PC)!
kan het mis hebben maar doorgaans is een game op de pc velemalen mooier als op een console dit omdat de console al 6 a 7 jaar verouderd is :o
Weet iemand of deze game uiteindelijk ook op de Wii U gaat uitkomen?
Kan nu al niet wachten weet een van jullie of ze een hele nieuwe engine hebben gebruikt of de oude ge update ??
gewoon een evolutie van de RAGE enginge die geïntroduceerd werd met Rockstar Presents Table Tennis en ook terug te vinden is in games als GTA IV, RDR, LA Noire, MP3, ...
Ik mag hopen dat ze het lopen soepeler hebben gemaakt. Hoe vaak ik wel niet sta te kloten om een ladder op te klimmen met de politie achter me aan, en even omdraaien tijdens het lopen is er ook niet bij.
Voor zover ik heb kunnen zien! een compleet nieuwe! Ze beweren immers ook in de trailer dat het ingame footage is en als dat dan ook zo is dan zou dat nooit lukken met de oude engine...
Ik hoop op een verhaal dat nog beter is als gta san andreas , met catalina, smoke ,truth enzv, wiet verbouwingen verbranden , inbreken in geheime legerbasis , de meest maffe missies ,een eigen plane graveyard , een vliegschool , enzv echt gta san andreas was geweldig ! Ik heb dit gemist in gta 4 .
Ik vrees dat je dit zult blijven missen. GTA V gaat, net als GTA IV, de realistische kant op. Het zal bijvoorbeeld niet meer nodig zijn dat je een looping en een corkscrew kan doen voordat je een vliegveld op mag, want dat is immers onrealistisch. Je kunt als Trevor al vanaf het begin een vliegtuig bedienen, omdat Trevor een oorlogsveteraan is.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Microsoft Windows 10 Home NL Apple iPhone 6s Star Wars: Battlefront (2015) Samsung Galaxy S6 Edge Apple Watch Project CARS Nest Learning Thermostat Games

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True