Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 57, views: 12.316 •

Metal Gear Solid-ontwikkelaar Hideo Kojima heeft bekendgemaakt dat het vorige week aangekondigde Metal Gear Solid: Ground Zeroes nog voor de huidige generatie consoles wordt ontwikkeld. Het gaat om een ander project dan MGS 5.

"Ik word doodmoe van mensen die me vragen of dit Project Ogre is", liet Kojima via Twitter weten. De naam Project Ogre is al een tijdje bekend als de vermoedelijke werktitel van Metal Gear Solid 5, maar het vorige week aangekondigde Metal Gear Solid: Ground Zeroes is volgens Kojima een ander project. Wel is Kojima zelf bij het project betrokken.

Daarnaast ontkrachtte Kojima tijdens de PAX Prime-beurs het gerucht dat Ground Zeroes een game voor de volgende generatie consoles zou zijn. Tegenover Eurogamer.net bevestigde de Japanner dat hoewel de demonstratie gerenderd werd op een pc, het spel zal verschijnen voor de Xbox 360 en de PlayStation 3. Wellicht verschijnt het spel ook op de pc, maar daarover hebben Kojima en Konami nog geen uitsluitsel gegeven. Ook is nog niet bekend wanneer Ground Zeroes moet verschijnen.

Konami onthulde Metal Gear Solid: Ground Zeroes tijdens een speciaal voor het 25-jarige jubileum van de Metal Gear Solid-franchise georganiseerd evenement.

De eerste beelden van Metal Gear Solid: Ground Zeroes

Reacties (57)

Ziet er echt geweldig uit!! Kan echt niet wachten tot dit spel uitkomt! Ik hoop dat er ook een PC versie komt.
Het ziet er zelfs zo goed uit, dat ik me afvraag of we hier niet een beetje in de maling genomen worden. De demo draait op een hedendaagse pc en ik vraag me ten zeerste af of de uiteindelijke console-versie toch niet een flink stuk zal inleveren op de grafische kant. Eerst zien, dan geloven.
Volgens Kojima draaide dit op een pc met 'vergelijkbare specs' als de PS3. Dan nog: eerst zien dan geloven.
MGS games hebben er altijd heel erg goed uitgezien op PS3. Je kunt het eigenlijk een beetje vergelijken met uncharted... game makers kunnen best wel het onderste uit de kan halen met een beetje moeite. Echter brengen de meeste gewoon een gedowngrade pc versie uit.

Als je kijkt naar een grafische kwaliteit van MGS en Uncharted dan laat het vele andere games ver achter zich. Een handje vol ontwikkelaars weten wel hoe ze met een console om moeten gaan. Ik denk dus, de MGS reeks kennende dat dit weer verbluffende graphics op het scherm zal toveren!
Maar de PS3 specs zijn al verouderd. Lijkt mij dus dat het op een echte game pc het er veel beter uit gaat zien?
Er zijn 2 logo's zichtbaar op het einde, een PS3 logo en een XBox logo. Sorry, maar deze game gaat er echt niet voor PC komen.
Vind het toch weer heel bijzonder hoe Konami zoveel uit de huidige consoles weet te persen.
Waarschijnlijk is dat gewoon omdat zeker Kojima geen half assed work wil, iets meer tijd erin steken dan kan je ook alle potentie uit de consoles halen. Tegenwoordig ligt de alpha/beta versies al klaar van het nieuwe deel als het oude deel uit komt.

Dit team maakt Pipo3 af terwijl het andere team al bezig is met Pipo4 :P

En ik denk dat Kojima bang is voor wat Rising gaat doen met alle core fans van MGS. Aangezien deze man meer doet dan alleen een game releasen, en aangezien zijn naam toch gebonden is aan de Rising titel.. Maar ja, speculaties h.
Rising is geen Metal Gear Solid......hier gaan veel mensen de fout in. Gewoon niet vergelijken is totaal anders!
als je echt denkt dat je deze kwaliteit op je huidige console mag verwachten, dan moet ik je echt teleurstellen. Dit zijn allemaal beelden van een pc uit het jaar 2012.
tuurlijk een korreltje zout moet je altijd wel nemen met dergelijke aankondigingen.

Aan de andere kant, die erome staat van dienst (vergelijk MGS2 & MGS3 eens met elkaar) van Kojima geef ik hem in deze zeer zeker het voordeel van de twijfel!
ik zou maar een grote zak zout halen want dit trekt de consoles voor geen meter, ondanks dat het fimpje nog van lage kwaliteit is ook. Dit op echte 1080p resolutie (dus op de pc) ziet er fenomenaal uit en laat zien wat de fox engine in huis heeft. Geweldig stukje software dus :). Maar er vanuit gaan dat je dit op je huidige console mag verwachten is echt dromen.
Dat kan ik zien ja. Ik beaamde of beweerde toch nergens dat dit een Xbox/PS3 was/is?

Maar dat neemt niet weg, dat Konami (als een van de weinige) wel het uiterste perst uit de huidige generatie consoles.

Ik ben zelf een groot voorstander van PC gaming, en ik hoop ook echt dat er met deze versie van MGS geen slappe port gaat komen naar de PC, maar als ik de beelden zo zie.. denk ik het niet!
als je andere bronnen had gelezen, dan had je geweten dat deze 'demo' draaide op een pc met vergelijkbare specs als de ps3 en niet op een pc met huidige highend specs...
Heb je een linkje? Dat vind ik wel leuk om te lezen even.
Kojima gebruikt al jaren het Playstation platform als leidende platform om voor te ontwikkelen.
http://metalgear.wikia.co...Gear_Solid:_Ground_Zeroes
The demo shown was running on a high-end PC which was according to some sites at current Gen specs, which equals to Xbox 360 and PS3, however no platforms were announced during the event.[43]Kojima talked a bit about the game while also showing footage: He mentioned in particular that he intends to make a twist to the stealth genre, namely that even if caught, the player can use all the resources at their disposal to escape rather than automatically getting a game over. The demo is said to run on a PC and played using an Xbox 360 controller. While the game and engine are designed with both Xbox 360 and PlayStation 3 in mind, Kojima stated the engine will cater to next-gen consoles.
...
Kojima reiterates that Ground Zeroes is a current-gen game, though Fox Engine is scalable for next-gen as well. He wouldn't give specifics on the name, but calls the game "a beginning" rather than an end for the series
Heb je MGS4 wel eens gespeeld? Dat zag er echt machtig goed uit, en dat was nog maar een first-gen title voor de PS3 (nog vr er trophies waren). Dus ja ik heb hoge verwachtingen qua graphics en gameplay. Ik denk dat het je nog zal verrassen :).

[Reactie gewijzigd door Grauw op 3 september 2012 14:12]

Ja ik ben ook erg onder de indruk. Ik had het filmpje al eerder gezien en op basis daarvan was ik er echt heilig van overtuigd dat deze game op de nieuwe generatie consoles zou komen. Het is natuurlijk nog even afwachten of deze teaser wel echt op een PS3 draait of op een devkit PC of wat dan ook, maar als dit de kwaliteit van het eindproduct is dan is dat toch maar weer eens een bewijs dat je veel en veel meer uit oude hardware kunt persen als je maar je best doet. De graphics zijn IMO beter dan een heleboel PC spellen waar je een behoorlijk dik systeem voor nodig hebt, en dat op een console met een bijna 10 jaar oude GPU. :P
7 jaar oude gpu, en de demo draaide op een pc met vergelijkbare specs als de ps3...
Volgens diverse sites (heb zo de bron ff niet) draait deze demo op een PC. Zal wel de devkit zijn. Kojima heeft gezegd dat het graphics niveau in deze demo vergelijkbaar zal zijn met de PS3 versie.
Zoals duidelijk in het artikel staat vermeld:

"Tegenover Eurogamer.net bevestigde de Japanner dat hoewel de demonstratie gerenderd werd op een pc, het spel zal verschijnen voor de Xbox 360 en de PlayStation 3."

Dit zijn dus PC beelden, en zeker geen console beelden. Lijkt me overigens duidelijk wanneer je een beetje logisch nadenkt.
hij zei ook van , dat je dit ongeveer ook kan verwachten op een PS3 ;)
Dus jaaa, hij weet hoe de PS3 in elkaar zit, dus daarom zou je zulk soort beeldmateriaal daar ook op terug vinden
Zou dit een antwoord zijn op de enige teleurstelling zijn die Rising heeft veroorzaakt met de richting dat ze daarop gegaan zijn..
Ja daar ga ik stiekem ook een beetje vanuit.
Vind Rising nou niet echt een titel die ik in de gaten houd.
Beetje teleurstellend, maarja dit maakt een hoop goed.

Toch nog maar eens verdiepen in het verhaal, want dat ben ik enigsinds zoek O-)
Waarschijnlijk zal dit spel zowel op de huidige generatie consoles komen, alsmede de nieuwe consoles, die dan op grafisch vlak vergelijkbaar is met de pc versie.
als de game niet ook voor de pc beschikbaar wordt, dan vind ik het erg verrot dat ze de game wel op een high-end pc tentoonstellen! Ik verwacht hem gewoon op de pc met deze settings!

[Reactie gewijzigd door BoeteloeZ op 3 september 2012 13:48]

het was een pc die vergelijkbare specs als de ps3 waarop ze dit toonde, niet een highend 2012 pc. en dat was dus 1 van de meest opzienbarende opmerkingen die de maker maakte..
Hoe weet jij zo zeker dat het filmpje op een PC draait dan? Ik zeg niet dat het niet zo is, maar ik sluit ook echt niet uit dat het gewoon op een PS3 draait eigenlijk. Als je goed kijkt dan zie je namelijk dat het er vooral zo mooi uitziet vanwege de setting, de atmosfeer en de regen-effecten, niet omdat de 3D modellen en textures nou zulke extreem hoge kwaliteit hebben. De cutscenes in games als GoW III of MGS4 komen ook al een heel eind in de richting van deze kwaliteit, en die spellen zijn al 3 jaar oud ofzo.
omdat de ps3 dit niet trekt. En cutscenes worden niet in real time gerenderd door de game-egine! Dat eigenlijk niks meer dan een mpeg filmpje afspelen. De laatste minuten van dit filmpje is echte gameplay van de nieuwe fox engine draaiend op een pc van vandaag de dag.
Uhm de tijd dat cutscenes als filmpjes worden afgespeeld is echt al weer een tijdje voorbij hoor, bij God of War III en MGS4 worden die gewoon in-game gerenderd. Zoals in zo goed als elk ander spel vandaag de dag. Blijkbaar trekt de PS3 toch net iets meer dan jij denkt als ik de reacties hierboven lees, en draaide de demo op een PC met specs die vergelijkbaar zijn met wat je op de PS3 kunt verwachten.
blijf je toch lekker vasthouden aan die hoop die je nu koestert. Wordt de teleurstelling alleen maar groter van. Ik gun het je van harte van hoor, maar ik ben gewoon eerlijk.
Ik koester helemaal geen hoop dat dit de graphics zijn die je op de PS3 gaat krijgen straks, sterker nog, ik hoop eerder dat al die AAA games die nu worden aangekondigd allemaal doorgeschoven worden naar de volgende generatie consoles. Waaronder bijvoorbeeld GTA IV, GoW IV, deze MGS game, enzovoorts. Hoe mooier hoe beter, en die nieuwe consoles die zal ik toch wel kopen. Maar als dat niet zo is dan speel ik ze met evenveel plezier hoor, graphics zijn wat mij betreft ondergeschikt aan gameplay, verhaal en design. Ik heb afgelopen jaar MGS 1 (PSX) en MGS 2 (PS2) nog met plezier uitgespeeld.

Wat ik alleen maar wil zeggen is dat je veel meer uit een console kunt halen dan jij voor mogelijk houdt. Niet op 1080p, maar op 720p acht ik het niet onmogelijk dat je de graphics uit dit filmpje uit een PS3 kunt persen. Als je me niet gelooft dan moet je maar eens een avondje wat van de hoogtepunten uit de demoscene gaan bekijken, dan snap je misschien wat ik bedoel. Dat de lat voor de meeste PC games zo laag ligt voor ontwikkelaars dat ze gewoon altijd voor de high-end programmeren, wil niet zeggen dat je op specs van 5 jaar terug geen mooie graphics op het scherm kan toveren.

Uiteindelijk zal het er wel op neerkomen dat de demo mooier is dan het spel op de PS3, alleen al vanwege de resolutie. Maar het verschil hoeft lang niet zo groot te zijn als jij blijkbaar denkt, met 5 reacties in deze thread om even je minachting voor console graphics te laten blijken. Kijk anders even naar de cutscenes van moderne PS3 spellen (die dus gewoon real-time gerendered worden), dan zal je het je verbazen hoe dicht die soms bij veel krachtigere PC's komen.

[Reactie gewijzigd door johnbetonschaar op 3 september 2012 16:09]

als je verstand van zaken zou hebben, zie je duidelijk aan de ingame gameplay, dat hier meer speelt dan alleen maar een hogere resolutie. Je haalt er momenteel erg veel andere punten bij, waar ik liever niet op in ga. Ik blijf liever bij de kern van mijn pleidooi. De ps3 en de 360 gaan NIET zulke kwaliteit aan beeld en settings kunnen weergeven. Cutscenes boeien mij op geen 1 platform. Ik kijk altijd alleen naar de grafische mogelijkheden van de ingame settings, zoals ik dat ook bij deze demo heb lopen doen. Het is volkomen duidelijk dat Hideo de nieuwe mogelijkheden van de fox engine laat zien op een huidige pc, anders had de beste man wel een ps3 uitgekozen voor zijn demo. Als hij dezelfde demo zou moeten afspelen op een ps3, dan zou het er veel minder uitzien.

Weet niet waar jij bent geweest de afgelopen jaren, maar de piek van de consoles is jaren geleden al bereikt hoor. Grafisch staan we al meerdere jaren stil op de pc en sinds jaren nu ook op de console.
Volgens mij ben jij veel te pessimistisch. Je hebt het over kennis van zaken en dat de kern van jouw pleidooi is dat je niet zulke graphics kunt laten zien op de PS3, en dat cutscenes je niet boeien. Ik heb demo's gezien die graphics uit een 486 toverden waar zelfs sommige moderne games nog bij verbleken, en het filmpje bij dit artikel is voor 90% cutscene. Je ziet ook duidelijk dat waar de cutscene overgaat in in-game (en er dus ineens van alles en nog wat meer gerekend moet worden dan alleen scripted animaties), er ineens een stuk minder detail en licht effecten worden gerendered.
Weet niet waar jij bent geweest de afgelopen jaren, maar de piek van de consoles is jaren geleden al bereikt hoor.
Dat is gewoon onzin en in de context van je opmerking over verstand van zaken een domme uitspraak. Zeker op de PS3 zitten de spellen nog zeker niet aan de max van wat je met de hardware kunt doen. Kijk alleen even naar de laatste generatie PS2 games en beweer dan nog eens dat PS3 games aan hun plafond zitten. De laatste generatie PS2 games zag er bijna even goed uit als de eerste generatie PS3 games, al is het alleen maar vanwege alle grafische trucs die developers door de jaren heen geleerd hebben waarmee je met super slappe hardware toch mooie graphics kunt produceren.

Edit @BoeteloeZ hieronder:
Lees even terug en dan zie je dat ik zelf ook al aangeef dat ik verwacht dat de graphics er op de PS3 minder mooi uit zullen zien, en dat ik op basis van het filmpje eerst zelfs dacht dat dit op een next-gen devkit draaide. Ik zeg alleen maar dat het verschil veel minder groot hoeft te zijn dan de pessimistische toon van jouw reacties doet vermoeden.

Je hoeft me ook niks uit te leggen over tesselation of wat dan ook, ik heb alle GPU gems boeken in de kast staan dus ik denk ook wel iets van computer graphics af te weten.

Om even specifiek op tesselation in te gaan: het mooie van de PS3 architectuur is dat deze nu juist heel erg geschikt is om zoiets als tesselation te offloaden naar de SPE's, zodat de GPU het minder zwaar heeft en je dus elders complexere shaders kunt gebruiken. Juist grafische effecten als tesselation zijn op een PS3 met een zwakkere GPU alsnog voor elkaar te krijgen. Op de 360 zou dit een veel lastiger verhaal zijn, hoewel daar een betere GPU in zit.

[Reactie gewijzigd door johnbetonschaar op 3 september 2012 17:31]

blijf lekker in die loep van hoop zitten zou ik zeggen. Gun het je van harte, maar je moet niet gek opkijken als jouw mgsgroundzeroes ps3 versie er minder uitziet dat wat je vandaag in dit filmpje heb gezien.

Je hebt zeker ook niet door dat er tesselation verwerkt zit in deze demo? Iets waar de consoles niks van af weten.
@boeteloeZ: jij hebt blijkbaar net zo min verstand van zaken mbt dit onderwerp. De developers leren nog steeds hoe ze meer en meer uit de oude consoles kunnen halen (zeker de PS3)..
dat spreek ik ook niet tegen. Maar heleaas kunnen de huidige consoles niet werken met bijvoorbeeld "tesselation", om nog maar te zwijgen over de andere settings. Dat is behoorlijk aanwezig in deze demo. Dat is ook niet uit een oude console te halen of toe te voegen.

[Reactie gewijzigd door BoeteloeZ op 3 september 2012 16:59]

Tesselation werkt wel op de Xbox 360 iig.
http://www.insidegamingda...e-shown-off-at-pax-prime/
lees maar eens goed wat de opmerking is die kojima heeft gemaakt..
en de hele demo die getoond werd, was pure game-engine, niets prerendered.

[Reactie gewijzigd door SuperDre op 3 september 2012 16:49]

Dit spel gaat dus om een proloog van MGS: 5, je speelt in deze game met Big Boss.


Hier een filmpje met meer gameplay en commentaar:

http://www.ign.com/videos...s-extended-14-minute-demo
Het spijt me jongens, maar alleen het stukje waar Big Boss aan het rond kruipen is is gameplay. En zelfs dat ziet er eigenlijk niet heel bijzonder uit, maar gewoon zoals je van een moderne AA game mag verwachten. Het draait momenteel op een PC, waarschijnlijk met AA, betere texures en filtering, een hoge resolutie en natuurlijk vloeiend op 60 beeldjes per seconde, wat je dus niet op je console hoeft te verwachten.

Sorry Kojima, maar ik trap niet in je onzin.

[Reactie gewijzigd door Forsakeneyes op 3 september 2012 14:05]

precies. En als deze demo op 1080p is getoond in dat zaaltje, dan weet je direct hoe laat het is. Deze demo gaat eigenlijk meer om de fox engine, dan om MGS. Verder zal deze game vast en zeker op de ps3 uitkomen, maar dan met veel minder grafische settings.
Inderdaad. En begrijp me niet verkeerd, ik kijk zeker wel uit naar een nieuwe MGS, maar als je kijkt naar het verleden dan kun je niet anders dan dit soort uitspraken met een korreltje zout nemen.
Misschien wel leuk kijkvoer ook
(wel iets langer dan 14 minuten)

http://www.ign.com/videos...-gear-conference-pax-2012

Dat hij hier zegt dat de Fox Engine waarschijnlijk ook voor Silent Hill gebruikt gaat en kan worden brrrrr :D

En ook dat de het een PC is met vergelijkbare specs van ps3/xbox 360 vanaf 30:00

Ook vermeld hij even tussen neus en lippen door, dat ze ook nog Rising op de planken hebben liggen binnenkort, en dat we die niet moeten vergeten.. lol.

[Reactie gewijzigd door iNFiNiTY- op 3 september 2012 14:08]

Maar de vraag is wat is Project Ogre dan wel...Ons een beetje afleiden met MGS:GZ

Heerlijk filmpje wordt (weer) enthousiast over MGS sinds Metal Gear op de msx speel ik dit al.En please laat dit voor de pc verschijnen :9~

oja Rising is geen fout maar een testcase voor ZOE denk ik..
(je moet een beetje vallen voor je weer kan stijgen allemaal ingecalculeerd om de juiste hype te creren)
kept you waiting, Huh ? yes u did snake ! :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSalaris

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste website van het jaar 2014