Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 54, views: 18.881 •

Belgacom zal mogelijk een verlies moeten nemen van 10 tot 15 miljoen euro door investeringen die het gedaan heeft in cloudgamingdienst OnLive. De dienst maakte onlangs een doorstart en ontsloeg daarbij de helft van zijn personeel.

Eind juli kondigde Belgacom aan dat het OnLive-abonnementen aan zijn klanten wil gaan aanbieden, nadat het bedrijf in 2010 een aandeel van 2,6 procent had verkregen. Naast Belgacom hebben ook bedrijven als Warner Brothers en HTC geld geïnvesteerd in de startup. Desondanks is OnLive in de problemen gekomen; afgelopen weekend werd duidelijk dat het bedrijf in een op een doorstart gelijkende constructie - assignment for the benefit of creditors geheten in de VS - is overgenomen door een nieuwe eigenaar. Bij de overname zou circa de helft van de banen zijn gesneuveld.

Door de problemen bij OnLive is de kans groot dat Belgacom de naar schatting 10 tot 15 miljoen euro moet afboeken. HTC zou zijn investering al als verloren hebben beschouwd. Het telecombedrijf wil zelf nog geen commentaar geven op de kwestie, zo meldt De Standaard. Ondanks dat het 'nieuwe' OnLive heeft aangekondigd dat het zijn bestaande dienstverlening zal blijven voortzetten, laat Belgacom alleen los dat het 'de situatie nog aan het bekijken is'.

Update 19:50: Belgacom laat in een persverklaring weten dat het circa 23 miljoen euro in OnLive heeft geïnvesteerd. Het bedrijf zegt dat er op dit moment geen gevolgen zijn voor de dienstverlening van OnLive aan Belgacom-klanten. Belgacom erkent echter dat 'de mogelijkheid bestaat dat het een deel van de investering of het totale investeringsbedrag moet afschrijven.

Reacties (54)

OnLive, van de week geprobeerd (was immers geregeld in het nieuws). Goed idee is leuk, en heeft potentie maar;
- te dikke input lag
- gfx zijn om te janken; grijze/blauwe waas, en alles op lowlowlow
- controls kon ik niet wijzigen of aanpassen; hierdoor miste ik bepaalde spel elementen in darkriders 2
- geen support voor 3th party hardware (stuurtje bijv.)
+ 9,99 pm voor 200 games
+ relatief eenvoudig in gebruik

toch snap ik de ophef niet, ideel is leuk. maar zolang die input lag zo groot is, en kwaliteit van beeld zo slecht. zie ik geen rede om dit te gebruiken.

koop een 50euro gfx kaart, en koop op steam wat games, ben je beter mee af. en aanbod op tablets van kwali-games neemt ook toe
Heeft OnLive wel Nederlandse/Europese servers? of woon je in de VS?

anyway, streamen heeft wel de toekomst, dus uiteindelijk gaat het wel goed komen. Of het nu OnLive is of een andere partij..

Vroeger duurde het ook een halve dag om een bagger kwaliteit film te downloaden. Daardoor was DVD + speler nog nodig. Nu stream ik de meeste films zonder enige moeite in HD kwaliteit.

Vroeg of laat zal dit principe ook voor gamen wel aanslaan. Je moet alleen een beetje de mazzel hebben dat je qua aandelen in het juiste bedrijf stapt. Het zou me niets verbazen als Apple hier al mee bezig is, net zoals Sony.

[Reactie gewijzigd door SecondReality op 21 augustus 2012 16:39]

De Onlive-servers voor Europa staan in Evere (Belgie)
[quote]
Heeft OnLive wel Nederlandse/Europese servers? of woon je in de VS?
anyway, streamen heeft wel de toekomst, dus uiteindelijk gaat het wel goed komen. Of het nu OnLive is of een andere partij..

Vroeger duurde het ook een halve dag om een bagger kwaliteit film te downloaden. Daardoor was DVD + speler nog nodig. Nu stream ik de meeste films zonder enige moeite in HD kwaliteit.
Je haalt twee technische aspecten door elkaar. Ten eerste is er het concept van bandbreedte: deze zal inderdaad toe blijven nemen. Films en andere 'passieve' content streamen zal hierom geen probleem zijn. Echter, wat OnLive de nek omdraait is latency. Het maakt niet dat een snelweg 4, 6 of 8 banen heeft (=bandbreedte): uiteindelijk geldt er nog steeds een maximumsnelheid (=latency) waar we met de huidige techniek niet omheen kunnen. En voor sommige spellen is een latency van 25 ms al dodelijk.
Vroeg of laat zal dit principe ook voor gamen wel aanslaan. Je moet alleen een beetje de mazzel hebben dat je qua aandelen in het juiste bedrijf stapt. Het zou me niets verbazen als Apple hier al mee bezig is, net zoals Sony.
Dit werd enkele jaren geleden al gezegd, maar zie ik nog niet aanslaan vanwege de technische beperkingen. Sterker nog: krachtige hardware wordt steeds beter en goedkoper, terwijl we grafisch niet heel veel meer opschieten. De grootste beperking van de huidige spelconsoles is de hoeveelheid werkgeheugen, niet zozeer de reken- en grafische kracht. Dit zijn obstakels die relatief makkelijk te overwinnen zijn met een nieuwe console (meer geheugen, nieuwe CPU & GPU combinatie...) en voor PC gamers is het helemaal geen probleem.

Het is niet voor niets dat de computer in huishoudens is aangeslagen en niet dumb terminals. ;)
Dat is het bekende verhaal, latency is te hoog en kan daarom nooit wat worden. Ofwel wat zijn het toch stommelingen, want dat is natuurlijk het eerste waar je naar kijkt. Omdat mensen die dit soort dingen opzetten geen stommelingen zijn, en degenen die er miljoenen in investeren dat ook niet zijn, zou je dat op het idee kunnen brengen dat het niet zo simpel ligt.

John Carmack toch niet de kleinste geeft er een meer genuanceerde mening over in zijn QuakeCon 2012. Kort komt het erop neer dat hij stelt dat mensen hopeloos onderschatten hoeveel latency er zit in gewone games. John Macmack heeft daar zelf uitgebreid onderzoek naar gedaan. Hij legt uit hoe dat je dat tegenwoordig zelf kan controleren met een goedkope camera op lage resolutie met 400 frames/seconde, waarbij je een opname maakt van een muisactie en het resultaat op het scherm. En dat leidt tot verrassende resultaten.

We hebben hier te maken met een nieuwe technologie, dat is alles. Probleem is dat er hopeloos veel geÔnvesteerd moet worden voor je als bedrijf maar enige inkomsten ziet, dat maakt jonge bedrijven erg kwetsbaar. Daarom hebben ze de technologie ook gebruikt om Wndows7 en MS Office te laten draaien op de iPad, waarbij ze MS Licensing fees omzeilden.

Vreemd genoeg stond MS dit toe, wat tot boze reactie leidde van concurrenten die wel keihard door MS worden aangepakt. lees hier. De directeur van OnLive schijnt ook van MS te komen. Een concurrent wil nu het zelfde doen en dreigt met anti-trust-aanklachten als Ms dat zou aanvechten. Misschien is dit de reden dat de naam van het overnemende bedrijf nog steeds niet in de media genoemd wordt.

Het is zeker dat bedrijven als Sony, Google, Apple en Microsoft allemaal aan deze technologie werken. niet alleen voor games maar voor allerlei diensten en dat dit doorontwikkeld gaat worden. Maar net als met digitaal films huren, duurt het een tijd voor er genoeg acceptatie is gegroeid en de techniek vlekkeloos. Maar als je kijkt in welke richting wij ons ontwikkelen, en dat is cloud diensten, dan weet ik zeker dat dit op den duur mainstream wordt.

[Reactie gewijzigd door Magalaan op 21 augustus 2012 22:00]

Leuk voor je privacy/bedrijf als het theoretisch mogelijk is dat er 24 uur per dag iemand met je meekijkt wat je allemaal aan het doen bent op je pc als je zelfs besturingssystemen gaat streamen via bedrijfjes uit Amerika. Wat nu illegaal is word dan legaal?


Wel handig want het toch weer een potentieel afschrikmiddel voor mensen met slechte bedoelingen. Laten we maar wetten invoeren dat men geen besturingssysteem/software op een standalone pc mag installeren want dan kunnen we tenminste alles controleren. Niet raar gaan kijken als je midden in de nacht word opgepakt omdat je te nieuwsgierig was en volgens een algoritme een mogelijk gevaar blijkt te zijn. Alu hoedje of werkelijkheid? De toekomst zal het leren.
Met een glasvezel verbinding (round-trip delay van enkele milliseconde) gaat OnLive prima. De resolutie en graphics zijn te vergelijken met die van de Xbox 360 en Playstation 3. Input lag is te verwaarlozen, die van mijn beeldscherm ligt zelfs nog hoger.

Je moet natuurlijk niet een moderne streamingdienst gaan gebruiken met kabel of ADSL.
Voor zulke grafics haal ik mijn oer degelijke Acorn Electron dan wel uit de kast. Pctje + steam of andere digitaal verkoop platform en gaan. Geneuzel met hosting is voor games niets.
Want iederťťn heeft natuurlijk een glasvezelverbinding over de hele afstand. Heck, ik ga straks zelfs even naar m'n grootouders om daar via glasvezel te gamen.

Wat OnLive probeerde te doen, was een alternatief te bieden voor 'normale' mensen die geen honderden euro's aan hardware willen/kunnen spenderen om een beetje te kunnen gamen.

Als je je glasvezel kunt permitteren, kan je ook wel zťlf je (dure) hardware gaan kopen en heb je OnLive dus helemaal niet nodig.
Als je je glasvezel kunt permitteren, kan je ook wel zťlf je (dure) hardware gaan kopen en heb je OnLive dus helemaal niet nodig.
Er ligt bij mij in het dorp sinds kort glasvezel en de prijzen van abonementen hiervoor zijn vergelijkbaar met die van de kabel hoor. Ik begrijp dus niet waar je deze uitspraak precies op baseert.
Bij jou in het dorp is niet relevant voor 99% van de wereld. Glasvezel is nog toekomstmuziek voor heel veel mensen, en als OnLive enkel speelbaar is met een glasvezelverbinding is het wel erg triest gesteld. Hun doelpubliek heeft dat namelijk niet, en dan zouden ze wereldwijd misschien 1000 klanten trekken ...
Je hebt helemaal geen glasvezel nodig, althans bij andere game stream diensten werkte het ook al toen ik nog 8Mbit kabel had. Streamde mijn eigen games via snelle desktop naar mijn laptop die bagger VIA IGP had. Dat is jaren geleden, en moet nu echt wel beter gaan nu de kabel minimaal 25Mbit is.

Streammygames heeft genoeg aan 6 a 8Mbit voor 720p en voor 1080p heb je zo een 10Mbit nodig.
Voor zover ik weet moet dit in BelgiŽ nog serieus van de grond gekomen. Misschien dat je iets kan regelen als bedrijf, maar hier zomaar even een wijk/stad van glasvezel voorzien omdat het kan, zit er nog niet in.

Dat het in Nederland al wordt gedaan, dat weet ik. Maar ik baseerde me onmiddellijk op BelgiŽ aangezien het artikel daar ook over spreekt :)
Dit klopt wel, OnLive's input lag is een fractie van dat tussen de verschillende hardware van de meeste mensen. Tussen console en TV is vaak nog dramatischer.
larie koek; ik zit/zat toen op een 10GB verbinding, nog steeds input lag! En graphics vergelijken met ps3/360, hahahah, bij langer na niet! Alle settings staan op low ingesteld. En kun je niet aanpassen. weet je zseker dat je onlive hebt geprobeerd, en niet stiekem een andere steaming dienst?
Je moet natuurlijk niet een moderne streamingdienst gaan gebruiken met kabel of ADSL.
in andere woorden totaal niet interessant dus... 99% van de mensen met internet heeft kabel.. en als dat al te traag is... is de techniek niet goed genoeg
.

[Reactie gewijzigd door gryz op 21 augustus 2012 17:50]

Ehm, als ik eens een keertje multiplayer games speel over mijn kabel verbinding dan zie ik zo goed als nooit iemand met een betere latency dan ik zelf heb (misschien zelfs wel nooit, kan me uit LoL eigenlijk alleen herinneren dat af en toe sommige mensen ongeveer op hetzelfde niveau zaten, nooit significant beter, meestal wel significant slechter).
Misschien dat het met glas nog wel wat beter is, maar dat heeft in de praktijk dus niemand.
Heb je GAIKAI al geprobeerd?
Ik heb er nog geen mogelijkheid gehad om daadwerkelijk in-game te gaan, maar het opstarten van Battlefield 3 ging behoorlijk makkelijk en het menu werkte wel goed.
Ik heb er nog geen mogelijkheid gehad om daadwerkelijk in-game te gaan
Dat belooft wat :p
Ga naar google play en zoek "Kainy"
Das een zeer goede app die je pc games laat spelen vanaf je gsm via wifi en 3g.
Voorwaarde is wel dat je een straffe pc hebt en deze als server op wilt zetten.
On screen controls zijn volledig modificeerbaar en werken zeer goed.
Het geluid is nog een wip.
Om mijn eerdere post kracht bij te zetten, hier enkele screenshots van OnLive (zelf gemaakt):

http://i49.tinypic.com/o10ghk.png
http://i48.tinypic.com/ddl2ll.png
http://i49.tinypic.com/23syxhg.png

Dat is niet verkeerd voor casual gaming.

Verder is mijn ping naar een Nederlandse server 5ms (round-trip), de ping naar OnLive in Luxemburg geeft geen response en kan ik niet testen. Mijn televisie heeft een input lag van 50ms, dan is de input lag van OnLive te verwaarlozen.
Kansloze missie, dat streamend gamen. De vertraging is gewoon te groot. Zelfs als je een verbinding met een lage vertraging van circa 10ms (of 20ms RTT) weet op te zetten naar die servers, dan is het al vervelend om jouw input vertraging te zien. Misschien valt dat mee in spelletjes waar lage reactietijd van belang is, maar daar zijn vaak ook weer de graphics minder heftig en dus het nu van streamend gamen minder groot.
Zo extreem is het ook weer niet. Bij de consoles heb je al rap 100ms input lag, nog zonder de display lag. Als je op een TV speelt zit je dus al rap op 150-200ms input lag. 50ms RTT kan dan overwonnen worden door spellen op 60fps te draaien en op een PC monitor te spelen ipv een TV.

Het concept is het probleem niet, dat werkt gewoon. Het probleem is de stabiliteit. De lag is variabel en DAT merk je wel. Normaal is de input lag relatief stabiel en rechtstreeks afhankelijk van het beeld. Onze hersenen kunnen dat compenseren. Denk aan hoe bij guitar hero het even kan duren voor je de timing door hebt, maar eenmaal je het door hebt stoort het niet meer. Het wordt irritant wanneer die timing constant veranderd. Door constant verkeerd in te schatten wanneer je nu werkelijk moet duwen voelt het alsof er onspeelbaar veel lag is, terwijl het allemaal goed meevalt.

Het probleem is dus de verbinding tussen de server en de speler die niet stabiel genoeg is. Daar valt weinig aan te doen tenzij je natuurlijk zelf de internetprovider bent. Belgacom heeft volledige controle hebben over het verkeer van server tot client en kan dus veel van de willekeurige factoren wegwerken. Het kan wel, maar ISPs zijn nog niet goed voorbereid op dit soort high bandwidth, low latency verkeer.

Ik hoop echt dat Belgacom nog kan doorgaan met dit project. Ik ben benieuwd hoeveel verschil optimalisaties op ISP niveau kunnen verbeteren. Het kan zijn dat het nog altijd niet goed werkt, maar als het wel goed en stabiel blijkt te draaien zie ik nog wel een toekomst voor OnLive.

edit: bron voor input lag op console, al een paar jaar oud maar er is niet veel veranderd.
http://www.eurogamer.net/...oundry-lag-factor-article

[Reactie gewijzigd door Niosus op 21 augustus 2012 17:34]

weer een dotbubbel... en ze leren het maar niet he... ik vraag me werkelijk af hoe het komt dat iets als onlive blijkbaar niet van de grond kan komen...

het idee is prachtig, de implementatie lijkt me niet heel ingwikkeld waarom wil het dan toch niet lukken...
Het principe achter OnLive was nog niet eens zo raar, principe hiervan werkt al lange tijd, maar in de praktijk is het gewoon niet goed uit te voeren. De vraag is maar of het rendabel kan zijn enorme hardware serverside te hebben om het te laten draaien, naast het probleem dat zoiets ook nog moet aanslaan.. wat blijkbaar niet echt het geval was.

Maarja, Sony heeft ook nog een poging, benieuwd wat zij er van maken.
Ik ga er van uit dat Sony eerder een online game-rental dienst voor de PS3 (en straks PS4) zal lanceren dan een dienst waarbij je spel gestreamed wordt over het internet. In die vorm zie ik er nog wel potentie in namelijk, je hebt dan het beste van 2 werelden (fatsoenlijke spelervaring, en toch keuze uit een enorme bibliotheek aan spellen).
dat zou ik mocht ik een PS4 hebben zelfs serieus overwegen, als je voor een vast bedrag per maand X games kan spelen.
PSN+ biedt al iets gelijkaardigs. 50 euro per jaar en je krijgt direct een speelbare collectie van 12 games waar er iedere maand 4 bijkomen. Zolang je lid blijft kan je alle games blijven spelen.
het idee is prachtig, de implementatie lijkt me niet heel ingwikkeld waarom wil het dan toch niet lukken...
Omdat je eerst overal ter wereld zwaar gespecialiseerde datacenters moet gaan bouwen, draaiend houden en telkens upgraden, en daardoor de gebruikers kosten in rekening moet brengen die al snel zo hoog oplopen dat ze net zo goed zelf de hardware hadden kunnen kopen?

Je kunt tegenwoordig nog beter een HDMI kabeltje aan je telefoon of tablet hangen en daarmee op de TV gamen, dan heb je al een betere spelervaring. Tegen de tijd dat OnLive zoveel servers en bandbreedte heeft gebouwd dat je vergelijkbare beeldkwaliteit kunt behalen is de gemiddelde smartphone waarschijnlijk net zo krachtig als een mid-range game PC.

Dus zo gek vind ik het niet, dat je daar financieel aan onderdoor gaat.
Moet elke mislukking die met onlinetechnologie te maken heeft nou meteen een "dotcombubbel" heten?
sterker nog, ik vind dit niet eens een mislukking. Bij pioniers gaat meestal iets niet goed, ongeacht de branche.

De potentie is er, alleen de internetverbindingen zijn nog niet snel genoeg en blijkbaar de servers om de boel te draaien te duur/langzaam. Kwestie van een paar jaar wachten.
Het verbaast me dat bedrijven als Belgacom en HTC in een bedrijf investeren, terwijl ze geen goed idee zouden hebben van de financiŽle vermogens van een bedrijf. Ik kan me moeilijk voorstellen dat een bedrijf van de een op de andere dag zomaar failliet gaat, of het moet bewust zijn.

Is het trouwens niet zo, dat de bestaande deals met Belgacom en HTC dan niet gewoon van kracht blijven? Vind het maar apart.
Het zal voor OnLive nu ook niet veel makkelijker worden nieuwe investeerders te vinden. Wat ze nu feitelijk gedaan hebben is de investeringen verbrast, om vervolgens alles in een nieuw bedrijf over te hevelen en vrolijk verder te gaan. Het riekt wel enigszins :)
Juist een faillissement is interessant voor nieuwe investeerders. Het product OnLive is immers al ontwikkelt met geld van anderen.
De bedoeling is om zoveel mogelijk geld binnen te krijgen. OnLive kreeg een bod van een miljard euro van HP als overname maar dat vond de CEO te weinig. Express dus failliet laten gaan om het dan met een nieuw bedrijf goedkoop over te nemen en dan Gaikai aanklagen voor vele miljoenen. Want OnLive had een patent ontvangen in de VS ivm gamestreaming een paar dagen voordat het failliet ging.

Ook jammer voor bedrijven die mee gingen investeren. Voor Belgacom is het wel veel geld dat ze kwijt zijn maar sinds 2001 hebben ze geen/nauwelijks schulden meer en jaarlijkse winst is elk jaar boven de 700 miljoen euro dus die klap vangen ze wel op.
Nou knap, op 30 juli dit bericht:
nieuws: Belgacom gaat OnLive-abonnementen aanbieden

En nu de boel mogen afschrijven... Een echt succesverhaal :-p
In een startup gebacked worden door deze bedrijven met deze bedragen en dan nog failliet gaan? Ik vraag me af wie er heel rijk is geworden.
Het idee was waarschijnlijk dat je met een simpele pc toch veel games acceptabel zou kunnen spelen, even afgezien van eventuele netwerk gerelateerde issues, op dat moment was die potentiele markt zeker wel aanwezig (en al helemaal op operating systems zoals linux en osx die vaak heel povere ondersteuning krijgen van game developers) maar nu de graphics voor games (zelfs A++ titels) praktisch stil staan (op enkele titels na) omdat alles op de console moet draaien kun je met een relatief oude pc nog behoorlijk gamen (en gezien het succes van consoles zijn graphics voor het groter publiek niet relevant).

Opzich wel jammer, ik zat al een tijdje op de linux versie te wachten maar op deze manier schiet het natuurlijk niet op.
In principe werkt het heel goed. Ik heb op een laptop even BF3 gedraaid via Gaikai (half uur demo voor de meeste games op de site) en het draait gewoon in browser op een grafische kwaliteit van consoles met misschien wat betere effecten. Er was bijna geen vertraging maar als je er op ging letten dan merk je het wel maar dat valt echt te verwaarlozen. Ik vond het goed spelen (via wifi N op afstand van 10 meter met een abo van 60Mbps). Ik zie hier eigenlijk al over een jaar of twee al succes in wanneer de meeste mensen snelle breedband hebben en dat de video misschien wel 1080p 48fps wordt
Hangt af van wat je omvat als "binnen twee jaar".

Ik zit momenteel in Duitsland. Verbinding: 0.5Mbit. Het grotere dorp naast ons, hebben ze geupgrade, naar ... 16Mbit. Wil je hogere snelheid, dan kan je dit enkel maar behalen in de grote steden.

Zelf waar ik woonde in BelgiŽ, hadden we pas een jaar of 2 geleden 20Mbit Vdsl ( wat nu 30Mbit geworden is ). En dat was na JAREN met 4Mbit ( adsl ).

In grote steden kan dit leuk zijn, maar in alles daarbuiten, moet je enorm wat geluk hebben.

En dan moeten we nog niet spreken over de latency probleem. Je zal vaak meerdere gebruikers in huis hebben voor het internet. Als je een gezin hebt, en zoon/dochter lief, zit volop te gamen, waar is je bandbreedte naartoe? Of nog simpeler, stel dat je 30Mbit hebt, en vader / moeder kijken TV via Belgacom TV => Gaat via de DSL, daar gaat 6 a 7 Mbit gewoon voor dat 1 signaal.

Denk dat mensen nog beter af zijn met een beetje gaming pc ( kost 400§ voor iets dat deftig games kan draaien. Zeker als je vergelijk met welke resolutie dat OnLife de beelden doorstuurt, dan kan je voor 400§ een PC hebben dat meer deftige graphics boven haalt ).

En dat in combinatie met een game huur bedrijf zoals www.metaboli.co.uk ( wat vrij deftig werkt, heb het gehad enkel jaren geleden ).
gewoon telenet nemen in Belgie, die hebben een goeie snelheid zelf in de kleinste dorpen, maar veel mensen zijn gewoon te gierig !
net een persbericht van Belgacom:

Belgacom invested approximately § 23 million for a share of 2.6% in the gaming company OnLive. Currently there are no problems with the service towards the Belgacom users.

Belgacom closely monitors the further developments concerning OnLive. It is possible this amount could be written off partially or in total.
Ik denk dat onlive niet zozeer aan een gebrek aan een goed product maar eerder door mismanagement onderdoor is gegaan ( te snel, te groot ) Nu ze wat kleiner zijn geworden kunnen ze zich wat beter concentreren op het verbeteren van de techniek en vandaar uit groeien. Beter kleinschaliger werken op een gebied zoals belgie dan gelijk de hele USA proberen te pakken ( of bv een enkele staat ) Het zal wel de angst voor concurrentie zijn geweest.

Ik heb nog steeds vertrouwen in cloud gaming. Er zijn genoeg game varianten die het goed doen met die latency en resolutie, vooral bij gezinnen die een smart TV hebben en geen zin hebben in allemaal kastjes en kabeltjes.
Ik vraag mij af of het gebruik van de bandbreedte door OnLive dan wel of niet (of met 'korting') toegerekend gaat worden op het reeds bestaande bandbreedte limiet in BelgiŽ. M.a.w. OnLive lijkt mij niet bepaald bandbreedte vriendelijk en zal best wel wat gaan vreten, vooral als je maar beperkte bandbreedte hebt lijkt het mij dat de provider met een duidelijk plan moet komen voor de klanten.

Kan me voorstellen dat je na een dagje gamen al je bandwidth hebt opgebruikt (als Belg). Als je al een premium moet betalen voor die dienst mag je toch wel verwachten dat je redelijk goede fps/low latency en HD graphics hebt.

[Reactie gewijzigd door Thyrius op 21 augustus 2012 18:16]

Welke bandbreedte limiet in BelgiŽ? Lang vervlogen tijden, toch?
De meeste abbo's in Belgie hebben nog alltijd een limiet, maar ik vermoed dat de meeste Belgische tweakers wel al fibernet hebben( voor de nederlanders, fibernet is geen glasvezel, maar een abbo van telenet met een fup en 100mbps over coax)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013