Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 362, views: 63.379 •

Nokia heeft op een eigen evenement in New York de Lumia 920 met Windows Phone 8 gepresenteerd. Het toestel heeft onder meer ondersteuning voor draadloos laden en beschikt over een lcd, door Nokia PureMotion HD+ genoemd.

De Lumia 920, waarover in de afgelopen week al de nodige geruchten gingen, heeft een 4,5"-scherm met een resolutie van 1280x768 pixels. Die resolutie wordt vanaf versie 8 van Windows Phone ondersteund; in Windows Phone 7.5 konden fabrikanten alleen schermen met 800x480 pixels gebruiken. Het scherm is een lcd met PureMotion HD+, een technologie van Nokia waarbij de refreshrate hoger zou liggen dan bij andere schermen, waardoor scrollen beter moet gaan. De refreshrate is 60Hz. Nokia claimt een helderheid van 600 nits.

Ook is het scherm voorzien van een verbeterde versie van de ClearBlack-technologie, waarbij polarisatiefilters worden toegevoegd om de afleesbaarheid te verhogen. Daarnaast kan de gebruiker het touchscreen ook met handschoenen bedienen dankzij iets dat Nokia Super Sensitive Touch noemt. Het bedrijf gaf geen details hoe het werkt.

De telefoon heeft ondersteuning voor draadloos laden, waarvoor een strip in de achterkant is verwerkt. Onder meer Fatboy maakt een accessoire voor het toestel. Het toestel heeft een unibody-behuizing van polycarbonaat, net als de Lumia 900 en 800. De camera heeft een maximale resolutie van 8,7 megapixels en heeft de PureView-naam meegekregen. Nokia heeft optische stabilisatie toegevoegd aan de camera en focust op het maken van betere foto's in donkere lichtomstandigheden. Hoe dat precies gebeurt, maakte Nokia niet duidelijk.

De Lumia 920 is voorzien van nfc om gebruik te kunnen maken van de Wallet-functionaliteit in Windows Phone voor betalingen. Het is onduidelijk in hoeverre dat wordt ondersteund in Nederland. De telefoon draait op een Qualcomm Snapdragon S4-processor, een MSM8960. De dualcore-processor met twee Krait-cores is geklokt op 1,5GHz. De accu heeft een 2000mAh-accu, meer dan de 1850mAh-accu uit de Lumia 900. De telefoon is 10,7mm dik, iets dunner dan de Lumia 900. De Lumia 920 weegt 185 gram, waarmee het de zwaarste high-end telefoon op de markt is; de Galaxy S III weegt bijvoorbeeld rond 130 gram, de iPhone komt tot 140 gram.

Het toestel draait op Windows Phone 8, het besturingssysteem dat eind oktober samen met Windows 8 moet verschijnen. Windows Phone 8 heeft onder meer de kernel van de desktopversie van Windows en deelt ook de multimedia-engine met de desktopversie. De overeenkomsten zouden ertoe moeten leiden dat ontwikkelaars zonder veel moeite apps kunnen porten van Windows 8 naar Windows Phone 8 en vice versa.

Naast de Lumia 920 kwam Nokia ook met de iets goedkopere Lumia 820. De Lumia 820 heeft een ClearBlack-amoled-scherm met een resolutie van 800x480 pixels en een diagonaal van 4,3". De PureView-camera ontbreekt op de goedkopere Lumia. Hij is met 160 gram ook iets lichter. Nokia heeft nog geen prijs en releasedatum aangekondigd, maar de release wordt verwacht rond eind oktober.

Nokia Lumia 920

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (22)

Reacties (362)

Reactiefilter:-13620339+1212+214+30
1 2 3 ... 11
Hou toch op, doe je research iets grondiger, dit is een fantastische smartphone, met alles wat een high-end smartphone heden ten dage moet hebben. Een HD scherm, een S4 processor, NFC, draadloos opladen, 2000mAh accu, Windows Phone 8, waarvan nu een prachtige livestream gaande is, echt gaaf om te zien. Ik weet dat hier veel mensen op zitten te wachten, en ik moet zeggen, het valt me tot dusver zeker niet tegen, ik ben enthousiast!

[Reactie gewijzigd door jorrit91 op 5 september 2012 16:44]

ah, give the guy some credit, er ging niks fout, alleen de connectie met de live te volgen 'megatelefoon', alleen zal je deze over het algemeen niet in het dagelijks leven gebruiken toch?
Klopt, en dat lag niet aan de gsm maar aan de laptop die in sleep mode was gevallen (ontsla de minion die dat vergeten afzetten is :P). En dat de radio niet meteen het afspelen overnam met dat tappen kan wel aan de grote hoeveelheid draadloze signalen liggen, na 3 tapjes ging het dan wel perfect. Ze waren wel allemaal erg zenuwachtig, dat was aan hun spreken duidelijk te merken.
Op zich kwam er niet veel nieuws aan bod, zowat alles was al uitgelekt op voorhand. Hij is wel erg zwaar, ik wil hem dus wel eens gebruiken om te zien hoe goed hij in de hand ligt met dat gewicht. Van de camera ben ik wel fan, knappe beelden die ze daar met konden maken (en de bijhorende apps).
Bedienen met standaard handschoenen, zeer snel beeldscherm, ... Ik kijk wel uit naar dit toestel :) (men portefeuille waarschijnlijk wat minder).

Jammer dat het weer een event is zonder releasedate en zonder prijs, dat is toch iets dat zeker aan bod zou moeten komen.

Edit: dat ontslaan niet letterlijk nemen natuurlijk, vandaar de emoticon ;)

[Reactie gewijzigd door MClaeys op 5 september 2012 19:26]

Wat verkopen de fabrikanten (zo ook tijdens deze presentatie) toch altijd maar weer een hoop oeverloos gelul alsof ze naar de maan gaan terwijl het gewoon om een slimme telefoon gaat ..
Wat boeien al die marketing facts en trucjes :S
Foto meer of minder ... BOEIEND.
Fatboy oplaadkussen .. BOEIEND
Virgin bla bla bla bla bla .
Vingertjes kwijt door frostbite in Finland ?! Alsof een telefoon nog werkt onder -30 :S
Commerciële producenten gangbang met de 920 als de vrouw in the middle ?!
Praten we echter over de telefoon kopen dan zeg ik .. HEBBE HEBBE HEBBE

[Reactie gewijzigd door Scherpmes op 5 september 2012 20:27]

nokia heeft keihard beweerd dat deze telefoon de beste camera heeft van alle smartphones. Boute uitspraak maar wel interessant\

Smartshoot lense app moet ik echt op mijn telefoon hebben
Wat een killer app voor foto's

[Reactie gewijzigd door hAl op 5 september 2012 17:09]

Ben het aan het kijken, en ik ben bang dat ze gelijk krijgen. Ronduit bizar wat voor foto's en filmpjes ze maken kunnen!
Beter als de huidige smartphones? Denk dat het nog spannend kan worden tussen deze en de Xperia T.
heeft die ook floating lenses?
Uiteindelijk gaat het niet om de techniek maar het resultaat he.. anders kom je wel biased over. Laten we eerst eens Sample foto's naast elkaar leggen voordat men roept dat deze camera in de Nokia 920 hemels is.
De Pureview 808 kwam eerder toch ook al zowat als allerbeste van alle smarthphones uit de testen? Ik heb geen reden om dan aan te nemen dat die in de 920, mits dezelfde techniek, minder zal zijn dan dat.
Uiteindelijk gaat het niet om de techniek maar het resultaat he..
Het resultaat:

http://www.wpcentral.com/...gainst-lumia-920-pureview
Pureview technologie is ondertussen al een aardige hype aan het worden:

http://pureviewclub.com/

Ik ga in ieder geval al vast sparen.
Hou toch op, doe je research iets grondiger, dit is een fantastische smartphone
niet iedereen is hiervan overtuigd: de koers van nokia stuikte na de bekendmaking met meer dan 16% in elkaar.
Heb je een bron hiervan? Ik ben wel benieuwd naar de analyses van die val.
Als ik de graph goed interpreteer was het grootste deel van de daling al achter de rug toen de announcement kwam, waarna er het komende uur een stuk herstel kwam.

Tenminste, als de timing van de nieuwsberichten in die graph correct is.
dat is misschien wel het bewijs dat dit een killer phone gaat worden. Bij Apple gaat de beurs volgens mij ook altijd onderuit als er een aankondiging is geweest! :-)
Hou toch op, doe je research iets grondiger, dit is een fantastische smartphone, met alles wat een high-end smartphone heden ten dage moet hebben.
185 gram ?!? Dat moet een high-end smartphone helemaal niet hebben.
Waarom te laat? Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij dit toestel een hoger "Moet ik hebben" gehalte heb dan bij de iphone 5. Mooi scherm, goede camera en hopelijk goed OS.

Ik mis alleen in het stukje wanneer die ongeveer zou moeten uitkomen?

[Reactie gewijzigd door SuperSpoof op 5 september 2012 16:44]

Ja en al was de iPhone 5 geweldig (Die nog niet is aangekondigd maar jij hebt hem al gezien zo blijkt) dan zijn er altijd nog mensen die het niet zullen toegeven.

Vroeger was Nokia altijd geweldig en ik (vanaf een HTC One X) zou het graag weer eens uitproberen, zodra er wat meer apps voor Windows 8 komen ben ik er klaar voor.

Mooi ding.
volgens de livestream zijn er inmiddels al meer dan 100.000 apps beschikbaar voor Windows Phone 8, nu is dat altijd nog minder dan Android of iOS, maar zeker niet karig.
Ooh dat is zeker niet karig, dan ga ik binnenkort eens uitzoeken of de apps die ik dagelijks gebruik (een handje vol) erop kunnen.

Bedankt voor je reply.
De hoeveelheid apps zegt niet zo veel.

Het gaat er meer om hoeveel apps er acht zinvol zijn. Ik neem ook aan dat er een echte top 100 of top 1000 van apps is. Heb je de top dan kun je de massa tevredenstellen.
Inderdaad. Heel erg veel apps, zowel in iOS (zie artikel tweederde apps zijn zombie apps) als in Android worden helemaal niet gebruikt.

Onvindbaar, nutteloos of er is te weinig ruchtbaarheid aan gegeven (hetgeen ook niet meevalt wanneer je een kleine speler bent).

Daarnaast zijn heel erg veel apps ontwikkeld als marketing ondersteuning van bedrijven. Niet zelden gericht op kleine of zeer specifieke (klant)groepen, van tijdelijk nut of passend binnen een tijdelijke actie.


Edit: Link toegevoegd

[Reactie gewijzigd door Edddd op 5 september 2012 17:52]

Maar wil je hiermee zeggen dat Windows Phone geen zombie apps heeft? Tuurlijk wel..

De verhouding krijgt niemand hier boven water en daarbij kan niemand aantonen dat het aantal zombie apps bij Windows Phone lager is als bij iOS en Android. Dat is pure speculatie.

En natuurlijk de bekende scheet apps zijn ook gewoon te krijgen voor Windows Phone:
http://www.windowsphone.c...ba-4214-9bbd-12acae829203
Niet pure speculatie, grotendeels ook logische redenatie. Het platform is minder populair, dus wanneer je slechts voor één of twee platforms ontwikkelt (zeker de zombie apps, want goedkoper dan voor meer platforms) dan kies je eerder voor de meest bekende.

Ik geloof namelijk niet dat de 'zombie apps' als dusdanig zijn ontworpen. De meesten zullen er toch wel een doel mee hebben (gehad).

Relatief gezien kunnen er wel evenveel zombie apps zijn, al denk ik dat dat meevalt, op basis van dezelfde argumentatie.
Die zombie apps gaan volgens mij vanzelf verdwijnen uit die WP marketplace. Er zijn nu redelijk wat .net developers die een testappje in de store plaatsen (en dat zijn dan meestal geen geweldige apps), maar die verdwijnen volgens mij wel weer: het kost je 75¤ per jaar om die apps in de store te houden (tenzij ik verkeerd ben ingelicht) . Dus als je enkel onsuccesvolle apps hebt die dus niks opbrengen, dan blijf je die 75¤ niet betalen en verdwijnen die apps wel weer vanzelf. Gezond voor de marketplace, maar natuurlijk minder leuk als je enkel gratis apps hebt ...
minder zombie apps omdat het platform minder aantrekkelijk is. Juist de makers achter populaire apps hebben de slagkracht om deze ook naar kleinere platformen om te zetten.
Ja precies. Zelfs met 100.000 apps heb je voor de meeste functies wel een app. Tja, hij zal niet altijd zo werken als je oude iPhone app, maar daar kun je ook wel overheen komen (als je het wilt).
iPhone? byebyePhone!

Dit zet Nokia echt weer op de kaart, met een aantal mooie innovaties (mechanische beeldstabilisatie in een smartphone) en een OS dat steeds volwassener wordt (met integratie richting desktopsysteem). En het ziet er ook nog eens mooi en vernieuwend uit. Zelfs die rode en de gele...
Waarom bye iphone? Denk dat ze vooral mensen bij android weg zullen halen.
Ik ben gek op de iphone, maar zou denk ik eerder dit toestel nemen dan een android toestel...ziet er super uit allemaal.
Ik zie toch wel heel veel reacties van huidige iPhone gebruikers die onder de indruk zijn van deze Lumia en WP8. Maar ook binnen het Android kamp zie ik meer innovatie en snellere ontwikkeling dan wat de volgende week aan te kondigen iPhone gaat brengen.

Maar goed, de marketingstrijd wordt voor een groot gedeelte in de media en door 'opinieleiders' (lees review sites) bepaald. Het gaat erom of die iets van spanning en kooplust kunnen opwekken bij de consument.
Ik zie eerder mensen van de iPhone groep verhuizen dan van de Android groep. Weet je hoeveel mensen Android kiezen vanwege de openheid en aanpasbaarheid? Windows Phone is net als iOS een gesloten systeem, dus deel van de Android gebruikers zullen niet gelukkig zijn als ze naar Windows Phone gaan.

Daardoor zie ik de stap iOS > Windows Phone minder ingrijpend dan Android > Windows Phone. Je ziet beetje dat de exclusieve status beetje wordt overgenomen door Windows Phone.

Dat jij je iPhone geweldig vind en geen reden ziet om Android of Windows Phone te kopen betekent niet dat de rest ook zo denkt. Zelf vind ik Android en Windows Phone beide stukken innovatiever dan iOS. Apple moet eens leren dat je niet jaren lang om exact dezelfde GUI kan teren, doordat Windows Phone 8 uitkomt zal dat in algemeen meer klanten kosten bij Apple dan bij Android. Zeker zakelijk gezien aangezien eerst iPhones werden uitgedeeld zal ik nu eerder Windows Phone zien. Gezien de meeste bedrijven al een AD omgeving hebben met Exchange zal dit natuurlijk perfect werken. Ik zie ook Windows Phone als de nieuwe Blackberry voor bedrijven.
Zeer veel mensen nemen android ook voor de prijs...

En hoezo is android innovatiever??? Waar komt android steeds mee wat echt een wauw factor heeft???

Sommigen doen steeds alsof apple niks doet en android steeds een revolutie ondergaat??? Onzin.

Dit is gewoon een hele mooie toestel, kun je zien dat je niet net als samsung hoeft te kopieeren om ook met een geweldige toestel te komen. Superveel respect dat nokia tenminste hun eigen weg inslaan en zelf vanalles proberen

[Reactie gewijzigd door Daejji op 5 september 2012 20:26]

Klopt dat er veel meer budget Androids zijn dan budget iPhones. Dat komt vooral omdat er vele Android fabrikanten zijn en maar één iOS fabrikant.

Juist door die concurrentie binnen Android zie je dat de innovatie daar sneller gaat. Het is daar steeds haasje over, bijna elke maand wel weer nieuws over een nieuw topmodel. Apple kan simpelweg de periode tussen twee modellen niet korter maken, want dan gaat iedereen alleen maar de hele tijd zitten wachten. Of ze moeten meerdere modellen gaan uitbrengen o.i.d.

Bij Android zie je nu dus al een hele tijd NFC verschijnen, HD schermen (wat de nieuwe iPhone nog steeds niet haalt), 13MP camera's (nieuwe Sony), quadcores zijn al oud nieuws, etc. Aan de software kant zie je ook een snelle doorontwikkeling van Android (en nee, dat is echt niet allemaal kopiëren van iOS).

De nieuwe iPhone zal zeker veel verkopen. Vergelijk bijvoorbeeld maar eens de aantallen reacties op deze telefoonaankondiging (+/- 225 op dit moment) met de reacties op de aankondiging van de aankondiging van de nieuwe iPhone (meer dan 250). Maar ik denk wel dat Apple zijn strategie moet gaan aanpassen om het marktaandeel in stand te gaan houden. In ieder geval zie ik vooral lauwe reacties op de gelekte informatie van de nieuwe iPhone en heel enthousiaste reacties over deze Lumia.
Nfc... Ja leuk, wordt ook al echt door iedereen gebruikt. Echt zoiets van, we zetten het er alvast in om het maar te kunnen zeggen dat het er inzit, maar toegevoegde waarde???

Hd schermen??? Apple liep steeds ver vooruit met de meeste dpi op smartphones en zullen met de komende smartphone de rest vast weer overtreffen.

13 mp camera's???please, gaan we nou weer doen alsof de MP's het belangrijkste zijn... Gelukkig gaat apple niet met die overdreven MP oorlog meedoen in die tempo.

Quadcore.. Ja fijn, uiteindelijk gaat het erom hoe software en hardware samenwerken.
Steeds maar hardware en hardware verhogen elke maand terwijl een toestel van een jaar oud er zo goed als niks onder voor doet qua prestaties.

Software kant snelle doorontwikkeling??? Zoals wat allemaal??
Nogmaals, respect voor Nokia die tenminste hun eigen weg inslaan...kan samsung wat van leren
Nfc... Ja leuk, wordt ook al echt door iedereen gebruikt. Echt zoiets van, we zetten het er alvast in om het maar te kunnen zeggen dat het er inzit, maar toegevoegde waarde???

Hd schermen??? Apple liep steeds ver vooruit met de meeste dpi op smartphones en zullen met de komende smartphone de rest vast weer overtreffen.

13 mp camera's???please, gaan we nou weer doen alsof de MP's het belangrijkste zijn... Gelukkig gaat apple niet met die overdreven MP oorlog meedoen in die tempo.

Quadcore.. Ja fijn, uiteindelijk gaat het erom hoe software en hardware samenwerken.
Steeds maar hardware en hardware verhogen elke maand terwijl een toestel van een jaar oud er zo goed als niks onder voor doet qua prestaties.

Software kant snelle doorontwikkeling??? Zoals wat allemaal??
Nogmaals, respect voor Nokia die tenminste hun eigen weg inslaan...kan samsung wat van leren
Dit is precies het soort reacties dat trouwe Nokia fans in 2008/2009 gaven op de vernieuwingen als gevolg van iPhone en Android. Op dat moment had Nokia nog een marktaandeel (in smartphones) van 60-70% met Symbian telefoons. 3 jaar later waren ze in diepe crisis. Het kan dus heel snel omdraaien en dat is wat ik probeer duidelijk te maken.
"vanwege de openheid en aanpasbaarheid"

weet je hoeveel mensen dit niet intreseert en een smartphone willen die het "gewoon" doet? dat zijn er héééél veel meer
maar zou denk ik eerder dit toestel nemen dan een android toestel
Waarom die haat tegen andoid?

Zowel iOS als als Android zijn beide mooie OSen, hoogstens voor verschillende doelpublieken. Het feit dat jij dit toestel verkiest boven een android-toestel doet mij vermoeden dat jij, als iphone gebruiker, meer hoort bij het doelpubliek van deze nokia.
Probeer eens gewoon je mening te vertellen over dit toestel in plaats van een ander OS zwart te maken, je hoeft niet steeds je aankoop te verdedigen, we geloven het dat je je iphone geweldig vind.

In elk geval: dit is een prachtig toestel, zeker de camera interesseert me en werkt hopelijk inspirerend op de meeste andere fabrikanten die eerder een scherpe webcam dan een fototoestel op hun smartphone zetten.
Of het iOS, Android of Windows is, je kan er uiteindelijk dezelfde shit mee.

Communiceren, internetten en foto's maken.

Wat wil je nog meer dan?

[Reactie gewijzigd door Tours op 5 september 2012 23:57]

Maar ze missen wel véél apps!

- ING app en veel buitenlandse banken
- Festival apps worden bijna alleen maar voor iOS en Android uitgebracht
- Hardware apps, dan bedoel ik apps die worden geleverd voor je TV of camera's als de Go Pro
- Maar ook diverse top apps worden nog gemist.
- Viber, Skype hebben maar de helft van de functionaliteit van de versies op andere platformen
- WhatsApp bevat erg veel bugs, vorige versie was redelijk stabiel maar de huidige is echt waardeloos! Ze hebben al een mailtje van me gehad, hopelijk doen ze er iets aan!!
- Spraak ondersteuning is er nog niet voor Nederland!!!

Dus ja, WP is vergekomen in 1 jaar maar het is er nog lang niet!!! Al blijf ik er wel bij en zal de 920 mijn nieuwe toestel worden als de prijs tenminste niet schandalig hoog wordt!
Ik ben echt compleet into Apple (Mac, iPhone, iPad, AppleTV), maar dit is toch zeker wel een toestel wat mij ernaar toe neigt om over te gaan stappen.

Degelijke behuizing, grote accu, geweldig scherm, goede camera (al moet dat nog bewezen worden door de onafhankelijke pers), wireless charging. Het enige is dat ik nog niet zo gecharmeerd ben van Windows Phone. Ondanks dat LiveTiles zeker meer informatie bieden dan de iconen in iOS blijf ik die 'halve' titels boven in beeld lelijk vinden..

Ik kan binnenkort overstappen, maar deze komt serieus in de top 2 van mijn lijstje te staan. Als hij in de winkel ligt maar eens uit gaan proberen.

Edit: Ik zie nu ook dat het touchscreen werkt icm handschoenen.. damn, wat erger ik me hier aan bij de huidige generatie smartphones in de winter...

Liveblog (nog bezig) hier: http://live.theverge.com/...-8-nokia-lumia-microsoft/

[Reactie gewijzigd door RobbieB op 5 september 2012 16:55]

Als je handschoenen niet te duur zijn , kan je wat zilverpasta op de vingertoppen smeren. Kan je met je handschoenen je smartphone bedienen.
Thanks voor de link naar Liveblog..

Ik heb nooit de behoefte gehad voor een smartphone (iOS of Android).
Ik heb nog wel met de N95 gespeeld, maar dat was nog in het onbeperkt data verbruik tijdperk.
Maar helaas is het aanbod voor normale telefoons drastisch afgenomen, en ik loop nog steeds met de N6700 rond. Wat dat betreft loop ik dus hopeloos achter, iedereen heeft een smartphone en het wordt inmiddels ook van je verwacht.
Ik vind zelf dat ik het nog steeds niet nodig heb en voorzie een hoop tijd verspilling met nutteloze apps. Toch zit ik al jaren te wachten op een echte Nokia smartphone...met een degelijke OS.
De N920 moet ik gewoon hebben!

Windows Phone zie ik ook als het risico achter de aanschaf.
Ook ben ik benieuwd naar de integratie met Win7.
Maar uiteindelijk vind ik het vooral belangrijk dat het een auto-houder heeft en dat het simpel via bluetooth kan verbinden. :+
Als jij als Apple liefhebber al enthousiast bent, dan zullen de Android fanboys al helemaal enthousiast worden :)

Mooi werk van Nokia. Wanneer het daadwerkelijk allemaal goed functioneert kunnen ze weer een potje breken!
Uhm fout,

Android staat in de trend van vrijheid. Iets wat je niet hebt bij iOS en WP.
Functioneel data kunnen sharen tussen apps heb ik ook nog niet bij beide concurrenten gezien en vele andere 100den functies niet.
Je noemt hem een Apple liefhebber maar Android gebruikers fanboys? Wat voor zielig figuur ben jij eigenlijk wel? Ik zie dit als een flame richting mij en andere Android gebruikers.
Ik niet. Ik vind zijn hele reactie overwegend neutraal. Mijn inschatting is dat hij fanboy in zijn jeugdige onschuld beschouwd als een even neutraal woord als liefhebber.

Jouw reactie vind ik daarentegen overwegend negatief. Ik heb jouw reactie daarom (mede) omlaag gemod.

Kortom: let jij eerst maar eens op je eigen sociale gedrag en dan pas op dat van een ander.

Ontopic: Die N920 lijkt me vooral leuk vanwege de PureView camera. Ik heb nu een Nokia C6-00 met Symbian en 5MP camera en die maakt erg leuke foto's. Ik heb er al mijn vakantiekiekjes mee gemaakt. Ik ben vooral erg gecharmeerd van de kleuren en het ontbreken van allerlei manco's die ik bij diverse goedkope compactcamera's wel zie.

Ik heb begin juli een Google Nexus smartphone besteld via mijn werk, maar de berichten over die Lumia's en met name de modellen met een PureView camera hebben mij al herhaaldelijk doen twijfelen of ik die bestelling niet beter kan annuleren. Die Nexus smartphone laat sowieso al erg lang op zich wachten.

De iPhone, ongeacht het model, heeft me nooit zo kunnen bekoren vanwege diens piepkleine schermpje. Ik merk dat ik daar al erg snel naar sta te turen en dat vinden mijn ogen niet zo prettig.

Ik ben alvast erg benieuwd naar de reacties van mensen in mijn omgeving die straks zo'n N920 hebben.

[Reactie gewijzigd door Uruk-Hai op 5 september 2012 21:00]

Hier kan ik me prima bij aansluiten. Waarbij ik dat "jeugdige" zeker als compliment opvat. :)
Al is de iPhone geweldig en de beste telefoon ooit, dan nog zal ik hem niet kopen. Ik wil het wel toegeven hoor, net als ik toegeef dat Android pas vanaf ICS kan tippen aan iOS.

Alleen ben ik twee keer door apple zijn beleid genaaid op mijn iPhone en dan koop ik je producten dus niet meer.

1e keer: keuze of iOS updaten en tethering verliezen (later wel weer terug gekomen maar too late) of iOS niet updaten en nieuwe apps niet meer kunnen gebruiken.
2e keer: Ik had de fout gemaakt iOS op mijn 3G naar de nieuwste versie te updaten. Apps openen duurde seconden, die versie was gewoon te zwaard voor de hardware. Ik naar apple, kan je de vorige versie voor me terug zetten? Dan maar geen apps meer, maar mijn telefoon moet wel fatsoenlijk te bedienen zijn. Reactie apple: downgraden ondersteunen wij niet. Dan moet je dus gaan Jailbreaken om een werkend toestel te krijgen, Fuck You Apple, heb toen meteen een Android phone gekocht en Apple in de ban gedaan.

Nu android phone: ik kan met software van mijn leverancier straffeloos wisselen tussen oude en nieuwe OS versies en zelfs mods zonder rare trucs uit te halen. Kan gewoon met software van de fabrikant!

Apple is out forever en windows phone is net zo closed als iPhone, dus daar begin ik gewoon niet aan.
Windows Phone is toch niet iets meer open dan iOS, Microsoft heeft zelfs een tijdje een jailbreak ondersteund (goedkopere versie van een dev licentie voor 10% van de orginele prijs).
Ben het met je eens. De Lumia 920 heeft een "wauw" factor. Bij de iPhone is het een stuk minder en ook de HTC toestellen zijn niet geweldig mooi. Dit kan wel eens een succes gaan worden.

Als ik in mijn omgeving kijk zijn er veel die van Android of iOS willen overstappen op Windows phone. Ben benieuwd of Nokia weer langzaam aan de top komt!
Je vergelijkt appels met peren. By the way: Windows Phone staat (nog) niet voor high-end, misschien met WP8, maar nu nog niet.
Windows Phone stond al met versie 7 (en zeker met versie 7.5) voor high-end, kijk maar naar deze Lumia zijn voorganger: 900.
Ja, een single core met 800x480 max resolutie, dat is high-end.

Geloof je het zelf?
Als het soepel werkt en je kan mailen,browsen,navigeren,whatsapp,enzz... dan wel ja.
Niet elk OS heeft minimaal een dualcore nodig om soepel te werken.
Android wel, maar iedereen koopt Android omdat Pietje en Jantje het ook heeft. Peer presure ftw.
Blijkbaar zijn ze onder de indruk van hoe goed het werkt. Anders koop je niet hetzelfde wat pietje en jantje ook heeft. Dan test je die telefoon uit en denk je: Hmm werkt best goed!

Dit zal natuurlijk ook zo zijn bij Windows Phone. Al hou ik persoonlijk zelf niet van die gekleurde blokken. Er zijn menig personen die dat wel mooi vinden.
Helemaal mee eens maar helaas denkt de consument daar anders over. Mijn Motorola Defy met single core en 480x854 scherm doet ook alles bijzonder vloeiend en toch heeft die nooit te boek gestaan als high-end. Android heeft geen multi-core nodig om goed te werken. Het verhoogt slechts de verkoopwaarde van het toestel.
Je spreekt heel erg uit technisch oogpunt. Prima, voor sommigen. Alleen praten we nu over producten die voor de massa bestemd zijn. En daar geldt diverse marketing wijsheden, waaronder:

A product is, what a product does.

Dat technici er anders tegenaan kijken, prima, maar je overschat jezelf wanneer je veronderstelt dat smartphones enkel gericht zijn op technici. De meeste consumenten kopen Android toestellen als goedkoper alternatief voor de iPhone. Inmiddels, door de overweldigende keuze en distributie, zijn er natuurlijk meer overwegingen. Maar dat was wel de basis voor het succes van Android. Ongeacht of het 'open' of 'gesloten' is.
Dan zou dat toch net zo goed moeten gelden voor compiters, of niet dan?

Beetje hypocriet standpunt door te zeggen dat het alleen bij telefoons zo werkt. De loempia 900 en 920 zijn sowieso dus niet high end. Ook al loopt het vlot. En ja... Puur omdat de hardware niet zo vlotjes is als bv een one X of 4S
Je spreekt jezelf tegen:
Ook al loopt het vlot. En ja... Puur omdat de hardware niet zo vlotjes is als bv een one X of 4S
De hardware is zeker net zo vlot.

En bij computers is het niet anders. Vanuit enkel technisch oogpunt wel, maar ook daar gaat het erom wat het doet en wat je ermee kan. Dus de gevolgen van de keuzes zijn belangrijk. Waarom zou je anders een quadcore processor gebruiken? Enkel om de prestaties (op diverse vlakken) te verbeteren. Wanneer een ander dezelfde prestaties levert met een dual core, dan doet dat niets af aan de concurrentiekracht. Wanneer het eender presteert, zou het geen high end meer zijn? Puur omdat een paar details minder lijken (maar niet minder presteren)?
Als het aantal cores laag licht en het OS vlot loopt (niet ieder OS is zo log als Android), noem ik dat inderdaad high-end en wat de schermresolutie betreft: 800x480 is helemaal niet storend.
je bent hetzelfde als al die makke lammetjes die elkaar volgen.
waarom zeggen mensen steeds dat een single core toestel niet kan tippen aan een dual of zelfs quadcore toestel.
adnroid heeft een dualcore nodig om soepel te lopen .. volgens mi jzegt dat meer over android dan over de processor..
wat boeit het of er een single of dual core of zelfs ee nquadcore processor in zit ..
het gaat er uiteindelijk om of het soepel loopt . en dat deed wp7.
mensen kijken naar de specs en zien hey die heeft een snellere processor en gaan blind op die grotere processor af .. ja sommige mensen denken gewoon niet na en zijn staren zich blind op het feit dat ze kunnen zeggen dat ze een snellere telefoon hebben .
nou geef mij maar een toestel met een single core die goed wertk dan een quadcore die niet goed en traag werkt..
Android doet het sinds ICS en helemaal sinds jelly bean heel netjes op een redelijke ouwe single core Nexus S anders ;)
Wat maakt de resolutie nou uit of het high end is. ik heb een pc met een allerdaags normaal 1080p beeldscherm, maar de harware van mijn pc is wel degelijk high end te noemen. zo geld dat ook voor deze smartphone.
Dit is zonder twijfel een high-end phone, hij heeft de snelste SoC die er te koop is, een state-of-the-art scherm, etc.
Dat is gewoon onzin een Lumia 7.5 Windows phone is gewoon een prachtig toestel wat snel werk alleen om dat er geen Quad core in zit is het geen high end
@Nas T ik heb om het te kunnen beoordelen (en omdat mijn Sensation op haar laastte benen liep) een Lumia 900 op de kop weten te tikken (nee niet nieuw gekocht, mja hij was 14 dagen oud toen ik hem overkocht)

Maar ik word steeds enthousiaster over Windows Phone. Je merkt bijna wekelijks dat WP7 wordt geupdate met hoogwaardige apps van Nokia zelf en enkele andere ontwikkelaar.

Ik kom dus van een dual core HTC en ging naar een single core Lumia. De Lumia heb ik nog nooit een hapering zien maken. Daar hoefde ik met mijn Sensation of iPhone 3G niet lang op te wachten tot ik die heb mee gemaakt. De Lumia die ik nu toch al een tijdje gebruik serieus nog niet.

Voor WP is de Lumia dus wel een High End telefoon en deze 920 zal helemaal niet teleurstellen als die maar half zo goed werkt als de 900. Kortom ik zie dit toestel helemaal zitten, ik wacht nu nog even op de volgende Nexus voor ik een definitieve keuze maak voor mijn verlening, maar Nokia en Windows Phone hebben op het moment een flinke streep voor!
Ik vind het wel een vet apparaat. Ik vind Windows 8 op een telefoon toch een stuk moderner ogen dan bijv. Android of iOS waarvan de interface bij mij toch een beetje chaotisch en ouderwets overkomt.

Maargoed hardware is bij Nokia eigenlijk nooit een probleem geweest en Windows Phone was vanaf 7.0 eigenlijk al een goed OS dus daar ligt het ook niet aan.

De vraag is nu hoe goed Windows 8 op de desktop en daardoor ook op telefoons en tablets gaat verkopen en of hierdoor ook het aantal kwalitatief goede apps door toeneemt, het worden spannende tijden voor Microsoft.

Op de desktop moet ik echt niks hebben van Windows 8 maar deze telefoon is net als de surface tablets zeker indrukwekkend te noemen.
Wauw die gele is onwijs gaaf :o Ben wel benieuwd hoe die lumia telefoons nou verkopen.
Lol, ik had juist een flashback naar de jaren 90 met al die express-on clip covers...

Maar al met al een mooi toestel om WP8 mee te promoten.
Die ziet er goed uit ja, maar ik vraag me dan af welke kleur beschermhoes er bijgeleverd wordt.
Ik blijf het prachttoestellen vinden. Heb zelf de 800 en zie behoorlijk vaak mensen kijken naar de telefoon. En het werkt als een tierelier.
Geel toch?
Of is dat gele en dat rode geen hoes?
Waarom ben je er benieuwd als ik het mag vragen. Als je iets mooi vind dan haal je het toch gewoon, ongeacht wat anderen ervan vinden.

Vindt dit persoonlijk een van de meest revolutionaire telefoons van dit jaar. Als hij ook nog over 4G techniek beschikt, dan is het helemaal future proof. Kben beneuwd naar de (p)reviews!
Bedoelde het meer in de zin van of die lumia's nou populair zijn of niet, want ik hoor daar niet zoveel over.
Niet alles is zwart wit.

Amito zegt niet dat het een revolutie veroorzaakt, enkel dat het meer revolutionair is dan andere toestellen die dit jaar geïntroduceerd zijn.

Zoals een auto die 130 km/h kan, sneller is dat een brommer. Terwijl hiermee niet gezegd is dat die auto snel is.
...maar de argumenten en/of de uitspraken van aantal mensen hier slaan totaal nergens op.
Tja, daarmee scheer je velen over één kam. Probeer uit je techneuten-modus te kruipen en niet alles zwart-wit te zien. Het is maar een suggestie, waar je zelf voordeel uit kan halen.
Dit is een leuke telefoon om Windows Phone 8 mee te promoten. Het heeft alles wat een telefoon bijzonder maakt. NFC, draadloos laden en langere accu. Dit zou wel eens een topper kunnen worden in de WP serie.
en langere accu.
Misschien is die wel breder geworden en niet langer :+

Intern een knap apparaatje! Maar de buitenkant is toch gewoon een kopie van de andere lumia's. En dus niet echt bijzonderder dan de andere lumia's in dat opzicht...

edit: wel mooie tijden dit trouwens kwa aankondigingen, vorige week Samsung, nu Nokia, vanavond Motorola, over een week de iPhone en 2 weken later HTC en ik geloof dat Google voor de kerst ook nog aan de beurt is met een event waar waarschijnlijk 1 of meerdere nexus devices uit komen....

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 5 september 2012 17:00]

Ben eigenlijk wel blij dat hij niet afwijkt van de andere Lumia's. Design vind ik 1 van de sterke kanten van de Lumia. Het is herkenbaar, net zoals de iPhones
verder bouwen op het vorige design moet niet noodzakelijk slecht zijn. Onder meer Apple doet dat ook wel eens. Zeker wanneer een design al goed is en toch ook een beetje uniek, waarom dan direct iets gaan veranderen?
Simpel als het oude design mij niet aanstaat dan deze dus ook niet ;) Tevens geeft het een telefoon een eigen karakter wat nu ook niet het geval is...

Maar er is verder niks mis mee viel me gewoon op dat het een kopie paste was van de lumia 800 en dat is hun goed recht als maker van dat toestel...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 5 september 2012 17:20]

Toch niet helemaal. Wel dezelfde stijl, maar zeker niet hetzelfde ontwerp. Anders, wel herkenbaar als een Lumia, maar zeer zeker ook herkenbaar als een nieuwe (WP8) Lumia.
Dit wordt hem! ben benieuwd naar de hands-on!
2000mAh-accu lijkt me niet voldoende, gezien de ervaringen met de voorganger
Ik heb zelf een tijdje de Lumia 800 gehad en ik moet zeggen dat de accu duur me niet in de positieve of negatieve zin opvalt tussen de rest van de smartphones
Ik gebruik de Nokia Lumia 800 zakelijk, dus hij hangt 8 uur per dag op de WIFI en ik bel en sms en krijg mijn mail erop binnen, ik laad hem om de 4/5 dagen op ;)

Ik heb een Sony Pro met Android privé en die laad ik elke dag op :'(

Dus ik vind nu al dat Windows 7,5 beter is dan Android :) ,laat staan Windows 8 _/-\o_
Als je tussen Windows en 7.5/8 nu nog Phone zet, ben je goed! :) Ik denk niet dat je graag met Windows 7 of 8 op een smartphone zit (toch niet met die eerste).
WP8 heeft +/- dezelfde kernel als als W8, ze hebben beide een metro interface
WP8 heeft wel geen desktop, maar dat heeft Windows8RT ook niet
maw: het verschil tussen W8RT en WP8 is vermoedelijk veel kleiner dan je denkt
Mijn 900 is omstreeks 21:00 toch echt bijna leeg.
Naast bellen en browsen gebruik ik WhatsApp, KIK, Facebook, Foursquare en 4 gesynchroniseerde e-mailaccounts.

Bluetooth staat aan vanwege de car-kit. Bedenk net dat het handig zou zijn dat je carkit via NFC tegen je telefoon zegt dat ie ff de Bluetooth moet aanzetten.

[Reactie gewijzigd door lvmeijer op 5 september 2012 18:51]

tja, WhatsApp.. dat is dan ook de eerste die ik eraf gooide. Een stroomvreter eerste klas.
sindsdien dagen ipv uren..
Dat geloof ik eigenlijk niet. De mijne is na een anderhalve dag wel zo goed als leeg. Ik doe ongeveer hetzelfde met het ding als jij. De telefoon en windows phone blijven briljant evenwel ;)
Ik ben wel benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt. Die van mij (waar ik verder overigens buitengewoon content mee ben) moet elke nacht aan zijn electrische navelstreng, want anders vind ik hem de dag erop geheid dood in m'n broekzak.
Ik hoop echt dat Nokia zich terug vecht, ze maken nog steeds mooie toestellen al zeg ik het zelf.
Ben altijd erg nokia fan geweest maar ben uiteindelijk toch (na de N900 en geen onderstuening) overgestapt naar Android.

[Reactie gewijzigd door Philos31 op 5 september 2012 16:43]

Ben niet zo voor flashy kleuren, maar hier hebben ze de UI gematched met de hardware, dat zie je niet veel. Niet slecht, maar ik ben toch in blijde verwachting van een Note II, mijn eerste smartphone ooit :)
Ik denk dat ze hier marketing technisch weer een fout begaan. De timing is verkeerd, ze maken de mensen nu al enthousiast. Maar toestel is waarschijnlijk pas eind Oktober leverbaar. Kans is groot dat tegen die tijd gelauwerd is. Helemaal als je meeneemt dat in de tussentijd Apple waarschijnlijk de nieuwe iPhone zal aankondigen (12 sept) en begin (5) oktober zal uitleveren.
Ik denk dat ze wel goed zitten. Nu maken ze hun beste telefoon bekend voor de iPhone waardoor mensen bekend worden met de Lumia 920. Hierdoor kunnen ze overwegen om te wachten op deze telefoon in plaats van gelijk de nieuwe iPhone te kopen. Dan krijg je te horen "Ik wil wel deze lumia 920, maar ik heb net een iPhone gekocht".
Maar de iPhone is gelijk te koop. Op een moment wanneer hij net aangekondigd is ben je het meest vatbare om hem te bestellen.

Na een week of 2 is dat allang afgekoeld. Dit is geen leugen maar gewoon psychologisch iets.

Apple wist dit en gebruikt dit altijd. Je moet dat koop gevoel niet laten afkoelen maar juist dan klaar staan met het product!!
Dit heeft niks te maken met of een Nokia 920 nou beter of slechter is als een iPhone. Het is gewoon marketing technisch gewoon slecht om mensen te laten wachten. Punt uit.
Ben nooit echt een nokia fan geweest, maar de Lumia zou mij wel kunnen overtuigen. De specs en functionaliteiten van deze 920 zien er zeer goed uit en het OS heb ik ook altijd al leuk gevonden ondanks de tekortkomingen bij de lancering.
Hij ziet er in ieder geval goed uit!

Hopelijk is dit de opsteker die Nokia er weer bovenop krijgt al is het natuurlijk ook Windows 8 dat zal moeten presteren. Ik schat in dat het helemaal goed gaat komen, de hippe kleurtjes van de phone doen sowieso erg vrolijk aan en zullen vooral de gemiddelde consument aanspreken.
Ik vind grijs erg fraai voor een telefoon, zo ook deze. Maar aangezien geel de favoriete kleur is van mijn zoontje, sluit ik de gele zeker niet uit!
Windows 8 gaat het voor mij niet worden want ik zal de tegels heel snel beu zijn. Maar als Nokia ook Lumia Androidfoons zou maken hadden ze mij als klant want het design bevalt me wel. Erg gave kleurtjes, beter dan dat saaie grijs, zwart en besmettelijke wit.
Nokia gaat geen Android toestellen maken ze hebben een deal met Microsoft dat ze voor de high-end telefoons enkel gebruik maken van Windows Phone.
Weet ik. Ik bedoelde het meer "bij wijze van spreken". Het blijft jammer van die deal.
Ik vindt het net alleen maar goed dat Nokia geen Android telefoons maakt. Windows Phone straalt kwaliteit uit (En wat dus bij Nokia past), iets waar ik bij Android mijn twijfels over heb.

Ik vindt WP7.5 een naar mijn smaak het beste telefoon OS en ben zeer beniewd naar WP8. Vooral het beheer binnen een zakelijke omgeving gaat mij aanspreken en ben beniewd of er voor WP8 wel een Citrix receiver app beschikbaar is (iets wat ik bij WP7.5 miste).

Verder merk ik ook positiviteit als ik collega's een Lumia 710 voorschotel (Lekker soepel, snel in mail, agenda en metro interface en goed bereik), dat enthousiasme wat ik bij HTC One-V gebruikers mis.
De Citrix Receiver voor Windows Phone 8 komt dus inderdaad :) (En zoals je op diezelfde pagina ziet komt ie niet voor WP7.5... :'( )

[Reactie gewijzigd door Tomba op 5 september 2012 18:26]

Windows 8 gaat het voor mij niet worden want ik zal de tegels heel snel beu zijn.
Dat dacht ik dus ook, voordat ik de 800 kocht. Ik vond toen de interface niet mooi. Toch gekocht, en ik wil eerlijk gezegd niet meer terug.
Die tegels zijn zeer informatief, in 1 oogopslag zie je dat het zo gaat regenen (buienradar tile), je 99 keer ben gemaild, dat je vriendin op het terras zit (nieuwe foto in de tile) etc.
Probeer het eens. Het werkt.
Android heeft toch ook widgets. Dus wat is er precies zo vernieuwend aan dan?
Het is meer zoals miniwidgets bij Apple.
Hij zegt gelukkig ook niet dat het vernieuwend is want dat is het niet, het is wel informatief zoals die zegt (net als widgets bij Android inderdaad)...
Android heeft widgets, maar heb je ooit al eens de email widget langer in gebruik gehad en bemerkt dat het ding nauwelijks tot een update te bewegen valt? Misschien doe ik iets fout hoor, maar wat heb je aan een widget die niet geupdate wordt, zelfs al doe je eerst een handmatige emailcheck; de inhoud van de widget is bij mij soms dagen lang gelijk. Heel raar en dus compleet nutteloos.
Ik heb een iPhone 3GS gehad en op zich een prima toestel maar ik werd die iccontjes na drie maanden ook al zat en heb toen de Desire uitkwam meteen deze gekocht en mijn 3GS op Marktplaats gezet.
Ik wil zelf dingen in kunnen stellen wat het uiterlijk betreft. Bij iOS werd ik al snel al die zelfde blokjes op elke pagina zat en dat zal bij W8 niet anders zijn. Ik hou meer van dat elke appicoon zijn eigen vorm heeft en ik wil widgets kunnen plaatsen. Daarnaast wil ik regelmatig een andere zichtbare foto op de achtergrond kunnen zien.
Dit alles is uiteraard puur persoonlijk, een ander zal puur naar de functionaliteit kijken.
Het is inderdaad heel erg persoonlijk, maar het is niet per sé een afweging m.b.t. functionaliteit, het gaat ook om estetische vookeur. Ik vind Android juist vrij rommelig overkomen door de verschillen in app icoontjes en de widgets.

De tiles vind ik erg mooi design, super strak - maar in details ook speels (bij openen van een app draaien de andere tiles op verschillende snelheid weg bijvoorbeeld) zodat het niet saai is.

Maar inderdaad, heel veel variatie kan je als gebruiker niet aanbrengen, dus 'het nieuwe' gaat er relatief snel vanaf. Desondanks, het mooie design blijft. Daarnaast is er vernieuwing op andere vlakken: meer en meer Microsoft producten worden nu volgens het metro/tiles concept gemoderniseerd en alles gaat beter op elkaar aansluiten, wat ook weer indirect vernieuwingen voor het gebruik van je Windows Phone met zich meebrengt. Ik ben echt enthousiast en benieuwd naar waar dit eindigt.

[Reactie gewijzigd door ChillinR op 5 september 2012 18:27]

Android groeit ook meer naar vierkante widgets toe.
Kijk hier maar:
http://www.fs-newmobile.c.../google-nexus-7-front.jpg

Daarnaast groeien de tiles van WP weer meer naar de widgets toe. Ze groeien en nemen gewoon dingen van elkaar over. De Widgets in Android kun je ook op alle manieren aanpassen qua formaat zoals ook de tiles in WP.

Het is toch straks 1 pot nat.
Mooie telefoon inderdaad maar ben het helemaal met je eens dat die tegels me nu al vervelen. Gaat heel snel gedateerd en saai aanvoelen vrees ik voor MS. Niet voor mij dit OS er ook geen Lunia voor mij dus al ben ik zeker door de hardware gecharmeerd.
Ik gebruik die tegeltjes nu dus bijna 2 jaar en wat mij betreft voelen ze zeker niet gedateerd aan. Ze geven in 1 oogopslag behoorlijk wat informatie en nu met WP8 ze ook schaalbaar zijn, kunnen de tiles die mij wat minder info hoeven te geven wat kleiner worden.

Als je bij Android of iOS nog niet verveeld geraakt ben, dan zal je dat bij WP8 ook zeker niet gebeuren!
Zit je de hele dag naar het homescherm van je telefoon te kijken dan?
Licht het aan mij of lijken al die lumia's exacte kopieen van mekaar? Als iemand hem vast zou houden zou ik moeilijk kunnen zeggen of het een 800, 900, 920 is.
Ze lijken inderdaad behoorlijk op elkaar.
Het is wel een prima design daar niet van.
Zeker een prima design, zou bijna mijn android toestel er voor aan de kant leggen. Moet zeggen dat dat windows phone best goed werkt. Echter vindt ik het wel handig dat alles met mekaar synchroniseerd en goed aansluit op mijn google apps account. Een lumia met android zou voor mij een toptoestel zijn.
Bij de Windows Phones synchroniseert toch ook alles met elkaar?!
SkyDrive, Office365, Outlook.com
En ook Google Apps, tenminste ik heb mijn Lumia 800 gesynct met Facebook/ GMail / Google Calendar etc.
Jah, leuk voor de Microsoft eco systeem van meneer steve balmer. Wat als je iets anders wilt? Stelt MS daar genoeg api's voor open zoals Android dat doet? Of houd MS dat zeer gesloten zodat ze hun machten kunnen uitoefenen op het OS ?
Dat is de kracht van een goed ontwerp.. voor mij persoonlijk hoeft dat allemaal ook niet persé zo onderscheidend te zijn. Wil je wel onderscheidend zijn, heb je keus uit legio kleuren :)
Deze zal vast weleen slag groter zijn dan de 800 en 900, maar inderdaad. Ze hebben dezelfde stijl. net als de Xperia S/P/U. Iphone 3G(S) en 4(S).
Het is een keuze van de fabrikant. en blijkbaar wil nokia uniformiteit houden
800 is simpel te onderscheiden van de 900 en 920: op die eerste (de 800) is namelijk geen frontcamera aanwezig. 900 en 920 kan je onderscheiden aan het OS en de kleuren, er is geen gele/rode/grijze 900 en geen blauwe/roze 920. Bijde zijn er wel in het wit en zwart. En dan kijk je maar naar het MicroSD slot, enkel voor 920.

Tevens zijn de randen aan de boven en onderkant (de gekleurde, niet de zwarte rand) dunner bij de Lumia 920 dan bij de 900 en 800. Kies links "Lumia"' en je kan ze wat betreft design goed vergelijken:

http://www.nokia.com/glob...on#nk-main_menu_component

[Reactie gewijzigd door Loller1 op 5 september 2012 18:17]

Bovendien heeft de 800 een beetje een bollend scherm, is de 900 vlak en de 920 weer een ronde glasplaat ervoor. Dat vind ik zelf veel mooier trouwens.
Wow die onderscheid zie je echt heel goed van 2/3 meter... :P /S
Ik kan ook het verschil niet zien tussen een iPhone 4 of iPhone 4S...
Maar als je echt een Lumia 800 naast een 820 zet, of een 900 naast een 920 zou je wel degelijk het verschil zien.
Kijk even naar volgende foto's:
http://www.engadget.com/photos/nokia-lumia-920-1/
http://www.engadget.com/photos/nokia-lumia-820-1/#5259098
Ja, 800 vs 820 zie je inderdaad makkelijk, maar het ging dan ook niet om de 820.
Best aardige specs. Ben benieuwd of dat in de praktijk ook de verwachte ervaring zal bieden.
Aan het design zal het in ieder geval niet liggen. Je zal er misschien wel van moeten houden, maar met die kleurtjes kom je wel een hoop consumenten tegemoet imo. :)
Zal zeker wel smooth lopen aangezien Windows Phone 8 niet zo'n heel zwaar systeem is.
1 2 3 ... 11