Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 133 reacties, 29.621 views •

Asus heeft de tweede versie van zijn combinatie van smartphone en tablet getoond. Het tabletgedeelte van de Padfone 2 is een stuk lichter dankzij een minder grote accu. Het scherm van de smartphone is een van de eerste met igzo-technologie.

Asus refereert aan het scherm van de smartphone met Super IPS+, een naam die het ook gebruikt voor zijn tabletschermen. De helderheid moet uitkomen op 550 nits, iets minder dan het scherm van bijvoorbeeld de Transformer Infinity-tablet. De diagonaal van het scherm is 4,7", de resolutie 1280x720 pixels.

Het scherm is van Sharp; Sharps nieuwe display wordt gemaakt met igzo, een afkorting voor indium-gallium-zinkoxide, dat elektriciteit beter geleidt dan het normaal gebruikte silicium. De transistors van het lcd kunnen daardoor kleiner gemaakt worden, waardoor het backlight beter in staat is de pixels te verlichten. Dat moet enerzijds energiebesparingen voor het backlight opleveren en anderzijds helderdere displays mogelijk maken.

De smartphone kan net als bij de vorige Padfone docken in het tabletgedeelte, waarna hij als tablet kan worden gebruikt. In plaats van met een klepje klikt de Padfone 2 nu in één keer in de tablet. Het lijkt daardoor alsof de telefoon er snel uit kan vallen, maar volgens Engadget kan de gebruiker stevig schudden met de tablet zonder dat de telefoon eruit valt.

De tablet heeft nog altijd een 10"-scherm met een resolutie van 1280x800 pixels. De accucapaciteit is verlaagd van 6600mAh naar 5000mAh, om een lager gewicht mogelijk te maken. De tablet en telefoon samen wegen 649 gram, ongeveer evenveel als de iPad 3. De eerste Padfone woog met tablet 854 gram.

De processor is een Qualcomm Snapdragon S4 Pro, met vier Krait-processorkernen op maximaal 1,5GHz. De gpu is een Adreno 320. Het werkgeheugen heeft een grootte van 2GB. Er is geen micro-sdhc-slot aanwezig. Het gewicht van de telefoon is 135 gram, vergelijkbaar met concurrenten als de Samsung Galaxy S III en de HTC One X.

De Padfone zal vanaf volgende week in Azië te koop zijn, maar waar precies is onduidelijk. De eerste Padfone werd niet in Nederland uitgebracht. De Padfone 2 komt voor het einde van het jaar in Nederland uit: de 32GB-versie kost 799 euro, voor de 64GB-variant moet 899 euro worden neergeteld.

Asus Padfone 2

Reacties (133)

Reactiefilter:-11330127+166+27+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
In deze padfone zit volgens mij dezelfde processor als die in de Xiaomi Mi-Two zit. 4 krait cores + Adreno 320 GPU.

Om te laten zien hoe snel deze is: http://gathering.tweakers...message/39055065#39055065
Deze GPU (snelste op moment) veegt de vloer aan met de huidige smartphones.
Er komt een hele stortvloed aan telefoons met deze chip, ook de LG Optimus G, de nieuwe Google Nexus, ongetwijfeld een HTC (opvolger van de One X+), en allerlei WP8 telefoons begin volgend jaar.

Specs zijn indrukwekkend, maar net als met de dual core Snapdragon S4 begin dit jaar: hij moet wel in fatsoenlijke aantallen leverbaar zijn, en dat hebben de telefoonmakers niet in de hand, dat hangt puur af van Qualcomm.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 16 oktober 2012 11:02]

Live stream is zojuist begonnen:
http://www.asus.com/mobile/padfone2/

Als je later hebt ingeschakeld. Hier de volledige "niet-live" stream.
https://new.livestream.com/accounts/66229/events/1603140

[Reactie gewijzigd door Kiswum op 16 oktober 2012 12:31]

Vanuit de livestream kosten ze het volgende

64gb § 899
32gb § 799

(dit is met een dock)

[Reactie gewijzigd door Geckoo op 16 oktober 2012 11:44]

Zie het inderdaad staan...

Dat zou erg jammer zijn, want dan zit je rond/boven de 1k als je het tablet erbij wilt en dat is boven het budget van onze kerstman :(
Ik poste eerst de prijs zonder dock,

heb trouwens helemaal niks gezien over een tobo? denk dat die er uit is?
Ik zag alleen de prijs... de stream loopt hier niet dus af en toe refreshen voor een "foto" :)

met dok scheelt iets, maar nog steeds 150 euro meer als eerder vermeld.
En dat is met dock, volgens die livestream!

Dan nog vind ik dat inderdaad een stuk duurder dan verwacht :s

[Reactie gewijzigd door paoper op 16 oktober 2012 11:45]

Dat is dus wel met tablet, blijkt later in de livestream :)

Het leek nl. eerst de prijs van de telefoon, maar de kerst-verrassing was dat het inclusief tablet is.

[Reactie gewijzigd door ArnoutV op 16 oktober 2012 11:49]

En met dock bedoelen jullie het toetsenbordje? Of bedoelen jullie de tablet?
De tablet
In de livestream is niets genoemd over toetsenbord, hoewel ik er wel van uit ga dat het compatibel is.
Dock is in dit geval het scherm, geen toetsenbord dock. Ik zag op de plaatjes dat er alleen usb/hdmi uitgang aan de onderkant beschikbaar is.

edit: Helaas geen mogelijkheid voor een toetsenbord. Wat mij betreft is het dan geen volledige opvolger van de Padfone1, maar eerder een tussenmodel die later hopelijk een toetsenborddock krijgt.

Hier nog een foto serie waarop de 2 stations op elkaar zijn gelegd voor een vergelijking: http://www.engadget.com/p...one-2-vs-padfone/#5361916

[Reactie gewijzigd door Kiswum op 16 oktober 2012 13:00]

De 16 gb versie kost dus 699 euro
Vind ik niet duur. De resolutie is wel teleurstellend.

[Reactie gewijzigd door alteclansing op 16 oktober 2012 12:00]

Dit is de adviesprijs, toch?
Waarvoor zouden we deze dan uiteindelijk aan kunnen schaffen? 599? 649?
Blijkbaar komt er geen 16Gb versie.
De adviesprijzen zijn zonder BTW
dus verkoopprijzen worden 966 en 1087 euro.
Dan koop ik wel een smartphone en tablet apart.

[Reactie gewijzigd door alteclansing op 16 oktober 2012 12:44]

adviesprijs zonder btw? Dat heb ik nog nooit gezien. Als dat zo was, dan was deze stream niet voor iedereen beschikbaar, maar alleen voor dealers. Ben benieuwd naar je bron(nen)
Mijn fout. Ik las het verkeerd.
799 en 899 blijven de adviesprijzen dus.
Ik blijf voorlopig lekker bij mijn PF1.
PF2 heeft geen toetsenbord en geen Micro SD slot.
En de specs zijn niet genoeg geupgrade om een upgrade van PF1 naar PF2 te overwegen.
Jammer dat de batterijen minder groot zijn geworden.

Helaas wordt de PF1 door Google Play als telefoon gezien en kan ik dus geen tablet apps installeren. Dit moet ik doen door de .apk file ergens te downloaden. Hopelijk komt hier een software update voor.

In telefoon mode wordt de telefoon versie van een app geopend. In tablet mode de tablet app. Maar de app moet dit wel ondersteunen!!!
Ook het overschakelen tussen modes wordt maar door een aantal apps ondersteund. Hier een lijst.

Telefoon mode en tablet mode hebben allebei een andere homescreen. Moet je dus twee keer instellen. Logisch, want er passen veel meer icoontjes op het tablet scherm dan op het telefoonscherm. Wel jammer dat je (nog) geen 3rd party launcher kan gebruiken, omdat die nog geen dynamic switching (tussen telefoon en tablet) ondersteunen.

En het tegelijk gebruiken van telefoon en tablet gaat bij ons niet op. Mijn vrouw heeft een laptop en haar Galaxy SII. En de pad is gewoon een accessoire voor mijn telefoon, dus ben ik ook de enige die het gebruikt. Ik ben sowieso niet van het delen van apparaten :P

Op de PF1 zit trouwens een FM radio. Van de PF2 weet ik het niet.

[Reactie gewijzigd door Xyphoid op 16 oktober 2012 17:36]

Geen geheugenuitbreiding middels (micro) SD... 't is werkelijk ongelofelijk.

Dat is een dealbreaker, Asus!
wel volgens gmsarena.com

@michelsoe12: deze (Japanse) website heeft het toestel gebenchmarkt. Het lezen en schrijven naar een SD-card lijkt me wat lastig als er geen SD-slot in zit. Verder geeft het artikel zelf al aan de verpakking niet overeenkomt met de specs, dat zowel jouw als mijn argument onzeker maakt. Ik kan me haast neit voorstellen dat er geen sd-slot in dit apparaat voorkomt (of dat nu alleen in de fone zit of niet).


@allen: ten tijde van schrijven van mijn reactie, was de officiele pagina nog niet up. Inmiddels wel en Asus spreekt zelf ook niet over een sd-slot. Eigenlijk gewoon niet te geloven.

[Reactie gewijzigd door tes_shavon op 17 oktober 2012 08:50]

Nee hoor.

http://www.engadget.com/2...us-padfone-2-box-perhaps/

EDIT: Sorry foutje...

[Reactie gewijzigd door michelsoe12 op 16 oktober 2012 10:16]

Ja, er is een tijd geweest dat ik dit ook zei, maar met alle cloud oplossingen heb ik genoeg aan 4 GB lokaal.

Ik heb momenteel via mijn telefoon en Cloud, meer dan 25000 liedjes beschikbaar en alle foto's die ik heb. Documenten , contact, notities staan ook allemaal in de cloud.

Hooguit die ene keer dat ik een film kijk zou ik hem nog lokaal moeten opslaan... echter gaat dit natuurlijk ook niet lang meer duren.

Ik prefereer eerder een goede cloud dienst dan een hoge lokale opslag.
Lokale opslag is toch altijd te weinig. Zelfs met 100 gb zou je in je verzameling dingen moeten uitsluiten als je een flinke verzameling hebt.


Groot nadeel blijft dat het geen family/ home device is maar een personal. Je kunt niet met je telefoon spelen, en je kinderen met de tabled laten spelen. Je zult voor je gezin toch nog een apparaat bij moeten kopen.

[Reactie gewijzigd door World Citizen op 16 oktober 2012 09:53]

Cloud is leuk en handig , maar wel duur. Maakte er verleden maand ook ff gebruik van , en zat op een dag of 2 aan mn limiet omdat ik op de fiets wat muziek streamde.
Lokale opslag is toch wel handig hoor.
Cloud kan je ook alleen gebruiken voor sync, en toch alles lokaal hebben staan.
Cloud is leuk en handig , maar wel duur. Maakte er verleden maand ook ff gebruik van , en zat op een dag of 2 aan mn limiet omdat ik op de fiets wat muziek streamde.
Lokale opslag is toch wel handig hoor.
Handig, maar als je een flink data abbo hebt, wat ik in mijn geval nodig heb, dan heb je daar niet zo last van. Maar inderdaad, met kleine abbo's is het nog wel eens prijzig.

Ik spaar echter 200 euro uit op de aanschaf van mijn telefoon (kleinste model) en die 200 euro verbruik ik dan weer aan data....

[Reactie gewijzigd door World Citizen op 16 oktober 2012 11:00]

200 euro minder aan opslag? Heb je gezien wat een microSD van 32GB kost? (30 euro)

En data verbruik 32GB in je abonnement? (§5 per 500MB? - §160?)

En dan de snelheid, een microSDHC class 10 kaartje haalt in slechte gevallen 5MB/s nog wel.
Als je op het snelste netwerk zit heb je 1.6MB/s bij vol ontvangst. Waarbij dus komt dat je niet altijd goede ontvangst hebt. Je wilt toch niet in de centra van de grote steden opeens geen muziek meer hebben omdat je internet naar 3G terug klapt? Of in de trein op dode stukken?

De cloud is heel leuk als ERBIJ. Ik wil best een 100GB in cloud kunnen zetten, hoewel ik liever een prive oplossing zoals een eigen NAS / Server zou zien, maar goed.
Maar die wil ik dan wel bovenop een royale opslagruimte in m'n toestel.

Weer even terug naar de padfone: Ik wil best een tablet / telefoon, maar dan moet daar wel gewoon een film of 2 lokaal op passen + m'n mail attachements, applicaties waaronder sat-nav etc etc.

Als dit een 16GB toestel zou zijn, moet daar van mij toch minstens zo'n 32GB kaartje bij geprikt. Geen SD slot? Dealbreaker.
Ja, uiteindelijk zal de lokale opslag goedkoper zijn, maar veel scheelt het ook niet.

Ik geef uit

400 euro telefoon
30 euro Clouddienst
12x15= 180 euro internet
Totaal = 610 euro

Jij heeft uit

500 telefoon (ik ga er van uit dat je ook iets meer interne opslag wilt)
30 euro SD kaart
12x5= 60 euro internet (internet wil je toch op je mobiel)
Totaal = 590 euro

En dan heb ik onbeperkt opslag maar risico op geen verbinding (en een backup)
En jij hebt altijd verbinding met je data, maar geen onbeperkte opslag

(onbeperkt onder fup)

Snelheid op papier vind ik niet interessant, want het moet gewoon werken. Als het niet werkt krijgen ze het terug. En dat bedoel ik ook met LAG...
Ik heb Vodafone, en heb 1x lag gehad toen ik door een tunnel reed... Ik kom veel buiten en in dorpen, en heb nog geen last gehad. Ik zal nooit zeggen dat je overal verbinding hebt, maar last heb ik er nog niet van gehad.

Ik probeer je niet van je standpunt af te brengen... het is gewoon een andere kant van het verhaal.
Dat is natuurlijk een beetje simpel gerekent.

Als je muziek moet streamen omdat er niet genoeg ruimte is op je telefoon dan kom je met de 15§ per maand voor internet op je mobiel nooooooooit rond. bovendien, wil je het toestel langer dan een jaar houden wordt de verhouding nog krommer omdat je dat de toestelsubsidie kwijt bent die in de 15§ zit maar nog wel gewoon 15§ zou moeten betalen.

bottomline: geen microsd slot is een verkoopstrategie met die veel winst gemaakt kan worden. immer: 32gb flash opslag kost ca 10§, 64gb ca 20§ prisjverschil: 100§ mooie winst voor asus. Als je echter met microsds zou moeten concurreren dan zou je zitten met kosten voor de consument: <50§ voor 64gb. Als fabrikant zou dus pas een upgrade naar 128gb echt een verschil maken voor de consument. Dat heeft echter niemand nodig en zo voorkomen ze gewoon concurrentie. beetje apple-style met het verbieden van apps die bestaande functies vervangen.
Dat is natuurlijk een beetje simpel gerekent.

Als je muziek moet streamen omdat er niet genoeg ruimte is op je telefoon dan kom je met de 15§ per maand voor internet op je mobiel nooooooooit rond.
Dat hangt natuurlijk af van je gebruik. In mijn persoonlijke geval kom ik daar niet boven. Ongeveer 1GB is voor mij ruim voldoende.
bovendien, wil je het toestel langer dan een jaar houden wordt de verhouding nog krommer omdat je dat de toestelsubsidie kwijt bent die in de 15§ zit maar nog wel gewoon 15§ zou moeten betalen.
Subsidie heb ik niet ivm simonly. (Wederom in mijn geval) gaat een mobiel 1 jaar mee, omdat hij dan doorgaat naar een familie lid, en ik weer doorschuif. Maar oke, als je 2 tot 3 jaar rekent, dan scheelt lokale opslag weer wat meer. Ik durf echter te stellen dat een MicroSD slot op een telefoon voor een verminderde levensduur zorgt. Statistisch gezien is zo een klepje vatbaar voor schade en er is een extra opening voor stof en vuil. Dit weegt niet helemaal af, maar mag je niet vergeten. Ik vind persoonlijk een klepje op je telefoon een erg groot nadeel.. en ben ze liever kwijt dan rijk.
bottomline: geen microsd slot is een verkoopstrategie met die veel winst gemaakt kan worden. immer: 32gb flash opslag kost ca 10§, 64gb ca 20§ prisjverschil: 100§ mooie winst voor asus.
Klopt... echter stel je dit op zo een manier dat er geen mogelijkheid is om het anders te doen. Als Cloud niet zou bestaan.. dan zou het een probleem worden zonder SD kaartjes. Maar Cloud is hot, en iedere fabrikant wil mensen naar zijn eigen Cloud loodsen.
Cloud heeft ook een rede. Het is zuiniger, duurzamer, goedkoper, schaalbaarder enz.. Dus in het algemeen vind ik afstappen van dure lokale opslag al een goed plan. Al bij al kan ik het dus wel begrijpen en ervaar ik niet ENKEL als strategie. Tuurlijk kijken ze naar de cijfers en die worden er beter van. Dus 1 + 1 is succes.
beetje apple-style met het verbieden van apps die bestaande functies vervangen.
Ze verbieden geen Apps, maar Apps die licenties en patenten misbruiken. De hele App verdwijnt tot er een nieuwe versie is. Als er een App bij Google word aangemeld die een patent van google misbruikt, dan gebeurd precies hetzelfde. De "bestaande Functies" zijn dus gelicenceerd en gepatenteerd. Niks geks aan dat de eigenaar van die patenten daar iets aan doet.
SD en vervangbare batterij zijn voor mij ook een dealbreaker want je hebt dan een alternatief als de micro usb poort stuk is (is voorgekomen). Dan kun je via sd (BT en wifi misschien ook mogelijk) kaart en externe lader nog redelijk normaal gebruiken. Bij nood zou je data nog op je sd kaart kunnen sorteren en je sd uitlenen. Probeer je maar een een cloud te lenen en uitlenen.

[Reactie gewijzigd door llee op 16 oktober 2012 21:50]

Jij reist nooit met het openbaar vervoer? Alles via de cloud is dan zeker geen optie, muziek luisteren lukt niet eens, laat staan toepassingen die nog meer data nodig hebben. Er zijn namelijk te veel plekken waar de 3G dekking onvoldoende (hele stukken polder waar nauwelijks 3G voor handen is, treintunnels, metro). Daarnaast is het ook op veel plekken te druk, op Rotterdam CS mag je blij zijn als je in de spits een website geopend krijgt (ervaringen zijn met Vodafone trouwens)

Daarnaast nog de vraag: wat voor abonnement heb jij waar je in 2 jaar maar 200 euro voor data betaald, terwijl dat voor de mensen die vaak onderweg zijn in de honderden gigabytes aan data zou belopen als alles via de cloud moet.
Niet als je te weinig lokale opslagruimte hebt.
Idd het ging erover om juist de cloud te gebruiken ipv lokale opslag omdat van deze laatste een tekort is. Dus vandaar dat lokale opslag toch wel handig is.
De cloud maakt je nog afhankelijker van een werkende, stabiele internetverbinding.

Ik zie dat echt niet als vervanger van een SD kaart. Never nooit.
Never nooit? Ik spreek je over 10 jaar nog wel dan ;)
Dat denk ik niet. De cloud is de toekomst en het zal nu wel snel gaan (zoiets als Android).
[time machine] Zo'n auto met een benzinemotor maakt je nog afhankelijker van die techniek en brandstof.

Ik zie dat echt niet als vervanger van mijn paard en wagen. [/time machine]
Ja, er is een tijd geweest dat ik dit ook zei, maar met alle cloud oplossingen heb ik genoeg aan 4 GB lokaal.
Jij misschien, maar zet even alle kaarten van West Europa op je device en hoppakee, daar gaat de ruimte. Dan nog even een paar films op je phone mee op reis, zodat je zeker weet dat je 's avonds in het buitenland in je huisje op je LCD TV met MHL-connector even een filmpje kan kijken en daar gaan weer de nodige gigabyte's.

En zo zijn er vast nog wel meer redenen waarom extra opslag erg handig is voor de gebruiker.
Geen geheugenuitbreiding middels (micro) SD... 't is werkelijk ongelofelijk.
Dat is een dealbreaker, Asus!
Oh hou nou toch eens op man. Kom eens uit dat sprookje.

Mogelijk is het voor jou een dealbreaker, maar de gewone consument kan het geen bal schelen. Dat hebben de mobile devices van Apple (en tegenwoordig steeds meer andere fabrikanten) wel bewezen dunkt mij. Jan met de pet wil gewoon een goed werkend product met voldoende opslaggeheugen. SD-kaartjes maken het voor hen onnodig ingewikkeld. Je raakt zo'n kaartje gemakkelijk kwijt, er komt stof in het apparaat, etc.

Ik snap de afwegingen van Asus dus wel. Voor hen is het goedkoper en simpeler produceren, en de trend is steeds meer intern SSD geheugen.
Dit vind ik dan weer een enorm nutteloze opmerking. Hij heeft 16Gb veel mensen krijgen dit wel vol en zoals bij Marhalm en djunicron kan je zien dat het mobiele internet ook niet alles is in beide landen (ned en be).

Gewoon ongelofelijk irritant dat een Nexus geen SD kaartje meer zou/zal kunnen verdragen en nu deze ook al. Een SD kaartje insteken is al zo moeilijk als een SIM kaart insteken dus ik denk niet dat dit te moeilijk is. Want hoe kan je anders bellen? Zonder dat je een SIM kan insteken?
Het is inderdaad niet moeilijk, maar als dit voor de gemiddelde consument geen belangrijk punt is, waarom zou je het dan inbouwen? Het weglaten zie je meteen terug in de bottom line. Of je kunt het apparaat net op een lager prijspunt in de winkel leggen.
inderdaad als een telefoon of tablet geen micro sdslot heeft is het een dealbreaker voor mij. ik wil altijd en overal mijn data kunnen benaderen en dat lukt je met internet niet. sowieso ik heb gewoon geen vertrouwen in een cloud opslag. ik ben jaren lang een trouwe htc koper geweest maar omdat de nieuwe reeks geen sd slot heeft haak ik af jammer.
Niet iedereen is zo`n debiel dat hij/zij geen kaartje in de telefoon kan schuiven hoor. Niemand vindt dat moeilijk.

Edit: de cloud is nog niet erg interessant voor de gemiddelde consument. Data te duur, internetbereik niet betrouwbaar genoeg etc.

[Reactie gewijzigd door marhalm op 16 oktober 2012 14:37]

Er zit zeker een sd slot in de dock,dus mocht je aan 16 of 32 gig niet genoeg hebben...
Jep.. ik las dit:
De processor is een Qualcomm Snapdragon S4 Pro, met vier Krait-processorkernen op maximaal 1,5GHz. De gpu is een Adreno 320. Het werkgeheugen heeft een grootte van 2GB.
En ik dacht meteen.. Wat een krachtig apparaatje! De SGS3 & de HOX zijn hier zowat niks bij. :9~
En toen las ik dit:
Er is geen micro-sdhc-slot aanwezig.
Waarom ondersteunt mijn ouwe SE Xperia X10 dit wel.. ;( En zijn er tegenwoordig steeds meer fabrikanten die ervoor kiezen om het niet (meer) te ondersteunen.
"En zijn er tegenwoordig steeds meer fabrikanten die ervoor kiezen om het niet (meer) te ondersteunen."

Vast ingebouwd geheugen is goedkoper. En praktijk is dat niet zo heel veel mensen ooit een groter geheugenkaartje kopen. Tegen de tijd dat het te klein is wordt de telefoon al weer vervangen.
Los ervan dat ie wel erin zit.

Als er voldoende flash geheugen in zit maakt het toch helemaal noppes uit?

32gb op de HTC One X, ik krijg het niet vol.. Muziek via Spotify, offline caching aan.

Vroeger zou ik zeggen ja, microSD is fijn, maar tegenwoordig vet overrated als je het mij vraagt.
Tenzij je in BelgiŽ woont en dus vaak op Edge moet vooruit komen. Dan is micro SD echt wel noodzakelijk. Ik zit voor de moment bij Mobile vikings waar ik heel vaak nog op edge terechtkom en dan streamen vrij hopeloos. Niet vergeten dat er nog hele grote delen van de wereld trage of gewoonweg geen internet op gsm heeft bijna.
20GB muziek? En hoeveel daarvan beluister je ooit?
Ik ben iemand met een telefoon met 16GB ingebouwd + 32GB sd, en ik vind dat jij IMMENS overdrijft:

- 9GB aan kaarten voor 3 werelddelen: srsly? En hoe vaak heb jij dat nodig? Is het zo moeilijk om de kaarten die je nodig hebt even te switchen?
- 20GB aan muziek: en hoeveel gebruik je daarvan? Ik heb enkele dagen geleden Google Music beginnen gebruiken (als backup: muziek afspelen doe ik wel lokaal) maar om de uploadduur te beperken heb ik enkel muziek geŁpload die ik daadwerkelijk nog beluister: ik kwam aan 8GB, en dat was ERG ruim geselecteerd.
-6GB aan NANDROID backups: ooit gehoord van het overzetten van een backup? waaorm heb je in godsnaam meerdere backups nodig lokaal? Ik pruts ook met custom roms, maar wat jij doet is imo gewoon neit erg nuttig

Let wel: ik heb er niets tegen dat jij dat allemaal doet, elk zijn ding, maar als je zo kwistig bent in het opvullen van opslagruimte, heb je geen recht te klagen over te krappe opslagmogelijkheden.

Ik heb jouw soort klagers al vaak gehoord: ik vind dat je overkomt als een immense azijnpisser die gewoon alles in het extreme trekt om toch mar negatief te kunnen zijn.

Natuurlijk is het mogelijk dat een gebruiker wat jij opsomt allemaal daadwerkelijk echt nodig hebt, en de klant heeft altijd gelijk, maar jouw immense hoop data van kaarten voor de halve wereld en genoeg muziek om meer dan 2 weken non-stop te luisteren zonder iets twee keer te horen is zo een extreem niche-profiel, dat je absoluut NIET kunt beweren dat 32GB daarom te weinig is. Als jij daadwerkelijk al die data neit kunt missen, dan moet jij maar aanvaarden dat je een nichegebruiker bent, en daarom zul jij je keuze beperkt zien tot minder modellen, en wss een hogere prijs.

[Reactie gewijzigd door kiang op 16 oktober 2012 19:44]

Hoeveel van de 20GB ik luister?! Alles! Niet iedere dag, maar ik hang het ding om de 2 weken aan de NAS om uit te wisselen. Ik gebruik het ding denk ik 2-6 uur per dag voor muziek. Als ik me uit zou kunnen leven zou ik graag de hele pool aan 40-50GB meenemen, maar inderdaad, dan gaan er weken / maanden voorbij dat ik ergens niet naar luister en het wel meeneem op de opslag.

Alle muziek rip ik zelf naar Var 192-320 of komt van internet waar ik enkel 320 aanschaf. Dat is niet efficiŽnt voor de opslag, maar het oor wil ook wat, alles naar 192kbs downsamplen vind ik niet zo fijn.

Inderdaad, ik heb de werelddelen buiten de Benelux / UK niet iedere maand nodig. Maar downloaden van Sygic's server is niet prettig, ze serveren regelmatig maar 300-700kb/s. Ik heb het liever klaar staan dan dat ik het de dag van te voren vergeet te plukken en ik vervolgens bij de verhuur sta en ontdek dat ik m'n kaarten niet heb! Dat laat ik me maar 1x gebeuren...

Ja, backups zet je weg natuurlijk, ik bedoel ook niet 6GB aan nandroids... Maar 2.5 wel, ik maak graag zelf eens wat aanpassingen en m'n systeem backups zijn nou eenmaal 890MB per stuk. Paar roms en grote applicaties erbij en je zit er zo. Sommige Android games nemen ook al snel 450-1600MB in!!!

[Reactie gewijzigd door djunicron op 16 oktober 2012 22:11]

Dit heeft ermee te maken dat veel landen onbeperkt internet bundels hebben voor weinig geld. Behalve Nederland.
Troost je jullie hebben al een vrij goed en stabiel netwerk voor de meeste providers. Bij ons zit je goed qua verbinding bij 1 max 2 providers. De rest zijn qua verbinding (behalve in de grootte steden) nog op Edge en je betaalt nog steeds genoeg.. Jammergenoeg.
Waarom hebben ze gekozen om het display naar binnen te laten staan wanneer de foon in de pad zit?
1. Je zou hem eventueel als extra scherm kunnen gebruiken
2. De kans op krassen lijkt mij zo veel groter

De prijzen zijn daarintegen wel schappelijk.
Ik zat aan hetzelfde te denken, maar vermoedelijk gebruikt de pad de camera van de telefoon. Dat scheelt een extra camera inbouwen in de pad.
In dit artikel op Tweakers wordt ook al aangegeven dat eigenlijk al het werk door de telefoon wordt gedaan, dus ook het camera werk, getuige de aanwezige gaten in het klepje voor de camera en flitser.

Ben inderdaad wel benieuwd hoe ze voorkomen dat een toevallig zandkorreltje oid een flinke kras op je beeldscherm maakt.

[Reactie gewijzigd door HuJuh op 16 oktober 2012 10:08]

Ben inderdaad wel benieuwd hoe ze voorkomen dat een toevallig zandkorreltje oid een flinke kras op je beeldscherm maakt.
Met Gorilla Glass: http://www.corninggorillaglass.com/products-with-gorilla/asus-computer ;)
Dan kun je de camera van de telefoon gebruiken.
Punt 1 vind ik op zich wel een goede, maar het tweede argument ben ik niet met je eens. Als je de tablet op tafel neerlegt en een paar per ongeluk schuift, heb je waarschijnlijk eerder krassen op je beeldscherm dan dat hij zo beschermt is. En de opmerking over de camera natuurlijk van Hello_World.
Lezen is ook een kunst. Het ging er om of de telefoon met het scherm naar binnen of naar buiten in de tablet geschoven moest worden. Asus heeft gekozen voor naar binnen zodat je de camera kan blijven gebruiken (vraag me wel af hoe het zit met de front-facing camera?) maar muppet99 wil het scherm naar buiten hebben zodat ie ook het scherm van de telefoon kan zien. Maar dan heb je dus kans op krassen op het telefoonscherm als je de tablet op tafel legt.
Als de telefoon met het scherm naar buiten (waar ze het hierboven over hebben) erin zou stoppen zal altijd 1 van de 2 schermen met de schermkant op de tafel komen ja.

Ik neem aan dat je niet goed gelezen hebt toen jij je reactie plaatste?
Woaw hij ziet er zo op het eerste gezicht een stuk beter uit dan de eerste en wachten is dus op de eerste reviews er over.
Mijn eerste vraag zal eigenlijk ook gelijk zijn hoe zit het nu precies met de accu? (dan bedoel ik dus meer van werken beide accu's samen of laad de 1 op door de ander)
Waarschijnlijk net zoals in de Padfone 1 - de accu van de "tablet" laadt de accu van de telefoon op en die van het toetsenbord laadt de accu op van de "tablet"

Verder echt een mooi ding, zit serieus te kijken of ik deze niet ga nemen voor mijn studie.
Het lijkt me dat de telefoon en de tablet apart kunnen opladen en waarschijnlijk laadt de telefoon ook op in de tablet (omdat je dan je stekker er niet meer in kan doen).
Als dit aanslaat zou het wel eens de toekomst kunnen zijn dat we allemaal ipv laptops overal onze telefoon met ons persoonlijke profiel docken, en de rest uit de cloud halen. Het enige probleem is, wat doe je als je dan gebeld wordt?
Druk je op het knopje opnemen op je BT-headset?
Het enige probleem is, wat doe je als je dan gebeld wordt?
Bij de eerste PadFone zat een stylus met microfoontje die via BT werkte.
wbt het toetsenbord; via de foto's welke nu al rond circuleren (en een screen cap uit het filmpje zijn er geen aansluitingen te zien waar een toetsenbord op kan geklikt worden.
Tablets Magazine zegt

Keyboard dock

Bij de eerste generatie Padfone was het keyboard dock nog een belangrijk onderdeel van het 3-in-1 systeem, maar blijkbaar was dat onderdeel geen groot succes. Deze keer wordt er namelijk geen keyboard dock voor de Padfone op de markt gebracht.
ook op een rumour site Padfone.net wordt er gezegd dat hij er niet op zit.
I’ve checked and the Transformer tablets, including the Padfone 1, all have the charging port in the center, but they also have 2 connector ports for attaching to the keyboard dock. I clearly don’t see any of those connector ports in the video. The photos are inconclusive. This leads me to believe that there is not going to be a Padfone 2 Docking Station. That was part of the rumor out there.

[Reactie gewijzigd door Geckoo op 16 oktober 2012 10:36]

Ik zie het niet op de screencap, de bron was niet scherp genoeg. Ik zou het wel een slechte zaak vinden als er geen dock voor beschikbaar is. Dit verdubbeld namelijk de accucapaciteit en (evt. extra) usb poorten. Ik gebruik nu de Transformer 1 vooral met toetsenbord. Overstappen naar dit apparaat zal dus niet tot de mogelijkheden behoren. Daarbij is het toestel voor mij te groot, maar zonder toetsenbord zal ik niet eens de winkel in stappen om het geheel uit te proberen.
Ik hoop vanavond meer nieuws te krijgen vanuit Milaan over deze combi.
Ik vond de 24" monitor dock van de eerste Padfone wel fraai, benieuwd hoe de nieuwe eruit komt te zien. En anders neem je een 'normale' monitor met MHL-ingang, maar een dock ziet er nou eenmaal leuker uit dan een kabeltje.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 16 oktober 2012 10:51]

Het is trouwens alleen een aanrader wanneer je, en een tablet, en een telefoon nodig hebt. Want volgens mij wordt de padfone standalone ook nog aardig prijzig, dan zijn er veel betere alternatieven.
Hoe kom je daar nou bij? Een adviesprijs van 478 euro is erg laag voor dit toestel, bedenkende dat je de allernieuwste techniek in je scherm hebt zitten en een processor die, terugkijkend op de dualcore S4, waarschijnlijk erg goed gaat presteren. Daarnaast kan je dan nog altijd later de tablet er bij aanschaffen - een optie die je bij andere telefoons niet hebt.
Een adviesprijs van 478 euro betekent overigens dat de telefoon in de praktijk rond de 400 zal liggen. Dat is op zijn zachtst gezegd een klein prijsje.

Overigens vind ik dat de tablet wel een wat hogere resolutie had mogen hebben, voor die 80 extra pixels zou ik er geen kopen.
Een adviesprijs van 478 euro betekent overigens dat de telefoon in de praktijk rond de 400 zal liggen. Dat is op zijn zachtst gezegd een klein prijsje.
Volgens mij is dit de (ex BTW) dollar prijs voor Azie die ze omgerekend hebben naar Euro's. Dus doe er voor de winkelprijs hier nog maar 21% BTW + invoerrechten bij.

Asus is niet gek, die gaan de snelste telefoon ooit niet voor een prikkie verkopen.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 16 oktober 2012 10:39]