Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 261, views: 25.734 •

Het Amerikaanse Department of Justice heeft drie websites offline gehaald die betaalde Android-applicaties gratis aanboden. Volgens de Amerikanen was Nederland betrokken bij de operatie om de domeinen in beslag te nemen.

Volgens de Amerikaanse overheid gaat het om de domeinen applanet.net, appbucket.net en snappzmarket.com. Daarvan is Applanet waarschijnlijk de bekendste downloadsite. Op elk van de drie sites verschijnt nu een melding dat het domein in beslag is genomen door de FBI. Het is de eerste keer dat er sites offline worden gehaald wegens copyrightinbreuk op het gebied van mobiele apps, aldus de Amerikanen. 

De operatie om de drie sites offline te halen werd internationaal gecoördineerd. Volgens het Department of Justice was de Nederlandse politie betrokken, maar ook de Fransen deden mee. Het is echter nog onduidelijk of de beheerders van de websites zijn gearresteerd.

Het offline halen van de bewuste sites is een welkome stap voor ontwikkelaars en aanbieders van content. Onlangs maakte een ontwikkelaar nog een schietspel voor Android gratis omdat vele gebruikers via omwegen de toenmalig betaalde app gratis installeerden. Ook de muziekindustrie had Android-maker Google gemaand om piraterij harder aan te pakken. Omdat Google inmiddels met zijn Play-winkel verscheidene soorten content aanbiedt, heeft het bedrijf de steun van onder andere de muziekindustrie nodig.

Piraterij is op Androd relatief gemakkelijk, vergeleken met andere mobiele besturingssystemen. Het is voor gebruikers mogelijk om applicaties buiten de officiële applicatiewinkels om te installeren, waarbij slechts een installatiebestand nodig is. Bij besturingssystemen zoals iOS of Windows Phone kunnen gebruikers standaard alleen uit de App Store en Marketplace apps installeren, waardoor verspreiding van gekraakte apps of installatiebestanden voor betaalde software moeilijker is.

Reacties (261)

Reactiefilter:-12610240+1133+25+30
Hoe diep ben je gezonken als je nog niet eens ¤1-3 kan missen voor een app?
Bij Android zijn de betaalmogelijkheden ook niet echt NL-vriendelijk te noemen. Ik ken genoeg mensen die best er voor willen betalen, maar ook niet helemaal een creditcard gaan aanschaffen voor een paar apps. Als ze nou iDeal gaan ondersteunen dan kunnen Nederlanders zonder gedoe ook daadwerkelijk wat aanschaffen in de Play Store.
Je bedoelt dus dat die mensen er helemaal geen moeite voor willen doen. Zeg dat dan.
Wat hij bedoelt is dat veel mensen geen 20 euro per jaar voor een creditcard gaan betalen om een app van 1 euro te kopen, terwijl die pas ook nog eens heel onveilig is en er dus makkelijk mee gefraudeerd kan worden. Ze moeten gewoon paypal en/of ideal gaan ondersteunen.
Ik snap inderdaad sowiezo niet waarom niet meer mogelijkheden ondersteund worden.
@Orgin64.

Wat ook niet meer hoeft, "gratis" pre-paid creditcards zijn gewoon bij de sigarenboer te koop, dat Android gebruikers dat niet weten is gewoon lui.

Ik ben van iOS naar Android overgestapt 2maanden geleden en kreeg toen van iedereen de opmerking "ooh daar zijn de apps gewoon te downloaden toch". Helaas kijkt "men" dus zo naar de Android apps en dat is jammer.

(Ik koop apps hoor.)
Leuk die prepaid kaarten. Maar nog nooit gezien die dingen en heb er wel naar gezocht.
Zoek hier eens : http://welkecreditcard.nl...creditcards-in-nederland/

Met directe link naar http://g.moneybookers.com/mastercard/nl/2/?rid=22028582
zie ook de knop "AANVRAGEN" ;)

Plus toegevoegd : https://www.3vcard.nl/where-to-buy.html?tk=495034d299722c9
(te koop bij Primera winkels)

(alle links gepikt van andere behulpzame tweaker ergens hieronder)

[Reactie gewijzigd door moreasy op 23 augustus 2012 08:51]

10 euro of 39 euro per jaar, voor een app van 1 euro.
Lekker gratis.

Rare interpretaties houden Nederlanders er toch op na.
Ook een gewone bankpas kost geld, al zou ik hem het hele jaar in de la leggen om er alleen op 31 december een bakje friet van 1 euro mee te kopen.

Mijn hypotheek loopt ook door terwijl ik niet thuis ben maar op het werk.
Als ik dat niet wil moet ik onder de brug gaan slapen of een hotel per uur nemen.

Mijn auto slijt ook onder de vogelpoep en zure regen, het ANWB abo loopt door, de verzekering en wegenbelasting ook. Als ik die kosten niet wil moet ik lopen of kruipen.

Mijn kabelaansluiting ligt ook maar ongebruikt als mijn PC uitstaat.
Helaas is er geen prepaid UPC en als die er wel was waren de kosten vast ook minimaal 10 euro, al zou ik er nog geen twee bits per jaar mee verstoken.

Alle betaalmiddelen zijn in principe bedoeld om gebruik van maken.
Dat papier en muntgeld door de Staat worden betaald, en bankpassen niet is een gevolg van hoe het betalingsverkeer in elkaar zit.
Maar dat er kosten aan verbonden zijn is niet meer dan normaal.
Hier kan je de developers of Google moeilijk de schuld van geven.

[Reactie gewijzigd door moreasy op 22 augustus 2012 15:26]

Er zijn een aantal manieren om een gratis bankrekening te houden, maar daar ga ik niet inhoudelijk op in.

Services zoals Moneybookers zou overal ondersteund moeten worden. Dan heb je alle populaire betaalmiddelen van elk land in één keer.

@Donstil
Mensen die geen pre-paid credit card willen kopen zijn gewoon lui? Verwijder dan eens rap je emailadres en stuur vanaf nu alles met de post.
Ben wel benieuwd naar een gratis bankrekening. Vertel eens meer daarover aub.
Ach kom op man. Jij wil het dus goed praten dat google CC als voornaamste betalings methode door onze strot drukt?

Terwijl elke andere webshop in dit land, gewoon iDeal ondersteuning heeft?
@DarkUnreal:
Ach kom op man. Jij wil het dus goed praten dat google CC als voornaamste betalings methode door onze strot drukt?

Terwijl elke andere webshop in dit land, gewoon iDeal ondersteuning heeft?
Ach, kom op man. Jij wil het dus goed praten dat mensen apps illegaal installeren omdat ze ze niet willen afrekenen op de manier die de verkoper handig vindt?

Ga je ook jatten in de AH omdat je daar niet met PayPal kan betalen o.i.d.? |:(

Ik vind het bizar: Wel honderden euro's uitgeven aan een telefoon (waarvan je weet dat je apps ervoor vaak moet kopen met behulp van een CC!) en een abbo met een data plan voor ¤40+ per maand, en daarna te beroerd zijn om voor apps van een euro of twee te betalen met een CC van een tientje per jaar.
JA als de AH alleen nog maar zijn eigen ' munteenheid' gaat accepteren ipv de euro, dan zou ik er begrip voor krijgen als mensen daar niet in meegaan. Net zoals ik nu begrip heb voor zwartrijders, nadat die gauqdieven van de OV bij 50 euro aan strippen van me gejat hebben door het invoerenv an de 'ov-pas'
Vroeger in de tijd van de gulden was het een weittig betaalmiddel, en waren winkels *verplicht* het te accepteren. Niet dat ik de Gulden terugwil, maar wel die wet, zodat niet iedere multinational zijn eigen betaalmiddel met wisselkoers kan invoeren zonder zich aan enige bankwet te hoeven houden.
En als ze nog alleen maar CC zouden accepteren bij AH. Wat dan?
Dan is het Hallo Jumbo!

Overigens een non-discussie: wanneer je je niet acht te conformeren aan het beleid van een bedrijf, dan moet je het niet illigaal gaan doen, dan moet je het gewoon niet gebruiken.

Off: Sowieso al die schijtonzin op die telefoons/tablets tegenwoordig, gebruik dat ding om te bellen/mailen/SMS en leg verder dat ding weg.

Heb je 1 geen CC nodig en 2 fiets je mij niet van m'n sokken omdat men tegenwoordig zelfs het ritje op de fiets niet meer zonder kan.
... in dit land, gewoon iDeal ondersteuning heeft? ...
En daar knelt de schoen. Google is niet Nederlands, iDeal kennen ze niet in het buitenland (in ieder geval niet in de V.S)
Bij Steam kun je toch ook gewoon met iDeal betalen? Hoe moeilijk kan het dan voor de jongens van Google zijn? :)
Terwijl elke andere webshop in dit land, gewoon iDeal ondersteuning heeft?
Je kunt het ook omdraaien, waarom wordt je in Nederland iDeal door de strot geduwt terwijl de rest van de wereld CC en/of Paypal betalingen accepteert.
@DarkUnreal

Nee, ik verzet me alleen tegen het goedpraten dat apps maar illegaal moeten gedownload door paupers die geen CC kunnen veroorloven.

[Reactie gewijzigd door moreasy op 22 augustus 2012 16:39]

de v3card van Visa, en de Moneybookers / skrill mastercard is een prepaidkaart
Kun je met ideal naartoe storten.

sinds ik die kaarten heb, betaal ik al mijn internetbetalingen daar

android, ios, paypal en ebay, maar ook mijn usenetaccounts in de VS.
vooral dat laatste bespaart me op jaarbasis 25¤, en heb ik dus de kosten van de maart ( 10¤ per jaar ) er al uit
@ Moreeasy
Dat Google ook andere manieren (bijvoorbeeld Paypal of iDEAL) kan implenteren.
De voorbeelden die jij geeft (hypotheek en auto e.d.), wordt automatisch afgeschreven van iets dat je toch al gebruikt (de kosten ervan vallen dus in het niet).

Het is lastiger om een (prepaid-)creditcard te kopen van 40 euro om een app van 1 euro te kopen.
Is ook zo, ik vind het ook geen stijl om alleen de betaling obv 1 methode te ondersteunen anno 2012. Neemt alleeen nog niet weg dat dat geen excuus kan zijn om iets te pikken. En mensen die perse willen betalen kunnen hem gewoon kopen.

Als ander voorbeeld dan maar een pakje sigaretten.
Als ik maar 1 sigaret per jaar koop, moet ik toch een heel pakje van 18 stuks kopen.
Een sigaret kost maar 26 cent maar ik moet wel 4,68 afrekenen? Bizar!

PS Prepaid kaart kost je 10 euro en je mag erop zetten hoeveel je wilt, met iDEAL !, ideaal toch?

[Reactie gewijzigd door moreasy op 22 augustus 2012 16:39]

@moreeasy
wel een beetje kromme redenaties....
bijna alle dingen die je hierboven vermel zijn redelijk primaire (of bijna) dingen die je nodig hebt. Huis en auto tv (misschien minder) zijn dingen die iedereen heeft en nodig is, als je het echt wil vergelijken met het aanschaffen van een creditcard voor apps....
Dan betaal je per jaar bv 200 euro voor een tuinhuisje maar zet je er niets in. betaal je 200 euro voor een taxi abbonement om die ene keer met de taxi te gaan. Neem je het duurste UPC pakket maar kijk je naast televisie nooit naar film 1 die je er extra bijgenomen hebt.

dan lijkt het allemaal wel even wat anders

het is ook verder niet raar dat je moet betalen voor bankpassen of credit cards, maar als je al een bankpas hebt dan ga je niet nog meer geld per maand/jaar uitgeven om nog zon pas te hebben om in dat ene geval waar de bankpas neit genoeg is wel te kunnen betalen. Dus hier zou best een aanpassing gemaakt kunnen worden in Android Play market...
Ja, die mannen kunnen er ook niets aan doen, dat als ze naar de schoolbanken gaan, ze zich moeten bukken, en er van de eerste dag, een nul meridiaan door hun achterste geduwd wordt.

De rest van de wereld heeft geen problemen met creditcard (ik als eenvoudige belg toch niet, hun ideal systeem zal ook wel zo veilig niet zijn, veilig bestaat niet). Maar voor de nederlanders moeten ze weer kosten in een appart systeem steken, waar de rest van de wereld niks aan heeft.
10 euro of 39 euro per jaar, voor een app van 1 euro.
Lekker gratis.

Rare interpretaties houden Nederlanders er toch op na.
offtopic:
Je moet wel snappen hoe het werkt. Dan is het niet zo "raar"meer. Ik betaal altijd de gewone prijs voor de app + 0,02(commissie 3V)
Bij besturingssystemen zoals iOS of Windows Phone kunnen gebruikers standaard alleen uit de App Store en Marketplace apps installeren, waardoor verspreiding van gekraakte apps of installatiebestanden voor betaalde software moeilijker is.
Overigens kan je als je WP7 telefoon developer unlockt is, en dat is zeer simpel ook .xap buiten de market om installeren.
Rare interpretatie om dan maar software te stelen. Wel die telefoon kopen van een aantal honderden euro's, maar zeuren om een aantal euro's.
leuk; maar omslachtig dat de consument met 3th party tools aan de slag moet. android foundation faalt gewoon kei hard op dit oppervlak. hoe erg ik ook :r op apple, hun betaal systeem staat als een huis.

als de aanbieder geen fatsoenlijk systeem kan bouwen, waarom moet de consument dan opzoek naar een oplossing.... ik snap het helemaal dat men dan hacked software gaat downloaden.

android, what's next?
Bij Apple precies hetzelfde alleen CC.
Ik haal altijd van die itunes-tegoedkaartjes, is net zoiets als prepaid beltegoed.
Ik heb geen creditcard, en wil ik ook niet.

[Reactie gewijzigd door MrPan op 23 augustus 2012 03:07]

Nee, Click&Buy en iTunes prepaid kaarten.
@moreasy:
Zie ook de kosten: '10 euro per jaar'.

Als ik nu 1 App van 99 cent wil kopen en voor de rest niet, dan kost me dit 10,99?
Dan begint dit toch snel het OV-Chipkaart verhaal te worden, of niet?

Dat Google geen PayPal toelaat snap ik. Hun Google Wallet is een 'concurrent'.
iDeal snap ik ook vanwege de kosten per transactie.

Waarom kan ik dan niet gewoon even 5 euro naar rekeningnummer 123456789 overmaken en dat zij het aan mijn 'Wallet' toevoegen? Of dat hun dezelfde diensten als PayPal bieden waarbij men het kan afschrijven van mijn bankrekening?

Je verwacht toch niet dat mensen die 10 euro bovenop de App kosten gaan betalen? Zeker als er betere/makkelijkere systemen zijn?
Ik snap het maar vergelijk het met het volgende:

'Als ik maar 1 x per jaar mijn huis uitkom om 1 pak melk en een halfje wit te kopen (de rest van het jaar eet ik gras uit de tuin), en ik gebruik mijn pinpas, waarom moet ik dan wel 12 euro per jaar betalen aan de bank voor het hebben van een pinpas?'

Daarnaast, als je meer dan een tientje per jaar te besteden hebt kun je ook een gewone creditcard nemen.

Er zijn veel betere systemen dat begrijp ik ook wel.
Maar in dit geval ben je gebonden aan de mogelijkheden die Google biedt.

Iets pikken omdat je het niet kunt betalen (kunt/wilt/niet de mogelijkheid geboden wordt)
is sowieso niet legaal. Of je het doet is een persoonlijke keuze.

Daarnaast is het trouwens een taak van de developer om ervoor te zorgen dat de app niet gehacked kan worden. Dat een (door burgers betaalde) overheidsinstantie ingeschakeld moet worden om de illegale apps te bestrijden is eigenlijk te zot voor woorden maar zo werkt het nu eenmaal.

En PS ook het hebben van die bankrekening waar je 'gratis' die euro mee kunt overboeken is niet gratis neem ik aan.

[Reactie gewijzigd door moreasy op 22 augustus 2012 15:27]

'Als ik maar 1 x per jaar mijn huis uitkom om 1 pak melk en een halfje wit te kopen (de rest van het jaar eet ik gras uit de tuin), en ik gebruik mijn pinpas, waarom moet ik dan wel 12 euro per jaar betalen aan de bank voor het hebben van een pinpas?'
Dat 'moet' je helemaal niet, je kunt gewoon contant betalen. En dat is dus het hele probleem, google doet veel te weinig moeite om alternatieve betalingsmogelijkheden te bieden. Wat mij betreft mag de druk dus wel eens flink op google opgevoerd worden (wat ook al gebeurt, dat weet ik) in plaats van de gebruikers maar de schuld te geven.

edit: Er is een verschil tussen wie er legaal fout is en waar je het beste iets aan zou kunnen passen om de situatie te verbeteren...

[Reactie gewijzigd door finraziel op 22 augustus 2012 23:34]

Nee sorry, onze buurtsuper accepteert geen contant geld meer vanwege overvallen.
Dat dat illegaal is maakt ze niets uit, het lijken net downloaders wat dat betreft ;)

Uiteraard moet Google andere methodes beschikbaar maken.
Iemand die een overtreding of misdaad begaat is de schuldige, dat is toch evident lijkt me?

Dat Google de mogelijkheid laat bestaan (om illegale apps te gebruiken) en zelfs de noodzaak min of meer creeert (vanwege gebrek aan iDeal) is niet netjes maar of dit echt als 'facilitating the crime' mag worden beschouwd, vind ik niet.

[Reactie gewijzigd door moreasy op 22 augustus 2012 16:13]

@ moreeasy
Hoe betaal je de kosten van je huis dan?
Contant?
Gelukkig mag dat nog per bankoverschrijving of contant. Maar neemt niet weg dat er betaald moet worden volgens het beschikbare systeem. Het is me trouwens ook nog niet gelukt om de hypotheek en de wegenbelasting te pikken, al zou ik dat afraden mocht het mogelijk zijn.

[Reactie gewijzigd door moreasy op 22 augustus 2012 16:15]

IDEAL transactiekosten worden vrijwel altijd doorberekend aan de klant. Dit is een keuze die je als klant zijnde zelf in de hand hebt. Nu heeft Google alvast voor de klant besloten om dit hoe dan ook niet aan te bieden. Klinkt een beetje als eigen rechter spelen.

Daarnaast wil ik software niet eens kopen via een zogenoemde 'app store'. Donder op met al die tracking&tracing meuk wat erachter hangt.

Haha trouwens... was het niet zo dat de platenmaatschappij ( het distributienetwerk in dit geval dus ) achterhaald is..... en dat de aankoop beter direct bij de auteur kan worden gedaan...?

Waarom proberen Apple / Google / Microsoft dan allemaal hun eigen distributienetwerk op te zetten?!?!?!?!?! }:O
Mee eens, app developers die WEL hun apps in Nederland willen verkopen kunnen ook gewoon een website beginnen waar je via iDeal hun app kan downloaden. Dan hoeven ze ook geen 30% aan google af te staan. Dus dan is de keuze voor de consument of ze een app via de play store kopen via CC of via een website van de ontwikkelaar via iDeal.
@moreasy:
Zie ook de kosten: '10 euro per jaar'.

Je verwacht toch niet dat mensen die 10 euro bovenop de App kosten gaan betalen? Zeker als er betere/makkelijkere systemen zijn?
offtopic:
Nee. Dat stellen mensen die niet weten hoe het werkt, en hun vouchers laten verlopen.
Ik gebruik ze ook weleens. En je kan van mij aannemen dat ik geen dief van m'n eigen portmonnee ben ;)

Ik leg het nog een keer uit:

Je koopt (bij Primera) een 3V voucher a ¤20,- Voor die Voucher betaal je +¤1 = ¤21
Je koopt een app. of meerdere apps.
Je logt uit en betaald door het nummer van je kaart in te voeren.
Het rest bedrag is op de voucher 4 maanden geldig. Als je dat vergeet op te maken ben je het kwijt. Dan kost logischerwijze zo'n app meer.
Daar gaan de meeste de fout in. Kortom gewoon goed opletten.
Maar als jij een doos sigaren haalt en je verliest ¤10,- uit je zak kost die doos sigaren ook ¤10,- meer ;)

Effectief betaal je dus extra x apps / ¤1,- BIj 20 apps is dat 5ct per app extra.

[Reactie gewijzigd door Nozem1959 op 22 augustus 2012 22:47]

Moneybookers.com. 10 euro per jaar, op te laden via iDeal. Enkel niet te gebruiken in PlayStation Store (ivm achterlijke policy Sony) en online gokken zoals PokerStars.
Ik heb ook nog geen oplossing hier voor gevonden. De prepaid kaarten die ik vond zijn of met een vast bedrag per transactie. Zeker bij apps van een euro waar een euro transactiekosten bij komt is jammer. Nog een veel groter probleem is de houdbaarheid van zulke kaarten. Meestal een paar maanden hooguit een half jaar. Ik geef geen 25 euro per half jaar aan apps uit. Zo kost het je dus buitensporig veel.

Dus als jij iets hebt wat dit allemaal oplost, ik hoor het graag!
De giftcards die Google onlangs introduceerde klinken als een topoplossing. Hopelijk komt dit snel naar Europa, hier zijn toch geen redenen voor om niet te doen?

Voor de goede orde, piraterij is dan overigens geen redmiddel, voor mij althans. Ik koop apps simpelweg niet.

[Reactie gewijzigd door Kaalaamaazoo op 22 augustus 2012 14:37]

de v3 vouchers betaal je niet extra per app, je kan waardebonnen halen bij Primera, je betaalt een 'fee' naar de hoogte van het aankooptegoed ( ongeveer 0.50ct per 10 euro )

de voucher is gelijk aan een onlinecredit card, je krijgt een "visa- CC nummer" wat je kan invoeren
je hebt alleen geen fysieke kaart om in de winkel te betalen ( die kost je 10¤ per jaar )

https://www.3vcard.nl/koop-3V-voucher.html

dus zo moeilijk is het allemaal niet hoor !
Handig dat er prepaid kaarten beschikbaar zijn. Ook mooi dat je dat even post.
Om een gebruiker die dat niet weet "lui" te noemen vind ik dan weer een beetje overdreven.
, terwijl die pas ook nog eens heel onveilig is en er dus makkelijk mee gefraudeerd kan worden.
geen argument, dat is namelijk niet jouw probleem en niet jouw risico, maar dat van de creditcard aanbieder.
Ze moeten gewoon paypal en/of ideal gaan ondersteunen.
ben ik met je eens, maar dat geeft je nog niet het recht die software te piraterijen.
ik zie dat toch anders, de markt vraagt om een modeel aanbieder komt niet met dat model dus markt verzint een alternatief...

het is misschien niet lief om software te gebruiken zonder daar netjes voor te betalen... maar als een appmaker zou zeggen dat je eerst 3 negerkindertjes in afrika moet adopteren voor je de software mag gebruiken? denk je dat er dan veel mensen zijn die dat gaan doen....


je kunt het ze dan wel als een stampvoetende peuter kwalijk gaan nemen, maar daar los je de 'wereld problematiek' niet mee op...

die appontwikkelaars hebben gewoon duvels veel geluk dat ik nu een prepay kaart heb (omdat ik binnekort naar het buitenland ga)... maar als die op is / verloopt is het nog maar de vraag of ik er weer eentje ga nemen.. ze hebben nu dus even respijt.... maar ik raad ze sterk aan toch ideal te implementeren,

[Reactie gewijzigd door i-chat op 22 augustus 2012 14:48]

ik zie dat toch anders, de markt vraagt om een modeel aanbieder komt niet met dat model dus markt verzint een alternatief...
Alsof met iDeal iedereen opeens braafjes zijn apps gaat betalen. Doe niet zo naief.
En wat krijgen we daarna? Mensen die niet via iDeal willen betalen maar het liever contant doen? En omdat dat niet aangeboden wordt dát weer als excuus gaan gebruiken?
Als ik bij de bakker mijn brood niet kan betalen met de pinpas ga ik het toch ook niet stelen?
Vindt jij het niet naief dan dat een Amerikaans bedrijf wél de markt in Nederland wil veroveren, maar zich niet aanpast aan die markt? In de USA krijg je al een CC wanneer je oud genoeg bent om te praten, door die CC-mentaliteit is een groot deel van de Amerikanen ook failliet, in Nederland hebben heel veel mensen geen CC, en willem hem ook niet.

Als ik als Nederlander een winkel in Japan begin, ga ik toch ook niet alleen 's nachts open omdat ik dan op normale Nederlandse tijd werk?

Piraterij om die reden is onzin natuurlijk. Eigenlijk moeten we hier twee discussies naast elkaar voeren.
Waarom is het bij de app store Apple dan geen probleem?
Feit is dat je op android makkelijk bestanden kan installeren.
Tja, Google had Android ook net zo'n gesloten systeem kunnen maken als Apple en Microsoft gedaan hebben met hun respectievelijke systemen. Feit is dat Android gebruikers juist blij zijn met die openheid. Als developer van applicaties hoef je niet door Apple's infinite loop te springen en geld te betalen om zelfs maar te mogen ontwikkelen. Je mag ook ontwikkelen op elk systeem (in tegenstelling tot Apple, waar je op een mac moet ontwikkelen) en je mag je eigen app installeren op je telefoon zonder dat je hem hoeft te publiceren op de market.

Je doet net of het een slecht iets is dat je op je systeem mag installeren wat je wil. Indien je dat echt denkt, ben je te veel gebrainwashed door Apple om een discussie te rechtvaardigen. Ik heb mijn Android telefoon gekocht, dan mag ik er mee doen wat ik wil en op installeren wat ik wil. Zo werkt het namelijk wanneer iets je eigendom is.
Waarom is het bij de app store Apple dan geen probleem?
Feit is dat je op android makkelijk bestanden kan installeren.
Dat dat op IOS niet kan is juist een probleem! ik wil een eigen geschreven app op mijn eigen Ipad draaien maar dat mag niet omdat ik dan eerst een licentie moet kopen en dan is het nog maar afwachten of Apple mijn applicatie toestaat.

I love my jailbreak :-)
Als developper hoef je echt niet op Apple te wachten om je app op je eigen iPad te runnen hoor...
Idd, maar excuses zoeken blijft natuurlijk een leuke hobby voor sommigen...
Nee, wat hij (en ik, en de rest) bedoeld is dat wij geen creditcard willen aanschaffen, voor niets. Google moet gewoon niet zo onfatsoenlijk doen en zorgen dat wij andere betaalmogelijkheden hebben, anders niet miepen dat ik ze download (heb ik tot nu toe nog niet gedaan; ik laat de betaalde apps gewoon links liggen, wat overigens wel het resultaat van het gebrek aan goede betaalmogelijkheden is).

[Reactie gewijzigd door ToySoldier1992 op 22 augustus 2012 14:13]

Ook al geeft Google de mogelijk heid niet om met Paypal of iDeal te betalen, dan nog heb je het recht niet om illegaal te downloaden. Google heeft dan het grootste recht om te "miepen".
hoezo het recht niet... wie bepaald dat eigenlijk... google heeft het recht niet om hier rommel software te verkopen waar je vervlogens niet voor kunt betalen, en je dan maar gaat criminaliseren omdat je het op andere manieren download...

die ontiwkkelaar heeft het recht niet om mij te beschuldigen van te lui zijn om te betalen, terwijl ZIJ te lui zijn om ideal aan te bieden... ze hebben het RECHT Niet om onze markt met hun prul te besmetten...


< het is maar hoe je het bekijkt he? >

uiteindelijk wordt het recht bepaald door mensen, die mensen die aan het langste eind trekken... nog geen 150 jaar gelden had onze zwarte medemens het recht niet om een blanke aan te kijken, - over 150 jaar is gratis downloaden wellicht net zo normaal...
over 150 jaar is gratis downloaden wellicht net zo normaal...
Wellicht... Als het net zo normaal is dat de schilder gratis je huis komt schilderen.. Ja, dan vast wel ja..
Google verplicht je toch niet om een Android toestel aan te schaffen?
Je hebt nog iOS, Symbian, BlackBerry, Windows Phone, Bada, Meego,...

Keuze genoeg op de markt...

En toevallig moet je ook bij al deze OS'en gewoon netjes betalen voor je software. VISA, PrePaid Vouchers, PayPal, Premium SMS,... Keuze te over...

iDeal kennen ze niet buiten Nederland. En laat de wereld nu net iets groter zijn dan dat stukje onder de zeespiegel. Dus, pas je aan en maak gebruik van de diensten die je OS jou WEL aanbiedt.

Waar halen ze het toch in hun hoofd om voor APP's te laten betalen... APP's worden toch door kaboutertjes gemaakt die leven van frisse lucht en kabouterliefde... En die gewoon gelukkig zijn dat hun APP's, na lang ontwikkelen en bloed/zweet/tranen, door jan en allemaal gebruikt worden. Gratis en voor niets.

150 jaar geleden werden je handen af gekapt voor diefstal...
Wat is de moeite om PayPal support toe te voegen? Hun inkomsten worden er ook gigantisch mee vergroot..
In ieder geval bepaal JIJ het niet. Wat een hoop bullshit bij elkaar, jouw normen en waarden zijn echt below par maar zeker wel SP stemmen gok ik?
Hoezo voor niets. Jij wilt toch gebruiken maken van een bepaalde dienst en service?
Hoezo onfatsoenlijk van Google?
Dwaal een beetje af, maar: Sommige mensen komen ook helemaal niet in aanmerking voor een credit card. Mensen die bijv. op een 0 uren contract uren werken. Of mensen die zakken vol geld contant verdienen en altijd 0 euro op hun bank hebben of het helemaal zonder bankrekening doen. Maar daar kwam een oplossing voor las ik laatst. Play store credits in de winkel.
Of gewoon een prepaid VISA kaart...
Excuses zoeken...
Afgezien van ¤20 per jaar voor een creditcard betalen, heb je enig idee wat voor moeite je moet doen (of je nu wel of niet kredietwaardig bent) om überhaupt een creditcard in Nederland te kunnen krijgen ?
Uhm, een aanvraag doen bij de bank ? Even je arbeidsovereenkomst tonen en evt. andere schulden en dat is het wel.
Je moet 18 zijn en een vast inkomen hebben voor een creditcard. Een groot deel van de smartphone gebruikers voldoet niet aan deze eis en ze kunnen dus niet eens iets kopen in de play store.
Google komt binnenkort met pre-paid kaarten.
Er hangen zelfs i-Tunes en Playstation Network kaarten bij de Shell, dus als ze deze ook gaan toevoegen word het wel heel makkelijk :Y)
Prepaidkaarten die je alleen in Amerikaanse winkels kan kopen, grote kans dat je die niet in Nederland kan inwisselen (zodat sites als www.gamecard.nu ook nutteloos worden).
je kan in Nederland gewoon gewoon een "3V visa" pre-paid creditcard kopen voor ¤ 10 bij een tankstation, etc of bijv bij een Primera winkel en deze kan je zo vaak laden als je wil.
En zou je die ¤ 10 alsnog te veel vinden je kan ook gewoon een voucher ( gewoon bekend als tegoedbon :) ) kopen vanaf ¤ 20 die 4 maanden geldig is.

Zo te horen is dat niet echt bekend of gebruikt, maar ze bestaan echt al een tijdje. Dus ook handig om andere dingen op het internet te kopen en stuk veiliger.

https://www.3vcard.nl/where-to-buy.html?tk=495034d299722c9
Leuk als die primera dan ook echt in de buurt is. De eerste beste primera is al 60Km rijden met de auto...
En zo blijf je argumenten verzinnen om iets niet te hoeven te betalen en het dan maar je toe te eigenen, want dat is jouw recht schijnbaar 8)7
Debilero, mag ik vragen wat voor werk je doet? 80% van de ingevulde vacatures zijn in de diensten sector: leveren dus een service...

Die moeten we ook maar niet meer betalen dan maar.
Lol als je 60 km van een Primera afwoont heb je grotere problemen dan het willen van een prepaid creditkaart. Heb je wel stromend water en vast internet daar eigenlijk?

lmfao @ Alexxxxx, maar jij weet vast wel het tankstation te vinden dan?
en er zullen toch nog wel huizen zijn zonder vast internet?

[Reactie gewijzigd door moreasy op 22 augustus 2012 16:43]

@ moreeasy
Ik woon 54 km van een Primera af. Heel Nederland heeft stromend water en vast internet.
BULLSH** !!!!

https://www.3vcard.nl/koop-3V-voucher.html

online een voucher aanschaffen !

soms is de wereld groter dan je neusharen !
Ik woon 54 km van een Primera af. Heel Nederland heeft stromend water en vast internet.
Postcode or it didn't happen.
http://imgur.com/JiTc2
http://www.primera.nl/ustorelocator/location/map/
Dus je hebt je hebt een auto neem aan dat er korter dan 60km een Texaco en BP te vinden zijn, en in geval dat dat nog te ver is je kan ook online en via ideal deze betalen, ja wel wat omslachtig.

En in het geval dat je maar 1 of 2 apps wil kopen, die tegoed bonnen zij makkelijk, ze kosten ¤20 heb 4 maanden de tijd om dat uit te geven, je kan ook voor andere dingen gebuiken, koop een boek, dvd, cd of zo in dat geval.

Wat ik aan wil geven is dat je makkelijk aankopen kunt doen zonder zelf een credit card te hebben, op deze manier kan je alnog aankopen doen op het internet ( en niet alleen apps ), waar bijvoorbeeld credit card de enige manier is om te betalen ipv bijv alleen maar met ideal.

[Reactie gewijzigd door verbeek75 op 22 augustus 2012 15:45]

je kan in Nederland gewoon gewoon een "3V visa" pre-paid creditcard kopen voor ¤ 10 bij een tankstation, etc of bijv bij een Primera winkel en deze kan je zo vaak laden als je wil.
En zou je die ¤ 10 alsnog te veel vinden je kan ook gewoon een voucher ( gewoon bekend als tegoedbon :) ) kopen vanaf ¤ 20 die 4 maanden geldig is.
Dan betaal ik dus in weze ¤10,- omdat ik voor (bijvoorbeeld) ¤3,99 aan software wil kopen om dan de overige ¤6,01 nooit meer te gebruiken. Niet handig dus.
En zie daar, de V&A sectie van Tweakers waar je de kaart met 3,99 resttegoed kunt aanbieden.
En zie daar, de V&A sectie van Tweakers waar je de kaart met 3,99 resttegoed kunt aanbieden.
En dat is een handeling waar je de klant niet mee wilt opzadelen al zou hij of zij centraal staan, wat hier duidelijk niet het geval is.
Het is niet goed of het deugt niet hoor ik al. Je bent gewoon spijkers op laag water aan het zoeken.

Je kan zo ook gaan zeuren dat je een product van 3,99 niet wil betalen, omdat je alleen met papiergeld betaalt (wellicht heeft je portemonnee geen vakje voor kleingeld?) en zo dus de overige 6,01 "weggooit".
Als dat in zijn beleving waar is dan koopt hij toch alleen dingen die afrondbaar zijn met briefpapier. Als hij zo wil leven is dat zijn keus. En niet aan jou om daarover te oordelen. We leven nog steeds in een vrije samenleving. Ben je het er niet mee eens dan ga je naar de rechter en die mag daar dan over oordelen. succes.
Het is niet goed of het deugt niet hoor ik al. Je bent gewoon spijkers op laag water aan het zoeken.

Je kan zo ook gaan zeuren dat je een product van 3,99 niet wil betalen, omdat je alleen met papiergeld betaalt (wellicht heeft je portemonnee geen vakje voor kleingeld?) en zo dus de overige 6,01 "weggooit".
Vooralsnog kan ik overal met wisselgeld terecht.

Tevens hou ik er niet van om gecriminaliseerd te worden, ik heb een Steam account met ¤1500,- aan games (sinds ik Steam heb koop ik gewoon alles omdat het makkelijker is), heb een licentie voor Windows op mijn desktop, beide laptops en server (via een webwinkel geregeld), koop en verkoop regelmatig dingen bij T.net V&A, ga regelmatig naar de bioscoop, en bij geen van deze transacties eindigde ik met een bonnetje waar tegoed voor die specifieke winkel op stond of een aparte kaart waarmee ik mijn wisselgeld mee moet op maken.

[Reactie gewijzigd door nst6ldr op 22 augustus 2012 17:02]

http://www.thuisbezorgd.nl/kervansaray-40

broodje döner, 4.99 en thuibezorgd voor 1¤

einde probleem, app en eten ......
Nee, dat is ook allemaal niet gewenst maar wel allemaal mogelijk.
Genoeg alternatieven om niet als dief bekend te hoeven staan.

Of wil je graag in het Google systeem met een kruisje achter je naam?
Dat lijkt me gezien de invloed van dat bedrijf een volkomen ongewenste situatie vooral met het oog op de (nabij) toekomst.
Dichtsbijzijnde primera-winkel is 35 minuten rijden volgens Google (en dan moet je hard rijden en recht voor de deur kunnen parkeren (wat in Goes dus niet het geval is) dus die valt al af.

Dan blijft die prepaid Visa over.

Ik vind overigens jou redenatie En zou je die ¤ 10 alsnog te veel vinden je kan ook gewoon een voucher ... kopen vanaf ¤ 20 erg vreemd.
Bij Android zijn de betaalmogelijkheden ook niet echt NL-vriendelijk te noemen.
Prima, maar negeer het product dan gewoon, en ga niet maar gewoon 'nemen'. Het is niet alsof je een recht hebt om dan maar zonder creditcard die software te piraterijen.

Als iedereen dat nou zou doen ... moet je eens opletten hoe snel google dan nederland vriendelijke betaalmogelijkheden aan play hangt. Apple heeft dat immers WEL gedaan.
[...]
Als iedereen dat nou zou doen ... moet je eens opletten hoe snel google dan nederland vriendelijke betaalmogelijkheden aan play hangt. Apple heeft dat immers WEL gedaan.
Slechte aanname, slecht voorbeeld.

Apple heeft per definitie een groot publiek die liever een statussymbool draagt dan slechts een telefoon, al zou de app store nog zoveel verschillende betaalmogelijkheden bevatten dan nóg zou men liever een fysieke kaart kopen om gezien te worden. Google is een commercieel bedrijf, die gaat mensen niet belonen voor het niet downloaden van meuk. Ze zien het als een concurrent en daar spelen ze op in, niets meer of minder.

Nu ik het er toch over heb, dat Stockholm syndroom is zeer ongepast als het op piraterij aankomt. Vaak wordt piraterij als een grote boosdoener en, boven alles, een 'endgame' factor gezien in plaats van een concurrent. Als de originele developers een platform aanbieden waar aankopen makkelijk zijn, ondersteuning goed is en er geen idiote prijskaartjes worden toegepast dan is men eerder geneigd voor het 'legale' alternatief te kiezen. Behandel piracy liever als concurrentie, het feit dat men uren stopt in het ontwikkelen van cracks/patches betekent dat daar gebrek aan is. Zie Steam, zie Origin, zie Desura, etc etc etc.
Apple heeft per definitie een groot publiek die liever een statussymbool draagt dan slechts een telefoon
Over "verkeerde" aannames gesproken :)
al zou de app store nog zoveel verschillende betaalmogelijkheden bevatten dan nóg zou men liever een fysieke kaart kopen om gezien te worden.
Cool man, kijk die daar bij de kassa, hij heeft een iTunes kaart!

Tsssss..... zelden zulke kolder gelezen!
Google is een commercieel bedrijf, die gaat mensen niet belonen voor het niet downloaden van meuk. Ze zien het als een concurrent en daar spelen ze op in, niets meer of minder.
Dit gaat over de bescherming van het Android eco-systeem, want als ze geen paal&perk stellen aan dat kopiëren zullen commerciële developers het Android platform verlaten.
[...]

Over "verkeerde" aannames gesproken :)

Cool man, kijk die daar bij de kassa, hij heeft een iTunes kaart!

Tsssss..... zelden zulke kolder gelezen!
Zoals hier, hier en hier? Ik denk dat je onderschat hoe graag men zich verheft boven anderen, ik kon me herinneren dat Samsung daar een keer op heeft ingespeeld. Dus iets minder kleinerend kan wel hoor :')
Dit gaat over de bescherming van het Android eco-systeem, want als ze geen paal&perk stellen aan dat kopiëren zullen commerciële developers het Android platform verlaten.
Ik zie nog een keer gebrek aan onderbouwing. Waarom zouden ze het Android platform moeten verlaten? Omdat ze niet kunnen concurreren met de sites genoemd in dit artikel? Onzin natuurlijk! Ik neem even als voorbeeld WhatsApp, die heel slim het betaalsysteem van Google Play heeft omzeild door meerdere payportals aan te bieden op hun website (tevens is WhatsApp de enige app die ik legaal in bezit heb omdat ik die met Paypal kon aankopen). In de regels permitteert Google dit niet maar als ontwikkelaar kan je niet veel anders; Google weigert gebruik te maken van Paypal. Als men liever sketchy website af gaat om het risico te lopen malware te installeren op hun telefoon dan is het aanbod gewoon niet goed.
Zoals hier, hier en hier? Ik denk dat je onderschat hoe graag men zich verheft boven anderen,
Een paar foto's met Mac gebruikers bevestigd helemaal niets.
Nog vreemder is hoe jij de gemoedstoestand van die gebruikers kunt aflezen uit een foto.
Ik zie nog een keer gebrek aan onderbouwing. Waarom zouden ze het Android platform moeten verlaten?
Als je geen of onvoldoende geld verdient heb je gewoon geen keuze..

Om de één of andere reden zijn in verhouding tot iOS maar weinig Android gebruikers bereid te betalen voor een app.

Veel developers proberen nog wat te verdienen middels ad-supported apps.

Ook daar scoort Android ondanks het grotere marktaandeel slechter dan iOS

iOS remains more lucrative than Android, study finds
Omdat ze niet kunnen concurreren met de sites genoemd in dit artikel?
Hoe moet je concurreren tegen een site die jouw software gratis ter beschikking stelt?
Een paar foto's met Mac gebruikers bevestigd helemaal niets.
Nog vreemder is hoe jij de gemoedstoestand van die gebruikers kunt aflezen uit een foto.
Ga ik niet eens op reageren. Marketing is krachtig blijkt maar weer.
Als je geen of onvoldoende geld verdient heb je gewoon geen keuze..

Om de één of andere reden zijn in verhouding tot iOS maar weinig Android gebruikers bereid te betalen voor een app.

Veel developers proberen nog wat te verdienen middels ad-supported apps.

Ook daar scoort Android ondanks het grotere marktaandeel slechter dan iOS

iOS remains more lucrative than Android, study finds
Budget toestellen vaak Android draaien en, hier komt ie wéér, de appstore van Apple wél paypal accepteerd? Dit heb ik al vrij duidelijk verwoord dacht ik.
Hoe moet je concurreren tegen een site die jouw software gratis ter beschikking stelt?
Service? Ondersteuning? Fixes uitbrengen voor modellen die bugs vertonen bij een bepaalde app? Je bent duidelijk geen Android gebruiker, deze zijn namelijk op de hoogte van het feit dat veel apps niet intercompatible zijn met alle toestellen die Android draaien. Developers steken veel tijd in het oplossen van bugs die bij bepaalde modellen naar boven komen drijven.
Ik heb al eerder gezegd dat concurreren goed mogelijk is en op grote schaal gebeurd (evenals de reden waarom er minder aankopen in Google Play plaatsvinden), maar er wordt gewoon niet gelezen lijkt wel.
Zoals hier, hier en hier? Ik denk dat je onderschat hoe graag men zich verheft boven anderen, ik kon me herinneren dat Samsung daar een keer op heeft ingespeeld. Dus iets minder kleinerend kan wel hoor :')
Als je denkt dat die mensen daar zitten om alleen maar hun Apple product te showen dan ben je echt niet wijs :D

[Reactie gewijzigd door Glashelder op 22 augustus 2012 16:15]

Die gasten hebben allemaal een Macbook gekocht, omdat ze makkelijk apps kunnen kunnen aanschaffen in de appstore :Y)
Omdat NL een van de weinige landen in de wereld is waar Credit Cards niet gemeengoed zijn itt andere landen? Als je zo'n ding niet wilt of kunt hebben, kun je altijd een Pre Paid variant nemen.

Nu is iDeal wel handig voor betalingen op het web, op een PC that is. Maar om elke keer die hele riedel met handelingen te doen om een simpele app van 99ct te kopen? Op een telefoon? Niet erg handig imho...

Overigens accepteerd Microsoft voor de Windows Phone Marketplace ook alleen maar Credit Cards...
Nu is iDeal wel handig voor betalingen op het web, op een PC that is. Maar om elke keer die hele riedel met handelingen te doen om een simpele app van 99ct te kopen? Op een telefoon? Niet erg handig imho...
Je hoeft dat toch alleen maar te doen wanneer je je store credit wil opwaarderen?
Nu is iDeal wel handig voor betalingen op het web, op een PC that is. Maar om elke keer die hele riedel met handelingen te doen om een simpele app van 99ct te kopen?
Afgezien van het praktische aspect, is iDeal gewoon te duur voor kleine bedragen.
Maar de creditcard is dat feitelijk ook natuurlijk.

Dus het opwaarderen van je store credit lijkt me nog de voor alle partijen meest efficiente methode.
Maar de creditcard is dat feitelijk ook natuurlijk.
Bij een creditcard betaal je een percentage plus een bedrag per transactie.

Bij iDeal betaal je geen percentage maar wel een 3-5x hoger bedrag per transactie (groot volume contracten)

Dat laatste maakt iDeal gewoon te duur voor kleine bedragen.

[Reactie gewijzigd door Carbon op 22 augustus 2012 16:46]

Slidemarket is een soort play store maar dan met paypal support
veel apps zijn daar gewoon te koop en kunnen met paypal betaald worden
kan je bij android niet gewoon net als op symbian al jaren via de telefoonrekening betalen?
Het is lang niet altijd de euro's die het verschil maken, maar de verplichte credit card waar mensen (vooral europeanen) niet op zitten te wachten.
Inderdaad, ¤10 per kwartaal + constant frauderisico alleen maar om ¤0,79 te kunnen betalen? Flikker op (@ market), ik had verwacht dat iemand (Google) die zooooo in de wereld van geld zit en in de veel landen (Nederland) wel lokaal en weldenkend personeel heeft wel kon bedenken gewoon willen betalen met PayPal, iDeal of in het ergste geval overschrijving, maar niet met zo'n gedrocht van een financiële constructie.

Zo niet, dan dacht ik dat mensen van posts zoals de fipo dat wel konden bedenken.

@ hieronder:

Als je door schuld van een ander autoschade oploopt, dan dekt zijn auto- of WA-verzekering de schade. Los van het invullen van papieren, het over-en-weer bellen en het anderhalve maand wachten op je geld, is er dus geen enkele reden om geen autoschade op te willen lopen.

[Reactie gewijzigd door Redsandro op 22 augustus 2012 14:27]

Zolang je de kaart niet gebruikt,is er geen risico.
Zodra je de kaart gebruikt, en hij wordt misbruikt, dekt de CC maatschappij de schade.
Geen enkele reden om geen CC te nemen dus.

@ hierboven : als je door schuld van een ander autoschade oploopt, wordt het door zijn verzekering gedekt. er is dus geen enkele reden om je eigen auto ook te verzekeren
(ware het niet dat dat wettelijk verplicht is).

[Reactie gewijzigd door moreasy op 22 augustus 2012 14:37]

Niet iedereen kan het zich veroorloven dat er 500 wordt afgeschreven en je af moet wachten of en wanneer je het geld terugkrijgt.
Snap ik, in de praktijk wordt er echter 500 van je creditcardtegoed en niet van je banktegoed afgechreven. Pas aan het einde van de maand volgt de verrekening van je creditcardtegoed met je bankrekening. Fraude is door de bank of CC maatschappij vaak al eerder ontdekt en hier merk je dus niets tot weinig van, het gaat gewoonweg niet van je CCtegoed af en wordt dus later ook niet met je banksaldo verrekend.

Mocht je zelf fraude constateren via de CC pagina van je bank dan kan je dit vóór verrekening kenbaar maken. De bank heeft in dit geval dacht ik de plicht om eerst te onderzoeken alvorens te mogen afschrijven.
Wanneer er aan het eind van de maand vlak voor de incasso 500 euro wordt geïncasseerd van je CC is er een grote kans dat het bedrag daadwerkelijk van je bankrekening wordt afgeschreven.

Kan heel lastig worden om dan je huur te betalen...

Dit is geen hypothetische situatie, ik heb het met een kleiner bedrag daadwerkelijk zien gebeuren en de persoon in kwestie kreeg na 7 weken en heel veel gedoe het geld terug.
paypal word niet gebruikt "denk" ik omdat google play store zoveel sales maken dat paypal gaat zeggen lever maar een x aantal % in per transactie voor paypal kosten en dat google daar niet op zit te wachten, nogmaals dit "denk" ik zie anders niet echt in waarom niet
aangezien het de totale sales wel zou verhogen ivm meer mensen die dingen kopen via paypal
Paypall zal nooit in de playstore komen omdat het een directe concurrent is van Google wallet.
constant frauderisico.... 8)7

Als je het op leeftijd had gegooid had ik er in kunnen komen, ik geloof dat je 18+ moet zijn voor zo'n kaart.
Maar fraude? Nonsense. Ik heb al vele jaren een CC, en nooit last van gehad. Als er fraude mee is gepleegd (kan, ik gebruik hem veel in het buitenland) dan heeft de bank het al onderschept voordat ik het wist. Ze zijn verdomd goed in patroon herkenning, en vangen verdachte dingen af voor het bij je komt.
Een jaar geleden of zo betaalde ik, via CC, voor een spelletje. Niet mijn normale patroon, nog geen 3 minuten later hing het anti fraude team van de bank al aan de lijn om te controleren of het juist was.

En, zoals zo vaak gezegd in topics hierover, en zijn meer dan genoeg manieren om aan virtuele kaarten te komen.
Dus het stelen omdat je toch niet kan betalen is geen argument. Prima dat deze sites plat zijn. En de NL politie staat weer in een goed daglicht.
"En, zoals zo vaak gezegd in topics hierover, en zijn meer dan genoeg manieren om aan virtuele kaarten te komen."

Lol-mode
: Precies, download een gehackte creditcard en betaal je apps gewoon netjes!

FYI Ben het met je reactie eens trouwens.

[Reactie gewijzigd door moreasy op 22 augustus 2012 14:53]

ik had verwacht dat iemand (Google) die zooooo in de wereld van geld zit en in de veel landen (Nederland) wel lokaal en weldenkend personeel heeft wel kon bedenken gewoon willen betalen met PayPal, iDeal of in het ergste geval overschrijving, maar niet met zo'n gedrocht van een financiële constructie.
Dat snap ik ook niet, voor een kleine webbouwer is het al een eitje om het IDEAL systeem in een website te integreren, gewoon het instructieboekje volgen en in een dag heb je een werkend prototype dat naar de iDEAL omgeving gaat en de betalingen accordeert.
Dan even de bureaucratische molen door om de live omgeving te kunnen activeren... et voila, een heel land kan makkelijk betalingen doen.

Je zou inderdaad denken dat een bedrijf als Google toch wel genoeg mankracht, geld en kennis heeft om zoiets te doen. Repressie is niet de meest effectieve manier om piraterij te bestrijden zolang je amper op een normale laagdrempelige manier kan betalen... praktisch iedereen in NL heeft een iDEAL geschikte bankrekening, maak daar gebruik van als winkelier.

[Reactie gewijzigd door Sfynx op 22 augustus 2012 14:46]

Schijnbaar heeft Google andere plannen met de betalingen anders was hier allang een oplossing voor bedacht.

Een beetje als de sadistische badmeester die weigert de reddingsband te gooien tot je écht kopje ondergaat, en er dan induikt om je te redden omdat hij dát véél leuker vind, en staat ook beter voor zijn imago als hero van de week.

(added: Óf, Google past ervoor om nationale betalingsmethodes te implementeren omdat ze anders binnen de kortste tijd 300 verschillende methodes in gebruik hebben.)

[Reactie gewijzigd door moreasy op 22 augustus 2012 16:45]

Inderdaad, ging ik ook net zeggen. Op desktopplatformen zeg maar ligt de prijsklasse toch altijd iets hoger dus kan ik het nog begrijpen dat mensen aan piraterij gaan doen (niet dat ik het goedkeur), maar als je kijkt naar het grote merendeel van die appstores..

En eigenlijk werkt dat best goed, ik heb in ieder geval al een resem aan apps aangekocht, net omdat ze niet veel geld kosten en ik wel bereid ben om die paar euro's te missen voor een reclamevrije applicatie of wat premium features..
Er zijn apps die enkele tientallen euro's kosten,
Dan nog, als een app het geld waard is zou ik hem graag kopen. Voor mij geld hetzelfde probleem, ik heb geen creditcard en wil er absoluut niet eentje. Ik wil toch graag gebruik maken van sommige apps dus dan download ik ze maar illegaal.

Als Google eindelijk komt met betere betaalmogelijkheden zal ik de paar apps die ik illegaal gedownload heb graag kopen.

Google mag best eens wat meer voor de Nederlandse markt gaan doen, minimaal Ideal en bankoverschrijving al betaalmethode.
Dan nog, als een app het geld waard is zou ik hem graag kopen. Voor mij geld hetzelfde probleem, ik heb geen creditcard en wil er absoluut niet eentje. Ik wil toch graag gebruik maken van sommige apps dus dan download ik ze maar illegaal.

Ik zou graag elke dag in een M3 naar mijn werk willen maar kan het niet betalen dus jat ik er maar eentje.
Wat een ongelofelijke flauwekul, omdat je zelf geen CC wilt hebben vindt je dat je dan maar het recht hebt om de apps illegaal te gebruiken?
Een betere vergelijking zou zijn "Ik wil graag elke dag de krant lezen maar ze accepteren geen EURO's, dus lees ik hem wel in het rek".

Een fysiek product is iets anders dan een virtueel product/dienst.
Ook is geen geld hebben iets anders als geen geld in een bepaalde valuta/formaat hebben.

Mensen zijn lui, daar moet je op inspelen. Ik kan je garanderen dat als je gewoon met ideal of Paypal kunt betalen bij Google de mensen echt wel te lui zijn om voor een app van 1 dollar een illegale download te zoeken en hem handmatig te installeren.

Zeg nou zelf: denk je echt dat Nederlanders zo veel moeite doen voor nog geen euro? Of is het misschien toch zo dat ze liever op een andere manier betalen?
Niet alles wat gedownload wordt, omdat het kan, zou worden gekocht voor echt geld.

Tenminste, ik ben van mening dat als je zou kunnen kijken naar de totale hoeveelheid downloads en dat vergelijkt met de portemonnee (danwel dat deel van het geld dat besteed wordt aan software) van de downloader, je sowieso een enorm verschil gaat zien.

En zelfs de allerrijkste, meest fervente downloader zou niet alles kopen mocht het niet meer illegaal verkrijgbaar zijn. Als er de hele dag gratis flessen wijn door de straat rollen wordt er meer wijn dan cola gedronken! Enfin, trek zelf uw conclusie.
Klopt, maar dat zijn dan geen mobiele shooters, en als die echt hun geld waard zijn worden die dan ook aangekocht lijkt mij.

Zo heb ik nog Sygic gekocht voor een 30-tal euro, is meer dan zijn geld waard. Ook hier kan ik bijvoorbeeld goed begrijpen dat mensen TomTom op de minder legale wijze gaan installeren: kost een bak geld, terwijl een ander bedrijf degelijke GPS-software op de markt kan brengen voor 30 euro (lifetime).

Blijft dus het basisprincipe dat het vreemd is dat mensen de moeite nemen om aan piraterij te doen voor een paar euro, terwijl ze dan wel een smartphone hebben die bij wijze van spreken een half maandloon kost.
na de aanschaf van dit toestel is het geld op? :) J/K Ik denk ook dat het grootste probleem de creditcard is.

Wat mij rest te vragen... hoe kan het zijn dat wij consumenten het probleem meteen zien, en waarom een grootmacht als google dan niet meteen ziet dat dit het probleem is.

Sommige bedrijven zijn zo groot en log, dat ze zelf de simpele problemen niet meer kunnen oplossen door bureaucratie en alleen maar bezig zijn om elkaar bezig te houden.

Echt vreselijk is dat. en het wordt als maar erger!

[Reactie gewijzigd door sygys op 22 augustus 2012 14:20]

Ik ga geen ¤5 betalen voor een app waarvan ik niet eens weet of het wel gaat werken(Airport Express apps). En dan is 15 minuten tijd om deze te proberen ook niet zaligmakend. Dan is de keuze simpel om hem te downloaden van zo'n site.

Als het me echt bevalt zal ik zo'n app dan wel kopen, maar zolang er nog steeds geen redelijk "preview" systeem bij Android in zit zal ik niet zo snel alles gaan kopen wat me handig lijkt. Ben ik nu diep gezonken?
Kopen, backup maken (kan bijvoorbeeld met de gratis app ES File Explorer), refund.
Backup installeren, uitgebreid testen.

Bevalt het: alsnog kopen.
Bevalt het niet: deinstalleren.

Dat is hoe ik het doe bij apps zonder een waardige trial of free version.
Goeie tips, maar wel omslachtig.
Lijkt me meer iets voor de uitgever dan voor de consument om dit mogelijk te maken.
Try now free for 3 days klinkt toch aantrekkelijker dan Try now for 15 minutes or use a manual backup to test our app.
Kopen, backup maken (kan bijvoorbeeld met de gratis app ES File Explorer), refund.
Backup installeren, uitgebreid testen.

Bevalt het: alsnog kopen.
Bevalt het niet: deinstalleren.

Dat is hoe ik het doe bij apps zonder een waardige trial of free version.
8)7

Werkelijk waar, zie je nu wat je hier zelf schrijft? Het komt er op neer dat je hem legaal uit de market installeert en vervolgens aan jezelf aanbiedt als illegale download. Jouw teruggezette backup is precies net zo illegaal als het appje van de piratebay hoor!

Net alsof je een DVD koopt, een kopie trekt en vervolgens het origineel terugbrengt en dan meent dat je er beter aan hebt gedaan dan hem gewoon downloaden vanaf internet |:(

Prachtige beredenering!
Ik heb het niet over de moraliteit van mijn werkwijze. Maar geef jij me een alternatief waarbij wel te zien is of een app doet wat je er van verwacht, indien er geen gratis versie is noch een trial met een lengte van x dagen.

In 15 minuten kan je in de meeste gevallen (ik niet in ieder geval) testen of een app doet wat hij moet en/of uberhaupt werkt zoals je ervan verwacht. Batterijverbruik vind ik bijvoorbeeld bijzonder belangrijk bij een app. En het testen daarvan duurt doorgaans enkele cycli. En dus meerdere dagen.
...
Ik heb het niet over de moraliteit van mijn werkwijze. Maar geef jij me een alternatief waarbij wel te zien is of een app doet wat je er van verwacht, indien er geen gratis versie is noch een trial met een lengte van x dagen.

In 15 minuten kan je in de meeste gevallen (ik niet in ieder geval) testen of een app doet wat hij moet en/of uberhaupt werkt zoals je ervan verwacht. Batterijverbruik vind ik bijvoorbeeld bijzonder belangrijk bij een app. En het testen daarvan duurt doorgaans enkele cycli. En dus meerdere dagen.
Ik ben het met je eens dat 15 minuten veel te weinig is.

Maar Remz geeft aan dat er geen fatsoenlijk preview systeem is. Hij vraagt niet om een manier om die te omzeilen. En op T.net dan een manier zetten om dat wel te doen neigt naar een stukje overtreding van de regels op T.net.

Ofwel: op zich een goede tip, maar volgens mij hoort hij hier niet thuis :P

Ben in elk geval blij dat je je werkwijze als net zo illegaal ziet als gewoon ergens anders downloaden zonder te betalen. Daar ging het me om. Begrijp me niet verkeerd hoor: als ik nog een Android tel had zou ik je tip vast ter harte nemen... ;)
Nee je bent helemaal niet diep gezonken want zo hebben we allemaal het internet leren kennen via download.com bijv.
Trials, previews etc is een normale zaak om de klant te triggeren om je software te kopen. En dat werkt(e) ook best nog wel aardig.

Dan ineens komt er een Market vol met apps, games en weet ik het wat, maar geen mogelijkheid om een app te proberenl. Aan het internet heb je ook niks, want de reviews die er staan, worden vaak door de ontwikkelaar en friends geplaatst met natuurlijk als doel om de mensen over te halen de app te kopen zonder te willen proberen. En geloof mij, dat raak je na een paar keer wel zat, want kwalitatief zijn Android apps zeer slecht (persoonlijke mening, maar bekijk buienradar maar eens op Android en op iOS).

Ik zie het ook niet zitten om 6 keer een 3 euro uit te moeten geven voordat ik het "idee" heb met de juiste software te maken te hebben. Heb ik wel 18 euro voor uit moeten geven.

Nee, tegenwoordig draait het maar op 1 ding...geld zo snel mogelijk de pocket intrekken en de mening van de klant opzij schuiven.

Dus nee hoor, je bent helemaal niet diep gezonken. De ontwikkelaars zijn diep gezonken omdat ze geen trial meer willen uitgeven, want dan wordt die weer gekraakt. En zolang de ontwikkelaar niet luistert naar zijn klanten zullen er steeds meer mensen komen die er niet meer voor gaan betalen. Want 80% van alle apps is complete bagger (if i may say so).
Dan ineens komt er een Market vol met apps, games en weet ik het wat, maar geen mogelijkheid om een app te proberen
Dat is wel het zwakste excuus van allemaal. Heel veel aps hebben een gratis demoversie en voor de apps die niet hebben kan je je geld terugvragen na een kwartier.
Trials zijn er al, 15 minuten. In 15 minuten weet je gauw zat OF het werkt en of het is wat je zoekt. En klagen over de kwaliteit van de Android apps heeft hier niets mee te maken: de buienradar app is niet top, maar is dan ook gratis. De meeste betaalde apps zijn gewoon goed, en als het gaar is of niet werkt, binnen 15 minuten stel je dat toch vast?

Je laatste twee alinea's zijn gewoon boe-roepen tegen de industrie.

"Nee, tegenwoordig draait het maar op 1 ding...geld zo snel mogelijk de pocket intrekken en de mening van de klant opzij schuiven."
Ik heb echt een ontzettende hekel hier aan, omdat het een flinke aanname is zonder maar een greintje onderbouwing. Wat met getallen roepen en klagen dat het alleen om geld gaat en kwaliteit totaal niet boeit raakt kant noch wal.

[Reactie gewijzigd door LiquidT_NL op 22 augustus 2012 14:57]

Ik vindt 15 minuten toch erg kort.

Zaken die je irriteren vallen je bovendien vaak pas na langere tijd op.
Een aantal dagen zou minimaal gewenst zijn.

Maar goed, de apps zullen wel van zulke lage kwaliteit zijn dat langer dan 15 minuten previewen lijdt tot heel veel meer refunds?

[Reactie gewijzigd door moreasy op 22 augustus 2012 16:22]

15 minuten is inderdaad kort, maar ik vind dat geen reden om daarom maar te downloaden. Waar halen mensen de brutaliteit vandaan dat als iets niet helemaal is zoals zij willen, dat ze het dan maar moeten jatten? Ik ben het er wel over eens dat langer beter is, maar een aantal dagen vind ik alweer erg ver gaan. Het is voor Android (op het moment) namelijk niet goed mogelijk om bij te houden of het al eens geïnstalleerd is geweest. Zo kunnen mensen gewoon iedere paar dagen opnieuw installeren.

Niet dat dit niet moet worden verruimd misschien op termijn, maar ik blijf er bij dat het nog geen excuus. Als conclusie trekken dat de apps lage kwaliteit zijn is een fout in jouw redenering.
Het is voor Android (op het moment) namelijk niet goed mogelijk om bij te houden of het al eens geïnstalleerd is geweest. Zo kunnen mensen gewoon iedere paar dagen opnieuw installeren.
Dit is zeer goed mogelijk: zodra je een app éénmaal teruggegeven hebt en je koopt 'm weer, dan is de teruggave mogelijkheid er niet meer.
Excuses, dan heb ik niets gezegd natuurlijk.
Ik beweer ook niet dat je apps illegaal moet verkrijgen, want illegaal is sowieso fout. Ook is het dus geen excuus, maar het kan wel de reden zijn van een deel van de illegale vraag.

Dat het registreren van dergelijke informatie op Android niet mogelijk is is imho een probleem voor Google. Ook kan ik me voorstellen dat voor sommige apps een paar dagen reviewen veel te lang is, en in sommige gevallen tekort.

Maar al met al bedoel ik alleen te stellen dat de consument meer als consument gezien zou moeten worden en niet als lopende portemonnee zonder verdere wensen. En als mensen als gevolg hiervan, danwel uit onvrede, de illegaliteit induiken is dat hun eigen verantwoordelijkheid maar is het wel iets waar actie op ondernomen moet worden. Drie sites sluiten, en wie weet hoeveel nog meer, lijkt me meer op 'het gevolg van' (en de gevolgen daarvan) bestrijden in plaats van het probleem bij de bron aan te pakken.

Hehe, dat laatste is geen fout in de redenering maar is een beetje stoken eigenlijk.
Maar er zit wel een kern van waarheid in, want een echt goede app die ik lang wil gebruiken verliest zijn kracht niet, al zou deze 3 maanden gereviewed worden. De rommel-apps zouden wel binnen korte tijd door de mand vallen als tot puree gereduceerde rotte appels. Malafide en minder geinteresseerde ontwikkelaars zullen dit in principe dus al wel actief gebruiken als 'cashing' methode: rommel aanbieden en vervolgens voorzien van veel goede (betaalde) editorials en advertenties en je loopt toch lekker binnen met je rommeltje.

En voor de devver is uiteindelijk maar een ding echt van belang: zolang hij uiteindelijk maar wordt aangeschaft. Een goede app verkoopt zichzelf.

[Reactie gewijzigd door moreasy op 22 augustus 2012 15:51]

Dat is inderdaad waar. Helaas is er te weinig onderzoek gedaan naar de reden dat mensen downloaden. Ik heb namelijk wel het gevoel dat het iets is dat mensen graag roepen, maar al wordt het gefixt lullen ze het wel recht met iets anders. Zeker in de US is de CC niet echt een probleem. Je hebt inderdaad wel gelijk dat een iets ruimere tijd vrijwel weinig negatieve invloed heeft, maar wel een positieve.

Dat stoken had ik eigenlijk al door, maar ach het is zo heerlijk happen :)
Ben ik nu diep gezonken?
Ja, je verzint nu voor jezelf rechten die je simpelweg niet hebt, omdat de play store een technische tekortkoming heeft. Dat is een beetje een omgekeerde wereld.

Boycot de boel dan gewoon, en ventileer je mening daarover openlijk en duidelijk op internet, naar google, en naar de mensen die de applicaties maken. Daar bereik je namelijk wel wat mee.
Precies. Je haalt iets heel interessants aan.
Geen mogelijkheid tot fatsoenlijke demo of langdurige preview lijkt me een legitiemere en ook logischer reden om de apps (eerst) te downloaden dan 'geen creditcard willen'.

Lees: reden als in oorzaak of aanleiding, niet als excuus of rechtsgeldige verklaring.

[Reactie gewijzigd door moreasy op 22 augustus 2012 15:52]

Navigon via appmarket kost 59.99¤, via Applanet Gratis.
Voor sommige mensen is dat nog een hoop geld

Ook met een bittorrent client of een usenet reader kun je illegale content vinden en downloaden. Die worden echter niet verboden of offline gehaald.
De industrie(Google) claimt keer op keer dat downloaden ten koste gaat van de verkopen maar ook daar zijn nog steeds geen 100% betrouwbare gegevens voor te vinden. Evenmin zijn daar genoeg studies voor te vinden die allemaal hetzelfde zijn zonder een bewijs van het tegendeel.

Ze willen gewoon 100% de markt kunnen beheersen. Dat terwijl dit allang niet meer mogelijk is. Er zijn al genoeg alternatieve methoden voor legaal aanbod alleen is dat niet hun aanbod.

-edit-
fijn ..mod mij maar weg

[Reactie gewijzigd door Essox_Kill8ox op 22 augustus 2012 20:18]

Wat is de relevantie? Via de winkel kost Windows 7 rond de 200 euro, via TPB gratis.

En ze zijn niet geneigd alternatieven op te zetten voor fysieke dragers? Wat is de playstore dan?
Hoe ver ben je gezonken als je diefstal normaal vindt....
Kopieren is geen diefstal.
Je gebruikt een product zonder ervoor te betalen, waardoor de auteur zijn geld misloopt. Lijkt me toch loepzuiver diefstal.
Ik heb een schaakspelletje voor Android, van Applanet gehaald. Geen idee meer of die geld kostte maar ik heb er i.i.g. niet voor betaald, wat dan diefstal zou zijn. De andere kant van het verhaal is dat er legio gratis schaakprogramma's op internet staan maar ik door Android en HTC gedwongen wordt om die app te gebruiken als ik wil schaken op mijn telefoon. Terwijl die telefoon gewoon een computer is met redelijk gangbare hardware. En hoeft helemaal niets gedwongen te worden. De app-markt is een kunstmatige markt met kunstmatige vraag- en aanbod en kunstmatige prijzen.
Dus de dief steelt in feite van de oplichter.
Kopieren is geen diefstal.
Dacht het wel
en verder is 100 apps a 1-3 euro een absurde hoeveelheid geld voor wat je krijgt.
het blijven immers supersimpele apjes.
Je hebt die 100 apps vast niet allemaal nodig en als het toch zo simpel is... maak jij het maar lekker zelf.
en daarbovenop komt het feit dat 99% van de mensen die apps illegaal download niet eens legaal kan betalen omdat ze geen creditcard hebben.
99% is zwaar overdreven en er zijn ook alternatieven beschikbaar voor credit cards. Zowat iedereen die 18+ kan trouwens een (al dan niet prepaid) credit card bemachtigen. Tijd om van onder je steen te komen zou ik zeggen :)

Het enige waar ik het in heel deze discussie mee eens ben is dit: het is niet omdat je een app illegaal download dat je hem anders had gkocht.
18+ is wel een sterk nadeel natuurlijk.
Android devices zijn ook erg in trek bij de jeugd, deze kunnen eigenlijk geen apps kopen bij Play of Windows Phone. En de ouders zullen liever niet hun CC aan de account van hun kids willen koppelen
of je nou wel of niet een creditcard kan bemachtigen is compleet irrelevant ik wil er geen punt uit.

en al helemaal geen prepaiddat kan je namelijk nooit correct gebruiken en je ben meteen een smak geld kwijt terwijl je een app van een euro wil betalen.
nee zo werkt het niet.
en met je je maakt het maar lekker zelf koeien houden is ook vrij simpe en koeien melken ook en ook brood bakken en groente verbouwen dus als dar vervolgens alleen maar te ruilen is doe je zeker ook maar 1 van die dingen zelf.

zo simpel steekt het niet in elkaar...
als je iemand niet de optie geeft om te betalen dat naai je jezelf.

als alle webshops in nederland overgaan op alleen creditcard zijn ze nog voor het einde van het jaar allemaal bankroet.

en hoe is 99% overdreven veel nederlanders hebben gewoon geen credit card.
ik ken zelfs niemand die een credit card gebruikt voor betalingen en de 2 mensen die hem wel hebben hebben hem voor noodgevallen en daar horen appjes niet bij.

en sommige apps had ik echt wel gekocht al heb ik nog niet de helft van het inkomen van de gemiddelde nederlander maar dan moeten ze de optie wel bieden en moet ook het accountbeheer van google beter worden.
bijvoorbeeld verouderde hardware weg halen een favorieten app lijst zodat ik weet wat goed is en wat niet zodat ik niet een hele lijst apps zie en niet weet welke er nou wel goed was.
per apparaat een app lijst maken zodat als ik mijn telefoon reset ik zo alle apps weer terug kan zetten.
en zodat natuurlijk de btaalde apps duidelijk in een lijstje staan.
en ook gratis updates voor betaalde apps is wel een goed idee dat werkt namelijk niet voor alle apps sommige apps kan je mooi opnieuw betalen na een updateje.
en verder zijn veel aps het laatste jaar gewoon te duur geworden.
het begon allemaal bij een euro en nu is 2.79 de standaard prijs een beedje en zijn er zelfs apps tot aan 13 euro...
dat haald het hele idee van een leuk appje natuurlijk weg en maakt de keuze voor downloaden zelfs voor mensen die wel kunnen betalen groter.
Weer goedpraten van je eigen gedrag. 100 apps a 1-3 euro is veel ja, ik heb het inmiddels wel uitgegeven denk ik. Supersimpele apps, dan schrijf je ze toch zelf? Als een app ECHT zo simpel is, is er bijna altijd wel een gratis versie van.

Leuk ook dat je de Robin Hood van de Android Market wil spelen als ze iDeal ondersteunen. Misschien vind jij het ook leuk als je een bedrijf hebt of er werkt, en iemand daar wat jat, die vervolgens zegt "jullie verdienen toch genoeg", kijken in hoeverre je het eens bent met hem. Want de kleine bedrijven "verdienen" het meer begrijp ik?

Ik heb altijd het gevoel dat dit soort standpunten meer zijn om de eigen acties te verbloemen, dan dat het daadwerkelijk een standpunt is.
als je weet hoe je apps moet maken is het simpel ja als kids van 13 op youtuve kunnen laten zien hoe je apps maakt kan het niet moeiljk zijn he...

het zijn immers geen windows programmas met vele features.

en ja kleine bedrijven verdienen het meer de pure hebberigheid bij grote bedrijven irriteerd me mateloos en niet alleen mij.
de klant staat daar al lang niet meer voorop en wat kan je er aan doen als klant? helemaal niks.

en ik hoef mijn acties helemaal niet te verbergen ik geef openlijk toe dat ik alles download ik kan immers alles wat ik download toch nooit betalen omdat ik dan een netto salaris van 5000 in de maand nodig heb.
zo veel kosten games en software tegenwoordig.
en dan kan je aankomen met ja dan koop je toch 1 ding maarja zeg nou zelf mijn downloaden schaad niemand.
als je vind van wel kan je niet rekenen.
als 0 euro over heb om iets te doen en je download voor 2000 euro ga je me dan vertellen dat die bedrijven schade lijden door mijn downloaden?
Ik kan je garanderen dat de kids van 13 de overbekende crap-aps maken.
Ook de mobile apps (fatoenlijke dan) zijn niet werk van 13jarige.

Angry Birds is ontwikkeld door een team professionals die er 8 maande fulltime aan hebben gewerkt (Alleen de eerste versie) met een ontwikkelingssom van 100.000¤.

Er zijn inderdaad veel apps die geen geld waard zijn. Maar er zijn er ook een hoop die het zeker waard zijn en als je gaat zeuren om die 1¤ moet je die euroknaller hamburge maar eens laten liggen!
Zie pietjuhhh1990, maar dit geldt voor alle apps. De voorkennis die nodig is om het platform en de SDK onder de knie te krijgen kost je aardig wat uren. en vervolgens een werkende, goed-draaiende en enigszins mooi ogende app maken kost je makkelijk tientallen uren, dan niet honderden. Als het echt makkelijk is, is er wel een gratis variant. En als je dan crap koopt, doe je een teruggave.

Het eeuwige gezeur over grote bedrijven is onzin. De laatste jaren zijn die bedrijven ook beter gaan kijken naar de klant, want de klant wil kwaliteit anders koopt hij niet. En pure hebberigheid, sta je zo ook bij de grote supermarktketen/kledingwinkel/hardwareleveranciers?

Tof dat je download, ik heb er niks tegen, maar het enige wat ik hier zie is gewoon rechtlullen van het feit dat jij he-le-maal niets koopt. Als jij het echt normaal vindt geen stuiver uit te geven aan spullen die je consumeert, dan is dat gewoon gierigheid. Zelfs een wat goedkopere game van 15 euro kan niet? Kost je slechts een paar biertjes in de kroeg.

Ik zeg niet dat mensen alles moeten kopen, maar als je iets leuk vindt en het is voor goedkoop te krijgen, is het dan zo'n ramp om dat te kopen?

[Reactie gewijzigd door LiquidT_NL op 23 augustus 2012 08:28]

plus daarop het wetenschappelijk onderbouwde feit dat er van de 100 gratis gedownloadde apps maar 2 verkocht zouden worden moest er voor betaald worden...
Je kan ook je creditcard zonder afbetalingsregeling gebruiken. Wordt het bedrag welke je via de CC uitgeeft gewoon binnen x tijd van je rekening afgeschreven.
Waarmee ik je niet wil overtuigen om een CC te nemen btw.
klopt maar ik zie graag meteen op internet bankieren wat ik nog heb en waar het is.
ik betaal ook zo veel mogelijk rekeningen vooruit zodat ik daar geen rekenig mee hoef te houden.
als een cc zou werken als een bankpas en dat het direct afgescheven zou worden dan word het mischien een ander verhaal.
(mits de creditcard gratis is ik weet niet of ze nog steeds geld kosten)

paypall is ook een optie maar die ratten rekenen ook gewoon 3/5% van je aankoopbedrag door aan jou.

voorlopig blijf ik lekker bij de bankpas en cash ;)
1. bij mijn bank heb ik direct inzicht in de Creditcard transacties.

2. geen enkele betaalpas is dacht ik gratis meer , is de pas wel gratis dan betaal je voor de rekening zelf.

3. direct van de rekening afschrijven wat met de CC is betaald, dat zou ik pas eng vinden met het oog op fraude. dan ben je direct benadeeld, ipv dat er nog enige tijd is om actie te ondernemen zoals obv het huidige systeem.

[Reactie gewijzigd door moreasy op 22 augustus 2012 15:56]

sns betaalrekening is gratis als je een x bedrag als minimum erop laat staat omdat je daar dan rente over be betaalrekening krijgt.

simpel uit te rekenen hoeveel er op je rekening moet staan.

op spaar rekeningen krijg je tegenwoordig toch niks meer.

die hufterige rabobank hebben in juni ff de rente verlaagd van 2.3% naar 1.7%
Dat zijn er genoeg, waarom denk je dat een jailbreak zo populair is, nou één woord: Installous.
Ik kan alleen een creditcard invoeren, ik net zoals waarschijnlijk de meeste jonge nederlanders heb geen creditcard. Dan maar anders.

Moeten ze het maar klant vriendelijker maken, ik ga niet, en zal nooit een creditcard aanvragen. Als die gegevens ooit op straat komen ben je dus gewoon de lul.
Dan maar anders = stelen?

Als de bakker om de hoek geen bankkaart aanvaardt maar enkel harde euro's, dan ga je het brood maar zo meenemen zonder te betalen? Kom nou ..
de pre-paid creditcards kan je op elke leeftijd aanschaffen, staat nergens dat deze vanaf 18 jaar zijn ofzo
Ik ben het met je eens. Een ontwikkelaar steekt vaak enorm veel tijd in het bouwen van een app die jouw smartphone/leven wat leuker/makkelijker maakt. Het gros van de apps op iOS, Android en WP kosten zo rond de euro, wat eigenlijk peanuts is voor de tijd die er in gestoken is door de Ontwikkelaar.

Ik ken serieus iemand die geen Whatsapp meer gebruikt omdat zijn gratis periode is afgelopen en hij geen 0,99 cent per jaar wil betalen om toch van WA gebruik te kunnen maken en dat terwijl hij wel een CC heeft. En dan gaan janken dat er niemand in zn xbuddy xms contact lijst staat.

En diegenen die kwaad zijn omdat Google en Microsoft alleen maar CC betalingen toelaten....volgens mij is een CC meer dan ingeburgerd en heeft zn nut ook wel bewezen. Overal kun je met zo'n ding betalen. Het argument dat je een jaarbijdrage van 10-30 euro moet betalen voor een CC terwijl je maar 1 app van 0,99 cent koopt, gaat ook niet op. Net alsof je met een CC alleen maar apps kunt kopen in de app/play store/market en nergens anders met een CC kan betalen. Zodra je een CC hebt, koop je toch wel meer apps en ga je dat ding toch vaker gebruiken. (Hallo, leeg tolpoortje op de Italiaanse snelweg zonder wachtrij, tot ziens mede vakantie gangers die al 30 minuten staan te wachten voor het tolpoortje omdat ze zo graag contant willen betalen)

Nee, ik betaal maar wat graag 0,99 cent voor een app die de moeite waard is. Moedigt de ontwikkelaar misschien ook een beetje aan om een verbeterde versie te maken en goede ondersteuning te bieden voor zijn app.
Ik heb geen problemen met Apps te kopen op iOS of Android, echter heel veel, voornamelijk spelletjes, hanteren vb een prijs van 1 tot 5 euro voor het spel, en dan moet je nog x aantal iap's (in app purchases) doen om ergens te geraken in het spel. Dit slaagt echt nergens op. Sommige van die iap's kosten tot 79.99 EUR voor wat coins of andere unlockables zoals wapens, auto's of levels. Zo zijn er HEEL veel apps.

Zo heb ik vb Homerun Battle 2 gekocht, als je mee wil kunnen doen online (leuk game trouwens) dan moet je nog eens 20 euro neertellen voor een goede outfit.

Doe de prijs dan 5 euro maar hou dan op met die belachelijke iap's.

Onlangs een spel tegen gekomen waarbij je zombie's moet schieten (top down view) waarbij je letterlijk 1000'en euro's kan aan uitgeven om alles in het spel te unlocken. En subtiel is het al helemaal niet. Komt er een popup tijdens je game dat je met dat bepaalde type wapen de lvl kan uitspelen, moet je wel voor betalen...
Hoe diep ben je gezonken als je nog niet eens ¤1-3 kan missen voor een app?
Nou sorry hoor maar als je geeneens met Ideal of PayPal kan betalen begrijp ik donders goed dat mensen de Apps dan van een site afhalen waar het gratis is.

Ik wil best wel geld uit geven maar maak het dan zo dat je kan betalen via Ideal of PayPal, en niet dat ik een Creditcard moet gaan aanvragen, heb al genoeg codes en kaarten.
Niet diep ,

Pijns er niet over om geld uit te geven aan mobiele applicaties. Zie ik het als diefstal? nee totaal niet.

Waarom doe ik het ? omdat alle gratis versie's zo vol zitten met vervelende popups / reclame etc.

die 1-3 euro per keer loopt anders zo snel op .
klopt, maar voor iemand die illegale muk installeert is elke eurocent er 1 teveel..
Ik koop ze wel, want heb voor - schrik niet - 3?/kwartaal een cc, maar ik stoor me wel aan de trial periode van slechts 15min. Heb je net je accounts ingesteld bij een email-app, is je tijd voorbij. Dan laat maar en probeer ik het wel eerst met een illegale app... Weet ik iig dat ik geen miskoop doe als ik de app uiteindelijk fijn vind. Voor die 80ct wordt alles automatisch bijgewerkt, ga ik echt niet voor lopen kutten buiten de playstore om...
Volgens mij kan een app zichzelf best beschermen tegen piraterij in Android.
Is in vorige topics ook al vaak naar voren gekomen.
Dat de ontwikkelaar hier geen zin in heeft, tja.
Ja, ik kan me huis ook perfect tegen inbrekers maar heb daar geen zin in. Toch zou ik het wel fijn vinden als de politie achter de boeven aanging als bij me ingebroken was.
Dan worden ze domweg gekraakt en dan aangeboden op de genoemde websites. Net als bij IOS-programmatuur.
Diep gezonken? Ik denk eerder dat er bepaalde apps zijn die, zelfs al zijn ze 1-3 euro, nog steeds te duur zijn. De prijsverwachting van de consument is mijn inziens gewoonweg vaak lager dan wat de ontwikkelaars ervoor vragen.
Je kan dan ook gewoon de app links laten liggen in plaats van hem illegaal te downloaden.
Als die apps het geld niet waard zijn moet je ze niet kopen.
Ik snap niet zo goed waarom dit soort websites wel worden aangepakt maar dat installous//apptrackr niet worden aangepakt. Die is immers veel populairder.

Nu weet ik wel dat Applanet ook de apps zelf deed hosten maar in het verleden zijn er toch ook al genoeg voorbeelden geweest van bittorent trackers die worden opgedoekt omdat ze linken naar illegale content.

Vind het gewoon een beetje vreemd.
Die hebben volgens mij een .cd domein, volgens mij heeft de FBI daar niks over te zeggen.
Wel als die in de USA geregistreerd is.
Volgens http://support.google.com...y?hl=en&answer=105916 kan je enkel via credit card betalen... dus logisch dat men de "zwarte" kant op gaat zoeken.
Nee, logisch zou zijn dat om die reden het product geboycot wordt. Het is immers een gehandicapt product in dit land.

Dat zou logisch zijn.
Doe Paypal erbij en mensen blijven nog steeds illegaal downloaden. Mensen zijn zeer vindingrijk in het vinden van de meest fantastische smoezen om zelfs het illegaal downloaden van een app van een euro al te kunnen rechtvaardigen.
Die mensen zul je altijd houden, maar door de paypal oplossing te bieden kunnen de mensen die niets te maken willen hebben met een CC maar wel willen betalen dit doen.
wat een flut-smoes zeg, schaf dan gewoon een CC aan, dat is sowieso handig en veelvuldig te gebruiken om internetaanschaf te doen..
Sinds Jelly Bean kunnen apps wel geëncrypt worden
Gelukkig heeft 0,8% van alle Androidgebruikers Jelly Bean draaien.
http://developer.android.com/about/dashboards/index.html

Dat is toch al gauw zo'n dikke 3 miljoen gebruikers van de 390+miljoen :+

En dat apps geëncrypt kunnen worden wil niet zeggen dat het niet meer gekraakt kan worden. Daar zijn we nog ver van verwijderd, maar eerlijk is eerlijk Jelly Bean is de 1e (en ook grote) stap in de goeie richting in de afgelopen 2 jaar.

[Reactie gewijzigd door SidewalkSuper op 22 augustus 2012 15:54]

Een creditcard kan bij een Nederlandse bank ook gelimiteerd worden. Zo kun je nooit meer opnemen dan er op je rekening staat. Informeer eens bij je bank naar de mogelijkheden. Kosten van een creditcard zijn niet (veel) hoger dan die van een normale Europese pinpas.

Wie een app wil kopen maar zelf geen card heeft kan met mij contact opnemen ;)

Ik zal je verwijzen naar http://welkecreditcard.nl...creditcards-in-nederland/
maar let wel even op de disclaimer : je krijgt geen gratis verzekering bij al je aankopen
Kost 10 euro per jaar, dus dat mag geen naam hebben.

[Reactie gewijzigd door moreasy op 22 augustus 2012 14:32]

en vergeet nu dan ook niet de googleplaycards, ofwel de tegoedkaarten..
Toen ik nog geen creditcard had heb ik ook wel eens een spelletje voor Android illegaal gedownload maar tegenwoordig vind ik toch dat sommige apps echt wel hun geld waard zijn.
Zo heb ik een JKay licentie, Titanium Backup, Root explorer, ... kortom: alle apps die ook echt nuttig zijn voor mij. Die kosten trouwens maar een paar euro en om daarover te vallen als werkend persoon...

Meestal bestaan er ook nog eens gratis versies (welliswaar met vermindere functionaliteit) en deze doen normaal gezien hun ding ook prima.

Soms pirate ik ook wel een app of een spelletje maar dat is dan enkel om te zien of het ook wel goed werkt en doet wat ik wil, daarna verwijder ik het en koop het keurig op de appstore.

P.S. Dit wilt wel niet zeggen dat ik piracy veroodeel
Geldt voor mij hetzelfde. Sinds ik een creditcard gebruik en gekoppeld is aan de Play Store maakt het gewoon makkelijk om de apps te kopen in plaats van uit het illegale circuit te halen. Daarnaast zijn de APK bestanden vaak aangepast en weet je niet meer zeker of er geen malware oid inzit.

Zo heel af en toe wil ik het nog eens met een spelletje doen, mocht hij goed werken dan wordt het spelletje gekocht, mede omdat je dan ook netjes de updates ervan binnen krijgt. Een legale gekochte versie heeft in ieder geval voordelen voor mij(updates/geen malware).

Wel opvallend overigens dat er geen iOS appmarkets offline zijn gehaald. Ook daar is het redelijk eenvoudig om eraan te komen.
Alhoewel je post heel positief is, stoort het me enorm dat je dit niet veroordeelt. Hoe kan je een product stelen nu niet veroordelen?
Een klein beetje drm gebruiken in je app kan overigens ook veel helpen. Ik beken wel wat applicaties te hebben waarbij ik via een aparte app (die roottoegang nodig heeft) de licentiecontrole eruit moest slopen. Dat is toch een extra stap, en sluit piraterij voor mensen zonder root al volledig uit. En dan moet het programma nog bepaalde methoden herkennen als drm, anders kan het helemaal niet deze verwijderen. Als je je eigen vorm implementeert leg je de drempel al vrij hoog. Op dit moment hebben veel apps helemaal geen drempel, en wordt het piraterij makkelijk gemaakt.

Zelf heb ik erg een mentaliteit van "ik betaal alleen als het goed genoeg is", en er zijn genoeg apps waarvoor ik heb betaald terwijl de oorspronkelijke piraten versie niet minder goed is.

Het zou trouwens ook helpen als Google wat meer betalingsmethoden zou ondersteuning. In Nederland moet je haast wel aan piraterij doen als je geen creditcard hebt, en in tegenstelling tot Amerika is een creditcard hier niet zo heel gebruikelijk. Uiteraard zou het maar een deel van de piraten zijn die hierna zou stoppen of minderen met piraterij, maar dat je voor sommige apps specifieke betalingsmiddelen moet hebben werkt piraterij niet bepaald tegen.

Kortom, piraterij ligt ook sterk aan de ontwikkelaars. Google zou al een van de redenen weghalen als ze PayPal en iDeal zouden ondersteunen, en app ontwikkelaars maken het voor piraten te makkelijk, en zouden met een paar simpele ingrepen al heel wat kunnen voorkomen.
Bullshit. Piraterij ligt aan de piraten en mensen die er gebruik van maken.
Dat jij vind dat als iets niet goed genoeg is dat je er dan niet voor 'hoeft' te betalen , dat ligt toch echt aan jezelf. Sorry voor 2 euro (biertje) ga ik niet moeilijk doen (en tevens het risico lopen dat je mallware op je telefoon\tablet krijgt )
En je hoeft niet mee te doen aan piraterij omdat er geen betalingsmogelijkheden zijn. Er zijn diverse methoden om prepaid kaarten aan te schaffen.
Zwak argument voor de lutsers die niet willen (denkt te hoeven) betalen.

[Reactie gewijzigd door Thijs_ehv op 22 augustus 2012 15:10]

Ze zullen over het buiten de market om installeren van je applicaties wel moeten ondersteunen, anders werkt de meeste software plots niet meer. Of is Windows 8 je eerste OS? Voor Windows 8 had je geen andere keus, Windows had nooit een market of store. Misschien dat Linux gebruikers redelijk gewend zijn aan een soort "market" (package managers zoals apt-get), maar verder is dit absoluut niet een traditioneel concept op de desktop.

Overigens als ik een applicatie te slecht vond om voor te betalen doe ik dat ook niet, maar dan vind ik het ook te slecht om te gebruiken en knikker ik het er weer af. Ik heb geen zin te betalen voor apps die ik na een week of een maand niet meer gebruik, tenzij het games zijn waaraan ik veel lol had maar die ik gewoon heb uitgespeeld.
DRM is allemaal leuk, maar als je een vrij eenvoudige app maakt (neem bvb een zeer goede calculator), en je vraag er 0,99¤ voor, moet je dan echt ook nog DRM beginnen inbouwen?

Voor bvb GPS software snap ik het wel maar als het populair genoeg is dan wordt het toch gekraakt.
Ze zullen over het buiten de market om installeren van je applicaties wel moeten ondersteunen, anders werkt de meeste software plots niet meer. Of is Windows 8 je eerste OS? Voor Windows 8 had je geen andere keus, Windows had nooit een market of store. Misschien dat Linux gebruikers redelijk gewend zijn aan een soort "market" (package managers zoals apt-get), maar verder is dit absoluut niet een traditioneel concept op de desktop.
Apart.... Jij gaat ook naar de slager en betaalt ipv 15 euro 10 euro voor je vlees omdat jij dat zoveel waard vindt?

Helaas werkt dat niet zo, het is OF gratis aangeboden door leverancier of gewoon betalen wat hij/zij ervoor wil hebben. Ben je het niet eens met de prijs dan koop je het toch niet!
Alhoewel afdingen bij de slager wat ongebruikelijk is, zal je wellicht nog verbaasd staan te kijken welke korting je kunt bedingen mocht je ineens 10 kilo of meer van diezelfde bieflappen kopen. Het helpt dan ook als het wat rustiger in de zaak is.

Met het vleesch onder je arm weglopen zonder te betalen is vanwege de wet sowieso af te raden, maar ook gelet op de hoeveelheid snijtuig in een moderne slagerij . U zou maar zo de volgende bieflap kunnen zijn.

[Reactie gewijzigd door moreasy op 22 augustus 2012 16:26]

Nooit van jailbreak gehoord zeker? ;)
Hoeveel procent van de iOS gebruikers heeft een jailbreak? Volgens berichten was de jailbreak van iOS 5.1 een miljoen keer uitgevoerd. Maar dat betreft dus iPhones, iPads, iPods en AplpeTVs. Dus het aantal jailbroken iOS devices is iets van 1%. Niet echt veel te noemen.

Bij Android hoef je niet te jailbreaken, je hoeft niet eens root access te hebben. Gewoon een vinkje in de settings is genoeg.
Precies... en bij nieuwe iOS devices duurt het tegenwoordig steeds iets van een half jaar voordat uberhaupt de eerste tethered jailbreak beschikbaar is, iedere keer weer langer en langer. Ondertussen koopt iedereen gewoon alle apps. De iOS 6 jailbreak zal wel minstens 6 maanden duren denk ik. Niemand wacht 6 maanden om Angry Birds te piraten in plaats van de $1 te betalen.

[Reactie gewijzigd door Xeanor op 22 augustus 2012 15:18]

Via apple kan je betalen met andere mogelijkheid.. Iets van buyit... ofzo.. Is een soort van paypal... Weet niet meer precies hoe het heet.