Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 307 reacties

Apple heeft een aanklacht tegen Samsung uitgebreid met vier apparaten in de Galaxy-lijn die volgens het bedrijf uit Cupertino inbreuk maken op patenten die het bezit. Het gaat om twee versies van zowel de Galaxy S III als de Galaxy Note.

In de originele aanklacht uit februari werden 17 apparaten van Samsung genoemd die inbreuk zouden maken op 8 patenten van Apple. Nu heeft Apple aan die lijst nog de Galaxy S III, inclusief de Amerikaanse Verizon-versie, als ook de Galaxy Note en de Galaxy Note 10.1 toegevoegd. De patenten waar de genoemde toestellen inbreuk op zouden maken beschrijven onder andere de autocorrectie-functionaliteit bij het typen en het ontgrendelen van een apparaat via het touchscreen.

Het gaat hier niet om de rechtszaak die recentelijk werd beslist in het voordeel van Apple; in die zaak werd Samsung veroordeeld tot het betalen van een boete van 1 miljard dollar. De onderhavige zaak werd later gestart en is volgens Apple nodig omdat het Koreaanse bedrijf nieuwe producten blijft ontwikkelen die Apple-producten kopiëren en inbreuk maken op patenten die Apple in het bezit heeft.

Reacties (307)

Reactiefilter:-13070243+1142+26+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
1 2 3 ... 9
Ik quote een stukje van engadget:

At issue here are eight of Apple's utility patents that it says Samsung has infringed upon. The headliner patents at issue are '721 which covers slide to unlock, and '604, which could apply to the universal search feature Samsung has been pulling from its phones recently. Another familiar entry is the '647 patent Apple slapped HTC with in 2010, which has a vague description but applies to clicking on a phone number in an email, for example, to call it

zucht... snap niet dat hier patenten op uitgegeven kunnen worden.
Bedrijven moet bestraft worden als ze hiervoor een rechtzaak beginnen.
Of een soort van peer review van onafhankelijke experts in het gebied als er een zaak rond een patent ontstaat. Die mogen dan beslissen of een patent werkelijk innovatief was en het waard is te beschermen of dat het om triviale technologie of zelfs prior-art gaat. Maw, indien op de datum van de patentaanvraag de technologie was opgestuurd naar een goed scientific journal, was het dan geaccepteerd als zijnde innovatief genoeg voor publicatie? Zo niet, dan het patent gewoon alsnog ongeldig verklaren. Ik denk als je een paper instuurt over slide-to-unlock dat je vernietigende kritiek zou krijgen.
Haha probeer dat systeem er maar eens door te krijgen.
Dat lukt nooit, met al dat gelobby.

Het gaat niet om ideeen over hoe het anders moet in patentenland. Het gaat om ideeen om de boel in gang te zetten.
"clicking on a phone number in an e-mail to call it". Dat is precies wat Skype al jaaaaaaaaaaaren doet. Bizar dat je dat kunt ombuigen tot een patent voor telefoons zodat andere fabrikanten niet meer direct telefoonnummers kunnen bellen :X
ja echt belachelijk . kik als je nu een pattent aanvraagt op de manier waarop je va nde ene naar de andere plek kan reizen in 2 seconde vanuit je luie stoel met 1 druk op je afstandsbediening dan is dat nog een ding wat ergens over gaat, maar dit is gewoon te belachelijk voor woorden :)
Apple heeft zelf ook e.e.a. gejat:

In 2001 ontwikkelde LG reeds de IPAD:

http://www.linuxfordevice...s-Linux-Web-pad-at-CeBIT/

dus gevalletje Boter op het Hoofd, in plaats van bij de Samsung Vette Vis... ;)

Zie ook de discussie hier:http://www.reddit.com/r/technology/comments/z5b7b/so_it_turns_out_lg_released_a_linux_based_tablet/

Op Google+ las ik:
It Turns Out LG Released a Linux Based Tablet Called iPad 9 Years Ago

Apparently iPad was first introduced by South Korean hardware manufacturer LG Electronics at the CeBIT computer fair in Hanover, Germany 9 years ago. --> http://goo.gl/df8Mg

Also the name iPhone and iOS was licensed from cisco.

Sources:
1. Apple stole the iPad trademark from LG http://goo.gl/df8Mg
2. Apple stole the name iOS from Cisco https://en.wikipedia.org/wiki/Cisco_IOS
3. Apple stole the name iPhone from Cisco http://en.wikipedia.org/wiki/Linksys_iPhone

Read Before Commenting: First Apple stole the name iOS and iPhone and then licensed it when Cisco filled a lawsuit against Apple.


Story Via Reddit
iMac bestond al langer dus iPhone is gewoon een logische naam. Daarnaast was Apple in 2000 ook bezig met een tablet maar hebben deze nooit uitgebracht.
Tjee, dat lijkt idd verdacht veel op de iPad, zo zie je maar hoe sterk marketing kan zijn. Apple kan de geschiedenis in als Marketing gigant (maar dan wel daarnaast titel 'en patent trol').
Alweer een patentzaak! Wanneer houdt het op?!
Zal wel geen succes worden om de SIII te verbieden.
http://www.androidpolice....gned-entirely-by-lawyers/
Het gaat hier niet om het uiterlijk maar om patenten geimplementeerd in de software. Zoals de slide-to-unlock, Universal search, ect.
Slide2Unlock is geen houdbaar patent, dat bestond al ver voor Apple het kopieerde en patenteerde van Neonode :)

Maar goed, het Amerikaanse patentsysteem is gewoon een bizar gedrocht waarin je andermans ideeŽn kunt patenteren en nota bene kunt aanvoeren als bewijs in de rechtszaal, want de jury weet toch niet beter :z

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op 1 september 2012 16:08]

De jury weet wel beter maar is verre van onafhankelijk.
Onzin. Dit is al talloze keren geroepen maar nooit onderbouwd.

De gehele jury is goed gekeurd door beide partijen. Enige stukje invloed wat mogelijk meespeelt is patriottisme, Apple blijft Amerikaans.
Niet de gehele jury is goedgekeurd door beide partijen, verre van zelfs. Er zijn een x aantal jury kandidaten en beide partijen mogen ze allemaal ondervragen (De term hiervoor is voir dire). Daarna mogen ze elk een beperkt aantal wegsturen, in de laatste zaak was daar aantal vier per kant. (peremptory challenge)

Met andere woorden, geen van beide teams heeft ook maar iemand "goedgekeurd", ze hebben de "slechtste" niet toegelaten, maar al je er van de 20 vier weg mag sturen, is dat soms kiezen uit verschillende kwaden.
Dat, en dan moeten ze niet Samsung aanklagen maar Google.
Google kunnen ze niet aanpakken want die geeft GRATIS android aan de fabrikanten, die er dan weer wel geld voor vragen
Samsung is de grootste overtreder (lees verkoopt de meeste Android toestellen en veroorzaakt meeste schade) en dus pakt Apple die het eerst aan.
Hoe is dat logisch?
Hoe is dat logisch?
Dat schrijf ik toch 8)7

Nog een keer dan.

Stel ze klagen Google aan, wat is dan de geleden schade?

Hoeveel geld heeft Google met Android verdient? Nada!
Hoeveel Android hardware heeft Google verkocht? Te verwaarlozen i.v.m. Samsung!

[Reactie gewijzigd door Carbon op 1 september 2012 17:58]

(@Carbon)

Denk je dat die licentie om Google Apps op je Android toestel te mogen hebben gratis is? Waarom denk je dat die goedkope Chinese telefoons standaard niet worden uitgerust met deze Google Apps?

Voor iemand die behoorlijk aanwezig is hier, zeker met dit soort onderwerpen had je zulke simpele feiten best mogen weten. Dit geeft bij mij eigenlijk al gelijk aan dat ik je reacties soms maar beter met een korreltje zout kan nemen.

[Reactie gewijzigd door linkkrw op 2 september 2012 07:06]

Denk je dat die licentie om Google Apps op je Android toestel te mogen hebben gratis is?
Toegang tot Play store en die Google apps zijn niet gratis maar dat is niet relevant want niet de Google apps maar het OS maakt inbreuk op die patenten en het OS is gratis.

btw de Play store en die Google apps zijn ook geen vetpot:

Google's Android has generated just $550m since 2008, figures suggest

$550 miljoen omzet (niet winst) over een periode van 3 jaar, dat is peanuts met wat b.v. een Samsung rechstreeks verdient aan Android.

Het meeste geld verdient Google nog steeds indirect middels advertentie inkomsten
Voor iemand die behoorlijk aanwezig is hier, zeker met dit soort onderwerpen had je zulke simpele feiten best mogen weten.
@linkkrw
Nou nou, je bent wel erg snel met je conclusies, want zoals je ziet ben ik goed op de hoogte :)

[Reactie gewijzigd door Carbon op 3 september 2012 13:07]

Hoeveel geld heeft Google met Android verdient? Nada!
Euh...? Are you kidding me? Google verdient bakken geld aan Android joh!
waarschijnlijk niet direct aan android, maar wel indirect aan advertentie inkomsten.
Dus direct niet veel verdient met de " verkoop" van android.
Ik vrees nooit, totdat het moment dat de wetgevers eens tot het inzicht komen dat het patentenrecht wordt aangewend (lees: misbruikt) om:

- de concurrentie kapot te maken
- er ongelooflijk veel geld mee te verdienen
- het te adopteren als een "businessmodel"

Straks gaat Apple nog alle appeltelers aanklagen omdat het fruit aan de bomen teveel lijkt op het logo. Nee, dit is geen humor! Het lijkt er steeds meer op dat Apple geen grenzen meer kent. Ik hoop dat Apple straks zťlf een keer de deksel keihard op de neus krijgt.... |:(
Apple heeft zijn eigen logo en naam te danken aan het logo van het muziekbedrijf van The Beatles dat ook Apple heet en als logo een groene appel.
Apple heeft zijn eigen logo en naam te danken aan het logo van het muziekbedrijf van The Beatles dat ook Apple heet en als logo een groene appel.
En daar hebben ze ook diverse keren diep in de buidel moeten tasten
Niet alweer maar uitbreiding op..
Zolang de media veel aandacht blijven besteden aan Apple va. Samsung...

Dit is steeds weer gratis publiciteit voor beide partijen en ondertussen vergeet iedereen dat er gewoon betere toestellen worden gemaakt door andere fabrikanten.

De iPhone is vanaf dag 1 helemaal gehyped in de media. De 'eerste smartphone', eerste telefoon met alleen touchscreen en dat soort onzin. En elke app die uitkwam was opeens nieuws. De media hebben de iPhone tot een succes gemaakt en Apple gaat er vrolijk mee door via patenten (je kunt immers niet blijven komen met rijen voor winkels voor de release van een nieuw toestel).
Wat ik nu niet begrijp, Samsung maakt veel onderdelen voor Apple. Snijdt Apple zichzelf niet in de vingers?
ja en nee, apple is momenteel al druk bezig om alternatieven te vinden voor samsung dus ze proberen er wel z.s.m. weg te komen (iphone 5 scherm van LG?).
Daarnaast is Apple voor samsung een te grote klant om te blokkeren, ze zullen meer winst krijgen van alle bestellingen van apple dan alle boetes die ze moeten betalen.
Zodra dit omdraait... dan is 't klaar vermoed ik
Ja, ik weet het niet meer 100% zeker, maar was het niet LG die er van werd beschuldigd door bedrijfs spionage de productie technieken van samsung te hebben gestolen waar die schermen mee worden gemaakt?

Zo blijven we dus in een cirkeltje draaien.
Ja LG zou OLED techniek hebben "gestolen" van Samsung. Eerlijk te zijn zou ik eerder een Samsung OLED scherm kopen dan LG. Maar goed kan je al zien aan de techniek die gebruikt wordt bij de nieuwe televisieschermen.

Waar Samsung daadwerkelijk RGB ledjes gebruikt, gebruikt LG witte ledjes met een kleurenfilter.

Maar goed aangezien ik er niet bij ben geweest kan ik er lastig over oordelen wat er gebeurt is.
dat is een andere tak van Samsung.

Het zijn allemaal losse takken bij Samsung.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Samsung_Group

[Reactie gewijzigd door PBloem op 1 september 2012 15:46]

Nee, want Samsung wil maar al te graag onderdelen voor Apple fabriceren. Als Apple een order plaatst dan is het een gigantische order. Zo verwacht Apple zo'n 140 miljoen iPhones te verkopen in 2012, en 70 miljoen iPads. Reken maar dat Samsung hťťl graag deze orders krijgt.
Nee want Samsung weet dondersgoed dat ze veel verdienen aan het produceren van onderdelen voor Apple. Het zou eerder Samsung zijn die in zijn vingers snijd als het niet meer onderdelen zou leveren aan Apple want dat is wel heel wat meer opbrengsten als de opgelegte boete.
Precies door die rotte gedachte zitten we in een vreemde wereld.

Want wat er gebeurd om het heel bot te zeggen:

1. Persoon X vermoord vrouw van Persoon Y
(normaal)
2. Persoon Y doet aangifte, en ze willen elkaar niet meer zien.


Nu

1. Persoon X vermoord vrouw van Persoon Y
2. Persoon X zegt, ik heb een nieuwe mooiere vrouw voor je hier alsjeblieft.
3. Persoon Y ow dank je jongen, wil je een kop koffie dan vergeten we alles.

Een beetje bod gezegd, maar het is natuurlijk wel zo. Er gebeuren dingen die niemand moreel zou doen.
Als Apple zo "kinderachtig" blijft doen zou Samsung wellicht wel eens goed aan doen om niks meer voor Apple te produceren. Voordat Foxconn alle productie over kan nemen van Samsung komt er nog wel een flink gat waarin Apple met lege handen staat.

Ik begrijp sowiso niet dat Apple gewonnen heeft, die patenten gaan nergens over, unlocken via touchscreen zozo wat een unieke inovatie |:( Maarja rechtssysteem in USA is ook niet alles.
Misschien moet je wat beter inlezen voordat je reageerd.. Apple heeft geen rechtzaak gewonnen met betrekking tot "slide to unlock". De rechtzaak die ze laatst hebben gewonnen ging onder andere over het "bounce effect" bij het scrollen.

Daarbij denk ik dat het voor Samsung een stuk nadeliger is als ze niet meer voor Apple zouden produceren.
Waarbij je je kunt afvragen of bv. dat bounce-effect nu zo onderscheidend is, dat een potentiele klant afhaakt, als een toestel dat niet heeft. En zo zijn er nog van die snufjes, die volgens mij nu niet echt het verschil maken tussen wel of niet een bepaald merk of model kopen.
Het is natuurlijk heel moeilijk om te bepalen hoeveel 1 feature nou aan waarde toevoegd, helaas moet dit voor een rechtzaak wel gekwantificeerd worden en dat is natuurlijk altijd een beetje gokken. Echter zijn het alle features bij elkaar die zeker wel waarde toevoegen aan een product.
Vraag 1 is of dit patent (wat zelfs in Europa geldig is) uberhaupt wel patent waardig is het lijkt nu wel haast of je met een grote zak geld elk idee kan patenteren.

In europa had het nooit een patent mogen zijn. Een typisch voorbeeld van een software patent welke eigenlijk niet horen te bestaan.
Als Apple zo "kinderachtig" blijft doen zou Samsung wellicht wel eens goed aan doen om niks meer voor Apple te produceren.
Samsung is een professionele organisatie, die zaken weet te scheiden, niet een emotioneel persoon die het verschil niet weet tussen "kritiek" op handelswijze tegenover een "persoonlijke" aanval.
Een telefoon met touchscreen unlocken via het touchscreen, hebben ze daar jaren ontwikkeltijd in zitten om dat te bedenken?
Veel patenten worden naar mijn idee veel te makkelijk toegewezen zonder te kijken of het echt innovatie is.

[Reactie gewijzigd door schaijik op 1 september 2012 15:43]

Om hoeveel "innovaties" gaat het eigenlijk. Als je een jaar een toptechneut/designer aan het werk moet houden ben je misschien ongeveer een ton kwijt. Maal, zeg, 10 innovaties is hooguit een miljoen. Dus hoe ze aan dat miljard komen is mij echt een raadsel.
Een top techneut kost alleen al aan salaris wel een aantal ton per jaar. Salaris ligt al ruim boven de ton voor dat soort mensen en vergeet niet dat je als bedrijf al vaak het dubbele moet betalen van het bruto loon, om Łberhaupt het bruto loon uit te kunnen keren.
Net alsof apple niet verdient heeft aan nieuwe technieken.. Als je iets nieuws uitvind dan heb je sowieso al een voorsprong aangezien je de eerste bent. Ik kan net zo goed kappen als programmeur als elk stukje code mag worden verboden i.v.m. dat het kan worden geregistreerd als intellectueel eigendom. En hoe selectief is het, Net alsof apple echt iets nieuws heeft uitgevonden. Al deze ideeŽn zijn voort brouwsels op andere ideeŽn. Hoe hypocriet om wel gewoon verder te bouwen op andere ideeŽn en dan te zeggen dat andere bedrijven niet verder mogen bouwen op jouw ideeŽn. En zelfs zeggen als jouw oplossing ook maar een beetje lijkt op de onze dan maken we jou kapot!!! Dit is gewoon pure oneerlijke concurrentie waarbij het het Amerikaanse 'rechts' systeem wordt misbruikt ten behoeve van Amerikaanse bedrijven. Als ze zo doorgaan schieten ze zichzelf in de voet :P Het enige wat Amerika nu nog overeind houd is innovatie.. De kapitalisatie van ideeŽn zal op de langer termijn alleen maar destructief wezen voor de gehele innovatie. Misschien moeten we hier in Europa maar gewoon blij zijn dat wij het land voor de kansen worden. Tenminste als ons systeem ook niet net zo corrupt raakt als het amerikaanse..

Maarjah dit bericht word toch weer omlaag gemod door apple fans die nog nooit 1 innovatief stukje code hebben geschreven (Sorry). Wel grappig hoe mensen die nooit wat innovaties doen schreeuwen naar intellectueel eigendom en mensen die wel innovatieve dingen proberen te ontwikkelen juist niet (Inc Jobs in zijn jonge jaren)...

[Reactie gewijzigd door kajdijkstra op 1 september 2012 17:54]

@kajdijkstra: Mijn complimenten, vooral het eerste gedeelte. Zo is het, nieuwe spelers kunnen niet meer beginnen omdat ze eerst een zak vol met geld moeten hebben om allerlei patenten te kunnen financieren, dat gaat nergens meer over. Het klinkt meer als censuur of als een samenleving zonder democratie.
Daar gaat het niet (alleen) om.. Het gaat er ook om hoeveel geld Samsung heeft verdient door deze patenten (onterecht) te gebruiken. Daar is voornamelijk het bedrag op gebaseerd.
Apple moet ophouden met dit soort onzin. Ze beginnen aardig in een kwaad daglicht te staan met dit soort publicaties. Dat kan een poosje goed gaan, maar op een gegeven moment gaan mensen het zien als dreinen... Ja als ze het echt zelf hebben ontwikkeld, tuurlijk, dat mag je aanvechten, maar dit is ook door hun "geleend".
Je weet dat Apple niet de enige is die dit doet he... de mensen die vinden dat Apple (of een ander bedrijf, het maakt eigelijk niet uit welke je neemt) in een kwaad daglicht staat, zijn mensen die altijd een reden vinden om dat te zeggen.

- Microsoft staat in een kwaad daglicht want ze doen monopoly achtig

- Samsung staat in een kwaad dagligt, want ze worden constant geblokkeerd in hun activiteiten om dat rechtszaken bijna nooit in hun voordeel uitpakken, dus zullen ze wel verkeerd bezig zijn

- Apple staat in een kwaad daglicht om dat ze alles wat los en vast zit aanklagen

- USA staat in een kwaad daglicht om dat ze op een of andere manier altijd wel betrokken zijn bij bijna elke oorlog

- Europa staat in een kwaad daglicht om dat ze geld problemen hebben

enz. enz. Je kan altijd wel een reden verzinnen waarom iets of iemand in een kwaad daglicht staat. Sure, het is altijd zo, maar maakt het echt wat uit? Mensen die iets willen hebben, die nemen het toch wel. Wat iemand op internet er over zegt, wat het nieuws er over zegt en wat er over geschreven wordt is dan niet zo relevant. Natuurlijk heb je mensen die zich laten sturen door wat ze horen, zonder echt onderzoek te doen. Maar die mensen hebben sowieso nou niet echt een mening waar je je keuzes op wil baseren lijkt me...
- Microsoft staat in een kwaad daglicht want ze doen monopoly achtig
Microsoft heeft de laatste jaren (sinds win7 wat mij betreft) een aardige inhaalrace achter de rug en het is al lang niet zo erg meer de boeman van vroeger.
- Samsung staat in een kwaad dagligt, want ze worden constant geblokkeerd in hun activiteiten om dat rechtszaken bijna nooit in hun voordeel uitpakken, dus zullen ze wel verkeerd bezig zijn
Daglicht. Overigens wint Samsung wel degelijk een hoop rechtszaken, maar het is niet geheel verwonderlijk dat een Amerikaans bedrijf in Amerika gelijk krijgt ten koste van een Koreaans bedrijf. Lees nog maar eens na hoe de jury daar te werk is gegaan. Schandalig, maar wat kun je verwachten van een land dat keer op keer internationale regels aan z'n laars lapt (zie verhaal rond Kim Dotcom, Guantanamo Bay, enzovoorts enzovoorts)?
- Apple staat in een kwaad daglicht om dat ze alles wat los en vast zit aanklagen
Dat is een over en weer van aanklachten. Wat ik Apple wel verwijt is dat ze zulke suffe dingen patenteren. Slide2Unlock is gewoon gejat, universal search is te triviaal voor woorden, direct klikken op een telefoonnummer in een e-mail om te bellen is door Skype jaren eerder geÔntroduceerd, maar nu gepatenteerd op mobieltjes door Apple |:(
- USA staat in een kwaad daglicht om dat ze op een of andere manier altijd wel betrokken zijn bij bijna elke oorlog

- Europa staat in een kwaad daglicht om dat ze geld problemen hebben
De VS niet dan? :D De VS heeft grotere financiŽle problemen dan Griekenland, maar "de wereld" kan het zich niet veroorloven om de VS failliet te laten gaan. Bovendien kunnen ze dollars bij blijven printen tot het echt minder waard is dan pleepapier.
enz. enz. Je kan altijd wel een reden verzinnen waarom iets of iemand in een kwaad daglicht staat.
Ik vind Logitech zo'n bedrijf dat laat zien hoe je met de klant omgaat en hoe je je onderscheidt door jarenlang kwaliteit te leveren. Ik vind het zo knap dat zo'n groot bedrijf zulke goede service biedt en nooit negatief in het nieuws komt (tenzij ik iets gemist heb? :o)
Apple fans gaan dit nooit zien. En helaas breidt dit aantal zich nog steeds uit. Relatief lezen zeer weinig mensen tech-nieuws zoals wij, en zijn dus helemaal niet op de hoogte van dit gedoe.
Apple is sinds Steve zen overlijden wel volledig de juiste weg kwijt, innovatie 0.0 uitmelken van de klant en concurrenten op basis van inferieure technologie en onzinnige rechtenclaims des te meer.

Het zal geen 10 jaar meer duren voor Apple opnieuw op de bodem zit met dit soort "marketing"; denken ze nu echt dat de consument dit blijft pikken, zelfs de fanboys?

De Iphone is immers al verouderd tov de concurrentie, idem met de ipad.
Steve Jobs is in Oktober overleden. Wat verwacht jij allemaal in die korte tijd voor producten?

Naar mijn mening hebben ze genoeg mooie producten in die tijd uitgebracht.

- iPad 3
- Macbook Pro Retina
- Mountain Lion
tja ik verwacht dat iPhone 5 alle andere smartphones zal voorbijsteken.
Want...? Waarom zijn dat je verwachtingen?
Wat ik tot dusver heb gezien kan ik, naar mijn eigen mening, niet bepaald spectaculair noemen. Het is eerder een iPhone 4S met een groter scherm. Wat maakt de iPhone 5 dan dat deze alles voorbij zal streven?
pure pesterij .. daarbij hoe lijkt een galaxy note op een iphone , in dit geval zijn het de software pattenten die google geschonden heeft met android. en dus snap ik niet dat alleen samsung de klos is en niet andere merken met android toestellen . want als het om software pattenten gaat schenden al deze toestellen de pattenten van aple.
dit is een gevalletje meten met 2 maten .. zelfs als samsung een telefoon in de vorm van een aarbei uitbrengt gaat apple ze nog sewen. . hoe lang gaan die zaken nog duren .. nog ff en elke hardware boer stapt over naar een andere os.
Hebben de andere partijen zoals LG niet gewoon licenties op de betreffende patenten?
Nee, die zijn simpelweg geen (grote) bedreiging voor Apple. Samsung is nu marktleider en daarom richt Apple alle peilen daarop. Maar er lopen ook zaken tegen HTC (op ťťn na grootste Android leverancier) en Motorola.
Apple = slide to unlock.
Samsung = swype to unlock.

Wat is hier nu inbreuk op een patent? Heeft Apple een patent om een toestel te unlocken met je vingers of zo?
Volgens mij hebben ze een patent op het ontgrendelen doormiddel van een gesture.
Hoe kan het eigenlijk dat men patent heeft op software technologie dat draait op alle verschillende platforms?
De programmeertaal is toch eigendom van de ontwikkelaar.

En waarom verkopen ze de tablets en smartphones niet zonder Andriod. En download je deze pas als je voor het eerst online gaat?
Als het niet met het apparaatje verkocht wordt kunnen ze alleen Google aanklagen.

[Reactie gewijzigd door dpeadt op 1 september 2012 16:13]

Hoe kan het eigenlijk dat men patent heeft op software technologie dat draait op alle verschillende platforms?
Het gaat om het eindresultaat (het product) niet de implementatie!
1 2 3 ... 9

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



LG G4 Battlefield Hardline Samsung Galaxy S6 Edge Microsoft Windows 10 Samsung Galaxy S6 HTC One (M9) Grand Theft Auto V Apple iPad Air 2

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True