Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 5, views: 6.370 •

De Zweedse ontwikkelaar Starbreeze Studios gaat in zee met uitgever 505 Games. Die gaat Payday 2 op de markt brengen, evenals een tweede game, die enkel nog bekendstaat onder de werktitel P13. Beide games zullen in 2013 verschijnen.

Details over de deal tussen de Italiaanse uitgever en de Zweedse studio zijn niet bekendgemaakt. Met de deal zijn de twee partijen overeengekomen dat 505 Games twee games van Starbreeze op de markt gaat brengen. Daarvan was Payday 2 al aangekondigd. Net als voorganger Payday: The Heist verschijnt de shooter Op het PlayStation Network, Xbox Live Arcade en Steam. De tweede game heeft voorlopig alleen de werktitel P13. Wat voor game dat gaat worden is niet bekend en op welke platforms het zal verschijnen evenmin. Beide games moeten in 2013 op de markt komen.

Starbreeze is vooral bekend van beide delen van The Chronicles of Riddick, de eerste The Darkness en het eerder dit jaar verschenen Syndicate. De studio nam eerder dit jaar het eveneens Zweedse Overkill Software over, dat in 2011 Payday: The Heist afleverde. De Italiaanse uitgever bracht eerder games als IL2-Sturmovik, ArmA: Armed Assault en opvolger ArmA II uit.

Reacties (5)

Nou hoop ik dat ze Payday 2, wat langer leuk houden om te spelen.
De eerste waren volgens mij veel spelers snel op uit gekeken.
Dat vond ik toch best mee vallen, ik heb de DLC nog niet gespeeld (staat nog op de planning) maar ik heb toch meer dan 60 uur in Payday gestoken.

Coop proberen overkill te halen, dat waren toch de Challenges. En dan de Big Diamond achievement proberen te halen.

De opzet met random events was toch erg goed opgezet om een spel met eigenlijk maar een paar verschillende levels lang interessant te houden.

Maar voor Payday 2 zouden ze wat mij betreft het nog wat tactischer mogen maken. Hostages mee nemen bijvoorbeeld. In First World Bank zou dat zeer logisch zijn vind ik. Ze allemaal in een hokje zetten.
En laten we niet vergeten dat de founders van Starbreeze studios ooit Fasttracker hebben gemaakt.
Veel lol mee gehad vroegah :)
Inderdaad, heb me mod, xm en s3m's allemaal nog :D
Hadden zij ook niet Fasttracker 2 onder zich? Enige die nog over was in zelfde formaat was Skaletracker, maar daar is de ontwikkeling ook van gestopt :(
(en de overige varianten waren het toch net niet).

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.