Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 261 reacties, 55.632 views •

Apple heeft bevestigd dat het volgende week een persevenement houdt. Daar wordt vermoedelijk de nieuwe iPhone aangekondigd. De datum van 12 september werd al langer genoemd in geruchten rondom de telefoon, die vermoedelijk iPhone 5 heet.

Apple maakte in de uitnodiging niet duidelijk dat het zou gaan om een nieuwe iPhone, maar de afbeelding toont alleen een 12 en een 5; de 12 verwijst naar de datum van 12 september, terwijl de 5 zou kunnen verwijzen naar de naam iPhone 5. Het evenement zal volgende week woensdag om zeven uur Nederlandse tijd plaatsvinden.

De volgende iPhone komt daarmee waarschijnlijk iets eerder in het jaar dan de iPhone 4S. Apple presenteerde die toen begin oktober, waarna een release in Nederland eind oktober volgde. Volgens eerdere geruchten komt de nieuwe iPhone, die in geruchten steevast iPhone 5 heet, begin oktober in Nederland uit.

Er lekte afgelopen tijd veel uit over de nieuwe iPhone, al is onduidelijk hoe het design er precies uitziet. Waar eerdere geruchten wezen op een achterkant in twee verschillende kleurtinten, liet een recente video een matte achterkant in een kleur zien. De geruchten zijn wel eenduidig over het scherm: dat heeft een diagonaal van 4" en een resolutie van 1136x640 pixels. Bovendien is het een in-cell touchscreen, waarbij de touch-sensoren in de lcd zitten.

Uitnodiging Apple

Reacties (261)

Reactiefilter:-12610216+1105+22+30
1 2 3 ... 7
toch verrassend 5!
Mee eens. Ik had ook verwacht dat ze de 'New iPad' route zouden nemen. Maar misschien hebben ze daar ook wel spijt van, aangezien het meer onduidelijkheid dan duidelijkheid schept zo lang er meerdere modellen (generaties) naast elkaar staan.
Nog vreemder aangezien de volgende iPhone niet de 5de is, maar de 6de:

- iPhone (1)
- iPhone 3G (2)
- iPhone 3Gs (3)
- iPhone 4 (4)
- iPhone 4s (5)
- iPhone 5 (6)
Wie zegt dat 5 voor het aantal moet staan?
Zou me er niet eens druk om maken
Ik denk dat ze 5 nieuwe soorten iPhones presenteren.

Serieus.

Dat is toch hartstikke logisch? Net als HTC vorig jaar marktaandeel verloor door een enorme sloot toestellen uit te gaan brengen, gaat Apple dit ook doen.
'Uitgelekte verpakking'
Hier staat dus gewoon The New iPhone op. Wel vreemd is dat het YouTube logo er nog opstaat dus of dit echt is weet ik ook niet.

De vijf kan overigens voor veel meer dingen staan:
  • De naam van de iPhone, iPhone 5
  • Het vieren van 5 jaar iPhone, 2007-2012
  • Een gerucht dat de iPhone uitkomt op 5 oktober, of misschien is dat wel de datum dat de iPad Mini wordt aangekondigd
  • Het zou zelfs kunnen, aangezien laatste geruchten, dat de ronding in de 5 voor de nieuwe oordopjes staat
Om even op Loller1 te reageren: het zou gewoon de iPhone 5 kunnen zijn terwijl het de 6de is. Er zijn voor de Samsung Galaxy III namelijk ook wel meer dan 3 Galaxys geweest, dus niet echt een goede reden.

Ik denk dat we maar rustig moeten wachten tot 12 september, ben alleen wel bang dat er al veel is uitgelekt.

[Reactie gewijzigd door JoeriBlaau op 4 september 2012 21:50]

Mwah, vind het een erg zwak verweer. Die 5 slaat gewoon op opvolger 4, maar dan had hij inderdaad 6 moeten heten. Maar het zou raar zijn om de 5 over te slaan imho.

Ik vind the new iPhone ook logischer trouwens.

Enne hoeveel Galaxy S telefoons zijn er dan geweest?

Volgens mij alleen de S, de S2 en nu S3....
Laten we alsjeblieft niet over Samsung beginnen als we het over naamgeving van toestellen hebben. Er is werkelijk geen touw aan vast te knopen hoeveel verschillende "sub" versies van een Galaxy topmodel zijn uitgebracht.

Schaamteloze copy/pasta van wikipedia:
  • Samsung i7500 Galaxy (Samsung Galaxy)
  • Samsung i5800 (Galaxy 3)
  • Samsung Galaxy Ace S5830
  • Samsung Galaxy Y
  • Samsung Galaxy Gio
  • Samsung S5570 Galaxy Mini
  • Samsung Galaxy Nexus i9520
  • Samsung i9000 Galaxy (Samsung Galaxy S)
  • Samsung Galaxy S Georgio Armani
  • Samsung Galaxy S Plus i9001
  • Samsung i9100 Galaxy (Samsung Galaxy S2)
  • Samsung Galaxy S3
  • Samsung Galaxy TXT B5510
  • Samsung Galaxy Y S5360
Het zijn in totaal 5 iPhones uitgebracht met binnenkort de zesde, als deze nu iPhone 5 of new iPhone gaat heten zal niet zoveel invloed hebben als bovenstaand lijstje dunkt me.
Je hebt helemaal gelijk. Snap ook niet waarom de meeste mensen die battle aangaan. Apple blijft gewoon nr1 als het om telefoon gaat en android nr2. En dit komt van iemand met een android S2.
Weet niet wat jij denkt, maar Android heeft 40%, iPhone 28%, Blackberry 20% en de rest is verdeeld onder kleinere systemen. Bron
Tja dr rijden ook meer mensen in een Opel dan in een BMW zegt niks. Persoonlijk vind ik het een goede vergelijking. Veel mensen rijden noodgedwongen een Opel terwijl ze liever een BMW zouden rijden. Met telfoons is het precies zo!

Haha mod maar weg walchelijk die "maatschappelijke" telefoon discussies. Tweakers die per dag minstens twee Apple bericht plaatsen om zo weer reacties te ontlokken, onze kinderen die alleen nog maar leven voor een mobieltje, winkelstraten die getekend worden door al die walchelijke phone shops. Nee echt mensen "Get a life !"
En dat baseer je waarop? Voor mij is het WP dan iOS en dan Android.
Voor de verkoopcijfers is het net omgekeerd.
volgens mij is 40% nog altijd hoger dan 28%. Snap dan ook niet waar je deze onzin vandaan haalt.
MikI... lezen is ook een vak h?
Enne hoeveel Galaxy [b]S[/b] telefoons zijn er dan geweest?
Dat zijn er nog steeds drie, dus dat je leuke verhaal begint over de verschillende Galaxy phones die er zijn snap ik niet. Echter is het voor mij wel vrij duidelijk wat je moet kiezen als je Samsung wilt hebben.

Voorbeelden:

Mensen die de topmodel willen kopen waarbij prijs geen rol is:
Samsung Galaxy S3

Mensen die grote scherm zoeken met goede prestaties, phablet:
Samsung Galaxy Note 1/2 (kies waar je budget naar reikt)

Mensen die 2 sim-kaarten willen gebruiken:
Samsung Galaxy Y

Smartphone voor kinderen (en volwassenen die weinig uitgeven):
Samsung Galaxy Mini II/Samsung Galaxy Gio/Samsung Galaxy Pocket (de Mini 2 is dan hun nieuwste model, ik noem de andere telefoons omdat ze nog verkrijgbaar zijn als prepaid pakket)

Mensen die een beamer in hun telefoon willen hebben (ja een beamer :)):
Samsung Galaxy Beam

Mensen die de originele Android willen hebben (vanilla), als eerste de updates:
Samsung Galaxy Nexus

Mensen die leuke Smartphone toestel willen hebben maar niet de hoofdprijs willen betalen, dus dual core gewenst:
Samsung Galaxy S2/Samsung Galaxy Ace 2

Mensen die graag een hardware toetsenbord willen hebben op hun phone:
Samsung Galaxy TXT

Mensen die stof en waterdichte telefoon willen hebben (dacht dat IP67 certificering of zo had):
Samsung Galaxy Xcover


Zo ik denk dat ik groot deel van de huidige modellen heb opgenoemd. Dat ik dit weet komt niet zo zeer dat ik zo'n super Samsung fan ben hoor maar dat ik smartphones sowieso wel interessant vind en ook veel phone nieuws lees hier en op andere sites. Van HTC kan ik het ook zo opnoemen hoewel die natuurlijk minder keuze hebben vergeleken met Samsung.

Ik vind juist goed dat Samsung met zoveel komt, dan is er echt voor elke persoon wel een geschikte toestel. Zoveel keuze is ook goed voor de prijzen aangezien smartphone wereld atm dikke business is. Dus concurreren op prijs is ook erg belangrijk. Je wilt denk ook niet dat je over straat loopt en 1/5 loopt met exact zelfde telefoon rond. Plus Samsung komt soms met echte goede ideen, zal ik beter zeggen unieke ideen. Vond leuk bedacht van de Note, de Beam met een beamertje in de telefoon.

Maar nee zo lastig is het echt niet hoor, als je beetje interesse hebt in Smartphones is het snel duidelijk voor wie elke toestel is. Samsung is ook enige bedrijf die probeert om elke gat te vullen. Maar meer keuze is nooit verkeerd, dus waarom zo moeilijk doen? Denk dat genoeg mensen ook wouden dat ze met iOS wat meer keuze hadden. Je Smartphone is tegenwoordig onderdeel van je status :+
Als het alleen over de galaxy s gaat is het rijtje nog steeds aanzienlijk:

Galaxy s (i9000)
Galaxy s2 (i9100)
Galaxy s plus (i9001)
Galaxy s3 (i9300)
Galaxy s advance (i9070)


Meer keuze bij samsung is trouwens wel verkeerd: ze brengen zoveel toestellen uit dat ze geen tijd hebben om behoorlijk updates voor al hun toestellen uit te brengen :(
Je mist nog 1 doelgroep. Mensen die geen supergroot toestel willen, maar wel de nieuwste snufjes willen met een toestel onder de 12cm en dus een scherm <4"

Helaas is deze markt niet meer belangrijk. Apple had deze groep in zijn greep (bewust of onbewust), maar zal met waarschijnlijk met het nieuwste toestel over deze magische grens heenstappen. De overige merken stappen niet in deze niche markt. Op 1 merk na. De beste telefoon van 2012 met een scherm onder de 4" is namelijk de Sony SX. Helaas is deze alleen in Japan verkrijgbaar (of via Ebay).

http://www.gsmarena.com/sony_xperia_sx_so_05d-4775.php
Inderdaad laten we het niet over Samsung hebben, het gaat om Iphone 5 en wat maakt het in vredesnaam hoe dat ding gaat heten. Hij verkoopt toch wel weer verschrikkelijk veel. Ookal noemen ze hem Iphone 500.
Dat ding heet dan ook de Samsung Galaxy S III, waar de SII en SI aan vooraf zijn gegaan. Eigenlijk heel logisch dus :)

En natuurlijk is het veel overzichtelijker om 1 telefoon te maken waarmee je al je klanten probeert aan te spreken, maar daarmee zit je met 1 telefoon in het topsegment (600+ euro voor een telefoon is niet voor iedereen weggelegd) en Samsung probeert daarnaast ook mensen tevreden te stellen die max 200 euro (bijvoorbeeld) willen uitgeven aan hun telefoon.

Tsja, dan is je lineup diverser en misschien moeilijker te begrijpen, maar alleen Tweakers willen a.d.h.v. een toestelnaam/-type weten wat voor specs dat ding heeft. Iedere andere consument gaat gewoon naar de winkel om iets te kopen dat bij hun wensen aansluit. Denk je dat het de gemiddelde iPhone-koper iets interesseert dat de iPhone 5 stiekem de 6e is? Of dat er zoveel Galaxy *** toestellen zijn en dat er buiten de S niet zoveel logica in zit? Blackberry geeft hun toestellen een naam (Bold, Torch, Storm, Curve...), dan weet je tenminste zeker dat mensen er niks achter gaan zoeken ;)
De 2e Iphone heette ook niet Iphone 2.

Vind het logischer dat de volgende 5 heet, dan 6.
Door

iPhone
iPhone 3G (2e iPhone)
iPhone 3GS

Heet de iPhone 4 wel iPhone 4... Het kan zijn dat ze na de 4 anders zijn gaan tellen maar anders komen ze voor geen mogelijkheid bij nummer 4.....
Is dr ooit een iPhone 2 geweest dan?

Getallen overslaan hebben ze al gedaan bij apple...
De 2e iPhone was de iPhone 3G
Hoe moeilijk is het te begrijpen dat er na de iPhone 4S de iPhone 5 komt, of denk je dat ze van de 4S naar de iPhone 6 gaan? Wanneer je naar je eigen opsomming kijkt dan zie je toch dat de nummering niks met het aantal uitgebrachte iPhones heeft te maken.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 4 september 2012 19:57]

Hoe verwarrend is het dat na de eerste 3 iPhones;

1. iPhone
2. iPhone 3G
3. iPhone 3GS

Ze de volgende de iPhone 4 noemen omdat het de 4e iPhone is.
Toen kwamen ze met de 5e aan oftwel de 4S...

En dan noemen ze de 6e iPhone de iPhone 5?

Dat vind ik toch enigzins verwarrend.
Dat vind ik niet, ze kunnen moeilijk van de iPhone 3G (wat voor 3G functionaliteit staat) terug gaan naar de iPhone 3. Je moet de nummering zien als generaties en niet als het aantal iPhones dat zijn uitgebracht. De iPhone 4 was een compleet nieuw toestel en de iPhone 4S had hetzelfde design met betere hardware, waardoor Apple van mening is dat het geen volledig nieuwe generatie is.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 4 september 2012 22:19]

Ja en bij Windows zijn we al bij de 1943284e smaak en die noemen ze nu ook 8! Wat stom, kunnen helemaal niet tellen daar bij Microsoft!

Zie het cijfertje gewoon als een naam, een productaanduiding en verbind het niet aan je (eigen verzonnen) logica, want die gaat niet op, dat klopt. Waarom moet er sowieso gehaat worden op de naam van het ding? Als ie het maar doet, niet?

[Reactie gewijzigd door jfversluis op 4 september 2012 20:01]

Ja en dat terwijl we 12 jaar geleden nog windows 2000, wat een achteruitgang, wat dat betreft
Qua internals 5e generatie.

iPhone en iPhone 3G: ARM 11
iPhone 3GS: Cortex A8
iPhone 4: Cortex A8 - new display tech
iPhone 4S: Cortex A9
+1 Voor een correcte gedachte/weergave naar mijn mening! Het is gewoon de vijfde generatie Iphone, vandaar de vijf! Niet om hoeveel modellen al uitgegeven zijn ;)
Dat gaat dan weer niet op voor de iPhone 4. Ook niet dus! 5 is logisch net als dat iPad 3 logischer was geweest. Ik hoop dat ze vasthouden aan x(S), dus nu de iPhone 5 en volgend jaar de iPhone 5S, etc etc. Maarja, blijft Apple, en die willen soms nogal eens afwijken van wat de grote meute denkt/doet/wil.... En geef ze eens ongelijk, kijk hoe groot ze zijn geworden met anders te denken!
Veel vreemder is dat de Iphone 3(G) de tweede is als je het mij vraagt ;)
3G staat voor de 3G antenne die de eerste iPhone nog niet had.

Daar is de verwarring inderdaad ontstaan vanwege de iPods die iedereen wel 4G enz noemden en de eerste iPhone in 2007 die door de launch van de 3G in 2008 ineens een bijnaam kreeg namelijk de iPhone 2G (voor het netwerk... gprs&edge)
Dan gaan we nu voor de (4)XL, eXtra groot en LTE
Seriously... Ik heb de iPhone nooit zo gevolgd en dat de eerste niet eens 3G had en toch zoveel navolging kreeg verbaast me echt. Wow...

In 2007 was 3G toch al jaren op de markt (bijvoorbeeld Nokia's uit 2004 hadden het al).

Beetje OT met betrekking tot nummer 5, maar toch.

Over dit nieuwe toestel dan. Ik denk dat Apple vast een mooi toestel presenteert, maar ik zie de ontwikkelingen bij Android en Windows Phone toch echt sneller gaan. Ik vraag me af hoe lang Apple dat kan blijven volhouden. In de leaks voor dit toestel hoor ik namelijk niets nieuws. Enige dat wordt genoemd is in-cell touch screen, maar dat zit ook al in andere toestellen.
Wat voor nieuws bieden de andere fabrikanten dan? Juist ook niks, we moeten het maar accepteren dat de markt aan het evolueren is en niet langer aan het revolutioneren. Op hardware gebied ontwikkeld Apple eigenlijk niks zelf, ze zijn simpelweg afhankelijk van andere fabrikanten zoals zelfs Samsung, wanneer hebben we nou echt voor het laatst een telefoon gezien dat echt iets nieuws bracht? Ik zal het niet meer weten, een nieuw toestel is meestal niks meer dan een iets groter scherm, meer RAM, snellere processor, 4G-ondersteuning, betere camera en je hebt je toestel klaar.
Bij WP8 speelt de integratie van desktop, tablet en mobiel een belangrijke rol. Ook zie je daar een verdere ontwikkeling van de user interface die gebruiksgemak nog verder verhoogt.

Bij Android fabrikanten zie ik ook de ontwikkelingen op hardwaregebied sneller gaan: er komen sneller nieuwe processors, integratie van NFC komt er eerder, schermresoluties liggen hoger (zelfs de nieuwe resolutie volgens de geruchten haalt het niet bij de top van Android modellen op dit moment; deze nieuwe iPhone begint dus al op een achterstand).

Begrijp me niet verkeerd; ik ben Apple niet aan het bashen, maar het is een natuurlijke ontwikkeling dat in een markt waar de concurrentiedruk hoog is (in dit geval Android markt vs. de gesloten iOS markt) de innovatie sneller verloopt. Voorsprong heeft het risico in zich om lui te maken; kijk daarvoor maar naar Nokia. Van onbetwiste marktleider tot ernstig in de problemen in de spanne van 3 jaar (2007 -> 2010). Dat zou Apple dus ook kunnen overkomen, hoe onwaarschijnlijk dat nu ook lijkt.

En zoals gezegd: de nieuwe iPhone is vast een heel goed toestel dat heel veel verkocht gaat worden. Maar of het nog steeds de trendsetter is, dat zullen we moeten zien.
Apple is hun visionair kwijt. Dat merk je niet meteen in de ontwikkelingen, maar ik vond de iPad 3 niet echt passen in de Apple-innovatie. Het waren echt "techie"-upgrades die ze hadden uitgevoerd: hogere resolutie display en bijgaand een krachtigere GPU. That's it.

Als de geruchten over de langgerekte iPhone 5 waar zijn, gaan ze krampachtig een grotere displaydiagonaal combineren met dezelfde toestelbreedte. Dat lijkt me niet handig en levert een gedrocht van een toestel op (heel on-Apple). Maar we zullen het wellicht zien volgende week, maar ik verwacht geen schokkende nieuwe zaken sinds Steve niet meer is. Ik denk dat veel mensen onderschatten hoe belangrijk hij was voor het bedrijf. Zijn briljante ingevingen kun je niet overdragen aan een opvolger.
Nou als je het boek hebt gelezen dan zul je zien dat Steve Jobs vooral goed was met het pronken van ideeen van iemand anders, of denk je serieus dat Jobs in zijn eentje aan de iPad etc heeft gewerkt. En de iPad 3 geen innovatie? Hoe kun je dat nou zeggen na het hebben gezien van het Retina-scherm. Verder zijn er degelijk voordelen aan een 4-inch scherm, ooit van 16:9 gehoord?

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 5 september 2012 10:48]

De orginele iPhone was in eerste instantie alleen bedoeld voor AT&T in de VS, en die hadden nog geen 3G, alleen Edge… vandaar..
OK, dank voor de aanvulling. (of kan het zijn dat de eerste iPhone alleen bij AT&T kon worden uitgebracht omdat hij nog geen 3G had :? ?)
nee, dat was het niet, een global launch voor de eerste iPhone was niet de planning, maar is na een half jaar oid toch ook uitgebracht in landen met edge (UK, Duitsland). Edge is zeer bruikbaar voor mail en simpel surfen, een heel stuk beter dan GPRS.
Dit is dan wel appels met peren vergelijken maar: GTA 4 heef GTA 4 terwijl het totaal niet het 4e GTA spel is.

Windows 7 heet Windows 7 terwijl het niet de 7e Windows is. (Volgensmij wel de 7e kernel).
Voordat die discussie begint in de comments:
Windows 3.11
Windows 95
Windows 98
Windows 98SE
Windows NT
Windows 2000
Windows ME
Windows XP
Windows Vista
Windows 7

Ik zal er vast een paar vergeten zijn en ze staan vast niet op volgorde maar in dit lijstje is Windows 7 de 10e Windows (de 9e als je 98SE niet mee telt)

Het punt is gewoon dat het meer gaat om door nummeren, dat zie je dus op meerdere plaatsen (waarvan hierboven 2voorbeelden) en ik denk dat Apple er ook zo over denkt...
Bij Windows wordt het duidelijker als je de versienummers toevoegt:

Consumenten:
Windows 3.11
Windows 95 -> 4.0
Windows 98 -> 4.1
Windows 98SE -> 4.1 (andere build)
Windows ME -> 4.9

Zakelijk:
Windows NT -> 4.0 (ook eerdere versienummers)
Windows 2000 -> 5.0

Combinatie:
Windows XP -> 5.1
Windows Vista -> 6.0
Windows 7 -> 6.1
Windows 8 -> 6.2

Alleen bij 7 en 8 loopt het spaak ;)
En de iPhone 4s was de 5de en niet de vierde :+
Doosje is gelekt, heet volgens deze foto toch The new iPhone http://twitpic.com/ar45sb/full
Kijk daar heb ik wat aan!!! Bedankt die had ik nog niet gezien!!!! :)
Dat is gewoon fake. Hiep hiep hoera voor photoshop.

Zelfs al zouden ze dat ding niet de iPhone 5 maar de nieuwe iPhone noemen, dan zouden ze ook wel, net als bij de iPad, "iPhone" op de doos zetten. Niet "new iPhone".

[Reactie gewijzigd door 10 feet high op 4 september 2012 21:25]

Lijkt helemaal niet zo'n uitgerekt model te worden als dat model dat hier onlangs nog getoond werd :?
Je ziet wel 5 rijen apps ipv 4 rijen
Beetje raar dat deze foto maar n keer op het internet voorkomt:
http://tinyurl.com/cnz4ehy
Ik zou het idd met een flinke korrel zout nemen, kans is klein dat het echt is, maar wie weet...
De link werkt niet meer?
Waar is het iCloud logo?
Weinig kans dat ze "new" echt als deel van de naam gaan gebruiken lijkt me. Hoe moet je dat dan volgende keer doen? The Newer iPhone? Dat plaatje lijkt me nep of voor de verpakking van een fake telefoon. Het nieuwe model van Apple heet vast gewoon 'iPhone' (net als de laatste iPad officieel gewoon 'iPad' heet), of 'iPhone 5'. Gezien de aankondiging is het laatste het meest waarschijnlijk.
Het plaatje lijkt me duidelijk. De 5 staat voor de 12, ofwel 5 voor 12. Er zijn mooie veranderingen opkomst.
Ja lijkt me erg duidelijk 5-12, de telefoon wordt door sinterklaas rondgebracht.
Top marketing!
Doet me terug denken aan de Windows 95 marketing, die ook keihard was.
slecht van ze dat ze de aansluiting verandert hebben.
eerst heel lang het zelfde aanhouden en er allerlei accessoires voor maken en vervolgens veranderen.

maar ben wel benieuwd naar de iphone 5 of het scherm nu alleen maar opgerekt is of echt groter in hoogte en breedte is geworden

[Reactie gewijzigd door Future_Force op 4 september 2012 19:26]

De nieuwe connector van de iPhone is geen micro usb.
Dat is ook omdat een iPhone een fotocamera is met telefoon functies...
Als het een telefoon zou zijn dan hadden ze de standaard connector moeten hebben

[Reactie gewijzigd door isnake op 4 september 2012 20:08]

Dat is onzin, het moet mogelijk zijn om een micro-usb te gebruiken en dat kan. Apple heeft namelijk ook een leuk omzet stukje gemaakt van hun nieuwe aansluiting naar micro-usb.

Verder zou ik 5 producten logischer vinden als de iPhone 5, het hele event gaat toch niet alleen maar om de iPhone. Dan zou het de uitnodiging zeggen: "We gaan de 12e een nieuwe iPhone releasen! Ow en ook nog een paar andere onbelangrijke producten."

Ik ben wel benieuwt wat de nieuwe iPhone brengt, elk jaar komt Apple met een speerpunt . Vorig jaar was dat Siri maar dit jaar heb ik nog niet echt iets in de geruchten gehoord wat het zou kunnen zijn. Een groter scherm, nieuwe soc, nieuw design, 4g enz. zijn allemaal dingen die de concurrentie ook wel heeft.
Nee, alleen micro-USB kan zeker niet. De dock-connector van Apple heeft niet alleen een data- en oplaadfunctie, er gaat ook video en audio doorheen.
Dat is via micro-usb aansluitingen ook mogelijk tegenwoordig. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_High-Definition_Link
Ze hebben zelf nog nix aangekondigd, dus je moet ze nu nog niets gaan verwijten
Slecht? Het is nou eenmaal zo dat de markt vooruit moet. Met jouw logica zouden ze dezelfde connector voor altijd moeten blijven houden, en dat kan natuurlijk niet.

Overigens is dit wel n van de beste momenten, zo niet het beste moment om de aansluiting te veranderen. De iPhone krijgt een geheel nieuw design en wordt voor het eerst een stuk groter. Dit maakt dat vele accessoires al niet met de iPhone 5 om zullen kunnen gaan en dan is de verandering van de aansluiting dan natuurlijk een minder grote klap.

Ik denk dat de verandering heel snel in de markt opgenomen zal worden (behalve op accessoire gebied dan, omdat sommige accessoires geheel opnieuw opgebouwd moeten worden), ook omdat volgens de geruchten Apple vanaf de aankondiging alle iOS apparaten gaat leveren met de nieuwe aansluiting.
Hoezo is het goed dan? Iedereen met een iPod dock kan opeens zijn nieuw speeltje niet meer aansluiten op zijn speakers.
Sinds wanneer moet je met nieuwe producten altijd rekening houden met je oude producten, duw jij ook je gitaarplug in je ipad? of je floppy in je dvd-drive.. Nee. Soms moet je stappen maken. backwards compatability is leuk als het kan (zoals bij de Nintendo handhelds jaren lang) maar op een gegeven moment houd het op.

De iPhone connector heeft heel goed bereikt wat hij moest bereiken jaren lang.. nu word het misschien tijd voor een nieuwe aansluiting. Ik zou zelf een magnetische aansluiting zoals bij de macbooks ideaal vinden.
Dat doet mij denken aan mensen die bij wijze van spreken graag HD over een SCART-kabel zouden zien.

Ik hou er overigens zelf wel rekening mee dat ik voor de nieuwe iPhone ga, en deze geen lange connector meer heeft. Om die reden heb ik bijv. een ongeopende verpakking van een accessoire nog niet opengemaakt en probeer ik deze te verkopen i.p.v. nu te gaan gebruiken.

Ik heb zelf niet veel accessoires meer, dus een nieuwe connector zou niet echt een probleem zijn voor mij. Ooit moeten dingen gewoon kleiner worden. Zo is het ook onhandig dat een oude SIM-kaart niet "even snel" in mijn iPhone 4 past, maar dit soort dingen hebben gewoon even tijd nodig en brengen voordelen zoals extra ruimte :).

Overigens zou ik Micro-USB niet verkeerd vinden, maar ik denk dat je dat niet hoeft te verwachten bij Apple. Jezelf aansluiten in een Micro-USB groep, en vervolgens een adapter tegen betaling aanbieden vind ik persoonlijk echter ook een lachertje.
Sinds de eerste iPhone is dit steeds hetzelfde geweest. Dit gaat over 5 jaar! En loopt gewoon verder want er zal nog steeds de iPhone 4S verkocht blijven worden. Nu mag je mij 1 fabrikant opnoemen die zo consistent is geweest met zijn aansluiting.
Bij vele is het zelf zo dat ze meerdere soorten aansluitingen gebruikten, die onderling niet compatible waren.

Dit is pas verbeterd sinds de verplichte gebruik van micro usb.
Het is zelfs meer dan 10 jaar.. de eerste iPod had namelijk ook dezelfde aansluiting.
Nokia, de laders dan. Die is maar 1 keer veranderd. Maar zelfs daar had je een (gratis ) verloopstukje voor
Nee, die is twee keer veranderd. Er zijn drie maten van die laadplugjes voor Nokia's.
Tja aan de andere kant.. de dockconnector bestaat al 11 jaar.
Als ik kijk hoe lang de oude Dock connector al mee gaat, dan valt het mee. Ze springen niet van de hak op de tak met de aansluitingen. Er komt een moment dat design of techniek een keer een andere aansluiting vraagt, dat is nou eenmaal zo. Als deze connector weer zo future proof is als de oude dan kan ik er prima mee leven.
Als ze zelfs een paar milimeter ruimte willen besparen door micro sims in telefoons te stoppen, dan lijkt het mij ook wel handig om eindelijk eens af te stappen van die gigantische en oude ipod connector.
Deze aankondiging heeft natuurlijk alles te maken met de aankondiging die Nokia morgen gaat doen voor de Lumia 920...

Wel met je eens: allemaal publiciteit en lekker maken. Soms zijn geruchten overigens wel leuk om te volgen en dat mag natuurlijk ook...

EDIT: waarom off topic? Gaat toch over de aankondiging en de timing ervan? Overigens is het ook zo dat Nokia zijn aankondiging nu doet om alvast wat aandacht te trekken voordat Apple naar buiten komt. Het gaat dus beide kanten op.

Een gedachte die me nog te binnen kwam: het feit dat Apple meent dat ze de aankondiging van Nokia en Microsoft zo moeten stangen betekent dat ze WP8 en Nokia nog wel degelijk als een geduchte concurrent zien...

[Reactie gewijzigd door bilgy_no1 op 5 september 2012 12:14]

Ga nou niet bepaalde reacties uitlokken, raakt de hele comments thread weer zo off-topic van...
Jaja ik kan niet wachten. Ik heb mijn iPhone 4 al verkocht en mijn iPhone 4s aan mijn vrouw gegeven. Helaas nu ff een maandje met een 3gs en maar hopen dat het het waard is. :)
toch aardig slim om dat nu al te verkopen. Is nu nog een stuk meer waard. Ik hoop voor je dat de iPhone 5 een leuk ding wordt :-) Persoonlijk zie ik nog echt geen reden om van een iPhone 4 te upgraden. In mijn ogen een perfect telefoontje.

[Reactie gewijzigd door mokkol op 4 september 2012 19:35]

Een iPhone 3GS gaat nog steeds voor 150-200 euro weg als je het op vraag&aanbod of marktplaats zet. iPhones houden hun waarde erg lang vast en het scheelt niet zo heel veel als je hem nu verkoopt of wat later.
Vast weer sneller.. mooier beeld.. betere camera..groter display (in de lengte) Waarom niet upgraden?
omdat telefoontjes duur zijn en de 4 nog goed en snel genoeg is.
Slim van je om je Iphone 4 nu al te verkopen (zoals Mokkol ook al zei), wat ik toch graag wil weten is: Waarom verkoopt u uw spullen nu al terwijl de iPhone 5 nog niet eens is aangekondigd?
Omdat er veel geruchten waren dat de iPhone 5 op 12 september aangekondigd zou worden. En meestal na zo'n aankondiging worden er veel iPhones verkocht op Marktplaats. En dat heeft dan ook invloed op de prijs. Ik heb mijn iPhone 4 nog voor 350,- kunnen verkopen. Als ik het nu zou proberen of na 12 september dan denk ik niet dat ik er nog zoveel voor kan krijgen.
Wat zal het uitmaken ? Paar tientjes ? Als dat er financieel niet inzit zou ik naar een Android telefoon kijken denk ik ... :-)

[Reactie gewijzigd door victoire22 op 5 september 2012 13:24]

nou ik ga weer lekker met mn slaapzak voor de deur van de winkel liggen. Ligt vast veel beter dan mijn eigen bed. |:(
Sterkte. Ik bestel hem wel online.
En wie zegt dat die 5 niet voor het aantal nieuwe apparaten staat, dat ze 12 september gaan presenteren?
- Nieuwe iPhone
- Nieuwe iPod Touch
- Nieuwe iPod nano
- Nieuwe iPod Shuffle
- iPad mini

Gezien de geruchten allemaal zou dat niet heel gek zijn.
Ach zo gaat het geruchten feest verder.

Begin augustus werdt ik door T-Mobile gebeld met de vraag of ik mn abbo wilde verlengen. Aangegeven nog even te wachten tot de iPhone 5...

De T-Mobile medewerker wist mij te vertellen dat zij week daarvoor Apple op bezoek hebben gehad |:( en dat ze met zekerheid kunnen zeggen dat de nieuwe iPhone "iPhone" gaat heten..

Dus ja het was wel T-Mobile he.. die we op hun eerlijke magenta ogen moeten geloven.. ook de eerste provider van NL die een iPhone mocht verkopen dus ze hebben veel betere band met Apple dan welke andere telecom aanbieder.. Dus ja.. de nieuwe iPhone heet "iPhone" en de 5 staan voor...

Nieuwe iPhone
Nieuwe iPod line up
Nieuwe iPad line up
Nieuwe Apple TV
Nieuwe Update alle MacBook producten..

Dus JA... wie zal het zeggen!!
Nieuwe Update alle MacBook producten..
Sure, terwijl ze net een update gehad hebben.... iMac en Mac Mini updates zijn dan waarschijnlijker.
Ik heb geruime tijd gewerkt bij de klantenservice van een reseller van T-Mobile die erg nauw met T-Mobile samenwerkt en ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat die medewerker uit haar nek zat te lullen.

Dat bedrijf is organisatorisch een ramp op elk niveau van medewerkers. Ook de mensen die hogerop zitten hebben geen flauw benul van wat er in het bedrijf speelt en hoe men er te werk gaat. Daarnaast bestaat de klantenservice van T-Mobile uit een relatief grote hoeveelheid medewerkers die aan de lopende band vervangen worden, wat ook de treurige dienstverlening verklaart. Het is voor Apple geenszins interessant om hen voor te lichten over nieuwe producten - het lijkt mij eerder juist het tegenovergestelde van wat ze willen doen gezien het feit dat deze gevoelige informatie zeer makkelijk zou uitlekken.

Het lijkt mij waarschijnlijker dat iemand bij T-Mobile opdracht heeft gegeven om dit gerucht te vertellen om klanten warm te maken voor hun dure iPhone-abonnementen.
LoL.... Zit je niet zo op te winden joh... ik hoop dat T-Mobile webcare mee aan het lezen is :+ anyway.. natuurlijk weten we dat die persoon aan de andere kant uit zijn nek aan het lullen was..

Sterker nog.. Apple laat nooit officeel weten hoe of wat zijn producten in de nieuwe line up gaan heten of zijn.. Dat willen ze gewoon lekker zelf doen... Sterker nog Apple geeft 0,0 procent korting.. Wat jij wilt 2500 iphones?? nou dat is dan kostprijs x 2500 :+ waarom korting geven als mensen het toch wel kopen..

Voorlichting over de nieuwe iPhone zal pas na de introductie komen niet eerder..
Nieuwe Update alle MacBook producten..
Wat dacht je van een retina 13" MacBook? :)
Ik denk dat je 2 fouten hebt staan: nieuwe apple tv line up (die werd bij de aankondiging van de iPad vernieuwd) en nieuwe MacBook line-up want die werd bij het uitbrengen van de neiuwe Intel chips al gepdated.
Stel dat zou zo zijn dan lijkt het me dat ze naast de nieuwe iPhone en iPod Touch, 3 van de onderstaande producten aankondigen (in volgorde van waarschijnlijkheid):

- Nieuwe iPod nano
- 13" Retina Macbook Pro
- Nieuwe iPod Shuffle
- Nieuwe iMac(s)
- Nieuwe Mac Pro
- Nieuwe Mac Mini
- Nieuwe Apple TV

Daarnaast is het de vraag of iOS 6 ook als 1 van de 5 geteld kan worden, maar aangezien dat geen fysiek product is maar een stuk software kan ik me dat niet voorstellen.
Uhm ik denk eerlijk gezegd dat dat het niet gaat worden. Waarom zou je het aantal producten dat je uit gaat brengen op je visitekaartje zetten? Het is namelijk ook geen kunst, ze hadden net zo goed 10 producten kunnen aankondigen.

Ik denk toch wel echt dat het om de Iphone 5 gaat, de Iphone is Apple's meest verkopende product. We zullen zien of de geruchten allemaal waar zijn, ik ben zeer benieuwd. Apple weet vaak 1 heel iets innovatiefs in hun producten te stoppen, wat als speerpunt gebruikt zal worden. Ik hoop voor Apple dat dat niet LTE gaat worden, helaas nog helemaal niet uitgerold op grote schaal in Nederland.
En wie zegt dat die 5 niet voor het aantal nieuwe apparaten staat, dat ze 12 september gaan presenteren?
Inderdaad. Misschien staan die 12 en die 5 wel voor 5 december, het zou zomaar kunnen. :+
Ik hoop dat de prijs niet hoger dan 600,- wordt omdat iedere gek hem toch wel koopt.
Heb overigens zelf ook een iPhone en vanwege Mac gebruik en daarmee iCloud werkt het toch wel heel fijn. Maar het zorgt er ook voor dat ik niet zomaar naar Android ga.

edit: seriously ik word weg gemod maar gezever over welke versies er allemaal zijn is wel lekker belangrijk -.-

[Reactie gewijzigd door tieske1988 op 4 september 2012 19:40]

Snap ook niet dat je gedownmod wordt, merk dat de laatste tijd op Tweakers veel mod-trollen actief zijn. Hier moet echt wat aan gedaan worden :X.
De prijs zal naar alle waarschijnlijkheid gewoon zelfde blijven als de huidige iPhone 4S reeks. Dit is steeds hun strategie geweest.
Voorlopig hebben ze dus geen prijsdaling nodig.

Wat ik zelf hoop is dat er een versie komt met 128Gb (maar zal zeer waarschijnlijk niet het geval zijn)
Dat is omdat je een positief geluid brengt over Apple en dat straft men hier snel af.

Dit gezegd zijnde ik hoop dat het ouder model iets goedkoper zal worden. Ik beschik nu zelf over een android smartphone, macbook en iPad en vind het superhandig dat mijn notities van mijn iPad ook op mijn mac terechtkomen. Dat mis ik wel dat ik bvb mijn todo niet op mijn smartphone krijg.

Maar 500 vind ik dan veel te duur voor een telefoon.
Nee inderdaad, ik zou ook op basis van de naam van het toestel beslissen of ik hem wil hebben of niet. Dit gaat natuurlijk nergens over. Wat maakt het mij uit wat het apparaat uiteindelijk doet, ik heb veel liever een naampje.
Als Apple al niet eens de tel bij kan houden wat dan wel? Dat bedoel ik ermee. Hoe willen ze opnieuw een revolutionair product op de markt zetten als ze niet eens kunnen tellen.

1. iPhone
2. iPhone 3G
3. iPhone 3GS
4. iPhone 4 vandaar ook de naam h?
5. iPhone 4S
6. iPhone 5??!? Wat een waanzin....

Steve Jobs had deze fout nooit gemaakt. Misschien zitten ze ons te trollen en staat de 5 ergens anders voor. En waar komt dat plaatje vandaan. Ik heb hem nog niet gevonden op Apple.com
Steve Jobs had deze fout nooit gemaakt. Misschien zitten ze ons te trollen en staat de 5 ergens anders voor. En waar komt dat plaatje vandaan. Ik heb hem nog niet gevonden op Apple.com
Steve Jobs heeft deze naam waarschijnlijk zelf gekozen nog. Hij heeft ze toen hij stierf met 2 jaar producten achtergelaten. De volgende iPhone zal pas echt van Steve los zijn. Het is zelfs redelijk algemeen bekend dat hij de dag voor z'n dood nog met Cook gesproken heeft over zaken. (Cook zelf zei tegen de persoon waarmee hij een meeting had - een telco directeur - dat z'n baas aan de lijn was)

Dat plaatje komt uit de press invite.
Dat is toch alleen maar mooi voor een bedrijf als apple?? Dat de founder maar ook de persoon die als CEO toch nog alle producten in zijn handen wil hebben voor dat deze naar de consumenten gaan..

En nog voor zijn dood een ruim aanbod met producten achterlaat?? Ik denk zelfs dat zijn zoon ooit weer op de stoep staat bij Apple. PHij schijnt dezelfde passie te hebben voor vormgeving.. Misschien in mindere mate dan jobs.. Ook is hij erg goed in het houden van presentatie's Volgens het Steve Jobs boek dan :)

Dus het zou me niets verbazen dat deze zoon pas de septer overneemt op het moment dat de huidige ideeen van jobs zijn uitgeput..
Jij wilt dus van een 4S naar een 6 gaan?! Een generatie betekend niet de opvolgnummer. Kijk bijvoorbeeld naar Windows of naar bepaalde automerken ..
Niet van 4S naar 6 maar gewoon naar iPhone. Of desnoods The new iPhone....

Net zoals iMac wat al sinds 1999 iMac heet. Of Macbook Pro, iPod enz.

Dit is dan de iPhone (uit) 2012....
Ja oke, alleen als je de iPhone uitbrengt als 'iPhone' wat doe je dan met de volgende generatie, dan snapt men niet om wat voor iPhone het gaat mits de design dan hetzelfde is als de vorige.
Tuurlijk. Macbooks heten toch ook al jaren gewoon Macbook (+ pro of air) + maat, ongeacht het jaar waarin ze verschenen zijn? Daarom zie je dat jaar ook altijd vermeld staan: "voorjaar 2012", "najaar 2010" etc.
1 2 3 ... 7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBWebsites en communities

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True