Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 42 reacties

Activision heeft het verschijnen van de speciale edities van Call of Duty: Black Ops II bekendgemaakt. Naast de traditionele Hardened Edition brengt de uitgever ook de Care Package-editie op de markt, waarin onder meer een MQ-27 drone zit.

De Care Package-editie wordt geleverd in een doos die een replica is van de care packages die in het spel opgevraagd kunnen worden, zo heeft Activision bekendgemaakt. Het meest in het oog springende onderdeel van de Care Package-editie is de radiografisch bestuurbare MQ-27 drone, die in Black Ops II aanwezig is onder de naam Dragonfire drone. Daarnaast bevat de speciale versie natuurlijk de game in een steelcase-doosje en een aantal in-game-extra's, zoals de Nuketown-map voor Zombies en de Nuketown 2025-map.

De Care Package-editie komt in de winkels voor 179,99 euro. De Hardened Edition, die ook al voor eerdere Call of Duty-games verscheen, zal 79,99 euro kosten. Die versie bevat dezelfde in-game-extra's als de Care Package-editie, maar dan zonder drone en care package-doos. Gameswebsite InsideGamer merkt op dat in geen van beide pakketten Call of Duty: Elite wordt genoemd. Vorig jaar kostte de Hardened Edition 99,99 euro, maar dat leverde de consument ook meteen een jaar lidmaatschap van Activisions betaalde Call of Duty-service op.

Reacties (42)

Reactiefilter:-142038+124+22+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
En is die drone dan ook bestuurbaar of gewoon een nutteloos speeltje?
De RC-XD auto die bij de prestige edition van BO zat kon je ook besturen. In de prestige edition van MW2 zat een nachtkijker en die was ook echt. Dus waarschijnlijk zal die quadcopter echt kunnen vliegen.
Zo'n nutteloos speeltje dat je niet kan besturen speeltje zal echt niet de prijs met ¤100 verhogen :p. Ik denk wel dat het niet zo groot zal zijn als de Parrot AR drone.

Edit: In de unboxing door Treyarch wordt er een paar seconden mee gevlogen.

[Reactie gewijzigd door witeken op 29 augustus 2012 23:51]

Beide, er zit een controller en landingpad bij, dus hij zal remote bestuurbaar zijn, maar dat neemt niet weg dat het nogsteeds een nutteloos speeltje is :)

[Reactie gewijzigd door Zer0 op 29 augustus 2012 10:55]

Zie tekst: Het meest in het oog springende onderdeel van de Care Package-editie is de radiografisch bestuurbare MQ-27 drone
voor 180euro krijg je een dummy RC erbij
MQ-27 DRAGONFIRE DRONE WITH REMOTE CONTROL
Je bedoelt waarschijnlijk voor 120 euro krijg je er een werkende drone erbij.

heb het maar even goed gemaakt
Alleen voor de X-box? Dat staat er namelijk niet bij?
Xbox en PS3, enkel de pc versie heeft geen pakket met een drone volgens mij.
En dit zit mij soms zo erg dwars...

De PC Games krijgen geen van de care packages bijv.

Altijd enkel de xbox en ps3 versie.

Dit vind ik erg jammer
Is zeker, ik ben zelf zo'n gek die veel al de SE versies van spellen koopt. Maar dit was al met MW2, de eerste BO, dus verbazen doet het me niet.

Wel jammer, en ondanks dat de PC verkoop slechts 1% van de gehele verkoop is, (kan ff de cijfers niet vinden, maar erg laag) hebben ze de hele franchise toch wel aan ons (pc gamer) te danken.

En het blijft me gek, het enige is extra's bij de doos/spel. In game wordt er niets aangepast.

Of te wel: Dank pc gamers, maar wij zijn jullie al lang vergeten.... (kijkend op de bankrekening....)
omdat CoD het erg slecht doet op de pc daarom!
het verkoopt amper op de pc.

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 29 augustus 2012 15:16]

Misschien omdat PC-gamers wel goed snik zijn? Bovendien wordt toch alle omzet uit de consoleversies gehaald, PC-gamers moeten maar Battlefield gaan spelen zullen ze wel denken.
ook voor de PS3

http://www.callofduty.com/blackops2/preorder

dat staat ook ergens in het stukje tekst bovenin

[Reactie gewijzigd door Ienni1983 op 29 augustus 2012 11:39]

Hoewel het waarschijnlijk wel dealextreme kwaliteit is, is het toch een briljante manier om wat unieks aan te bieden en er nog wat geld aan te verdienen ook. Ik zie niet in wat daar mis mee is.
Heb je het nou over de drone of de game? ;)

Ik zie het namelijk zo: je koopt een stuk speelgoed en je krijgt er game bij. Ik snap serieus niet dat mensen hier hun geld aan uitgeven.

Maar goed misschien ben ik te oud aan het worden voor call of duty (23). Sinds de laaste paar COD-games krijg ik steeds meer het gevoel alsof ze zich echt richten op de leeftijdsgroep van ongeveer 12 tot 18 jaar. Vooral door de 'neppe' gagdets en simpele gameplay die vooral niet te moeilijk en serieus mag zijn maar ook door dit soort acties waarbij je een stuk speelgoed 'cadeau' krijgt. Niet dat er iets mis mee is om games voor die doelgroep te maken hoor, maar het stoot mij wel af (en misschien ook meer wat oudere cod fans). Ik zal dus ook deze 'nieuwe' cod dit jaar laten liggen.
pff 23 en zich zelf te oud noemen ;)
Sinds de laaste paar COD-games krijg ik steeds meer het gevoel alsof ze zich echt richten op de leeftijdsgroep van ongeveer 12 tot 18 jaar
Ik snap wat je bedoeld, maar dat is natuurlijk niet waar omdat de game vanaf 18 jaar pas gespeeld mag worden
maar ook door dit soort acties waarbij je een stuk speelgoed 'cadeau' krijgt
Deze uitspraak snap ik dan weer niet.. lijkt mij wel vet zo'n bestuurbare drone, en ik ben 27... heb er het geld alleen niet voor over

Maar radiografisch bestuurbare speeltjes zijn niet per definitie voor kinderen, en juist wat je hier bij krijgt lijkt me niet geschikt voor jongere kinderen

Je komt een beetje over als een ouwe rot die zich te oud vind voor veel dingen... maar je bent nog maar een jonkie

[Reactie gewijzigd door Sinester op 29 augustus 2012 12:30]

lol, ooit bij een midnight release can COD geweest? lijkt me sterk dat iedereen daar 18+ is, lijkt me zelfs sterk als de helft van de mensen dat is.

COD is wel degelijk een spel gefocused op tieners, daar doet die sticker met 18+ niets aan af.
Idd hier de straat vol met allemaal koters van 14 tot 16, denk dat ik 1 van de weinige was die boven de 20 uitkwam.
er zijn genoeg landen waar CoD gewoon verkocht word aan minder jarige en dat het legaal is ook!

die drone is niks anders dan een hebbe dingetje wat moet je er in godsnaam mee?

tenzij het een high defenition camera en long range heeft is dit ding niks anders dan kinder speel goed
Het zal wel geen Parrot drone zijn. ;)

edit: hier een 'foto' van de Drone: http://subpargamers.files...x_mr_001_resized_jive.jpg

[Reactie gewijzigd door _MB_ op 29 augustus 2012 11:08]

Een Parrot AR.Drone kost rond de ¤280, dus ik denk niet dat ze dat in een CE van ¤180 gaan steken.

Het lijkt wel dat dit soort "super CE" in de lift zit: steeds meer games gaan veel verder dan de "standaard" CE met wat artwork en een soundtrack. Niet dat ik ooit een CE ga kopen, maar toch, leuk voor de verzamelaars onder ons ...
Dat ze maar een fatsoenlijke editie uitbrengen die beter beveiligd is tegen hackers/cheaters
i.p.v. wat hardware en software met een gapend gat voor cheaters....
Ik begrijp zowiezo niet dat er bakken met geld binnen komt voor deze lui die niet eens hun eigen servers monitoren zodat, betaalde mensen een leuk potje kunnen spelen.

Zit je in een COD game met een cheater, ga je er maar direct uit om niet gefrustreerd te worden, zoek je een andere room op KOM JE WEER TERUG in dezelfde game????
En je kunt er werkelijk NIETS aan doen...
Servers in eigen beheer noemen ze dat. Welk beheer bedoelen ze dan?
Ik bedenk mij nog wel een keer voordat ik een COD koop...
dit is black ops van treyarch ipv de moder warfare reeks van IW he? op de pc heb je gewoon (betaalde) dedicated servers zonder lobbies als ik me niet vergis...(ik ga ervan uit dat je de PC versie bedoeld omdat je het over zoveel cheaters hebt...)
Ik vind de prijzen nog we meevallen, de Black Ops Prestige Edition was ook 150 euro en daar kreeg je een RC car bij.
het feit dat voor een copy paste remake spel constant 50 euro word gevraagd is al belachelijk!

deze zo genoemde games (eigenlijk zijn het gewoon expansion packs) zijn niet meer dan 10 euro waard
BF3 doet dat teminste een heel stuk beter

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 29 augustus 2012 15:14]

Als we de laatste uitgebrachte COD series (mw2, mw3, BO I) bekijken, zien we dat zij zich tegenwoordig meer richten op leeftijdsgroep van 12 tot 17 jaar. Ik zeg dit voornamelijk omdat de gameplay en al de zaken die erbij toegevoegd worden waardeloos zijn, zoals de perks en killstreaks. Vooral wanneer het spel zich laat baseren op killstreaks, zullen er altijd grote problemen ontstaan zoals campers die de gameplay ermee verzieken. MW2 is grootste voorbeeld hiervan, ipv dat zij zich bedenken hoe zij het killstreak probleem moeten oplossen, maken zij het nog erger. Nu sturen ze ook speelgoed mee naar huis.

In mijn ogen is FPS onder de naam Call of Duty gestorven. Om de twee jaar wordt er continu een nieuwere serie uitgebracht. Dit verteld al genoeg dat zij op geld jagen en niet op langdurige tevredenheid van de klanten.
Ik koop het spel waarschijnlijk wel voor de PC, Maar vind het nog steeds triest dat de PC Gamers geen COD Elite kunnen gebruiken.

Misschien dat dat ook de reden is dat ze dat deze keer maar niet erbij doen.

Ik koop wel de normale editie of de hardened niet deze met de Drone want dat is gewoon zonde geld vind ik.

[Reactie gewijzigd door Gizmor op 29 augustus 2012 14:02]

leuk voor de liefhebber als je geld teveel hebt maar dat geld leg ik toch liever opzij voor iets anders (weekendje weg, Wii U etc)

[Reactie gewijzigd door M.rutte op 29 augustus 2012 12:32]

Nou ik vind dit minder prijzig dan de Wii U die op het moment bekend staat dat die 500 euro gaat kosten(wat nog minder kan worden)