Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 62, views: 22.059 •

Microsoft heeft een app uitgebracht die gebruikers content laat synchroniseren tussen een Windows 8-pc en een mobieltje dat Windows Phone 8 draait. De tool moet waarschijnlijk Microsofts oude Zune-dienst opvolgen, maar werkt niet voor oudere besturingssystemen.

De app is nog voor de release van Windows Phone 8 beschikbaar gesteld in de Windows Store en kan zowel op Windows 8 als op Windows RT worden geïnstalleerd. Wie de tool installeert kan vervolgens content uitwisselen met een apparaat dat de mobiele versie van het besturingssysteem draait. Gebruikers kunnen video's, muziek en foto's uitwisselen, waarbij de functionaliteit vergelijkbaar is met de oude Zune-dienst, waar Microsoft eerder al mee stopte. Daarbij werkt de synchronisatie twee kanten op: het is mogelijk om content op de telefoon uit te lezen, maar het is ook mogelijk om video's, muziek en foto's naar de telefoon te verplaatsen.

Alhoewel Microsoft met Zune voor de desktop is gestopt is de nieuwe synchronisatie-app niet geschikt gemaakt voor het uitwisselen van content met oudere Windows Phones: alleen toestellen met het nog uit te brengen Windows Phone 8 worden ondersteund. Gebruikers van een Windows Phone 8-toestel kunnen met eerdere versies van Windows in Windows Verkenner content op het toestel zetten, omdat Windows Phone 8 mtp ondersteunt.

Microsoft kondigt later vandaag officieel Windows Phone 8 aan, nadat het enkele dagen eerder al de desktopversie van zijn besturingssysteem uitbracht. Alhoewel Microsoft al enkele malen aankondigingen heeft gedaan is er nog veel onduidelijk over de nieuwe features in Windows Phone 8. De verwachting is dat de eerste apparaten met het nieuwe OS, onder andere afkomstig van Nokia, Samsung en HTC, in november worden uitgebracht.

Windows Store -- sync-app

Reacties (62)

Goeie stap van Microsoft. Het zou ideaal zijn om ook smsjes en inkomende oproepen te weergeven dmv bijvoorbeeld een bureaubladmelding. Misschien in de nabije toekomst
Wel gek eigenlijk dat hier een aparte app voor nodig is. Ik had gedacht dat dit soort functionaliteit inmiddels wel standaard ingebakken zou zijn.
ALs microsoft dit standaard zou inbakken kunt je zeker verwachten dat ze weer een claim aan hun broek krijgen.
Microsoft mag niks integreren in Windows, alle andere merken uiteraard wel ;)
Wat dus echt bullshit is.... monopolie of niet het is toch van de zotte dat je niet eens zelf mag bepalen wat je erbij levert.
Vertel dat de mensen van de EU :)
Ze kreeg waarschijnlijk een bsod en toen begon de haat tegen MS,
Nou ja, het is niet van de zotte. Wat wel van de zotte is, is dat er met verschillende maten wordt gemeten. Er zijn bepaalde bedrijven die veel ergere dingen doen dan wat MS doet waar geen haan naar kraait.
dat is niet de issue "zij doen/mogen het wel" heeft in geen enkele rechtsstaat waarde, noch kan het op sympathie van de rechter rekenen. Dat is nl de reactie van een kleuter.
Wat wel van de zotte is, is dat er met verschillende maten wordt gemeten. Er zijn bepaalde bedrijven die veel ergere dingen doen dan wat MS doet waar geen haan naar kraait.
Is het nou écht zo moeilijk te snappen?

Juist omdat MS een monopolie heeft, wordt er met andere maten gemeten. Alles wat MS in Windows toepast, raakt bijna iedereen, vanwege hun monopolie.

Juist omdat de IT-wereld min of meer afhankelijk is geworden van Microsoft, kunnen ze niet zomaar alles doen.

Het zal best zijn dat er bepaalde bedrijven zijn die veel ergere dingen doen, maar aangezien hun marktaandeel een stuk kleiner is, laat men daar de marktwerking gewoon z'n werk doen. Maar het aandeel Windows is zo groot, dat er geen marktwerking is.
Tot het jou werk treft die een op andere dag geen afzetmarkt meer geeft. Je bent zeker niet bekend met verleden en hoe het tot stand is gekomen.

Voordat IE in in windowds werd ingebowud was er nog een makt van betaalede browsers, die is een op andere dag door MS en haar postitie overbodig gemaakt. MS is zo groot dat je mag verwachten dat ze geen kleine bedrijfjes platdrukt en starters een kans krijgen, beide gevallen heeft MS daar niet aangehouden en daar heeft rechter dus ingegrepen na jaren lang rechtzaken.

En dit is niet EU eigen hoor, rest van wereld hanteert dit zowat allemaal. Enige is dat EU probeert om er iets aan te doen en niet kop in zand steekt, helaas moet in in Nederland niet je hoofd boven het maisveld uitsteken dan kan je wind van voren verwachten van hoop mensen die maar wat roepen zonder enige kennis ervan te hebben.

Edit/
Natuurlijk word er met verschilende maten gemeten, dat is de hele opzet. Klein bedrijf heeft andere rechten en plichten dan gigant als MS. Dat staat gewoon zwart op wit, en dat is ook juist heel bewust zo gedaan. Anders kan groot bedrijf kleintjes eruit drukken en nieuwkomerst hebben geen kans. Als we dat toe laten krijgen bedrijven gigantisch veel macht en zal het heel nadelig zijn voor consumenten en de hele economie!

MS doet niet echt iets verkeerd in zin van strafbarefeiten of zo, maar MS heeft plicht om weegschaal in balns te houden als grootste. En geldt natuurlijk alleen voor markt waar ze de grootste in zijn, smartphone markt zal EU niet in de nek zitten van MS, daar zitten ze in de nek van apple. ;)

[Reactie gewijzigd door mad_max234 op 29 oktober 2012 15:04]

@Brummetje,

MS Office vs. WP en anderen, WP heeft Microsoft er herhaaldelijk van beschuldigd hen te laat van API informatie te voorzien waardoor zij niet op tijd voor de nieuwe Windows konden leveren. Aangezien de Office afdeling van Microsoft wel de beschikking had over alle API's inclusief de niet gedocumenteerde features, kon zij wel tijdig een nieuwe Office release doen.

Internet Explorer vs Netscape, Netscape was marktleider totdat Microsoft haar browser gratis ging leveren en integreerde in Windows. Ook ging Microsoft gratis IIS leveren zodat Netscape niets meer verdiende aan haar webserver. In een zeer korte tijd werd Microsoft op deze wijze marktleider.

ICQ vs MS Messenger, ICQ was een van de eerste chatprogramma's. Erg populair totdat MS gratis MS Messenger integreerde in haar OS.

Microsoft vs. Google, wederom wilde Microsoft haar truukje herhalen, er werd een eigen zoekdienst ontwikkeld en vanaf dat moment werd Bing als standaard zoek-engine geconfigureerd in Windows.

Op dat moment greep de EU commisie in. Microsoft werd verplicht een config scherm te starten waarin de gebruiker expliciet haar zoekengine, browser, mail prgramma etc. kiest.
Heeft er niets mee te maken, Microsoft heeft hier geen monopolie dus ze mogen doen wat ze willen :-)
Echt belachelijk. Apple mag iCloud, Safari etc etc gewoon standaart meeleveren op de iproducten, wat toch de groote monopolie positie heeft in de wereld en Miscrosoft mag dit dan niet doen.
We mogen dat apple dan ook wel eens aanpassen, niet dat het ten goede komt van de gebruiker. Als je toch iets anders wilt gebruiken dan wat er al standaart bij zit dan weet je ook wel hoe je dit doet. Een gebruiker die gewoon een computer wilt gebruiken moet zo allemaal weer extra handelingen uitvoeren. Ik zeg, sta MS gewoon toe om dit te intergreren dat is voor iedereen beter. Dat gezeur.
Dat Apple dat wel mag komt omdat Apple geen monopoliepositie heeft. Microsoft wel. Zo simpel als dat. In de markten waarin Apple actief is, is er ook nog eens meer competitie dan in de markten waarin Microsoft actief is; OS'en, Office, etc.
Dus apple heeft geen monopolie positie in de tablet/smartphone markt?
nieuws: Bijna driekwart verkochte tablets in Nederland is iPad
Denk het eigenlijk van wel.
ALs microsoft dit standaard zou inbakken kunt je zeker verwachten dat ze weer een claim aan hun broek krijgen.
Microsoft mag niks integreren in Windows, alle andere merken uiteraard wel ;)
Plus dat je er weer geen zak aan hebt als je geen WP telefoon hebt. Door het los te verspreiden kan je ook nog eens updaten via de AppStore.
Geweldig ook hoe ze de WP7 gebruikers laten vallen.
Ben het hier helemaal mee eens. Voel me als nokia lumia 800 gebruiker echt genaait door Microsoft en Nokia als het gaat hoe ze met de mensen om gaan die Windows Phone 7.5 gebruiken. :(
Heb mijn nokia nu bijna een jaar en wij moeten het doen met Windwos 7.8 (waar nog niet eens een release datum voor is). En nu dit weer, hoe moeilijk is het om deze app te laten werken met Windows Phone 7.5? Het is zonde dat WP 7.5 nu eigenlijk al dood is na iets meer dan een jaar. En dat is jammer omdat het een prima OS is en ik veel plezier beleef aan de telefoon. En als ik het geld heb koop ik ook waarschijnlijk wel de lumia 920, maar dan doe je wel precies wat Microsoft wil.
Kan je dan niet de oude Zune toepassing blijven gebruiken ?

Weet het niet é, was eerste dat in mij opkwam
Helemaal mee eens: ik ben erg happy met mijn Lumia 800 en met WP 7.5, maar dat kort na aanschaf al duidelijk werd dat het een doodlopend spoor is vind ik op zijn zachtst gezegd een misselijke streek. Ik snap dat MS vooruit wil, en dat WP 7.x een stap terug betekent, maar dat we nu met praktisch alles naast de pot pissen (en nee, straks met 7.8 wel drie hele tiles naast elkaar kunnen plaatsen is imo. geen pleister op de wonde) is toch wel erg zuur.
Nokia had dit al met de S60 series en dat was zeer handig! Koppeling met het toestel en je kon vrolijk je smsjes typen en lezen via je laptop. Dat gebruikte ik zo veel dat ik nog niet snap waarom andere systemen dit niet overnemen (zover ik weet).
Met de Nokia suite kon dit al een paar jaar geleden via bluetooth klein popup je in de hoek als je gebeld werd of een sms kreeg en je kon zo ook sms sturen via je telefoon die je dan op je pc kan in typen.
Weet iemand hoe het nu zit met oudere Windows Phone versies? Ik lees hier dat Zune discontinued is, maar deze app werkt er (nog?) niet mee.
De Zune applicatie werkt nog in Windows 8. Dus daar kan je nog mee synchroniseren.
Jazeker. De Zune applicatie is en blijft voor Windows Phone 7.5
Of Windows Phone 7.8 met Zune blijft werken of ook naar de Windows Phone app gaat, is wel nog niet bekend.
Alhoewel Microsoft met Zune voor de desktop is gestopt is de nieuwe synchronisatie-app niet geschikt gemaakt voor het uitwisselen van content met oudere Windows Phones: alleen toestellen met het nog uit te brengen Windows Phone 8 worden ondersteund

Lezen is ook een vak ...
Ik heb de zin van Unia nog eens gelezen en zie hem nog steeds zoals ik hem zag. En hoe anderen, die op de vraag reageren, hem zien. Je laatste regel is dus op jezelf van toepassing...
Zune? Discontinued? Heb ik iets gemist? Windows Phone 7.x devices blijven gebruik maken van de Zune software. Het programma zal dus nog een tijdje in ontwikkeling blijven.
Ontwikkeling van wat? Dat opzicht kan je ook zeggen dat de mobile device center nog in ontwikkeling is, die voor de WM toestellen werken.

Nee, WP7 loopt er gewoon uit, Zune is nu Music (Xbox) en ze hotfixen hier en daar nog wat, maar 'ontwikkeling blijft' is iets teveel van het goede, ze geven nog support voor Zune op z'n best.

Het heeft een reden dat ze zo enorm 'stil' blijven rond de 7.8 update, 99% focus ligt op WP8 en WP7 huppelt gewoon rustig erachteraan, tot ook die mensen overgaan naar WP8 toestellen.

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 29 oktober 2012 13:45]

De ontwikkeling is al stopgezet geloof ik en zune zal alleen nog gebruikt worden om WP7 toestellen te updaten naar 7.5 of 7.8. Muziek, video's en apps downloaden kan niet meer via de applicatie. Dus daardoor is ie vrij nutteloos geworden
In June 2012, Microsoft confirmed that it has plans to discontinue the "Zune" brand. Instead, Microsoft will offer its digital media services for its line of products (including Windows 8 PCs, Xbox 360 game console, and Windows Phones) under the "Xbox Music" brand. The zune.net domain now redirects to Xbox's website, but the software will retain the Zune name until October 26, the release date of Windows 8. It has also been rumored that Microsoft will offer video content under the "Xbox Video" brand, though it has not been confirmed,[7] although an application for Xbox Video appears to be opened at one point in an advertisement for Windows 8.[8]
http://en.wikipedia.org/wiki/Zune
Dat gaat over de brand. Dat wil nog niet zeggen dat de huidige Zune software niet zal door blijven bestaan onder een andere naam. Al vermoed ik van niet aangezien het al meer dan een jaar geleden Is dat er een nieuwe versie voor is uitgebracht.
De website ervan is ondertussen wel nog vernieuwd. Zune software gaat gewoon door, onder de naam Xbox Music.

http://zune.net
moˇbielˇtje (het; o; meervoud: mobieltjes) 1mobiele telefoon

http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=mobieltje&lang=nn :)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spreektaal (aan elkaar) :)
http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/ik-typ-type :)

[Reactie gewijzigd door Soldaatje op 29 oktober 2012 13:51]

Mobieltje? Iets te snel spreek taal getyped?
Iets te snel getypt?
1) spreek taal --> spreektaal (zie http://www.spatiegebruik.nl/).
2) getyped --> getypt (zie http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/ik-typ-type).
3) Je zin heeft geen persoonvorm (zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Persoonsvorm).
:+

[Reactie gewijzigd door Jael_Jablabla op 29 oktober 2012 13:51]

Heb nog geen WP8 toestel, wil ik wel.
De app wel alvast geďnstalleerd. Wat me opvalt is dat de app vraagt om je telefoon aan te sluiten.
Wat ouderwets... je zou verwachten dat ze toch ook synchronisatie via wifi zouden aanbieden... (of wellicht via Skydrive)
Of wellicht dat die optie erbij komt nadat je initieel je telefoon 1x hebt aangesloten op je systeem.
Updates komen via OTA, dus daar heb je de app niet voor nodig. En wireless synchen kan al met Windows Phone 7 en is bevestigd dat wireless synchen ook werkt met Windows Phone 8.
Wat biedt deze app voor meerwaarde ten opzichte van gewoon kopieren via de verkenner? Of kan een WP8 phone niet als usb drive herkend worden? In dat geval hoef ik geen WP8 phone.
(Ik blijf op m'n PC voorlopig gewoon W7 draaien overigens.)

PS, ik heb nog een trauma van Samsung KIES, vandaar dat ik geen fan ben van dit soort software.

[Reactie gewijzigd door BounceMeister op 29 oktober 2012 14:34]

Of kan een WP8 phone niet als usb drive herkend worden?
Staat toch gewoon in het artikel?
Gebruikers van een Windows Phone 8-toestel kunnen met eerdere versies van Windows in Windows Verkenner content op het toestel zetten, omdat Windows Phone 8 mtp ondersteunt.
En Windows 8 ondersteund heus niet ineens geen MTP meer.
MTP is wel iets anders dan dat je device herkend wordt als USB drive. Het kan heel goed dat een device alleen herkend wordt als apparaat in WMP. Of dat je zeer beperkt toegang hebt via Windows Explorer.

Dat is juist de kracht van MTP. Wat wel of niet kan is helemaal te sturen omdat de interface door software wordt geregeld. het is dus iets totaal anders dan een USB stick in je pc rossen en gaan.
Was te verwachten. slim dat ze het een via een aparte app doen. scheelt ze weer wat boetes van EU :)
ik heb lumia 800 dus krijg 7.8 geld deze App daar ook voor ?
Als het goed is wel maar omdat er nog veel onduidelijk is over Windows Phone 8 en 7.8 blijft het even afwachten todat Microsoft het definitief bevestigd.
ik heb lumia 800 dus krijg 7.8 geld deze App daar ook voor ?
Ga er maar vanuit van niet.Men spreekt enkel over WP8
Sake in 'nieuws: Microsoft brengt Windows Phone-app uit voor Windows 8'
(geldT)

[Reactie gewijzigd door Nozem1959 op 29 oktober 2012 15:07]

Ik vraag me af wat de voordeel van totaal pakket van Microsoft producten gaat zijn. Dus als iemand een Win8 en een WP8 heeft, wat zijn voordeel is tegenover iemand met bijvoorbeel Win8 en Android of OS X en iPhone.

Dit is natuurlijk erg lastig te vergelijken. Maar om mee te beginnen, heeft iemand die WP8 heeft, met Win 8, meer voordelen dan iemand die Android of iPhone heeft?
Ik hoop het niet. Waarom willen mensen dat zo graag? Is het een soort Stockholm-syndroom, dat nu mensen gegijzeld zijn door Apple en haar ecosysteem, waarbij alles alleen goed samenwerkt met andere Apple-producten, elke softwaremaker zijn klanten maar moet gijzelen?

Gebruik gewoon open standaarden en open protocollen. Alleen synchroniseren via Zune was erg genoeg met WP7.
Dit ziet er zeker goed uit! Hoop dat er voor naast mijn Windows pc straks ook een mooie muziek app (ala Zune/Xbox Music nu) voor mijn iMac uitkomt want wil zo graag van dat iTunes af. Mis echt op mijn iMac de mooie Zune software die wel op mijn pc draait, niet dat de connector 'app' slecht is op de Mac hoor. :)

Straks trouwens het Windows Phone 8 event live volgen kan :
http://blogs.windows.com/...indows-phone-8-event.aspx
10:00 AM PST (Pacific Standard Time) San Francisco naar onze tijd is 18:00 uur

Ben benieuwd wat ze gaan brengen op het WP8 vlak.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013