Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 110, views: 25.021 •
Submitter: xppn

Netflix lijkt concrete plannen te hebben voor een Nederlandse versie van de videodienst. Het bedrijf is opzoek naar Nederlands sprekend personeel voor een 'lokale dienst'. Enige tijd geleden begon Netflix al met de uitbreiding van zijn videoaanbod naar verschillende landen.

De plannen blijken uit een oproep voor nieuwe medewerkers die Netflix op zijn website heeft gezet. Er wordt gevraagd om medewerkers die voor 'lokalisatie van de Netflix-ervaring' kunnen zorgen, waarbij onder andere gevraagd wordt om Nederlands personeel. Zij moeten vooral zorgen voor vertalingen van de Netflix-dienst en bijbehorende marketing. Het lijkt er daardoor op dat er een Nederlandstalige versie moet komen van de videodienst, waarmee een uitrol in Nederland niet ver weg lijkt te zijn.

Het is niet de eerste keer dat Netflix vraagt om Nederlandstalig personeel, al werd eerder alleen marketingpersoneel aangetrokken. Het Amerikaanse bedrijf heeft echter eerder al laten weten uitbreidingsplannen te hebben, waarmee onlangs werd begonnen door Netflix aan te bieden in Scandinavische landen. Overigens is de videodienst al sinds begin dit jaar beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk en Ierland.

Met Netflix kunnen gebruikers videocontent bekijken, waarbij maandelijks een bedrag moet worden neergeteld. Hoewel prijzen voor Nederland uiteraard nog niet bekend zijn, is het aannemelijk dat klanten een bedrag van ongeveer 7 euro per maand moeten betalen.

Reacties (110)

Reactiefilter:-11100107+180+26+30
Ik heb op het moment netflix en moet zeggen dat het echt heel erg fijn werkt, dus een nederlandse release verwelkom ik alleen maar. Maar goed eerst maar even kjiken hoe lang dat nog gaat duren!
Gebruik je een goede VPN of iets anders probeer eigenlijk ook netflix te krijgen/proberen maar mij lukt dat niet echt. Nog tips?
Jah, werkt erg goed. Maar weet niet of ik dat hier moet moesten hoe ik dat gebruik :) dus voor nu stuur me maar even een PM als je wil weten hoe ik het gebruik.
Hier zit ik al een tijdje op te wachten! En zo te zien nog een tijdje..
En zo worden er ook in Nederland langzaam stappen in de goede richting gezet naar gemakkelijk beschikbare legale content. Ik heb al Spotify, HBO in Nederland vind ik te prijzig, Netflix zal ik zeker in de gaten gaan houden.

Zouden de content owners eindelijk doorkrijgen dat gemak een belangrijke driver is voor downloaden en het niet alleen om geld draait?
Naast gemak vind ik het erg belangrijk wanneer een serie gereleased word. Dit is ook de grootste reden dat ik nu vrolijk download zonder dat ik me schuldig voel. Het duurt me veel te lang voordat series in Nederland beschikbaar zijn en dan wil ik het nog niet eens hebben over het huidige aanbod! Ik betaal nu voor usenet en dat geld stop ik met liefde in een goede alternatief.

Ik schaam me werkelijk kapot als ik op tv zie dat er programma's als pawn stars, operation repo etc. bestaan. Blijkbaar is er toch markt voor of zijn de tv boeren zo wanhopig.
Schijnt dat zelfs in de VS het nogal lang duurt voordat series naar netflix komen hoor, laat staan dat je ze hier in Nederland vlot gaat kunnen zien. Als ze uitkomen wil ik het wel gaan proberen, vooral omdat ik het vaak toch niet zo erg vind om wat achter te liggen, maar ik wacht even met jubelen tot ik het werkelijk uitgeprobeerd heb en sluit niet uit dat ik het na een maand weer op zeg als het aanbod bagger is.
klopt netflix loopt achter en wil je recente series zul je naar hulu moeten. Hoe er wel rekening meer dat in een serie van zeg 43 minuten er een 6-7 reclameblokken van 45 tot 60 seconden zitten.

De laatste versies op hulu zijn echter van na een paar dagen al te zien.
Probleem met hulu is dat je een amerikaanse creditcard nodig hebt om te kunnen kijken. Je kunt op internet echter virtuele creditcards kopen en die gebruiken.

Netflix betaal je gewoon met je paypal account maandelijks.
Netflix werkt alleen met amerikaanse paypal versies op het moment, dus als je die niet heb, dan moet je met je eigen CC betalen, enige wat je even moet doen is amerikaanse postcode gebruiken maar die zijn niet zo moeilijk te vinden.
Een paar maanden verschil zou ik niet eens zo heel erg vinden. Het meest irritante is dat er in series op televisie vaak geen continuÔteit te vinden is. Om de haverklap herhalingen, en de zenders hebben er ook geen moeite mee om een aflevering verschillende malen per jaar uit te zenden.

Het is een klein beetje meer aandacht om het seizoen en nummer van de serie neer te zetten met een kleine beschrijving. En voor die beschrijving hoeven ze niet eens moeite te doen. Een paar regels vertalen van de leverancier, that's it.
Maar met die service zou je aantonen dat je er zelf niet veel van bakt.
Overigens, smaken verschillen, maar zo nu en dan een aflevering pawn stars en repo is best vermakelijk. Als schieten ze daar wel mee door. Nu heb je op vrijwel alle zenders de herhalingen van misbruik op de weg en trawanten.
Dat je vaak herhalingen hebt komt domweg omdat het niet mogelijk is om het hele jaar door nieuwe afleveringen te maken. De tijd tussen de series in wordt dan gevuld met herhalingen. Al zou je ook wat anders kunnen uitzenden natuurlijk.
Heel even een check gedaan met een paar willekeurige (US) programma's: two and a half men en the Big Bang Theory van Veronica: Beide met melding van de aflevering + beschrijving.
Ellen Degeneres Show: geen afleveringsbeschrijving
Dr Phil: wel met specifieke beschrijving
Law & Order: met specifieke beschrijving.

Conclusie: er wordt prima gemeld welke aflevering er op de rol staat.
Wat in een gids weergegeven wordt en daadwerkelijk uitgezonden wordt, wilt nog wel eens verschillen.

Veronica, als voorbeeld, heeft daarnaast ook de neiging om niet consequent te zijn met volgorde. De batman reeks is hier een goed voorbeeld van. Zo wordt consequent Batman Returns uitgezonden na Batman Begins.

Ook bij RTL4 & 5 wordt vaak een eerste deel van een serie uitgezonden, waarna het vervolg niet uitgezonden wordt. Vrij irritant.
Nou, nee. Er staat als ik opneem met m'n UPC DVR inderdaad bij om welk seizoen en aflevering het gaat. Helaas slaan ze daarbij nog wel eens een of meerdere afleveringen over of halen ze ze door elkaar waardoor het verhaal niet meer klopt.

Voorlopig gewoon Sickbeard voor mij.
Er is inderdaad een verschil in consistentie. Zoals de posters hieronder al aangeven.

En vaak wordt alleen het seizoen opgenoemd. Niet de aflevering.
Dat is dus een halve beschrijving. Soms kun je het nog wel terughalen als je de uitleg van wat er in de aflevering gebeurd opzoekt en daarna googlen. Maar ja dat is dus wat we als consument niet willen hoeven doen.
Zwak excuus om downloaden goed te praten.... Maar hij past wel mooi in het rijtje smoezen: de eerste was dat men maar 1 of 2 liedjes van een hele cd wilde hebben, toen was het niet mogelijk om betaalde downloads te doen, vervolgens was het te duur, toen kwam de smoes dat een credit card nodig is, en nu past het release schedule niet in de verwachting. Ik ben benieuwd wat de smoezen worden als je over een tijdje op alle mogelijke manier kunt betalen en dat content overal op hetzelfde moment beschikbaar is.
Hoezo smoes?
Ik kijk al vele jaren geen tv meer, anders dan gedownloade series, maar hoor mijn waarde collegas toch eigenlijk alleen maar klagen.
Series die halverwege worden afgebroken (terwijl de serie in het echt wel doorgaat), in de verkeerde volgorde worden uitgezonden, of helemaal niet eens uitgezonden worden.

Ik kijk onder andere ook naar Australische series, met veel plezier. En die zijn nog steeds niet beschikbaar via HBO en dergelijke. Dus ik kan mijn bijdrage ook niet leveren.

En dan heb ik het nog steeds niet over irritante reclame gehad. :X
Waarom zou je downloaden goed moeten praten? Het is een volstrekt legale activiteit waarvoor je helemaal geen verantwoording hoeft af te leggen.
Jij niet, maar de aanbieder wel :)
De aanbieder download niet, dat is een uploader. En of zijn upload legaal is of niet, dat ligt er maar aan waar ter wereld deze persoon de handeling verricht heef en hoe daar het lokale auteursrecht in elkaar zit.

Zo mag in Nederland mijn buurman zijn content gewoon aan mij uitlenen en mag ik er een kopietje voor eigen gebruik van maken. Dus een enkele upload van zijn nieuw aangeschafte CD-tje naar mijn PC zodat ik een CD-tje voor eigen gebruik kan branden, is gewoon toegestaan.
Nee, jij bent gewoon te groen om de maker van de series te betalen.
DŠn moeten ze, mijns insziens, illegale content gaan aanpakken. Niet eerder.
Tegenwoordig zijn heel veel series vrijwel direct (enkele dagen of weken na originele uitzending) in Nederland te zien, en met minder reclame dan in de US.

Een beter alternatief dan Netflix is Hulu, dat veel US content binnen 24 uur beschikbaar heeft.
Ik denk juist dat het langzamer gaat dan met Spotify.Het wordt nl niet aangeboden straks door bijv kpn bij je abo als het ware indirect "gratis".
kom n.l door :

1. Netfix concureerd als het ware met diensten van kpn ITV (dan nog niet eens zo zeer HBO)
2.Ze bang zijn dat veel mensen gewoon tv kijken(doe ik al weinig en als het al iets is is het Discovery of national geographic)
3.Nog grotere belangen zijn bij contenthouders.

zelf ben ik bereid ca. 25 p.m te betalen.( Houdt in nasje kan bijna weg nieuwsgroepen ook)
Muziek luister ik nooit on demand, dus Spotify is voor mij niet weggelegd, zet wel gewoon de radio aan.

Video on demand is echter wel interressant en ik download ook nog wel eens een film. Vooral omdat ik die wil kijken wanneer het mij uit komt. Nog niet eens zozeer omdat die nog niet uit is op DVD.

Een bedrag van § 7,= heb ik best in de maand over om on demand te kijken wat ik wil. Het illegaal downloaden zal er voor mij dan denk ik wel af zijn, mits het aanbod goed is. En daar valt of staat de dienst mee!

Diensten al Veamer zijn leuk, maar § 5,= per film in SD kwaliteit betalen... nee, dat is gewoon te duur.
Muziek en series/films downloaden is gewoon legaal in Nederland hoor.
Maar het aanbieden niet. Dus voor iedere legale download wordt er ergens iets illegaals gedaan.
ligt eraan waar de servers staan ;)
Ook dat niet, als je aan Nederlanders illegaal materiaal beschikbaar stelt ben je in Nederland vervolgbaar, waar je server ook staat.

(edit: mod de boel maar omlaag, maar ik daag je uit om als Nederlander bij een Russische colo een server neer te zetten vol hollywood films met een IP filter op Nederlandse adressen, in Nederland openlijk reclame te maken dat je gratis films kan downloaden op www.hoeragratisfilms.com, en vervolgens hopen dat niemand je in NL aanklaagt).

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 19 oktober 2012 16:11]

Dat stond in de fabeltjeskrant, zeker?
Jouw PC is de server, als je het over Torrents hebt.
Wederom, je buurman mag jij gewoon zijn legale content aanbieden. Van een nieuw aangeschaft CD-tje of TV serie mag hij jou een upload sturen die jij vervolgens gewoon legaal mag branden voor eigen gebruik.

Is geen fabeljeskrant, is gewoon de wet in Nederland.
Mooi, hopelijk volgt Hulu dan ook nog. Dan wil ik best eens de overstap maken van torrents naar het legale werk!
nah vergeet het maar je zal blijfen downloaden via torrents omdat het niet gratis is. :P
maar voor mij klinkt het wel aantrekkelijk, kan ik eindelijk amerikaans series volgen? >:)
Nee hoor, ik download omdat ik er dan (bijna) meteen de beschikking over heb, kan kijken wanneer ik dat zelf wil, mee kan praten op internet zonder spoilers te lezen, omdat ik dan bijna zeker weet dat een serie niet in het midden wordt afgebroken (op een paar uitzonderingen na) en omdat er niet iedere 5 minuten een reclameblok van 15 minuten tussenzit.

Als dit soort diensten naar Nederland komen en het nog makkelijker wordt om, voor bijvoorbeeld een tientje per maand, series te vinden, downloaden en er zeker van te kunnen zijn dat het van goede kwaliteit is, dan vind ik het wel een overweging waard om 100% legaal te gaan.

Daarnaast ondersteun ik graag de makers van goede series, dus als dat op deze manier dan ook kan... Ik als kijker blij, de makers blij, iedereen blij :Y
Helaas zal er nog steeds een delay bij zijn, omdat ze vertaald moeten worden. Ik geef 0.0 om vertalingen, ik wil wel graag Engelse ondertitels. Maar die zijn er van het begin.
En daarom zou een Nederlandse dienst voor mij niet snel aanslaan. Ik hoef geen vertalingen en wil dus ook niet wachten daarop. Geef ons de keuze om de kiezen voor wel of geen vertaling. Daarnaast wil ik een aflevering kijken zodra hij de lucht in is geweest (of een paar uur erna, da's ook goed).
Wat is dat nou voor een raar iets om van iemand te zeggen? Ken jij Stukfruit Łberhaupt of is het puur een gevalletje zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten?
Zelf heb ik voor games een paar jaar geleden de overstap gemaakt naar Steam en sindsdien is er geen illegale game meer in gekomen. Het is voor mij ook een beetje een principe kwestie geworden, ik kan prima voor een schappelijke prijs meer dan genoeg games krijgen om in mijn entertainment te voorzien (letterlijk meer dan genoeg, heb nog tientallen in voorraad die ik zelfs nog nooit geprobeerd heb), dus waarom zou ik nog illegaal gaan? Als je genoeg hebt aan het legale aanbod dan kan het ook een principe kwestie worden, voor mij in ieder geval wel. Ik vind het persoonlijk jammer om nu mijn legale streak te breken zeg maar.
Voor films en series echter kijk ik af en toe wat het huidige legale aanbod is, kom weer tot de conclusie dat het nog steeds bagger is en heb dan geen enkel probleem meer met het downloaden van usenet. Mocht netflix voor mij een afdoende oplossing zijn dan is het echter best goed mogelijk dat usenet bij mij in onbruik raakt (heb al een usenet abo dat niet gebaseerd is op tijd maar op downloadvolume en dat niet verloopt, dus opzeggen hoeft niet).

edit: Ok, kwam wat werk tussendoor, zie dat Stukfruit ondertussen zelf ook al een goede reactie gegeven heeft :)

[Reactie gewijzigd door finraziel op 19 oktober 2012 12:59]

Volledig mee eens hier.
Voor mij zijn Spotify en Steam de voorbeelden van hoe illegaliteit bestreden dient te worden: door het aanbieden van een gemakkelijk, laagdrempelig en betaalbaar alternatief.

Ik kan dan ook niet wachten tot Netflix hier gaat draaien, en ik hoop dan ook dat andere providers zoals Hulu zullen volgen en de markt eindelijk een stuk opener wordt :)
Er zijn ook mensen die wel degelijk bereid zijn geld te betalen voor content (muziek, films, tv shows, ...). :) Maar zo lang "de industrie" niet bereid is een werkbaar alternatief te bieden in Nederland (zoals Netflix), blijven mensen downloaden. Het gaat niet om 't geld, het gaat er om dat je mensen iets moet bieden dat meer voordelen biedt dan het downloaden (Valve snapt dat bijv. met Steam).
In general, we think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem. For example, if a pirate offers a product anywhere in the world, 24 x 7, purchasable from the convenience of your personal computer, and the legal provider says the product is region-locked, will come to your country 3 months after the US release, and can only be purchased at a brick and mortar store, then the pirate's service is more valuable.
Bron: http://www.tcs.cam.ac.uk/...ry/interview-gabe-newell/
TV series worden pas een jaar later uitgezonden, soms zelfs niet eens het hele seizoen of halverwegen opeens herhalingen van het vorige seizoen. Films die je netjes koopt (of huurt) waarbij je eerst 15 minuten anti piraterij spots moet kijken. Dat zorgt er voor dat mensen naar alternatieven opzoek gaan en als die dan ook nog eens gratis zijn...

Ik hoop echt dat Netflix naar Nederland komt, ik ben zeer geinteresseert in een abonnement. Ik zou graag het gemak van een streaming dienst willen hebben en daar naast ook gelijk de producenten van (goede) series steunen.

[Reactie gewijzigd door OkkE op 19 oktober 2012 13:10]

Vind ik een zwak excuus om "de industrie" de schuld te geven. Als bedrijf X besluit om iets niet te doen, geeft dat niemand het recht om dan maar het heft in eigen hand te nemen.
Wederom, niemand neemt het recht in eigen hand. downloaden is volgens de huidige Nederlandse auteurwetgeving volstrekt legaal.

Het is eerder jij die de wet maar blijft negeren om zo iets moois als downloaden in een negatief kader te plaatsen. De wetgever heeft het delen van content destijds opzettelijk toegestaan om zo iedereen toegang te geven tot content, ook mensen niet zoveel te besteden hebben. Dat is juist het mooie van de Nederlandse wetgeving, zeer sociaal gedacht en uiteraard inclusief compensatie regeling voor de creatieve makers.
De wetgever heeft het delen van content destijds opzettelijk toegestaan
Alleen het downloaden is legaal, het uploaden niet - dus "delen van content" is niet toegestaan.

De wets situatie in NL is gewoon een manier om het probleem bij de bron op te lossen (de aanbieders), en honderdduizenden dure en zinloze rechtszaken tegen individuele downloaders te voorkomen.

De situatie is analoog aan die met wiet - de gebruikers worden niet vervolgd ('decriminalisatie'), de handelaar (indien hij niet aan de wet voldoet) wel.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 19 oktober 2012 13:50]

Het delen van content is wel toegestaan. Je mag gewoon een CD of DVD van je buurman kopieeren voor eigen gebruik.

De wet in nederland is een prachtige auteurswet waarbij de minder bedeelde mensen content mogen gebruiken van anderen. Ter compensatie is daarvoor de thuiskopie in het leven geroepen.

De situatie is dus helemaal niet analoog aan de softdrugs praktijk in Nederland, het is weer een opmerking waarmee je blijft proberen een link te leggen dus legaal content kopieren en illegale activiteiten.
Je mag gewoon een CD of DVD van je buurman kopieeren voor eigen gebruik.
Yep, onder heel beperkte voorwaarden: op een blanco drager waar een thuiskopie heffing voor is betaald.

De politie vervolgt ook geen mensen die een wietplant in de vensterbank hebben staan (analoog aan het kopieren van de DVD van de buurman op jouw DVD-R), maar wel de mensen die honderden kilo's hash uit Afrika binnen halen (analoog aan het runnen van een grote off-shore torrent/ftp/etc site met inkomsten uit ads/abo's)

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 19 oktober 2012 18:23]

Dat kun je vinden, je kunt zelfs heel hard met je voeten gaan stampen, maar dat verandert weinig aan wat er in de echte wereld gebeurt.
Het gebeurt nou eenmaal. Heel hard roepen hoe fout het wel niet is, dat is wat de media-industrie tot nu toe doet maar dat blijkt dus niet zo heel best te werken. Mensen downloaden toch wel. Wat wij hier stellen is dat een andere manier beter zou zijn in het mensen zo ver krijgen om wel gewoon te betalen voor de content en dat is toch wat uiteindelijk belangrijk zou moeten zijn voor de content eigenaren, betaald worden. Als ze maar geld krijgen dan zal het hun een worst wezen of ze nou gelijk hadden of niet volgens jouw strenge morele normen.
Nee dat is geen zwak excuus.

Elke zwarte markt werkt zo. Het leuke van de digitale zwarte markt is, dat er geen markt voor nodig is, iedereen deelt graag zolang het henzelf niets kost.

Is een zwarte markt dan per definitie slecht en crimineel? Nee. Een zwarte markt ontstaat omdat de normale markt(werking) faalt. En een zwarte markt wordt groot en algemeen geaccepteerd als de normale markt blijft falen.

Dit is precies wat er in de entertainment industrie aan de hand is. Zoals eerder gezegd, zodra de content providers toegevoegde waarde bieden, gaat men het kopen. Waarom denk je dat er nog steeds collector's editions uitkomen van vrijwel elke grote release? Men wil nog steeds graag de fysieke drager in handen hebben, maar niet tegen elke prijs.

Je bent mooi gek als je de industrie niet de schuld geeft, zolang je dat namelijk niet doet, geef je ze gelijk en is er nooit sprake van vooruitgang voor de consument.
Een zwarte markt ontstaat omdat de normale markt(werking) faalt.
Een zwarte markt ontstaat als de pakkans heel laag is. :Y)

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 19 oktober 2012 16:42]

Ik snap echt niet dat mensen zoiets denken, ik denk dat bij grotendeels van de downloaders het probleem niet in het geld ligt maar in het aanbod en de snelheid hiervan.

Geldt voor mij namelijk ook, ik download alle series en films die ik wil zien. Maar ondertussen ga ik ook met enige regelmaat naar de bioscoop en koop ik van de series die ik mooi vind een box.

Als een dienst als Netflix naar NL komt, ga ik het zeker overwegen. Hier heb ik zelfs wel 20 - 30 euro per maand voorover, mits de dienst ook Amerikaanse series uitbrengt zonder subs (dus direct) en ik onbeperkt kan kijken zonder reclames.

Ik betaal nu ook 10 euro per maand voor spotify, bevalt ook erg goed. Ik hoef de muziek niet fysiek te hebben, ik wil het gewoon overal kunnen afspelen wanneer ik maar wil en dat kan nu. Zelfs al zou Spotify naar 15 euro gaan, dan zou ik het alsnog betalen omdat ik de dienst gewoon erg goed vind.

Dus Netflix, kom er maar in!
Klinkt goed maar de hamvraag zal zijn wat het aanbod hier zal zijn. Zal waarschijnlijk niet gelijk staan aan het geweldige Amerikaanse aanbod.
Netflix is eergisteren hier in Noorwegen gelanceerd. Gisteren voor het eerst door de bibliotheek gebladerd en het aanbod is nu nog beperkt. Ik vermoed dat dat te maken heeft met de lokalisatie (voor het gehele aanbod heb je de keuze uit een van de Scandinavische talen als ondertiteling).

Desalniettemin is het zeker het proberen waard - het startaanbod is een maand gratis voor iedereen of de rest van het jaar gratis voor Spotify-abonnees. Voor dat geld is het zeker de moeite waard om van de dienst gebruik te maken.

De kwaliteit is erg goed te noemen moet ik zeggen. Het zit dicht tegen HD aan, als het geen HD is. Ik maak gebruik van de Netflix client op mijn PS3.
Is het ook mogelijk om originele ondertiteling te kiezen en/ of geen ondertiteling?
De keuzes hier verschillen per film / serie. Over het algemeen zijn de Scandinavische talen beschikbaar, en soms Engels voor slechthorenden.

Uitzetten is altijd mogelijk.
Netflix in Nederland zou echt geweldig zijn. Ik ben al een groot fan van Spotify, en moet momenteel al mijn series en films illegaal downloaden omdat er simpelweg geen redelijk betaald alternatief is in Nederland. Met Netflix zou ik hier graag verandering in willen brengen!

Ik denk misschien dat het grote succes van Spotify Netflix nog wel kan gaan helpen in Nederland.
Het succes van Netflix in Nederland zal staan of vallen met het aanbod. Ik ben helemaal voor een betaaldienst, mits het gemak brengt en de prijs/aanbod verhouding in orde is.

Ik zou kunnen leven met het Amerikaanse aanbod als die release + 1 dag is.
Helemaal mee eens. Met drie films en een herhaling van GTST komen ze er niet.
dat kun je vergeten, in de VS lopen series vaak ook al een seizoen achter op netflix
Dat worden zware tijden voor Film1!

Overal waar internet is onbeperkt films kijken voor 7-8 euro pm of 15* euro pm voor 6 kanalen en (afhankelijk van de kabelaanbieder) Film1 ondemand.

De keuze is dan snel gemaakt.

(*) Film1 kost bij onze kabelaanbieder maar liefs 21,30 pm omdat een Film1 abonnement alleen in combinatie met Sport1 mogelijk is.
Dit zou geweldig zijn! Ik ben ook een groot voorstander van legaal mijn content verkrijgen, maar dan moet het wel makkelijk kunnen (gebruik al sinds jaar en dag Spotify Premium en heb werkelijk geen MP3'tje meer gedownload sindsdien). Dus kom maar op, ik zal in ieder geval op dag 1 lid worden (al helemaal als de Apple TV hier ook ondersteund wordt)!
Zoals iemand al eerder beschrijft (en ook in het artikel vermeldt staat) hebben we sinds kort in ScandinaviŽ ook Netflix. Op de dag van lancering (maandag was dat volgens mij) meteen gekeken op m'n Apple TV en NetFlix stond meteen op de voorpagina.

Tot nu toe 8 afleveringen Prison Break gekeken, m'n vriendin kijkt Gossip Girl en ik kijk Bones en dat allemaal zonder torrents te hoeven downloaden, heerlijk!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.