Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 193, views: 74.790 •

Aldi heeft een opvolger van de Wolfgang-smartphone die het eerder uitbracht aangekondigd. Volgens de supermarktketen draait het toestel Android 4.0 en is het vanaf 1 september te koop. De smartphone moet 179 euro opbrengen.

Wolfgang-smartphone bij AldiHet gaat om een verbeterde versie van de Wolfgang AS43D die in april werd uitgebracht, zo heeft Aldi laten weten. Waar de voorganger nog Android 2.3 draaide, zal de nieuwe Wolfgang AS43D2 beschikken over het nieuwere Android 4.0. Wederom is de standaardinterface grotendeels intact gelaten en kiest de fabrikant ervoor om geen eigen applicaties mee te leveren. De schermgrootte bedraagt nog steeds 4,3", met een resolutie van 800x480 pixels.

Aldi belooft dat de AS43D2 meer rekenkracht biedt dan de AS43D. De supermarktketen specificeert dit echter niet en zegt alleen dat er een 1GHz-chip van Qualcomm aanwezig is. De voorganger beschikte echter ook over een 1GHz-processor, maar dit betrof een verouderd model van Qualcomm. Het blijft dus nog onduidelijk in hoeverre de nieuwe variant een verbetering is. 

Verder beschikt de Wolfgang-smartphone over een 5-megapixelcamera en is er ook een 1,3-megapixelfrontcamera ingebouwd voor videobellen. De hoeveelheid ram bedraagt 512MB, terwijl er 4GB opslaggeheugen is. Gebruikers kunnen ervoor kiezen om de opslagcapaciteit te verhogen met een micro-sdkaart. Er zijn twee simkaartslots ingebouwd.

Volgens Aldi is de nieuwe Wolfgang AS43D2 vanaf 1 september verkrijgbaar. Er moet, net als zijn voorganger, 179 euro voor worden betaald. 

Reacties (193)

Reactiefilter:-11930175+178+28+30
1 2 3 ... 6
Oei ronde hoeken, lijkt toch veel op een iPhone tbh (ja down vote me maar)
De patentenstrijd van Apple richt zich op dit moment eigenlijk alleen maar aan grotere leveranciers die continu telefoons leveren. Als apple een kleine fabrikant moet gaan aanklagen die toch bijna geen geld heeft, daar schieten ze niet zo veel mee op. Ikzelf wil om o.a. de reden dat ze anderen steeds aanklagen voor zo'n standaard design waar bijna niet van af te wijken is absoluut geen Apple spullen in huis hebben. Ik wil zélf bepalen wat ik op mijn telefoon/tavblet zet en niet dat Apple daar invloed op uit kan oefenen.
Wat ik aangeef is simpelweg de waarheid. Net als bij iedere andere religie vinden gelovigen het niet plezierig als je ze met de neus op de feiten drukt. Apple-gebruikers zijn hier geen uitzondering op.

http://www.bright.nl/apple-een-religie

Quote : "Inderdaad. Net religieuzen, alle Apple fans. Apple is de enige waarheid en Steve Jobs was hun god. Een discussie aangaan is zinloos"

Ik vind dit gewoon eng. Er zijn al oorlogen om minder uitgebroken...

Interessant artikel : http://www.jongebazen.nl/...arom-apple-een-religie-is
Ik baseer me op feiten, niet op religies.

Aangezien feiten simpelweg goed onderbouwde waarheden zijn en religies ontstonden om domme, naïeve mensen onder controle te houden, denk ik dat mijn mening toch meer gewicht heeft.

En nee, ik ben niet vooringenomen. Ik heb tenslotte destijds een iPhone 3G gekocht waardoor ik tot de conclusie kwam dat Apple gewoon dure troep is. Als ik nooit iets van Apple in mijn bezit had gehad, was je stelling correct. Echter is dit niet het geval.
Nou ja, ga nu niet beweren dat mensen alleen iets hebben gekocht door de marketing en niet omdat ze allerlei dingen hadden getest. Dat komt vaker voor bij Apple dan bij andere merken.

[Reactie gewijzigd door Rwesterh op 25 augustus 2012 17:31]

Mensen het gaat hier om een telefoon van de Aldi met Android 4.0
Ik zie echt totaal niet in waarom ook hier de Android vs Apple discussie verder gaat.
Ook de patenten kwestie is hier totaal niet relevant.

Vraag mij af wat de gebruikte CPU en GPU zijn, is toch wel erg belangrijk om een inschatting te kunnen maken wat wel en niet kan op deze phone.
Daarmee is ook te zeggen of het prijstechnisch interessant is.
Verder lees ik 2 simcard slots daaruit maak ik op dat het dus dual sim is of slechts een opbergvakje voor een 2e zodat je makkelijk kan swappen?
En mocht het dual sim zijn is het dan mogelijk om deze tegelijk te gebruiken?

Vind hem er verder prima uit zien maar er is toch iets meer info nodig om een oordeel te kunnen geven.
In principe is een 1Ghz single-core met een redelijke GPU (Mali 400 bijv, zoals geintegreerd op een aardig aantal wat goedkopere Chineze SOC's) zat om Vanilla Andoid 4.0 soepel te draaien. Het zal geen snelheidsduivel zijn, maar dat is ook niet te verwachten voor 179 Euro.
Gebruikers leken ook behoorlijk positief over zijn voorganger, en met 2 jaar garantie kan je je ook geen al te grote buil vallen voor dat geld.

De rest van de specs ziet er ook goed uit: 4.3" 800x480 is een prettige resolutie om op te browsen en voor apps. De frontcam is handig met Skype e.d.
Ook het Dual Sim slot kan erg van pas komen. Ik vind het een gemis dat Dual Sim niet beschikbaar is in de wat meer mainstream high-end toestellen, gezien het erg van pas komt om bijv zakelijk-prive te combineren op 1 device of om 2 prive abonnementen/sims te gebruiken (ik heb bijv specifiek een losse sim voor buitenlandbellen) zonder ook met 2 telefoons over straat te hoeven. In mijn geval blijft de 'buitenlandsim' dus meestal thuis...

@Titan_Fox:
Ik heb een tijd nagedacht over of ik op je posts zou reageren of niet, omdat het off-topic gaat, maargoed hier een go (en ik neem het risico op downvotes daarbij op de koop toe):
Zelf ben ik geen fan van Apple devices. Ook ben ik niet te spreken over de 'agressie' waarmee ze patentzaken aanvliegen. En ja, een niet onbelangrijk deel van hun aanhang is nogal fanatiek, en daar heb ik niets mee: Het betreft gewoon apparaten, en die bevallen of niet, en dus ben je er blij mee of niet. Daarnaast is er een bedrijfscultuur die je aanstaat of niet. Meer zou het niet moeten zijn i.m.h.o. Maar waar ik zelf dus ook helemaal niets mee heb is de fanatieke anti-Apple brigade, waar jij toe lijkt te behoren. De haters zijn echt niet beter dan de fanboys.
Daarbij maak je een batterij logische redenatiefouten die je hele argumentatie logenstraffen, maar die je ook bij het nalezen van je eigen posts blijkbaar niet ziet. Deze post dus om je te helpen.
Zo zie je maar wat voor een stelletje smerige hypocrieten er bij Apple zitten.
Zogenaamd inbreuk maken op patenten is prima, maar o wee als het concurrerende product daadwerkelijk beter blijkt te zijn en bovendien beter verkoopt...
1.) Smerige hypocrieten?
2.) Inbreuk maken op patenten is prima?
3.) Concurrerende product is beter?
4.) Concurrerende product verkoopt beter?
Wat ik aangeef is simpelweg de waarheid.
Er staan hierboven 4 vragen over wat jij als "de waarheid" ziet:
1.) en 3.) betreft sowieso jouw mening, niet de waarheid.
2.) is hoogst twijfelachtig. Even afgezien van of het terecht is of niet: dat Apple bepaalde inbreuken nu niet aanpakt wil absoluut niet zeggen dat ze het 'prima' vinden.
4.) ik denk dat als we verkoopcijfers per device erbij pakken deze gewoon incorrect is
Net als bij iedere andere religie vinden gelovigen het niet plezierig als je ze met de neus op de feiten drukt. Apple-gebruikers zijn hier geen uitzondering op.
http://www.bright.nl/apple-een-religie
Even je troll naar 'iedere andere religie' negerende: de 'feiten' en de 'waarheid' in dat stuk van bright betreft anecdotische argumentatie, en tevens het selecteren van testgevallen (ook wel: 'cherry picking'). Beiden zijn drogredenen. Uitleg: de hersengolven van 1 fanatieke Apple aanhanger worden onderzocht, en het blijkt dat dezelfde hersendelen geactiveerd worden als bij fanatiek religieuzen.
Echter: Precies datzelfde zou ook gebeuren bij een fanatieke voetbalaanhanger, een fanatieke basketbalaanhanger, een fanatieke Startrek/Starwars/LOTR liefhebber, fanatiek Halo/WoW liefhebber, fanatiek punniker etc etc. Conclusie: dat is dan allemaal 'religie'?? Of is het gewoon wat het is: fanatieke liefhebberij, ofwel iets wat erg belangrijk is voor de persoon en door diegene als zeer positief wordt ervaren.

Dat Bright 'apple = religie'-artikel is dus op zijn allervriendelijkst gezegd populistisch opgesteld. Het zegt helemaal niks over Apple en ook niet over religie, hoewel het dat wel suggereert. Het zegt hoogstens iets over 1 enkele fanatieke Apple aanhanger, en wat het zegt is iets dat we vooraf al lang wisten: de geteste persoon is een fanatieke Apple aanhanger, die dus in zijn hersens happy reageert op Apple beelden. Well duh captain obvious.
Vervolgens wordt dat gepopulariseerd gecorreleerd aan religie in negatieve zin, en dat is dan "wetenschappelijk bewijs dat Apple religie is"? Tuurlijk. Zo lust ik er nog wel een paar...
Dit 'interessant artikel' is een opiniestuk, een mening, en dan ook nog 1 waarin ik helaas juist behoorlijk weinig feiten ben tegengekomen.
Ik baseer me op feiten, niet op religies.
Just fyi, want je schijnt het echt te denken: "Feiten" en "religies" zijn geen tegenstelling van elkaar...
Daarnaast moet je hier nog steeds 1.) met feiten op de proppen komen en 2.) aantonen dat "Apple = religie". Zo niet dan ben je een stroman aan het optuigen hier, want je prepareert een aanval op 'religies', niet op Apple.
Aangezien feiten simpelweg goed onderbouwde waarheden zijn en religies ontstonden om domme, naïeve mensen onder controle te houden, denk ik dat mijn mening toch meer gewicht heeft.
Ten eerste heeft dit niets meer met 'Apple' te maken, ondanks je een verband probeert te leggen en 'Apple' nu aanvalt middels een aanval op 'religies'. Dit is een klassieke stroman.
Ten tweede weet ik niet eens waar ik moet beginnen aan de batterij vooronderstellingen en vooringenomenheid die je hier laat spreken ten opzichte van religie en religieuzen. Dit is trollen en zit tegen flamen aan. Daarnaast is ook dit weer een *mening*, geen feit zoals je wel schijnt te denken.
Religie is - voor zover wij kunnen weten - zo oud als de moderne mens. De mensheid lijkt collectief al sinds de beschreven geschiedenis haast instinctief op zoek te gaan naar spiritualiteit, doel en antwoorden op existentiele vragen. Niemand kan feitelijke uitspraken doen over het ontstaan ervan, of dat het 'doel' was om mensen 'onder controle' te houden. Daarnaast worden religieuzen en-passant ook nog even collectief weggezet als 'dom en naief', even het feit negerende dat zowel nu als in de geschiedenis heel veel hele intelligente mensen religieus zijn of waren.
De mensen die dit soort redenaties propageren als 'feiten' en 'de waarheid' zijn over het algemeen anti-religieus fanatici, die i.m.h.o. exact net zo bedenkelijk zijn als religieus fanatici, en alle andere fanatici.

Het gewicht van je mening wordt bepaald aan de hand van de kwaliteit van je eigen argumenten, niet aan de hand van wat iemand anders - volgens jou - wel of niet goed doet. Je constateert dat feiten 'goed onderbouwde waarheden' zijn.. maar daar ontbreekt het nou juist net aan in je argumentatie.
En nee, ik ben niet vooringenomen. Ik heb tenslotte destijds een iPhone 3G gekocht waardoor ik tot de conclusie kwam dat Apple gewoon dure troep is. Als ik nooit iets van Apple in mijn bezit had gehad, was je stelling correct. Echter is dit niet het geval.
Wederom een onjuiste redenatie, dit keer een non-sequitur: dat je ooit een Apple device hebt gekocht zegt helemaal niets over of je al dan niet vooringenomen was of bent over Apple. Daarnaast heb je blijkbaar een fundamenteel probleem met het onderscheiden van jouw mening over iets en de feiten over iets. "Gewoon dure troep" is niets meer dan een mening, en in geen enkel opzicht van meer waarde als die van iemand anders die een iPhone 3G een "prima device voor een acceptabele prijs" vond. En als die ander argumenten daarvoor aanhaalt dan is zijn mening zelfs voor mij als niet-apple-fan van meer waarde dan de jouwe die erg ongenuanceerd en flamerig overkomt, en daarbij ook nog eens niet in overeenstemming is met verreweg de meeste techreviews van het device. Duur: wellicht, hoewel dat een waardeoordeel - ofwel: mening - is. Ik meen me juist te herinneren dat de 3G niet heel veel hoger geprijsd was dan concurrerende devices, integendeel zelfs, er werd geregeld flink mee gestunt.
Maar om het als "troep" te classificeren en te vinden dat dat een 'feit' is... tja.

[Reactie gewijzigd door Cheetah op 26 augustus 2012 04:29]

Cheetah, fijne reactie waar ik het niet meer op kon brengen. Thanks man, verplicht leesvoer voor alle tweakers.
Interessant dat die quote die jij plaatst helemaal niet in het artikel voorkomt dat je erbij linkt.....
@armageddon_2k1 : Die quote kwam van Nu.nl af. Was alleen even vergeten die link erbij te plaatsen.

Bij deze : http://www.nujij.nl/tech-...73695.lynkx#axzz24b2d08r7
NuJij is een plaats waar iedereen maar een link kan dumpen. Had je net zo goed 9gag kunnen quoten....

Over vooringenomenheid gesproken.
Hallo zeg. Hoe lang wil jij nog in het verleden blijven leven? Lang geleden hadden sommige Apple aanhangers inderdaad wel wat weg van een religie (al waren er ook zat mensen die puur op rationele gronden voor Apple kozen). Tegenwoordig kan je dat echter niet meer volhouden. Apple is gewoon een mainstream merk geworden waarvan heel veel klanten slechts vaag weten wie Steve Jobs was.
Grote verschil is dat andere religies voortbouwen op een geloof in een hogere godheid waarvan het bestaan per definitie niet wetenschappelijk is te bewijzen simpelweg omdat deze boven, en dus buiten het universum staat. (anders was het geen godheid maar een oppermachtige alien) Als je een universum schaapt hebt maak je daar immers zelf geen deel van uit.

Behalve Apple zijn er meer aardse 'religies', zoals Ferrari, en Star Wars, voetbalclubs, ....

Ontopic:
Het lijkt me dat deze telefoon een voldoende hardware heeft om mee te komen op de smartphone-markt, dat deze prijs voor de sim-only-beller (geen toestelkorting), hoewel hij tegen het maximum zit wat een dergelijke beller bereid is ervoor te betalen, nog haalbaar en betaalbaar is en dat hij een goede prijs-kwaliteit-verhouding heeft. De dual-sim maakt dat deze boven het reguliere aanbod uitsteekt en tevens maakt het eenmalige karakter van deze serie dat dit toestel geen bedreiging is voor de gevestigde orde.

Als ik toe was aan een ander toestel had ik hem aangeschaft. Ik hoop echter met mijn destijds ook ¤200 kostende Android-geval nog wat langer te doen en ga geen geld uitgeven als ik dat beter ergens anders aan besteed.

[Reactie gewijzigd door BeosBeing op 27 augustus 2012 15:19]

ow nee, de grote wndwlckr wordt gedownmod....pff
omgekeerde wereld..nee.. als je niets toevoegt alleen iemand anders' mening de grond in boort ben je fout..vandaar..

smerige hypocrieten is feitelijk waar en verder heeft Titan Fox ook helemaal gelijk dat ze de pijlen afvuren op giganten die het daadwerkelijk beter doen. Concurrentie zou ervoor moeten zorgen dat je als Apple beter je best gaat doen om bovenaan te blijven staan. Niet degene die achter je loopt pootje te lappen.

Wolfgang is klein dus die hoeft niet bang te zijn voor deze bully's maar oh wee als ze groeien door slimme bedrijfvoering en goede producten zonder onzinnige marges (dat is onmogelijk volgens de apple bijbel).. dan worden ze gevaarlijk en worden ze aangepakt.

Laat maar, geen discussie mogelijk ..zeggen mensen die door hebben dat ze de discussie verloren hebben door opgestapelde feiten. Dat zegt Apple ook over tien jaar als ze zo doorgaan. Als je het mij vraagt ...imho...(die niet gerespecteerd gaat worden door de fanboys)
Ik ben met je eens,

Alles draait om geld (duh) Samsung heeft denk ik wel een volle schatkist waar Apple maar graag wat van wilt hebben.

Van een Kale kip kan je niet plukken en ik denk dat Aldi te kaal is voor Apple om daar hun pijlen toe te richten.
Volledig OFFTOPIC:
Apple invented chocolate cake:
http://youtu.be/wFeC25BM9E0
Ik vind deze beter : http://fumaga.com/i/Steve...-iPad-Surface-tablets.jpg

-edit- wordt zoals verwacht weg-gemod omdat alle aanhangers der Apple-religie de waarheid niet willen zien. Wel constant roepen hoe geweldig Apple is maar nooit durven toegeven als ze het fout hebben.

Watjes ...

Daarom haat ik iedere soort religie. Het verandert mensen met een gezond verstand in hersenloze hypocrieten. Bah.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 25 augustus 2012 23:49]

Het wordt weg-gemod omdat het niets te maken heeft met het artikel.

Ik ben benieuwd hoe deze telefoon het doet in de testen tegenover de grote merken. Er zal vast lager gescoord worden, maar hoeveel minder is interessant. Stel dat hij 20% lager scoort en nog geen 50% kost, is het wat mij betreft een winnaar.
Is er bekend of Tweakers de mogelijkheid krijgt er één te testen?
De patentenstrijd van Apple richt zich op dit moment eigenlijk alleen maar aan grotere leveranciers die continu telefoons leveren. Als apple een kleine fabrikant moet gaan aanklagen die toch bijna geen geld heeft, daar schieten ze niet zo veel mee op. Ikzelf wil om o.a. de reden dat ze anderen steeds aanklagen voor zo'n standaard design waar bijna niet van af te wijken is absoluut geen Apple spullen in huis hebben. Ik wil zélf bepalen wat ik op mijn telefoon/tavblet zet en niet dat Apple daar invloed op uit kan oefenen.
Die weg is dus nu vrij gemaakt, Apple kan nu gewoon heel simpel veel claim versturen naar meerder fabrikanten met dreigen zodat ze stoppen, ze hebben immers de huidige rechtszaak gewonnen in de vs en kunnen dat dus nu gebruiken als stok achter de deur.

En gaat Apple waarschijnlijk niet zozeer om geld wat ze met claim kunnen verdienen maar potentiële klanten die mis gelopen worden, elke android die verkocht word is een iPhone minder die mogelijk verkocht had kunnen worden. Zo werken fabrikenen nu eenmaal, ze geven soms liever iets bijna gratis weg dan dat klant iets koopt bij de concurrent.
Het gaat helemaal niet alleen om vormgeving.
Het gaat om het feit de algehele toestel wat Samsung had gemaakt bijna een letterlijke kopie was. Het is zelfs in de rechtszaal naar voren gekomen dat ze zoveel mogelijk naar de iPhone keken en gingen namaken.

En er valt wel een eigen design te bedenken en als ze dat niet in staat zijn jammer dan ... dan zijn ze ook niet geschikt om producten te maken.
Een letterlijke kopie, die alleen toch niet leek.

Ik snap trouwens ook niet hoe de first post hier een Iphone in herkent, terwijl ik het ding sprekend vind lijken op een S2. Gezien de fysieke karakteristieken zal je em daar ook eerder mee verwarren, omdat 4.3 gelijk is aan dat toestel, terwijl alle iphones klein zijn kwa scherm. (en ze zijn van glas, de modellen daarvoor lijken namelijk helemaal niet op dit ding)

Nadat Samsung ze heeft aangeklaagd kan Facebook aansluiten, want die letter F is simpelweg het spiegelbeeld van hun logo.

Kijk, kopie-bedrijven aanklagen is prima als ze werkelijk hetzelfde leveren van inferieure kwaliteit. Samsung - Apple is niet een kwestie van kwaliteitsverschil en de producten zijn niet letterlijk over genomen. Samsung- Wolfgang lijkt mij een hele andere kwestie...
Zoals je ziet op de foto:
http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1345844982.jpeg

Zijn het geen afgeronde hoeken, maar gewoon grijze vierkante hoeken. ;)
Nee, dat zie ik eigenlijk juist niet op de foto...
Dan zou ik even naar de kleurinstellingen van je monitor kijken, want ik zie toch duidelijk haakse metallic hoeken :)
Euhm, dat is het grijs van de achtergrond. De telefoon zelf heeft wel degelijk afgeronde metallic hoeken...

Zie hier de officiële foto van Aldi
Laat ik de bal anders leggen.
Ik wil zeker weten dat in deze telefoon geen zaken van Apple zitten hoe weet ik dat zeker.? Want eer je het weet heb je tegenwoordig een claim aan je broek, kijk ook maar met het mp3 gebeuren. Zeg dus niet dat je als gebruiker niet gelijk een berg geld moet betalen aan... nou ja iets, we verzinnen wel wat.

Dus ja ik sta wel achter deze uitspraak. "ze lijken wel erg op elkaar he,,, die telefoons" (praxis reclame)

Voor de prijs is het trouwens wel aan aardig ding, tis niet veel maar kost dan ook niet wat. Maar de tekens lijken wel erg op die van Nokia o.a. met als enigste verschil dat ze de andere kant opwijzen. bv de zoekknop nokia de poot naar links, bij deze de poot naar rechts. jaja innovatie he daar is over nagedacht.
Laat ik de bal anders leggen.
Ik wil zeker weten dat in deze telefoon geen zaken van Apple zitten hoe weet ik dat zeker.? Want eer je het weet heb je tegenwoordig een claim aan je broek, kijk ook maar met het mp3 gebeuren. Zeg dus niet dat je als gebruiker niet gelijk een berg geld moet betalen aan... nou ja iets, we verzinnen wel wat.
Dat is tussen fabrikanten, jij als consument-koper staat daar buiten. Heb je hem, dan mag je hem houden. Wat wel voorkomt is dat een veroordeelde fabrikant de spullen uit de winkels moet laten halen.

Edit: weet iemand wat over de accuduur, en de invloed van de nieuwe processor daarop?

[Reactie gewijzigd door Marc050 op 25 augustus 2012 10:14]

Dat was ook het eerste wat er bij mij opkwam.

Er bestaat geen enkele telefoon met rechte hoeken, ook niet in het tijdperk voor de iPhone. Er zit altijd een radius in, als je maar ver genoeg inzoomt. Laat Apple maar vertellen wat de minimale radius is om als 'ronde' hoek aangemerkt te worden. 1cm? 1mm? 1nm? 10 atomen?
Samsung heeft alleen gecopieerd wat apple al had gecopieerd....
Onzin want er was geen enkel fabrikant die een vergelijkbare telefoon had als de iPhone.
Toen Apple daarmee kwam begonnen de andere de boel na te apen.

Daar is juist nu waar het om gaat
Er is bewijs tijdens de rechtszaak naar boven gekomen dat Samsung wel degelijk afkeek van Apple. Ze zijn zelfs meerdere malen op aangesproken dat niet te doen.

Dan kan je wel leuk plaatje proberen te tonen maar dat zegt niks
Second ChrissieOne.

Toen ik m'n SGS kreeg had ik nog nooit een ai gezien en toen ik die bekeek leek die in de verste verte niet op een SGS. Meer iets van "heeft ook vier wielen dus is identiek aan".

[Reactie gewijzigd door MAB The Frisian op 26 augustus 2012 14:44]

Dan moet je toch wel halfblind zijn, wil je die telefoon niet uit elkaar kunnen houden.
Er staat Samsung op, nota bene.

Nooit heeft iemand van mijn vrienden de fout gemaakt mijn SGS2 te vergissen voor een iPhone, gewoon omdat ze er niet hetzelfde uitzien.
(veel groter, geen metalen rand ed)
Als ze er een dualcore processor in hadden geprikt en de prijs daarmee rond de ¤ 200 had gelegen was dit wel het overwegen waard geweest.

Een singlecore kan eigenlijk niet meer, zeker niet met Android 4.x
O ja, mijn vriend zijn HTC One V loopt prima hoor.
mijn nexus s single core draait jelly bean probleemloos
Wat dacht je van de spiegelbeeld facebook f?
m'n vriendin heb ook rondehoeken.
Toch best een mooi ding. En oh wat zou ik graag een duo simkaartslot telefoon willen hebben.
Toch best een mooi ding. En oh wat zou ik graag een duo simkaartslot telefoon willen hebben.
Nou zorg dat je op 1 sept. op tijd bent. Ga er desnoods voor de deur liggen ;)

[Reactie gewijzigd door Nozem1959 op 25 augustus 2012 10:21]

@Nozem1959 : Waar zie je ons voor aan ? Apple-gebruikers ??
nee maar met zulke dingen gaat het snel bij de Aldi en zelfs Lidl
Daar hebben ze webshops voor uitgevonden. Veelal goedkoper dan in de winkel zelf.

Ik snap al die kneuzen ook niet die dagen liggen te bivakkeren voor een Apple-winkel om de nieuwste iPad te bemachtigen. Hebben die dan nog nooit van online shopping gehoord ? Waarom zou je (soms-) dagenlang in weer en wind in de rij gaan staan om, zodra de deuren open gaan, je door een gigantische mensenmassa te moeten dringen in de hoop een exemplaar te pakken te krijgen ?

Iemand met een gezond werkend stel hersenen zou in eerste instantie waarschijnlijk geen Apple kopen. Als je dan toch persé zo'n iProduct wilt hebben, bestel je dat toch comfortabel vanaf je luie zetel met een kopje thee / warme chocomel ? Geen stress, geen slechte weersomstandigheden, geen gevecht in de winkel om zo'n apparaat in je bezit te krijgen en geen teleurstelling als blijkt dat de betreffende winkel te weinig voorraad heeft.

Dat soort mensen denkt dat als passanten hun zien liggen, deze denken "Wow, die mensen hebben écht veel over voor hun apparaat... Moet toch een fantastisch product zijn als je zoveel toewijding toont..."

Wat deze passanten in werkelijkheid denken is "Man, wat een sneu volk ... Lijken wel zwervers ... Laten we in hemelsnaam nooit Apple kopen, anders denken anderen dat we ook bij deze debielen horen. Snel doorlopen en niet omkijken !"

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 25 augustus 2012 16:09]

Alcatel heeft de one touch, kost 99 euro en heeft ook dualsim en draati ook op android. Telefoon van mijn vriendin maar doet het goed.

Dit toestel van Aldi lijkt me ook wel een mooi ding maar met 179 euro valt ie al in de hogere budget klasse.
"Hogere budgetklasse" ..

Joh :-) Jij komt me met mooie begrippen aanzetten ^^

Maar je hebt wel gelijk; met ¤ 179 is het een vrij prijzig apparaat. Je krijgt voor enkele euro's meer een dualcore smartphone van een A-merk. Dit toestel had een prijskaartje van zo'n ¤ 129,- mogen krijgen.

Zoals ik al eerder aangaf denkt Aldi dat, nu ze ook diverse gadgets maken, ze automatisch dezelfde prijzen mogen vragen als de concurrentie. Dat Aldi echter (op z'n best-) een B-merk blijft vergeten ze dan eventjes.
Je koopt voor die prijs ook wel al een Xperia Ray of Neo tegenwoordig, en die doen het allebei wel beter op alle gebied (op de dual-SIM na). Of een Xperia U voor ¤20 meer en je hebt ineens een dualcore (maar zonder SD-slot).

Ik zeg niet dat het geen interessante telefoon is, de dual-SIM is best handig voor sommige mensen, maar de tijd waarin de Aldi electronica kon leveren voor een lagere prijs dan de concurrentie is nu toch wel voorbij.
Helaas hebben de Xperia U, Xperia Ray en Neo allemaal maar Android 2.3, op dit moment zou ik echt geen nieuwe telefoon meer kopen die géén Android 4.0 of hoger draait.

Geen SD-slot zou ik ook nooit doen; internettarieven in het buitenland blijven duur, SD-kaarten zijn erg goedkoop. Dus voor dingen als voor offline maps wil je toch graag een SD.
Het dual sim gedeelte maakt het erg interessant. Ik ken namelijk al meerdere mensen die twee simmetjes hebben. Eentje met een heel erg cheap sim-only abbo voor alleen bellen en een tweede sim met sim-only voor alleen een internet abbo. Totaal kost het iets van 7 euro in de maand. Probeer maar eens een sim-only te vinden met belminuten én een fatsoenlijk internet bundeltje.

Alcatel heft ook een aantal dual-sim phones en dat er nu eindelijk een redelijk toestel komt met android 4.0 met dual sim lijkt me een goeie zaak. Tenminste, ik heb nog geen andere gezien (of ik heb onder een steen gezeten, is overigens goed mogelijk ;) ).
Dan heeft mijn vader wel een heel erg aparte Ray, want daar draait toch echt gewoon android 4.0 op! Misschien eerst maar is controleren voor je zo maar wat roept! En ook de Neo heeft een 4.0 update gekregen! Van de U weet ik het zo niet, maar als de oude modellen al geüpdatet zijn, zal deze vast ook wel een update krijgen als hij hem nog niet heeft!
Updates hè, Xperia U, update naar Android 4.0, Xperia Ray, kreeg een update naar Android 4.0, Xperia Neo kreeg ook een update, get your facts straight.
Ahja, Ik ging gewoon uit van de specs in de pricewatch:
pricewatch: Sony Xperia U Zwart
pricewatch: Sony Ericsson Xperia Ray Zwart
pricewatch: Sony Ericsson Xperia Neo V MT11i Wit

Misschien kan tweakers daar voortaan ook officiële updates bij vermelden? Dat maakt het uitzoeken wel iets makkelijker. :)
Helaas hebben de Xperia U, Xperia Ray en Neo allemaal maar Android 2.3, op dit moment zou ik echt geen nieuwe telefoon meer kopen die géén Android 4.0 of hoger draait.
Dat zijn geen dualsim telefoons.Dit Aldi toestel wel.En hij draait ook Android 4.0
Volgens de supermarktketen draait het toestel Android 4.0 en is het vanaf 1 september te koop
Geen SD-slot zou ik ook nooit doen; internettarieven in het buitenland blijven duur, SD-kaarten zijn erg goedkoop. Dus voor dingen als voor offline maps wil je toch graag een SD.
Geen enkel huidig WP7.x toestel heeft een SD-card slot.Het mag niet eens.
Ze hebben allemaal 16GB intern.
Ik heb nog een Nokia X6 met 32GB intern. Ik heb geen extra opslag nodig voor de navigatiekaarten om deze offline te gebruiken. Ik doe niets anders.

Kortom. Je betoog raakt kant noch wal.Ik snap dan ook niet dat het als meerwaarde gemodereerd wordt!

[Reactie gewijzigd door Nozem1959 op 25 augustus 2012 10:37]

Alle genoemde Xperia's hebben Android 4 gekregen via een officiële update.
Geen enkel huidig WP7.x toestel heeft een SD-card slot.Het mag niet eens.
Als je een ander beschuldigt van opmerkingen te maken die kant noch wal raken, zou je best eens je eigen reacties wat beter bekijken. WP7 toestellen mogen [bold]wel[/bold] een sd-kaart hebben, waar jij het haalt om te beweren dat het niet zou mogen is mij een raadsel. De Samsung Focus is een WP toestel met een SD-card slot. Tot zover dat punt ...

Daarnaast zijn er heel weinig telefoons met 32 GB intern geheugen. Leuk dat jouw telefoon er een heeft, en dat jij niet meer nodig hebt dan wat opslag voor offline kaartopslag, maar dat betekent niet dat anderen dat niet nodig hebben. Er zijn meerdere scenario's te vinden waar verwisselbare opslag handig is voor gebruikers.

In het vervolg dus wat minder snel uit je slof schieten en iemand aanvallen als je zelf met foute info becommentarieert.
Geen enkel huidig WP7.x toestel heeft een SD-card slot.Het mag niet eens.
Waarom niet?
Ze hebben allemaal 16GB intern.
Dat lijkt me an sich genoeg (behalve als je hem ook als portable storage gebruikt voor je foto's in DNG-formaat, en je muziek (FLAC) en films.)
Het limiteert echter ook de mogelijkheden om data naar je telefoon te zetten en van je telefoon te halen. Een kaartje kun je van je 40Megapixel-camera (geen Wifi) naar je telefoon verplaatsen, echter met data-overdracht via een usb-kabeltje oid gaat niet lukken.
Kortom. Je betoog raakt kant noch wal.Ik snap dan ook niet dat het als meerwaarde gemodereerd wordt!
In principe is Android gemaakt om alle persoonlijke data op de µSD-kaart te zetten (en zelfs de apps, maar dat zou niet nodig moeten zijn) , als je dan van het ene toestel op het andere overstapt hoef je alleen maar het kaartje over te zetten.

Bij WP ga je dan eerst alles moeten overzetten op een PC en dan weer moeten importeren op het nieuwe toestel, of je moet ipv die PC de cloud daarvoor gebruiken. Dat betekent dus ook de sexy foto's van je partner uploaden naar je skydrive ook al weet je dat die inbreuk maken op de voorwaarden daarvan en je dus al tijdens het uploaden een ban kan krijgen die je beide telefoons bricked.
Alle Xperia's uit 2011 draaien al een hele tijd op Android 4, en de U krijgt de update ook erg binnenkort, geen argument dus.

Over het gebrek aan een SD-slot kan je inderdaad wel wat zeggen, maar dat is alleen bij de Xperia U het geval, en daar heb je wel nog altijd 2GB voor apps + 4GB 'interne SD'. De Neo en Ray hebben allebei wel gewoon een SD-slot.
en ik loop al tijden met android 4 rond op m'n sensation en transformer, en toch zie ik het nog niet als reden om een telefoon op te weigeren.

Nog sterker, zit te kijken naar kleinere xperia'tjes om het grote logge ding te vervangen. En dat het Android 2.3 is zie ik niet als iets wat me tegen houdt.
Ja, maar dan heb je wel een klein scherm (3,5 ipv 4,3)
Dan betaal je voor die van sony het dubbele.

Bovendien denk ik niet dat de doelgroed van aldi de high-end gebruiker is. Ik denk dat die groep een groter scherm belangrijker vindt.
(trolling aside) is dat niet gewoon de 'f' van facebook maar dan omgekeerd?
Dat viel mij ook al op ja. Zal wel voor een beetje herkenbaarheid moeten zorgen.
Ja dat valt mij elke keer ook weer op. Volgens mij is dit gebruik helemaal niet toegestaan.
Een half jaar geleden was deze f ook al onderwerp van de discussie op tweakers. Daar is toen van facebook geen enkele reactie op gekomen. Misschien kan facebook de f in dit lettertype (arial?) niet vastleggen als beeldmerk in europa? Te triviaal?
Want? Zou elke licht blauwe f is een volkomen andere context dan niet meer mogen? Dit is een letter midden in de naam die notabene gespiegeld is.
Ziet er totaal niet slecht uit.

Ik heb altijd het geluk gehad een telefoon van de zaak te hebben, op dit moment een sensation, maar als ik hem zelf zou moeten kopen dan zijn dit de toestellen waar ik blij van zou worden.

Ik ben geen power user, dus af en toe wat mailen, whatsapp, twitter en dan heb je 't wel gehad.

Spelletjes e.d. doe ik nauwelijks dus ik zie hier wel een mooi toestel in voor de mainstream markt, zeker met die prijs en ICS
Het voordeel van een dual-sim telefoon voor laag verbruikers is dat het tweede sim-slot voor een goedkoop onbeperkt mobiel internet abonnement gebruikt kan worden. Zo zou ik eindelijk echt onbeperkt mobiel internet kunnen nemen zonder dat ik mijn huidige zeer betaalbare/prettige prepaid sim kaart voor die paar keren dat ik nog bel/sms hoef op te zeggen.
Zeker een goed gebruik van het tweede simkaartslot! Kan iemand vertellen in hoeverre dit makkelijk automatisch instelbaar zal zijn? Als je de hele tijd handmatig moet switchen lijkt me dat voor in de praktijk nauwelijks bruikbaar.
Bijvoorbeeld: instellen dat voor alle spraak- en sms automatisch simkaart #1 gebruikt wordt, en voor dataverbinding automatisch simkaart #2 gebruikt wordt?

Als dat zo is, lijkt dit me iets waar de mainstreamconsument in NL/west-europa echt heel veel mee op kan schieten.
Bijna alle moderne dual-sim telefoon hebben dual network standby. Ook bij deze is dat geen probleem volgensmij. Ook het instellen welk gedeelte via welke sim moet lopen zit volgensmij zelfs in android ingebakken, maar is pas zichtbaar als je twee simsloten hebt :) Bij m'n broer werkt het in ieder geval als een trein op z'n Alcatel.
Zeker een goed gebruik van het tweede simkaartslot! Kan iemand vertellen in hoeverre dit makkelijk automatisch instelbaar zal zijn? Als je de hele tijd handmatig moet switchen lijkt me dat voor in de praktijk nauwelijks bruikbaar.
Bijvoorbeeld: instellen dat voor alle spraak- en sms automatisch simkaart #1 gebruikt wordt, en voor dataverbinding automatisch simkaart #2 gebruikt wordt?

Als dat zo is, lijkt dit me iets waar de mainstreamconsument in NL/west-europa echt heel veel mee op kan schieten.
Volgens de handleiding die ik net bekeken heb, stel je eenmalig in (sim beheer) welk slot je voor welk doel wil gaan gebruiken.Zie pagina 19
Handmatig switchen is doorgaans niet het geval bij Dualsim telefoons. Dan kan je er net zogoed twee gebruiken.
Dual sim is prima in te stellen, beide kaarten zijn gewoon standby en je kunt (bij de vorige aldi dualsim telefoon) na het kiezen van het nummer of schrijven van de sms kiezen met welke simkaart je wilt bellen/versturen (je het gewoon 2 "groene knoppen" 1 voor sim 1 en 1 voor sim 2

Bij andere merken is het vergelijkbaar, zelf een samsung met dual sim, en daar kun je in de status balk je active sim kiezen, d.w.z. met welke je gaat bellen/ versturen. Je kunt echter van beide simkaarten oproepen ontvangen.

Tevens kun je gewoon instellen welke van de 2 je wilt gebruiken voor data verkeer. dus wil je een sim voor data en een 2e voor bellen, geen probleem. stel hem in dat hij voor het data verkeer je data sim gebruikt en gebuik de andere voor het bellen.

je kunt het zelfs zo instellen dat je geen inkomende oproepen op een simkaart wilt ontvangen. (mensen die dan dat nummer bellen krijgen gewoon hetzelfde te horen als dat je je telefoon uit zou hebben staan), echter kun je er dan nog wel zelf mee bellen.

persoonlijk vind ik het harstikke handig, 1 prepaid om op gebeld te worden, 1 goedkoop abbo voor data en bellen. In het buitenland kun je die dan eenvoudig vervangen voor een lokale sim, en je kunt weer goedkoop internetten, zonder dat er iets aan je telefoon nummer veranderd.

kortom het is niet meer zoals de aller eerste dual sim modellen waarbij je wel 2 kaarten in je telefoon had, maar je er eigenlijk maar 1 gebruikte en je zo ongeveer je telefoon aan en uit moest zetten om te wisselen.
je kunt per simkaart instellen waar de prioriteiten liggen en via welke je primair wat doet. je bent op beide tegelijk bereikbaar.
Het voordeel van een dual-sim telefoon voor laag verbruikers is dat het tweede sim-slot voor een goedkoop onbeperkt mobiel internet abonnement gebruikt kan worden. Zo zou ik eindelijk echt onbeperkt mobiel internet kunnen nemen zonder dat ik mijn huidige zeer betaalbare/prettige prepaid sim kaart voor die paar keren dat ik nog bel/sms hoef op te zeggen.
Juist. Daarvoor gebruik ik ook nu nog twee aparte telefoons.
.

[Reactie gewijzigd door MAB The Frisian op 26 augustus 2012 12:48]

Ik zit toevallig te kijken naar een dual sim telefoon voor iemand.

Hoewel dit leuk lijkt, lijkt me het chinese alternatief (als in de JiaYu G2(s) ) met toch beter?
Voor dezelfde prijs een dualcore, dual standby (is hier niet duidelijk) 1GB ram, 8MP camera.

~150 euro inclusief 3 tot 8 dagen shipping. Kom op Aldi, dat kan dus veel beter!
Is dat ook inclusief omzetbelasting (btw) en invoerrechten?

Daarnaast heb jij bij een DOA nog het voordeel van een lokale organisatie. Zelf heb ik wel eens zakelijk de ellende gehad dat ik vanwege importproduct met Chinese support contact moest opnemen. Mjn Mandarijn is misschien niet zo best, maar hun Engels was nauwelijks beter...
Daar heb je gelijk in ja, maar toch voelen de specs van dit toestel als matig aan als ik het vergelijk met de Chinese telefoons van vandaag de dag.

Uit China halen brengt altijd een risico met zich mee, maar support krijgen bij een Nederlandse winkel kan net zo tricky zijn ;)
Als het net zo gaat als bij de vorige, dan hebben ze er misschien 1 of 2 per vestiging, en zijn ze binnen 10 seconden na opening uitverkocht...

Ik ben blij met mijn telefoon van dualsimcard nl die ik heb gekocht nadat ik teleurgesteld terugkwam van de Aldi.
Vreemd dat mensen nog steeds denken dat wanneer de Aldi iets in de aanbieding is het dan wel een toppertje moet zijn voor die prijs. Die tijden zijn allang voorbij. Zoals AmbroosV al stelde, je hebt voor iets meer geld een Sony of Samsung met dual core en wel een up-to-date processor. Daarnaast is de UI van Sony en Samsung veruit beter dan kaal Android. Ook is de talk/standby time voor een 1500 mAh accu zijn bijzonder laag.
Ergo: links laten liggen deze 'aanbieding'!
En dual sim dan? Daar draait het bij deze telefoon in mijn ogen om.
Je kunt ook een adaptertje kopen voor 30 euro en dan heb je ook dual sim!
http://www.dual-sim.nl/dual-adapter-c-35.html
Heb je wel goed gekeken?? Dit is geen dual sim adapter maar een soort sticker + adapter om je geknipte sim weer om te toveren naar een conventionele simkaart.. ;)
Er zijn mensen die die fabrikanten skins niet willen en gewoon Vanilla Android willen. Dat die of dat beter is, is gewoon pure onzin, persoonlijke mening en kan je geen feit noemen. Vanilla Android brengt ook voordelen mee die je niet hebt bij een skinned phone. Daarnaast is een van de selling points van deze telefoon de dual sim mogelijkheid, die je simpelweg niet hebt bij die Sony of Samsung, die dan nog eens duurder zijn. Kortom, er is best een doelpubliek beschikbaar voor deze aanbieding, en voor hen is deze best interessant.
Dan adviseer ik je toch een Nexus telefoon met Android Vanilla en een extra adapter, betere prestaties, meer updates en sneller.
Tuurlijk. Waar kan ik een Nexus kopen voor 170 euro met dual-sim mogelijkheid? Ah nee, wacht, die zijn er niet ...
Koop een nexus s met een adapter
Die bestaat niet, en is dubbel zo duur ...
Ik laat ALDI ook links liggen, voor altijd. Ik had lang de verleiding weerstaan om een Medion in huis te halen maar overlaatst heb ik me laten overhalen voor de Medion Lifetab in huis te halen. Op de belabbderde hardware na (scherm met vlekken, barslecht geluid; moeilijke knoppen) is de software ook ondermaats. Met update naar Android 4.0 gaat deze 1 op de 2 keer niet meer normaal aan, ik moet hem dan resetten). Dit naast enkele andere ergernissen zoals vastlopers bij browsen maakt dat ik geen plezier beleef aan dit toestel. Om je maar te schetsen hoe erg het is, ik surf nu zelfs liever op mijn Nokia E6 met Symbian en 2,4" scherm.
-Het is niet bekend welke processor er in zit. (het zou zelfs een dual core kunnen zijn maar dat lijkt me zeer sterk gezien de manier van aanduiden)
-UI van Sony en Samsung is een mening, persoonlijk vind ik de Samsung UI verschrikkelijk vergeleken met stock android. De Sony UI op mijn tablet lijkt in de praktijk erg op stock, maar voegt verder helemaal niks toe aan stock.
-Stock android is significant sneller dan de aanpassingen die fabriekanten doorgaans maken, zeker op een budget device.
-talk/standby tijd is altijd een verassing, de opgegeven waardes van de fabrikant zijn in praktijk niet vergelijkbaar en de energie in de batterij ook niet.
-Dual-Sim

Ergo: jouw advies is best slecht.

[Reactie gewijzigd door BognerAmps op 25 augustus 2012 19:15]

De fabrikant belooft grotere aantallen van dit toestel:

"Er was voorheen wat kritiek op de aantallen die in de winkels verkrijgbaar waren. Enkele modellen waren al in zeer korte tijd uitverkocht. Voor ALDI was dit al eerder reden om de voorraad van alle nieuwe modellen te vergroten. De introductie van de AT-Q9DW social media phone zorgde dan ook niet voor teleurgestelde klanten."

[Reactie gewijzigd door jack2 op 25 augustus 2012 15:04]

hier specs telefoon aldi
Ik zie in de specs.
Wel 2100 MHz band en geen 1900 MHz
Typefoutje of overgenomen van een buiten EU model?

Ik zie ook staan mini-usb
Maar het plaatje ernaast lijkt me micro-usb.

[Reactie gewijzigd door erikmeuk3 op 25 augustus 2012 11:57]

Aankondiging van Aldi is leuk:

Wegens succes herhaald en vernieuwd met Android 4.0. Nog maar op weinig telefoons te verkrijgen.
android 4 is maar op 15% van Alle toestellen. Dat is weinig. in deze prijsklasse 0. Samsung verkoopt nog steeds de meeste telefoons met een lagere versie. alleen de nexus en de s3 hebben standaars ics. geen tikfout!
Mijn telefoon (LG Optimus L5) draait ook op Android 4.0, en is gewoon te koop voor +- ¤175. Lijkt me dezelfde prijsklasse ;)
Net als de vorige keer zeker 4 telefoons per vestiging voorradig. Ik mag hopen dat ze van de vorige keer hebben geleerd :).
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Google Apple Games Politiek en recht Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013