Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 103 reacties, 17.849 views •

Microsoft maakt bekend dat de eerste free-to-play game op 12 oktober op Xbox Live verschijnt. In het komisch uitziende vechtspel Happy Wars kunnen tot en met 30 spelers het tegen elkaar opnemen en kiezen uit drie verschillende klassen.

Microsoft kondigt aan dat Happy Wars, het eerste gratis speelbare spel op Xbox Live, op 12 oktober te downloaden zal zijn. Er moet wel een Xbox Live Gold-abonnement zijn afgesloten om het spel te kunnen spelen. De game wordt ontwikkeld door Toylogic.

Happy Wars is een vechtspel dat tot en met 30 spelers tegelijkertijd online gespeeld kan worden, waarbij spelers proberen het kasteel van de tegenstanders in te nemen. Het spel bevat drie verschillende klassen; Warrior, Cleric en Mage. Spelers kunnen verschillende skills, wapens en stukken uitrusting verdienen of kopen om hun karakter sterker te maken. Naast multiplayer zal Happy Wars ook een singleplayer-modus bevatten.

Microsoft maakte eind augustus bekend free-to-play spellen toe te gaan laten op Xbox Live. Na Happy Wars zal de rpg Ascend: New Gods volgen. Sony biedt al langer gratis speelbare spellen aan op zijn PlayStation 3.

Reacties (103)

Reactiefilter:-1103098+137+25+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Dat is deels voor mij de reden waarom ik mijn xbox niet meer aanraak (en heb uitgeleend)
Naast 20 a 50 euro voor een leuk spel ben je ook nog verplicht een abonnement af te sluiten wil je online kunnen spelen.

( ik wist dit op voorhand maar wist niet dat het zo'n combobreaker voor mij zou zijn.
Zonder live Gold is je 360 even nuttig als een PC zonder internet.

En titels op live zijn niet duur, voor 800 tot 1200 punten heb je leuke mooie, nieuwe games, dat is heel wat anders dan 50 euro. Met dogfight:1942 heb ik na alle add-ons(er komen er meer) nu 2400 punten gespendeerd, iets meer als 2 tientjes. Ook heb je vaak gewoon in weekenden 50% korting op nieuwe/actuele titels. Red dead redemption heb ik 1 keer moeten kopen voor 20 euro, en de add-ons(allemaal) voor 800 punten in totaal, de game of the year edition, die al deze dingen bevat is 60 euro in de winkel..

Blazing Angels(1) die op alle fronten minder(ok, ook een stuk ouder) is dan Dogfight, is zowel voor de xbox1, xbox360, en PS3 ruim 3 keer zo duur, nu nog.

Er is trouwens nog een andere mogelijkheid, installeer xboxconnect op je PC en laat je originele of aangepaste console rondkijken of er iemand je spelletje met je wilt spelen, je score telt alleen niet meer mee, en je hebt ook geen unlocks en kicken achievements om mee op te scheppen op facebook.

Doorgaans ben je op de PC ook verplicht om add-ons te kopen, wil je multiplayer blijven doen met een game die je allang gekocht hebt(battlefield, WoW)

Ook playstation network heeft een betaalde variant, en MS heeft silver, en zelfs daar kun je mee multiplayen(blazing angels 2 demo).

[Reactie gewijzigd door Maikel_1976 op 5 oktober 2012 11:42]

Ben het er niet mee eens dat je zonder Live Gold een xbox hebt die net zo nuttig is als een PC zonder internet.

Gold is leuk als je online wilt spelen, maar persoonlijk doe ik dat nooit. Ik heb al jaren geen gold meer en speel voornamelijk singleplayer games.
"Zonder live Gold is je 360 even nuttig als een PC zonder internet."


ja inderdaad, wan niemand speelt tegenwoordig nog singleplayer of tegen vrienden /Sarcasm


Anyways, een goed initiatief van Microsoft, Ziet er leuk uit
Je kan op een PC toch ook singeplayer spellen (of multi over LAN) spelen zonder internet? Hij zegt niet meteen dat je er helemaal niks meer aan hebt.
Doorgaans ben je op de PC ook verplicht om add-ons te kopen, wil je multiplayer blijven doen met een game die je allang gekocht hebt(battlefield, WoW)
Onzin.. je word nergens toe verplicht en je kan het spel gewoon blijven spelen als de de Add-ons niet koopt... je zult logischerwijs wel wat missen natuurlijk
"Zonder live Gold is je 360 even nuttig als een PC zonder internet."

Wat een onzin. Op het Internet kun je praktisch alles, Live Gold is met name leuke om online te gamen. Laten er nu nog genoeg mensen zijn die alleen SP spelen of op de bank met maten.
Ja want 35 euro voor een jaar online spelen is zoveel geld terwijl je doodleuk 200 euro per jaar aan spellen uitgeeft.

Ik snap die hele logica niet van sommige gamers.

Het is trouwens dealbreaker, geen combobreaker :facepalm:
En die gratis diensten werken ook zo denderend goed...

PSN: Werkte lange tijd niet en vaak (meer) problemen dan Live.
Nintendo: Nooit gedaan, maar ook geen games waar ik dat mee zou willen.
Xbox Live: Werkt goed, snel en ligt er maar zelden uit.

PC: Mag je eigenlijk niet meetellen want is open in tegenstelling tot de gesloten modellen van de anderen. (Steam is niet open, maar op de pc is men zo weer over naar een andere dienst, dus die durven geen geld te vragen)

Ik speel zelf amper online games want ik ben meer een solo rpg liefhebber, maar ik vindt 40 euro per jaar niet veel geld voor goed werkend online gamen op een gesloten platform.

On-topic:
De game ziet er wel grappig uit, maar met 30 spelers tegelijk zal het wel lastig zijn om overzicht te houden met die vrolijke kleurtjes.
"PC: Mag je eigenlijk niet meetellen want is open in tegenstelling tot de gesloten modellen van de anderen. (Steam is niet open, maar op de pc is men zo weer over naar een andere dienst, dus die durven geen geld te vragen)"

Ja als je de discussie zo gaat beperken dat XBL altijd wint, hebben je argumenten geen waarde.
Ik game eigenlijk nooit met online spelers op de PS3. De meeste gamers zijn toch geen volk waarmee je een avondje digitaal rond wilt hangen. Maar je argumenten zijn totaal waardeloos. Het werkte niet omdat het gehacked was door een groep die boos was op Sony. Het wachten is op een groep die boos wordt op MS, dan zit XBL in hetzelfde schuitje. En welke problemen heb je het over?
En als je dan ook nog de Wii uitsluit omdat je het zelf niet gebruikt, kan ik alleen maar concluderen dan je een MS/Xbox fanboy bent die het graaierige gedrag van MS probeert goed te praten.
Via de officiële weg is dat toch 55 euro of meer. Niet iedereen werkt graag via louche websites, als ik een Gold kaart in de Fnac ga halen kost dat toch 60 euro (+ 800 MS points wel).
Ik koop gemiddeld 2 spellen per jaar en dan alleen als ze flink zijn afgeprijsd. Onlangs BF3 gekocht en vorig jaar halo Reach. Ik hou het voornamelijk bij shooters and dan Multiplayer.
Het gaat gewoon om het principe. Blijkbaar betaal je 35 euro zodat je gamerpoints ofzo worden bijgehouden, want ik zou niet weten waarom je anders moet betalen. Servers en een manier om te connecten worden naar mijn idee gewoon geregeld door de games zelf.

Al die troep die MS bied hoef ik allemaal niet, wil alleen maar online gamen en daar heeft naar mijn inziens MS totaal geen aandeel in, maar ze willen er wel van profiteren.

Gezien een Xbox ook niet goedkoper lijkt te worden (maar wel goedkoper om te produceren) is het geld er nu toch wel een keer uit.

Daarbij heb je straks de nieuwe Xbox en dan pleuren ze het netwerk van de 360 er af (zoals met de oude xbox). Volgens mij kun je met de PS2 nog gewoon online omdat daar geen systeem achter zit wat onderhouden moet worden (en dan geld kost).
De hele infrastructuur om online te spelen word door MS geregeld . Hierdoor is deze ook veel betrouwbaarder dan bvb PSN.
Beide hebben voor en nadelen.
Ik vind dat Gold Live gedoe maar belachelijk. Ze moeten dit echt verwijderen. Ik heb zelf 2 Xbox consoles. Ik ben per jaar dus ¤ 80 kwijt aan Gold Live. Anders kom je niet online en kan je multiplayer mode wel vergeten.
Je hebt gelijk dat het lastig is, maar het is wel degelijk mogelijk. Zo kun je je account 'recoveren' op je andere xbox of gewoon je harde schijf in de andere klikken.
Sinds de update van Herfst 2011 is het mogelijk om je profiel in de cloud te saven. Resultaat: overal ter wereld inloggen, zonder recoveren. Of je zet je profiel op een USB stickje en gebruikt die. Je kan toch maar op 1xbox tegelijk gamen.
Ik gebruik de 2e Xbox als ik met een vriend bij mij thuis ga gamen. Als we BF3 Multiplayer spelen en hij zit in het andere squad dan kijken we stiekum op elkaars beeld! haha De tv's staan naast elkaar in de woonkamer. 50 inch en 42 inch dus elke keer even de tv anders plaatsen zit er niet in :+

Bedankt voor de tip. Komt mischien ooit van pas aangezien de Fat Xbox kuren begint te vertonen zoals vastlopers en nog meer pokkeherrie :)
Je hoeft helemaal NIET te recoveren. Ik heb 2 maal een 360 en kan zelfs tegelijk Achievements halen.
of je slaat je account standaard op in een USB-stickje en wisselt deze elke keer van xbox. dan neem je de savegames ook mee naar beide en gebruik je maar 1 xbox live account
Gewoon op de cloud zetten binnen Microsoft :)

Werkt bij mij perfect!
Voor lokaal multiplay heb je geen live gold nodig. En die vriend van je kan zijn eigen live account nemen, tenzij je graag sinterklaas speelt.
Als jij kiest voor 2 xbox'en moet je niet zo zeiken erover.
Mee eens, logisch dat de kosten 2x zo hoog zijn als met 1 xbox :P
En 40 euro per jaar is peanuts voor de ervaring die je terugkrijgt.
Niet mee eens, als ik eens in de maand is online wil krijg ik juist bar weinig voor die 40 euro, zit ik elke dag een uur online dan wel, maar dat is dus afhankelijk van de gebruiker...
Voor die gebruikers die Live amper gebruiken zijn er gelukkig gewoon 48 uur kaartjes die je vaak gratis (in beperkte mate) kan halen in de betere gamewinkel ;)

Xbox Live draait beter dan PSN, het is ook niet elke week down voor onderhoud, hoewel ik een PS3 heb betaal ik dus graag de jaarlijkse kost die er bij hoort. Waar ik me wel aan erger is dat we evenveel tot zelfs meer betalen dan andere landen maar minder krijgen (geen Netflix, geen Hulu, geen Indie games, geen reward programm, ...). Dat is soms wel zuur. Ik game bijna dagelijks, dus op zich haal ik het geld er wel uit.

Het spel Happy Wars is trouwens best wel leuk, wie in de bèta zit voor het nieuwe dashboard kreeg de demo mee in zijn download, die kunnen het dus al een tijdje uitproberen. Zolang je de game goed zal kunnen spelen zonder gepushte in app aankopen zal het zeker een succes zijn :).
Het is een hele ervaring inderdaad maar die ervaring heb je ook op de Playstation en daar betaal je geen drol om online te mogen spelen.

Het is dat je bepaalde spellen niet op de PS maar de controller van de PS vind ik ook eigenlijk maar te klein.

Al met al zeker blij met de Xbox alleen Gold Live mag van mij gebanned worden!
De 'ervaring' die je terugkrijgt is dat je de toelating krijgt om je eigen games te hosten. Want dat is exact hoe peer-to-peer gaming werkt. Bij 99% van de consolegames wordt een multiplayer game door één van de spelers gehost.
Ik denk dat Microsoft nog moet inzien dat het Xbox Live Gold principe een zwaar verouderd idee is. Inmiddels zijn alle concurrenten zoals Steam, PSN en eind dit jaar ook de verbeterde online service van Nintendo. Ik denk sowieso dat de volgende Xbox gratis Live Gold zal hebben.

Overigens is het ook belachelijk om deze game te labellen als 'free-to-play'
Aangezien meer dan 20 miljoen x360-gebruikers jaarlijks met de glimlach betalen voor Xbox Live Gold en hun aantal nog steeds toeneemt, lijkt me de kans enorm klein dat het de volgende generatie gratis zal worden. Integendeel, ik verwacht eerder een prijsstijging omdat er nog meer multimediadiensten zullen worden toegevoegd. Het feit dat al die diensten op alle andere platforms volledig gratis toegankelijk zijn, lijkt deze generatie ook niemand te storen.
De Xbox 360 is alleen maar zo populair geworden omdat die een jaar eerder verscheen dan de PS3.
Niet alleen dat. Xbox Live Gold was aanvankelijk veel geavanceerder dan het PSN (in mijn ogen nu nog steeds wel eigenlijk). Daarbij had de Xbox 360 een veel grotere software bibliotheek dan de PS3.

Tegenwoordig koopt de slimme gamer voor een PS3, tenzij je echt pro-Microsoft bent en groot fan bent van franchises als Forza, Halo en Gears of War. Voor 300 euro heb je momenteel al de nieuwste PS3 (super slim) met Uncharted 3 en Gran Turismo 5. De Xbox 360 heeft vergelijkbare prijzen, maar dan betaal je voor de online service en de toekomstige line-up voor de Xbox 360 ziet er ook een stuk grijzer uit in contrast met de PlayStation 3.
Ik snap dit hele geneuzel over Xbox Live Gold niet zo goed. Het is een algemeen gegeven dat, om online te kunnen spelen, je een Gold abonnement dient te hebben. Dit is niet iets nieuws, dus de hele ophef ontgaat me een beetje. Deze game is nog altijd gratis, zelfs als je speciaal hiervoor een Gold abonnement neemt. Daarnaast moet je ook even verder kijken dan je neus lang is, want je krijgt veel meer terug dan alleen online gamen.

Gold krijgt vaak leuke deals op DLC of Arcade games, leuke kortingen, altijd mooi meegenomen en zo kun je ook je investering weer terug verdienen.

Veelal vroege beta toegang tot nieuwe games.

Youtube en social media toegang.

Ik vergeet vast nog wel een paar dingen.

Maar waar ik echt over struikel; de prijs. Een Jaar lang Gold kost, als je op de juiste plekken kijkt, rond de 35 euro tot 40 euro wat tussen de 3-3.5 euro per maand zal zijn, dus om het astronomische bedrag hoef je het niet echt te laten dus. Je wordt ook nergens voor gelogen, een ieder die een Xbox heeft, WEET dit. Ik durf dan ook bijna te wedden, dat iedereen die over de prijs en Gold valt, geen Xbox heeft, want anders zou dit geen probleem zijn. Anders mag ik stellen, dat F2P games voor de PC ook niet "gratis" zijn, want je moet ook voor je internet verbinding betalen. Alleen komen deze nu beide bij Microsoft uit. Ik snap ook niet waarom dit zo moeilijk te verkroppen is. Ze leveren een hele goede dienst, mensen zijn blijkbaar erg tevreden over het Gold concept want het loopt alweer een jaar of 7 en je krijgt precies waar je voor betaald.

Mensen struikelen blijkbaar over het F2P concept van de game, want je moet Gold hebben, erg kinderachtig.
Het gaat helemaal niet om de prijs - want 40-60 euro is inderdaad niet veel geld - maar wel om het principe. Wat Microsoft deze generatie gedaan heeft is systematisch gratis diensten of services enkel toegankelijk maken voor bezitters van een betalend abonnement. Dit in tegenstelling tot ELK ander spelplatform, waar dit alles nog gewoon volledig gratis is.

Om jouw voorbeelden even aan te halen: zowel PS3 als Steam hebben wekelijks een hoop kortingen, die voor elke gamer zonder extra kosten geldig zijn. Demo's verschijnen op deze platforms gelijktijdig voor iedereen, en ook de bijgeleverde apps zijn gewoon gratis. Het is toch ronduit belachelijk om toegang tot gratis diensten zoals Youtube en Facebook achter een paywall te zetten? Zelfs op toestellen van Apple hoef je hiervoor geen cent te betalen, dus je moet niet vragen. :)

Dat Microsoft nu ook free-to-play games achter een paywall zet is gewoon de druppel die de emmer doet overlopen. Op pc en PS3 is reeds ruimschoots bewezen dat dit concept zeer winstgevend is zonder abonnementskosten in rekening te brengen. De winst wordt gemaakt met micro-transacties, en je mag er zeker van zijn dat die er op de x360 ook zullen komen.
Ik ben het niet eens met jouw arguement. Waarom is het een probleem om Youtube en Facebook achter een "Paywall" te zetten? Word je beroofd van functionaliteit? Want ik meen een jaar of 7 geleden toen de Xbox uitkwam, dit er nog niet inzat. Bedonderd Microsoft de boel, door diensten betaald toegankelijk te maken, of belonen ze de gebruiker nog net een beetje extra voor het afnemen van een Gold abonnement?

En ik wil echt niet tegen de PS3 aanschoppen, want dat was zeker niet mijn intentie, maar heb je liever een half werkende gratis dienst, of een 99% werkende betaalde dienst? En daarnaast, alle mensen die echt een probleem hebben met het principe nemen geen Xbox. Microsoft liegt niet tegen je ofzo, je weet bij de aanschaf precies wat je in huis haalt. Een games console waarbij je een kleine bedrag moet betalen om online te kunnen gamen. Met dat geld zorgt Microsoft voor de servers en zorgt voor nieuwe content, updates, games, etc.

Kijk, dat PSN en Sony dit gratis aanbiedt is prachtig, daar hoor je mij echt niet over zeuren. Microsoft vraagt om een kleine vergoeding en het is aan de klant om hier meer akkoord te gaan ofzo. Er is geen dwang, geen valse voorlichting of niets. Sociale media is later pas naar de Xbox gekomen en ze hebben gekozen dit bij Gold in te begrijpen. Dus voor de mensen die alleen maar gebruik maakten van Silver veranderd er: precies, niets. Voor Gold weer een leuke extra reden om het of af te nemen, of een leuke bonus erbij.

Apple graag even buiten deze vergelijking laten, we hebben het hier over consoles, geen tablets oid dus die vergelijking gaat absoluut niet op (waar ik wel een kleine kantekening wil maken, je kan daar alleen software op draaien uit de Apple Store zelf, net als bij Xbox + Gold maak je die keuze bewust).

En Microsoft zet geen games achter een Paywall, je betaald voor een service en als extra bonus krijg je gratis een game. Het lijkt wel of alleen Nederlanders kunnen zeuren over iets dat gratis is. Je moet Gold en deze game echt LOS van elkaar zien, want ze hebben verder niets met elkaar van doen. Als je er over nadenkt, is het eigenlijk heel erg logisch, waarom zou je deze game aanbieden aan mensen met Silver? Die kunnen er namelijks toch niets mee.

Oh en @Asgaro; dat is een non argument, zoals ik hierboven ook aangeef, je weet wat je in huis haalt met een Xbox, dat Gold nodig is om online te gamen. Dan kan je daar niet achteraf om lopen klagen.

[Reactie gewijzigd door Nazanir op 5 oktober 2012 13:28]

Ik kan onmogelijk begrijpen hoe je toegang tot gratis diensten kan beschouwen als een extra voor een betalend abonnement. Ik zou denken dat een betalende subscriptie een financieel voordeel hoort te bieden, in plaats van diensten aan te bieden die elders gewoon volledig gratis zijn. Ook zie ik niet in waarom ik Apple buiten de vergelijking zou moeten laten. De iPad is een multimediatoestel, net zoals de PS3 en de x360. Ik haalde Apple overigens maar aan omdat die de reputatie hebben om geldwolf te zijn, maar zelfs nog niet zo ver durven gaan om toegang tot gratis diensten achter een paywall te plaatsen.

Want hoe je het ook draait of keert, dat is EXACT wat Microsoft deze generatie doet: ze nemen een concept of dienst dat al altijd gratis is geweest (en bij de concurrentie nog steeds gratis is) en maken het enkel toegankelijk voor wie een jaarlijkse bijdrage aan hen betaalt. De x360 is het enige toestel waarbij je moet betalen om demo's te mogen spelen in de week van release, om recht te hebben op kortingen die 3rd party uitgevers aanbieden, om je eigen online games te mogen hosten en om toegang te krijgen tot gratis webdiensten. En als extraatje krijg je er ook nog eens advertenties op je dashboard bovenop.

Natuurlijk is het simpel om te zeggen "dan neem je gewoon geen Gold abo" of "koop dan een PS3", maar uiteindelijk vallen zulke extra prijskaartjes voor iedereen nadelig uit. Denk maar aan DLC: zodra bleek dat gamers geen probleem hadden om te betalen voor wat extra mapjes, besloten hoe langer hoe meer uitgevers om spelcontent apart tegen betaling aan te bieden. Momenteel komt het al zover dat er voor evenveel euro aan DLC wordt uitgebracht dan dat het spel in de winkel kost. Door zonder morren te aanvaarden dat Microsoft free-to-play games enkel toegankelijk maakt als je een betalend abonnement neemt, bereik je uiteindelijk precies hetzelfde.
Dan heb je het gewoon echt niet begrepen. Ten eerste, zou het niet verboden zijn, dat Microsoft geld verdiend aan betaalde toegang voor Youtube? Want dat is hoe jij het uitlegt (even los van hoe ver je er naast zit).

Maar het aller belangrijkste waarom je betaald voor Gold: Microsoft draait deze dienst. Even verder toelichten, je speelt namelijk online op de servers van MS, alle content, cloud, XBLA games, gaat via de servers van MS. Om deze servers te onderhouden, updaten, upgraden maar ook om de Xbox zelf te voorzien van updates, kost gewoon allemaal geld. Dus jouw notie dat je moet betalen voor iets dat gratis, gaat gewoon helemaal niet op. Jij redeneert: Internet heb ik al, dus ik zou gratis moeten kunnen spelen online. Volgens deze redenering zou een spel als WoW ook gratis moeten zijn, want jij hebt al betaald voor je internet toegang. Maar ook hier geldt, dat servers onderhouden moeten worden en geld nodig is voor het doorontwikkelen van het product.

In alle eerlijkheid verbaast het me dat de PS3 niet vanaf launch met een vergelijkbaar voorstel kwam, aangezien elke console met verlies verkocht werd. Ook PSN moet onderhouden worden, dus zie ik het als een hele mooie bonus dat dit niet hoeft. Maar Microsoft is echt niet boos of onredelijk hier. Ze komen er gewoon ronduit mee naar buiten, vragen geld voor iets dat geld kost en vragen slechts een klein bedrag op maand basis. Als beloning gooien ze er dan functionaliteit bij in, die je anders niet hebt, maar ook niet zou HOEVEN hebben. Zeg nou eerlijk, je hebt je PS3/Xbox/whatever toch niet gekocht om daarop te gaan zitten facebooken, tweeten, welke social media je ook gebruikt? Je doet nu net of dat de reden is van aanschaf van die console en vervolgens moppert dat je nog eens extra moet betalen voor gratis functionaliteit.

Als PS3 hetzelfde deed met hun PSN zou ik daar echt alle begrip voor op kunnen brengen, want zo'n server park kost gewoon bakken met geld, en al deze bedrijven zijn echt geen liefdadigheids instelling. (En voor je komt met F2P modellen, zij halen inkomsten uit reclames en micro transacties en halen op deze manier hun geld binnen, ook hun servers moeten draaien).
Paywall ? Ik denk dat je het juist als extra dienst/service moet zien voor mensen die een Gold abonnement hebben. Je bent namelijk niet verplicht om Gold member te worden, maar dan moet je ook niet klagen als geen toegang hebt tot bepaalde diensten.

Ik snap de hele discussie niet: je bent gewoon vrij om te kiezen welk platform het beste bij je eigen voorkeur past, Microsoft dwingt je deze keuze niet af. Ben je het niet eens met de voorwaarden die Microsoft stelt, dan moet je een ander platform kiezen.
En dat is het net: wat met de mensen die al die exclusieve meuk niet willen? Velen willen alleen maar de mogelijkheid tot gratis multiplayer. Maar dit kan dus niet.
Gratis, maar wel Xbox-Live Gold
Nu snap ik dat je samen kunt spelen dus heb je dat nodig.
Maar gratis betekend voor mij toch zonder kosten.

Het downloaden is gratis. Om dit te kunnen spelen ben je 35 euro per jaar kwijt.
Als je het goed doet, kun je voor veel minder Xbox Live Gold verkrijgen. Heb nu geen bron, maar ik deed dit altijd bij een 3rd party partij die dit (uit mijn hoofd) verkocht voor 17 euro per jaar 33 euro voor 14 maanden.

[Reactie gewijzigd door TheNymf op 5 oktober 2012 12:19]

ik betaal 19 euro per 3 maanden, de "inofficiele weg" heb ik een tijdje geprobeerd, was 25/30 euro aan telefoonkosten kwijt om te bellen en na heel veel gedoe mijn account geunlocked te krijgen en mijn betalingsopties op 1 lijn.

Jaarabbo is goedkoper, ik heb een tijdje in de situatie gezeten dat 60 euro een te groot bedrag was voor in 1 keer. Ik ben nu tevreden met de dienst zoals die nu is, en aan mij mogen ze best een paar tientjes extra verdienen. Ik geef liever geld aan hen dan aan pathe cinema.
Je kunt gewoon online bestellen hoor, krijg je een mailtje met de code :?

Ik heb ze gehaald bij gamecardsdirect.nl voor ong. 30 euro per jaar.
Wat je zegt, klopt, maar de bedragen die je erbij noemt niet.

Toen ik een 2-tal maanden geleden mijn Gold heb verlengd was het alsvolgt:
Als je gewoon de officiele weg volgt (automatisch het volgende jaar van je kredietkaart
laten gaan), kost Xbox Live Gold ¤ 59,99 per jaar,
maar met wat rondzoeken heb ik uiteindelijk £26,99 (+/- ¤ 33) betaald voor 12+2maanden...

Maar dat was toch echt het goedkoopste dat ik heb kunnen vinden...
Ah, bedankt :) Ik gebruik Xbox Live Gold al een flinke poos niet meer, dus de bedragen zijn mij een beetje ontschoten.
ik volg altijd de aanbiedingen, nu heb ik de 1 maand voor ¤1,- aanbieding, daarvoor had ik 3 maanden voor ¤4,-

ik heb dus al 4 maanden voor ¤5,- gold.
Het downloaden is gratis. Om dit te kunnen spelen ben je 35 euro per jaar kwijt.
Tja half, ik heb al live Gold dus ik hoef dat niet alsnog te betalen voor deze game...

Voor mij is het spelen dus wel gratis, maar ook dan is het maar net hoe je het bekijkt...

Als je echt Live Gold neemt voor deze game DAN kan je stellen dat de game je 35 euro per jaar kost...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 5 oktober 2012 10:24]

Het is nog steeds niet gratis. Zoals in het artikel staat kun je uitrusting kopen, ik verwacht dat je voor de goede uitrusting echt geld neer zal moeten leggen, geen ingame currency. Dit zal wel zo'n spel zijn wat alleen speelbaar blijft als je iedere maand nieuwe troep blijft kopen voor echt geld, en je uiteindelijk alsnog per maand betaald.
Dat is het het hele concept van free-to-play... Het is gratis om te spelen, maar om er een echt leuke ervaring uit te krijgen zul je moeten betalen. Er moet ook geld verdiend worden.
Je hebt ook een internet abonnement nodig.... zou ik dan ook even meenemen qua kosten.
Al dat geneuzel voor die 35euro per jaar, dat is al sinds het begin zo...
Vergeet de stroomkosten niet ;)
+ de kosten dat ik eigenlijk wat nuttigs voor de maatschappij had kunnen doen! :D
Op zich heb je gelijk, maar voor die 35 euro per jaar heb je wel meer dan alleen deze game die je kan spelen. Zosnel er meer games uitkomen die free to play zijn, dan hoef je niet per game dat te betalen.
volgens maartend's beredenering is het pas gratis wanneer je een xbox 360, tv, internet en stroom krijgt. een beetje krom vind ik.
De meeste mensen hebben toch al een xbox-live abonnement om games zoals fifa, call of duty of andere online games.
Ik denk dat het een welkome toevoeging is, je heb die subscription toch nodig om online te kunnen spelen met dit spel. En ik denk dat daar juist het meeste te beleven valt
Had een paar weken geleden uitgeprobeerd met mijn Beta Xbox dashboard.
Spel is niet bijzonder, en kreeg snel genoeg van.
Xbox360 live heeft nog geen echte mooie MMORPG in die trend van WOW, PSO (Phanthasy Star Online). Ik ben bereid om de spel op volle prijs te betalen, en verder geen maandelijks bijdraag.
Ziet er leuk uit, en vind zulke games echt wel die 35 euro per jaar waard. Eigenlijk krijg je deze gratis bovenop je xbox abbo :)
Nee, als je als een gold member bent dan hoef je niet óók nog eens een gold card erbij te kopen, dat zou alleen maar je abbonement verlengen.
Oke, Nouja dat is dan inderdaad een Free game, meeste mensen die hebben Gold omdat ze MW3/Fifa13 etc. etc. spelen! Thanks
Voor ik zo ver weet is dit NIET de eerste Free2Play game.

In december 2010 had je namelijk Doritos Crash Course die je wereldwijd kon spelen.
Dat klopt. Dat was samen met Harms way gratis uitgebracht.
Gratis en free-to-play zijn niet hetzelfde. Zie mijn eerdere reactie :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



LG G4 Battlefield Hardline Samsung Galaxy S6 Edge Microsoft Windows 10 Samsung Galaxy S6 HTC One (M9) Grand Theft Auto V Apple iPad Air 2

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True