Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 55 reacties, 20.940 views •

De Engelse uitgever Codemasters heeft bevestigd dat de Grand Prix-modus geen deel meer uitmaakt van F1 2012. Als gevolg daarvan kunnen gamers geen F1-seizoen meer rijden met hun favoriete echte Formule 1-coureur.

In de Grand Prix-modus konden gamers in voorgaande F1-games van Codemasters zelf een serie races achter elkaar zetten en op die manier een F1-seizoen rijden met hun favoriete F1-coureur. Die optie zit niet meer in F1 2012, zo bevestigde de uitgever tegenover VideoGamer. Codemasters heeft het racen in een kampioenschap volledig geïntegreerd in de carrièremodus van het spel. Dat houdt in dat gamers alleen nog met een zelfgemaakte coureur een of meer seizoenen kunnen racen.

De enige manier om nog met de normale F1-coureurs te kunnen racen is door losse races te rijden via Quick Race of door online te spelen, en ook daar gaat het dan om losse races. Codemasters hechtte meer waarde aan de mogelijkheid een race snel te starten via Quick Race dan aan het opzetten van een natuurgetrouwe carrière via de Grand Prix-modus.

Codemasters heeft ook elementen toegevoegd aan F1 2012 die niet eerder aanwezig waren in zijn Formule 1-games. Zo is er een nieuwe, op uitdagingen gebaseerde Champions Mode en kunnen jonge coureurs aan het begin van hun carrière deelnemen aan de Young Driver Test. F1 2012 verschijnt op 21 september 2012. De demo is al te downloaden op Xbox Live. De andere platforms worden later deze week voorzien van een demo.

Reacties (55)

Reactiefilter:-155048+127+21+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Heb ik het nu gemist, of staat er nergens waarom Codemaster dit juist verwijderd heeft ?
Link naar de source verteld:
It's not known why the mode has been removed from F1 2012.
Is dit dan niet de reden:

Codemasters hechtte meer waarde aan de mogelijkheid een race snel te starten via Quick Race dan aan het opzetten van een natuurgetrouwe carrière via de Grand Prix-modus.
Volgens mij is het PR-speak voor "we wouden niet zoveel licenties meer betalen"
Ik heb het even uitgezocht; alle licenties voor de tracks, rijders, etc. zijn in bezit van Codemasters. Dus dat is het probleem niet. Het lijkt een bewuste keuze geweest te zijn van Codemasters.
Features all the stars, cars and circuits from the 2012 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP™.
Bron.

Voor meer inzicht raad ik dit topic aan op het officiële Codemasters forum
Wat onzin is, want de coureurs zitten nog gewoon in het spel.
Hoe vreemd het ook mag klinken, wouden is een correcte vervoeging van willen.
Zie de volgende link voor meer uitleg: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/919/
Is dat niet een bos met oude bomen?

Dus niet meer zelf races achter elkaar kunnen plaatsen.... Boeien
Ik heb de games zelf nooit gespeeld, maar wat ik uit de tekst haal is dat het nog steeds in ligt aangepaste vorm is te spelen:

Codemasters heeft het racen in een kampioenschap volledig geïntegreerd in de carrièremodus van het spel. Dat houdt in dat gamers alleen nog met een zelfgemaakte coureur een of meer seizoenen kunnen racen.

Binnenkort toch eens de demo checken, al weer te lang geleden dat ik een F1 game heb gespeeld.
Goed opletten:
"alleen nog met een zelfgemaakte coureur "

"Als gevolg daarvan kunnen gamers geen F1-seizoen meer rijden met hun favoriete echte Formule 1-coureur."


Overigens wel beetje jammer als online races allemaal losse races zijn. Gevolg is dan namelijk dat je de grid (je start plek) niet kunt sorteren op basis van het aantal behaalde punten. Zal dan random grid worden (of hooguit last race).

Daarnaast vraag ik me af wat voor invloed dit heeft op de co-op modus (die was nu juist zo leuk in f1 2011).

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 11 september 2012 12:19]

Naar de reden kunnen we alleen speculeren. Dit is als FIFA carrièremodus spelen zonder dat je met je favoriete team kan spelen. Ergo; vrij waardeloos dus.

Als ik dan toch een gokje mag doen; zou het niet te maken kunnen hebben met licenties?

EDIT: Nee dus. Alle benodigde licenties voor Grand Prix-modus zijn in bezit van Codemasters.

[Reactie gewijzigd door JanvdVeer op 11 september 2012 12:34]

Niet helemaal vergelijkbaar: het is als Fifa carrièremodus spelen zonder dat je met je favoriete speler kunt spelen. Het team zit er wel in, maar er is dus altijd 1 coureur (degene waar je mee rijd) anders.
Omdat ze het zelf waarschijnlijk niet weten, ik heb ze ook weleens gevraagd waarom de officiele timing niet in de game zit. Krijg je als antwoord dat de coureurs dit ook niet zien als ze aan het rijden zijn, gelukkig zien de coureurs wel een lelijke HUD en hun eigen helm. Dat team dat aan die game werkt is een grap, de game ziet eruit als een opgepoetste versie van een F1 game uit 2000.
dan kun je je blij verheugen op een eventuele f1 spinoff van torqu nu die engine opensource wordt, en je er dus zelf iets mee kunt beginnen dat bete is dan deze circus
Vergis je niet in de complexiteit van het maken van vooral een goede physics engine voor een race simulatie. Een mooie 3D engine pakken en daar wat automodellen en een baan in gooien, dat lukt nog wel, maar een goed bandenmodel maken (het voornaamste onderdeel van zo'n physics engine omdat uiteindelijk alle krachten daar op terecht komen) is niet eenvoudig. Er zijn wel een aantal open source race simulaties (bijvoorbeeld http://racer.nl/) maar meer populair is het maken van mods (auto's en circuits) voor bijvoorbeeld rFactor (een commerciële engine die je vrij makkelijk van je eigen content kunt voorzien). Daar zijn al verschillende F1 mods voor, waarvan die van CTDP (zie http://www.ctdp.net/f1-2006.html) een van de beste is. Verwacht qua graphics geen hoogstandjes, de engine waar dit op gebouwd is, is al ruim 5 jaar oud. Qua physics echter is dit nog steeds een van de beste opties.
Dit weten ze zelf heel goed.
De reden dat de officiële graphics er niet in zitten is omdat dit een aparte licentie is die ze ook zullen moeten kopen.
Aangezien Codemasters het dat niet waard vonden zijn ze voor hun eigen graphics gegaan.
Ik heb de links niet bekeken, maar zelf vermoed ik dat ze ook spelers willen sturen naar hun online F1 game.

Ik weet niet of je daar een hele carriere kan spelen met een "echte" coureur, maar wie weet zit het er aan te komen, omdat er meer geld te halen valt in met die game.
Speel F12011 met plezier elke keer, maar ze mogen van mij dat hele interview gedeelte en iedere keer bij het opstarten de vraag of je een VIP pass wil aanvragen ook eruit slopen.
Verwacht je bij F1 2012 dan maar bij de opstartvraag of je de Grand Prix modus wil kopen...
Wat vaag, je wilt toch als je z'n game speelt met je favoriete coureur kunnen rijden? Zelfde als dat je met Fifa of Pes niet met een bestaand team kan spelen.
En deeltje 3 van compleet uitgemolken concept, alle elementen die juist online/offline interessant zijn (niet iedereen wil met zijn eigen gemaakte ventje continue rijden) halen ze weg, nog meer focus op 'carriére'.
ik heb F1 2011 met veel plezier gespeeld, alleen vind ik het heel er jammer dat de game dusdanige bugs bevat ik iedere keer als ik een carierre ben gestart, hij de savegame zo aanpast dat ik halverwege de carierre gewoon niet meer verder kan omdat de savegame corrupt is geraakt. ik mag hopen dat ze dit in f1 2012 gefixt hebben.
Technisch gezien maakt het geen ruk uit of je nou met echte F1 wagen of coureur rijdt. Dat komt omdat bij elke character bepaalde waarden zijn ingesteld.

Dus als je met andere character gaat spelen en waarden nabootst, krijg je gewoon dezelfde game resultaten. Verder speel je in een virtuele wereld, je kan jezelf gewoon naam nemen van coureur.

Spelen met echte coureur is meer "leuk en sensatie" maar voor gameplay zelf maakt het verder niet uit.
Het zal me niets verbazen als ze dit later alsnog middels DLC uitbrengen.

Verder vind ik de keuzes die Codemasters de laatste tijd maakt, niet echt briljant te noemen. Alleen het nieuws om de cockpit mode te schrappen in Grid 2 slaat al nergens op. Het zal me trouwens ook niets verbazen als we dit ook binnenkort te horen krijgen voor F1 2012.
Ik snap het probleem ook niet helemaal. Als je de coureur aanmaakt die je F. Alonso noemt, dan is dat eigenlijk gewoon hetzelfde. Daarnaast is het met quick race en online nog gewoon mogelijk.
Ik gok dat ze hier alleen de sim-racers mee zullen pakken, maar die speelden de game toch al niet.
Wat de exacte reden is kunnen we alleen maar gissen. Ik kan me voorstellen dat ze daar het idee hebben gehad dat ze op deze manier mensen ertoe wilde dwingen om de carreer-mode wat meer te spelen, omdat ze daar enorm in geïnvesteerd hebben. En dat ze dus niet wilde dat spelers die 'carreer-onzin' zouden overslaan en gewoon meteen GP's wilden gaan rijden en zich niet interesseerden voor alle overige zaken.
Codemasters hechtte meer waarde aan de mogelijkheid een race snel te starten via Quick Race dan aan het opzetten van een natuurgetrouwe carrière via de Grand Prix-modus.
Wat een onzin, doe het dan allebei. Quickstart moet ook een quickstart zijn, carierre is 't mooist als je zo veel mogelijk kan instellen, veranderen en rotzooien zodat je zoveel mogelijk plezier hebt in het spel. Vond zelf 2010 leuk, maar zag geen rede om 2011 te kopen, 2012 nu al helemaal niet meer. Gemiste kans, 2010 was grafisch naar mijn mening ook erg goed!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



LG G4 Battlefield Hardline Samsung Galaxy S6 Edge Microsoft Windows 10 Samsung Galaxy S6 HTC One (M9) Grand Theft Auto V Apple iPad Air 2

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True