Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 123 reacties, 28.599 views •

Blizzard gaat Paragon-levels toevoegen aan Diablo III. Daarmee kunnen spelers hun character laten doorgroeien na het bereiken van level 60. Na het bereiken van level 60 kan een character doorgroeien tot Paragon level 100.

Jay Wilson, game director van Diablo III bij Blizzard Entertainment, legt in een blog op Blizzards eigen portal Battle.net uit wat hij in patch 1.0.4 wil veranderen aan de game. De voornaamste vernieuwingen zijn de invoering van het nieuwe Paragon-systeem en de veranderingen aan Magic Find, de kans om waardevolle voorwerpen te vinden na het doden van tegenstanders in het spel. Met beide veranderingen wil hij de game interessanter maken voor spelers die level 60 al bereikt hebben, het hoogst haalbare niveau voor een character in de game. Legendary items worden ook flink onder handen genomen, en Blizzard voert ook een aantal aanpassingen door aan de skills van de verschillende classes.

Met het Paragon System komt er een heel nieuw traject van levels verdienen bovenop het al bestaande. Characters die level 60 bereikt hebben blijven na invoering van patch 1.0.4 ervaringspunten verdienen. Daarmee verdienen spelers Paragon-levels, die doorlopen tot aan Paragon level 100. Met elk Paragon-level neemt de kracht van het character iets toe, net zoals dat gebeurt bij de normale levels. Waar het normale level van een character aangeduid wordt met een cijfer boven het portret van een character, is het Paragon-level zichtbaar aan een cijfer onder het portret. Met het bereiken van hogere Paragon-levels wijzigt ook de rand rondom het portret. Die wordt steeds dikker en rijker gedecoreerd.

Met het bereiken van hogere Paragon-levels neemt ook de kans toe om waardevolle voorwerpen en goud te vinden, het betaalmiddel binnen het spel. Met elk Paragon-level neemt Magic Find en Gold Find met 3 procent toe. Een speler met Paragon-level 100 heeft daardoor 300 procent meer kans op het vinden van goud en waardevolle voorwerpen dan een speler van level 60 die nog geen Paragon-level bereikt heeft. Volgens Wilson duurt het ongeveer even lang om het eerste Paragon-level te bereiken als het duurt om van level 59 door te groeien naar level 60. Patch 1.04 wordt in Europa in de vroege ochtend van 22 augustus uitgebracht.

Paragon levels in Diablo III Paragon levels in Diablo III

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (46)

Reacties (123)

Reactiefilter:-11230116+172+211+31
Moderatie-faq Wijzig weergave
op zich een goede oplossing, zonder de echte levelcap te verhogen (en dus de mogelijkheid van extra skills toe te voegen open te laten voor de expension) maar dus wel een reden toevoegen voor het anders nutteloze grinden.

lijkt een klein beetje op het idee van subclasses in Lineage 2 (waar je dan wel echt andere skills voor terugkreeg maar het hoogste lvl is iig niet direct het einde)

ben toch wel van mening dat de meeste kritiek die diablo 3 te verduren krijgt (afgezien van het server gezeur) toch een beetje overtrokken is, mensen die de game toch 400-500 uur spelen klagen dat de game geen endgame biedt, ik ken weinig games die iemand 500 uur vermaken, (en dat in een paar maanden)

diablo 3 is geen mmo en daarom heb ik ook nooit die hoeveelheid content verwacht, en die werd ook niet geleverd. en ik vindt dat ook wel fijn ik kan dan tenminste ook een lvl 60 character hebben. nu zal dat wat lastiger worden, en hoop dat dat geen invloed heeft in de MOBA multiplayer de nog toegevoegd zou worden, maar voor alle mensen die nog meer willen toch een goede oplossing

(vraag me alleen af als men nog sterker wordt of inferno dan ook niet makkelijk wordt op den duur.) mensen zullen hierna weer gaan vragen voor een hogere moeilijkheids graad, en die kan pas geleverd worden met de expansion, 1 ding is zeker mensen consumen content altijd sneller dan hij gemaakt kan worden. en dat zal blizzard aangerekend worden.
onterecht of niet.
De belangrijkste kritiek op D3 betrof niet het ontbreken van een endgame. Iedereen die diablo kent en speelt weet dat het om grinden gaat. Spelen om die unieke of uberitems te vinden en met verschillende characters en builds diablo verslaan.

In D3 is het echter volstrekt onmogelijk om zelfstandig het eindspel te bereiken zonder geld te steken in het spel. Door het auction house, gold en real money, en de exploits en bots is de hele economie van D3 zo rot geworden dat het voor een gewone speler vrijwel kansloos is om de items te bemachtigen om inferno uit te spelen. De kans dat je zelf een goed item vindt is zo verschrikkelijk klein dat na weken grinden de moed je in de schoenen zakt. Uiteraard allemaal vooraf gepland door Blizzard, want ze willen graag dat spelers gebruik maken van de RMAH (Real Money Auction House), zodat ze die 15% van elke transactie kunnen opstrijken. Blizzard is er helemaal niet bij gebaat dat iedereen goede items vind.

Nu heel veel spelers zijn weggelopen, proberen ze met deze patch de spelers weer terug te brengen. Ik denk dat dat niet gaat lukken. De kern van de problematiek pakken ze hiermee niet aan.
Volstrekte onzin. Ik heb Inferno uitgespeeld zonder ook maar een cent in de RMAH te steken.
Hij heeft wel een punt, zonder de auction house kom je er niet. Maar dat hoeft niet perse het RMAH te zijn. D2 kon je prima uitspelen zonder dat er noodzaak was om betere gear te kopen/handelen met andere spelers.
Hij stipt wat dingen aan maar zijn conclusies kloppen mijnsinziens niet. Het grote probleem van D3 was niet dat er geen grind was, maar dat de grind zo onmogelijk was. In D2 was het zaak om genoeg MF te krijgen zodat je unique items met enige regelmaat kon gaan vinden en vervolgens ging je grinden om de juiste uniques te krijgen. In D3 waren het juist de rare items die het beste waren en de echt goede items waren verschrikkelijk zeldzaam.

Hoewel de kans op een echt goede item tussen D2 en D3 waarschijnlijk relatief gelijk was ging het om de perceptie: je pakt verschrikkelijk veel items op die het potentieel hebben om goed te zijn maar 99,99% van de tijd (bij wijze van spreken) was het item niet interessant. Als je een Legendary item vond waren die in 9/10 gevallen ook slecht. In D2 vond je ook vooral slechte items maar was het veel sneller duidelijk of je een goed item of een slecht item in handen had, je kon immers het type item herkennen en voor ieder type waren er een aantal mogelijkheden.

Verduidelijking voor de minder ingewijden, in diablo 2 kon je gelijk zien dat de unique helm die gedropt was een Shako was. Omdat er maar n unique Shako was wist je dus gelijk dat je een Harlequin Crest in handen had, een item met redelijk wat ruilwaarde omdat hij redelijk goed was voor bijna alle classes. Vergelijk dit met diablo 3: als een legendary item dropt weet je gelijk dat het waarschijnlijk niets is, en hoewel de rare items die droppen theoretisch gezien het beste item in het spel kunnen zijn ben je afhankelijk van een boel variabelen:

- Hoeveel verschillende affixes (effecten) zitten er op de item
- Welk itemlevel heeft de item (dit bepaalt wat de maximale waardes van de affixes kunnen zijn)
- welke affixes zitten op de item (als er strength op het item zit is dit vooral voor barbarians geschikt maar als er vervolgens andere stats op zitten die effect hebben op mana en spells dan is het dus geen goede item)
- welke waardes hebben de affixes daadwerkelijk

Als je dus stelt dat er bijvoorbeeld maximaal 6 affixes op een item kunnen zitten, er 100 affixes bestaan en veel van die affixes maar voor 1 of 2 van de 5 classes goed zijn, krijg je hopelijk al snel een beeld vormen van de astronomisch kleine kans dat het item dat jij gevonden hebt een goed item is.

Als je vervolgens nagaat dat je voor je eigen karakter meestal maar in een stuk of 7-8 affixes geinteresseert zijn kan je nagaan dat de kans dat de item een combinatie van die affixes heeft zeer klein is en dan moet het ook nog beter zijn dan hetgeen je al hebt voordat je echt iets voor jezelf gevonden hebt...

Dus niet alleen de perceptie was slechter in D3, de kans dat je een goed item vond was ook nog eens veel lager. Daarmee verlies je gewoon de aandacht van veel mensen.
Ik ben dus een casual speler en speel dit op zijn gerust nu max 22 uur in totaal. Na een uurtje of 70 zou ik toch wel graag willen dat er iets van een endgame in komt kijken hoor. Die hele AH/Real money/et cetera boeit mij dan ook niet zoveel. Speelde D1/D2 voor het verhaal - dat na een bepaalde tijd gewoon voorbij is - is nogal vervelend.
Deze patch komt morgen al :) Zie hier.

[Reactie gewijzigd door ResuCigam op 21 augustus 2012 08:32]

Dat is een aardige waslijst..

Maakt het weer interessant voor diegene die inferno al rondgespeeld hebben :)
Het gaat wel even duren voordat je level 100 paragon bent hoor:P Klik
Kijk, dit zijn nu mooie tabellen. Thanks voor de post!
Dit maakt het alleen maar veel gaver als je over een paar maanden rondloopt met een dikke versiering rond het portret van je pop.
Nu ben ik sowieso al een sucker voor dit soort dingen, maar dat er een serieuze beloning aan vast zit, maakt het deste meer de moeite om hier tijd in te steken!
Als ik dat zo zie, denk ik niet dat velen de 100 gaan halen... wmb goede ontwikkeling!
O mr Wilson, U heeft vreselijk gefaald met dit spel. Ja te veel mensen hebben dit spel gekocht, maar dit was omdat de vorige editie zo goed was (die ook niet door u gemaakt is) Het zou mij zeer verbazen als 20% van de mensen die een Beta spel hebben gekocht de retail versie nog gaan zien. Van de 23 mensen, die ik ken, die Diablo hebben aangeschaft spelen er nog maar 2.

Mooie verkoopcijfers, maar die 10M+ zullen nog 3x extra nadenken voordat ze weer eens iets gaan kopen waar de naam Diablo in voorkomt.
Helemaal mee eens. Na het opdoeken van Blizzard North (waar Brevik de founder van Diablo I en II eerst werkte) is er enorm veel kennis en inzicht verloren. Blizzard heeft het Diablo III project toen ondergebracht bij Blizzard South en Jay Wilson en die hebben uiteindelijk de game gebracht. Maar zonder de inzichten van Brevik en zijn team en ik denk ook zonder inspiratie en onder hoge druk van de leiding van Blizzard hebben ze deze miskleun op de markt gebracht.

Bron: http://diablo.incgamers.c...-his-feelings-on-diablo-3
Hoe erg ga je als lead developer af, als je zegt, dat MF voor problemen in een game zorgen, terwijl de versie voor jouw sequelnummer het al 12 jaar op items had.
Komt er meer op neer, dat je de basis van de serie niet begrijpt als lead developer en niet snapt, waarom je voorloper het wel goed werkend kreeg.

Echt heel jammer, dat deze rts gast lead developer is voor de diablo 3 sequel, het is al zo versimpeld en nu gaat hij het nog simpeler maken.

Grijns en ach die paragon levels, nu krijg je nog meer items en geld in spel, 10 paragon levels haalt de gemiddelde persoon makkelijk, das dus wel 30 percent goldfind en 30 percent magic find voor die gemiddelde persoon er extra bij.

Dus over maandje of 2, gaan ze gold drops en item drops vast wel weer nerven om hun favoriete AH weer te redden en dan is de casual speler de dupe ervan......
Dit is niet helemaal fair, alleen omdat iets voor een ander spel werkt wil dit niet zeggen dat het voor jouw spel ook zal werken, zelfs niet als het een ander deel van dezelfde franchise betreft. MF op veroorzaakte wel degelijk problemen omdat men in Diablo 3 tot bepaalde dingen gedwongen werd om een redelijke kans te hebben op leuke items.

Als je de vele artikelen en blueposts van de devs leest kan je zien dat de heren wel degelijk weten waar ze over praten, ze trekken alleen soms andere conclusies dan de mensen van de community zoals jij en ik, maar dat wil niet zeggen dat ze het daarom fout hebben.
Ik verlang ernstig terug naar de tijd dat we nog niet levelde in IEDER spel! :'( Straks moet ik zelfs in Transport Tycoon gaan levelen :(
In TT had je ook een RPG-achtig systeem hoor, waar hetgene wat je kon bouwen een factor was van hoeveel geld je verdiend had (=XP) en de tijd in het spel. Vooruitgang in wat voor vorm dan ook komt in bijna elk spel in de een of andere vorm voor.
Verschil met TT is alleen dat TT werkt met skill. Hoe beter je netwerken zijn hoe meer geld je verdient. Bij D3 is de enige skill die je nodig hebt om raak te klikken.

Niet echt vergelijkbaar imho.
Het is dan ook een RPG, dus dat levelen is toch een beetje inherent aan het genre. Toch geef ik je wel een beetje gelijk dat het soms echt overbodig is. Blijkbaar heeft het toch een meerwaarde voor spelers, een soort van extra stimulans om de game te blijven spelen.
Ach, volgens mij zijn spellen gewoon "eerlijker" geworden...ik kan me zo snel geen spel bedenken waarbij je niet op een of andere manier iets vrijspeelt en dus levelt. Het concept van levels is nu eenmaal gemakkelijk te begrijpen dus voor de speler is het gelijk duidelijk waarom ze een bepaalde kaart nog niet kunnen spelen of skill/wapen/whatever nog niet kunnen gebruiken...daarnaast geeft het behalen van levels een goed gevoel, je hebt immers weer een mijlpaal bereikt.

Dat laatste is de reden dat bijna alle games tegenwoordig met levels en/of achievements werken. Als ik een vliegspel aan het spelen ben gaat dat op den duur vervelen, je hebt alles dan wel gezien, maar als je dan achievements kan halen door een perfecte landing te maken of mooie manoeuvres te maken dan is de kans groot dat het spel mijn aandacht langer vasthoudt. Door dit soort dingen in spellen te steken kan hetzelfde spel een groter deel van de markt bereiken dus genereert de game meer inkomsten. De kans dat er dus nog een game uitkomt die van geen van de twee zaken gebruikmaakt is dus klein...
Halen ze dan MF van items af?
Nog niet maar er wordt wel naar gehint om het uit te faseren (in de betreffende blog post).
Nee zo werkt het niet, players gaan het zelf uitfaseren wanneer ze hoger komen. Het maximum MF is 300%, dit staat gelijk aan paragon level 100 met 5 stacks nephalem valor. Elk level zul je dus ~3% bonus MF krijgen. Naarmate je hoger komt kom je steeds dichter bij die max en zullen spelers dus minder MF gear gaan dragen omdat ze anders overcapped zijn. Op level 100 is het zelfs zinloos om MF gear te dragen, maar die verkopen ze dan weer door aan niet paragon level 100's.

[Reactie gewijzigd door lukjah op 21 augustus 2012 11:00]

nee, max MF is dus 375%, 300% is de max voor gecombineerde dingen zoals paragon lvls en Mfind op items, maar nephalem buffs zijn apart daarvan.
300%MF + 5 nephalem stacks = 375%

zodra je dus lvl100 paragon bent heb idd in feite niks meer aan Mfind, maar ze kunnen natuurlijk niet de nephalem stacks eruit halen
Ben ik blij dat ik gewacht heb met MF gear aan te kopen tot na de 1.0.4 patch, want dit is straks op lvl60 waardeloos.

•Magic Find will now cap at 300% (Nephalem Valor bonuses will still stack beyond this cap)
•Magic Find is no longer averaged among all players in a multiplayer game
Nou, het duurt nog wel even voordat je paragon level 100 hebt bereikt, als ik de exp charts mag geloven.
Ze gaan volgens mij Magic Find cappen op 300%. Bij Paragon level 100 heb je dus 300% magic find, en hoef je geen MF gear meer te dragen. Tot die tijd kun je het zelf steeds meer uitfaseren, waardoor je niet meer die vervelende gear swaps hoeft te doen (of gewoon steeds sterker wordt, als je je MF gear permanent aan had).

edit: de patch komt toch morgen (vandaag in US)? Niet "hoopt eind van de maand"... =)

[Reactie gewijzigd door Egrimm op 21 augustus 2012 08:48]

Yep, enkel nephalem valor kan je boven de 300% halen. Ook wordt de mf niet meer verdeelt over alle spelers in een multiplayer game.
Magic Find will now cap at 300% (Nephalem Valor bonuses will still stack beyond this cap)
Magic Find is no longer averaged among all players in a multiplayer game
Ze maken het wel over de gehele lijn gemakkelijker: Paragon waar je sterker van wordt, meer mf zodat je gemakkelijker betere gear krijgt (mocht naar mijn mening wel, maar dan vooral omdat ik al zo weinig tijd heb op dit spel veel te spelen helaas). En er wordt nog eens heel veel gesleuteld aan mobs, champs & elites:
  • Monster worden minder sterk gemaakt in co-op vanaf NM (alles gaat naar 75% ipv bv. 105% voor inferno)
  • Over de gehele lijn krijgen monsters minder damage, normal mobs meer health en elites iets minder. (-> verschil tussen normals & champs kleiner maken = good thing!)
  • Ook zijn er heel wat veranderingen aan die monster affixes van champs of elites, (bepaalde combo's gaan niet meer, minder fire chain & sentry damage,...)
Het is echt een hele waslijst aan fixes, zeker de moeite om eens door te gaan. Hopelijk wordt het niet TE makkelijk. Maar dan kunnen ze zoals D2 (1.09 -> 1.10) de moeilijkheid gewoon nog eens verhogen na een tijdje :P

EDIT: De class changes zijn ook echt de moeite om door te gaan! Die lijst is ook gigantisch. En iets dat me er plotseling uitsprong:
Skill Rune - Arcane Destruction
Weapon damage increased from 450% to 1600%
Holy cow pony, over damage increase gesproken. Morgen Archon nog eens uitproberen denk ik xD

[Reactie gewijzigd door Rinzler op 21 augustus 2012 11:40]

Waarschijnlijk zullen ze de magic find meer representatief maken. Dit was voor mij altijd een groot ergerpunt. Als je net een magic find shrine had geactiveerd. Heb je een hoge magic find gear aan en dan kill je een eindbaas, wat laat hij vallen: 2 kippen en een ei, maar niks interessants! Pas als je die zelfde run 5x doet krijg je eens iets waardevols. Klopte helemaal niks van dat systeem.

Dit paragon maakt me niet echt warm om het weer op te starten, voor mij is het spel al te verpest door de Auction House en de currency.
Klopt perfect. Items hebben een bepaalde kans om te droppen. Het is niet omdat je die kans van pakweg 10% naar 20% kan verhogen dat je plots meteen mag verwachten dat het dropt. Zelfs bij een droprate van 20% heb je na 5 pogingen nog altijd 30% kans dat het NIET gedropped is (0.8^5=~0.32). Pas na 8 runs is de kans het niet gedropped kleiner geworden dan de kans dat je het van de eerste keer krijgt...
ik moet zeggen dat ik dit echt een goed idee vind.
Nu vond ik het best saai als je niet echt meer kon lvl in het spel.
Maar ook een beetje omslachtig. Waarom niet gewoon van 0 tot 160 ipv van 0 to 60 en daarna nog een keer van 0 tot 100?
omdat dan ook alle monsters ge restyled moeten worden voor hogere levels. op dit moment wordt je caracter niet "sterker" alleen meer gold en treasure find
Je stats groeien wel degelijk mee me elk paragon level:
Every Paragon level will reward you with:
Core stats such as Strength, Dexterity, Intelligence, and Vitality in amounts similar to what you'd gain from a normal level
Bron: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/6368188147

[Reactie gewijzigd door Thrace Grumble op 21 augustus 2012 08:39]

Ja, maar je level niet. Het level-verschil bepaalt nog in grote mate je overlevingskansen, dus dennisroo heeft weldegelijk een punt.
Je verkleint wel de level difference, omdat je stats groeien, maar je krijgt nog steeds het aantal extra dmg% of lagere % all resist tegen monster van hogere level als je bent.
Klopt, het knappe vind ik dus dat je hierdoor op paragon lvl 100 genoeg stats hebt om "grappige" builds uit te gaan proberen, denk aan Demon Hunters met melee wapens enzo.Dit was in het verleden onmogelijk omdat er maar weinig builds mogelijk waren waarbij je kon overleven in de hogere acts van Inferno.

Daarnaast hebben ze de deur weer open gezet om ladders terug te introduceren, je kan immers best eens in de zoveel tijd de paragon levels schoonvegen van 'ladder' karakters of die ladder karakters omzetten naar non-ladder. Het enige probleem is dan nog de AH, dan worden ze denk ik toch verplicht om naar vier AH's te gaan (non-ladder gold AH, non-ladder RMAH, ladder gold AH en ladder RMAH)

[Reactie gewijzigd door Cronax op 21 augustus 2012 17:40]

Dan moet je het artikel toch eens opnieuw lezen:
Met elk Paragon-level neemt de kracht van het character iets toe, net zoals dat gebeurt bij de normale levels.
Staat toch duidelijk in dat je sterker wordt.
De monsters veranderen niet mee met je level, slechts met de locatie waar je bent.
Omdat ze op deze manier terug ladders kunnen introduceren met resets. Door de RMAH was het voordien niet echt mogelijk om alles terug te resetten.

Nu resetten ze gewoon de Paragon levels.
(Dit is niet officieel bevestigd, maar daar gaat het wel naartoe)

Ik ben er eigenlijk wel redelijk zeker van dat Diablo 3 echt nog heel goed
kan/gaat worden, maar het heeft zeker nog een pak werk nodig.

Zeker de fucked up ingame economie zal moeilijk worden, vooral door de RMAH.
Vermoedelijk ook omdat een speler dan verwacht dat items mee stijgen. Ben je level 70, draag je nog lvl 60 items. Nu gaat dat niet op, je bent immers nog steeds lvl 60.
Blijf het idee houden dat het spel nog steeds in een soort van beta zit... zelfs met deze aanpassingen zal er de komende maand nog wel flinke aanpassingen op komen om alles in balans te houden.

"When it's done" vind ik niet van toepassing op Diablo 3...
Want geen enkel spel krijgt updates ?

Diablo 3 was "af" zoals het ooit was met Diablo 2. Er komen nu alleen maar nieuwe dingen bij die er met Diablo 2 helemaal niet waren.

Ja het had een stroeve start maar de filosofie van Blizzard is er echt nog wel.
Updates wel, maar dit zijn zoveel wijzigingen die je eerder in een uitbreiding zou verwachten of in een major patch (1.1 oid).

Diablo 2 is ook veel verbeterd en zijn later leuke patches met uitbreidingen/mogelijkheden geweest, maar niet kort na uitkomst een patch die zoveel veranders.
Als je het zo gaat bekijken is ieder blizzard spel permanent in beta...ze zijn juist een van de weinige developers die hun games constant onder de loep blijft houden. Het concept van D3 bij de release was goed maar bleek uiteindelijk minder goed te werken toen de massa er op losgelaten werd dus passen ze het spel aan, dat kan ik alleen maar toejuichen, zeker aangezien het spel in het begin gewoon leuk was.

Ikzelf heb met plezier 2 karakters tot lvl 60 gespeeld en nog 2 andere karakters tot 30-40, voor mij was de endgame gewoon niet boeiend genoeg. Nu dit aangepast word ga ik zeker weer spelen.
Dat is zeker waar, Blizzard blijft de community volgen en support bieden aan de games die ze maken. Denk dat door de hype er ook teleurstelling is bij velen. Zelf is dat niet de reden voor mij, grafisch is het voor het type spel erg mooi en ook leuk om te zien wat voor detail er wel niet in zit.

Ben net als jij afgehaakt op de endgame, ook 2 karakters op 60 en 1 op 30 en een hardcore karakter op lvl 15. Wat Diablo 2 betoverde op high end, dot Diablo 3 dat niet voor mij. Ga het zeker proberen, maar dat zal pas eens na de zomer gaan gebeuren. Verwacht dat de game dan meer tot zijn recht gaat komen dan het heeft gedaan tot nu toe.
Dat is ook de oude filosofie van Blizzard. De nieuwe filosofie is dat het om geld draait. Geld, geld en nog eens geld. Diablo III wordt gewoon een singleplayer WoW.
De kleuren zijn er alvast.
Goed om de levensduur van D3 te verlengen, al klinkt het me gewoon in de oren als een 'raised level cap to 160' trucje.
Ook wel bekend als een 'operant conditioning chamber' oftewel een Skinner's box. Werkt prima om een bepaald segment onder de gamers te motiveren wanneer je niet in staat bent goede gameplay neer te zetten 8)7
Voor wat het was heb ik me er toch kostelijk mee vermaakt hoor. Niks mis met de gameplay. Het had wel wat meer mogen zijn, ik had het op level 60, halverwege Inferno eigenlijk wel gezien.
Dit is een hele slimme zet van Blizzard, ze hebben goed naar de community geluisterd. Meerdere prominente leden van de community hadden als idee aangedragen om zo'n soort systeem in te stellen en dat doen ze dus nu. Ook hebben ze alle skills die men 'slecht' vond gewoon gebuffed in plaats van de goede skills te nerfen. Het eindresultaat is in beide gevallen dat de balans beter is maar buffen geeft een positief gevoel waar nerfen een negatief gevoel geeft...

Met deze vele veranderingen moeten ze alleen oppassen dat ze het spelletje niet te makkelijk maken, als het al te gemakkelijk word om beestjes dood te maken dan verlies je toch weer de aandacht van mensen die niet enkel gebrand zijn op het halen van paragon level 100...
Jay Wilson.. Hmmm. Game director van Blizzard. Eigenlijk directeur van de franchise Diablo III. En wat zei Jay Wilson over de co-founder en bedenker van Diablo na een kritisch stukje van diens hand over het loot-systeem, verhaal, etc van Diablo III? "Fuck that looser".

Ik denk dat het andersom zou moeten zijn Jay, voor wat je met Diablo III hebt gedaan.

http://uk.pc.gamespy.com/...ll+%28GameSpy+Complete%29
Jay mag niets zeggen want als er iemand heeft laten zien dat ie niet capabel is voor zijn functie is hij het wel. Die man heeft totaal geen visie en dan geven ze bij Blizzard hem de leiding over D3, werkelijk ongelofelijk.
Vandaag verteld ie enthousiast dat je zo min mogelijk naar de town moet zodat je door kunt blijven meppen en drie maanden later gooien ze het hele systeem om en is het juist goed dat je naar de town gaat om ook even tot rust te komen. De ene dag is iets goed en de andere dag moet het weer anders.
Dit juich ik juist toe! Als een developer n visie heeft van hoe alles moet wezen en daar blind naartoe blijft werken dan verlies je alle andere mogelijkheden uit het oog. De heren van Blizzard hebben altijd geprobeerd om een brede kijk op de zaak te houden en doen dit de laatste jaren steeds meer. Het zijn tenslotte ook maar mensen, als hij nu vertelt dat het goed is om zo min mogelijk naar town te moeten maar het blijkt dat het beter is voor het spelplezier om zo af en toe even terug naar town te gaan dan kan je 2 dingen doen: doen of je neus bloed en jouw eigen visie blijven doordrammen OF netjes zeggen dat je misschien wel eens ongelijk had en de betere weg inslaan.
Ik stel voor dat we gewoon leuk het spel gaan spelen en de moddergooiers links laten liggen :)
Het probleem is alleen dat het spel gewoon niet zo leuk is. Te weinig item drops, bijna geen level randomization, teveel verhaal, geen endgame etc. Dus gaan mensen het spel niet meer spelen.

En het moddergooien wordt gedaan vanuit Blizzard. Brevik zegt alleen dat hij het anders zou doen.
Veel verhaal is mijns inziens niet erg, dat waardeer ik vaak wel in spellen. Het probleem met Diablo is dat het verhaal slcht is, dat maakt het vervelend. Het is gewoon slecht geschreven.
Veel verhaal is meestal niet goed bij games, tenzij je eigenlijk film kijker/boek lezer bent ipv gamer, omdat games gaan om het manipuleren van de spelwereld en bij teveel verhaal is dit niet of weinig mogelijk. Bij Diablo is nog eens extra het probleem dat de verhaal steeds weer moet doorlopen(en dat het verhaal zoals je al zei erg slecht is).

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



HTC One (M9) Samsung Galaxy S6 Grand Theft Auto V Microsoft Windows 10 Apple iPad Air 2 FIFA 15 Motorola Nexus 6 Apple iPhone 6

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True