Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 104, views: 34.277 •

Op de Nederlandse site van Microsoft is 'Surface' verschenen onder de tab 'producten'. Mogelijk wijst dit op een aanstaande introductie van de Surface-tablets, die door Microsoft aanvankelijk alleen voor de VS zijn aangekondigd.

De link naar Surface-producten is niet alleen in Nederland toegevoegd, maar ook in andere Europese landen en Australië, constateert Neowin. De link leidt internetters naar de Amerikaanse site voor de Surface-tablets. Onduidelijk is waarom Microsoft naar de productpagina van de tablets linkt vanaf sites buiten de VS; na de introductie is alleen een Amerikaanse release door het bedrijf bevestigd. Mogelijk komen de Windows 8 en Windows RT-tablets dus eind oktober, of op een latere datum, toch in andere landen uit.

Microsoft zei de Surface-tablets op 26 oktober, tegelijk met Windows 8, te gaan uitbrengen en ze via Microsoft Stores te gaan verkopen. Het bedrijf uit Redmond onthulde de zelf ontwikkelde apparaten op 19 juni, tot verrassing van velen. Niet iedere partner van het bedrijf toonde zich gelukkig met de concurrentie en een wereldwijde release zal waarschijnlijk niet goed ontvangen worden bij de fabrikanten van Windows-tablets. Tegelijkertijd zijn er geruchten dat Microsoft met eigen smartphones in de Surface-lijn wil uitkomen.

De Surface-tablets komen in twee smaken: de Surface RT, die zal draaien op Windows RT en voorzien is van een 1,4GHz-Nvidia Tegra 3-processor, en de Surface for Windows 8 Pro. Dit laatste model is vooral voor de zakelijke markt bedoeld en draait Windows 8 Pro, inclusief Office 15, op een Intel Ivy Bridge-cpu.

Microsoft Surface Windows 8 Pro Zwart

Reacties (104)

Reactiefilter:-1104095+148+22+30
Hebben! Wat een coole tablets zijn dat met keyboard in de cover!
Het idee van een keyboard in de cover is inderdaad een cool idee, maar juist die kleuren schrikken me af. Voor een cover is het prima, maar voor een toetsenbord lijkt het me niet fijn werken. Het contrast tussen de letterkleur en de achterkleur is ook om te huilen hierboven.

Maar goed, eerlijk is eerlijk, ik heb het nog niet in het echt gezien, laat staan beroerd, dus eerst even in de wachtmodus, dan komt de kritiek later wel ;)
Ik vind het design niet lelijk maar inderdaad de kleuren schrikken mij ook af.. Maar het past er op de een of andere manier wel bij, dat maakt het weer minder lelijk.
Als je naar de afbeeldingen van de surface kijkt met de verschillende covers, zie je dat er ook minder erge kleuren zijn. Zwart en wit lijken me toch veel beter te doen.
Natuurlijk laat Microsoft de versies met de felle kleurtjes zien zodat ze wat meer verschillen van de "saaie" kleuren van de iPad.

Surface afbeeldingen: http://www.microsoft.com/surface/en/us/gallery.aspx
De smartcovers voor de iPad zijn toch ook in verschillende felle kleuren te krijgen?
De kleur van de tablet zelf is verder toch gewoon zwart?
Verschil is wel dat Windows zich zelf ook aanpast aan de gebruikte cover.
Inderdaad ookik vind dit blauw niet alleen lelijk, maar ook slecht zichtbaar - betreft de karakters tov de achtergrond.
Zwart / Grijs, de kleur van de cover - is veel beter!
Want Wit lijkt weer te veel op Apple design.

[Reactie gewijzigd door HoeZoWie op 4 oktober 2012 10:00]

Dat komt omdat de covers passen bij de achtergrond kleuren. Op zich wel een slimme zet, iets wat Nokia ook doet met de Lumia's. Mooi het toestel met de achtergrond kleur mengen. Alleen breekt de zwarte behuizing het geheel hier een beetje, wat een mooi contrast op levert vind ik.

En als de felle kleur je niet aan staat kun je ook nog een neutrale kleur kiezen.
Dat van Nokia klopt, ik heb al een hele hoop mensen op mijn telefoon zien reageren (Lumia 710 blauw) wat is dat voor een telefoon, die kleur is echt leuk.

Ik vind de Surface zelf heel erg mooi/strak vormgegeven, koop je hem met een kleuren coverbord dan is het een speels apparaat, kies je voor de zwart of witte coverbord dan is het geheel strak en zakelijk.

Als ik een Windows tablet zou kopen is het deze wel, ik ben zelf meer op zoek naar de combinatie van ultrabook en touchscreen zoals de aangekondigde ASUS Zenbook. Lijkt me een hele goeie combinatie van Laptop en Windows 8.

P.S. ik ben nogal lomp dus ik zie mezelf dat keybord dock connectortje nog wel slopen dus geen tablet + dock voor mij.
Ik sluit me bij je aan. Ik denk dat je op blauw ook prima kan typen en ik vind het heel mooi
Ze zullen vast en zeker verschillende kleuren keyboards hebben, kun je dus zelf de kleur kiezen.
Gelukkig zijn er ook andere kleuren, zoals "normaal" donkergrijs:)
http://www.microsoft.com/...s/new/gallery_5_large.jpg
De cover is er ook 'gewoon' in het zwart, dus laat je vooral niet afschrikken ;)
En hoe is dat standaardje dan eigenlijk? Of duw je die tablet elke keer om als je wat wil aantikken?
Volgens deze review is er goed mee te werken:
Hands on: Microsoft Surface tablet review
http://www.techradar.com/...ace-tablet-1085839/review
Het is volgens hun zelfs goed mogelijk om het geheel als een laptop op schoot te houden zonder dat het scherm naar achteren of naar voren valt.

[Reactie gewijzigd door droofx op 4 oktober 2012 09:42]

Het contrast tussen de letters en de achtergrond maakt toch niks uit, beetje tweaker kijkt niet naar zijn vingers bij het typen ;)

Heb mijn oude G15 laatst moeten vervangen omdat mijn kinderen nog niet blind kunnen typen, een stuk of 6 toetsen hadden geen verf meer.....heb ze meteen achter de laptop gezet met een online typ-cursus, 9 jaar en niet blind kunnen typen kan natuurlijk niet meer in deze tijd :P
Blind typen moet je jezelf aanleren en niet via een cursus, ik moet wel lachen om die reclames altijd. Geld betalen om te leren blind typen, laat je kind in het donker met de scherm alleen aan maar typen. Zo ga je ontzettend snel leren blind typen omdat je de letters alleen ziet als je heel goed kijkt :P

Daarnaast 9 jarige hoeft niet blind te typen xD
Offtopic:

Jong geleerd is oud gedaan, wat ben je nu voor ontzettende klojo als je gaat zeggen dat blind typecursus nergens goed voor is.

Geloof me mijn zusjes hebben het niet gehad en als die aan het typen zijn hoor ik niets anders als geram op de backspace omdat ze om de 4 slagen een fout maken, dat noemt men fout aanleren.

Mijn broertje en ik daar in tegen maken vrijwel nooit fouten en typen met meer dan 350 aanslagen per minuut. Mijn typecursus is al meer dan 10 jaar terug en mijn broertje was 8 toen hij het leerde.

Een typecursus is gewoon een investering in de toekomst en om zoiets nou duur te noemen ... wat kost het misschien EUR 100,- waar je de rest van je leven baat bij hebt.

9 jarige moeten zeker blind kunnen typen, ik zie die kinderen niks anders maken als verslagen en powerpoints.

Ontopic:

Om het dan toch maar in de trant van typen te houden, ik ben blij dat ze er een keyboard bij geven, typen op een glasplaat juist dankzij mijn typecursus een ramp ik vertik het om naar het toetsenbord te kijken en feedback geeft glas niet.

Verder is dit gewoon een plaatje van een tablet, strak/ mooi en bovenalles customizable al is het maar de kleur van het toetsenbord, zowel open als dichtgeklapt zullen deze tablets zeker opvallen.
Het is een slick apparaat en ik geef het goede kansen (al lijken ze wel vrij prijzig te worden), maar dat blauw doet pijn aan mijn ogen - althans op mijn beeldscherm.

Nu is daar een oplossing voor, gewoon je nieuwe apparaat lekker veel met vieze vingers gebruiken :)
Dat idee wordt naar mijn weten al tijden gedaan door verschillende bedrijven voor de iPad en daarna ook voor andere tablets. Nu moet ik toegeven dat ik mogelijkheden zie dat de Microsoft tablets in ieder geval qua functionaliteit (de massa houdt toch van bekendheid wat gevonden wordt bij de iPad en op desktop gebied bij Windows) iPad killers zullen worden hoewel een deel van mijn verwachting de kop is ingedrukt door eerdere berichten dat er dus geen volledige versie van office zal uitkomen.

Microsoft heeft vaak goede ideen maar een matige uitvoering. Kijk eens naar hun Courier tablet die zij hadden gepresenteerd in een iPad-loze tijd. Dat was een kans voor hun. Als zij dat tegen een goede prijs hadden gedaan en een online winkel met applicaties hadden toegevoegd dan was Apple de underdog geweest.

Wat is de situatie nu: 2 type tablets die voor veel professionele doeleinden niet geschikt zijn: iOS en Android.
Ik vraag me alleen af of dat keyboard ook werk als ik m om zou slaan en het ding even als e-Reader wil gebruiken. Dan kan het toch knap lastig zijn mocht je het keyboard niet uit kunnen schakelen.
Het keyboard kun je er heel makelijk afhalen, en er weer opzetten.
Dat is toch niet zo bijzonder? Voor de bestaande tablets kan je gewoon covers kopen met een toetsenbord erin. Het enige verschil is dat Microsoft het in het standaard plaatje laat zien.
Ben erg benieuwd. Deze producten dienen gewoon wereldwijd beschikbaar te zijn. Windows 8 zal wereldwijd gereleased worden daar horen dit soort producten bij.
Nu nog hopen op een leuke prijs voor de RT versie.
De 32GB versie van deze Windows RT tablet gaat waarschijnlijk slechts 199 dollar kosten.
http://www.techspot.com/news/microsoft-to-price-surface-for-windows-rt-tablet-at-199.html
Hmmm interessant die surface pro, ik zou r zelf gelijk linux op proberen te draaien...
En ik vindt m niet lelijk...
Ik denk dat die bootloader het vrijwel onmogelijk maakt om hier ooit Linux op te draaien
Dat is toch alleen bij de windows RT tablets? en niet bij de Pro versies?
De bootloader accepteert alleen gesignde firmwares. Niemand houdt het tegen om Linux te signen. Maw Linux kan prima draaien op een W8 Pro tablet, mits gesigned. Bij ARM is dit verplicht, bij de x86 versie is het optioneel.
Ik denk dat je vrij naef bent als je denkt dat iemand naast Microsoft in staat zal zijn om zijn firmwares te signen voor gebruik op WinRT tablets. Er zal ongetwijfeld grote druk komen vanuit Microsoft om ook de Pro tablets te voorzien van deze "optie".
Ubuntu zegt al dat ze hun distributies zullen signen. Kortom jij bent hier nogal naief.
Ik denk nietdat het uitmaakt of er er gesigneerde linux distro zullen zijn voor RT tablets. Bij RT tablets zal de bootloader niet beschikbaar zijn.
Bij Windows 8 PC's moet de UEFI bootloader ook door de gebruikers geconfigureerd kunnen worden en is dat ook een eis van Microsoft voor certificatie.
Maar voor tablets, en zeker RT tablets lijkt dat toch anders te liggen.
De certificatie-eis zegt dat op niet-ARM devices (dus of het nou PC's zijn of niet) de bootloader beschikbaar moet zijn, maar op de ARM-devices niet. Zogenaamd omdat daar genoeg concurrentie is om MS niet van monopoliemisbruik te kunnen beschuldigen.
Toch is het feit dat alleen van de Pro-versie een niet-ARM device beschikbaar is, een teken aan de wand.
Dit houdt m.i. in dat MS heel slim (en heel evil) verwacht dat consumentenproducten op grote schaal op ARM zullen gaan draaien, zodat ze ook daar de concurrenten (vooral Linux) de nek om kunnen draaien.
Ze doen dat met laptops ook niet. MS heeft een bizarre reputatie in het wegduwen van concurrenten (en terecht), maar ze lijken de laatste tijd wel iets meer ontspannen te worden. Of wellicht is het contrast met Apple zo groot dat het slechts schijn is.

Toch, op mijn laptop kan gewoon linux installeren, waarom op de surface niet? Tijd zal het leren. Overigens heeft het dichtschroeven van hardware fabrikanten veel moeite maar weinig resultaten opgeleverd, er staat altijd een leger van hackers klaar die 1) succesvol hacken en 2) het internet vervuilen met negatieve berichten over jouw gesloten hardware. Open de zaak van tevoren en je wordt bejubeld hierom. En verkocht zijn ze toch wel.
op mijn laptop kan gewoon linux installeren, waarom op de surface niet?
Omdat ze het op een laptop ook zouden willen, maar niemand het daar zou slikken. Tablets zijn pas redelijk recent populair, en daar kunnen ze beter wegkomen met het gesloten apple-achtige model, omdat de iPad een grote trendsetter was. Op laptops zullen ze met zo'n gesloten systeem hard weggefloten worden.
Microsoft zei de Surface-tablets op 26 oktober, tegelijkertijd met Windows 8, te gaan uitbrengen en ze via Microsoft Stores te gaan verkopen
Helaas zijn dat alleen de Windows RT varianten. De Surface Pro komt pas 3 maanden later uit. Helaas, want ik wil er wel 1 hebben, maar 3 maanden wachten is wel heel lang :)

Ik betwijfel of er daadwerkelijk een Europeesche beschikbaarheid zal komen. Het feit dat de Surface op elke Microsoft website verschijnt kan ook betekenen dat ze het product gewoon langzaam aan op elke website aan gaan geven. Het uitrollen daarvan kan dus gefaseerd lopen. Maar ik hoop wel dat de Surface Pro in Nederland uit gaat komen. Nu nog een Microsoft store in Nederland die 'm gaat verkopen :)
Vind het echt een geweldig mooie tablet, maar waarschijnlijk zullen de prijzen wel rond die van de iPad gaan liggen: Buiten mijn budget
Voor mij is het heel simpel, laptop en iPad er uit en deze er in. Scheelt me weer slepen met twee apparaten! Dan is de prijs opeens een stuk meer gerechtvaardigd.
Een tablet is geen echte vervanger voor een laptop...
Maar dit soort apparaten komen wel heel erg in de buurt van Laptops. Mijn Macbook Air doet niet veel meer dan documentjes vreten en filmpjes kijken. M`n iPad niet meer dan boeken lezen en simpele spelletjes spelen. Ik denk dat dit apparaat een perfecte vervanging kan zijn van mijn laptop :).
Vergeet niet dat je op de RT-variant (de goedkopere) alleen apps uit de store kan installeren. Pre-Win8 (Win32)-applicaties draaien hier niet op.
Maar gelukkig heeft de RT wel office en dergelijke en schijnt ook Flash te ondersteunen. Dus voor veel mensen moet dat al meer dan voldoende zijn. Sterker nog, voor mensen die juist voor een documentje typen een apparaat nodig hebben is de RT uitermate geschikt omdat Office er gratis bij wordt geleverd.
Maar als je er serieus mee wilt werken, haal je toch gewoon de normale variant?

Indien je wilt kun je ook gewoon een keyboard en muis gebruiken.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 4 oktober 2012 09:57]

...ben ik helemaal mee eens....mijn MB air staat te koop....
Windows Pro tablet icm een externe muis en eventueel toetsenbord kan volgens mij prima een laptop vervangen voor de meeste mensen hoor.
Een tablet is wel een vervanger voor een laptop. Een laptop is namelijk geen doel op zich. Niemand koopt een laptop omdat ie een laptop wil, maar omdat de laptop een bepaald doel vervult. De meeste doelen van een laptop kunnen prima vervuld worden door een tablet of smartphone.
Er zijn inderdaad doelen waar een laptop niet zo geschikt voor is. Zoals serieus kantoorwerk. Maar daarvoor gebruikt vrijwel iedereen toch de werkplek die ze van hun baas hebben gekregen.

Er zal altijd een markt blijven voor laptops hoor, maar zo onvervangbaar zijn ze niet. Persoonlijk heb ik het gehad met laptops. Teveel gezeul, ze zijn niet handig om mee te nemen. Maar dit vind ik ook van tablets. Door het grote formaat heb je ze niet altijd bij je en streven ze in mijn geval hun doel voorbij. Ik zie dan zelf ook meer in smartphones, Die heb je toch altijd bij je, dus zijn veel handiger als je even snel het internet op wilt.
Maar zo heeft iedereen z'n eigen voorkeur. Niet iedereen heeft dezelfde eisen en taken.
Uhm ik hoop dat je bedoelt tablet? Ik zie mezelf nog geen websites designen en code schrijven op een tablet (zonder toetsenbord).
Een tablet niet, een Surface wel.
Dat zal nog blijken; als Microsoft slim is zullen ze, net zoals Nokia met hun Lumia-vlaggenschip, betere specificaties afleveren n onder de prijs van Apple z'n producten duiken.
Als ik de verschillende tablets met Win8 pro en RT goed bestudeerd heb, zijn ze helaas allemaal duurder dan de iPad :( neemt niet weg dat ik toch mijn iPad 3 en iPhone in de wilgen ga hangen ter faveure van een Win8 model.

Tot nu toe vind ik de tablet van HP het mooiste, vreemd want die is eigenlijk alleen voor de zakelijke markt bedoeld. Maar volledig gebouwd om tegen een stootje te kunnen, vrijwel in elk weertype te gebruiken, mooi geborsteld aluminium, Gorilla Glass 2 en toch slechts 618 gram... Kom maar op... :)
Ik snap dat de partners niet blij zijn met een wereldwijde release, maar Windows zou dom zijn als ze hun eigen producten later zouden uitbrengen. Dan loop je toch weer achter de feiten aan.
Ben ook wel benieuwd of ze smartphones uit gaan brengen. Dan krijg je net zo'n combinatie als Apple met hun IMac, IPad en IPhone.
Niet helemaal, Apple heeft geen concurrentie van andere fabrikanten die devices met hetzelfde os leveren, en Microsoft wel. Dit zal ook invloed hebben op de prijs neem ik aan.
MS zal zeker niet op prijs willen gaan concurreren met hun hardware partners. Neemt niet weg dat ze als antoowrd op apple wel iets met hardware moeten doen. Zelfs google maakt via motorola telefoons, MS kan dus gewoonweg niet achterblijven.

Het grote voordeel van MS is dat ze veel patenten hebben en die die ze niet hebben krijgen ze wel van andere fabrikanten die daarvoor windows8 phone mogen gebruiken.
Dat is inderdaad waar...
Dat zou ik een erg interessante ontwikkeling vinden. Ik ben wel benieuwd waar Microsoft toe in staat is op het moment dat ze hard- en software echt op elkaar kunnen afstemmen.
Benieuwd naar echte duidelijkheid over de prijzen. Het lijkt mij zeker een interessant product, vooral ter vervanging van mij laptop. Hoop dat er een goede docking bij wordt gemaakt met HDMI en netwerk zodat hij ook mijn HTPC kan vervangen.
Afhankelijk van je plannen, zou de zakelijke versie ook niet geschikt zijn voor particulieren? Of zit er meer achter?

Zelf zou ik graag op een tablet wel nog desktop-programma's draaien, maar volgensmij is dit met ARM processors niet mogelijk tenzij de apps het ondersteunen?
Dat hele "zakelijke" dat verzint t.net erbij omdat je desktop-programma' s kan draaien. Ja je kan die Surface Pro dus gewoon kopen als particulier.
Voor de prijs is het echter interessanter voor zakelijke gebruikers aangezien ze niet goedkoop zullen zijn.
Ach particulieren kopen ook PC's en laptops van 2000,- dan kan een Surface Pro van 1000 ook nog wel.

[Reactie gewijzigd door Ramon op 4 oktober 2012 21:49]

Nope, de ARM versie (welke met WindowsRT geleverd wordt) ondersteund GEEN! normale windows programma's (of silverlight/flash). Wil je dat wel kunnen dan zul je de Pro versie (welke met Windows 8 geleverd wordt) moeten kopen..
Op een paar normale windows programma's na (bijvoorbeeld Notepad :+)
Hij is uiteraard ook geschikt voor particulieren.

Het is dat de Surface Pro nog beter/makkelijker in zakelijke omgevingen past. Niet alleen wat betreft legacy bedrijfs apps, maar vooral omdat deze beheerd kunnen worden met bestaande bedrijfstools. Je hoeft dus geen apart circus op te tuigen om tablets mooi in het bedrijf te integreren.
Gebruik nu een tijdje een Windows 8 tablet (samsung slate, intel i5) en ik merk dat ik steeds meer m'n laptop laat liggen en alles doe op de tablet. Word, ontwikkeling (visual studio/eclipse). Ik heb de usenet client maar op de tablet gezet, zodat ik m'n films/series gewoon direct op m'n tablet heb. De metro tiles zijn een prima interface voor een tablet en ondertussen heb ik alle tools achter de hand die ik gewend was (denk aan vlc, dropbox, uberhaupt een file explorer). Reuze handig, ik ga voor de Surface Pro. Hopelijk komen ze wel nog met iets van een docking station uit. Zodat je er eventueel nog 1 of 2 schermen op aan kan sluiten.
Zo denk ik er ook over: Windows 8 tablets zouden juist wel eens een echt nerdy apparataat kunnen worden (ondanks alle kritiek op voorhand). Dit ding kan uiteindelijk echt alles. Ik ben alleen wel bang dat de gewone gebruiker, die uiteindelijk alleen maar internetten, mailen, films kijken en gamen, voor een el cheapo Android gaan (waarbij de Nexus 7 al bewezen heeft dat dat helemaal geen slechte keuze is).

Dat betekent dat Microsoft ook hier - net als bij de smartphones - moeite gaat krijgen om voldoende kritieke massa te krijgen. En dat zou ze op de lange termijn wel eens parten gaan kunnen spelen. Windows raakt zijn defacto standaard status steeds meer kwijt.

Wel heel interessant om te volgen hoe dit gaat uitpakken de komende jaren.
Ik denk niet dat je de Nexus 7 of een ander Android apparaat for that matter kunt vergelijken met een Windows 8 tablet. Ten eerste is de Nexus 7 maar 7" en dat is voor veel mensen als tablet formaat gewoon te klein. Daarnaast bied een Windows 8 Pro tablet voor veel mensen veel meer meerwaarde omdat de huidige Windows x86 applicaties er gewoon op draaien. En veel Pc gebruikers die een tablet overwegen, zullen denk ik meer neigen naar een Windows merknaam, dan een vaag Android apparaat waarvan ze de UI en dergelijke niet zo goed kennen als een Windows omgeving.
Dat betekent dat Microsoft ook hier - net als bij de smartphones - moeite gaat krijgen om voldoende kritieke massa te krijgen
Dat betekend het juist niet. De verwachtingen van Windows 8 zijn redelijk hoog gespannen (de bashers uitgesloten) en zeker voor het bedrijfsleven bied een Windows 8 tablet en dadelijk een Windows Phone 8 toestel een ontzettend mooi, beheersbaar ecosysteem en een superieure vervanger van iPad's.

[Reactie gewijzigd door LCP op 4 oktober 2012 09:24]

Ik denk dat Mr. Maestro wel degelijk een punt heeft. Apple heeft de markt van tablets toch een beetje gevormd: elk jaar een nieuw type uitbrengen en na 2 jaar de ondersteuning min of meer stoppen waardoor je weer een nieuwe moet kopen.

Ik heb niet de indruk dat Microsoft nu wel opeens in staat blijkt om elke 2 jaar met een nieuw OS te komen, dus volgens mij kun je met je Win tablet vermoedelijk langer doen dan met je iPad... Maar de gemiddelde gebruiker ziet de huidige tendens van elke 2 jaar opnieuw kopen, dus is prijs opeens een grote factor. Dan is een tablet geschikt voor Win8 Pro opeens een flinke investering en komt een Android opeens weer in beeld.

Verder werk ik nu al een half jaar met Windows 8 en een paar maanden met Server 2012 en Office 2013, die UI is in al deze versies enorm verschillend tov de voorgaande versies. Vergeet daarnaast niet dat een hoop mensen nu nog vanaf Windows XP komen, dus maakt het voor deze groep niet uit of ze de nieuwe Windows UI moeten leren of die van Android. Echter weten ze vaak nog al te goed dat ze bij Windows op de PC toch vaak tegen een muur aanliepen, virussen, spyware en andere vage zaken tegenkwamen, dat zullen ze bewust of onbewust ook in hun afweging meenemen.

Ik denk dus dat Android voorlopig nog genoeg momentum heeft en Win8 zich nog zal moeten bewijzen. Hopelijk hebben MS en haar partners de juiste intentie en diepe zakken om dit langgenoeg vol te houden. Want ik denk dat het toch de betere keuze is, maar of de markt er al klaar voor is tegen deze prijzen....
Windows zou volgens geruchten een andere release cyclus krijgen, zoek maar eens op Windows Blue.
De UI van Android is anders aardig ingeburgerd want Android is niet nieuw. Dat arugment is dus een beetje een non-argument.
Welke UI van Android? Oh je bedoeld de vele skins die per fabrikant verschillen waardoor consumenten vaak niet eens doorhebben dat ze Android draaien?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneApple iOS 8

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013