Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 41, views: 11.315 •

Uitgever Bethesda kondigt drie uitbreidingen aan voor Dishonored, de actiegame die het eerder deze maand op de markt bracht. De eerste daarvan, Dunwall City Trials, komt uit in december; de overige twee verschijnen in 2013. Alle drie de uitbreidingen verschijnen voor pc, Xbox 360 en PlayStation 3.

In Dishonored: Dunwall City Trials krijgt de speler tien uitdagingen voorgelegd. In die District Trails worden de skills van de speler op de proef gesteld en staan de bovennatuurlijke krachten die de hoofdpersoon heeft centraal. Zo wordt de speler in een arena gedropt, waar golven tegenstanders op hem afkomen. De uitbreiding kost 5 dollar of 400 Microsoft Points en verschijnt in december.

In 2013 volgt een tweede uitbreiding. Die voegt een nieuw hoofdstuk aan het verhaal toe, waarin Daud centraal staat. Die figureert in de game zelf als hoofd van de Whalers, een groep huurmoordenaars met bovennatuurlijke gaven. In de uitbreiding leert de speler de krachten van Daud beheersen. Over de derde uitbreiding wil Bethesda nog niets loslaten, al belooft de uitgever dat het 'story details' bevat.

Dishonored verscheen op 12 oktober op de markt. De actiegame werd gemaakt door het Franse Arkane Studios. De gameplay voor de game werd bedacht door Harvey Smith, die eerder aan de eerste twee delen van Deus Ex meewerkte. Het uiterlijk van de game werd mede bedacht door Viktor Antonov, die eerder het uiterlijk verzon van City 17, de stad uit de finale van Half-Life 2.

Dishonored: Dunwall City Trials

Reacties (41)

Gaat dat bij dit soort spellen op dezelfde manier als dat bij bijvoorbeeld Assassins Creed het geval is? Vond dat altijd enorm zonde van het geld.
10 tot 20 minuten extra speelplezier voor 10 a 15 euro... Beetje jammer.
Je weet niet hoeveel speeltijd daar in gaat zitten, ik zou het afwachten ivp nu al zo'n negatieve conclusie te trekken.
Hij baseert het op ervaring, neem ik aan. Dit is niet de eerste ''show'' die ubisoft of welke andere game company dan die werkt met dit soort goedkopere DLC's. De meeste unlocken 1 missie of in dit geval bijvoorbeeld een arenamode waar wat repetieve golven aan vijanden neerslaat. En als je helemaal unlucky bent dan is het een DLC die een missie aanvult eerder in het spel nadat je het al hebt uitgespeeld.

Ik zou zelf liever zien dat ze wat langer aan n grote DLC werken waar je dan vervolgens 20 euro voor betaald of een soort standalone zoals Alan Wake American Nightmare of een grotere DLC als Skyrim Dawnguard.

[Reactie gewijzigd door Rabbitto op 26 oktober 2012 13:35]

Dan nog, eerdere ervaringen of niet, als je altijd alles maar negatief benaderd, dan zal je dat altijd zo ervaren.

Overigens was de DLC van Skyrim juist in de meeste media als een DLC die de 20 euro echt niet waard was. Ik weet niet of dat dat een correct voorbeeld is .
Ik vond het wel redelijk gevuld, heb toch een aantal uren speelplezier van deze vampier DLC gehad. De questline was niet bepaald beknopt.

En alles negatief benaderen en zo ervaren vind ik onzin. Dat heet realistisch je mening baseren op vele vele voorgaande soorten DLC's en dan een oordeel vellen. Uiteraard weet je nooit of de DLC's zijn zoals je denkt dat ze zijn maar als ik een DLC van 5 euro voorbij zie komen in de steamstore of microsoft store dan weet ik van tevoren al dat ik daar geen uren speelplezier aan zal hebben.
Laten we realistisch zijn en gewoon vaststellen dat er tot op heden niet zo veel games geweest zijn, die echt toffe DLC packs hadden voor een fraaie prijs. Borderlands is al genoemd, maar ook Red Dead Redemption kreeg mooie gratis en betaalde uitbreidingen.
Ik zeg een : enslaved.
De dlc was echt erg goed en passend bij het spel. Enigste negatieve noot die ik dan ik hier weer kan noemen mbt deze dlc was dat de 3d optie alleen te unlocken was als je de dlc had aangeschaft..
Waarschijnlijk krijg je waar voor je geld. Het is Bethesda, dus als ze hetzelfde doen als met de uitbreidingen van bijvoorbeeld New Vegas, dan zijn ze die 5 tot 10 euro zeker waard.
Oh wow, een arena met golven vijanden... dat zie je niet vaak...
Ik kijk meer uit naar extra verhaal, de borderlands 2 dlc tot nu toe vind ik top.

[Reactie gewijzigd door Schway op 26 oktober 2012 12:01]

Dus voor 5 euro krijg je een arena mode. Lijkt me een beetje prijzig en ik denk dat ik hem links laat liggen. De andere twee klinken een hoop aantrekkelijker en die worden wel aangeschaft.

Komt er ook een season pass, of is daar nog niks over bekend?

EDIT: Dit is wel een beetje off-topic, maar hoezo heeft deze reactie 2 keer een ongewenst status gekregen? Ik heb mijn persoonlijke mening toch geuit in deze reactie + ik heb een relevante vraag gesteld. In bijde gevallen is het On-topic, omdat ik de inhoud van het artikel bespreek. Wederom plaats ik vraagtekens bij het moderatie systeem hier, hoewel het natuurlijk wel een heel goed idee is.

[Reactie gewijzigd door DeEchteKwartel op 26 oktober 2012 13:42]

Is de Arena niet een van de tien uitdagingen? Zo lees ik de tekst in ieder geval... Anders is het inderdaad redelijk karig.

Op Joystiq staat het volgende, wat iets duidelijker is en wat meer informatie geeft:
"Dunwall City Trials adds "10 challenge maps" that will have players battle waves of enemies, participate in time challenges and "a gravity-defying run of drop assassinations."

[Reactie gewijzigd door FabianNL op 26 oktober 2012 12:17]

Ok. Dat klinkt al beter, maar ik denk dat we pas kunnen oordelen over of het ons zuurverdiende geld waard is of niet als we meer informatie krijgen. "10 challenge maps" kunnen ook 10 bijna dezelfde maps in een andere omgeving zijn. We zullen zien en we hoeven het natuurlijk niet te kopen. ;)
Er is niets mis met het moderatiesysteem, maar helaas zijn er altijd mensen die het niet met je eens zijn en je down modden.

Volgens mij is arena mode met mensen killen in waves een van de skills die je moet testen en niet het geheel.
Ik heb voor de zekerheid even gezocht en op het blog van Bethesda staat het volgende gemeld.

"Dishonored: Dunwall City Trials, being released in December for $4.99 (or 400 Microsoft Points), will include 10 challenge maps that will test and track your combat, stealth and mobility skills. Ten distinct trials await challengers – including an arena battle against waves of enemy AI, a gravity-defying run of drop assassinations, and a race against the clock. Dunwall City Trials also features a whole new set of achievements and trophies as well as a global online leaderboard that will establish the greatest assassins for each challenge."

Er staat daar dus including an arena battle. Dit maakt het weer een stuk interessanter. Bedankt voor het aangeven van deze foute van mijn kant. Tevens een bedankje voor FabianNL hierboven. ;)

Bron: http://www.bethblog.com/2...nored-content-on-the-way/

[Reactie gewijzigd door DeEchteKwartel op 26 oktober 2012 14:06]

Ik heb dit spel uitgeprobeerd, en omdat ik doodging bijna op het eind van de missie moest ik de hele missie vanaf het begin opnieuw doen, terwijl ik er een halfuur aan besteed had..
Dit soort dingen vind ik echt gewoon irriterend aan spellen en heb hem er daarom ook gelijk afgegooid :X

Dus voor mensen die geduld hebben misschien een leuk spel, maar anders; geen aanrader! _/-\o_

Gameplay was behalve het hierboven genoemde wel goed trouwens..

[Reactie gewijzigd door Ablrecords op 26 oktober 2012 12:05]

Je kan ook tussentijds opslaan, net zo gemakkelijk ;)
hij is het nieuwe gewent niet het oude gamen van weinig checkpoints ;P.. wat hij wil is elke min een nieuwe checkpoint ^_^
Ja en vooral niet lezen... lezen is uit den boze in games. De game geeft je de tip om vaak te saven.
Ach, als hij het spel er al om zo'n reden afgooit, geloof ik nooit dat hij de intelligentie bezit om het uit te spelen
moet je beter je best doen jonguh! ;)
Je kunt saven wanneer je maar wil, en er zijn ook autosaves genoeg voor zover ik Dishonored al gespeeld heb (door tijdsgebrek ben ik nog maar net uit de gevangenis ontsnapt). Kan me niet voorstellen dat je een half uur speelt zonder een checkpoint tegen te komen. Maar gezien de rest van je verhaal zal het wel geen half uur geweest zijn, zonde van de download toch (als je het gekocht had, was je wel geduldiger geweest).
Er staat letterlijk een tekst in de game "save your game often". Als je daar dan niet naar luistert ja, achteraf niet huili huili doen ;)
F5 en F9 zijn je vrienden ;)
Geeft toch weer een leuke toevoeging aan het spel. alleen ik weet niet precies wat ik van de arena kan verwachten
Ja, er staat ook bij de hints: Save your game often!

En je kunt het spel op twee manieren spelen: The path of Blood, en The path of Shadows. Een stealth en een combat manier. Dus ook zonder geduld kun je het spel spelen, beide manieren geven een compleet andere spelervaring en zelfs verschillende story's en einden.
klopt maar natuurlijk ook de tussenweg stealth tot dat je ff een korte rampage wil maken :P vind ik persoonlijk lekker spelen wil het nog 2x uitspelen 1x helemaal stealth en helemaal rampage style en idd er staat duidelijk save your game often de eerste keer dacht ik ook uhh dafuq toen oooo my own fault.. damn good game :D
F5 is heel handig!
ik vond hem erg leuk. maar had hem al snel uit gespeelt.
dus dlc vind ik niet verkeerd.
natuurlijk ga ik niet 15 euro betalen voor 15 min gameplay.
ik vind als ik ooit betalen ga voor een dlc moet die bijna zo groot zijn als de main story.
net als in borderlands
Dus je wilt DLC kopen, dat maar een fractie kost van wat het spel kostte? Maar moet wel de zelfde duur hebben?

Dan kunnen ze net zo goed een Dishonored 2 maken.

Maar is het niet een overstatement om te zeggen dat de DLC van BL2 bijna even lang is als de campaign van BL2?

[Reactie gewijzigd door Oxidda op 26 oktober 2012 13:05]

schijnt echt een hele toffe game te zijn maar gewoon weg nog steeds niet gespeeld maar ja komt nog wel
Ik vind het concept van het spel geniaal, maar op de een of andere manier kom ik er maar niet lekker in. Ben nu bij de 3e missie en speel voornamelijk op stealth zonder mensen te vermoorden. Had precies hetzelfde met Borderlands, Fall Out 3 en BioShock..
Tja stealth is soms moeilijk genoeg :p ook uitgespeeld en vond Black Mesa moeilijker.

De uitdaging is trouwens om in elke missie al de sub missies te doen + alles te vinden van extra tokens.

[Reactie gewijzigd door Damic op 26 oktober 2012 13:55]

Hoezo kom je er niet in? Als t spelen niet lukt: aangezien je stealth speelt: experimenteer met blink, dark sight en bend time. Maakt t echt spannend :) ik ga nu nog n keer spelen, maar nu op high chaos