Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 65, views: 31.728 •

HTC zou een nieuwe versie van zijn duurste model One X in de planning hebben staan. De nieuwe versie zou hetzelfde design hebben, maar zijn voorzien van een nieuwe versie van de quadcore-Nvidia Tegra 3-soc met hogere kloksnelheid.

De nieuwe versie van de One X zou als naam One X+ meekrijgen, meldt XDA-Developers-lid Football op Twitter. Football lijkt vroeg toegang te hebben tot info over HTC-toestellen. De One X+ is 0,4mm dikker dan de One X, maar beschikt desondanks over dezelfde 1800mAh-accu. De processor is een Nvidia AP37, een Tegra 3 met hoger geklokte cpu en gpu dan in de huidige One X. Bovendien wordt de One X+ volgens Football uitgebracht met Android 4.1 Jelly Bean en een nieuwe versie van HTC's skin Sense. De AP37 is geklokt op 1,6GHz en haalt 1,7GHz als slechts één core wordt gebruikt. Dezelfde versie van de Tegra 3 doet ook dienst in de tablet Asus Transformer Pad Infinity.

Football openbaarde ook informatie over de nieuwe Windows Phone-smartphone van HTC. Die zou de naam 8X meekrijgen. Het toestel, dat als codenaam Accord heeft, beschikt over een 4,3"-scherm met een resolutie van 1280x720 pixels. De 8X zou draaien op een Qualcomm Snapdragon S4-processor.

HTC presenteert op 19 september nieuwe toestellen, maar of een van beide daartussen zit, is nog onduidelijk. De uitnodiging lijkt te wijzen op een Windows Phone 8-toestel.

Windows Phone 8X HTC

Reacties (65)

Ik meende mij te herinneren dat HTC minder toestellen zou gaan uitbrengen en meer zou gaan focussen op de paar modellen die ze uitbrengen?
Zoveel toestellen in de nieuwe 'One' serie zijn er toch niet recentelijk uitgekomen?
One V, One S, One X en nu ook de One X+. En niet te vergeten de Desire S, Wildfire S(?) en nog wat toestelletjes. Allemaal 'recent' uitgekomen. :)
//Vergeet ik die 8X te noemen uit het artikel. :)

[Reactie gewijzigd door Zorian op 7 september 2012 16:34]

Nee, enkel de One reeks is recent. De rest is al (lang) oude collectie.
Oh, mijn excuses dan. Ik dacht dat er nog een nieuwe Desire o.i.d. was uitgekomen niet te lang geleden.

//Dus toch: De Desire C.

[Reactie gewijzigd door Zorian op 7 september 2012 16:38]

De C en X heb ik gemist dus mijn schuld :)
Raar dat die Desires niet onder de 'normale' lijn komen. In die zin begrijp ik wel dat Xereon twijfels heeft bij hun focus. Ik zou het eerder houden op hi/mid/lo-range en een ladyphone per OS. Ik kan er allemaal niet meer aan uit soms.

Samsung is imo wat de pedalen kwijt, ze brengen regelmatiger een nieuw toestel uit dan ik van ondergoed verwissel (en nee, er is niks mis met men hygiëne ;)). Of zijn alle lijnen soms winstgevend? Of gaat het tegenwoordig enkel om marktcijfers en perceptie? Of elke niche pakken?

Motorola brengt netjes 3 stuks per line-up en dat lijkt me toch overzichtelijker dan te gaan One X, One X+, One X S, One X S+ etc. etc. want als ik een One X had, dan voelde ik me toch bekocht.
Ik krijg steevast ook het idee dat het puur om marktcijfers gaat.
Net zoals een paar jaar geleden in Belgie plots de Renault Megane op 1 of 2 in de top 10 stond in de verkoopstlijsten terwijl ik een standaard megane niet zoveel zag rijden.
Als je dan oplet dat bijna elk model bijna megane noemt (grand tour, tour, etc etc) dan kom je uiteraard wel met '1' model in de top 10 bovenaan.

Nu net hetzelfde zoals je vermeld met die Samsung Galaxy, moet je eens op de site gaan kijken welke Galaxy je wilt. Ik ben net gaan kijken, ik dacht dat ik in een overview kwam van welke toestelen ze ooit hadden gemaakt.
De Desire en Wildfire S zijn niet echt recent te noemen, de Desire C en X (nog niet uit), daarintegen wel.

En dan nog, 6 relevante toestellen in je lineup tegenover de stortvloed van galaxys die samsung er uit pompt..
De Desire C en X zijn ondertussen alweer een kleine 2 maanden oud en liggen gewoon in de winkel. (De C dan, de X in NL nog niet)

De Desire C is eigenlijk een soort One-V maar dan met nog matigere specs. Een soort opvolger van de Wildfire S. Ik vind het niet zo gek dat ze dit toestel amper hebben aangekondigd, want de prestaties zijn ronduit slecht. Overigens onbegrijpelijk dat ze op dit toestel ICS (4.0.4) hebben draaien en dat niet voor de HTC Desire S willen uitbrengen, want dat is toch duidelijk een beter stukje hardware (hoewel ook die CPU uit 2010 komt)

De Desire X is een reboot van de Desire S, met dezelfde snapdragon, maar een Adreno 203 wat een die-shrink is (van de 205 in de S). Officieel is de Desire X niet uit, maar het toestel word door een aantal shops (volgens mij geen Nederlandse) al een week uitgeleverd. Het toestel wordt op de IFA "zo ongeveer" aangekondigd.

[Reactie gewijzigd door djunicron op 7 september 2012 17:06]

De Desire S krijgt wel de update naar 4.0.

http://htcdev.com/devcenter/downloads

Zoek maar op Desire S.
De désiré en one v zijn er100% anders hoe kom je aan die info?
Dit toestel krijgt naam one xl en niet one x+
Dat ziet er goed uit. Wellicht een vervanging van mijn Lumia 800. Alleen nog een goede navigatie oplossing voor HTC. Hij lijkt me vooral dunner dan de Lumia 920 als ik het zo bekijk via de foto.
Zo ver ik gelezen heb, heeft iedere Windows Phone 8 standaard off line navigatie op basis van de huidige Nokia Drive. Dus ook de HTC Windows phone 8 modellen.
Nu je dat zegt heb ik even gegoogled en ik kom inderdaad artikelen hierover tegen. Dat zou erg mooi zijn. Want ik vind het design van de Lumia 920 niet super mooi en de 820 heeft een te lage resolutie imo.
Persoonlijk vind ik de Samsung AVIV S ook erg mooi (sowieso: die hele serie is prachtig: ), en Samsung is tot nu toe altijd erg degelijk geweest.
Hier moet ik mee akkoord gaan. Velen kopen geen Samsung desondanks dat de software echt goed werkt gewoon omdat het van plastiek is. Maar als je eens een Samsung van Metaal hebt gehad wil je echt niets anders meer. Denk maar aan de eerste Wave, die voelt echt zo degelijk aan.
Mijn omnia 7 heb ik aan een vriendin gegeven, die er vervolgens mee in auto ongeluk kwam. Zij is in orde, auto total loss, was mijn golf 4 , de omnia is door de voor ruit gelanceerd, en wat denk je? Het enige was dat het batterij dekseltje er af lag een de accu er uit. Terwijl mijn vriendinnen vanaf het wrak van mijn ouwe autootje werden afgevoerd per ambulance kon ik, toen ik zelf aan kwam, die telefoon assembleren en hij werkt als vanouds. Niet slecht als je na gaat dat er een telefoon vormig gat in de ruit zat .
Nou nou, eigenlijk is het gewoon een kleine update met een ander OS. Dus dat valt best mee toch?
Ik begin mij de laatste tijd een beetje af te vragen wat het nut is van dual/quad-cores in smartphones.

Voor filmopnames neem je een serieuze videocamera, raytracing ga je d'r ook niet op doen en wat je allemaal wel niet meer kan verzinnen.

Kan iemand mij dat eens nader verklaren?
Android is vrij zwaar voor een mobiel OS dus vereist krachtige hardware, iOS is bijvoorbeeld minder zwaar en voor Windows Phone geld hetzelfde. Ik denk wel dat je bij de quad-core processoren niet veel meer kan gaan doen.

Misschien dat de tablet processoren nog een beetje kunnen worden verbeterd maar de smartphones moeten zich nu gaan onderscheiden met software, schermen en meer van dat soort dingen. De snelheid is wel al goed.
Android is vrij zwaar voor een mobiel OS dus vereist krachtige hardware,
Dat valt best mee als je bedenkt dat Custom Roms prima lopen op veroudere hardware.. zelf ICS draait prima op een single core en 512MB

Dat Android traag kan worden ligt meer aan de fabrikanten die er allemaal zooi overheen gooien en het geheugen vol gooien met hun eigen applicaties
Lekker multitasken, zware webcontent vloeiend afspelen, mobile gaming, mobile office, grote databases raadplegen etc etc.

Toegeven, of dat nou middels single, dual of "nog meer" core gaat zal mij ook een worst wezen. Als het maar soepel, snel en zuinig gebeurt.

Fabrikanten zeggen dat 4-cores zuiniger / handiger zijn dan 2 voor sommige van die taken. Ok, prima dan. Maar een toestel kopen puur omdat die 2 cores meer heeft? Neen, dat gaat te ver. Maar zoals je weet, sommige mensen houden erg van specslijstjes...
Duals is nog wel zinnig maar quads inderdaad niet. Het grootste probleem is dat van de nieuwe generatie dual cores, gebaseerd op de Cortex A15, Krait en Bonnell architecturen, het alleen Qualcomm gelukt is om ze dit jaar productierijp te krijgen voor de telefoonmarkt. Dit heeft een gat gecreerd, wat opgevuld wordt door nVidia en Samsung door met oude Cortex A9 cores dan maar een quad te maken. Dat heeft nog verbazend goed uitgepakt, maar erg efficient is het niet. Je ziet nu ook dat alle fabrikanten weer massaal dual core Snapdragon S4's in hun telefoons duwen nu die eindelijk een beetje goed leverbaar zijn.

(dit alles naast marketing overwegingen, waar quad idd leuker staat dan dual).

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 7 september 2012 17:42]

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, waarom een overgeklokte tegra3?!?!

Met quad core snapdragon S4 was het vrijwel zeker m'n nieuwe geworden (betere prestaties, minder verbruik) maar waarom herhalen ze nu de "Sensation XE" fout nou weer :O. Teleurstellend.
Nou nou, het is ook weer niet alsof de Tegra 3 zo rampzalig slecht is.

Persoonlijk heb ik liever een Exynos quad met T600 mali, maar goed ieder z'n voorkeuren.

Wat ik trouwens wel echt vreemd vind, is dat de X+ 4.3" wordt terwijl de X 4.65" is... (of was het zelfs 4.7"?) Maar goed, dat is eigenlijk wel weer een vooruitgang. Het is dat ik met m'n aangekochte apps toch een beetje aan Android vast zit anders had ik dit toestel met W8 eigenlijk wel willen proberen, ook met Tegra 3.
quad core snapdragon S4
Exynos quad met T600 mali
Leuk op papier, maar die chips zijn nog niet leverbaar, en HTC moet wel wat interessants in de winkels hebben liggen deze kerst. Van een foldertje met "deze droomtelefoon komt er binnenkort aan" gaat de schoorsteen niet roken.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 7 september 2012 17:38]

In reactie op beiden:

De samsung quad is ook leuk/beter, maar dat achtte ik niet realistisch.

ja, tegra3 is wel erg want het is vrij oud (groter procedé, deze ook gok ik) en niet zo efficient (zie reviews). Om dan een 'nieuwe' one x uit te brengen die slechts overgeklokt is, zoals ze deden met de sensation xe, vind ik dat idd erg. Dit is gewoon geen upgrade, behalve marketingtechnisch, en dat stoort me.

de snapdragon quad is al aangekondigd en aangezien niet bekend is wanneer deze one x+ komt lijkt het me helemaal niet onrealistisch dat het wat dat betreft gewoon zou kunnen. Ivm de verdere integratie en kleiner procedé zou je ook verwachten dat hij ook past ipv een tegra3.

maar goed, misschien kloppen de geruchten gewoon niet.
De Snapdragon S4 Pro (quad) is weliswaar aangekondigd maar vrijwel zeker niet voldoende leverbaar om er miljoenen telefoons deze kerst mee te verkopen. Daarom dus dit tussenmodelletje, om toch wat 'nieuws' in de winkels te hebben.
De x+ heeft dezelfde afmeting qua scherm. Is alleen iets dikker. Die 4.3 inch is voor de wp8 telefoon.
De processor is een Nvidia AP37, een Tegra 3 met hoger geklokte cpu en gpu dan in de huidige One X

Dus dit model wordt nog warmer dan de One X ? Er stonden een tijd geleden warmtebeelden van de One X op T.net en dat zag er behoorlijk warm uit. Hebben ze daar rekening mee gehouden met dit model ?
Niet noodzakelijk, van Tegra 3 komen ongetwijfeld steeds nieuw steppings die telkens iets zuiniger zijn. Dan kan je ook met een kleine klokverhoging toch op hetzelfde verbruik uitkomen als de 1e batch.

Dat doen Intel/AMD ook aan de lopende band, elke paar maanden kleine verhogingen van de klok gedurende de levensduur.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 7 september 2012 17:32]

Hoofdzakelijk laat het alleen de huidige eigenaars slecht voelen over hun aankoop van de eerste One X :/ (Ik vind dit behoorlijk lullig, samsung zie je ook niet een + versie van de s3 uitbrengen een viertal maanden na de s3) (Ja ik heb een One X)

Het heeft een beetje betere prestaties, en het is een excuus om meer te gaan marketen, zodat er weer mensen HTC gaan kopen aangezien het niet zo goed met hun gaat.
Nee, Samsung heeft geen sg plus etc... haha...
Die zijn jaren later uitgekomen...
De SII heeft ook geen plus versie...
offtopic: een + versie van de Samsung Galaxy SII is on its way, dus Samsung maakt zich ook schuldig aan onzinlabels.

Ik heb de HTC One X, kan iemand me vertellen waarom ik niet beter mijn telefoon over kan klokken? aangezien de H1X+ geen betere accu heeft en tóch dikker is?
SII is 1,5 jaar oud.
De S3 en S2 hebben naar mijn weten nog geen plus versie's. Van de GS2 is er wel al 1 in de planning maar die zal nu nog niet uitkomen omdat de S2 nog steeds erg populair is.

De plus versie's en de Advance versie's zijn allemaal letterlijke redesigns op zowel hardware als een beetje uiterlijk van de originele Galaxy S smartphone. Het zijn eigenlijk gewoon wat "betere" en modernere (op papier, dual core etc.) versies ervan. Ze kunnen de onderdelen wss heel goedkoop fabriceren en daarom is het slim van hen om dezen nog te verkopen als midrangetoestellen want voor de meeste gebruikers voldoenz e nog heel goed, en dit zeker qua snelheid. heb zelf met 1 gewerkt en hij voelde echt snappy aan.

Apple doet dit ook. Iedere keer er een nieuwe iPhone uitkomt, dan gaat de versie van 2 jaar terug in de verkoop voor 345EUR. Wel halveren ze het geheigen naar 8 GB ipv 16GB. Nu is dit de 3GS nog steeds (welke eigenlijk waardeloos is maar zie het als een poor man's iPhone) en binnen dit en enkele weken zullen dat de iPhone 4 en 4S zijn die toch wel minsten 200 EURO in prijs zullen zakken. Zeker de 4 dan toch.
En Apple doet ook geen 4 en 4S bijvoorbeeld he?

Toegegeven er zit minder tijd tussen, maarja bij Apple rookt de schoorsteen toch wel van andere producten, dus die kunnen een jaartje doen over een refresh.

HTC moet verkopen anders zijn ze weg.
"Bij Apple rookt de schoorsteen toch wel van andere producten"? De iPhone is verreweg het grootste product dat ze hebben, waarop ze meer dan de helft van alle winst maken. Sterker nog: de iPhone maakt in z'n eentje meer winst dan Microsoft en HTC bij elkaar.
Over de One X+ is op 4 augustus reeds een nieuwsbericht geplaatst op NU.nl.

Reden tot speculatie was het plotse opduiken van de resultaten van een 1,7GHz chip in een benchmark:

http://www.nu.nl/gadgets/...gedoken-in-benchmark.html

Edit: typo.

[Reactie gewijzigd door 7050 op 7 september 2012 17:08]

Kan dus betekenen dat de gewone One X iets in prijs gaat zakken wat weer gunstig is voor de DHD2OneX inruilactie :)
Ik vermoed aan dat ze per direct dan stoppen met de 'oude' One X productie, dus dat je daar hooguit van kan profiteren doordat sommige dealers nog even wat oude voorraden weg moeten werken.
Actie wordt ism belcompany opgezet dus die zal ze zowiezo moeten hebben.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Vliegtuig Tablets Luchtvaart Samsung Crash Smartphones Microsoft Apple Games Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013