Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 90, views: 30.396 •

Facebook belooft dat er een Android-app met native code komt voor het sociale netwerk. De huidige app is gebaseerd op html5 en veel gebruikers klagen over de traagheid van de applicatie. Wanneer de update uitkomt, is onduidelijk.

De native versie van de app komt 'binnenkort', zo beloofde Facebook-ceo Mark Zuckerberg tijdens een interview op het evenement TechCrunch Disrupt. Wanneer dat zal zijn, is onduidelijk. Een native versie van de iOS-app kwam onlangs al uit. Gebruikers reageren in de App Store dat de app sneller is geworden, al zijn er ook klachten over de stabiliteit. De nieuwe Android-app wordt gebaseerd op de iOS-versie.

De directeur van Facebook noemt de ontwikkeling van de html5-versie van de app 'verloren jaren'. "De grootste fout die we als bedrijf hebben gemaakt, is het wedden op html5 in plaats van native. Native is de benadering die we gaan hebben voor iOS en Android", zo zei Zuckerberg volgens The Verge. Hoe het zal gaan op andere mobiele besturingssystemen, is vooralsnog onduidelijk.

Het sociale netwerk wordt veel gebruikt via telefoons. Bijna een half miljard gebruikers bezoeken Facebook via een mobiel apparaat, terwijl meer dan honderd miljoen mensen Facebook louter via mobiele apparaten benaderen.

Native iOS-app Facebook

Reacties (90)

Ik heb totaal geen problemen met de facebook app op mijn S2?
Werkt altijd, laad snel, hangt nooit vast.

Alleen als het internet op G snelheid staat is hij langzaam, dat is ook niet meer dan logisch.
Dan ben je een van de weinigen. Bij mezelf en iedereen met een Android-toestel in mijn omgeving is de FB-app een brok ellende. Zelf krijg ik regelmatig 'connection lost' en als je dan tapped om te herladen staat er 0,1 seconde later weer hetzelfde. Force close via een task manager en dan de app opnieuw opstarten is dan de enige oplossing. Ook het laden van notificaties duurt vaak lang en in soms krijg ik niks te zien. Dit overkomt me op zowel wifi als 3G, dus daar ligt het ook niet aan...
Ik ervaar deze problemen ook, vandaar dat ik al een tijdje ben overgestapt op Friendcaster. De officiële Facebook app laadt in het algemeen traag en buttons reageren erg traag of helemaal niet. Ook blijft de applicatie soms eindeloos doorladen zonder dat er content tevoorschijn komt.

Het vervelendste is dat je soms op een knop in de tijdlijn drukt, maar vervolgens uitkomt op een compleet andere pagina van een compleet andere reactie van iemand anders. Alsof buttons met elkaar interacteren.

Ik zou graag een goede Facebook app zien. De alternatieven werken op zich prima, maar het blijven externe applicaties die informatie via de Facebook API krijgen. Ik merk dat het hier af en toe fout gaat en ik vervolgens de melding krijg dat de applicatie geen contact kan maken met de server. Gok dat dit minder snel fout gaat bij een applicatie van Facebook zelf :)
Ik ervaar deze problemen ook, vandaar dat ik al een tijdje ben overgestapt op Friendcaster.
Heb ik ook een tijdje gebruikt, maar Facebook schermt je 'hide' instellingen af van 3rd party clients zodat je weer alle shit ziet die je via Facebook.com gefilterd hebt.

Friendcaster is inderdaad wel zoals Facebook hoort te zijn, maar FB heeft daar netjes een stokje voor gestoken. |:(
Ik ervaar deze problemen ook
Ik ervaar deze problemen niet op de SGS2. App werkt prima.

Het enige wat ik heel heel heel irritant vind, en ik ben benieuwd of iedereen dat heeft of dat mijn telefoon een vreemde cache-instelling heeft:

Als ik op een foto of "show comments" of iets druk om de boel wat beter te bekijken, en ik druk vervolgens op "back", dan begin ik weer helemaal bovenaan de news-feed en kan ik weer helemaal schrollen naar waar ik gebleven was.

Dat is voor mij, als SGS2-gebruiker, de enige echte onacceptabele drawback.
http://x.facebook.com is een mooi alternatief, maar dan zijn de foto's opeens fout.

Beveiligingswaarschuwing: http://x.facebook.com gebruikt het certificaat voor http://m.facebook.com maar die eerste lijkt meer voor touch en die 2e voor .. oudere telefoons ofzo.

[Reactie gewijzigd door Redsandro op 12 september 2012 20:51]

Probeer m.facebook.com de mobiele site lijkt heel erg op de app (ook html5) alleen wordt hij dan geladen door je browser. Werkt echt veel sneller, alleen het nemen van foto's lukt niet via de mobiele site (GPS volgens mij wel).
Los van de verbindingsproblemen hoop ik dat een nieuwe app ook de batterij onvriendelijkheid aanpakt. De officiele app blijft namelijk, ook als je notificaties uit vinkt, constant in het geheugen actief en is een ware batterij drainer.
facebook app loopt op mijn nexus one met android 2.3.3 nooit vast. Ik heb ook geen last van 'geen verbinding' (ja behalve als ik ook geen verbinding heb).
natuurlijk zou er wel tijd kunnen worden gewonnen door dingen te cachen ipv steeds maar weer opnieuw op te halen.

[Reactie gewijzigd door Menesis op 12 september 2012 17:49]

Volgens mij ligt het heel erg aan de telefoon. Ik heb zelf een SGS1 en heb nergens last van. Anderen die ik ken hebben een Wildfire S, Galaxy Y en een Galaxy mini en die klagen allemaal dat op willekeurige momenten 'verbinding verbroken' in beeld komt te staan. Anderen met een SGS2 en een One S hebben weer nergens last van.
Maakt niets uit, ik heb ook een SGS en bij mij is het ook niets dan ellende. Zo erg zelfs dat ik de app er van af heb gehaald. Het was de enige app die mijn toestel met regelmaat kon laten crashen. Kijk ook voor de gein even in de Play store naar wat recensies van de app. Bijna niemand heeft er een goed woord voor over. Daarnaast is de hele interface van de app slecht in elkaar gezet.

Facebook doet er geen verkeerd aan om een nieuwe app te maken die native draait, alleen snap ik één dingetje niet volledig... Als je dan zegt dat je een "Native" app maakt, waarom moet die dan "Gebaseerd op de iOS-versie" zijn...?
Ik heb ook de SGS 1 en niets dan last. Gewoon via de browser gaat sneller dan de app.
Nu ben ik zelf geen programmeur, maar voor zover ik weet zijn de apps op beide platformen gebaseerd op (een soort) Java. Dat het gebaseerd gaat zijn op de iOS-versie zal hoogstwaarschijnlijk iets betekenen als een deels gedeelde codebase en/of groep medewerkers. Waarom zou je het wiel opnieuw moeten uitvinden als je een heleboel werk al verzet hebt?
Ik heb een SGS1 en ik benader facebook ook via de browser ipv de app omdat het gewoon sneller is en überhaupt werkt.
Het is denk ik wat je gewend ook ben. Ik heb FB integratie in mijn OS (WP7), als ik dan de applicaties zie, of die nou van Android, iOS of WP7 zie, dan is het echt om te janken. Ik ben dan ook blij dat ik de app links van me kan laten liggen en gewoon de people hub kan gebruiken, ziet er tevens ook een stuk strakker uit en werkt makkelijker.

Het is in ieder geval positief dat ze dit doen, wel erg aan de late kant maar toch.
Hier nog één zonder problemen. Ook een S2 gebruiker.
Wel altijd een custom rom gehad, maar daar zal het denk ik niet aan liggen.
Ik heb eigenlijk ook nooit problemen met de app (HTC Desire Z + EliteMOD ICS). Soms een force close, maar buiten dat werkt ie prima.
Mijn s2 heet hier ook geen enkel probleem mee. Toch gebruik ik meestal de browser ipv de app :9
Ik heb zelf ook nergens last van! Alleen soms krijg ik berichten niet binnen terwijl ik op de PC weer wel 2 berichten zie bij voorbeeld..

Overigens wist ik niet eens dat de ap in HTML5 was gemaakt! Dat hebben ze goed gedaan naar mijn ding, ik had altijd gedacht dat het een native app was!
Omdat het een HTML5 app is, ligt de performance totaal aan de browser die je op je telefoon hebt. Vanaf android ICS is er dan ook niet zoveel aan de hand.
Ben ik niet volledig met je eens. Dat zou betekenen dat de app niet beter zou presteren dan de mobiele website, maar dit klopt dus niet. De meeste mensen die problemen hebben met de app (waaronder ikzelf) merken duidelijke prestatiewinst wanneer de mobiele website wordt gebruikt. Ik gebruik zelf (nog) geen ICS op mijn Galaxy S, maar ik heb wel een zelfde toestel geprobeerd met ICS, zonder enig verschil in de Facebook app te merken... Hij draaide op beide toestellen even beroerd...
Ik heb Facebook app verwijderd, komt er bij mij ook niet meer op. Veel te sloom, ongeacht internet verbinding. Als ik ff wat wil checken of berichtje wil lezen ga ik wel naar m.facebook.com.
Mijn ervaring is dat als je lang genoeg een trage applicatie gebruikt, je er niet meer aan stoort omdat je niet anders gewend bent. Dat had ik zelfs met Windows Mobile :P
Goed zo, het werd inderdaad tijd!
...of te laat; steeds meer mensen gebruiken friendscaster,
wanneer je graag gebruik maakt van vleeschboek kan ik je die applicatie sterk aanraden;
- betere features
- sneller in gebruik
- beter baas over de inhoud
- goede integratie met api's (applicaties/foto's etc.) vanuit je telefoon
Die ken ik nog niet.. Even proberen!

Verder erger ik me ook kapot aan die k**** app van Facebook.
Zo eeeenorm traag altijd.Regelmatig de melding dat een reactie niet geplaatst kan worden en vervolgens vrolijk wel geplaatst wordt, dat soort dingen...

Ik hoop dat binnenkort ook echt binnenkort is (lees: binnen 2 maand)
Friendcaster heeft ook nog heel wat bugs en je mist een heleboel berichten van je vrienden. Mooie app, heb hem een tijd gebruikt, maar omdat FB steeds wijzigingen aanbrengt en er delen geblokkeerd worden voor 3rd party apps is FC helaas onvolledig in vergelijking met de officiële app.
Klopt, Friendcaster is niet echt bruikbaar. Heb de app gekocht, maar ik gebruik het niet meer precies om de redenen die je noemt.
friendcaster laat reclame zien, no thanx.
Als je je daar aan stoort: koop de app. Of root je telefoon en installeer een ad-blocker.
Ik stoor me aan andere dingen dan traagheid,
- geen foto's kunnen bekijken en er op reageren
- privegroepen moeilijk kunnen zien en reageren
- priveberichten niet kunnen zien of reageren
en zo heb ik er nog wel een groot deel.
Dan surf ik veel liever naar de fb site op men tablet, die reclame is toch moelijk uit te zetten.
die problemen lossen een native app waarschijnlijk op. dat was bij Ios ook het geval. ook al blijven er bepaalde opties missen t.o.v. de website
Ik gebruik friendcaster op men transformer, werkt veel beter (enkel messages lukken niet, maar daar gebruik ik een chat app voor).

http://cdn6.droidmatters....riendcaster-honeycomb.png
alles wat jij noemt kan gewoon via app hoor.
Het probleem is wel dat sommige fabrikanten standaard een facebook app in hun rom verwerken. Deze is niet te verwijderen. Als je dan dus de native facebook-app installeert zit je altijd met 2 installaties en dus 2x ruimte voor één en hetzelfde programma.
Ja met telefoons met weet-ik-veel hoeveel GB aan opslag is dat ook echt een probleem |:(
Weet niet hoe dat bij jou zit. Maar op mijn s2 heb je maar 2GB voor je apps. Raakt snel vol. Ook heeft niet iedereen de meest dure smarthphone. Er zijn ook mensen met de goedkope smarthphone's waar je wel enorm snel met een "vol" toestel zit.
Op mijn S2 nooit in de buurt van de 2GB gekomen, en ik heb ooit behoorlijk wat apps gehad. Ook is er de mogelijkheid om je apps naar de SD te verplaatsen dus ik zie het probleem niet.

Zelf heb ik niet zo heel veel last meer van de brakke Facebook app. Sinds een aantal updates werkt het wel oké, maar het kan natuurlijk beter. Ben benieuwd wat het wordt met de native app.
"maar 2 gig"? Hoeveel apps heb je er wel niet op staan dan? Hoeveel daarvan gebruik je ook daadwerkelijk. Ik heb even in mijn S2 gekeken en gebruik 320mb van de 2 gig..
2GB? is wel wat weinig, sommige spellen die ik er op heb staan (de wat grotere) zijn al snel 400 tot 800 MB groot. Blij dat ik 64GB heb.
die komen dan ook op de sd kaart en niet in het app geheugen te staan.
duidelijk nooit een budget model gehad? galaxy ace is een drama met het aantal apps wat je kan installeren. zeker sinds facebook al snel 15 MB is, en als je maar 80 hebt is dat erg vervelend.
duidelijk nooit een budget model gehad? galaxy ace is een drama met het aantal apps wat je kan installeren. zeker sinds facebook al snel 15 MB is, en als je maar 80 hebt is dat erg vervelend.
Sorry, maar dat klinkt dan ook als voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten?
Als je een budget toestel hebt, zul je niet alleen moeten beknibbelen op schermkwaliteit snelheid, maar ook opslag?

Dat even los van dat ik wel gwn naar fb surf, die combi 'fb-app rechten' + 'fb privacy policy' bevalt me niet zo...
Dus voor een update moet jij een nieuwe app instaleren?, ik ga ervan uit dat de native app als een update eruit rolt?
Toch kies je zelf om van deze fabrikanten een toestel te kopen. Gebruik je portemonnee om je mening te laten horen zou ik zeggen.

Zo'n probleem lijkt het me overigens niet meer. In de laatste Android versies kun je deze voorgeinstalleerde apps weliswaar nog steeds niet verwijderen maar wel netjes "disablen" waardoor ze niet geladen worden en ook niet in de launcher verschijnen.
wel offtopic, maar wat een lol dat screenshotje! http://9gag.com/gag/5338647

ontopic: bij ios was de snelheidswinst ook behoorlijk, dus dit is wel een goede ontwikkeling. ik ben wel benieuwd hoe ze de android app kunnen baseren op de ios app. aangezien android native apps java zijn en ios native apps object-c
Hoewel je in deze context gelijk hebt dat met "native" Android Java bedoelt wordt is dat niet perse het geval. Android heeft naast de Java SDK ook een NDK waar je ook "echte" native apps mee kunt maken.
Grappig, ik heb praktisch exact dezelfde (setup) situatie. Echter weet ze niet hoe snel ze mijn plek inpikt zodra ik opsta en ff wat ga pakken. Grootste excuus: "die laptop is zo traag"

;)
als ik ooit een foto wil openen krijg ik een andere te zien uit die persoon zijn album en zo nog tal van dingen.

ook stoor ik me er aan dat de FB app geen offline cache heeft zodat je x aantal berichten offline opslaat en zo ook als je verbinding x aantal seconden weg is je toch ff wat kunt kijken.
nu krijg je meteen die lelijk melding te zien en alle posts die er al stonden zijn weg :X
Facebook is helaas niet meer het medium wat het zou moeten zijn. Sociaal kan ook betekenen dat je compleet onder vuur kan komen liggen met vaak dramatische gevolgen. ikzelf heb dit ook mogen ondervinden daar iemand anders in mijn naam een fake profiel met foto en al heeft aangemaakt om uit jaloezie mijn man en mijzelf ons geluk kapot te proberen te maken en helaas doet politie hier niets tegen. Facebook is een gevaar voor je veiligheid
Facebook zelf heeft daar geloof ik een speciaal meldpunt voor, die zover ik weet vrij effectief en snel reageren?
je kan dat alleen maar melden als jezelf een profiel aanmaakt en dan nog. heb tot twee maal toe speciaal daarvoor tijdelijk fictief profiel aangemaakt en facebook het pv nummer doorgegeven maar tevergeefs. Het is gewoon een gevaar voor je privacy
Ok, vervelend... dan zou je al een civiele rechtszaak moeten beginnen.

Verder kan natuurlijk iedere gek ook een website voor je opstarten, dus dit probleem is zeker niet inherent aan Facebook. Facebook maakt het enkel makkelijker om een persoon via z'n naam te vinden.
licht het nu aan de html of aan de aplicatie zelf?
want hier op tweakers zitten mensen altijd html zo hoog te prijzen, onder andere de vervanger van flash.
Er zitten blijkbaar veel HTML developers op t.net :)

Nee zonder dollen, de beperkingen van HTML als applicatieplatform zijn op zich al langer bekend. Je kan discussieren tot je groen ziet op een forum als t.net, maar het floppen van ChromeOS, WebOS en HTML5 apps op iOS/Android/WP7/BBOS (die dit allemaal ondersteunen) en de populariteit van native apps in het algemeen zeggen op zich al genoeg. Developers en users verkiezen overduidelijk native apps, en gebruiken pas HTML5 als het niet anders kan.

Flash is in feite een tussenvorm tussen HTML5 en native, en daar is gewoon geen plaats meer voor op de meeste platforms.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 12 september 2012 15:18]

Een pure HTML5 app die tonnen data moet behandelen is op dit moment nog (te) traag. We hebben jammer genoeg dezelfde ervaring gehad met eerst een PhoneGap app te maken die enkel op HTML, jQuery, en dergelijke meer gebaseerd was. Technisch werkt die, alleen is die veel te traag om gebruiksvriendelijk te zijn. We hebben hier vervolgens erg veel energie in gestoken om de code zo veel mogelijk te tweaken, maar dat waren kosten op het sterfhuis. Uiteindelijk hebben we besloten om een native schil te bouwen die voor de content nog HTML gebruikt, maar voor de "moeilijkere" zaken native code aanspreekt.

Of dat aan HTML (of beter: javascript) ligt heb ik hier niet mee gezegd. Het is voor bijvoorbeeld Apple veel interessanter om native apps beter te doen werken dan pure HTML apps. Dat stimuleert immers de ontwikkeling van een iOS-only app en de Android versie op de lange baan te schuiven.

Er is op dit moment geen enkele manier om heel performante apps die veel data moeten behandelen (en meer zijn dan gewoon een veredeld formulier) op een zuivere cross platform manier te schrijven. Als er andere bewijsbare meningen zijn hoor ik het graag, maar we hebben jammer genoeg al zowat alles geprobeerd (phonegap, titanium, air, enz.)

[Reactie gewijzigd door MaartenBE op 12 september 2012 15:47]

Mijn ervaring is juist dat de interface responsive was (iPhone 4 en 4S) en de server de bottleneck was.

De verbinding met de server was altijd erg krakkemikkig: Foto's die niet laden of die je niet kan uploaden, pagina's die niet of heel traag laden, oude content die zo agressief gecached is dat het zelfs niet update na een handmatige refresh... En dit meestal met een stabiele Wifi-verbinding.

Als er iets is geladen werd dat vlot in beeld gebracht. Ook het switchen tussen pagina's die al geladen zijn ging snel en vloeiend.

Dan kan je wel HTML5/JS de schuld geven, maar volgens mij hadden ze server–client communicatie verkeerd in elkaar gezet en zat je als gebruiker voornamelijk op de server te wachten.
een PhoneGap app te maken die enkel op HTML, jQuery, en dergelijke meer gebaseerd was.
Dat was ook mijn ervaring bij mijn eerste phonegap applicatie een jaar terug. De culprit in mijn geval was jQuery (mobile). Ik vrees dat jQuery veel te log is voor dergelijke applicaties, maar door haar populariteit bij velen eerste keus is.

Overschakelen naar pakweg ZeptoJS (http://zeptojs.com/) maakte voor mij een wereld van verschil. Nu dat hangt ook af van situatie tot situatie. Maar in mijn geval was het snelheidsverschil toen groot.

Nu zou ik opteren voor jQMobi trouwens (http://www.jqmobi.com/) zie http://www.codefessions.c...ry-compatible-mobile.html
Uiteindelijk hebben we besloten om een native schil te bouwen die voor de content nog HTML gebruikt, maar voor de "moeilijkere" zaken native code aanspreekt.
In hoeverre is dit anders dan pakweg phonegap ? Nu verbeter mij als ik verkeerd ben, maar phonegap is enorm vergelijkbaar met QTWebKitBridge (http://doc.qt.nokia.com/4.7-snapshot/qtwebkit-bridge.html) Je gebruikt wel javascript maar veel van de zaken die je aanroept is gewoon native code.

Het probleem is volgens mij niet HTML5 op zich, maar de snelheid van Smartphones om het te kunnen bolwerken. Ik heb hier op de desktop QTWebKitBridge zaken lopen die echt niet onderdoen voor native counterparts.

Android is ook een beetje problematisch omdat de webkit engine in 2.3 (waar het gros van de toestellen op draait) enorm verouderd is en niet alle optimalisaties aan boord heeft.

Los daarvan vraag ik mij echt af of het in dit geval ligt aan HTML5 en niet aan de ontwikkelaars van FB. We spreken hier nu niet bepaald over een app met veel data of een (3D) game. Ik vind zelf de native iOS versie nu niet bepaald zo een fantastische of snelle app.

Op mijn iPad (3e gen) is het zelf een van de slechtste en sloomste apps imho.

[Reactie gewijzigd door simplicidad op 12 september 2012 18:09]

Nu zou ik opteren voor jQMobi trouwens

Bedankt voor de tip :).

In hoeverre is dit anders dan pakweg phonegap ?

Bij PhoneGap speelt alles zich zowiezo in een WebView af, en je bent ook beperkt tot ééntje (je hebt wel een geneste WebView). In de wrapper die wij gebouwd hebben kunnen we ook andere native elementen gebruiken, wat vooral voor de standaard UI controls een enorme snelheidswinst oplevert. Een listview-achtig iets bvb werkt via een native control merkelijk vlotter dan de HTML/JS variant, hoe getweaked of zuiver je code ook is. Het feit dat je niet beperkt bent tot één WebView maakt ook dat je bvb swipen tussen pagina's native kan implementeren. Vooral op Android was full-page swiping via Javascript (inclusief grote afbeeldingen, animaties, enz.) een echte nachtmerrie. Het werkte allemaal wel, maar de meeste Android tablets trekken het gewoon niet om alles tegelijk met je vinger mee naar links of rechts op te schuiven. Ik spreek nu wel over Android 2.* en 3, maar dat zijn dan jammer genoeg ook de OS'en waar de meeste tablets op draaien. Buiten dat zijn er nog een heel aantal voorbeelden, zoals caching van data, op een performante manier content naar je toestel downloaden, enz.

Hier komt eigenlijk ook bij dat een PhoneGap oplossing geen zuivere HTML5 is, ook al had ik het natuurlijk zelf aangehaald. Een pure HTML5 oplossing is een échte webapp zonder enige native code, die je vanuit je mobiele browser opstart en op je home scherm zet. Ik heb er een aantal leuke gezien (http://www.touchsolitaire.mobi/), maar echt niet veel ..

In sommige gevallen kan de snelheidswinst trouwens ook maar één of twee seconden zijn, maar dat vind ik al de moeite waard. Je moet altijd voor het allerbeste streven, niet voor the second best. Of zoals Apple in z'n regels zegt: "if your design is less than very good it might be rejected", zoals we zelf al hebben kunnen ondervinden ;).

Het probleem is volgens mij niet HTML5 op zich, maar de snelheid van Smartphones om het te kunnen bolwerken. Ik heb hier op de desktop QTWebKitBridge zaken lopen die echt niet onderdoen voor native counterparts.

Volledig mee eens, al heeft dat volgens mij veel meer politieke redenen dan technische. Apple heeft er op dit moment weinig baat bij om z'n iToestellen op dat vlak heel performant te maken, zie ook m'n vorige post.

Ik ben er van overtuigd dat HTML5/JS the way to go ZAL zijn om apps te bouwen, maar nu nog niet - of toch niet voor de wat complexere tools.

[Reactie gewijzigd door MaartenBE op 12 september 2012 19:32]

Volgens mij ligt het vooral aan de applicatie zelf. Tuurlijk is html langzamer dan native, maar zo sloom als de Facebook app is kan niet meer aan html liggen. De gewone Facebook website bijvoorbeeld is al sneller dan de app.
Was toch wel hoog tijd.
Heb me mateloos geërgerd aan de Facebook app zodat ik uiteindelijk op de mobiele website ben overgeschakeld en de app links heb laten liggen.
Het is inderdaad een beetje jammer dat er altijd een gigantische lading aan data wordt binnengehaald.

Als zowel de weergave native is, als ook de data die moet worden opgehaald veel kleiner is, zal dat erg veel snelheid schelen. Dat laatste zul je vooral merken op bijv. een 2G-verbinding; ipv dat alles als html wordt binnengehaald hoeft dan nagenoeg alleen nog de tekst van een bericht + het aantal losse likes etc. te worden opgehaald.

Ook is dit wellicht de eerste stap naar het effectief tonen van meer ads binnen de Facebook-app, maar dat zal nog moeten blijken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneAsus

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013