Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 49 reacties, 18.048 views •
Submitter: smartbit

Nikon heeft de D5200-spiegelreflexcamera aangekondigd. De nieuwe dslr krijgt onder meer een nieuwe beeldsensor met 24,1 megapixels, terwijl de autofocus-module met 39 af-punten en de lichtmetingschip met 2016 meetpunten afkomstig zijn van de D7000.

De Nikon D5200 is de opvolger van de huidige D5100 en de meeste wijzigingen zijn intern. Zo maakt Nikon bij de D5200 nu gebruik van een beeldsensor met 24,1 megapixels in plaats van 16,2 megapixels. Dit lijkt een licht verbeterde versie van de D3200-sensor te zijn, die voorzien is van 24,2 megapixels. Beide camera's hebben een iso-bereik van iso 100-6400, maar bij de D5200 kan een equivalent van iso 25.600 ingesteld worden, terwijl bij de D3200 de limiet op een equivalent van iso 12.800 ligt.

Nikon D5200 menuinterface 250pxDaarnaast is de Multi-CAM 1000-af-module met 11 af-punten van de D5100 bij het nieuwe model vervangen door een af-module met 39 af-punten. Dit is dezelfde Multi-CAM 4800DX-af-module die ook in de D7000 is terug te vinden. Ook is de rgb-lichtsensor met 420 meetpunten vervangen door het D7000-exemplaar met 2016 punten.

De body van de D5200 is licht aangepast aan de vormgeving van andere recente Nikon dslr's, zoals de D600, met onder meer scherpere hoeken. De enige wijziging in de bediening is bovenop te vinden. Daar is namelijk een extra knop toegevoegd voor een directe toegang tot de transportmodus. De 3"-lcd achterop is net als bij de D5100 draaibaar en kantelbaar, en heeft een vga-resolutie.

De camera beschikt verder over een Expeed 3-processor, een ingebouwde hdr-functie, heeft een stereomicrofoon en is compatible met de WU-1a-wifi-module voor het draadloos verzenden van foto- en videobestanden. Ook kunnen filmpjes op de D5200 geëdit worden.

De D5200 is naar verwachting in december leverbaar voor een adviesprijs van 809 euro voor enkel de body, terwijl in combinatie met de 18-55mm-kitlens de prijs 919 euro bedraagt.

Nikon D5200 introductie top

Nikon D5200 body Nikon D5200 body Nikon D5200 body Nikon D5200 body

Reacties (49)

809¤ ? En dat terwijl de D5100 aan 419¤ staat. Dat is ongeveer het dubbele :-(
Wel een groot verschil voor paar megapixels meer en iets betere autofocus.
(bijna identieke body!)
Je vergelijkt nu een adviesprijs bij introductie met de straatprijs van een end-of-life product als de D5100.
Bij uitkomst had de D5100 een adviesprijs van 699 euro. De camera is dan dus wel 110 euro in adviesprijs gestegen, maar is nu wel duidelijk op een hoger niveau getild dan de d5100 destijds was. De beeldsensor, lichtsensor en af-sensor én de cpu zijn duidelijk beter. De d3200 heeft door zijn uitgebreidere functionaliteit(betere scherm, sensor, etc) ook een iets hogere positie ingenomen en zat erg in het vaarwater van de D5100.
Het zou me niets verbazen als Nikon nog met een D2100/1100 zou komen met een uitgeklede functionaliteit.
Die hogere introductieprijs zal wel met inflatie en 21% BTW te maken hebben.
Ik schrok ook wel even van dat bedrag, voor dat geld haal ik nu liever een 'oude' D7000, hoewel ik verwacht (en hoop) dat deze straks in januari vervangen wordt door een D7100.

Leuk dat ze er 24 megapixel in zetten, maar je hebt er niets aan, 16 is echt al wel genoeg. Dan moet men maar wat beter leren om composities te maken en niet 80% van de foto te croppen of zo. Bovendien gaat het ook ten koste van de continuous burst en de buffercapaciteit, zeker als je RAW (of zoals sommigen zelfs RAW+JPEG) schiet. Ik denk dat deze continuous burst het op 5 fps nog minder lang uithoudt dan de D7000 op 6 fps (ongeveer 20 beelden / ongeveer 3 seconden dus).

De autofocus met 39 punten is wel een mooie verbetering, in mijn D3100 is ie bijvoorbeeld nogal teleurstellend soms.

Nu hopen dat de opvolger van de D7000 een af krijgt met 51 punten, waarschijnlijk ook diezelfde 24MP sensor wat van mij niet hoeft, maar goed.

Nee, niet aan mij besteed deze camera, ik wacht wel met upgraden..
Leuk dat ze er 24 megapixel in zetten, maar je hebt er niets aan, 16 is echt al wel genoeg. Dan moet men maar wat beter leren om composities te maken en niet 80% van de foto te croppen of zo.
Vind ik kort door de bocht. Croppen kan je ook willen doen vanwege de vergroting. Te denken valt aan macro of wildlife. In zulke gevallen heb je wel degelijk wat aan de extra pixels.
Aan de andere kant, mensen die een fatsoenlijk macro objectief kopen zijn ook al behoorlijk wat geld kwijt aan zo'n objectief, de vraag is dan natuurlijk of zij ook een 'instapmodel' (Ja, ik weet dat de D3100/D3200 het echte instapmodel zijn van Nikon's dSLR range) of gaan zij eerder voor semi-pro of wellicht pro. Denk dat de markt van de D5100/D5200 net zoals de D3100/D3200 voor de hobbyist is, iemand die een compact niet 'goed genoeg' vindt maar de camera aan de andere kant waarschijnlijk alleen gebruikt voor die paar weken vakantie per jaar en een verjaardag of een feestje.

Goed, voor wildlife en macro kan het inderdaad van pas komend maar volgens mij is de D300s een favoriet onder de (hobby/semi-pro) natuurfotografen. Mede door de 51 af punten en de 7 fps. Deze camera komt echter uit 2009 en is dus al ruim 3 jaar oud en heeft nog een oudere Nikon sensor er in zitten, van 12 megapixel.

Maar als je van 12 megapixel (4000x3000) verkleint naar 3MP bijvoorbeeld heb je nog steeds 2000x1500. 12 is wat aan de krappe kant misschien, maar 16 lijkt me toch echt voldoende voor de meeste doeleinden van de door Nikon geselecteerde doelgroep van deze camera.

Naast de door mij eerder genoemde buffer van de continuous burst is er natuurlijk ook de file size, niet echt leuk om dan je vakantie foto's (vaak erg veel foto's) over te zetten e.d.
3 MP (gecropped vanaf 12 MP bevoorbeeld) is idd best genoeg voor de gewone vakantie-kiekende fotograaf:
Full HD weergave: 1920 x 1080 pixels
10x15 cm print op 300 ppi: 1771 x 1181 pixels
Hoef niet hoor. Kheb zelf ook 2 fatsoenlijke macro objectieven (Tamron 90mm en Tokina 100mm) maar schiet wel met een Nikon D60. Waarom? Puur kosten technisch.
Een goede lens heeft namelijk veel meer invloed op de kwaliteit dan een body. Ik zou wel een dure body willen maar heb daar het geld niet voor. En dus heb ik gekozen voor een duurdere lens op een goedkopere body.

Op GoT in het macro topic lees je dat meer mensen deze strategie hanteren. Dus ik ben niet de enige..

[Reactie gewijzigd door ChojinZ op 6 november 2012 15:02]

Die 'meer' pixels komen de ruiseigenschappen niet ten goede. De 16 Mpix. zoals in de 7000 is perfect voor een DX sensor.
Leuk dat ze er 24 megapixel in zetten, maar je hebt er niets aan, 16 is echt al wel genoeg.


Zeker weten?
http://www.dxomark.com/in...More-pixels-offset-noise!
16 MP / 24 MP
- genoeg detail / meer dan genoeg detail
- grote bestanden (16 mb NEF) / veel te grote bestanden (25 mb NEF)
- goede SNR / vergelijkbare SNR (met downsizing)

De meeste lenzen die verkocht worden aan D5100 / D5200 gebruikers gunnen amper beter beeld boven de 12/14 MP. Daarnaast neemt je workflow tijd opeens meer toe bij de grotere bestanden behorend bij die hoge resolutie...

Ik zelf schiet op 12 MP en ben er zelden ontevreden over. Mijn beste print heb ik zelfs uit een 6 MP camera gehaald (90 x 60 cm).
Spot-on met wat ik bedoelde uit te leggen - dank :)
Haha. Ik heb dan ook de D300s en begrijp pcies wat je bedoelt! :)
Meer MP's levert gewoon méér scherpte. En dat is toch ongeveer het verschil tussen een medium lens, en een high-end lens.
Optisch heeft het voor de rest géén nadelen.

Het enige nadeel is grotere bestanden... Maar in de tijd dat je TB's voor een habbe krats krijgt, is dat niet echt een nadeel. En je kunt altijd downscalen als je dat graag wilt.
Enigste nadeel van van meer pixels, zijn grotere bestanden. Bij gelijke technologie is de beeldkwaliteit met meer pixels superieur.
Bij gelijke technologie is de beeldkwaliteit met meer pixels superieur in ruis
O, je was me voor, had je reactie niet gezien!
lekkere pixels. altijd leuk. ik vind het alleen zo jammer dat ze het model vrijwel altijd hetzelfde houden. het uiterlijk word steeds hele kleine beetjes weer aangepast. ik vraag me af wat er zo gebeuren met de populariteit als de camera's een beetje meer futuristische uitstraling zou krijgen
Spiegelreflexcamera's zijn gebouwd voor hun fotografieprestaties. Ergonomie speelt daarbij een aanzienlijke rol, dus ik denk niet dat men snel een geheel andere body zou nemen. Nikon heeft in het verleden wel zilverkleurige modellen gehad, maar volgens mij sloeg dat niet zo heel erg aan. Futuristisch als in de NEX lijn schoet zijn doel dan weer voorbij.
Ze hebben op dit moment ook nog rode modellen. In ieder geval wel voor de D3200 hebben ze deze kleur nog gehad.

http://www.cameramu.com/w...Nikon-D3200-Red-Color.jpg

Maar inderdaad kunnen ze moeilijk in eens een heel andere body nemen. Het voordeel juist van deze camera's is omdat ze al zo 'groot' zijn dat ze ook goed vast te houden moeten zijn, maar ze zijn eigenlijk nog zo groot omdat ze juist goed vast te houden moeten zijn. Blijft een beetje een cirkel.

Ga je het model veranderen dan zouden mensen zeggen (bij voorbaat al) dat hij niet meer prettig vast houdt en dat de camera dus niets is. Dit zouden ze eigenlijk bij het budget segment moeten doen aangezien fotografen het meest bang zijn voor verandering. Ik ken zelfs nog mensen die met rolletjes fotograferen. Maar de mensen die een budget DSLR willen kopen zullen vaak advies willen van een echte fotograaf en die zal dan ook zeggen dat het niet prettig vast houdt.

Het is dus (denk ik) moeilijk om de uiterlijk van een SLR aan te passen zonder hierbij veel negatieve reacties te krijgen. Daarnaast zijn de objectieven ook hetzelfde kwa uiterlijk en je kunt niet in eens de body futuristisch maken en de objectieven zo laten. En goede objectieven overleven wel twee of drie body's.
Ik vind dit wel te simplistisch gedacht, ze hebben nou eenmaal bepaalde dingen nodig, zoals een grip, mount, spiegel systeem enz enz. Het is niet zo dat ze alle kanten op kunnen en dan alsnog de ergonomie en functionaliteit kunnen behouden. Dat dit allemaal komt omdat mensen niet willen veranderen, vind ik echt onzin, zelf gebruik ik een D7000 met grip en ik kan je vertellen dat de balans, de knoppen enz hier echt goed zitten en zeer doordacht, ik denk dat wanneer jij een nieuw model zou maken, dat je binnen no-time op de huidige modellen komt, simpelweg omdat deze geperfectioneerd zijn.
kleur vind ik opzich niet veel met futuristsch te maken.. ik bediel inderdaad echt de vorm. zelf heb ik vrij kleine handen en is de camera soms eigenlijk net iets te groot op goed stevig vast te houden met 1 hand. misschien iets met een handvat ofzo weet je, dat de camera als het ware om je hand is gebouwd.dat je je hand voor je oog houd, dit zou ook makkelijker zijn met coordinatie, je richt je camera niet, maar je hand. en hand-oog coordinatie is veel makkelijker. dat zou ook makkelijk zijn als je bewegende opjecten wilt vastleggen. dan zou je bijvoorbeeld door te wijzen een beeldvastleggen in plaats van een draaiing van de camerahoek.
Koop dan een kleinere camera. Dit is precies de reden waarom al die camera-bouwers opeens milc's als de NEX en de Nikon 1 maken... Klein maar fijn voor diegene die dat wil.

Oog-hand coordinatie? Op het moment dat jij een instrument vast hebt en dat instrument meester bent, dan interpreteren je hersenen dat instrument tijdelijk als deel van het lichaam:

http://www.wetenschap24.nl/nieuws/artikelen/2009/juni/Belichaamd-instrument.html

Ik merk dit wel eens als ik na een dag fotograferen in een stad opeens kramp in m'n arm heb omdat ik nietsvermoedend uren met m'n 2 kilo camera in m'n hand heb gelopen. Dat ding voelt als deel van mijn lichaam en ik heb dan ook nog nooit last gehad met de coordinatie...
Het gaat natuurlijk uiteindelijk om de foto. Mensen die dat aanspreken vinden een futuristische body misschien wat minder belangrijk. Zelf behoor ik tot die groep.
de D5200 is ook in het rood en een bruinige metallic kleur leverbaar. Niet mijn ding maar toch special voor de doelgroep (consumers) een frisse look.
Mooie toevoegingen. De D3200 was al erg in het vaarwater van de D5100 gekomen door zijn verbeterde scherm en beeldsensor, maar met deze aanpassingen is de D5200 toch weer een stapje boven de D3200 geplaatst.

Ik vraag me wel af voor wie deze camera nou het interessantst is. De D90 heeft zijn TLD, afmotor en pentaprisma, maar verder is deze op zowel beeld- als lichtsensor, afmodule, camerafuncties en processor beter dan de D90.

Ik vraag me dan ook af of er überhaupt nog een D90 opvolger komt of dat we het vanaf nu met de D7000 moeten doen in de consumenten DX lijn.
Met als gevolg, dat deze camera dan weer erg in het vaarwater komt van de D7000? Het duurt dan ook vast niet lang meer dat ze daarvoor ook weer een nieuwe aankondigen, want mijn gevoel zegt dat deze niet onder doet voor een D7000.
Ik zou zeggen, houdt de volgende link in de gaten:

http://snapsort.com/compare/Nikon-D5200-vs-Nikon_D7000

Zelf altijd een erg prettige website gevonden om 'snel' de voor- en nadelen van de modellen te zien. Je moet alleen niet teveel waarde hechten aan de beoordeling die ze daar geven, maar echt wat eronder staat om te kijken welke het beste bij de persoon past.

Als ik nu zou twijfelen zou ik inderdaad kijken wat de D5100 doet in prijs en misschien zelfs de D7000. De opvolger van deze laatste had ik eigenlijk al eerder verwacht/gehoopt. Voordat de D3200 uit kwam had ik hem al verwacht en nu de D5200 er aan komt denk ik dat de D7000 achter gaat lopen. Het is toch het wat 'hogere' segment voor consumenten die zal worden ingehaald.

Het is dan ook niet helemaal eerlijk om de D90 met de D5200 te vergelijken. Ze hebben toch beide een iets andere doelgroep.

Edit: Sorry foutje, de D90 is wel degelijk een mid-range body waardoor hij wel degelijk te vergelijken valt met een nieuwe entry-level body.

[Reactie gewijzigd door Sietse1990 op 6 november 2012 09:16]

nu de D5200 er aan komt denk ik dat de D7000 achter gaat lopen.
Behalve het uitklapbaar scherm (die in bepaalde gevallen wel handig is) zie ik geen reden om een D5200 te kopen ipv een D7000.
  • Die extra megapixels zorgen er enkel voor dat je de diffractielimiet sneller bereikt (F/8 ipv F/11 bron) en dat je foto's meer geheugen in nemen.
  • Geen autofocus motor (=duurdere / geen oudere lenzen)
  • Geen secundaire instelring (meer klooien met instellingen op de display)
  • U1 en U2 instellingen bij de D7000 kunnen bijzonder handig zijn.
  • D7000 heeft robuustere body
Ja die User settings zijn idd. zééér handig, wil nooit meer zonder.
De D5200 heeft dezelfde belichtingsmeter, dezelfde AF-module als de D7000 (of misschien wel de vernieuwde, meer lichtgevoelige versie die ook in de D600 zit, waarbij ze het focussen bij f/8 gewoon uitgeschakeld hebben?), nieuwere beeldverwerkingschip + software, en een nieuwere sensor met meer megapixels (als je die megapixels ook echt wilt gebruiken, stelt dat wel weer hoge eisen aan lenzen, en dat rijmt weer niet helemaal met de doelgroep, die grotendeels toch voor de kitlens zal gaan).

Maar de D7000 heeft nog altijd een stel voordelen:
- betere ergonomie: LCD info-schermpje aan de bovenkant, front&rear command dials, betere viewfinder, meer knoppen voor het direct aanpassen van instellingen als ISO, ...)
- scherpstelmotor in de body, zodat je ook oudere AF-lenzen kunt gebruiken
- twee SD-card slots
- meer weerbestendige body

Dus ook als de D5200 straks in de winkel ligt, zijn er nog redenen om, voor hetzelfde geld, de D7000 te kopen, ook al is dat techniek van 2 jaar oud.

De D7200 komt waarschijnlijk begin volgend jaar... Gokje: ook 24MP, maar lichtgevoeliger, zelfde AF als de D600 (dus tot f/8), Expeed 3... Tja, wat moeten ze verder nog verbeteren, willen ze ruimte overhouden voor een D400?
Ik denk toch dat de D7000 als opvolger van de D90 bedoeld was. Wikipedia geeft dit ook zo aan.
Vroeger had je immers D70 -> D80 -> D90. D100 konden ze niet gebruiken want deze was reeds gebruikt in een professioneel toestel van hun. Ook voor de D40 en D60 zijn ze vastgelopen qua naamgeving, de D50 en D70 bestonden ook al in een andere reeks. Dus daarom:
  • D40 -> D3xxx
  • D50 -> D60 -> D5xxx
  • D70 -> D80 -> D90 -> D7xxx
Verder denk ik dat de D300s ook vervangen is door de D7000. Je moet nou wel gek zijn om een D300s te halen als je naar de specs kijkt van de D7000.
Als het om de performance van PDAF gaat, is ook het aantal kruis-sensoren interessant. Dit zijn er bij de D5200 negen, in het centrum van het beeld.
wat een druk informatiescherm. Ik vind het niet heel overzichtelijk en dat lijkt me de belangrijkste eis. Zeker omdat een LCD bovenschermpje lijkt te ontbreken.

Mijn enige referentiekader, een Canon 50d, is veel overzichtelijker.
De hoofdinformatie staat wel prominent in beeld - sluitertijd, diafragma en ISO. Dat komt sowieso ook terug in de viewfinder zelf. De hoeveelheid informatie is flink, maar aan de andere kant: geen genavigeer in menu's om details te controleren, dat is ook weer efficiëntiewinst.

Overigens vind ik die van de 50D (zelfde als mijn 600D, ruwweg) ook al best druk, om eerlijk te zijn :)
je kunt ook een ander infoscherm kiezen:

[Reactie gewijzigd door cantate op 6 november 2012 09:52]

De directe opvolger van de D90 (de D5000) had al geen LCD-scherm meer bovenop.

Het is een trend dat DSLR's steeds goedkoper worden, waardoor zelfs de simpelste consumenten zo'n toestel kunnen betalen. Ze maken er mooie foto's mee, maar enkel doordat het toestel mooie foto's produceert. De consumenten zelf hebben bar weinig verstand van termen als diafragma, sluitertijd, ISO, scherptediepte, etcetera. Het is gewoon kijken, klikken. De camera doet de rest. Dus: daar heb je geen extra LCD-scherm voor nodig, want 80% van de info wordt niet gebruikt.

Ik ben net als jij: ik kan niet zonder het scherm bovenop. Op mijn D90 kan ik wel de info-knop indrukken om op de primaire LCD dezelfde info tevoorschijn te halen (zoals je hierboven ziet, alleen dan wat minder grafisch geweld). Maar ik kan er werkelijk niks mee. Als ik dus een opvolger van de D90 moet uitkiezen, zal het waarschijnlijk de D7100 of de D600 worden.
De directe opvolger van de D90 (de D5000) had al geen LCD-scherm meer bovenop.
Volgens mij moet je de D7000 als de opvolger van de D90 beschouwen. Deze heeft wel zo'n LCD schermpje.

De D5000 was de opvolger van de D60.
Ik blijf het zonde vinden dat Nikon hun goedkopere modellen (al vind ik deze erg aan de prijs!) niet uitrust met een motor die oudere lenzen hun autofocus geeft.
Ik zou 2/3e van mijn objectieven mogen vervangen als ik upgrade naar een voor mij betaalbare body, en dan wordt het plots weer te duur :)

Verder wel een hele leuke camera!
Zeker waar, maar aannemelijk is dat vooral beginners deze camera's kopen. Deze hebben vaak nog geen lenzen en alle nieuwe lenzen zijn AF-S. Een extra AF-motor zou de prijs en het gewicht alleen maar opdrijven.

Mensen die al een body en glas hebben, zullen bij vervanging toch vaak iets upgraden.

Zeker komende van je D70s, wil je toch wel 2 dials (front en rear), waarschijnlijk het TLD (accuduur!), de prentaprisma, etc. Je moet dan toch voor minimaal een D90 of D7000 gaan wil je niet achteruit gaan.
Je precies dat "probleem" heb ik ook... ik heb nu een d70s en wil nu wel een goede vervanger en dan wel eentje met motor in de body.

De 5200 is een mooi alternatief voor de 7000. Eerst maar eens naar een Media winkel om m ze vast te houden en te vergelijken. Voor mij persoonlijk vind het fijn als de body wel een beetje gewicht heeft. Heb vrij grote handen en dan vind ik een kleine body niet zo fijn.
Mooie camera!
Voor een beginner is het nu wellicht interessant om juist het vorige model, de D5100 aan te schaffen. Voor Eur 559,- koop je nu de D5100 + 18-105mm kit.
Ik kan het echt alleen maar aanmoedigen dat Nikon ook bij de instapmodellen de AF-punten aanzienlijk verhoogd. Mijn inziens blijft Canon nu behoorlijk achter op dit punt als je kijkt hoe belachelijk weinig AF-punten de xxxD en de 60D hebben.
Dat is een te simplistische vergelijking... Er is meer dan alleen het aantal AF punten... Je moet ook kijken hoeveel en welke punten kruis-gevoelig zijn. Verder heeft Canon speciale AF punten die voor grote diafragma's (f/2.8) veel nauwkeuriger resultaten opleveren, terwijl deze punten allemaal f/5.6 punten zijn.

Iemand die met snelle zoom of primes werkt, zou wel eens meer belang kunnen hebben aan die paar 3x nauwkeuriger f/2.8 AF punten, dan aan een berg onnauwkeurige f/5.6 punten.

En ik heb persoonlijk duidelijk gemerkt dat de kruisgevoelige AF punten op de 2/3 beeldhoogte/breedte punten van mijn camera véél beter werken voor het focussen dan de alleen lijngevoelige die ik daarvoor had.
De 5200 is de eerste DSLR van Nikon die met Live View foto's kan maken zonder dat de spiegel op-en-neer klapt, behalve met flitsen. Mijn inziens erg handig _/-\o_ bij gelegenheden waar het geluid van de spiegel als storend kan worden ervaren, bv bij concerten.

De 5200 wordt in december leverbaar in de VS en Azie, pas na de CES in Januari in de Amerika. :+
dit lijkt me een zeer intresante opvolger voor mn d5100

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBLG

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True