Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 79, views: 21.190 •

Blizzard heeft officieel aangekondigd dat er een uitbeiding voor Diablo III op de agenda staat. De ontwikkelaar verkocht tot nu toe 10 miljoen exemplaren van de game. De uitbreiding van StarCraft II komt in het eerste halfjaar van 2013.

Er is een uitbreiding voor Diablo III in de planning, maar een releasedatum noemde Blizzard-ceo Mike Morhaime nog niet en ook maakte hij geen verdere details over de expansie bekend. Volgens hem zijn kwaliteit en gameplay de eerste prioriteiten. De topman deed de uitspraken tijdens de bespreking van de kwartaalresultaten van Activision Blizzard. Daar zei hij ook dat er inmiddels 10 miljoen exemplaren van Diablo III over de toonbank zijn gegaan.

Als de uitbreiding van Diablo III net zo lang op zich laat wachten als die voor StarCraft II, zullen Diablo-spelers nog de nodige geduld moeten hebben. Morhaime liet weten dat die expansie, StarCraft II: Heart of the Swarm, in de eerste helft van 2013 moet verschijnen. Mocht dat streven gehaald worden dan is dat drie jaar na StarCraft II: Wings of Liberty. Momenteel is er een gesloten bèta voor de multiplayer van Heart of the Swarm.

Naast Diablo III zorgde ook World of Warcraft: Mists of Pandaria voor beter dan verwachte omzetcijfers. De kwartaalomzet kwam uit op 841 miljoen dollar, meer dan de 754 miljoen dollar die Activision Blizzard vorig jaar binnenhaalde.

Diablo III

Reacties (79)

goed nieuws . alleen hoop ik dan wel dat de uitbreiding ook nieuwe storyline en nieuwe werelden bevat want weer hetzelfde word denk ik een beetje saai.
Dat is bij alle uitbreidingen van Blizzard zo geweest volgens mij, dus ik denk dat we ons daar geen zorgen over hoeven maken.
Waar ik ook benieuwd naar ben is of de level cap omhoog gaat en eventueel ook de Paragon level cap. En wat er gebeurt wanneer je de Paragon cap nog niet gehaald hebt.
Ik ben in ieder geval zeer benieuwd.

Interessant is ook dat de geheel nieuwe MMO, project Titan, in zijn geheel niet genoemd wordt.
10 miljoen keer verkocht. Het is de vraag hoeveel mensen het nog spelen. Zelf kreeg ik niet het gevoel dat ik bij D2 had. Echter word D2 vaak geromantiseerd en het spel kwam pas tot volle glorie na de expansion. Hopelijk gaat D3 het toch nog lukken.
Ben het hier absoluut mee eens. Ik heb het spel max 3 maanden gespeelt en vond het daarna niets meer aan.. Erg jammer dit!
Ik speel Diablo 3 nog steeds en ook deel 2 heb ik helemaal grijs gespeeld.
Ik begrijp waarom mensen er niets meer aan vinden, na een tijd loop je gewoonweg tegen een muur aan en dan kun je eigenlijk maar 1 ding doen: farmen.
En dat is op de keper beschouwd niet meer dan 1 grote herhalingsoefening, daar kwam Diablo 2 nog mee weg, maar tegenwoordig is dat een achterhaald concept.
Dat heeft Blizzard duidelijk verkeerd ingeschat en hebben ze met de introductie van de paragon level en de instelbare monster power proberen op te lossen.
En de uitdaging is zeker weer terug, maar het herhalen van content is duidelijk een zwakte van het spel.
Likewise,

ik speel het oook nog steeds sinds de 1.0.5 patch en heb er inmiddels al veel te veel uur in gestoken :P Denk inmiddels 300 uur. voor 60 euro is dat een aardige bang voor buck.
Nou dan mag je weleens weer gaan inloggen want je kan nu niet meer oordelen. Paragon levels zijn erbij gekomen. Monster Power om de uitdaging terug te brengen. Sterkere bosses waar je leuke loot mee kan verdienen. Er is tegenwoordig weer genoeg te doen in d3, of je het leuk vind is een ander verhaal maar ik denk dat als jij een hoog monster power level probeert dat je finaal afgeslacht gaat worden.

Zelf ben ik ook gestopt bij patch 1.0.3 omdat ik er niks meer aan vond. Maar toen paragon in patch 1.0.4 kwam ben ik weer gaan spelen.
Ik dacht ook precies het zelfde na 2-3 maanden. Niks meer aan.
Ik vond de replaywaarde op dat moment echt om te huilen en heb hem dan ook niet meer gespeeld vanaf dat moment. Idd niet hetzelfde als Diablo 2!

Maar dankzij jou ga ik weer eens een kijkje nemen, hopelijk is 't toch weer leuk, voor een hondertal uren hoop ik nog.
Helemaal mee eens.
Zelf heb ik hem ook na 3 maanden aan de kant gegooid, en nu "herontdekt".
Door monsterlevels, extra content (Bijv het farmen voor de hellfire ring) en paragonlevels heb ik er weer plezier in.
Ik loop niet meer tegen een muur aan van wel of niet kunnen over leven, maar ik kan eindelijk zelf aanpassen hoe moeilijk ik het wil.
Ik ben ook weer gaan spelen toen MP er bij kwam maar ben ondertussen weer gestopt. Ik blijf met het probleem zitten dat ik niets loot wat voor een flink bedrag op het AH verkocht kan worden zodat ik weer goede gear kan kopen en hoger kom dan MP1.
Het is een soort vicieuze cirkel en dat mag van mij eerst aangepakt worden.
Ik heb er ruim 300 uur inzitten met mijn barb en WD en slechts eenmaal iets voor 500K kunnen verkopen en verder alleen maar spul gevonden wat voor 100K of minder verkoopt.
Ik heb mijn Monk en Barb compleet uitgerust met 'goedkope' items. Je hoeft echt niet de duurste items te kopen wil je verder komen. En door het spel een weekje te spelen en items aan de merchant te verkopen kom je sowieso al snel op een miljoen gold uit.

In mijn 300+ uur heb ik 8.5 miljoen gold opgepakt. Dat is dus buiten sales om.

[Reactie gewijzigd door bouvrie op 8 november 2012 13:05]

Gisteravond nog ingelogd en ik speel vrijwel dageljks Diablo, dus oordelen kan ik zeker.
Ik ben nooit gestopt met spelen.

Lees eerst mijn post voor je reageert.
Ik zeg namelijk:
Dat heeft Blizzard duidelijk verkeerd ingeschat en hebben ze met de introductie van de paragon level en de instelbare monster power proberen op te lossen.En de uitdaging is zeker weer terug
Het is vrij duidelijk dat vlak na de immense verkoop van Diablo 3, de playerbase een grote duik heeft gemaakt. Volgens de cijfers van Cinema Blend was er in juli een drop van 65%.

http://www.cinemablend.co...ding-Gametrics-44420.html

Dat zijn grote nummers en Activision Blizzard zou vast bezorgd zijn aangezien het natuurlijk ook betekent dat ze geen geld kunnen verdienen aan de Real Money Action House.

Persoonlijk zal ik geen cent meer steken in een uitbreiding. Heb het spel 60 uur gespeeld en ondanks dat ik het samen met mijn collega's erg vermakelijk vond, ga ik er in mijn eentje zeker geen moeite in steken.

Edit: Grammar Macht Frei!

[Reactie gewijzigd door Eonfge op 8 november 2012 12:05]

.. en vrijwel al die spelers zijn inmiddels weer terug , en meer als ik zo om me heen kijk.

Er was geen end-game content, dus het was logisch dat veel van de niet-casual gamers het spel de rug toekeerden na inferno (de rest speelt zowieso niet veel verder) te hebben gecleared.. De frustratie werd te groot, terwijl ze wel wilden spelen...

Met 105 kwam die endgame content er wel, met voorlopig weer voldoende incentives. Dat zoveel spelers terug zijn (geen bron, maar dat is duidelijk te zien in je friendslist en de herleving op streams en fora's) geeft alleen maar aan hoe goed (en verslavend) de game mechanics op zich zijn denk ik.

Qua 'digital crack' is Blizzard altijd al de beste pusher geweest.. Nu moesten ze alleen hun nieuwe businessmodel en daarmee de balance in de itembased game tweaken, en dat was initeel erg veel mis.

Nu gaat het de goeie kant op, de spelers zijn terug. En met de nieuwe end game content en pvp en explansions in het vooruitzicht, tot aan de volgende Diablo wellicht.

Mits Blizzard het niet aan teveel knoppen tegelijk verkeerd draait. Maar ik denk dat ze heel veel geleerd hebben de afgelopen maanden.

Dus minder kans op cold turkeys.

[Reactie gewijzigd door pepijnb op 8 november 2012 15:49]

True, maar dan mag je wel verwachten dat ze geleerd hadden van D2 en het bij D3 meteen goed zouden doen. Probleem is alleen dat Blizzard North D2 hebben gemaakt maar deze zijn opgedoekt. Dat is ook de reden waarom alle spellen van Blizzard zoveel op elkaar lijken en geen eigen look&feel hebben.
Men vergeet vaak dat diablo2 ook niet vanaf het begin perfect was.
Pas bij LoD is er erg veel content bij gekomen.
En elke patch voegde wel wat toe.

Ik denk dat blizzard stiekem toch gezwicht is voor de druk van activision en het spel te vroeg heeft uitgebracht.
Patch 1.04 heeft voor mij het spelplezier terug gebracht en nog beter geworden in patch 1.05.
Heb inmiddels wel het idee dat ze weten wat de spelers willen zien.

Er is trouwens helemaal geen concurrentie, path of exile is nog in beta en torchlight 2 net als deel 1 slechts de eerste 30uur interresant.
Het blijkt toch lastig om een arpg te brengen die leuk blijft, blizzard lijkt daar wederom in te slagen.

[Reactie gewijzigd door Sinned123 op 8 november 2012 10:43]

Heb je het spel al gespeeld na de 1.0.4 en vooral de 1.0.5 patches? Het spel is nu eigenlijk wat het moest zijn bij release. Ik was ook gestopt met spelen, maar na de 1.0.4 patch ben ik weer begonnen (omdat een vriend het spel had gekocht en emt iemand wilde spelen) en het spl is echt een pak leuker.

Ja het verhaal is slecht, maar dat is gewoon zo bij blizzard, en zoals je zelf zegt is D2 geromantiseerd: dat verhaal is ook niets waard ^^

De endgame draait nog altijd om items farmen (net zoals D2), maar dat is nu een pak beter uitgewerkt (met de monster power level, nephalem valor stacks, paragon levels en de infernal machines) en leuker om te doen.
Dat dus, ik weet niet eens meer hoe lang het geleden is dat ik het heb gespeeld maar na 2x Diablo een tik op z'n neus te geven had ik zoiets van hè normaal gesproken deed ik hier 10x zo lang over in Diablo 2..

Diablo 3 en Guild Wars 2 zijn echt mijn miskopen van 2012.. beiden na 2 weken niet meer gespeeld.
Ik heb net hetzelfde gevoel.Beide games gekocht en da twee maand (D3) en GW2 na twee weken al opgegeven.

Na het lezen van de goede commentaren over de nieuwe patches, misschien D3 toch nog een keer herinstalleren.
Het feit dat blizzard er erg lang over doet om een game/expansion uit te brengen wordt meestal sterk gecompenseerd met de kwaliteit van de games die ze leveren. Alleen Diablo 3 kreeg de nodige kritiek te verwerken na de launch van de game hoewel ze daar dan ook al heel wat verbeteringen hebben aan gebracht.
Niet alleen de launch ging alles behalve vlekkenloos. De game economie is compleet verneukt, en dus onspeelbaar geworden. Althans voor mij. Bedoel wat is het nut van loot als je er neits aan hebt? D3 is alleen speelbaar wanneer je veeeel tijd aan spendeerd, of op de RMAH items gaat kopen. is alleen dat de gold prijzen buitensporig zijn; je hebt miljoenen[!!] nodig om een zwaardje ofzo te kopen. Na kleine 100u amper 450.000 bemachtigd, als je dat door berekend gaat er er paar honderd uur in zitten om beetje outfit bij elkaar te sprokkelen ...

Hoe kwamt dat? Omdat blizzard veel te lang deed met het patchen van een bug waarbij mensen items kregen via een treasure-mob. Die locatie behoord random te zijn, maar na wat puzzlen kon je praktisch gegarrandeerd zoń treasue-mob vinden. Door dat truukje te herhaalen een avondje lang kon men veel geld en items bemachtigen.

Daarlangs waren er diverse situaties die 'unbeatable' waren; mobs met bepaalde skills waarbij ej zo goed als gegarrandeerd dood ging. Erg vervelend als je op hardcore speeld.

Nee blizzard heeft een goede naam, maar de release en afwikkeling van D3 heeft daar een flinke deuk in geslagen.

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 8 november 2012 08:51]

Ik snap het niet hoor. Ik koop niets op de RMAH en ben prima in staan om de game te spelen. Tuurlijk is er nog betere gear maar je kan het prima af met wat je met gold kunt kopen.
Het gaat erom dat ruilhandel een heel belangrijk deel was in Diablo 2, in Diablo 3 is dat er gewoon niet bij. Items kosten in de 'Gold AH' belachelijk veel gold en de real money AH is ook niet bepaald goedkoop. Items ruilten tegen items is er niet bij in Diablo 3.

Dit komt volgens mij ook mede door het feit dat er geen echte lobby is zoals bij Diablo 2 en dat de manier van games joinen ook heel anders is, waar je eerder een lijstje met games zag waarbij een beschrijving stond wordt je nu gewoon bij willekeurige mensen in een game geplempt.
Die ruilhandel was ook niet alles hoor...slechts een klein deel van de items had echt waarde, er werd stevig gescammed...

Daarbij kan je voor relatief weinig geld al een leuke kit in elkaar draaien, het kost alleen wat tijd...voor 50 miljoen trek je gear aan je lijf waar je waarschijnlijk inferno op monster power 2 á 3 al solo in hoog tempo mee kan farmen, mocht je dat veel geld vinden dan kan je simpelweg zonder monster power wat gold- en magicfind gear aantrekken en er wat doorheen rennen, dan haal je met gemak 300k+ gold per uur op.

Natuurlijk staan er dure items op de gold AH, maar dat zijn dan ook de spullen die (bijna) perfecte stats hebben voor bepaalde gearing strategieën...maar zelfs voor mp10 hoef je niet helemaal vol met dat soort gear te hangen...je moet gewoon zorgen dat je samenspeelt met een goeie party en dat je samen wat synergy hebt. Ik speel persoonlijk een Monk, al mijn gear tesamen is misschien 80 miljoen gold waard maar ik kan zonder veel problemen tanken voor mijn groep op mp7...

Wat de lobby betreft heb je wel een punt, maar ik mis het niet echt...ik weet nog dat ik nachten lang games zat te maken met de juiste namen on de hoop dat iemand met me mee zou komen spelen, om telkens weer bot te vangen..als ik nu een public game maak heb ik binnen de kortste keren wel iemand mee. Misschien wat minder 'persoonlijk' maar het werkt wel beter.

[Reactie gewijzigd door Cronax op 9 november 2012 12:54]

Als je na 100 uur maar 450.000 gold hebt doe je iets fout. Van 0-60 levert al snel 1 miljoen op. En de beste items zijn duur, maar sinds 1.05 kun je voor 10 miljoen gear kopen waarmee je inferno lachend doorloopt.. Moet je wel een 'fatsoenlijke' build gebruiken. Als je maar wat aankloot kan geen enkele gear je waarschijnlijk redden :p

Feit blijft wel dat je na 50 uur nog steeds geen echt goede items hoeft te vinden. Daarentegen kan het ook al na 1 uur gebeuren..
Is er dan zoiets als een build? Je kunt alle skills gebruiken hoe je wilt.
Ik heb eergisteren Diablo op inferno verslagen (Met een WD), zonder gebruik te maken van de (RM)AH. Ik heb wel een item gebruikt dat via mijn eerste char (DH) gevonden is (wapen), maar het is te doen in een redelijke tijd om in ieder geval tot inferno act 1 te komen (en daar dan te gaan lopen farmen).
Na kleine 100u amper 450.000 bemachtigd,
Kweenie hoor, maar met normaal farmen pak je al 500K/uur aan gold/vendortrash alleen op. Dat is nog los van verkoopbare drops.
Sorry, maar volgens mij pak je het dan compleet verkeerd aan.
Ik verdien ongeveer een miljoen als ik een uurtje of 6~8 speel. En dan zijn de items op het Auction House niet meegerekend.

Sinds 1.05 weer lekker bezig met het spel en ben nu al bij Monster Level 4 in Inferno.
Meeste gear die ik heb kost maximaal 1 miljoen.
De huidige Diablo game (1.05) is al niet meer te vergelijken met de launch versie (1.00). Man, wat een werk hebben ze in die patches verzet.

Ik las ergens het verhaal dat iemand stelde "Ik ga Diablo 3 pas spelen als de 1.1 patch uit is, want dan zijn alle oneffenheden eruit gehaald."

En ik moet toegeven, ik zou willen dat ik dat gedaan had!!
Maarja dan begin je waarschijnlijk met een gigantische gold achterstand en is de AH niet te betalen voor je :) Of hebben ze hier inmiddels al wat op gevonden, dat inflatieprobleem?

Zelf een maandje of 2 gespeeld en toen was ik er wel klaar mee met dat farmen van steeds dezelfde monsters.
Dat inflatieprobleem moet genuanceerd worden.
Ik heb nooit meer dan 2M gehad en toch kan ik upgrades blijven kopen voor +-1M.
De duurste items worden steeds duurder maar als je naar een vaste prijs bvb 1M kijkt, kan je er ook al maar beter spul voor krijgen.
Sinds monsterlevels kan je het zelf op inferno wat beter fijnstellen op wat je aankan, hierdoor kan je fijner spelen, en beter items vinden.
Ook zijn de AH prijzen enorm omlaag gegaan.
De beste items zijn nog steeds rond de 200miljoen, maar waar je eerst 10 miljoen voor moest neerleggen kan je nu met wat geluk voor 500k op de kop tikken.
En het was de laatste keer dat ik een game preorder om de naam; damn wat heb ik me verveeld zeg. De verwachtingen -van mijn kant- waren duidelijk te hoog gespannen. |:(
Leuk dat dit aangekondigd is maar laat ze nou eerst maar eens komen met de PVP patch die ergens in september al verwacht zou zijn. Ben benieuwd hoe het verhaal verder loopt en of we nieuwe klasses gaan zien.
bij de vorige diablo's kreeg je alleen nieuwe characters bij de uitbreidingen ook wel logisch zon uitbreiding moet wel iets te bieden hebben.
Blijkbaar is PvP nog niet klaar, ik zie liever dat ze wachten met het uit te brengen en het gelijk goed doen (of toch bijna) dan dat ze het zomaar uitbrengen terwijl het nog niet af is zodat we allemaal verdrinken in de tranenregen van de mensen die het unbalanced en oneerlijk vinden...
Ik vond het echt een onwijs gave game. Het speelt echt zeer lekker weg. Echter merk ik dat het continu opnieuw spelen van de levels absoluut niet aan mij besteed is.

Normal wordt gezien als "tutorial". Echter wel jammer dat je in zo'n "tutorial" het hele verhaal doorloopt. Voor mij heeft het absoluut geen meerwaarde om de content continu te herhalen, maar dan met hogere moeilijkheidsgraad. Ik vind loot leuk en nieuwe skills, maar dan om te gebruiken in nieuwe werelddelen.

Ik snap natuurlijk dat dit al sinds D1 en D2 het hele concept is van deze reeks, echter vraag ik me af of dit nog wel echt van deze tijd is. Als je kijkt naar hoe belachelijk veel inhoud er in een spel als guild wars zit of zelfs borderlands 2. Het ontdekken van nieuwe locaties geeft voor mij meerwaarde aan het spel.

Hoewel de gameplay van diablo echt subliem is, twijfel ik of ik een uitbereiding zal kopen. Mogelijk haal ik torchlight 2 wel een keertje op steam sale ofzo.
veel te eentonig en de lootstats waren mij veel te random, vond ik eindelijk een legendary item , identify :( crap item. dat was ik na een tijd zo zat dat ik gestopt ben . heb het spel gedeinstalleerd en nooit meer naar gekeken . echt zonde van me geld geweest dat spel .
Aub zeg, dit is altijd al geweest bij Diablo.. Het is en blijft Diablo, geen WoW. Godzijdank zijn stats random, dat maakt het steeds spannend, wordt een item slecht, usable, goed of KASSA!

offtopic: ik snap veel kritiek op het spel dus echt niet, D3 lijkt best veel op D2, ik heb dan ook het gevoel dat veel haat uit een andere 'hoek' komt dan van de echte diablo franchise fans.
Wanneer heb je het voor het laatst aangeraakt? Zoals gezegd zijn er een aantal patches geweest die ingrijpende veranderingen hebben gemaakt, pas sinds de laatste 2 patches zijn Legendary items de moeite waard. En daarbij, hoeveel uren speelplezier heb je er al uit gehaald? Waarschijnlijk meer dan genoeg om je stelling dat het zonde van je geld was om dit spel te kopen ongeldig te maken...als je 40-50 uur uit één spel haalt lijkt me dat toch het geld waard, niet?
Opvallend hoeveel mensen Diablo III barslecht vinden omdat ze er "maar" tientallen uren spelplezier uit hebben gehaald. Voor het aantal uren entertainment dat ze er uit hebben gehaald was Diablo een koopje.
Ja want een film is veel duurder, een spelletje als Trine wat de helft kost kan ik me langer mee vermaken dan Diablo 3, terwijl Diablo 2 ik best een leuk spel vond, en nog steeds vind.
ja maar ik denk dat dat nix met de speelbaarheid te maken heeft maar puur met het herhalen van levels .. als je door act 4 heen bent ga je naar de volgende modus maar die is in principe precies hetzelfde je begint eigenlijk weer van voren af aan .. het is alleen weer iets moeilijker (howeal dat ook niet helemaal zo is want het echte verschil kwa moeilijkheid begint pas bij inferno act 2 daar merk ej eigenlijk pas verschil)
de speelbaarheid van een spel hangt zeker ook aan een storyline of nieuwe gebieden etc maar omdat de levels en de dungeons en bosses steeds maar weer trug komen word het idd snel saai . het spel is gewoon een top spel het speelt erg leker weg en ja je speelt toch tot level 60 omdat dat nu eenmaal hoogste level is .. maar het is te veel van hetzelfde vooral na level 60 waar je eigenlijk geen uitdagign hebt behalve je paragon level verhogen...
Het was toch wel te verwachten dat er een expansion ging komen.

Het succes van Diablo II was vooral te danken aan de steengoede expansion, waarin de toevoeging van runewords, en nog enkele nieuwe items werden geïntroduceerd. Dat heeft mede de itemkoorts aangewakkerd, waardoor de game zo lang en veel gespeeld werd.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Vliegtuig Tablets Luchtvaart Samsung Crash Smartphones Microsoft Apple Games Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013