Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 62, views: 18.206 •

Echt offline spelen is er niet bij, maar Blizzard gaat in zijn portal Battle.net wel de optie inbouwen om te doen alsof offline wordt gespeeld. Andere spelers kunnen dan niet zien dat de gamer is ingelogd. De optie wordt eerst ingebouwd in Diablo III.

Tot frustratie van veel fans verplicht Blizzard spelers al sinds de release van StarCraft II om permanent online te zijn. Spelers moeten tijdens het spelen ingelogd zijn bij Battle.net, de portal rond de recente games van Blizzard. Spelen zonder verbonden te zijn met de servers van Blizzard is er niet bij, maar Blizzard zal de frustratie een beetje dempen door een optie in te bouwen waarmee spelers offline lijken. Net als in chatprogramma's als MSN kunnen spelers hun status aangeven als ze aan het spelen zijn. Die status kan ingesteld worden op Available, Busy, Away en Appear Offline. Wie de laatste optie kiest, is onzichtbaar voor alle andere spelers, ook voor bevriende spelers waarmee Real ID's en BattleTags zijn uitgewisseld.

De optie moet per game ingebouwd worden en wordt opgenomen in toekomstige patches van de game. Diablo III is als eerste aan de beurt. De optie wordt ingebouwd in één van de patches na aanstaande 1.0.5. Bij World of Warcraft en StarCraft II wordt de optie ingebouwd nadat de eerstvolgende uitbreiding is vrijgegeven. Bij World of Warcraft kan dat al snel; Mists of Pandaria verschijnt op 25 september. Niet bekend is wanneer Heart of the Swarm, de eerste uitbreiding voor StarCraft II, verschijnt.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (40)

Reacties (62)

Handig, maar zoiets zou eigenlijk allang ingebouwd hadden moeten zijn.
Waarom is het handig? Je moet nog steeds online zijn alleen zit je je online vrienden te ontwijken.
"Tot frustratie van veel fans verplicht Blizzard spelers al sinds de release van StarCraft II om permanent online te zijn."

[Reactie gewijzigd door GxTi7 op 21 september 2012 09:57]

Je moet dus nog steeds online zijn. Offline spelen is er niet bij.
En dan nog moet je leren begrijpend lezen.
Misschien vinden mensen in alle privacy kunnen spelen wel fijn? Ongeacht of ze om technische reden online moeten zijn of niet?
Uiteraard, ik vind privacy ook belangrijk maar dit vind ik half werk afleveren. Als ze er toch mee gaan sleutelen kunnen ze net zo goed een offline systeem erin bouwen.
Dan moeten ze hun totale authenticatie systeem en client software gaan aanpassen. Ofteveel dan moeten ze hun complete productlijn ombouwen. Dat is niet mogelijk en dat zullen ze ook nooit doen. Ze hebben juist de "altijd online" techniek toegepast, om item duplicatie en andere offline uitwassen te voorkomen.

Je zult gewoon moeten accepteren dat steeds meer games een werkende verbinding nodig hebben om de content te kunnen benaderen.
Dat, of gewoon met je centjes stemmen als je dat soort gedrag onacceptabel vind. Diablo3 heb ik niet gekocht omdat ik liever niet de nadelen van een online game in mijn singleplayer ervaring heb. Ik ga vanavond dan ook lekker los met Torchlight 2.
Welk nadeel is dat dan?

Het enige nadeel wat ik kan verzinnen is dat je op een LAN party een (stevige) internet verbinding nodig hebt.

Ja en dat je het niet meer kan piraten, volgens mij is dat het grootste bezwaar en m.i. een ongeldig bezwaar.
Ik vind het wel prettig om te gamen op m'n laptop in de trein bijvoorbeeld. Zit er soms wel drie uur in ;-)

En niet alle treinen hebben WiFi.
Het nadeel is dat je op vakantie met je oudjes zonder internet zit en je ook op je laptop geen singleplayer games kunt spelen. (ik neem dit even als voorbeeld omdat dit een verplichte "vakantie" is die wel eens slecht kan bevallen voor de onvrijwillige )

De eis van de infrastructuur is een doorn in het oog van vele fans. Niet direct van toepassing op de verwende nesten die hier zitten en 24/7 internetverbinding eisen van hun provider.

Ikzelf zit op een onstabiele lijn die net stabiel genoeg is om me niet te gaan laten zagen bij de provider, maar af en toe wel eens wegvalt voor een paar uur. Als ik dan DIII zou spelen kan ik het vergeten. Terwijl ik met een gerust hart tochlight kan spelen.
En jij trapt daarin. Wij hoeven niks te accepteren. Bij mij komen er NOOIT singleplayer games op de PC waarvoor je altijd online moet zijn.

Dat itemduplicatie verhaal is ook bullshit, ze hadden ook kunnen kiezen voor een offline en online character apart. En offline characters hebben ook geen toegang nodig tot de store nodig.

Volgens mij heeft starcraft 2 al helemaal geen store of items, dus daar is always online al helemaal niet nodig.

Maar goed, het lijkt wel of blizzardgamers gekeken hebben naar applefanatics in hun manier van alles maar accepteren wat god blizzard hun voorschotelt.
SC2 heeft dan wel ook een offline modus waarbij je zonder internet kan spelen, nadat je eenmaal ingelogd bent. Dan kun je wel de single player spelen maar niet de multiplayer.
Er is een grote reden waarom je niet offline kunt spelen en dat is dupen/hacken/godmode/townkills en andere zaken.
Mensen die D2 hebben gespeeld (zelfs zo weinig als ik dat heb gedaan) herinneren zich vast wel wat een onzinnig gedoe dit met zich meebracht.

Je zal van mij nooit horen dat er nu niets van dat alles gebeurd alleen is het wel te traceren.
En mensen die all hun gear kwijt zijn geraakt zijn over het algemeen prima geholpen, ook al hadden ze een wachtwoord van kak.

Online only en relatief weinig gehaxor = mensen klagen
Offline mode en veel gehaxor = mensen gaan klagen.

Mensen zijn maar rare wezens.
Tja, zelfde geldt natuurlijk ook voor jou, want er staat wel duidelijk blizzard zal de frustratie een beetje dempen. Uiteraard, dit hadden ze er al lang in moeten stoppen want je moet je spelers gewoon de kans bieden om in rust te gamen zonder inivtes en spam, maar ik denk toch echt dat 90% van de frustraties op het online moeten zijn gebied gericht is op het daadwerkelijk verbonden zijn over internet en dat is waar Xeno over klaagd. Maja, daar zullen ze idd niet zoveel aan veranderen, authenticatie ftw.
Nee, dit is gewoon heel dubbel.
Je kunt 2 problemen zien:
1: mensen willen niet altijd verbonden zijn met battle.net.
- Daar zou dit geen soelaas voor bieden, je moet immers toch nog steeds verbonden zijn.
2: mensen willen niet online gezien worden.
- Nu kunnen ze dus hun status op offline zetten, waardoor het lijkt alsof ze er niet zijn (zodat mensen je niet lastig gaan vallen met invites o.i.d.).


Maar goed, ik dacht ook dat je nu 'offline' kan spelen, hier heb je totaal niets aan. Als je niet met iemand wilt spelen negeer je hem toch gewoon. En als je denkt dat je vrienden denken dat je gameverslaafd bent omdat je altijd online bent, so be it. Ga je dan niet verschuilen achter een offline knop, vind ik bij msn netzoiets doms... Negeer die persoon dan (blocken) .
Klopt.

Naar mijn weten was men blijer geweest als er bijv. een LAN optie in bijv. starcraft 2 kwam..

Of daadwerkelijk geen battle.net benodigd te hebben om Starcraft 2 te spelen.
Dus letterlijk offline modus zoals Steam dat heeft.
In starcraft II kan je toch offline spelen (de single player dan). Je moet je game dan in `offline modus` zetten ofzo, en dan kan je inloggen zonder internet.
daar zitten een shitload aan beperkingen aan, bijvoorbeeld dat je campaign niet gesaved wordt (was in ieder geval zo).

Maar, ik vind dit wel een goede stap (ik vind het ook al ruim een jaar te laat).

Ik speelde bijvoorbeeld met collega's en mijn baas Starcraft2, dat is heel gezellig natuurlijk en is goed voor de sfeer op\na het werk maar het kwam voor dat hij mij in het weekend of op een vrije dag via battlenet opzocht omdat er shit op de zaak was en hij dan weet dat ik toch wel tijd heb (immers als je SC2 speelt kun je ook werken :P). Zo zijn er tal voorbeelden dat je liever gewoon niet hebt dat mensen weten dat je aan het gamen bent op dat moment.
Een schitterend voorbeeld van wanneer dit van toepassing kan zijn!
Omdat ik niet altijd wil dat iedereen ziet dat ik online ben bijvoorbeeld.

Het komt vaak genoeg voor dat je even wilt hakken maar geen zin hebt in vragen van vrienden of zo en dan is "Appear offline" natuurlijk geweldig.

Ik zit bijvoorbeeld op skype bijna altijd op appear offline.
Precies vooral met world of warcraft is dit een probleem. Zodra je een keer inlogt gelijk 10 lui je wat vragen + bellen + spammen wordt je ziek van.

Reageer je niet, zijn ze weer beledigd.

Inplaats van eventjes lekker ontspannen wordt er weer een werkdag van je gevraagd.

Gewoon lekker inloggen je ding doen en uitloggen.

Ik heb tevens de meeste communicatie middellen ook op offline staan als ik echter wel online ben.

[Reactie gewijzigd door Gatygun op 21 september 2012 10:12]

Waarom is het handig? Je moet nog steeds online zijn alleen zit je je online vrienden te ontwijken.
Euhm, als je collega's op battle.net hebt, als je 15min wil spelen zonder gestoort te worden, als je niet wil dat mensen constant zien dat je online bent,...

Er zijn meer dan genoeg praktische voorbeelden, waarom denken er nog altijd zoveel mensen niet na voor ze een comment zetten? :/

Toen ik nog vaak D3 speelde was dit ook wel iets dat ik miste en ik ben duidelijk niet alleen.

Edit @ Xenomorphh:
Het is inderdaad half werk van Blizzard, dit had er al lang moeten in zitten. Maar de doelgroep van Blizzard zijn gewoon gamers. Of ze nu werken of niet kan hen niets schelen, zolang ze het spel maar kopen. Dat het grootste deel spelers niet werkt of nog student is lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk, zij zullen gewoon het meest actief zijn met al die vrije tijd.

Verder snap ik het uitgangspunt van je reactie niet zo goed. Wat wil je me nu duidelijk maken? Dat scholieren en niet werkende volwassen dit helemaal niet nodig hebben? En omdat dit toch 'de meeste' zijn zullen we zo'n handige feature (die er vanaf launch al had moeten zijn) maar laten? Ik wil je gewoon doen inzien dat zo'n uitspraken rammelen langs alle kanten.

Dus sorry Xenomorphh :) ik had het ook niet (alleen) op jou maar over het algemeen op reacties die 1 tot 2 minuten na het artikel komen. Maar met elke reactie die je na je eerste hebt geplaatst maak je het voor jezelf een beetje erger eigenlijk :P
Reageer niet om te reageren, doe het rustig, denk er over na en onderbouw het. Zo vermijd je reacties zoals de mijne van je mede-tweakers ;)

[Reactie gewijzigd door Rinzler op 21 september 2012 13:05]

Hier heb je wel gelijk in maar de doelgroep is grote deel toch scholieren en niet werkende volwassenen. Zoals ik eerder zei vind ik dit half werk van blizzard.

En op de man spelen mag je best achterwegen laten.

[Reactie gewijzigd door Xenomorphh op 21 september 2012 10:33]

Heb je daar onderbouwing voor? In alle onderzoeken die voorbij zie komen kwam er toch uit dat de gemiddelde gamer rond de dertig is. Zeg maar de mensen die daadwerkelijk geld kunnen uitgeven :p
Het kan handig zijn om spammers te ontwijken, die zien dat je online bent en gaan je dan vriend-verzoeken sturen met 'ga naar deze site om veel gold te kopen' en zo. Als je offline bent, kunnen ze dat niet, omdat ze je naam niet weten.
In WoW is het wel eens fijn, als je een verloren uurtje hebt, om in te loggen snel je daily's te doen en dan weer te vertrekken zonder dat je friendslist/guildlist je gaat lastig vallen om te gaan raiden/pvp'en.
Mensen op je 'friends list' zijn niet per definitie vrienden, vaak gewoon mensen waar mee je in contact wil blijven. Ik kan me genoeg voorbeelden bedenken waarom dit een handige feature is waar een hoop mensen om vragen.
De motivatie achter deze aanpassing is in twee woorden: sociale-controle. Gamers zijn het denk ik zat dat real-life vrienden ze kunnen confronteren met het feit dat ze online waren (terwijl ze niet op een afspraak konden komen omdat ze iets anders te doen hadden etc.).
De meerderheid van spelers vind Diablo III het leukst in single player. Dit tot frustratie van Blizzard. In plaats van deze doelgroep tegemoet te komen gaan ze met een groot gebaar een chat-functie inbouwen en doen ze alsof het iets toevoegt aan de spelbeleving, wat nauwelijks het geval is.

Ondertussen kunnen bezoekers van torrent sites en nieuwsgroepen ongehinderd Diablo III offline spelen. Exact zoals de betalende klanten het zouden willen...

De reden dat Blizzard hun betalende klanten opzettelijk het leven zuur maakt met de always-online beperking is dat ze volledige controle willen houden over het spel. Dat doen ze omdat ze willen voorkomen dat er gerommeld wordt met items die in hun veilinghuis verhandeld kunnen worden. Oftewel, ze vallen betalende klanten lastig omdat ze nog meer geld van ze los willen peuteren.

Blizzard is geen liefdadigheidsinstelling. Het is een bedrijf dat maximale winst wil behalen.
En dat ze daardoor fans niet blij maken zal hen worst zijn, zolang ze maar flink winst maken.
deels ben ik het wel met je eens, en tuurlijk denkt elk bedrijf alleen maar aan het maximaliseren van de winst..... Maar dat willen ze echt niet alleen maar ten koste laten gaan van de klanten, als alle klanten namelijk hetzelfde zouden denken dan zouden ze immers geen spel meer verkopen......

ze zoeken dus naar de gulden middenweg, je kan natuurlijk niet elke klant tevreden houden. ze lijken nu voor velen een beetje doorgeschoten in de DRM. Maar er zijn dus ook wel bedrijven die merken dat ze er klanten door kwijtraken bv Ubisoft die heeft volgens mij beloofd om de DRM te verwijderen of te verminderen. Het zal dus ook bij Blizzard waarschijnlijk niet heel lang duren voordat zij dit ook in gaan zien, anders houd het namelijk vanzelf op als alle spelers hetzelfde gaan denken......
Blizzard is geen liefdadigheidsinstelling. Het is een bedrijf dat maximale winst wil behalen.
En dat ze daardoor fans niet blij maken zal hen worst zijn, zolang ze maar flink winst maken.
Het is niet zo zwart/wit, blizzard verdiend ook goed vanwege hun goodwill (vandaar dat je dat ook op je balans neerzet als bedrijf), dit soort zaken zijn wat dat betreft slecht voor blizzard, al is het even de vraag of ze er in de verkopen uberhaupt wat van gaan merken, de gemiddelde gamer van tegenwoordig is compleet anders dan 10 jaar geleden en is bereid meer geld voor minder kwaliteit neer te leggen (bovendien is die groep heel veel groter dan de mensen die kwaliteitsgames willen)
Ehm lijken als in iemand met thumbs up dood wensen :S?
Dat werkwoord ken ik niet hoor.
Het lijkt mij dat je dan eens een woordenboek moet aanschaffen, maar het begint erop te lijken dat steeds meer mensen alleen nog vertrouwen op de autocorrect.
:+
Inderdaad, grappig eigenlijk want ik dacht er gisterenavond nog aan :)
Hopelijk dat deze feature snel komt, ik ben er niet blij mee dat mensen constant kunnen zien wat ik aan het doen ben, en hoelang ik on ben etc.
Fijn om te zien dat deze feature word toegevoegd,
het is iets dat ik al enige tijd mis.

Wel is waar een beetje laat maar,
ze zijn er tenminste mee bezig.
Wat een nieuws :) Je kan dus je status aangeven.... Ik had liever gezien dat ik het spel echt offline kon spelen
Inderdaad, een wereldwijd nieuwsbericht voor een optie die waarschijnlijk een dag kost om te implementeren... en verder geheel niet baanbrekend is.
Persoonlijk zie ik liever dat ze wat tijd steken in de problematiek welke er nog heerst bij Diablo III. Ik zie nog maar al te vaak op fora dat login bij Diablo III niet lukt, waaronder bij mijzelf.
Verder is dit voor mij wel een verademing daar ik niet altijd zin heb om met jan en alleman te babbelen als ik weer eens online kom. Het is wel prettig om lekker even alleen te spelen zonder continue gewhispered te worden.
Hmm, geen wereldse verandering maar wel ok.
Neem aan dat je nog wel gewoon berichten aan mensen kan sturen etc.
En dat, als je juist alleen met 1 maat wil spelen - die ook offline staat - deze mogelijk toch een bericht kan sturen - zoals bijvoorbeeld met gmail chat, dat deze dan "aankomt als de speler wel online is" - om zo toch in het stiekem - hihi - samen kan spelen.

Mogelijk nog inc optie dat als je later dan wel online komt de berichten die je in ofline modus 'genegeerd' hebt nog even voorbij komen.
Het kan zeker handig zijn om je status op offline te zetten. Dan kan je lekker spelen zonder dat je vrienden dingen aan je vragen. Even lekker zonder gezeik om je geen een potje spelen.

Het gepiep over de always online drm vind ik nergens op slaan. Je bent namelijk niet verplicht om games van Blizzard te kopen als je problemen hebt met de drm/beveiliging.
Stem met je geld en laat de bedrijven weten dat je het niet eens bent met hun ideeŽn. Stop met het kopen van Blizzard games als je het niet eens bent met hun drm/beveiliging. En koop elke game zonder drm/beveiliging om een duidelijk signaal te geven.
Aan het enkel niet kopen van een spel heeft niemand iets. Immers weet de producent dan niet waarom je het spel niet koopt en zal er niets veranderen. Als je problemen hebt met de always-on DRM, dan moet je dit ook duidelijk kenbaar maken.

Als mensen niet klagen veranderd er niets. De actie is daarom tweeledig: maak je mening kenbaar en stem met je portemonnee.

Dit geld dus niet alleen als je problemen hebt. Maar ook als je dingen juist erg leuk of goed vindt aan een spel. Maak het kenbaar :)
Vooral voor WoW zijn er wel wat vragen die bij me op komen:
  • Je bent onzichtbaar voor andere spelers... Hoe onzichtbaar? Lijkt me handig op een PvP server als niemand je kan zien. Kun je rustig als horde speler in Ironforge gaan zitten vissen (als je uit de buurt van NPCs blijft).
  • Wat doen ze met achievements? In de armory kun je zien wanneer wie een achievement heeft gehaald. Zetten ze de datum dan op missend? Of wordt de achievement helemaal niet geregistreerd in je armory?
  • Kun je nog wel voor instances queuen?
Er zitten wat haken en ogen aan lijkt me. Ik neem eigenlijk aan dat het alleen om Battle.Net gaat (en dan friends die je via je Real ID of Battletag kunnen zien normaal gesproken) en dat je in het spel (even van WoW uitgaande) wel zichtbaar bent voor anderen op je server, inclusief je guild dus.

[Reactie gewijzigd door Plymp op 21 september 2012 11:05]

Waar staat dat je onzichtbaar bent voor andere spelers?
Je bent alleen 'onzichtbaar' in de friends list, niet in de game natuurlijk.

Achievements en instance queuen zullen ze niet aanraken neem ik aan. Een oplettende speler kan dan zien of iemand online was.
/who character-name en je weet of je vriend online is? :+
(in World of Warcraft bedoel ik dan; ik ben benieuwd wat ze hiermee gaan doen)

[Reactie gewijzigd door Rahven op 23 september 2012 00:33]

Onzichtbaar op je friendslijst en misschien je naam verborgen boven je hoofd.

Maar echt onzichtbaar is te gamebrekend..............
Je maakt het jezelf te moeilijk.

De optie is enkel 'appear offline' voor je friends list. Beperkt voor WoW, handig voor Diablo en Starcraft.

WoW:
Je bent gewoon nog online en maakt gewoon nog deel uit van de wereld.
Anderen zullen je dus wel gewoon kunnen zien, de andere factie schiet je nog steeds met de 'beste' bedoelingen hun steden uit en als je achievements krijgt komen deze waarschijnlijk gewoon in de guild chat naar voren. Waarschijnlijk kan je zelfs gewoon nog praten in guild chat. (kan het mis hebben met de guildchat).

Diablo:
Je komt niet meer op de lijst voor quick joins of request invites voor je friends.
Geen whispers meer als je in alle rust wil grinden.

Starcraft:
Geen random whispers als je midden in een game zit
Geen geklaag dat je een game moet joinen als je in alle rust de campagne zit te doen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Assassin's Creed UnityFIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013