Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 28, views: 15.396 •
Submitter: mrtnptrs

Microsoft heeft een nieuwe versie van de 'Kinect for Windows runtime and software development kit' vrijgegeven. Daarmee kunnen apps voor Windows 8 gemaakt worden. Bovendien krijgen ontwikkelaars beschikking over veel meer informatie.

Microsoft maakt via een blog bekend dat in de nieuwe versie van de sdk nu ook de data van de drieassige accelerometer zichtbaar is binnen de api. Uit die informatie is de stand van de Kinect-camera af te leiden. Verder geeft de api meer diepte-informatie weer. Zo wordt nu ook weergegeven wat de camera waarneemt op meer dan 4 meter afstand van het apparaat. Die data valt buiten de door Microsoft gedefinieerde zone waarbinnen het apparaat optimaal presteert, dus voor gaming is de extra informatie niet geschikt, stelt de consolebouwer, maar voor andere toepassingen kan het wel nuttig zijn.

Verder wordt nu ook de infraroodstream weergegeven binnen de api. Dat moet vooral helpen om Kinect te gebruiken in situaties met weinig licht. Daarnaast kan de kleurencamera nu naar believen ingesteld worden. Ontwikkelaars kunnen bijvoorbeeld zelf de helderheid van de camera instellen. Ook dat geeft hun meer vrijheid om Kinect te gebruiken in minder ideale omstandigheden. Tot slot kan de api nu beter overweg met input van verschillende Kinect-camera's. De software maakt een 'skelet' van de personen die het waarneemt en de api kan nu de input van diverse apparaten combineren zodat ze hetzelfde skelet volgen. De sdk is bovendien compatibel met Windows 8, Visual Studio 2012 en het nieuwe Microsoft .NET Framework 4.5. Bovendien kan de sensor nu gebruikt worden onder Windows dat draait op een virtual machine. Microsoft heeft die laatste optie getest met Microsoft Hyper-V, VMWare en Parallels.

Kinect opengewerkt

Reacties (28)

Ik had gelezen dat de kinect beperkt is door de aansluiting, iemand enig idee of dat klopt?
Want anders zou er nog een hoop te halen zijn als men van een andere type connector gebruikt.
De Kinect heeft een enkele connector waarover zowel USB als stroom gaat. Met een adaptertje van een paar euro kun je dit splitsen, zodat je een losse adapter en losse USB kabel hebt.
Dat adaptertje krijg je er overigens gewoon bij
Niet altijd. Er zat daarin een verschil tussen (o.a.) Duitsland en Nederland voor zover ik weet, en wanneer je al een Kinect hebt voor de Xbox zit dat adaptertje er "natuurlijk" niet bij.
Nee oke als je hem bij een xbox koopt (met zo'n speciale aansluiting) kan ik me voorstellen dat je er geen adapter bij krijgt (je hebt hem niet nodig). Maar als je hem los koopt krijg je er altijd zo'n adaptertje bij voor het geval je een oude xbox 360 hebt...
Wij hebben gewoon 1 kabel welk zich opsplitst naar usb en naar stroom. Overigens gaat het over de nieuwe kinect, welk wij van school beschikbaar kregen voor diverse projecten.
Je sluit het aan op een usb poort achter de xbox. Daar was wel sprake van een beperkte doorvoersnelheid, ook omdat hij gedeeld wordt met een andere poort geloof ik. Ik neem aan dat dit voor een volgende xbox beter gaat werken.

Sowieso denk ik dat je moet concluderen dat kinect eigenlijk weinig meer revolutie heeft gebracht dan de wii al had gedaan. Het hele motiongaming is ook weer wat op zn retour.

Desalniettemin zou ik het nog steeds een mooie toevoeging vinden als in hardcore games het gebruikt wordt als headtracking om bv om een muurtje heen te kijken of in een cockpit rond te kijken. Verder heeft voice recognition ook wel toekomst, al gaat dat vrij traag. Ik zie daar wel iets in.
Bij de Xbox 360-versie wordt de bandbreedte van usb inderdaad gedeeld, maar we hebben het hier over Kinect for Windows, dus daar speelt dat probleem niet (dat hoeft althans niet...)
Ah dat is goed nieuws ik vond het al jammer dat zoiets het gebruik beperkte. Dat wild niet zeggen dat de kinect natuurlijk 99% met de Xbox gebruikt wordt (op moment) en we dus nog niet echt de volle mogelijkheden hebben gebruikt. Samen met updates als deze kunnen we dus veel verwachten van deze techniek de komende jaren.
Gebruikt gewoon normale USB aansluiting, dus het lijkt me dat dit geen probleem is.
@ iedereen hierboven:

Kinect for windows is standaard met normale USB. Kinect for xbox gebruikt standaard geen USB maar een custom aansluiting (data + stroom) achterop de xbox. Het gegeven of je wel of geen verloopstekker hebt naar USB plus 230v, ligt eraan of je de kinect in combopack hebt aangeschaft of los. De losse versie bevat wel het verloopstukje.
Los van dat (ik weet niet in hoeverre dat waar is) is de Kinect in elk geval beperkt door zijn matige camera...

De Gesture Interaction Camera van Intel en Creactive die deze maand zou moeten uitkomen heeft bijv. een 720P camera, waardoor die beter fijnere bewegingen (vingers!) kan waarnemen dan de Kinect. Daar zal uiteraard verandering in komen als er een Kinect2 komt...
Als je de beelden niet kan verwerken dan heeft het ook geen zin om er een betere camera op te zetten. Daarom heb ik nooit begrepen dat de aansluiting zo problematisch is. Het is nu namelijk de bottleneck van de Xbox Kinect.
Dafuq did I just read? :+
Check zijn geschiedenis eens, deze man heeft flinke problemen. CIA/Illuminati/etc conspiracies.
Holy shit, hij meent het dus nog echt ook? :P
Als je de Kinect lost koopt dan krijg je de USB adapter erbij omdat de oude Xbox 360 niet de speciale aansluiting heeft die de Kinect gebruikt.
Ben niet echt mee met dit onderwerp. Kan je met de Kinect Windows al bedienen?
Met Windows 8 op een htpc lijkt me dit nog leuk,moest dat kunnen.
Er zijn mensen die in elk geval een WMC plugin hebben gemaakt.
random voorbeeldje: http://www.youtube.com/watch?v=3y0JT0xR_a4
Maar in dit geval (het filmpje) zou ik zou zelf denk ik eerder voor een afstandsbediening kiezen :D

[Reactie gewijzigd door Menesis op 9 oktober 2012 12:32]

Vraagje: als de 'new xbox' uitkomt brengen ze dan ook een heel nieuwe camera voor de kinect uit, of passen ze alleen de stroompoort + software aan?
Er is al enige tijd sprake van een Kinect 2.0, die wellicht tegelijk met de nieuwe Xbox uit gaat komen, maar al het nieuws daarover is nog gebaseerd op geruchten. Microsoft heeft officieel nog niets aangekondigd. En dus ook niet bekendgemaakt of er een nieuwe camera en/of aansluitingen op/in/aan de nieuwe apparatuur zullen zitten.
In het artikel staat het volgende:

Tot slot kan de api nu beter overweg met input van verschillende Kinect-camera's. De software maakt een 'skelet' van de personen die het waarneemt en de api kan nu de input van diverse apparaten combineren zodat ze hetzelfde skelet volgen.

Heeft iemand hier al ervaring mee of weet iemand waar ik kan vinden hoe dit werkt?

Alvast bedankt :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Samsung Intel Smartphones Processors Sony Microsoft Games Apple Politiek en recht Smartwatches

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013