Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 62, views: 20.295 •

Een entry in de database van gpu-benchmark GLBenchmark wijst erop dat de Samsung GT-i9260 Superior een nieuwe processor krijgt. De Omap 4470 van Texas Instruments is een variant op de Omap4460 die in de Galaxy Nexus zit en kan niet goed mee met huidige high-end toestellen.

De GT-i9260 Superior, waarvan wordt vermoed dat hij Galaxy Premier gaat heten, dook maandag op in de database en gaf daarbij veel gegevens prijs. Zo beschikt de telefoon over Android 4.1.1 Jelly Bean met een build-date van 15 oktober.

De resolutie van het scherm is 1280x720. Het wordt vermoed dat het gaat om hetzelfde 4,65" Super Amoled HD-scherm als de Galaxy Nexus. De telefoon doet sowieso denken aan de Galaxy Nexus: naast het scherm komt het typenummer bijna overeen - GT-i9250 en GT-i9260. Bovendien heeft de Galaxy Nexus ook een Omap-processor van Texas Instruments.

Waar de Galaxy Nexus een Omap4460 met PowerVR SGX543-gpu heeft, beschikt de Superior over een PowerVR SGX544-gpu. De nieuwe gpu kan niet meedoen met de high-end toestellen, waaronder Samsungs eigen Galaxy S III, zo blijkt uit de gelekte benchmarkresultaten.

Het vermoeden bestaat dat Samsung de Galaxy Nexus, waarvan de prijs is gezakt naar ongeveer 330 euro, uit de handel haalt ten gunste van deze Superior. In tegenstelling tot de Galaxy Nexus heeft de Superior waarschijnlijk wel Samsungs eigen TouchWiz-skin. Samsung bracht de Galaxy Nexus vorig jaar samen met Google uit, maar de Nexus-telefoon van dit jaar wordt vermoedelijk gemaakt door LG onder de naam Nexus 4.

Gl Benchmark 2.5 - offscreen
 Score (fps)
Apple iPhone 5
**********
25
Samsung Galaxy S III
*******
17
Samsung Galaxy Note II
*******
17
HTC One S
*****
13
Samsung GT-i9260
*****
12
Apple iPhone 4S
****
11
HTC One X
****
9

De GT-i9260 scoort in deze zware test ongeveer even goed als de iPhone 4S en iets beter dan de One X, die is uitgerust met GeForce-gpu van Nvidia. De SGX543MP3 uit de iPhone 5 en Mali 400MP4 uit de Galaxy S III en Note II zijn echter beduidend sneller.

Gl Benchmark 2.5 - onscreen
 Score (fps)
Apple iPhone 5
**********
39
HTC One S
*******
27
Apple iPhone 4S
*****
19
Samsung GT-i9260
****
16
HTC One X
**
9

Als de resolutie in acht wordt genomen, plaatst de Superior zich onder de iPhone 4S, mede omdat Apples smartphone een lagere resolutie ondersteunt. De One S en iPhone 5, alle met lagere resolutie, scoren eveneens hoger.

Door een bug in GLBenchmark 2.5 zijn de scores van de toestellen met Exynos-soc, zoals de Galaxy S III en Note II, niet juist; daarom worden ze niet weergegeven in de tabel. GLBenchmark zegt in een mailwisseling met Tweakers.net aan een fix te werken. De scores zou je verwachten tussen 22 en 34fps, boven die van de Superior.

Gl Benchmark 2.1 - Egypt onscreen
 Score (fps)
Apple iPhone 5
**********
60
Samsung Galaxy S III
**********
60
HTC One S
**********
60
Samsung Galaxy Note II
**********
60
Apple iPhone 4S
**********
59
Samsung GT-i9260
*********
53
HTC One X
*********
52

In de oudere 2.1-benchmark scoort de GT-i9260 net als de One X niet de maximale score van 60fps - de refreshrate van het scherm. In plaats daarvan blijft de score steken op 53fps.

Vermoedelijke Samsung Galaxy Premier naast S III

Reacties (62)

Ik vind het vreemd dat de chips van andere fabrikanten zon stuk achterblijven bij de iphone5. Ze rossen er allemaal quadcores in maar vergeten de grafische chip....
Waarschijnlijk wordt de Samsung GT-i9260 in het midden segment geplaatst, dan ga je er natuurlijk niet je beste hardware in stoppen.
Voor 9 van de 10 mensen hoeft het helemaal niet zo snel als de iPhone 5. De s3 kan elk spel soepel draaien met 60 fps.

Daarbij is het toestel waar het nu om gaat fors goedkoper dan de iPhone 5...

edit: dit is natuurlijk heel offtopic :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 23 oktober 2012 08:56]

Zo kun je natuurlijk altijd alles in je eigen straatje goedpraten.
Niet dat ik het geheel oneens met je ben, de spec-oorlog is duidelijk in volle gang.

Met mijn Galaxy S3, wat ik verder echt een geweldig toestel vind, merk ik soms dat bepaalde basisfunctionaliteit, bv. het ophalen van een lange lijst van contacten, soms toch even duurt. Zeker als je je bedenkt wat voor een processor erin zit.

Ik ben absoluut geen fan van Apple en de iPhones (ook niet van Android verder overigens), maar het is toch knap hoe Apple op dit gebied de concurrentie zover voor is.
Al kun je je inderdaad afvragen of dat het extra bedrag waard is.
Mijns inziens niet, maar dat is geheel persoonlijk.
Vexxon,

Vergeet niet dat dit heeft te maken met software optimalisatie. Gebruik je een andere contact app is dit meteen heel anders.

Optimalisatie gaat ten koste van differentiatie. Dat is een probleem van Android.
Het komt veelal door de skin en hardwarekeus van de fabrikant.

Pak de Nexus en vergelijk het gevoel eens met de S3. Vrijwel sneller of gelijk met veel slechtere hardware. DIt komt door de optimalisatie die Google erin heeft gestopt.

Daarom ben ik erg benieuwd naar de nieuwe Nexus telefoon en overweeg ik serieus om mijn S3 in te ruilen. (ook al werkt de costum rom die ik er nu op heb staan mega soepel)
Vergeet niet dat dit heeft te maken met software optimalisatie. Gebruik je een andere contact app is dit meteen heel anders.
Dat zal best, maar ik verwacht dat ik voor zoiets basaals als een contactenlijst niet een app nodig heb om het enigszins vloeiend te laten werken.
Het is ook niet onwerkbaar, maar het valt me op. Om aan te geven dat een quadcore ook niet heilig is.
Het komt veelal door de skin en hardwarekeus van de fabrikant.
Natuurlijk. Het is ook net per se Google die hier een steek laa vallen, maar Samsung.

Het is ook niet zo dat het een ruktoestel is, het was om aan te geven dat quadcores en andere specs niet heilig zijn. Het toestel moet performen, zelfs met een quadcore is dat dus niet vanzelfspreken.

[Reactie gewijzigd door Vexxon op 23 oktober 2012 12:39]

Waarschijnlijk laten andere benchmarks weer andere cijfers zien. Ik denk dat van "vergeten" geen sprake is. De exynos chip van Samsung was tot voor kort het snelste wat te krijgen was op grafisch gebied. Het is stuivertje wisselen laat maar zeggen.
Omdat het:

a) niet gaat om een top toestel
b) niet iedereen die snelheid nodig heeft
c) een telefoon is en geen portable console
d) niet zo duur is als dergelijke modellen
e) wellicht een betere accu duur heeft
f) scherm voor sommige een hogere meerwaarde heeft t.o.v. een snellere SOC

Ik doe in ieder geval niet mee aan de snelheids race.
Een AMOLED scherm vind ik wel prettig, maar mijn huidige Sensation doet alles wat ik wil en meer.
Alleen de afleesbaarheid met zonlicht is wat met AMOLED beter zou kunnen en dan wil ik niet eens een hogere resolutie, zorgt alleen maar voor meer zoom handelingen tijdens browsen.
inderdaad, 3/4 van de mensen met een high end smartphone gebruikt nog geen 50% van wat een smartphone allemaal kan en de benchmarks hierboven getoond halen het onderste uit de kan terwijl bij sommige toestellen basic functies echter vergeten worden dit ook wel belangrijk zijn.
zo had mijn baas recentelijk het probleem dat hij een foto van een belangrijk document niet via bluetooth kon versturen op een cruciaal moment. dus voldeed zijn smartphone (die toch bekend staat bij sommigen als best bedienbare en meest gebruiksvriendelijke) niet aan zijn eisen en heeft hem op die moment zeer veel tijd en geld gekost.
dus in plaats van naar snelheid of pixels te kijken zouden fabrikanten beter eerst hun basics op punt zetten.
elke recente smartphone kan alles toch vlot draaien zonder stotteren
De vraag is meer, waarom zet Apple zo'n enorm overpowerede gpu in een telefoon, waar maar een fractie van de gebruikers zware 3d shooters spelen?

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 23 oktober 2012 08:48]

Omdat ze liever overkill hebben in de menu's.
Dat wat er ook gebeurd de redering goed is. Zodat je geen lag hebt.
Had je lag bij de iPhone 4S? Nee? Dan hadden ze dus helemaal geen nieuwe gpu nodig... Het is gewoon een wapenwedloop, Apple mag nu weer een paar maandjes zeggen dat ze de snelste telefoon verkopen. Dat niemand er wat aan heeft is een tweede, maar dat zeggen ze ook niet in de advertentie.
Als een android toestel het snelste is dan is dat wel belangrijk maar als een apple het snelste is dan wordt dat gebagatalliseerd. Niet dat mij het wat uitmaakt, maar het valt wel op. 8)7
Maar dan wordt er wel meer bedoeld als meer bang for buck, tenminste zo zie ik het.

Op dit moment is de iPhone5 inderdaad aan het top, maar daar betaal je dan ook ervoor ;) .
Interessant verschijnsel inderdaad, jarenlang heb ik hier moeten lezen hoe rot de iPhone wel niet was omdat er altijd iets mis was met de specs. Inmiddels heeft de iPhone op zo'n beetje elk aspect de beste specificaties, en nu doet het er ineens niet meer toe. Nu gaat het ineens allemaal om wel of geen NFC chip, en of de maps applicatie wel goed genoeg is. Zou het misschien toch meer om afgunst en wij-zij gaan dan om het product zelf? :P
Alleen Grafische heeft het de beste chip trouwens. De Exynos 4412 is qua CPU nog steeds beter gezien het veel meer ruwe kracht heeft dan de A6. Heel veel mensen pakken nog steeds

In de computerwereld als je benchmarks doet draait het ook om de meest krachtige CPU's (en GPU's), dat de A6 beter doet per Mhz verandert niks aan deze zaak. Bedoel zelfs Krait cores doen het beter pet Mhz maar door 4 cores op 1,4-1,7Ghz te draaien heb je overvloed aan kracht. Om te zeggen dat de iPhone op elke aspect de beste speficaties heeft kan ik absoluut niet zeggen.

En sommige specificaties zoals de grootte van het scherm is puur persoonlijk, daarnaast is ene LCD en de andere AMOLED wat ook weer persoonlijk is. Ik vind AMOLED zelf prachtig en hou van grote schermen, dus voor mij is dan de specificaties weer beter bij de S3 terwijl bij jou miss de 4 inch en LCD veel leuker is.

Maar voor de gemiddelde consument is de S3 en iPhone 5 een zeer snelle en mooie toestel. Want al heeft de S3 mindere krachtige GPU het draait zover ik weet alle spellen op perfect 60 FPS. Dus voor hun maakt het weinig uit.
iPhone 5 open apps etc. toch een stuk sneller.
En nee, was misschien niet nodig geweest..maar zo hoef je nooit te vernieuwen als je zo wil redeneren?

Games en apps worden wel steeds zwaarder he..dat nu alles ook nog op de iPhone 4 (s) soepel draait wil niet zeggen dat dat over een half jaar nog zo is met nieuwere zwaardere games.

En ach..wint Android-toestellen met de specs dan is het hoezeee, kijk een wat er in zit.
Wint Apple met de specs dan is het..jaaa, maar het ging toch niet om de specs, of: ach..het is toch niet zo heel belangijk.

Apple kan het bij sommigen nooit goed doen..geeft ook niet, ze moeten gewoon hun eigen ding blijven doen.
Super GPU is niet zo van belang voor meeste mensen denk ik, alleen als he spelletjes wilt spelen, veder heb je zat aan middenklasse gpu als je toch niet de zwaarste 3d games op je telefoon wilt spelen. Denk dat volwassen toch meer en deel niet echt veel zware 3d games zullen spelen en als ze al keertje spelletje doen dan zullen ze hoogsten wat simpele game doen in de trein of zo.
achter blijven op de iPhone 5 kan niet echt, het is namelijk de nieuwste toptelefoon in het rijtje. Natuurlijk is de technologie beter dan die van een jaar geleden, dat moet ook wel anders komt er nooit ontwikkeling.
Dat is niet zo raar Apple heeft om de een of andere duistere reden een belachelijk krachtige grafische processor in hun SoC verwerkt. Het ding is zo krachtig dat het zich al bijna met de onderkant van de laptop markt kan meten... Veel te krachtig voor de lage resolutie die het aanstuurt en veel te krachtig voor het gebruikte geheugen dat het ding haast niet kan bijhouden.

Apple doet dit denk ik om in de benchmarks iedere keer maar weer krachtiger te lijken dan de rest van het veld terwijl ze eigenlijk een processor hebben die achter loopt op de rest. De CPU van Apple is simpel weg niet sterk genoeg om zich echt te meten met de rest van het veld. Maar omdat de meeste benchmarks op een smartphone gebaseerd zijn op de prestaties van de GPU in plaats van de processor is winnen niet zo heel erg moeilijk...
Kijk maar naar jouw eigen reactie mensen denken werkelijk dat de mogelijkheid om meer fps te genereren op een klein scherm betekend dat de telefoon beter presteert als een telefoon die met veel meer pixels een vrijwel gelijk aantal frames per seconde neer kan zetten maar daar naast ook over de rekenkracht beschikt om ook echt nuttige informatie beschikbaar te hebben voor elk frame.

Het is niet zo zeer dat de rest van de wereld de gpu verveeld het is eerder dat Apple de gpu extreem oversized voor het toestel en dat het waarschijnlijk dit gebruikt om op twee punten te winnen. Eerst alle benchmarks zijn voor Apple, daarnaast is een processor die eigenlijk de hele dag idle draait een stuk minder energie hongerig dan een processor die zo af en toe er toch echt aan moet trekken.

Vergeet niet dat het gehele iOS al jaren oud is en grafisch steeds verder achter komt te liggen op de rest van het veld. Met een Samsung of Ti dan wel Qualcomm processor zouden de iPhone's waarschijnlijk niet onder doen voor de huidige versies simpel weg omdat het kleine scherm het werk van de processoren makkelijker maakt. Alleen zou de rest van de telefoon een heel stuk sneller zijn dan nu omdat er simpel weg meer rekenkracht beschikbaar is.
Het grote probleem van iOS lijkt op het moment te zijn dat Apple simpel weg geen nuttig gebruik kan maken van de quad core processoren omdat het OS daar niet voor geschikt lijkt. Apple gebruikt gewoon een ARM processor die anders dan hier en daar wat getweakt niet echt afwijkt van de gewone ARM processoren zo als ze door dat bedrijf aan Apple in licentie gegeven worden. Er is dan ook geen enkele reden waarom Apple geen quad core processoren zou kunnen maken die als ze door het OS goed benut worden gemiddeld minder energie nodig hebben en onder load beter presteren. Maar Apple doet dit niet en dat kan er eigenlijk alleen nog maar op duiden dat het OS simpel weg niet lekker wil draaien op een quad core.

De GPU's van de andere chip bakkers is niet zo krachtig omdat dat helemaal niet nodig is. Er is geen reden waarom een Samsung of een Qualcomm etc geen PowerVR chip in hun package zouden kunnen stoppen. De enige reden dat zij dat niet doen is omdat het simpel weg niet nodig of nuttig is. Apple doet dit echt alleen om het te laten lijken als of de iPhone beter is dan de concurrenten terwijl het in alle andere tests waar het om rekenkracht aan komt totaal niet het geval is.
Ik ben het er niet mee eens. Hoe kom je erbij dat de processor van Apple de rest niet kan bijhouden? Kijk eens naar de benchmarks:

reviews: Apple iPhone 5: allrounder, geen vernieuwer
http://hothardware.com/Ne...martphones-in-Benchmarks/

De iPhone maakt gehakt van alle andere smartphones. Die quad-core CPU's lijken niet zoveel toevoegende waarde te hebben? Sterker nog; ik lees hier wel eens reacties van mensen die hele cores van hun smartphone uitschakelen. Die merken vervolgens nauwelijks een verschil in performance..
Ik vind het vreemd dat de chips van andere fabrikanten zon stuk achterblijven bij de iphone5. Ze rossen er allemaal quadcores in maar vergeten de grafische chip....
Volgens mij gaat dat veranderen met de nieuwe Qualcom S4 Pro (quadcore) met Adreno 320 GPU. Die komt in de grafische benchmarks een stuk dichter bij de nieuwste Apple chip in de buurt.

Zie bijvoorbeeld in het artikel over de Asus PadFone:
reviews: Hands-on: Asus Padfone 2

Apple heeft als eerste ingezet op een snelle GPU en de andere soc fabrikanten hebben tijd nodig gehad om bij te schakelen, De inhaalslag lijkt nu bijna te zijn gebeurd met de nieuwe Qualcomm en waarschijnlijk met de aankomende ARM-15 soc's. Hetzelfde heb je gezien met de schermresolutie: lang had de iPhone de hoogste resolutie, maar nu wordt die aan alle kanten overtroffen (tot zelfs Full HD op een 5" scherm).
Yep en die Mali 600 GPU in de ARM15 SOC's is ook snel genoeg.
Je kunt het ook andersom zien. Apple heeft een snelle GPU maar die wordt totaal niet benut door de huidige software. Een combi tussen de CPU van Samsung en GPU van Apple zou een droomcombinatie kunnen opleveren. :+
wordt nog niet gebruikt nee, maar dat is future proofing,
erger is dat android zelfs met de nieuwste hardware toch niet compleet soepel is (grotendeels door de skins maar toch) apple heeft momenteel gewoon de snelste cpu en de snelste gpu in arm land, en daar kan niemand iets anders dan lof over schrijven.

als mensne dan nog steeds zuur zijn dan laat je je kleuren wel erg zien,
persoonlijk ga ik wss voor een windows 8 phone, de lumia 920 ziet er erg interessant uit en windows platform heeft niet zo'n last van de fragmentatie waar android last van heeft.

en zoveel apps heb ik ook weer niet nodig, en ik heb vertrouwen dat alles wat ik echt nodig heb er toch wel zal zijn.
De iPhone 5, en de A6 SoC zijn net uit. De rest van de telefoons gebruiken SoC's die alweer minimaal een half jaar oud zijn, sommige zelfs van een jaar oud.

Zodra de concurrenten weer met nieuwe SoC's uitkomen dan zullen deze de A6 weer voorbij streven.


Apple z'n release schedule loopt niet gelijk met de rest van de markt. Apple komt tegenwoordig in het najaar met een nieuwe telefoon/SoC, de meeste concurrenten in het voorjaar. Je zal dus zien dat de Apple een aantal maanden een voorsprong heeft en dat straks de concurrentie weer een aantal maanden een voorsprong heeft.

[Reactie gewijzigd door knirfie244 op 23 oktober 2012 11:38]

Als je een Qualcomm Quad Core neemt blijven de prestaties niet achter. Die Adreno 320 is erg snel: http://www.tomshardware.c...8064-msm8960t,3291-5.html

Misschien op papier niet maar in de praktijk kan hij heel ver komen. En dit is een erg nieuwe chip dus qua drivers zal er ook nog wel wat verbeterd gaan worden.

[Reactie gewijzigd door Astennu op 24 oktober 2012 08:13]

dubbelpost

[Reactie gewijzigd door Astennu op 24 oktober 2012 08:13]

Het maakt praktisch gezien (nog) niks uit als je toestel niet hoger kmt dan 70 fps, de genoemde Android toestellen hebben voor het draaien van Android in 4.1 maximaal 60 fps nodig dus daar overheen gaan heeft helemaal geen nut.
Ik snap niet dat er nou weer de eigen touchwiz skin er op moet komen te staan. Als deze dan toch als vervanger van de Galaxy Nexus moet dienen dan maak er in ieder geval een kale versie van.

Met andere woorden is dit dus een iets andere Nexus die Samsung op de markt wil brengen om meer binding aan haar klanten te geven? (Personalisatie voor Samsung mogelijk door het aanbrengen van haar eigen skin)
heel spijtig van die touchwiz...

zeker nu de CM community heeft aangegeven geen nieuwe samsung toestellen meer te willen ondersteunen wegens hetgesloten karakter van samsungs toestellen...

anders had ik 'm misschien wel gewillen als opvolger voor mij huidige galaxy ace (was toch ook 'upper midrange' toen die uitkwam)
maar ik zou toch echt wel Cyanogenmod willen als ik zo'n toestel had, OF een vanilla os dat ik zelf kan customizen, maar niet een touchwizzed toestel met crap van samsung...
Het verhaal van de CM community had alleen betrekking op het gebruik van de Exynos als processor, daar is hier geen sprake van. Bij de Superior wordt namelijk gebruik gemaakt van een Omap processor.
Dat van CM gaat over Samsungs eigen Exynos chips. Voor de TI-chips zijn wel goede repositories, dus ik zie niet in waarom ze deze zouden boycotten.
Nou gister was dit bekend gemaakt:

http://youtu.be/LyYXh1V8ov8

Samsung gaat heel veel van de Exynos nu vrij geven. Dus dat is het probleem ook niet meer, hoewel het dus wel jaartje kan duren voordat de developers weer een telefoon kopen met een Exynos. Maar goed dit betekent al ontzettend veel goed nieuws voor de mensen met een Galaxy S3 bijvoorbeeld zoals mij :)
Van mij mogen ze al die skins verbieden. Het voegt, behalve lag en vertraging bij updates, niets toe tegenwoordig.
Mooi gsm als die wat degelijk geprijsd wordt.. Onder de 300Eur verwacht ik dan ook in het mid-range segment.

Ik wacht nog steeds op een telefoon op of onder de 4,5inch, met de snelheid van een topper (een beetje a la galaxus S2 die ik nu heb, alleen met een kale andriod, sneller en hopelijk veel langere batterijduur). Keuze is nu tussen HTC One S (maar daar geen kale andriod en liever een echte topper) of de iPhone. De S3 en One X vind ik (persoonlijk) te groot. Een nieuwe galaxy Nexus met de specs van een de S3 en rond de 4,3-4,5 inch zou ik ideaal vinden. Blijven hopen.
Misschien de Motorola Razr M
Had ik nog niet van gehoord. Zie er inderdaad niet mis uit, maar weer een laag over de standaard Andriod én het scherm ziet er niet slecht uit maar de resolutie?
4.3-inch met (540 x 960)? Apple kan al 1136x640 op een 4inch scherm brengen waarom dan niet evenveel of hoger op 4,3? Er is overal wel ergens iets op aan te merken, maar vooral de kale andriod vind ik een must.
Vind ik persoonlijk niet mooi.
Kijk eens naar een sony xperia T. Up to date hardware, 4.55" scherm maar omdat er een zeer smalle bezel omheen zit ongeveer net zo groot als een S2. Sony android skin is een stuk kaler en volwassener dan bij de andere fabrikanten.
Ja maar is nog steeds geen kale versie. Ik zou graag een versie hebben die geupdate wordt net zoals de Nexus lijn, zonder skin en vaste apps die er ingebakken zijn. Zit nu al een hele tijd te wachten op Jelly bean. Jammergenoeg 'moeten' alle producenten er hun laag overleggen, vind ik vrij jammer aan Andriod. Daarom Nexus vraag.
Laatste update van samsung maakt het zelfs onmogelijk om in hun app nog mails te openen, hoe kan je dat nu over het hoofd zien bij een release (staan per dag geordend en ik kan de dagen niet meer openklappen).
Raar dat Samsung niet zijn eigen chips hier in zet. Ik kan begrijpen dat de Exynos 5 te high-end hiervoor is, maar de Exynos 4 Dual moet toch prima geschikt zijn.
Dit is mooi zeg, Samsung bewijst hiermee andermaal dat het er geen snars van begrijpt.

Weer een nieuw toestel waarvan je bij god niet weet wat die nou beter of slechter doet dan de vorige,.

Enige reden voor Samsung om dit op de markt te brengen is dan ook omdat ze weer de hoofdprijs ervoor kunnen vragen en omdat ze weten dat er toch wel winkels en distributeurs er een paar miljoen van gaan bestellen.

Dat is ook waar het om gaat, dat beetje extra geld dat dan weer binnenkomt terwijl ze hun eigen verkoop kannibaliseren, de klanten die weggejaagd worden die zien ze dan niet.

Hoe groot kan het contrast nog zijn met Apple die weigerachtig 1 toestel per jaar uitbrengt en nog meer erop verdient dan de gehele assortiment van Samsung die notabene 70% van de onderdelen zelf produceert 8)7
Dit is mooi zeg, Samsung bewijst hiermee andermaal dat het er geen snars van begrijpt.
Lijkt er meer op dat JIJ het niet snapt en de fanmods die je +1 geven :)
Weer een nieuw toestel waarvan je bij god niet weet wat die nou beter of slechter doet dan de vorige,.
En dat is nou net waarom JIJ het niet snapt, dat is de BEDOELING!!!
Enige reden voor Samsung om dit op de markt te brengen is dan ook omdat ze weer de hoofdprijs ervoor kunnen vragen en omdat ze weten dat er toch wel winkels en distributeurs er een paar miljoen van gaan bestellen.
Ah en weer terug moeten nemen als ze niet verkocht worden, nee die winkels en distributeurs zouden niks kopen hoor als ze het zelf niet verkocht krijgen of terug kunnen geven in ruil voor hun centjes...
Dat is ook waar het om gaat, dat beetje extra geld dat dan weer binnenkomt terwijl ze hun eigen verkoop kannibaliseren, de klanten die weggejaagd worden die zien ze dan niet.
Tuurlijk kannibaliseerd Samsung zichzelf, niet omdat ze zoveel verschillende toestellen verkopen maar omdat ze al 50% van de markt in handen hebben :)
Hoe groot kan het contrast nog zijn met Apple die weigerachtig 1 toestel per jaar uitbrengt en nog meer erop verdient dan de gehele assortiment van Samsung die notabene 70% van de onderdelen zelf produceert 8)7
Tja op een iPhone van 600 euro zit 300 a 400 euro winst, op een Samsung van 130 euro is dat een beetje lastig he, je zal dat maar niet snappen 8)7

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 23 oktober 2012 09:08]

Ja zeker een punt, alleen vraag ik me heel ernstig af hoeveel van de Apple mensen met een goede onderbouwing kunnen vertellen waarom de nieuwe Iphone zijn ¤730,- waard is.
Dat Apple een gigantische marge heeft over die dingen is gewoon bekend.
Commercieel gezien een hele goede prestatie, maar mij trekt het hele Apple spul gewoon niet.
Daarbij ben ik niet zo'n hardcore smart user, bellen, SMS/App, internet en een goede camera.
Ik zou i.i.g. nooit zoveel geld overhebben voor een telefoon, but hey that's just me.

Samsungs stappen hebben mij de laatste tijd ook verbaasd.
De gehele Galaxy lijn is (vrijwel direct na de S1) zo breed geworden dat het nergens meer voor staat.
De Tab 2 is ook een vervolgmodel waarvan ik het bestaansrecht niet echt begrepen heb.
De Note 2 die qua prestaties ook niet helemaal on par is met de high end concurentie.
Het wordt er in ieder geval allemaal niet duidelijker op.
Die simpele keuze door echt specifiek voor een iPhone te kiezen juist omdat het staat voor 1 type toestel is de meeste mensen die 700 euro waard.

Dat kan je zien als dom maar veel mensen weten niet en willen ook niet weten hoe zo een ding werkt, ze weten echter wel dat het alles kan wat ze willen doen en alles kan wat de concurrentie kan met hier en daar verschil in bepaalde zaken.

Het is net als mensen die naar de Albert Heijn gaan terwijl ze weten dat ze duurder uit zijn, ze weten dat alles wat ze zoeken wel te vinden is bij Albert Heijn terwijl de goedkopere supermarkten misschien net dat ene product niet heeft.

Als Samsung nou bij 5 toestellen zou blijven per jaar zou het nog overzichtelijk zijn.

Maar het zijn er letterlijk tientallen.

En vervolgens komen ze met zeer weinig firmware updates juist omdat ze zoveel toestellen moeten updaten en loop je met een bug in je telefoon rond die allang opgelost had kunnen worden.
Die simpele keuze door echt specifiek voor een iPhone te kiezen juist omdat het staat voor 1 type toestel is de meeste mensen die 700 euro waard.
Apple voert ook nog de 4S en de 4, drie modellen dus.
Maar die 3 modellen zijn wel een stuk overzichtelijkers.
Geen verschil in grootte..dat bepaalde apps niet werken op de ene samsung en op de andere wel.
Firmware updates gaat bij de iPhone voor iedereen tegelijk en de 4 en 4s gaan er gewoon in mee.

Bij Samsung is het gewoon afwachten welk land eerst..welke toestellen wel of niet.
Als de prijs richting de 300 kan gaan dan lijkt me dit toch een prima telefoon voor consumenten die wat minder intensief met telefoons omgaan, en daarom ook minder hoge eisen stellen.
Oké het is geen snelheidsmonster maar je krijgt de (nu nog) nieuwste android en als deze telefoon toch vloeiend draait kan dat voor die gebruikers ook prima zijn.
Als ze deze in dezelfde prijscategorie plaatsen als de i9250 (pak en beet E350,-) heeft deze telefoon zeker wel een bestaansrecht. Misschien niet voor de mensen die de snelste telefoon willen, maar voor de massa zeker wel. Ik ben eigenlijk nog geen moment tegen gekomen dat m'n S2 niet snel genoeg meer is, terwijl deze behoorlijk gedateerd is qua hardware. Maar ik speel dan ook geen (zware) 3d games op m'n telefoon. Heb ik een Xbox/PC voor.

Waar ik wel een beetje over struikel is dat de Galaxy Advance maar hij relatief een heel klein beetje goedkoper zou moeten worden. Maar dat is wel redelijk Samsungs strategie, de markt overspoelen met daarin een paar hoogvliegers.
Alleen de naam Superior en Galaxy Premier toen een beetje vermoeden dat het een vlaggeschip is, terwijl het waarschijnlijk om een middensegment telefoon gaat.
De nieuwe gpu kan niet meedoen met de high-end toestellen
HTC komt weliswaar met de One X+, maar voorlopig is de One X toch echt het high-end toestel van HTC, dus zo slecht is deze soc nu ook weer niet. Voor deze prijs vind ik dat je niet de snelste kan verwachten.
Ookal is dit misschien een mooi toestel, toch vind ik het jammer dat de nexus uit de verkoop gaat. Mijn abbonement loopt over een maand af en het mooie van de nexus vind ik dat deze stock android draait en daarom als eerste de updates voor android ontvangt.

Nu nog maar hopen dat de nexus nog over een maand te koop is. *Fingers crossed*

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Desktops Samsung Smartphones Sony Microsoft Apple Games Politiek en recht Consoles Smartwatches

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013