Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 52, views: 16.798 •

Treyarchs game design director David Vonderhaar heeft bekendgemaakt dat er geen enkele vorm van Second Chance, Last Stand of Final Stand in Call of Duty: Black Ops II zit. De feature wordt alleen nog gebruikt in de Zombies-spelmodus.

Vonderhaar bevestigt het ontbreken van de feature in Call of Duty: Black Ops II in een blogpost op de onofficiële blogpagina van Activision, waarin de ontwikkelaar antwoord geeft op een aantal vragen die tijdens onder meer de Gamescom vaak gesteld werden. "Er is geen Second Chance, geen Last Stand en geen Final Stand", stelde Vonderhaar. "Er is geen combinatie van perks of deathstreaks waarbij iemand in een downed positie terecht kan komen in de multiplayer-modus. Het zit nog wel in Zombies, zodat je revived kan worden, maar niet in de multiplayer", aldus Vonderhaar.

De ontwikkelaar ging bij het beantwoorden van vragen ook in op de opzet van de nieuwe scorestreak rewards. Nieuw daarbij is dat de puntentelling wordt gereset zodra een speler zijn beloning geheel heeft vrijgespeeld. In de eerste Black Ops telde de killstreak dan door, maar daar had de speler feitelijk niets aan. "Stel dat je een UAV en een Counter UAV bij je hebt. Zodra je die beide hebt verdiend, begin je opnieuw met sparen voor de UAV. Die krijg je dan opnieuw, tenzij je de eerste UAV niet gebruikt hebt; je krijgt geen rewards dubbel", zo legde Vonderhaar uit.

Vonderhaar beantwoordde verder nog een aantal andere vragen die ingaan op enkele nieuwe elementen in Call of Duty: Black Ops II. Het spel verschijnt op 13 november voor de pc, PlayStation 3 en de Xbox 360.

Reacties (52)

hulde aan treyarch _/-\o_

Ik vond het irritant dat je iemand met een sniper door het hoofd knalt dat ie dan nog leeft door last stand.
Een echte sniper heeft dan al reloaded en knalt hem alsnog de andere wereld in.

Maar ik vond het last stand principe ook maar flauw ingeprogrammeerd. Want dan moet je ook de optie krijgen om de boel te overleven door een medic aktie. Dat is een stuk realistischer dan met je last stand een pistool pakken, degene om je heen alsnog killen en dan ineens het loodje leggen.

Want geloof mij, irl, als je het loodje gaat leggen, ben je echt niet druk bezig om iedereen om je heen nog neer te knallen.

Edit: en dan ook nog gemod als een ongewenst bericht. Ik snap hem niet meer.

[Reactie gewijzigd door Yzord op 31 augustus 2012 12:59]

In het "echt" was er sowieso al geen Last Stand he....?
Niet als ze achter iets neervallen waar je niet kan doorheen schieten..
Want iemand wier hoofd door een RPG of .50 cal naar de andere kant van de map is geblazen reviven met een defibrillator is wel realistisch?

Als games realistisch zouden willen zijn, zouden het simulators worden.
altijd als ik iemand neer schiet met headshot met sniper ook al hebben ze last stand zijn ze dood, daarom is het een headshot, last stands werkt dan niet net als bij knife
Jammer ;p één van mijn favorieten samen met de noobtube en claymores
jaja echte pro hierzo
pro's zijn sws niet te vinden in CoD games.
Eindelijk! Was echt vervelend inderdaad.. :+ , ook in close combats als je dacht dat iemand dood was.. killed die je nog even met zn pistol

[Reactie gewijzigd door Mrk87 op 31 augustus 2012 12:44]

Het ergste is dat je ze niet kan schieten terwijl ze van staand naar de last stand pose vallen. Je schiet je volledige magazijn leeg op een vallende model, en als je net reload dan schiet hij je vies met 1 kogeltje neer.

Last stand na een headshot moet sowieso niet kunnen, en doorzeeft worden terwijl je misschien nog kon leven ook niet.

[Reactie gewijzigd door Bulls op 31 augustus 2012 17:54]

Of je denkt na en weet ondertussen wel hoe last stand werkt en anticipeert daarop. last stand is misschien wat irritant maar was verder eigenlijk een prut perk.
Misschien flauw om te zeggen maar daar zijn ze (naar mijn mening) zeker 3 games te laat mee.
Zeker flauw. Ik stoor me er totaal niet aan. In battlefield 3 heb je er ook geen last van. Enige aanpassingen die ze hadden moeten maken is dat het downed brengen van een player gewoon als kill telt. Dan is het meteen een stuk minder erg als je enemy gerived wordt. Met een beetje geluk en goede timing heb je dan 3 kills (de persoon die komt reviven en de gerevivede persoon) :+ .

Het mooie van het revive systeem is dat het loont om samen te werken. Zonder revive systeem voegt het weinig toe om iemand te coveren. Binnen de korste keren gaat er dan iemand dood en spawnt deze persoon aan de andere kant van de map.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 31 augustus 2012 13:03]

Bij BF3 kwam er in ieder geval nog een medic bij kijken die een gemakkelijk doelwit vormde tijdens het reviven. Dat is hier natuurlijk niet het geval, vind dit persoonlijk geen erg goede vergelijking.

Moet wel zeggen dat ze het systeem in BO(1) wel beter hadden zitten, dat degene die 'm in last stand schoot de kill kreeg, helaas besloten ze bij Sledgehammer dit in MW3 niet zo te doen..
Bf3 heeft geen medic maar een assault class. Dit is IMO ook de class met de beste wapens (redelijk clipsize, weinig recoil). In bf3 gaat reviven juist sneller en veiliger dan in cod. Je pakt peddles rent erheen, klikt, en rent weer door. Ook wel bekent als rambo reviven :+ . Bij cod heb je een "cast" met je action button en ben je dus langer kwetsbaar.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 31 augustus 2012 13:02]

Right, het heette medic in BFBC2. Die heb ik persoonlijk meer gespeeld vandaar de verwarring. Snap echter niet waar je het over hebt met die "action button" in CoD. Gebruik je last stand (of final stand als death streak in mw2/3) dan val je daar per direct in als je neergaat, het enige wat ik kan bedenken dat je bedoelt is dat je het kunt opgeven in last stand.

Echter maakt dit ook niet veel uit, met last stand ben je per definitie dood (in final stand kun je het in theorie overleven, maar is dit niet erg waarschijnlijk).
In Cod4 zou ik het eigenlijk niet meer weten maar in MW2 en Black Ops kon je gewoon gerevived worden als je een geupgrade last stand gebruikte. Ik heb hier altijd veel gebruik van gemaakt omdat ik vaak samen speel met vrienden.
Alleen met last stand pro in BO, duurde even voor ik het me weer herinnerde.
assault class is slecht als je conquest maps speelt dus zeker niet het beste van het spel
ieder game mode heeft zo zijn betere class
En waarom is dit nieuwswaardig? Als we nu van elke game zijn verschillen t.o.v. zijn voorganger gaan publiceren op de frontpage, staan er hier elke dag 25 artikels meer. :X

Laat de downvotes maar komen!
I eat them for breakfast.
Dit soort discussies horen op het forum. Verder ben ik het met je eens.
Omdat dit een optie is dat elke (nietbeginnende) speler in het spel haat en ook voor echte competitieve mensen een doorn in het oog was. Wie weet trekt dit hun over de streep om te kopen.

Zo zijn ook een aantal keren berichten gepasseerd omtrent startcraft (nieuwe unit dit dat), wow uitbreidingen (niet over volledige uitbreiding maar over 1 ding). Als het een impact heeft dat groot genoeg is vind ik dit nieuwswaardig.
Dit zijn ook echt van die perks waarbij ik me altijd afgevraagd heb welke idioot dit nou goedkeurd. Als je dood bent, ben je dood. Klaar zo hoort het in een shooter.
Dat is er gewoon ingestopt om de noobs een beetje te helpen. Het is vervelend, want als goede speler gebruik je dit eigenlijk nooit, of je moet in een flauwe bui zijn. Er zijn wel meer van dat soort vervelende perks in COD. Claymores, juggernaut en martyrdom bijvoorbeeld. In COD4 kon het allemaal nog net, vanaf MW2 ging het te ver.

Overigens kun je in Battlefield nog 10 seconden lang gerevived worden als je dood bent, dus "dood is dood" gaat niet helemaal op :)

[Reactie gewijzigd door Tk55 op 31 augustus 2012 12:59]

Eigenlijk had ik meer gehoopt dat er duidelijkheid was gekomen betreffende het quickscopen. Niets is irritanter dan neer worden gehaald door iemand die niet eens op je zit te richten. Ik ben blij dat laststand er uit is, maar had ook gehoopt dat ze iets meer zouden doen om "pure" gameplay te krijgen.
Het is een misverstand dat je bij quickscopen niet hoef te richten. Je moet anticiperen en op je geanticipeerde plek goed richten. Het is een hele kunst en vergt oefening om te leren.

http://www.youtube.com/wa...e&v=KrdBj0ewITA#t=91s

Zonder richten praat je over no scoping (en dan is je wapen niet accuraat) :) .

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 31 augustus 2012 13:10]

Ik heb ook jarenlang geprobeerd dat uit te leggen, maar als mensen het zelf niet gedaan hebben denken ze dat het simpel is. En als iemand het goed kan, ziet het er natuurlijk ook heel simpel uit. Het is alleen maar mikken, een keer klikken, en iemand is dood.
Het argument dat iemand die qs speelt met ieder ander wapen in het spel een hogere score zou halen komt vaak ook niet aan.
sdk1985, no scoping kan wel accuraat zijn maar dan heb je steady aim nodig zodat je hipfire accurater is, anders kan je je sniper net zo goed weg gooien want dan schiet je alles mis
Voor de noobs was last stand wel erg geschikt, ze hadden misschien beter deze erin kunnen houden maar tot een bepaalt niveau?
Als je direct zonder begint, wordt je het niet gewoon en mis je het niet achteraf. Vroeger had je ook noobs in MOH en COD die overleefden het ook hé..
Touche dat geef ik je gelijk in, maar we kunnen de old fasion die hard veteranen van de games MOH en COD niet vergelijken met de huidige generatie :P Er gaat een geheel nieuwe wereld voor ze open :P
Dan moeten ze maar leren leven met deze harde wereld :-P
Na Modern Warfare 1 ben ik afgehaakt van de serie i.v.m. de minimale verbetering en het fanboyism. Toch moet ik zeggen dat ik Black Ops II steeds interessanter ga vinden, onder andere door deze ontwikkeling. Verder zijn die drones en robots ook een doorn in het oog voor de CoD fanboys, maar voor mij maken deze het spel alleen maar interessanter omdat het een indicatie is dat deze CoD verder gaat afwijken van zijn voorgangers.
Vooral de Nuketown 2025, het verwijderen van die o zo ambetante last stand en het nieuwe killstreak systeem zien er heel indrukwekkend uit, misschien toch nog eens een CoD kopen :D
Als ze maar niet wagen om dead man's hand er wel in te laten, die vind ik eigenlijk nog erger.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Tablets Nokia Websites en communities Lumia Smartphones Laptops Sony Apple Games Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013